Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt het niet eens tijd dat Autoweek iets gaat doen aan het probleem van het resizen van de foto's.

Op andere fora ben ik dit probleem nog niet eerder tegengekomen volgens mij.

MC W zei:
Viel wel mee. Gewoon geïrriteerd omdat meneer er maar over door bleef gaan en dus het topic aan het verpesten was. Nogmaals; waarom reageer je (929V6) niet over formaat foto's in andere topics waar dat aan de lopende band gebeurd?

In andere topics heb ik dat ook gedaan, maar ik reageer niet in elk topic (nieuwe auto's boeien me minder) of iemand anders is me al voor. Bovendien betrof het in dit geval de topicstarter van wie ik vind dat die het goede voorbeeld zou moeten geven.

@Carfanatic,

Vaak genoeg, maar doorgaans inderdaad op een vriendelijkere manier.

929V6 zei:
Bovendien betrof het in dit geval de topicstarter van wie ik vind dat die het goede voorbeeld zou moeten geven.

Ja, dat verbaasde mij ook. Juist dat waar mcw vaak over valt, wimpelt hij in dat topic af.

stoterstangen90 zei:
Het is in de topics in "autoliefde roest niet" inderdaad redelijk common sense om je foto's in een bruikbaar formaat te plaatsen.

lol, is dat zo? Wat dat betreft ben ik t wel met mcw eens hoor, dit is een forum probleem, geen probleem wat users zouden moeten oplossen.

Majortom zei:
Ben het best met Rob eens over de noodzaak voor het verhogen van het democratisch gehalte van onze maatschappij.

De gekozen burgemeester is, wat mij betreft, daarbij wel het slechts mogelijke voorbeeld. In beide landen met een gekozen burgemeester die ik goed ken (België (familie, een oom was burgemeester en zat later in de Senaat) en Roemenië (mijn vrouw komt er vandaan)) werkt het alleen nepotisme en corruptie in de hand. Hierbij vind ik persoonlijk, voor velen misschien wel verrassend, dat de corruptie en nepotisme in België een groter probleem zijn dan in Roemenië...
Het Nederlandse systeem met een evenwicht tussen een benoemde burgemeester en een gekozen gemeenteraad heeft in sterke mate mijn voorkeur....

In Nederland zou ik het eerder vinden in een beperking van de macht van de Eerste kamer, een kiesdrempel voor de (te kleine) partijen, die zich(net als grotere partijen overigens) soms nauwelijks van elkaar onderscheiden en een grotere invloed van referenda over cruciale issues.

Wat mij betreft is de grootste urgentie echter niet geboden voor het binnenlands democratisch gehalte, maar het vergroten van het democratisch gehalte van Europa, voordat de bureaucratische moloch in Brussel zichzelf opblaast in het spoor van de apparatsjiks aldaar, die geen enkele voeling meer hebben met het electoraat dat hen overigens ook niet gekozen heeft en hiermee voeding geven aan allerlei ongezonde oprispingen van negatief nationalisme en suprematisme op diverse plaatsen in Europa....:S

Toch even een kleine bijsturing.
De burgemeester wordt in België NIET rechtstreeks verkozen!!!
Er zijn om de 6 jaar gemeenteraadsverkiezingen.
De aldus gekozen gemeenteraadsleden maken een coalitie (meerderheid/minderheid).
De meerderheid draagt een kandidaat-burgemeester voor.
Dit is dus niet noodzakelijk de politicus met de meeste voorkeurstemmen, zelfs niet noodzakelijk een lid van de grootste politieke partij!!!
Het hoeft zelfs niemand te zijn die verkozen is in de gemeenteraad.
De aldus voorgedragen kandidaat wordt al dan niet benoemd door de minister, en legt de eed af in handen van de gouverneur.
En dan blijft hij in functie tot zijn opvolger benoemd wordt.

JP2010 zei:
stoterstangen90 zei:
Het is in de topics in "autoliefde roest niet" inderdaad redelijk common sense om je foto's in een bruikbaar formaat te plaatsen.

lol, is dat zo? Wat dat betreft ben ik t wel met mcw eens hoor, dit is een forum probleem, geen probleem wat users zouden moeten oplossen.
Kan zo zijn, en natuurlijk moet AW dat oplossen, maar tot die tijd een work around organiseren om het voor jezelf en anderen bruikbaar te houden is toch ook geen probleem.

stoterstangen90 zei:
JP2010 zei:
stoterstangen90 zei:

Kan zo zijn, en natuurlijk moet AW dat oplossen, maar tot die tijd een work around organiseren om het voor jezelf en anderen bruikbaar te houden is toch ook geen probleem.
Jawel, want zoals ik eerder aangaf, vaak zit ik met een iPad op de bank op dit en andere forums. Of op auto-gerelateerde websites.
Ik zie over het algemeen niet dat foto's op die andere forums of websites te groot zijn. Ze worden daar immers gewoon netjes geschaald.
Ook gaat het schalen van de foto's in het Autoweek forum op mn iPad goed.
Ik heb dan dus geen browser waarbij het schalen niet goed gaat voorhanden.

Wil ik dus content van die andere forums en/of websites op dit forum posten, dan heb ik er geen flauw benul van dat de foto's die ik post te groot zijn (en dus niet goed schalen in andere browsers). Ik heb die visuele feedback simpelweg niet.

De enige oplossing hier is dat Autoweek er werk van maakt dat het schalen van de foto's in FF en IE (?) goed werkt.

Oh, het gaat bij mij ook wel eens fout, maar zodra ik het merk of hoor, probeer ik het op te lossen.
In FF merk je het vanzelf...
Helaas kun je dan in FF niet meer bij de editknop...

Ik heb firefox niet en ga firefox ook niet hiervoor installeren. Dus ik zal te grote foto's nooit aanpassen.

JP2010 zei:
stoterstangen90 zei:

onzin. Ik zal wel gek zijn, maar in die enkele gevallen dat ik footo's post pas ik ze aan (ca 800x600), of ik pak de Flickr versie die daar in de buurt komt. Iedereen hier gebruikt een externe foto upload site, en die bieden zonder uitzondering autmatisch meerdere maten aan.

Het is daarmee per definitie pure luiheid van de forummer om niet even de geschikte maat te selecteren. Het is bovenal typisch 2015-asocialiteit om het ook nog eens aan andere factoren dan je eigen luiheid te wijten.

Zo, dat was even mijn rotje voor de dag. Zoals gezegd, succes met het uiteinde, maar als bovenstaand de toon is voor 2016 van de forummers ben ik definitief weg, want de aangehaalde topics zijn nog de enige die ik nog met tussenpozen met de nodige interesse volg.

Anderson zei:
JP2010 zei:
stoterstangen90 zei:

onzin. Ik zal wel gek zijn, maar in die enkele gevallen dat ik footo's post pas ik ze aan (ca 800x600), of ik pak de Flickr versie die daar in de buurt komt. Iedereen hier gebruikt een externe foto upload site, en die bieden zonder uitzondering autmatisch meerdere maten aan.

Het is daarmee per definitie pure luiheid van de forummer om niet even de geschikte maat te selecteren. Het is bovenal typisch 2015-asocialiteit om het ook nog eens aan andere factoren dan je eigen luiheid te wijten.

Zo, dat was even mijn rotje voor de dag. Zoals gezegd, succes met het uiteinde, maar als bovenstaand de toon is voor 2016 van de forummers ben ik definitief weg, want de aangehaalde topics zijn nog de enige die ik nog met tussenpozen met de nodige interesse volg.

Nee, want zoals ik zei, elke foto die ik hier post komt of van een ander forum of van een website en op beide kan ik niet zien dat de foto te groot zou zijn.
Nogmaals, die visuele feedback heb ik niet. Je merkt pas dat het een probleem is als je een browser gebruikt waarbij de schaling niet werkt.

Maar daarnaast, ik wìl de fotos niet eens naar het 800x600 formaat aanpassen. Als de fotos in grotere versie beschikbaar zijn, dan heb ik liever de grotere versie, omdat ik daarmee detaillering beter kan bekijken.
Dus van mij zul je nooit een door mijn aangepaste 800x600 foto tegenkomen op dit forum. :)

Foto's moet je ook niet aanpassen naar 800x600. Foto's moeten responsive schalen naar gelang het gebruikte apparaat. En dat gaat niet goed in sommige browsers. Al maanden niet.

JP2010 zei:
k wìl de fotos niet eens naar het 800x600 formaat aanpassen. Als de fotos in grotere versie beschikbaar zijn, dan heb ik liever de grotere versie, omdat ik daarmee detaillering beter kan bekijken.
Dus van mij zul je nooit een door mijn aangepaste 800x600 foto tegenkomen op dit forum.

Ja, de sfeer zit er weer lekker in! Ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke.....

JP2010 zei:
Ik zie t probleem niet hoor, ik spreek toch ook voor mezelf?

Klopt, alleen zou je eruit kunnen lezen dat jij, wat betreft het foto schalen probleem, geen 'moeite' wilt doen om het formaat te controleren voordat je het hier plaatst. Je hebt een punt dat dit een technisch AW dingetje.. is.. maar ja, er zijn forumregels en daar staat het (volgens mij) duidelijk in.
AW heeft dit dus, formeel, ondervangen.. en hoeft dus niet 123 een oplossing te bieden.. (onder het mom van 'als iedereen zich aan de regels houdt')

Enfin, als je (volgens mij) een foto selecteert op internet en je drukt op de rechtermuisknop.. en dan onderaan het menu op 'element inspecteren' drukt.. dan zie je het fotoformaat. Althans, met Firefox wel;)

Klopt, maar zoals ik (ja sorry, kan niet voor een ander spreken) zit 99% van de tijd met een iPad op dit forum, en daarmee heb je geen inspector mogelijkheden. :)

Zeg dan gewoon dat je te lui en te asociaal bent in plaats van dat je iedereen er de schuld van geeft.

JP zou minder op de man mogen spelen en meer op de inhoud mogen reageren.
Rob zou minder sentimenteel mogen zijn en meer op de inhoud mogen reageren.
MC W zou zich wat bescheidener mogen opstellen en meer op de inhoud mogen reageren.

Kortom: er is een punt te ontdekken in dit bericht. :)

terernce zei:
Naast leuke reacties ook een hoop gezeur. Topic gooi ik daarom op slot. Hopelijk keert de rust weer snel weder...

Terence
Autoweek moderator

Zo dat maakt de sfeer ook weer beter, alleen "leuke" reacties toegestaan.

beatings-will-continue-until-morale-improves.png

Je mening ventileren mag niet meer lijkt het, er wordt direct op de man gespeeld door bepaalde forummers. Juist dat laatste zou aangepakt moeten worden.

Met de bijkomende mod-edits in het bewuste topic kan ik leven.
Hoedanook,
al de ergernis kon gewoon vermeden worden door het voorsteltopic na de openingspost te vergrendelen en er een "sticky" van te maken.
Dan was het gewoon een melding tout court.

Barri zei:
Je mening ventileren mag niet meer lijkt het, er wordt direct op de man gespeeld door bepaalde forummers. Juist dat laatste zou aangepakt moeten worden.

Daarom dus alleen de topics opzoeken waar de sfeer wel goed is :T

B-Real zei:
Barri zei:

Daarom dus alleen de topics opzoeken waar de sfeer wel goed is :T
Laten we het inderdaad maar bij dat ene fijne topic houden! Goed idee! :D (tu)

Barri zei:

Yep, op de man spelen kon jij goed inderdaad. :}

Barri zei:

Wel hoor maar alleen als je tot het clubje bekenden behoort, dan mag je héél ver gaan. Meestal wordt dat dan meteen gecompenseerd door andere posts meteen te verwijderen.

@sarcast, eens, niet de meest handige actie van @Terence. Dat had @Remy beter zelf kunnen doen, als hem de reacties, in zijn eigen topic nota bene, niet aan staan.

R-W zei:
@sarcast, eens, niet de meest handige actie van @Terence. Dat had @Remy beter zelf kunnen doen, als hem de reacties, in zijn eigen topic nota bene, niet aan staan.

Er waren vermoedelijk wel acties van Remy, die deze ochtend als enige moderator online was op het ogenblik dat er posts "verdwenen".
Terence die pas later online kwam, heeft gelukkig de puinhoop verder opgeruimd.
Dus als team werd efficiënt gewerkt.

Ik vind de afstand tussen de users en de moderatie veuls te groot. Het zijn echt 2 kampen. Misschien is het onderwerp van dit forum (auto's) ook wel een lastige en komt hier moeilijk publiek, maar voor mij is in ieder geval duidelijk dat de moderatie hier niet in meehelpt. Het werkt juist tegen, in mijn ogen.

Dat de afstand tussen users en de moderatie groot is uit zich bv in summiere terugkoppeling bij een ban, weinig transparantie in beweegredenen om te bannen, of topics te sluiten, of reacties te verwijderen. Er is vaak geen pijl op te trekken.

Dat topic van Remy is best een goed voorbeeld van hoe het hier gaat.
En he, ik ben/was ook geen lieverdje, dus ik wil hier niet hypocriet lopen doen en wijzen naar anderen, maar ik weet wel dat als de moderatie hier anders zou verlopen, dit een heel ander forum zou zijn. Misschien dat Remy een positieve inbreng heeft. Ik hoop het. :)

Ik vind de afstand tussen de users en de moderatie veuls te groot. Het zijn echt 2 kampen

Dat is een ervaring die ik absoluut niet deel.
Maar misschien heb je meer met de moderatoren te maken dan ik?

De Schaduw zei:
Ik vind de afstand tussen de users en de moderatie veuls te groot. Het zijn echt 2 kampen

Weet ik niet? Als ik alleen nu al even kijk naar dat voorstel topic van Remy en hoe de reacties op de moderatie van dat topic zijn, dan is mijn conclusie dat de moderatie daar geen positieve indruk heeft achter gelaten, gezien de reacties daarop. Hoe zie jij dat?

De moderatie heeft het als team m.i. niet slecht gedaan.
Er zijn alleen enkele forummers - die je anders nergens tegenkomt - die plots heel lange tenen hebben en elke kritische noot, zelfs indien geargumenteerd en in voorzichtige bewoordingen neergezet, als sfeerbedervend posten of grensoverschrijdend gedrag bestempelen...
Die "lange tenen" verzieken dit forum.

British Racing Green zei:
Er zijn alleen enkele forummers - die je anders nergens tegenkomt - die plots heel lange tenen hebben en elke kritische noot, zelfs indien geargumenteerd en in voorzichtige bewoordingen neergezet, als sfeerbedervend posten of grensoverschrijdend gedrag bestempelen...

Dat klopt, die irritatie onderling zie je vaak, maar in mijn ogen schiet de moderatie daar te kort. In mijn ogen zou de moderatie daar veel beter in kunnen op treden door dat gedrag de kop in te drukken door die personen direct persoonlijk in het topic op het gedrag aan te spreken. Niet direct belerend of streng, maar gewoon aangeven dat dat soort gedrag niet getolereerd wordt.
Nu wordt er in mijn ogen te hard ingegrepen, resulteert zich in reacties die opeens ge-edit zijn, met aan het eind een te algemene reactie van een moderator. Dat die reactie dan ook nog in italic schrift wordt getypt is iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor. Onnodig wat mij betreft. Ik lees zo'n reactie ook altijd alsof die persoon door een megafoon spreekt ofzo. Maar los daarvan, ik denk dat de moderatie hier menselijker en actiever moet/kan. Het zou de sfeer wat dat betreft al helpen.

Niet als ik - indirect - wordt aangesproken. Waarbij ik over mijn eigen rechtlijnigheid ga natuurlijk.

Maar blijf rustig verder zuigen en anderen de schuld geven hoor! (tu)

Ik drink nooit thee
Gij drinkt altijd thee
Hij drinkt thee als hij tegenwoordig is

JP2010 zei:
(..) Dat die reactie dan ook nog in italic schrift wordt getypt is iets waar ik me persoonlijk enorm aan stoor. Onnodig wat mij betreft. Ik lees zo'n reactie ook altijd alsof die persoon door een megafoon spreekt ofzo. (..)

Ik ben blij dát er in een topic, openbaar, een toelichting op de moderatie wordt geschreven..
Ik ken een ander forum waar dit niet gebeurd.. dan sta je soms toch vreemd te kijken.. en ontbreekt ook het lerend vermogen voor de groep gebruikers.

JP2010 zei:
De Schaduw zei:

Weet ik niet? Als ik alleen nu al even kijk naar dat voorstel topic van Remy en hoe de reacties op de moderatie van dat topic zijn, dan is mijn conclusie dat de moderatie daar geen positieve indruk heeft achter gelaten, gezien de reacties daarop. Hoe zie jij dat?

Volgens mij valt dat wel mee. Ik zie ook wel positieve reacties. Soms heb ik wel eens het idee dat degenen die negatief tegenover het beleid staan degenen zijn die er het meest mee te maken hebben.

British Racing Green zei:

Helemaal mee eens.

De reactie op de opmerking van Sarcast (Een stagiair aanstellen als moderator, het is wel duidelijk hoe de redactie denkt over het forum) door Idefiqs is daar wel het duidelijkste voorbeeld van. Met de opmerking van Sarcast is m.i. niets mis; denk dat met mij er velen zo over denken. Je mag het best niet eens zijn met die opmerking, maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier worden gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan