Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
MC W zei:
Nee geen zin in. Ik heb immers meer te doen. Grappig dat je altijd zo schijnheilig probeert te doen terwijl je ook al tig keer bent geband en er mods hebben moeten ingrijpen. Individueel quoten vind ik sowieso triest, hele contest is dan niet duidelijk

Klopt, ik ben diverse keren geband, maar ben de laatste periode een stuk rustiger gaan reageren. Daar zitten ongetwijfeld nog wel wat verhitte reacties van me tussen hoor (met RWD bv :) ), maar voor de rest ben ik rustiger geworden. In tegenstelling tot jouw reacties van de laatste paar weken (zie lijst D-C). Het lijkt erop dat het bij jou alleen maar erger wordt de laatste tijd?

Maar als je niet met die lijst kan komen, hou dan ook op met roepen dat je net zo'n lijst als die van D-C over mij kunt posten, want dat kun je dus niet.
Dank je. :)

Ik vind dit ook sfeerverpested dus ja, zo zijn er wel meer mensen verkeerd bezig ;) En ik ben echt niet achterlijk, ik weet heus wel hoe ik reacties uitlok. Zal er proberen op te letten hoe ik reageer dan maar.

ps: foto's in quoten worden in andere fora ook aut. als link geplaatst, scheelt een hoop rotzooi :P

JP, je bent ook aardig dominant en doordrammerig in het S90-topic. En "Ja, reuze handig! Moet je zowat uit je stoel om het touchscreen achterop je dashboard te bedienen... Bij de RX is dat geen touch screen, zoals B11 al zegt. Nee duh, en bij de andere modellen wel, en daarom het verschil in positie" doe je hetzelfde als ik. Verder heb ik geen zin of tijd om alles van je op te zoeken maar wellicht heb je zelf ook wat zelfkennis :)

MC W zei:
JP, je bent ook aardig dominant en doordrammerig in het S90-topic. En "Ja, reuze handig! Moet je zowat uit je stoel om het touchscreen achterop je dashboard te bedienen... Bij de RX is dat geen touch screen, zoals B11 al zegt. Nee duh, en bij de andere modellen wel, en daarom het verschil in positie" doe je hetzelfde als ik. Verder heb ik geen zin of tijd om alles van je op te zoeken maar wellicht heb je zelf ook wat zelfkennis :)

Je bedoelt deze reactie in het Mercedes E-klasse interieur topic?
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5519175,5522277#msg-5522277
Sarcasme is inderdaad lastig door te geven in een reactie. Ik zal er voortaan een knipoog smiley bij posten, wellicht ondervangt dat de emotie iets beter. :)

Top dat je iets aan de manier waarop je reageert gaat aanpakken! (tu)

Zo te lezen zijn er dus nog moeilijker mensen op dit forum dan ikzelf... [size=x-small](nietwaar Rob?)[/size] ;)

British Racing Green zei:
Zo te lezen zijn er dus nog moeilijker mensen op dit forum dan ikzelf... [size=x-small](nietwaar Rob?)[/size] ;)

Men doet zeer behoorlijk hun best om jou te evenaren ja. ;)

Maar zullen wij, in het kader van de kerstgedachte, ook maar de strijdbijl begraven dan?

@Idefiqs,
Zit je nou wijn uit de fles te drinken?! :O

MC W zei:
D-C, get a life.. je bent echt geen haar beter op deze manier. Als je het ergens niet mee eens bent kan je ook gewoon op "Bericht rapporteren" drukken. En je kan wel miepen hoe ik reageer maar ik ben niet degene die een rotzooi van topics maakt of volspamt met foto's die er niet eens toe doen. Actie = reactie en die komen er bij mij soms uit zoals sommige mensen denken maar niet durven te zeggen omdat 90% van de mensen hier nerd zijn ;)

"Bericht rapporteren" was een optie geweest, maar sinds ik actief ben op het forum, heb ik volgens mij nog nooit een persoon gerapporteerd.

Het lijstje is een verzameling van quotes zonder context en derhalve een totale karikatuur. Ik geef toe dat de laatste twee uitspraken de kerstballen en slingers van de kerstboom waren. Niet heel mooi en kitscherig, maar het gaf wat sjeu aan het geheel. Ik geef tevens onmiddellijk toe dat ik mijn punt op een andere manier had kunnen maken.

Het gaat mij niet om de inhoud van de quotes, maar om de vorm. Sterker nog, in sommige gevallen ben ik het wel degelijk eens met wat je zegt. Ik vind het bijvoorbeeld ook irritant als vijf keer op een pagina een foto wordt gequoot. Dat kun je topicvervuiling vinden, maar is gekibbel met bijvoorbeeld JP2010 dan zo'n lust voor het oog? Het komt nu eenmaal voor dat anderen iets anders voor ogen hebben, er een andere mening op nahouden of werkelijk geen zier geven om de mate van opgeruimdheid van een topic. Dan zijn die anderen niet noodzakelijk dom en je hoeft ze dus ook niet noodzakelijk dom aan te spreken. Dat zeg ik niet omdat ik mezelf als een moreel kompas beschouw, dat is namelijk allerminst het geval; ik neem mijzelf niet serieus genoeg en beschik over teveel zelfspot om mij als zodanig te kunnen zien. Schroom dus niet om mij op de korrel te nemen...

Dat topic over uitontwikkelde auto's die nooit het levenslicht zagen vind ik erg leuk, helaas dreigde het te verzanden in gekibbel, hetgeen een nogal afschrikwekkende werking op de medeforummers leek te hebben. Zonde toch?

MC W zei:
Ik vind dit ook sfeerverpested dus ja, zo zijn er wel meer mensen verkeerd bezig ;) En ik ben echt niet achterlijk, ik weet heus wel hoe ik reacties uitlok. Zal er proberen op te letten hoe ik reageer dan maar.

Mooi! (tu)

Om wat sjeu te geven aan dit bericht en de kerstsfeer verder aan te wakkeren exploiteer ik de hond van mijn zus:

znpssl.jpg

Rob0032 zei:
Maar zullen wij, in het kader van de kerstgedachte, ook maar de strijdbijl begraven dan?

Geen probleem, ik negeer of ontloop je niet, zoek je niet, no hard feeling,
blijf enkel bewust weg uit je eigen topic,
maar nu er weer iets nieuws op komst is, zal ik daar dan ook maar proficiat zeggen ;)

666828141.jpg

Ik moet zeggen dat ik mijn lol weer op kan. Jullie spelen weer lekker mee!:D

Kei gezellig hoor Kerst maar eigenlijk willen we al jaren kerk en staat gescheiden houden. Maar zie onze feestdagen; Kerst (geboorte van Jezus), Goede Vrijdag (kruisiging en dood van Jezus), Pasen (Jezus opgestaan uit de dood), Hemelvaartsdag (Jezus opgevaren naar God) en Pinksteren (uitstorting van de Heilige Geest herdacht)... lekker hypocriet :)

MC W zei:
Kei gezellig hoor Kerst maar eigenlijk willen we al jaren kerk en staat gescheiden houden. Maar zie onze feestdagen; Kerst (geboorte van Jezus), Goede Vrijdag (kruisiging en dood van Jezus), Pasen (Jezus opgestaan uit de dood), Hemelvaartsdag (Jezus opgevaren naar God) en Pinksteren (uitstorting van de Heilige Geest herdacht)... lekker hypocriet :)

Kerk en Staat zijn ook gescheiden. Mocht je andere feestdagen vrij willen hebben staat het je gewoon vrij dit met sociale partners te regelen, niets hypocriets aan.

British Racing Green zei:
En straks Offerfeest, Suikerfeest, ... als vrije dagen ;)

Mooi zo. Lekker gelijk trekken als 'wij Christenen' zonodig op dergelijke dagen feest hebben ;) Ik stem voor een Lente-, Zomer-, Herfst- en Winter-feestdag of feestdagen. Leve de seizoenen :D

MC W zei:
Kei gezellig hoor Kerst maar eigenlijk willen we al jaren kerk en staat gescheiden houden.
Je snapt gescheiden niet. De macht van beide instanties kan niet bij dezelfde mensen liggen.

Sarcast zei:
MC W zei:
Kei gezellig hoor Kerst maar eigenlijk willen we al jaren kerk en staat gescheiden houden.
Je snapt gescheiden niet. De macht van beide instanties kan niet bij dezelfde mensen liggen.

Door wie worden politie, rechters en politici betaald? Precies, de grote overheid. En wie betaalt, die bepaalt.

MC W zei:
Met scheiding van kerk en staat wordt wat anders bedoelt: De kerk als instituut mag geen invloed uitoefenen op de politiek en vise versa. Dat is in Nederland heel goed geregeld. Wat jij bedoelt is de traditie waarin wij staan. Wij komen nu eenmaal uit een Joods - Christelijke samenleving. Daar horen allerlei tradities bij, zoals de feestdagen. Dat heeft echter niets met politiek te maken.

Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Door wie worden politie, rechters en politici betaald? Precies, de grote overheid. En wie betaalt, die bepaalt.

En wie kiest de mannen/vrouwen die de besluiten nemen? Wij met zijn allen ...

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Vertel eens, wie heb jij dan gekozen?

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Is niet interessant, die 0,000000000001% invloed is op het geheel te verwaarlozen.
Bij gebrek aan beter is dit het beste systeem wat we op dit moment in Nederland hebben.
Politici klagen nog steeds over kromme uitspraken van rechters, en rechters klagen nog steeds over politici die zich
met de uitspraken van rechters willen bemoeien ...

Blackadder the 5th zei:
Is niet interessant, die 0,000000000001% invloed is op het geheel te verwaarlozen.
Jouw invloed is 10^-14
Dus van de honderduizend miljard stemmen ben jij er een?

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Jouw invloed is 10^-14
Dus van de honderduizend miljard stemmen ben jij er een?

Haha, bij wijze van spreken dan, ik heb het aantal nullen niet geteld ... ;)
Ik ben 1 van de ca. 12 miljoen stemgerechtigden in Nederland, voor jouw gemoedsrust ...

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Bij gebrek aan beter is dit het beste systeem wat we op dit moment in Nederland hebben.
Politici klagen nog steeds over kromme uitspraken van rechters, en rechters klagen nog steeds over politici die zich

Ik zal het je sterker vertellen, je hebt helemaal niemand gekozen. Je hebt een partij gekozen en daarbij je voorkeur uitgesproken. Een voorkeur waar helemaal niets mee hoeft te gebeuren.
En als je denkt dat we hier het best mogelijke systeem is, dan raad ik je echt aan je eens te verdiepen in de politieke structuren van andere landen. Referenda komen nog het meest in de buurt van een democratie, maar ook deze zijn (vaak) alleen maar adviserend.

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Ik zal het je sterker vertellen, je hebt helemaal niemand gekozen. Je hebt een partij gekozen en daarbij je voorkeur uitgesproken. Een voorkeur waar helemaal niets mee hoeft te gebeuren.
En als je denkt dat we hier het best mogelijke systeem is, dan raad ik je echt aan je eens te verdiepen in de politieke structuren van andere landen. Referenda komen nog het meest in de buurt van een democratie, maar ook deze zijn (vaak) alleen maar adviserend.

Noem maar eens een voorbeeld van een land met vergelijkbare grootte/inwonertal, waar het beter is geregeld ...
Een kamerlid kan met voorkeursstemmen worden gekozen, en hoeft dus niet met de eigen partij mee te stemmen.
Kan soms heel erg lastig zijn voor een politieke partij ...

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Sarcast zei:
MC W zei:

Noem maar eens een voorbeeld van een land met vergelijkbare grootte/inwonertal, waar het beter is geregeld ...
Een kamerlid kan met voorkeursstemmen worden gekozen, en hoeft dus niet met de eigen partij mee te stemmen.
Kan soms heel erg lastig zijn voor een politieke partij ...

Jij beweerde dat dit het beste ("bij gebrek aan beter") systeem zou zijn, en dat bestrijd ik. Er is namelijk nog veel ruimte voor verdere democratisering van Nederland. De omstreden gekozen burgemeester bijvoorbeeld.
Het referendumrijke Zwitserland zou ik dan al prefereren boven de burgerlijke machteloosheid van Nederland.

En inderdaad, dat is een theoretische mogelijkheid. Maar in een democratisch systeem zou ik het logischer vinden om op een persoon te kunnen stemmen, die toevallig bij een partij hoort, en niet andersom.

Ben het best met Rob eens over de noodzaak voor het verhogen van het democratisch gehalte van onze maatschappij.

De gekozen burgemeester is, wat mij betreft, daarbij wel het slechts mogelijke voorbeeld. In beide landen met een gekozen burgemeester die ik goed ken (België (familie, een oom was burgemeester en zat later in de Senaat) en Roemenië (mijn vrouw komt er vandaan)) werkt het alleen nepotisme en corruptie in de hand. Hierbij vind ik persoonlijk, voor velen misschien wel verrassend, dat de corruptie en nepotisme in België een groter probleem zijn dan in Roemenië...
Het Nederlandse systeem met een evenwicht tussen een benoemde burgemeester en een gekozen gemeenteraad heeft in sterke mate mijn voorkeur....

In Nederland zou ik het eerder vinden in een beperking van de macht van de Eerste kamer, een kiesdrempel voor de (te kleine) partijen, die zich(net als grotere partijen overigens) soms nauwelijks van elkaar onderscheiden en een grotere invloed van referenda over cruciale issues.

Wat mij betreft is de grootste urgentie echter niet geboden voor het binnenlands democratisch gehalte, maar het vergroten van het democratisch gehalte van Europa, voordat de bureaucratische moloch in Brussel zichzelf opblaast in het spoor van de apparatsjiks aldaar, die geen enkele voeling meer hebben met het electoraat dat hen overigens ook niet gekozen heeft en hiermee voeding geven aan allerlei ongezonde oprispingen van negatief nationalisme en suprematisme op diverse plaatsen in Europa....:S

Majortom zei:
voor velen misschien wel verrassend, dat de corruptie en nepotisme in België een groter probleem

Verrassend voor mij zeker niet. Zo corrupt als de pest, mede dankzij de extreme complexiteit van het bestuurlijke systeem hier, en de daarbij behorende privileges. Een gekozen burgemeester in een dergelijk systeem werkt inderdaad niet.

MC W zei:
Maar even zereneus; mijn topic in Autoliefde bv. Ging harstikke prima. Tot 929V6 begon te miepen over het formaat. Waarom perse in dat topic en niet al die andere topics waar foto's ook aut. verkleind worden? Zoals dus mijn aangehaalde voorbeelden in die ene quote. Het is een foru probleem dat verkleinen niet in alle browsers werkt en 929V6 vind het schijnbaar teveel moeite om ook Chrome te installeren. Ik heb een browser dat wel optimaal werkt op AW en daar pas ik mijn posts dus ook op aan.

Hij maakt dus een probleem van iets wat geen probleem hoeft te zijn en sowieso een forumprobleem is. HIJ ging daar steeds maar op door, ook na mijn eerste normale reacties. Vervolgens ging het gewoon weer ontopic tot Micha D. er zich mee begon te bemoeien en te beledigen en daar reageren anderen dan ook weer op door. Dan moeten jullie eens nagaan wie nou de aanstichter was. Nee maar MCW zegt wat ie denkt als anderen zijn topic vervuilen met offtopic gezeur dus is het makkelijker om maar hem aan te vallen. 8-)

Jij. Ik deed jou een verzoek, misschien niet met twee woorden maar ook niet onvriendelijk, en in plaats van de foto's aan te passen of je op zijn minst te verontschuldigen schop je mij het topic uit met je "Doei". Als je de foto's gewoon had aangepast was er niks aan de hand geweest en zou ik waarschijnlijk wel een inhoudelijke bijdrage hebben gedaan. Ik heb nu melding gedaan van de hierboven gequote post, want mij achter mijn rug om hier zwart maken vind ik ook niet erg netjes. Fijne feestdagen nog.

MC W zei:

Wat zijn Kerstmis en Pasen, denk je?
Kerstmis: gerecupereerd feest van de winterzonnewende, dat in Europa werd gevierd lang voor er van kerstening sprake was. Om zieltjes te winnen is het christendom zo slim geweest de geboorte van Jezus te vieren op de dag van de geboorte van het licht...mooie symboliek toch?
Pasen is van oorsprong dan wel een Joods feest maar valt toevallig samen met het begin van de lente, de verrijzenis van de natuur.

Daarnaast, zoals zeebra uitlegt, is het natuurlijk nog steeds zo dat we die christelijk traditie met ons meedragen.
En daar stopt de 'macht' van de Kerk op de staat dan ook. IN onze westerse democratieën zijn die twee netjes gescheiden, op de invloed die de christelijke partijen in de politiek uitoefenen na. Maar da's gewoon het recht op vrije meningsuiting want er is geen absolute, gegarandeerde macht van de religie over de burgerlijke staat.

Ik deed jou een verzoek, misschien niet met twee woorden maar ook niet onvriendelijk, en in plaats van de foto's aan te passen of je op zijn minst te verontschuldigen schop je mij het topic uit met je "Doei".

je krijgt zeker niet vaak het woord nee te horen.

Viel wel mee. Gewoon geïrriteerd omdat meneer er maar over door bleef gaan en dus het topic aan het verpesten was. Nogmaals; waarom reageer je (929V6) niet over formaat foto's in andere topics waar dat aan de lopende band gebeurd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan