Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
B-Real zei:
Eigenlijk heb je toch wel een prachtig leven als het online leven je grootste zorg in het leven is :T

Sowieso heb je 't niet slecht als je tijd in je bestaan hebt om op een forum over auto's - of over welke hobby dan ook - te praten. ;)

Boppie zei:

Zit je nou alwéér aan de toverdrank?

toverdrank2.JPG

Barri zei:
Soloman zei:
Ik vindt autosport rondjes rijden.

Parijs-Dakar vind ik wel weer leuk.
Omdat ze daar geen rondjes rijden? ;)

Ha ha ha, ja.
Dat mensen zo vechten met de natuur in zulke onmenselijke omstandigheden. Dat vind ik boeiend. Wel erg dat daar tijdens de rit mensen sterven.

Zelfde heb ik met fietsen. De Tour is mooi, die omgeving alleen al en dan de deelnemers die zo afzien.
Wel jammer van die dopingkwestie.

Maar heeft elke sport wel iets. Voetbal kent supporters die geen hersencellen hebben en het blijkbaar erg leuk vinden om de sport zo te verzieken. En dan al dat grote geld in het voetbal. Heeft niks meer met clubs t maken.

De zomer is hier op volle toeren zo te zien!
Oude discussie die elk jaar gevoerd wordt. Het voelt als thuiskomen. :D

B-Real zei:
Ik heb een halve pagina aan reacties door gescrold mijn tip aan een aantal mensen: neem het online forum bestaan niet al te serieus :)
Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen gehad op dit of welk ander forum dan ook en ook al zou het zo zijn, dan zou ik het nog niet serieus nemen ook.

Goede tip. (tu) Er zijn meer dingen in het leven dan op een forum zitten.
En vooral ook jezelf niet te serieus nemen, het toetsen door een ander van de eigen mening
kan soms hele leuke nieuwe invalshoeken opleveren, kun je mooi je voordeel mee doen ...;)

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Boppie zei:

Zit je nou alwéér aan de toverdrank?

toverdrank2.JPG

Ik ben er weer klaar mee, van het weekend heeft de toverdrank een kleine kater uit de hoge hoed getrokken. Zondag even bijkomen, en dan beginnen de voorbereidingen voor het komende weekend weer.

Boppie zei:
Ik ben er weer klaar mee, van het weekend heeft de toverdrank een kleine kater uit de hoge hoed getrokken. Zondag even bijkomen, en dan beginnen de voorbereidingen voor het komende weekend weer.

Ach Boppie, je hebt de hele werkweek om weer uit te rusten, doe ik ook!:-D

LOL!!! (tu)
Ik had al een aantal keer een aanvaring met hem, over stomme dingen als bepaalde foto's die ik niet had mogen posten, of de afmetingen van foto's.
Ja, je merkt dat hij weer steeds aanweziger wordt, in negatieve zin... (td)

Zo, de prijswinnaar 'op de man spelen' 2015 heeft zich op de valreep nog kenbaar gemaakt blijkbaar. Lijkt wel stalking zo:O

Maar hij heeft wel een punt. Je kunt je kont nog niet keren op dit forum of je krijgt wel een sneer van mcw...

Mijn berichten worden niet altijd op prijs gesteld, vanwege smaakverschillen. Maar wat MC W doet, lijkt op het 'Ferry Doedens-syndroom': op ongepaste momenten verontwaardigd reageren. ;)

Makkelijk, een topic pakken om met zn allen iemand voor het blok te zetten...
Naast naieve en slechtgespelde verhalen vind ik een kritische noot van MC W af en toe prima voor de afwisseling.

De vegelijking met een B-acteur lijkt me trouwens ook niet heel relevant...

@Idefiqs: nooit naar Ranking The Stars op tv gekeken? Ferry Doedens kwam altijd verbazend uit de hoek. Ik zou hiermee MC W ook niet willen afkraken; ik zie er het vermakelijke wel van in.

---GT--- zei:
@Idefiqs: nooit naar Ranking The Stars op tv gekeken? Ferry Doedens kwam altijd verbazend uit de hoek. Ik zou hiermee MC W ook niet willen afkraken; ik zie er het vermakelijke wel van in.

Klopt, nooit gezien. Maar ik ben ook een beetje wereldvreemd wat televisie entertainment betreft. *-)

Roder zei:
Naast naieve en slechtgespelde verhalen vind ik een kritische noot van MC W af en toe prima voor de afwisseling.

Over slechte zpelling gesproken.:}

Idefiqs zei:
Sorry, ik ben nog maagd. WTF is Ferry Doedens?:S

Ik kan je de poster die boven m'n bed hangt wel opsturen. ;)

Overigens denk ik niet dat het D-C's doel was om een hetze naar MCW te beginnen. Iedereen (ook ik) heeft z'n nukken. Rond de feestdagen is het misschien een mooi moment om te reflecteren en kijken wat je wil veranderen.
Dus als er iemand feedback naar mij heeft, voel je vooral vrij om dit op te schrijven en naar me te sturen, zodat ik het meteen weg kan gooien. ;)

Rob0032 zei:
Idefiqs zei:
Sorry, ik ben nog maagd. WTF is Ferry Doedens?:S

Ik kan je de poster die boven m'n bed hangt wel opsturen. ;)

Overigens denk ik niet dat het D-C's doel was om een hetze naar MCW te beginnen. Iedereen (ook ik) heeft z'n nukken. Rond de feestdagen is het misschien een mooi moment om te reflecteren en kijken wat je wil veranderen.
Dus als er iemand feedback naar mij heeft, voel je vooral vrij om dit op te schrijven en naar me te sturen, zodat ik het meteen weg kan gooien. ;)

Heb je even? :}(:B

Idefiqs zei:
Roder zei:

Over slechte zpelling gesproken.:}

Nou nou, je hebt een typfout gevonden! Dat je denkt dat hetgeen je dikgedrukt hebt fout is zegt meer over jou dan over mij;)

Maar laten we het in een topic over de sfeer hier vooral gezellig houden;)

Roder zei:
Nou nou, je hebt een typfout gevonden! Dat je denkt dat hetgeen je dikgedrukt hebt fout is zegt meer over jou dan over mij;)

Maar laten we het in een topic over de sfeer hier vooral gezellig houden;)

D-C, get a life.. je bent echt geen haar beter op deze manier. Als je het ergens niet mee eens bent kan je ook gewoon op "Bericht rapporteren" drukken. En je kan wel miepen hoe ik reageer maar ik ben niet degene die een rotzooi van topics maakt of volspamt met foto's die er niet eens toe doen. Actie = reactie en die komen er bij mij soms uit zoals sommige mensen denken maar niet durven te zeggen omdat 90% van de mensen hier nerd zijn ;)

Dit is aanzetten tot haat/opruiing dus een melding is hier wel op zijn plaats

Maar even zereneus; mijn topic in Autoliefde bv. Ging harstikke prima. Tot 929V6 begon te miepen over het formaat. Waarom perse in dat topic en niet al die andere topics waar foto's ook aut. verkleind worden? Zoals dus mijn aangehaalde voorbeelden in die ene quote. Het is een foru probleem dat verkleinen niet in alle browsers werkt en 929V6 vind het schijnbaar teveel moeite om ook Chrome te installeren. Ik heb een browser dat wel optimaal werkt op AW en daar pas ik mijn posts dus ook op aan.

Hij maakt dus een probleem van iets wat geen probleem hoeft te zijn en sowieso een forumprobleem is. HIJ ging daar steeds maar op door, ook na mijn eerste normale reacties. Vervolgens ging het gewoon weer ontopic tot Micha D. er zich mee begon te bemoeien en te beledigen en daar reageren anderen dan ook weer op door. Dan moeten jullie eens nagaan wie nou de aanstichter was. Nee maar MCW zegt wat ie denkt als anderen zijn topic vervuilen met offtopic gezeur dus is het makkelijker om maar hem aan te vallen. 8-)

MC W zei:
Domme mensen moet je dom aanspreken anders snappen ze het niet

Als je iemand als een hond behandelt, moet je niet vreemd opkijken dat ie gaat blaffen ...
Het gaat helemaal niet over je mening, maar hoe je die naar anderen ventileert, zoals @Stoterstangen90 terecht opmerkt.
Een beetje meer respect zonder gebruik van krachttermen zou op zijn plaats zijn.

MC W zei:
D-C, get a life.. je bent echt geen haar beter op deze manier. Als je het ergens niet mee eens bent kan je ook gewoon op "Bericht rapporteren" drukken. En je kan wel miepen hoe ik reageer maar ik ben niet degene die een rotzooi van topics maakt of volspamt met foto's die er niet eens toe doen. Actie = reactie en die komen er bij mij soms uit zoals sommige mensen denken maar niet durven te zeggen omdat 90% van de mensen hier nerd zijn ;)

Dat laatste is een aanname. Bovendien is die aanname geen enkele vrijbrief voor jou om op die manier te reageren. :)

Als ik deze reactie van jou lees, dan denk ik bij mezelf: wie ben jij om voor een ander te bepalen hoe of wat hij/zij post?
Je irriteert je overduidelijk aan bepaalde zaken (zoals je aangeeft, het quoten van foto's, dubbel geplaatste foto's etc etc), maar waarom zou jij daar tegen op moeten treden? Waarom neem je zelf de tip die je aan D-C geeft niet en druk jij op de 'bericht rapporteren' knop? Want ook al zou je een punt hebben, de manier waarop je je punt aankaart is simpelweg sfeerverziekend. En dat is wat D-C volgens mijn wil aankaarten.

Kijk naar dat 'in teststadium gecanceld' topic wat je gisteren hebt geopend. Een hastikke leuk topic met veel potentie, maar de mensen lopen er hard weg. De reden? De manier waarop je je gedraagd/ventileert.

Waarom wordt hij er tussenuit gepikt, dit soort losse quotes kan je van iedere poster wel vinden om er een zeurpost van te maken, daarbij zijn een aantal quotes best terecht ook. Zeker degenen die juist hierop reageren, hebben niet echt recht van spreken (of misschien ook juist wel).

MC W zei:
zie hier ook een hoop domheid voorbijkomen, maar heb geleerd om het te negeren. Jouw reacties zijn echt niet veel slimmer dan waar je je aan ergert, dat denk je alleen maar.

Het is niet alleen Firefox maar ook IE waarin de foto's niet schalen. Chrome vind ik een bagger-browser, en ik heb geen zin om dat te installeren om jouw topic te kunnen lezen. Zeker niet als je je op die manier gedraagt. En als er meerdere mensen last van hebben, schiet het topic z'n doel voorbij.
We weten allemaal wat het voor nut heeft om erover te klagen tegen de forumbeheerders, dus een wat minder principiële en wat socialere instelling wordt gewaardeerd.

MCW, het forum is niet meer zoals het 10 jaar geleden was. En denk niet dat je het in één dag kan veranderen...

Over het fotoformaat bijvoorbeeld: het is intussen gewoonte dat de topicstarter zo hoffelijk is de foto's op een normaal formaat te posten, los van of een browser het nu aanpast of niet. Jij wil dat blijkbaar niet, maar dat kan je ook op een iets andere toon brengen.

Zo, dat was 'm weer :T

edit: aanname: dat je zelf met je opmerkingen een beetje fout zit weet je waarschijnlijk, en daarom bezoek je ook dit topic Sfeer op het forum. :)

Klassiekerrijder zei:
MC W zei:
zie hier ook een hoop domheid voorbijkomen, maar heb geleerd om het te negeren. Jouw reacties zijn echt niet veel slimmer dan waar je je aan ergert, dat denk je alleen maar.

Het is niet alleen Firefox maar ook IE waarin de foto's niet schalen. Chrome vind ik een bagger-browser, en ik heb geen zin om dat te installeren om jouw topic te kunnen lezen. Zeker niet als je je op die manier gedraagt. En als er meerdere mensen last van hebben, schiet het topic z'n doel voorbij.
We weten allemaal wat het voor nut heeft om erover te klagen tegen de forumbeheerders, dus een wat minder principiële en wat socialere instelling wordt gewaardeerd.

Helemaal mee eens. Heb Chrome ook vervangen door Firefox. Als de forumbeheerders het schalen niet technisch kunnen oplossen, dan moeten wij het maar aanpassen bij het plaatsen van foto's.

Als ik deze reactie van jou lees, dan denk ik bij mezelf: wie ben jij om voor een ander te bepalen hoe of wat hij/zij post?

LOL jij staat in de top 3 van meest vervelende personen op het forum dus beetje vreemd dat jij dit soort dingen zegt. Jij mist ook een hoop zelfkennis dus als je het niet erg vind reageer ik niet meer op jou in deze discussie. Van jou en Rob0032 kan je ook dit soort lijstjes maken :T

edit: aanname: dat je zelf met je opmerkingen een beetje fout zit weet je waarschijnlijk, en daarom bezoek je ook dit topic Sfeer op het forum.

(tu)

En als er meerdere mensen last van hebben, schiet het topic z'n doel voorbij.

Nogmaals, zo zijn er tig topics (zeker nieuws-gedeelte) waar 929V6 en anderen hadden kunnen zeuren maar dat deden ze niet. Er zijn genoeg mensen die het topic boeiend vonden en normaal konden reageren en waar wel foto's werden verkleind.

MCW, het forum is niet meer zoals het 10 jaar geleden was.

Nee nu worden foto's nog mooier verkleind ;)

Het gaat niet om een foto-verkleinings-script die in bepaalde browsers niet werkt (hoe knullig dat ook is). Het gaat om de manier waarop je mensen aanspreekt. Dat is het probleem. (kijk naar je eigen 'in teststadium gecanceld')

Als ik naar 2 recente reacties van jou op mijn posts kijk:
Het Hyundia Ioniq topic, ik zie jou 2 foto's van een ongecamoufleerde Ioniq posten. Ik zie die foto's, ik denk 'he tof!'. Ik kijk op een ander forum en zie daar nog 2 foto's uit die reeks staan. 2 foto's waar de Ionic net even iets anders op staat. Dus ik denk, hup, posten die handel. Want hoe meer info/beeldmateriaal we hier hebbe, hoe beter je er een beeld van kunt maken.
Maar hoe reageer jij er op? a-relaxed:
MC W zei:
Passchier2007, ook gewoon in groter formaat zonder grote letters erdoor: https://www.leftlanenews.com/photos/spied-hyundai-ioniq-bares-it-all-90545-picture-1-1.html Maar voegen imo verder niks toe
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5330718,5523703#msg-5523703

Of het Megane topic. Ik vind die Megane een mooie bak, ik kijk veel op andere forums waar veel foto's van die Megane wordt gepost. Ik ben van mening dat hoe meer je van een bepaald product ziet, hoe beter je er een beeld van kunt maken. Dus ik post die foto's hier. Krijg ik van jou het commentaar dat 'we het nu wel een keer gezien hebben'.
Dus jij bent van mening dat ik teveel foto's van de Megane post. Zou ik dus jouw mening volgen, dan zou ik dus minder fotos van de Megane moeten posten. Terwijl ik dat zelf niet vind, en notabene na jouw reactie 3 anderen aangeven ook meer foto's te willen zien.

An sich is die opmerking uit het ionic topic niet eens zo erg, maar het is een opeenstapeling van a-relaxede opmerkingen van jou op posts van anderen die de sfeer er niet beter op maken.

Dus gewoon 2 recente voorbeelden die laten zien dat jij een bepaalde mening hebt, en jij daar boven op vindt dat anderen die mening moeten volgen. En dat alles kaart je aan op een a-relaxede manier. Je bent dus niet alleen arrogant, maar ook dominant.

Hoe zie je dat zelf?

Zo kan ik ook tig posts van jou eruit vissen waar jij doordramt en jouw mening op wilt dwingen naar anderen toe. Zoals ik al zei; "Jij mist ook een hoop zelfkennis dus als je het niet erg vind reageer ik niet meer op jou in deze discussie." Ik vind het een beetje misplaatst om met een zwarte ketel te gaan discussiëren hierover

Het gaat niet om een foto-verkleinings-script die in bepaalde browsers niet werkt (hoe knullig dat ook is). Het gaat om de manier waarop je mensen aanspreekt. Dat is het probleem. (kijk naar je eigen 'in teststadium gecanceld')

Doorzeuren van anderen, heet zoiets. Zo raar reageerde ik in eerste instantie niet

Meeuw zei:
Helemaal mee eens. Heb Chrome ook vervangen door Firefox. Als de forumbeheerders het schalen niet technisch kunnen oplossen, dan moeten wij het maar aanpassen bij het plaatsen van foto's.

Praktisch gezien is dat best een lastige. Stel ik zit op een luie donderdagavond op de bank met mn iPad in mn handen op t forum. Alle foto's worden daarin netjes geschaald. Ik zie op een ander forum een setje interessante foto's staan, ook netjes geschaald (dat zie je overigens niet eens, je hebt niet door dat ze geschaald zijn). Je denkt, 'die ga ik op t autoweek forum posten!'. Dus je quote de reactie van dat forum en copy-paste de foto's naar dit forum. Resultaat is dat je op dit forum foto's hebt gepost waarvan jij niet doorhebt dat ze in een andere browser niet worden geschaald. Hoe moet je daarop inspelen? Los daarvan, op mn iPad heb ik geen tools waarmee ik makkelijk foto's kan verkleinen.

Misschien moeten we het webteam van Autoweek eens wat (nog) duidelijker wijzen op dit probleem. Nog een topic openen en dit probleem aankaarten. Want blijkbaar is er tijd/ruimte/planning om de look&feel van autoweek.nl aan te pakken, dan zou er ongetwijfeld ook ruimte moeten zijn om een oplossing voor dit probleem te geven. Vooral als dit probleem zoveel gezeur veroorzaakt.

Hoeveel topics zijn er al waarin dit schalings-script-probleem wordt aangekaart?

Trouwens barri, voorheen waren foto's boven de 800x600 ook echt groot. Inmiddels gebruikt zelfs AW geen foto's meer van dat formaat... dus ja er is idd wat veranderd in die aantal jaren. Misschien voor anderen eens tijd om mee te groeien :)

En vaak kan je niet zien op foto's idd groter zijn omdat ze zo netjes kleiner worden gemaakt. Fout ligt bij AW, niet bij mij

MC W zei:
Zo kan ik ook tig posts van jou eruit vissen waar jij doordramt en jouw mening op wilt dwingen naar anderen toe

Ok, of je laat zien dat er daadwerkelijk doordram-reacties van mij zijn en produceert hier zo'n lijst, of je stopt met het aanhalen van zo'n fictieve lijst. Want zo erg als die lijst die D-C hierboven aanhaalt, haal je bij mij never-nooit-niet.
True, ik heb ook mijn mening en kan daar goed in volharden, maar zo a-relaxed als jij hier anderen aanspreekt/toespreekt/afsnauwd, zo bont maak ik het niet.
Dus kom maar op met die lijst :)

Nee geen zin in. Ik heb immers meer te doen. Grappig dat je altijd zo schijnheilig probeert te doen terwijl je ook al tig keer bent geband en er mods hebben moeten ingrijpen. Individueel quoten vind ik sowieso triest, hele contest is dan niet duidelijk

MC W zei:
Van jou en Rob0032 kan je ook dit soort lijstjes maken

Gaarne ontvang ik een bloemlezing per PM!

Meer OT: het gaat vooral om de houding die je daar, maar ook hier aanneemt. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan jou. Kijk, ik weet dat ik een rot karakter heb, maar die zelfkennis lijkt jou een beetje te ontberen. Wat jammer is, want volgens mij ben je verder een prima kerel en heb je een hele hoop kennis in huis.

Maar goed, een MCW-hetze lijkt me wat zinloos en niet echt tof. Dus bij dezen: de rest van het forum bestaat ook uit sufferds!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan