SEAT Leon 1.0 TSI 115 pk (was Ibiza FR/Pagina 3)

JDx

Net ingestapt
SEAT Ibiza 1.0 TSI FR 115 pk

Onlangs heb ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto besteld, het is de nieuwe SEAT Ibiza geworden. Na lang configureren en onderhandelen is het een FR-uitvoering geworden in de kleur Desire Red. De keuze is op deze auto gevallen omdat ik de Leon ook al heel erg mooi vond en deze is qua formaat en ruimte al vergelijkbaar met de eerste SEAT Leon en Golf IV. Maar ik heb nu een volle Ibiza in plaats van een kale Leon.

De kleur ging tussen wit met zwart panoramadak of metallic rood en ik ben blij dat het rood is geworden, toch wel de kleur voor zo'n FR. Restwaarde woog voor mij niet mee. Ik heb gekozen voor de 115 pk omdat deze beschikt over een 6e versnelling. Qua opties wilde mijn partner graag stoelverwarming en ik graag het grote scherm en Full-link (Apple CarPlay) en een middenarmsteun is ook een must. Full LED maakt de Ibiza FR af!

Erg spannend allemaal, het wachten is in ieder geval al begonnen.

Bestelling: Juni 2017
Geschatte levering: Augustus December 2017

Basisgegevens

Merk: SEAT
Type: Ibiza
Uitvoering: FR
Motorisering: 85 kW (115 pk)
Transmissie: 6-versnellingsbak
Remmen voor: Geventileerde schijven
Remmen achter: Schijven
Massa leeg: 1040 kg

Topsnelheid: 195 km/u
0-100 km/u: 9,3 sec
Koppel: 200 Nm

Verbruik: 4,7 l/100 km
Energielabel: B

Kleur: Metallic Desire Red
Velgen: Lichtmetalen velgen 17 inch Dynamic (standaard, dus niet die 18" uit de foto)

Gekozen opties

• DAB Plus
  • Full LED koplampen
    Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting, LED achterlichten, kentekenplaatverlichting in LED, en interieurverlichting in LED bij middenconsole en voetenruimte.
  • Upgrade Winter
    Verwarmbare voorstoelen, in hoogte verstelbare passagiersstoel, koplampreinigingsinstallatie, verwarmbare ruitensproeierkoppen en ruitenvloeistof indicator.
  • Upgrade Professional 1
    Midderarmsteun voor en opbergvak onder bestuurdersstoel, parkeersensoren achter, Media System Plus met 8" touchscreen in kleur, Bluetooth telefoon en audio-streaming, SD-kaartlezer, CD, 2 USB-aansluitingen, Aux-in-aansluiting, Full-link (MirrorLink, Apple CarPlay en AndroidAuto connectivity) en donker getinte ruiten achter.

Standaarduitrusting (waarvan sommige vervallen ivm opties)

Achterlichten LED
Bumpers in carrosseriekleur, FR design
Chromen raamomlijsting
Koplampen halogeen met LED dagrijverlichting
Lichtmetalen velgen 17 inch (Dynamic)
Mistlampen vóór
Spiegelhuizen in hoogglans zwart en deurgrepen in carrosseriekleur
Sportuitlaatsysteem met dubbele uitlaatpijp

Achterbank in delen neerklapbaar
Ambient lighting
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatische airconditioning (climatronic)
Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
Bluetooth telefoonvoorbereding en audiostreaming
Boordcomputer
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
Buitentemperatuurmeter
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
Cruise control
Licht- en regensensor
Luidsprekers zes
Make-up spiegels
Multifunctioneel stuurwiel in leder
Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Portierruiten achter elektrisch bedienbaar
Portierruiten voor elektrisch bedienbaar
SEAT Drive Profile
Schakelpookknop en handrem met leder bekleed
Sportstoelen vóór
Stuurbekrachtiging
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Toerenteller

Media System Colour met 5 inch touchscreen

3e hoofdsteun achter
Airbag aan bestuurders- en passagierszijde
Anti Blokkeer Systeem (ABS)
Bandenspanning indicator
Bandreparatiekit
Elektronische Stabiliteits Controle (ESC)
Front assist incl. emergency braking system
Gordel reminder
Gordijn airbag
Hill Hold control
ISOFIX kinderzitbevestiging voor de achterbank
Multi collision braking system
Passagiersairbag uitschakelbaar
Schijfremmen acher
Voetgangersherkenning
Zij-airbags voor

SEAT-Ibiza-2017-38.jpeg

SEAT-Ibiza-2017-31.jpeg

Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, en ik kan me de spanning goed voorstellen (die had ik al als ik een week moest wachten op m'n volgende auto), maar hier hebben we eigenlijk vrij weinig aan. Wat ik voornamelijk zie is de optielijst en wat foto's, maar die kan ik ook al op de site van Seat bekijken.

Maar goed, sterkte met wachten!

Ik vind het op de foto's echt een enorm geslaagd ding, die nieuwe Ibiza! Jouw uitvoering bevat heel wat elementen van deze auto, zo te lezen. Mooie kleur hoor!

Heb je er al in kunnen rijden, of in ieder geval zitten? Minimaal dat laatste lijkt me toch wel een must.

[D2] zei:
Ik vind het op de foto's echt een enorm geslaagd ding, die nieuwe Ibiza! Jouw uitvoering bevat heel wat elementen van deze auto, zo te lezen. Mooie kleur hoor!

Heb je er al in kunnen rijden, of in ieder geval zitten? Minimaal dat laatste lijkt me toch wel een must.

Ja hij stond hier al een week of twee bij de showroom.

He, wat tof, heb al zitten zoeken naar gelijkwaardige auto's (ivm kenteken voor de verzekering), zo wordt hij wel inderdaad, ook hetzelfde interieur en alles, behalve het panoramadak. En deze heeft zo te zien het Beats Audio pakket.

Lancia Lover zei:
Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, en ik kan me de spanning goed voorstellen (die had ik al als ik een week moest wachten op m'n volgende auto), maar hier hebben we eigenlijk vrij weinig aan. Wat ik voornamelijk zie is de optielijst en wat foto's, maar die kan ik ook al op de site van Seat bekijken.

Maar goed, sterkte met wachten!

Thanks, je hebt gelijk, heb de titel ook even aangepast met besteld erbij. Kan inderdaad niet wachten haha.

Mooie uitvoering, heb paar jaar terug ook Seat Ibiza gehad, maar deze was kei hard geveerd, heb hem op het laatst weg moeten doen ivm rugklachten.
Hoe is deze nieuwe Ibiza geveerd? Ook weer zo hard en zg sportief ?.

Gefeliciteerd met deze prachtige bolide.
VAG heeft hiermee weer een toppertje op de weg gebracht.

Erg mooie auto! Goede keuze qua uitrusting (y)

En die kleur is ook echt heerlijk. Veel meer uitstraling dan wit.

Thanks, thanks, thanks en thanks, hoop deze week ook meer te horen over de productieweek, een mede besteller heeft vorige week te horen gekregen dat zijn FR in week 27 of 28 in productie gaat, die van mij zou als het mee zit ook tegen het einde van deze maand in productie moeten gaan.

Grappig trouwens dat ik die 1.0 TSI als een verstandige zuinige auto zie, terwijl ik net zie dat hij door z'n redelijk lage gewicht van 1040 kg gewoon sneller is dan m'n oude Toyota Celica 1.8 16v, Mazda MX-6 2.0 16v en Golf 3 GTI 2.0 8v, wat ik destijds best snelle wagens vond. Tijden veranderen snel.

JDx zei:
Grappig trouwens dat ik die 1.0 TSI als een verstandige zuinige auto zie, terwijl ik net zie dat hij door z'n redelijk lage gewicht van 1040 kg gewoon sneller is dan m'n oude Toyota Celica 1.8 16v, Mazda MX-6 2.0 16v en Golf 3 GTI 2.0 8v, wat ik destijds best snelle wagens vond. Tijden veranderen snel.

Dat zeker als je 1040 kg voor een B-segmenter als 'redelijk laag' beschouwt. ;)

Verder een erg leuk ding! Vond de vorige Ibiza echt verschrikkelijk, maar des te leuker vind ik deze. Vooral in zo'n sprekende kleur. Succes met wachten!

En de nieuwe Fiesta waar ik ook nog naar gekeken heb op 1106 kg met 100 pk.

Ik dacht die nieuwe fietsta is me toch een fraai ding, tot ik m live zag wat een gedrocht! Vooral van voren, mag dan leuk rijden maar de vorige was veul mooier!

Springbok zei:
Is ook gewoon een vlotte auto toch?

Meer heb je echt niet nodig in NL.

Precies, prima zo, met de 95 pk had ik behalve dat ik graag die 6e versnelling wilde toch ook wel getwijfeld aan chippen ofzo.

Damianw26 zei:
Ik dacht die nieuwe fietsta is me toch een fraai ding, tot ik m live zag wat een gedrocht! Vooral van voren, mag dan leuk rijden maar de vorige was veul mooier!

Ja, complete tegenvaller. Gelukkig maar, want de Ibiza FR is "onderweg" haha.

Deze review over de FR heeft 't ook weer over de Fiesta, rijdt als enige beter, maar dat is het ook bij die auto:
https://www.whatcar.com/news/2017-seat-ibiza-fr-review-price-specs-release-date/

"Not that they needed to be, because the Ibiza already cornered more sweetly than every rival apart from the Ford Fiesta. That pecking order doesn’t change here."

Ontzettend fraaie auto. Ik heb maar met weinig auto's dat ik ze zo geslaagd vind dat ik eigenlijk direct een proefrit / aankoop zou overwegen, maar de nieuwe Ibiza is er één van. Wat dat betreft, heb je wel gereden met de auto? Want een week geleden kon dat volgens de Seat site nog niet eens!

Ik zou ook exact dezelfde configuratie nemen denk ik. FR is gewoon compleet + sportief, dus goed. Dat scherm en die LED koplampen wil je ook gewoon hebben. Wel vind ik het jammer dat de 1.5 TSI met 150pk er nog niet is, die zal helemaal snel worden natuurlijk dus had in jouw geval wel willen weten hoe duur die werd.

Over de Fiesta kwestie, dat is inderdaad wel een lastige. Want die ST-Line is echt ook niet verkeerd hoor, lijkt me. En een keiharde concurrent voor de Ibiza FR. Een 208 GT-Line is natuurlijk ook leuk maar wat minder nieuw, dus die kan je dan beter kopen met de kop eraf.

Als ik zo vrij mag zijn, heb je de Seat via private lease of gewoon conventioneel koop / financiering? Vraag het omdat ik de lease-tarieven behoorlijk scherp vind en dit een van de weinige auto's is die een nieuwe aankoop imo rechtvaardigt. Hoger dan het b-segment zou ik sowieso niet particulier nieuw kopen / leasen, tenzij het via de baas kan.

Fiesta ga ik donderdag mee rijden. Ik ben benieuwd!

@MG ZR: TS heeft de Ibiza gekocht dacht ik. Daarom moest z'n vorige auto ook eerst verkocht worden.

MG ZR 160 zei:
Ontzettend fraaie auto. Ik heb maar met weinig auto's dat ik ze zo geslaagd vind dat ik eigenlijk direct een proefrit / aankoop zou overwegen, maar de nieuwe Ibiza is er één van. Wat dat betreft, heb je wel gereden met de auto? Want een week geleden kon dat volgens de Seat site nog niet eens!

Ik zou ook exact dezelfde configuratie nemen denk ik. FR is gewoon compleet + sportief, dus goed. Dat scherm en die LED koplampen wil je ook gewoon hebben. Wel vind ik het jammer dat de 1.5 TSI met 150pk er nog niet is, die zal helemaal snel worden natuurlijk dus had in jouw geval wel willen weten hoe duur die werd.

Over de Fiesta kwestie, dat is inderdaad wel een lastige. Want die ST-Line is echt ook niet verkeerd hoor, lijkt me. En een keiharde concurrent voor de Ibiza FR. Een 208 GT-Line is natuurlijk ook leuk maar wat minder nieuw, dus die kan je dan beter kopen met de kop eraf.

Als ik zo vrij mag zijn, heb je de Seat via private lease of gewoon conventioneel koop / financiering? Vraag het omdat ik de lease-tarieven behoorlijk scherp vind en dit een van de weinige auto's is die een nieuwe aankoop imo rechtvaardigt. Hoger dan het b-segment zou ik sowieso niet particulier nieuw kopen / leasen, tenzij het via de baas kan.

Ja heb hem gewoon "all cash" gekocht zoals ze dat zo mooi zeggen in de VS als ze daar een huis kopen zonder hypotheek. Scheelt dat we tussen twee huizen in zitten en we tijdelijk eigenlijk voor niks bij familie wonen, dus er was nu ruimte om een auto te kopen waar we ook echt lang mee kunnen doen. De A3 die ik had was qua formaat prima, maar verder veel te zwaar en met 200 pk lustte hij ook wel een slok.

We hadden al eens een weekje een Audi A1 gehuurd op vakantie en dat was een hele mooie auto, maar eigenlijk nét te klein, voelt ook allemaal net niet, echt een stads auto voor erbij. Ik had al eens naar een nieuwe Leon gekeken, maar dat wordt al gauw te duur en toen kwam de Ibiza voorbij, een mini-Leon, lichter en zuiniger dan de Leon, maar wel groter en comfortabeler dan de A1. De huidige Ibiza vond ik niet mooi trouwens.

En als je dan toch bezig bent en nu de kans hebt om nieuw te kopen (iets wat ik sowieso een keer in m'n leven wilde doen trouwens), ja dan ook meteen maar een mooie uitvoering, kost nu even meer, maar dat geld merk je straks niet meer en die auto moet toch minimaal 5 jaar bij ons blijven! Zou trouwens als je het geld hebt niet leasen, heb het wel uitgerekend, maar je bent toch een stuk duurder uit, al lijkt het heel aantrekkelijk. Scheelt misschien wel wat stress, want vind het wel eng om straks gewoon 20.000 euro "eigen geld" aan de straat te zetten. Een veel duurdere auto zou ik inderdaad ook bang zijn om hem uit het oog te verliezen, heb ik nu al denk ik.

Ben nu al blij dat ik niet heb bespaard op opties, heb nu gewoon een mooie volle auto, nog flink wat korting kunnen regelen (meerdere dealers bij langs gegaan en vergeleken), dus voor m'n gevoel een goede koop, waar ik hopelijk nog lang mee kan doen.

Die 1.5 TSI heb ik eigenlijk weinig over getwijfeld, heb wel gekeken wat het prijsverschil tussen de 1.0 en 1.4 is bij de Leon en daar van uitgaande, zal die 1.5 bij de Ibiza wel flink duurder worden. Ook was de planning om een kleinere, lichtere en zuinigere auto te kopen en de 1.5 komt qua gewicht ook alweer in de buurt van de Leon. Ook heeft die cilinderuitschakeling wat ik ook nog maar moet zien.

JDx zei:
MG ZR 160 zei:

Ja heb hem gewoon "all cash" gekocht zoals ze dat zo mooi zeggen in de VS als ze daar een huis kopen zonder hypotheek. Scheelt dat we tussen twee huizen in zitten en we tijdelijk eigenlijk voor niks bij familie wonen, dus er was nu ruimte om een auto te kopen waar we ook echt lang mee kunnen doen. De A3 die ik had was qua formaat prima, maar verder veel te zwaar en met 200 pk lustte hij ook wel een slok.

We hadden al eens een weekje een Audi A1 gehuurd op vakantie en dat was een hele mooie auto, maar eigenlijk nét te klein, voelt ook allemaal net niet, echt een stads auto voor erbij. Ik had al eens naar een nieuwe Leon gekeken, maar dat wordt al gauw te duur en toen kwam de Ibiza voorbij, een mini-Leon, lichter en zuiniger dan de Leon, maar wel groter en comfortabeler dan de A1. De huidige Ibiza vond ik niet mooi trouwens.

En als je dan toch bezig bent en nu de kans hebt om nieuw te kopen (iets wat ik sowieso een keer in m'n leven wilde doen trouwens), ja dan ook meteen maar een mooie uitvoering, kost nu even meer, maar dat geld merk je straks niet meer en die auto moet toch minimaal 5 jaar bij ons blijven! Zou trouwens als je het geld hebt niet leasen, heb het wel uitgerekend, maar je bent toch een stuk duurder uit, al lijkt het heel aantrekkelijk. Scheelt misschien wel wat stress, want vind het wel eng om straks gewoon 20.000 euro "eigen geld" aan de straat te zetten. Een veel duurdere auto zou ik inderdaad ook bang zijn om hem uit het oog te verliezen, heb ik nu al denk ik.

Ben nu al blij dat ik niet heb bespaard op opties, heb nu gewoon een mooie volle auto, nog flink wat korting kunnen regelen (meerdere dealers bij langs gegaan en vergeleken), dus voor m'n gevoel een goede koop, waar ik hopelijk nog lang mee kan doen.

Die 1.5 TSI heb ik eigenlijk weinig over getwijfeld, heb wel gekeken wat het prijsverschil tussen de 1.0 en 1.4 is bij de Leon en daar van uitgaande, zal die 1.5 bij de Ibiza wel flink duurder worden. Ook was de planning om een kleinere, lichtere en zuinigere auto te kopen en de 1.5 komt qua gewicht ook alweer in de buurt van de Leon. Ook heeft die cilinderuitschakeling wat ik ook nog maar moet zien.

Dank voor je reactie, duidelijk verhaal! Had je nu wel al gereden met het ding of niet?

Ben het verder wel eens met je afweging, een A1 als enige auto is eigenlijk net niet inderdaad. Mijn vriendin vind 'm wel erg mooi, dus wellicht dat ze er over een jaar of twee daadwerkelijk eentje wil.

En als je kan kopen, is het vaak inderdaad slimmer om dat ook te doen. Gewoon de luxe hebben 20-25k over te hebben gaat alleen meestal niet op voor de meeste mensen ;) Private lease is verder wel een mooie optie als je gewoon zonder al te veel gedoe een nieuwere auto wilt. Mijn moeder heeft een VW Up volgens die constructie omdat ze gillend gek werd van de garagerekeningen op haar oude Peug 206 uit '98 die eigenlijk allang economisch total loss was. Ik zou denk ik wel eerder voor private lease gaan dan voor het oude financieren, want 'never buy depreciating assets' en je doet dan automatisch langer met het ding (terwijl ik eigenlijk maar kort met een auto wil doen omdat er zoveel leuks is). Ik vind van VAG de A3 Limousine heel erg mooi, vanaf september heb ik een vaste baan en wie weet dat ik dan nog eens zo'n verplichting aan durf te gaan. Wat ik wel ronduit k*t vind is dat je bij sommige merken enkel van die preconfigured private lease auto's kunt uitzoeken, altijd met de kaalste motor en net niet de opties die ik wil. Twintig keer beter als je gewoon de auto kunt kiezen die je wilt en daar dan een berekening op los laat om tot een maandtarief te komen. Nouja, eigenlijk is privélease eigenlijk alleen wat als je ook voor 24 maanden kunt gaan zonder dat het veel meer kost dan 48 (bij sommige merken is dat zo) want ik ben te ongedurig / wil te veel om lang aan één auto vast te zitten. Beetje gevalletje het bezit van de zaak is het einde van het vermaak, maar zo ben ik helaas.

Maar nogmaals; enorm goed uitgezocht. Ik zou het lastig kiezen vinden tussen een Fiesta ST-Line en Ibiza FR maar het zou zo maar de Seat kunnen worden. De vorige vond ik overigen ook niks, goedkoop plastic ding imo.

Een flinke korting op een auto die nog maar net in de showroom staat... zijn ze bij Seat zo wanhopig dan? Begrijpelijk gevoel dat je zoiets lastig vindt om aan de straat te zetten. VAG blijft nou eenmaal populair bij het dievengilde. Alarm, allrisk verzekering, dobermann erin en desnoods een stuurslot.

Ja, hij staat al bijna een maand bij de showroom hier. Daarvoor zoals gezegd een week in een A1 1.2 TFSI gereden die dus niet zo beviel en proefgereden in een Ibiza 1.0 TSI 95 pk en een Leon 1.0 TSI 115 pk.

RobEU zei:
Een flinke korting op een auto die nog maar net in de showroom staat... zijn ze bij Seat zo wanhopig dan? Begrijpelijk gevoel dat je zoiets lastig vindt om aan de straat te zetten. VAG blijft nou eenmaal populair bij het dievengilde. Alarm, allrisk verzekering, dobermann erin en desnoods een stuurslot.

Echt korting is het natuurlijk niet en het heeft ook niks met SEAT te maken. Er zit gewoon een bepaalde marge op voor de dealers en dat ligt ergens tegen de 10 procent. Het is gewoon even aftasten hoe ver de verschillende dealers willen gaan zonder verlies te maken, ik ben zelf naar de lokale dealer geweest voor de proefritten en alles en heb hem daar dus ook gekocht, ze gingen mee met de scherpste offerte.

De nieuwe Ibiza werd gedurende de maand juni inderdaad bij de dealers in de showroom gezet. Deze zou inmiddels bij elke SEAT dealer nu te zien moeten zijn.
Verder gaaf ding hoor, gefeliciteerd! De FR is een lekkere uitvoering.

Nou, als ik het goed heb begrepen is er iets niet goed gegaan met de bestelling en wordt hij vandaag pas besteld, was net bij de dealer en het was een beetje een apart verhaal. Benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

Barri zei:
Wat een k*tsmoes. Door dat gezeur zit jij twee weken langer zonder auto...

Als het evenredig is, ik dacht ik ben mooi voor de drukte aan, dus misschien nog snelle levering.

Nu hij in de showroom staat zijn er misschien wel veel meer bestellingen opeens.

Enige voordeel (en nadeel) is dat ik een nieuwe baan heb, super blij mee, maar daar moet ik wel elke week 3 keer 60 km voor rijden, waarvan 40 km snelweg. Gelukkig dus wel de FR met goede stoelen en cruisecontrol besteld. En de 115 pk met 6-versnellingsbak. Maar als ik geen auto kan lenen, moet ik dus met de bus.

Ik weet niet in hoeverre je er recht op hebt, maar anders gewoon een huurauto voor niks afdwingen voor die paar x per week dat je er een nodig hebt.

Damianw26 zei:
Ik weet niet in hoeverre je er recht op hebt, maar anders gewoon een huurauto voor niks afdwingen voor die paar x per week dat je er een nodig hebt.

Denk niet dat dat gaat werken, gelukkig gaat het in totaal maar om 12 keer (als het een maand langer duurt), dus daar kom ik wel overheen, maar allemaal wel een beetje slordig. Niet voor niets als een van de eersten besteld.

Barri zei:
Zeker geen uiterste leverdatum opgenomen in het contract?

Leverdatum is geen garantie. Er was alleen een indicatie, productie week 29, levering week 31, week 33 rijden.

Maar die productie in week 29 kan ik wel vergeten, dat is maandag over een week.

Nee maar dan kan je vastleggen dat je recht hebt op een huurauto ofzo bij levering na de afgesproken datum. Is toch eigenlijk bizar, je koopt iets duurs. De leverancier weet niet wanneer je het krijgt, maakt m ook niet uit, en hij verdient er wel aan. Bizar toch?

Barri zei:
Nee maar dan kan je vastleggen dat je recht hebt op een huurauto ofzo bij levering na de afgesproken datum. Is toch eigenlijk bizar, je koopt iets duurs. De leverancier weet niet wanneer je het krijgt, maakt m ook niet uit, en hij verdient er wel aan. Bizar toch?

Ja eigenlijk wel, maar ze hadden al aangegeven dat je de indicatie wat ruimer moest nemen, zichzelf indekken natuurlijk, dus als je dan al een garantie afspreekt, dan zou dat eerder week 40 zijn ofzo.

Nu wel een beetje jammer dat ik geen inruil heb, want dan kan je gewoon zo lang blijven rijden en zo veel kilometers maken als nodig is. Ik kon prima 3 maanden zonder auto, maar nu dus opeens niet meer vanwege werk.

Stomme is dat ik de afgelopen 6 jaar(!) eigenlijk wel zonder auto kon doen, als je boodschappen e.d. op de fiets zou doen en precies nu ergens heen moet waar je eigenlijk niet met het OV kan komen. Ik kan met het OV, maar dat duurt bijna 2 uur in plaats van 25 minuten.

Maar goed, laten we nu maar uit gaan van September, als wachten op je nieuwe auto je grootste probleem is, dan zal je het niet zo slecht hebben. Al heb je gelijk, het is een gigantisch bedrag en je moet maar hopen dat het komt, gelukkig betaal je pas bij levering.

Zijn wel meerdere bizarre beroepen.
Een tandarts die mijn gebit verkloot en me wel laat betalen.
Automonteur die me auto repareert en als het weer kapot is, me de extra uren doorberekend.

Erg mooi samengesteld. Rood is de nieuwe wit!
Moet toch zeggen dat het enorm snel gaat. Volgens verwachting had je de auto binnen 2 maanden?
Bij Mercedes mag je voor een C-klasse tegenwoordig 6 maanden wachten.

kaireltje zei:
Zijn wel meerdere bizarre beroepen.
Een tandarts die mijn gebit verkloot en me wel laat betalen.
Automonteur die me auto repareert en als het weer kapot is, me de extra uren doorberekend.

Erg mooi samengesteld. Rood is de nieuwe wit!
Moet toch zeggen dat het enorm snel gaat. Volgens verwachting had je de auto binnen 2 maanden?
Bij Mercedes mag je voor een C-klasse tegenwoordig 6 maanden wachten.

Dit was ten tijde van de originele bestelling, tussen 14 en 20 juni, de indicatie (was onveranderd tov de week ervoor):

3LHluYf.png

Geen idee wat de indicatie nu is. Zal volgende week eens zo'n lijstje opvragen, kijken of het ver verschoven is.

Die verlate indicatie is hen wel aan te rekenen, dus ik zou er zeker even over in gesprek gaan.

Hele mooie configuratie zeg, wel extreem balen dat je nu nog langer in die spanning blijft zitten tot hij er eindelijk is ;-)

De kleur ben ik ook benieuwd naar. Ik ga zaterdag naar de Seat dealer eigenlijk specifiek om deze kleur te bekijken. Heb een Mysterie Blue Leon ST FR samen gesteld maar neig ook steeds meer naar deze kleur.

Succes met wachten! ;-)

Thanks, showmodel hier van de Ibiza FR was ook eindelijk binnen, in Mystery Blue, maar die was meteen alweer verkocht aan iemand die voor een Leon kwam. Mocht er dus niet meer in rijden en ben dus straks niet eens meer de eerste in de regio met een Ibiza FR, maar goed, whatever.

Nog wel de eerste met een FR in Desire Red denk ik.

Die blauwe kleur viel me trouwens niet tegen, maar ben toch blij dat ik hem in het rood krijg!

ibiBlauw01.jpg

ibiBlauw02.jpg

ibiBlauw03.jpg

Had trouwens niet verwacht dat de uitlaat echt naar beide gaten gaat, maar wel naar de linker. Helaas... beide zijn nep, de uitlaat loopt gewoon naar beneden achter de bumper verwerkt.

JDx zei:
Thanks, showmodel hier van de Ibiza FR was ook eindelijk binnen, in Mystery Blue, maar die was meteen alweer verkocht aan iemand die voor een Leon kwam. Mocht er dus niet meer in rijden en ben dus straks niet eens meer de eerste in de regio met een Ibiza FR, maar goed, whatever.

Nog wel de eerste met een FR in Desire Red denk ik.

Had trouwens niet verwacht dat de uitlaat echt naar beide gaten gaat, maar wel naar de linker. Helaas... beide zijn nep, de uitlaat loopt gewoon naar beneden achter de bumper verwerkt.

Dat blauw is zeker een gave kleur. Maar ga je denk wel vaker zien dan het rood. Ik zou persoonlijk ook voor rood gaan.

Qua uitlaten vind ik het echt een misser dat ze fake zijn. Dat gaat er in de winter natuurlijk super droevig en cheap uitzien als de rook ergens uit een krom pijpje achter de bumper vandaan komt ipv de twee 'uitlaten'.

Springbok zei:
Qua uitlaten vind ik het echt een misser dat ze fake zijn. Dat gaat er in de winter natuurlijk super droevig en cheap uitzien als de rook ergens uit een krom pijpje achter de bumper vandaan komt ipv de twee 'uitlaten'.

Dat hebben steeds meer auto's. Audi, Mercedes, Renault etc. Zul je op andere merken ook wel gaan zien.

Die uitlaten zijn idd een afknapper wat vooral heel erg opvalt in de winter, maar in Spanje hebben ze daar natuurlijk geen last van:D

op de vorige Ibiza Cupra zit de uitlaat weliswaar in het midden maar ga je voor de uitlaat zitten dan zie je 2 kromme dieselpijpjes die zijn geplaatst in het uitlaatsierstuk, ook echt niet om aan te zien. Hoeveel moeite is het dan nog om het mooi te laten overlopen.
maxresdefault.jpg

daar valt nog wel iets moois van te maken
seat_ibiza_cupra_exhaust-main-1_0tyn-g4.jpg

trouwens van een kleine Ibiza met een instapprijs van 20.000 kan ik het nog enigsins begrijpen maar van een nieuwe Mercedes of Audi is het gewoon belachelijk.

Inderdaad heel sneu zeg die uitlaten. Soms zie je wel gewoon het uiteinde van een ronde uitlaat zitten meteen achter dit soort design-vormen in de bumper, dus in die gevallen lijkt het er vaak nog een beetje op. Deze uitsparingen in de bumper en dan gewoon op een compleet andere plek onder / achter de bumper de echte uitlaat is wel heel erg droevig hoor.

Misschien ooit nog eens een custom dubbel RVS pijpje door beide "uitlaten" laten maken.

Het is dat het "maar" een 1.0 is, bij een 1.5 TSI of Cupra had ik er in de loop van de tijd vast sowieso wel een Milltek onder laten zetten. Heb om die reden ook niet gekozen voor het Red Pack (rode riemen en remklauwen) en/of spoilerpakket (voorspoiler, zijskirts, grotere achterspoiler). Dat mag lekker op een sneller model.

Total Loss zei:
JDx zei:
Misschien ooit nog eens een custom dubbel RVS pijpje door beide "uitlaten" laten maken.

Zijn het wel echt openingen dan ? Of alleen een chromen kadertje op een dichte bumper.

Een verdieping en dan gewoon dicht, zag het vandaag ook op de Passat GTE, gewoon dicht.

Net als op de Peugeot 308 GT:

2015-Peugeot-308-GT-fake-exhaust.jpg

Zoals hierboven gezegd, inderdaad een bedroevende trend.

Terug
Bovenaan