SEAT Leon 1.0 TSI 115 pk (was Ibiza FR/Pagina 3)

De meeste Seatdealers willen wel kosteloos annuleren, de vraag is groot. Ze kunnen de door jou bestelde auto nog wijzigen en een andere klant blij maken met jouw productieplaats. Atecakopers worden momenteel zelfs gebeld of ze willen annuleren en de order willen omzetten naar een gelijkwaardige Tiguan zonder bijbetaling (in de praktijk 3 a 4 mille korting).

vertmaori zei:
De meeste Seatdealers willen wel kosteloos annuleren, de vraag is groot. Ze kunnen de door jou bestelde auto nog wijzigen en een andere klant blij maken met jouw productieplaats. Atecakopers worden momenteel zelfs gebeld of ze willen annuleren en de order willen omzetten naar een gelijkwaardige Tiguan zonder bijbetaling (in de praktijk 3 a 4 mille korting).

Oh, dus zo lang hij nog niet in productie is kan je ook nog dingen wijzigen? Dacht dat alles vast stond.

Om 09:00 gaan ze open, maar ik heb wat afspraken vanmorgen, dus afgelopen zaterdag gevraagd of ze na 11:00 kunnen bellen, we gaan het straks wel horen.

Topic open houden en hier gewoon aanvullen met je toekomstige auto's ;-) Onderwerp van je eerste post veranderen dat de titel van het topic gewijzigd is etc. zodat het hele drama behouden blijft!

Maar gezien je zegt kan dicht wordt het dus geen Ibiza...ben benieuwd naar het hele verhaal!

Hij rijdt waarschijnlijk net bij de dealer weg met een fulloption demo, die ie op zijn naam gekregen heeft ;)

Gezien hij foto's moet resizen en uploaden vermoed ik inderdaad ook een leuke full option demo ;-)

Wat een spanning hier!

Nou... verrassing!

Vanmiddag ongeveer anderhalf uur bij de dealer geweest ivm de te lange levertijd van de nieuwe Ibiza.

We zijn er uiteindelijk uitgekomen, zij gaan die auto doorzetten (al dan niet met meer opties) en dus gewoon laten komen en verkopen.

Na lang onderhandelen hebben we een prachtige prijs kunnen maken voor de auto waar het allemaal mee is begonnen, een Alorblauwe Seat Leon 1.0 TSI Style Connect met 115pk.

Vanaf 24 augustus ben ik de eigenaar deze auto (op de achtergrond van foto 1 zie je mijn huidige vervoer haha):

leonalor01.jpg

leonalor02.jpg

leonalor03.jpg

leonalor04.jpg

leonalor05.jpg

Opties vergelijkbaar met de Ibiza, dus climate control, cruise control, mediasysteem, dab plus, led koplampen, maar dan heeft deze ook nog een achteruitrijcamera, navigatie en 18" velgen.

Verder heeft de auto nog sideskirts in kleur en het black pack(?) en zijn dus het dak en spiegelkappen zwart.

Auto staat sinds 04-07-2017 op kenteken, de verkoper rijdt er momenteel in, maar wordt geleverd als een "nieuwe" auto, dus met garantie (4 jaar vanaf 04-07-2017), mobiliteitsservice, gepoetst, volle tank.

Hij heeft alleen wel maximaal 6000 kilometer op de teller bij aflevering.

Al met al heb ik deze Leon voor een kleine 2000 euro meer dan de Ibiza. Goedkoper dan een kale Leon Style.

Niet de situatie waar je naar op zoek was, maar zowel vanuit jouw kant als vanuit de kant van de dealer netjes opgelost en voor beide een goede oplossing!

Zeer mooie configuratie, lijkt me echt genieten met al die mooie opties! En inderdaad voor beide partijen mooi opgelost zo, ben benieuwd naar je ervaringen met de auto, 1.0 tsi schijnt zelfs in deze auto 'snel' te zijn

Barri zei:
Niet de situatie waar je naar op zoek was, maar zowel vanuit jouw kant als vanuit de kant van de dealer netjes opgelost en voor beide een goede oplossing!

We konden er uiteindelijk beide om lachen, mooi verhaal zo. Ik kwam ooit voor een Leon, die viel met opties buiten budget en ga nu toch naar huis met deze Leon. Had er al een paar keer in gereden, net ook weer even mee gehad naar huis, door iedereen laten keuren, alleen maar positief.

Ben iets meer geld kwijt, maar heb nu een klasse hoger en alle opties die ik ook wilde op de Ibiza (en meer).

En "snel" zou ik niet zeggen, wel vlot, trekt lekker hoor, 200Nm, slechts 60kg zwaarder dan de Ibiza FR.

Erg mooie auto en mooie kleur. Sideskirts hadden van mij niet perse gehoeven. Hij stond er wel al een tijdje aan het kenteken te zien (mijn kenteken begint met KT en mijn auto is van dec 2016).
Maar in elk geval fijn dat het toch nog is goed gekomen!

xk8 zei:
Erg mooie auto en mooie kleur. Sideskirts hadden van mij niet perse gehoeven. Hij stond er wel al een tijdje aan het kenteken te zien (mijn kenteken begint met KT en mijn auto is van dec 2016).
Maar in elk geval fijn dat het toch nog is goed gekomen!

Ach ja, het zit er op, oogt wel mooi, al zal het misschien uitlokken dat het een sneller model is.

Klopt, ik denk eind 2016 gekoppeld aan dit kenteken ivm eventuele bijtelling? Maar staat pas sinds vorige week op naam. Wel apart een datum eerste tenaamstelling 04-07-2017 met een ouder kenteken, wel leuk kenteken trouwens.

M'n vriendin ook niet over te hoeven halen, die wilde deze auto al toen we er een proefrit mee maakten om de 1.0 TSI te testen.

Gefeliciteerd joh! Goed om te horen dat jullie eruit zijn gekomen en in mijn ogen ben jij er beter van geworden. Wat een gaaf ding zeg! Die wielen staan echt fantastisch onder de prachtige lakkleur. Normaliter ben ik geen fan van getinte ruiten achter, maar deze kan het heel goed hebben. Black Pack vind ik iets minder (als het stickers zijn dan zou ik ze eraf halen, maar dat is persoonlijk). Grappig dat de RDW 'm ook ziet als stationwagen. :D

Aan een nummertje eerder/later te zien sinds november 2016. Ik denk dat de dealer hem heeft gekocht om in de showroom te zetten, al wel het kenteken had aangevraagd zonder te naam te stellen en dat de auto gewoon nog niet verkocht was. Komt misschien door de kleur. Ik vind hem heel mooi maar kan me voorstellen dat de gemiddelde koper liever saai grijs of zwart heeft.
In juni 2012 kreeg ik een Ibiza van het werk om in te rijden en die had ook een kenteken dat al veel ouder was. Die stond ook al een tijdje in de showroom.

xk8 zei:
Aan een nummertje eerder/later te zien sinds november 2016. Ik denk dat de dealer hem heeft gekocht om in de showroom te zetten, al wel het kenteken had aangevraagd zonder te naam te stellen en dat de auto gewoon nog niet verkocht was. Komt misschien door de kleur. Ik vind hem heel mooi maar kan me voorstellen dat de gemiddelde koper liever saai grijs of zwart heeft.
In juni 2012 kreeg ik een Ibiza van het werk om in te rijden en die had ook een kenteken dat al veel ouder was. Die stond ook al een tijdje in de showroom.

Daarom konden ze natuurlijk ook flinke korting bieden. Als ik hem nieuw samenstel zoals hij is, dan kom ik meer dan 5000 euro duurder uit, dus wat dat betreft zit het denk ik wel goed.

En heb dus nu wel de leverdatum en maximale kilometerstand (6000) vast laten leggen aangezien die verkoper er nog even in rijdt. Het is theoretisch alleen geen nieuwe Leon meer, maar daar heb ik op zich niet zo veel problemen mee.

Als de verkoper het ding die 6.000km maar niet gaat afraggen, in de wetenschap dat ie al verkocht is. Al kan het juist ook een argument zijn om er wat zuiniger op te zijn

Damianw26 zei:
Als de verkoper het ding die 6.000km maar niet gaat afraggen, in de wetenschap dat ie al verkocht is. Al kan het juist ook een argument zijn om er wat zuiniger op te zijn

Hij zei dat hij het zelf niet prettig vind om in een al verkochte auto te rijden en dus zou proberen af en toe ook een andere mee te nemen. Maar ook al was ie nog niet verkocht, neem niet aan dat je als verkoper een showmodel gaat afraggen.

Nette oplossing al kost het jou wel meer geld. Wel veel meer auto deze Leon, heb helemaal niks met het merk Seat maar de kleur is echt prachtig ! (y)

Wow! Erg mooie Leon!

Goed om te lezen dat je er uitgekomen bent met mooie deal.

Waarom overigens nog zo'n tijd wachten?

Springbok zei:
Wow! Erg mooie Leon!

Waarschijnlijk omdat de verkoper dan pas zijn nieuwe demo auto krijgt;)

schumi1986 zei:
Springbok zei:
Wow! Erg mooie Leon!

Waarschijnlijk omdat de verkoper dan pas zijn nieuwe demo auto krijgt;)

Ja hij stond net op hun leasemaatschappij en iets over afschrijving, dat het volgende maand weer zou schelen ofzo, kan me niet voorstellen dat dat heel veel uit maakt, maar ik was sowieso uitgegaan van eind augustus en ben blij dat het allemaal zo kon.

Mooiste kleur van de Leon, snap niet dat ze deze kleur niet meer leveren op nieuwe modellen.

Veel plezier ermee! (over 1,5 maand :) )

Pietzoveel zei:
(y) Mooie deal bij een goed bedrijf!

Ze krijgen nu helemaal een extra duimpje, beetje sluikreclame erbij voor ze onder het kenteken ;)

Thanks allen, positief ook allemaal, wilde zeggen kan niet wachten, maar dat gaat wel lukken!

Mooie Leon, prima kleur. Veel geduld toegewenst met het wachten. ;)

Volgens mij herken ik Broekhuis Emmen?

haarr zei:
Mooie Leon, prima kleur. Veel geduld toegewenst met het wachten. ;)

Volgens mij herken ik Broekhuis Emmen?

Thanks, klopt inderdaad.

Barri zei:
Ik wist niet dat Broekhuis ook Seat heeft.

Doen ze nog niet zo lang, ziet er ook nog uit als Skoda/Volvo in Emmen:
https://www.google.nl/maps/@52.7651202,6.8995514,3a,75y,282.94h,93.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL336UUPsjyCq51lr89o1mA!2e0!7i13312!8i6656

In Assen hebben ze volgens mij wel echt al een aparte SEAT showroom.

Mooie deal en een mooie auto! Het is dan ook met name de kleur! In het grijs waarin ze veelvuldig worden verkocht is het zowel letterlijk als figuurlijk een wat grijze muis.

Lekkere opties ook, ga je vast plezier aan hebben (y)

Niet wat je besteld had maar zeker niet minder mooi! Lekker opvallende kleur en die velgen staan hem echt goed zo, toppertje! Veel plezier en veilige kilometers ermee gewenst.

Had je stiekem verwacht dat het zo af zou lopen, of had je in gedachte alleen maar een negatieve afloop en durfde je hier niet eens van te dromen? ;-)

Tinman zei:
Niet wat je besteld had maar zeker niet minder mooi! Lekker opvallende kleur en die velgen staan hem echt goed zo, toppertje! Veel plezier en veilige kilometers ermee gewenst.

Had je stiekem verwacht dat het zo af zou lopen, of had je in gedachte alleen maar een negatieve afloop en durfde je hier niet eens van te dromen? ;-)

Dankje, nee hoor, heb nooit gedacht dat het compleet negatief af zou lopen, maar ik was inmiddels wel helemaal om en keek uit naar de Ibiza. Terwijl ik in het begin liever deze Leon wilde, maar die was gewoon te duur.

Toen deze Leon opeens wel weer als alternatief in beeld kwam was ik eigenlijk wel blij. Ben met de Ibiza natuurlijk begonnen bij 16.000 en uiteindelijk uitgekomen op een auto van 23.000 euro, na korting is daar nog een flink deel af gegaan, maar heb op het moment van bestellen nog wel even gedacht, damn, kom nu toch wel heel erg dicht in de buurt van de prijs van een nieuwe (kale) Leon.

Heb ze wel eerst even goed vergeleken en berekend wat ik meer wil betalen voor een Leon ten opzichte van de bestelde Ibiza. Het voordeel van de Leon is dat het een Style Connect is, dus hij was al vrij vol en hij heeft daarnaast nog een upgrade business, kleuren touchscreen, full link (Apple CarPlay), dab plus, pdc, full led, noem maar op, alle opties die ik wilde.

De enige optie die de Leon niet heeft die ik wel had gekozen op de Ibiza is stoelverwarming, de stoelen in de Leon zijn geen FR sportstoelen, maar zijn standaard al veel fijner dan de standaard Ibiza stoelen. Daarvoor krijg ik wel weer een achteruitrijcamera, vind de vrouw fijn en ingebouwde navigatie, voor mij niet zo heel boeiend, maar wellicht wel bij verkoop. Ook schijnt het standaard geluid in de Leon wat beter te zijn.

Verder is het natuurlijk niet zo'n verschil als met de vorige Ibiza, maar het blijft een klasse hoger. Daarnaast vind ik het black pack en de sideskirts en achterspoiler ook wel tof en de kleur is natuurlijk geweldig en niet meer leverbaar op nieuwe SEAT modellen. Nadeel is natuurlijk wel dat als je een keer wat fout doet in het verkeer, al dan niet per ongeluk, dat je wel opvalt, gelukkig gedraag ik me over het algemeen prima.

Het enige nadeel zal misschien zijn dat de Leon een dikke 60 kilo zwaarder is dan de Ibiza en dus een belastingklasse hoger en daardoor wellicht iets langzamer aan zal voelen dan die 115 pk in een Ibiza van 1040 kg. In de Ibiza was die 115 pk echt wel een vlotte uitvoering. Hier is het basis.

Verder alleen maar positief volgens mij.

Prijslijst (kom toch op een dikke 27.000 euro inclusief alle opties):
https://www.fleetwise.nl/sites/default/files/downloadable/files/Leon%20januari%202016_0.pdf

Upgrade business

Media System Navi met 6,5 " touchscreen incl. 3 jaar gratis kaart updates voor Europa, 8 speakers,
Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD/DVD-speler, 2 SD-kaartlezers,
USB-aansluiting, Aux-in-aansluiting, kleurendisplay in instrumentarium, regensensor, lichtsensor,
automatisch dimmende binnenspiegel, donker getinte ruiten achter, Full-LED koplampen met LED
dagrijverlichting, LED verlichting in achterlichten, DAB+ radio, parkeersensoren vóór en achter met
Optical Parking System en achteruitrijcamera

Verder nog een leuk detail: de Leon 1.0 EcoTSI beschikt net als de Ibiza FR over een 15 mm verlaagd sportonderstel, waarom weet ik eigenlijk niet, misschien iets met luchtweerstand en uitstoot te maken, maar ik vind het prachtig, staat precies goed zo!

Gefeliciteerd met de Leon!

Moet er bij zeggen dat je je netjes en realistisch opgesteld hebt naar de dealer m.b.t. hun fout; bij het autobedrijf waar ik werk maak ik het vaak anders mee!

Mooie ontknoping! Lijkt me een mooi alternatief. Persoonlijk vind ik zelf de grotere interieurbreedte van een C-segmenter erg prettig. De vorige Ibiza vond ik bijv. heel erg smal. Je zit erg dicht op elkaar. De nieuwe is gelukkig breder maar een Leon is nog net wat comfortabeler dan.
En materialen in het interieur zijn ook wat mooier natuurlijk in dit segment.

JoostM zei:
Gefeliciteerd met de Leon!

Moet er bij zeggen dat je je netjes en realistisch opgesteld hebt naar de dealer m.b.t. hun fout; bij het autobedrijf waar ik werk maak ik het vaak anders mee!

Thanks, was wel moeilijk om een soort tussenweg te vinden tussen boos en netjes, ik wil altijd netjes blijven, maar ik moest op een of andere manier ook laten zien dat ik er echt niet blij mee was. Gelukkig mag ik die verkoper wel en hij mij ook wel volgens mij.

Had gezegd dat ik dinsdagochtend druk was tot 11:00 of hij me daarna kon bellen, hij belde me netjes 11:15 of ik langs wilde komen, 's middags langs geweest en alles overlegd.

Heb ook geen onrealistische bedragen genoemd, zo van nou dan wil ik die Leon voor de prijs van de Ibiza ofzo, gewoon even goed berekend hoe veel meer die auto mij waard is, opties bekeken en een hele scherpe maar wel realistische prijs gegeven wat ik er voor over heb. Aan de vele belletjes en het lange overleg (neem aan dat dat geen show was) kon de prijs ook echt niet scherper.

Officieel gezien rij ik alleen niet nieuw meer, zal volgnummer 2 krijgen denk ik en de kilometerstand staat al op maximaal 6000 kilometer, maar praktisch gezien is het voor mij natuurlijk gewoon een nieuwe auto.

Verzekering ook geregeld, ik kan 24 augustus zo wegrijden, al hoop ik stiekem dat ik hem eerder op mag halen.

Heb er nog even 3 jaar aanschafwaarde bij gedaan, op basis van de factuur aangezien het dus theoretisch nu een occasion is, maar de auto eigenlijk nog zo goed als nieuw is en de dagwaarde de eerste jaren flink daalt.

Mooie Leon. Die zwarte wrap (?) op het dak vind ik niet storend en het beschermt de lak tegelijk.

[D2] zei:
Mooie Leon. Die zwarte wrap (?) op het dak vind ik niet storend en het beschermt de lak tegelijk.

Ja is folie volgens de brochure/prijslijst. Kan je er inderdaad altijd nog aftrekken als het je niet aanstaat.

Jammer van de Ibiza, heb al een blauwe FR op de weg gespot. Leon ziet er ook goed uit hoor! Altijd beter dan een Golf.

Terug
Bovenaan