Total Loss
Kilometervreter
Idd stom zeg. Staat soort van sportief / stoer totdat je ziet hoe het echt zit. Vreemde trend inderdaad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Total Loss zei:Idd stom zeg. Staat soort van sportief / stoer totdat je ziet hoe het echt zit. Vreemde trend inderdaad.
Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
JDx zei:Krijg net een mail dat het week 46 gaat worden, wat een onzin. Zo richting de dealer, moet ik hem maar annuleren. Ik heb mijn auto alvast verkocht met indicatie week 31. Heb 3 keer per week een auto nodig!
Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Geldt dit sowieso niet voor alle AMG-, M-, S-, FR-, GT- en weet ik veel wat voor pakketten er nog meer zijn? Het gaat allemaal om uiterlijke schijn.
Erg kansloze actie van die dealer trouwens. Wat TL ook zegt, gewoon er flink tegenin gaan. Jij komt nu in de problemen door hun fout, en dan moet men maar zorgen dat ze jouw probleem ook oplossen.
RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Geldt dit sowieso niet voor alle AMG-, M-, S-, FR-, GT- en weet ik veel wat voor pakketten er nog meer zijn? Het gaat allemaal om uiterlijke schijn..
Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Geldt dit sowieso niet voor alle AMG-, M-, S-, FR-, GT- en weet ik veel wat voor pakketten er nog meer zijn? Het gaat allemaal om uiterlijke schijn..
Hier ben ik het niet echt mee eens. Dit soort pakketten / uitvoeringen voegen vaak echt wel wat toe. Extra spoilers of andere bumpers, mooiere velgen, andere sportiever stoelen etc., maakt een auto vaak een stuk dikker. In dit voorbeeld krijg je paar plastic randjes die moeten doen geloven hier met een ( duur ) dubbel uitlaatsysteem te maken te hebben. Eigenlijk niks meer of minder dan optisch bedrog / nepperij. Goedkoop.
Pietzoveel zei:En dan bij Abt een V8 module bestellen voor het geluidje via de speakers..... Kijk, wordt'ie langer van... Hij lijkt langer, klinkt langer...
De dealer heeft in zijn leveringscondities voor nieuwe auto's waarschijnlijk een disclaimer voor levertijden staan..... Een goede dealer stelt tegen geringe vergoeding een leenauto ter beschikking.
Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Hier ben ik het niet echt mee eens. Dit soort pakketten / uitvoeringen voegen vaak echt wel wat toe. Extra spoilers of andere bumpers, mooiere velgen, andere sportiever stoelen etc., maakt een auto vaak een stuk dikker. In dit voorbeeld krijg je paar plastic randjes die moeten doen geloven hier met een ( duur ) dubbel uitlaatsysteem te maken te hebben. Eigenlijk niks meer of minder dan optisch bedrog / nepperij. Goedkoop.
RobEU zei:Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Haha, en hier ben ik het dan weer niet mee eens.Een AMG-pakketje op een CLA160 is net zo goed optisch bedrog of nepperij. Het suggereert meer te zijn dan het daadwerkelijk is. Nu vind ik zo'n nepuitlaat ook wel buitengewoon treurig, maar een 114i met M-pakket vind ik net zo nep. Neemt niet weg dat het soms best aardig kan staan, zoals FR bij Seat, Polestar bij Volvo en GT bij Renault. Maar het blijft de spreekwoordelijke sok in de onderbroek, hoe je het ook wendt of keert.
RobEU zei:Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
Haha, en hier ben ik het dan weer niet mee eens.Een AMG-pakketje op een CLA160 is net zo goed optisch bedrog of nepperij. Het suggereert meer te zijn dan het daadwerkelijk is. Nu vind ik zo'n nepuitlaat ook wel buitengewoon treurig, maar een 114i met M-pakket vind ik net zo nep. Neemt niet weg dat het soms best aardig kan staan, zoals FR bij Seat, Polestar bij Volvo en GT bij Renault. Maar het blijft de spreekwoordelijke sok in de onderbroek, hoe je het ook wendt of keert.
schumi1986 zei:RobEU zei:Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
FR is bij seat is al lang niet meer een naam voor een rappe Seat maar meer een naam voor een goed aangeklede versie met sportieve accenten, dit heeft seat ook bekend gemaakt bij de introductie van de FR uitvoeringen van de Ibiza 6j en huidige Leon.
Erg jammer imo, heb 2 jaar in een Seat Leon FR 2.0 tdi gereden, 170pk met wat kietelen naar 210pk.
De FR was in die tijd wat de GTI bij VW is, nu is het bijna zonde om een Seat FR te kopen met hetzelfde blok/pk's als een VW gti omdat op een Seat met een 1.0 100pk ook FR op de klep staat....
JDx zei:schumi1986 zei:RobEU zei:Total Loss zei:RobEU zei:Total Loss zei:Op een C-klasse is het nog triester inderdaad. Wist ik echt niet, nooit op gelet eigenlijk. Wordt je mooi "voor de gek" gehouden zo. Denkt met een dikke / sportieve uitvoering of in ieder geval een dure optie te maken te hebben. Blijkt het niets anders dan een verchroomd plastic randje ter waarde van 1 Euro te zijn.
FR is bij seat is al lang niet meer een naam voor een rappe Seat maar meer een naam voor een goed aangeklede versie met sportieve accenten, dit heeft seat ook bekend gemaakt bij de introductie van de FR uitvoeringen van de Ibiza 6j en huidige Leon.
Erg jammer imo, heb 2 jaar in een Seat Leon FR 2.0 tdi gereden, 170pk met wat kietelen naar 210pk.
De FR was in die tijd wat de GTI bij VW is, nu is het bijna zonde om een Seat FR te kopen met hetzelfde blok/pk's als een VW gti omdat op een Seat met een 1.0 100pk ook FR op de klep staat....
Eigenlijk is een FR altijd al een uitrustingsniveau inclusief lager/stijver onderstel, alleen werd het vroeger alleen aangeboden op de snelste versies.
Je had volgens mij ook gewoon de normale 2.0 TFSI en 2.0 TDI en daarnaast de FR versies.
Barri zei:Wat een gepruts zeg, met die levertijd! Al aan het kijken naar alternatieven?
Ben benieuwd naar dinsdag.
xk8 zei:Heb je al in de koopovereenkomst gekeken? Want je kunt wel zeggen dat je hem annuleert, maar als de eerdergenoemde disclaimer mbt de levertijd erin zit zou het best weleens kunnen dat het je een hoop centjes gaat kosten als je de auto alsnog annuleert..
xk8 zei:Je hebt niets hoeven tekenen voordat ze de auto voor je gingen bestellen? Bijzonder...
Artikel 6 - Levering en verzuim
1. Bij een vaste leveringsdatum is de verkoper in verzuim zodra die datum is verstreken.
2. Bij een vermoedelijke leveringstermijn moet de consument de verkoper eerst in gebreke
stellen. Dit betekent dat de verkoper nog een termijn van drie weken krijgt om af te
leveren. Als de verkoper de auto, onderdeel of accessoire na het verstrijken van deze
termijn nog niet heeft afgeleverd, dan is de verkoper in verzuim.
3. In deze gevallen is geen ingebrekestelling door de consument nodig:
- als verkoper heeft laten weten niet te gaan leveren;
- als aflevering voor de afgesproken leveringsdatum essentieel is, gelet op de
omstandigheden bij het sluiten van de overeenkomst, bijvoorbeeld omdat de consument
dit heeft laten weten of omdat de auto, onderdeel of accessoire nodig is voor een speciale
gelegenheid.
Artikel 7 – Gevolgen van verzuim
1. Als de verkoper in verzuim is op grond van artikel 6 dan mag de consument de
overeenkomst ontbinden.
2. Verder kan de consument vergoeding vragen van zijn schade, tenzij de verkoper een
beroep kan doen op overmacht.
Artikel 8 – Annuleren
1. De consument kan de overeenkomst annuleren, ook als de verkoper niet in verzuim is.
2. Het annuleren kan tot de gekochte auto, onderdeel of accessoire, of tot de in te kopen auto
is geleverd en het annuleren moet schriftelijk gebeuren.
3. De consument moet alle schade vanwege het annuleren vergoeden. Deze schade is
vastgesteld op 15% van de totale koopprijs van de auto, onderdeel of accessoire, tenzij
partijen bij het sluiten van de overeenkomst iets anders hebben afgesproken.
4. De schade moet binnen 10 dagen na het annuleren worden betaald. Als de consument na
tien dagen niet heeft betaald, mag de verkoper de consument schriftelijk melden dat de
consument de overeenkomst alsnog moet nakomen. De consument kan dan dus geen
beroep meer doen op het annuleren.
https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Voorwaarden-auto-koop,-reparatie-en-onderhoud-web-A4-mrt-2017.pdf
xk8 zei:Nee die krijg je ook niet apart. Misschien in de kleine lettertjes op de achterkant, of er wordt verwezen naar de algemene voorwaarden ergens?
Zij hebben inderdaad een fout gemaakt, maar dat lijkt mij geen reden om onder de overeenkomst uit te komen. Wellicht wel reden om een leenauto aan te bieden voor de dagen dat ze te laat waren met bestellen.
xk8 zei:Ik ben ook geen jurist hoor, dus misschien is dat inderdaad genoeg reden om de koop te mogen ontbinden.
Maar ik zou me eerst goed laten informeren voordat je roept dat je gaat annuleren.
Hallo Verkoper,
Was ik nog een keer. Ik wilde er nog even bij zeggen dat ik natuurlijk
begrijp dat je geen invloed uit kan oefenen op de levertijd en dat je niet
zomaar kan annuleren.
Maar ik heb de auto bewust toen voor mijn vakantie besteld, zodat ik mooi
voor de drukte aan was, hij stond nog nergens in de showroom. En nu blijkt
dat jullie hem pas 3 weken later daadwerkelijk hebben besteld!
Zeker omdat hij nu al een tijdje in de showroom staat, kan elke week later
bestellen zo maar een maand extra kosten in productie en levering. Hier
ben ik dus ook niet blij mee en ik verwacht dat je dit snapt en dat hier
enige compensatie tegenover staat.
Nogmaals, ik hoop dat je met een goed voorstel komt!
Vr. groet,
JDx
JDx zei:Nog een mailtje erachteraan gestuurd:
Hallo Verkoper,
Was ik nog een keer. Ik wilde er nog even bij zeggen dat ik natuurlijk
begrijp dat je geen invloed uit kan oefenen op de levertijd en dat je niet
zomaar kan annuleren.
Maar ik heb de auto bewust toen voor mijn vakantie besteld, zodat ik mooi
voor de drukte aan was, hij stond nog nergens in de showroom. En nu blijkt
dat jullie hem pas 3 weken later daadwerkelijk hebben besteld!
Zeker omdat hij nu al een tijdje in de showroom staat, kan elke week later
bestellen zo maar een maand extra kosten in productie en levering. Hier
ben ik dus ook niet blij mee en ik verwacht dat je dit snapt en dat hier
enige compensatie tegenover staat.
Nogmaals, ik hoop dat je met een goed voorstel komt!
Vr. groet,
JDx
Hoop dat ze dit een beetje netjes is.
Carfanatic zei:ik zie niet in wat zo'n mailtje toevoegd, geen enkele koper is blij als hij langer moet wachten. zou maandag eerst maar eens afwachten.
KadettRT zei:Als de dealer echt pas na 3 weken na jou bestelling, de order doorgevoerd heeft EN zelf ook nog eens te kennen heeft gegeven dat levering 2 maanden zou zijn en nu opgerekt naar 6 maanden zou ik ze zeker in gebreken stellen. Enige optie voor mij in jouw geval zou zijn een soortgelijke (dus Ibiza/Polo/Fabia) ter beschikking stellen zolang nodig zonder bijkomende kosten voor jouw kant tot je eigen bestelde auto geleverd is.
Ik zou niet kiezen voor Showroom Ibiza model waar iedereen al ingezeten heeft, tenzij het met een flinke korting is.
RobEU zei:Carfanatic zei:ik zie niet in wat zo'n mailtje toevoegd, geen enkele koper is blij als hij langer moet wachten. zou maandag eerst maar eens afwachten.
Inderdaad, ik zou vooral dan weer dinsdag afwachten.
Pas op dat je niet in een Paulus-achtige situatie terechtkomt. Hoewel je terecht pissig bent, zullen mensen je niet gul helpen als er een conflictsituatie is. Wacht liever op een beleefde en passieve manier op dinsdag, en ga vanuit dat punt handelen. Wellicht hebben ze wel een dijk van een oplossing voor je.
Barri zei:Ik zou op de folder en prijslijst afgaan, niet op de configurator.
Mocht je m annuleren, nieuwe Fiesta zou ik dan overwegen!
Schrijf op wat voor jou redelijke opties zijn op dit moment. Dan heb je voor jezelf duidelijk wat mogelijk is, maar heb je ook iets om aan de tegenpartij te geven. Als zij bijvoorbeeld met een onbevredigend voorstel komen dan kun jij jouw lijstje tonen. Wellicht dat zij niet eens hebben nagedacht over sommige opties.
Damianw26 zei:Een kennis van ons had een audi a4, welke vrij snel is verkocht aan een exporteur (wegens diverse flinke automaat problemen). De nieuw bestelde bmw x1 duurde wel nog een maand of 7, dus heeft hij van de dealer een voorraad 3 serie op naam gehad met een vast afgesproken afschrijving, wat veel goedkoper was dan al die tijd een auto huren.