SEAT Leon 1.0 TSI 115 pk (was Ibiza FR/Pagina 3)

Heb voor een redelijke prijs een setje originele 17" SEAT Leon velgen gevonden met Michelin CrossClimate banden.

M+S en een Alpine logo (bergje met sneeuwvlokje), dus ook goed voor Duitsland als ik de site van de ANWB zo lees:

Banden met alléén M +S aanduiding zijn niet meer voldoende. De band moet voorzien zijn van het Alpine-symbool (berg met sneeuwvlokje).

Er is een overgangsregeling voor het gebruik van banden die alleen M+S markering hebben. Deze mogen nog tot 30 september 2024 gebruikt worden, mits zij voor 31 december 2017 zijn geproduceerd. Let bij het kopen van nieuwe banden daarom goed op de productiedatum van de band.

Let op:
Er zijn ook zomerbanden met M+S aanduiding. Deze zomerbanden hebben geen winterse eigenschappen en zijn dus niet geschikt voor het rijden in Duitsland bij winterse omstandigheden, dus ook niet in de overgangsperiode.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/winterbanden-in-duitsland

Dus denk dat ik die maar ga halen, dat is toch altijd het mooiste, originele velgen.

Vond dit ook wel een leuke!

achterklep.jpg

Nou ik kan de winter weer door, nadat ik vandaag dit uit m'n raam zag:

winter01.jpg

Ben ik toch weer even in onderhandeling gegaan met iemand die een setje originele SEAT Leon FR velgen had liggen.

Inclusief Michelin CrossClimate banden (best geteste vierseizoenenband en als enige goed gekeurd als winterband in Duitsland) met nog 6mm profiel en we zijn eruit gekomen qua prijs en heb ze meteen opgehaald.

winter02.jpg

winter03.jpg

JDx zei:
Inclusief Michelin CrossClimate banden (best geteste vierseizoenenband en als enige goed gekeurd als winterband in Duitsland) met nog 6mm profiel en we zijn eruit gekomen qua prijs en heb ze meteen opgehaald.
Heeft de CC als enige én M+S én het sneeuwvlokje?
Volgens mij hebben mijn Vredestein Quatracs dat ook.

Overigens is er een overgangsregeling.

Beryllium zei:
JDx zei:
Heeft de CC als enige én M+S én het sneeuwvlokje?
Volgens mij hebben mijn Vredestein Quatracs dat ook.

Overigens is er een overgangsregeling.

Dan was dat misschien een bericht van 2016. Maar goed, iig een prima band voor Nederland en af en toe Duitsland.

Terug
Bovenaan