Yellow Cab
Net ingestapt
Waarom 'onsmakelijk'? Het is voor het onderzoek toch van belang de ware toedracht te achterhalen en zoveel mogelijk getuigen daarover te horen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yellow Cab zei:Waarom 'onsmakelijk'? Het is voor het onderzoek toch van belang de ware toedracht te achterhalen en zoveel mogelijk getuigen daarover te horen?
vectrafan zei:Ik vind het niet kies om een minderjarige jongen te verhoren terwijl zijn vader in levensgevaar verkeert. (...)
Rob076 zei:Om maatregelen te nemen moet je weten wat er gebeurd is, en dus moet je nauwkeurig onderzoek gaan doen naar de gebeurtenis. Godzijdank concludeert men niet, zoals jij suggereert, op zaken als 'waarschijnlijk was' en 'op de foto's lijkt het..'. Dat zijn namelijk de slechtste argumenten die je kunt hebben.
En jij vindt de schuldvraag misschien relevant, maar een hoop advocaten, gemeentebestuur en verzekeraars vinden van wel.
Yellow Cab zei:vectrafan zei:Ik vind het niet kies om een minderjarige jongen te verhoren terwijl zijn vader in levensgevaar verkeert. (...)
Ik ga er vanuit dat dat gebeurt met inachtneming van de gesteldheid van de jongen.
vectrafan zei:Rob076 zei:Om maatregelen te nemen moet je weten wat er gebeurd is, en dus moet je nauwkeurig onderzoek gaan doen naar de gebeurtenis. Godzijdank concludeert men niet, zoals jij suggereert, op zaken als 'waarschijnlijk was' en 'op de foto's lijkt het..'. Dat zijn namelijk de slechtste argumenten die je kunt hebben.
En jij vindt de schuldvraag misschien relevant, maar een hoop advocaten, gemeentebestuur en verzekeraars vinden van wel.
Graag goed lezen, want ik schreef: Ik vind het niet kies om een minderjarige jongen te verhoren terwijl zijn vader in levensgevaar verkeert.De vraag is ook wat wil je bereiken met je onderzoek? Nu lijkt het op een schuldvraag. Vind ik persoonlijk niet belangrijk. Veel interessanter is de vraag moet eventueel dit stukje waar het ongeluk heeft plaatsgevonden beter afgeschermd worden? [size=large]Schuldvraag is niet relevant,[/size] het ongeluk is waarschijnlijk een tragisch geval van pech hebben. Als je de foto's bekijkt lijkt het gebied absoluut niet gevaarlijk.
Juristen mogen dan een schuldvraag belangrijk vinden maar in het echte leven is het relevanter om te kijken wat je kunt doen om soortgelijke ongelukken te voorkomen. Zodra je een schuldvraag centraal zet, blokkeer je mogelijke oplossingen. dat is ook de reden dat men in de luchtvaart en in de gezondheidszorg men in principe niet meer uitgaat van schuldvraag. Het aanwijzen van personen die schuld hebben lijdt tot een negatief proces.
In de gezondheidszorg is het bijvoorbeeld tegenwoordig gebruikelijk om incidenten vrijwillig te vermelden, Dit heeft men bereikt door iedere schuldvraag uit de weg te gaan. Het is absoluut niet interessant om te weten of jantje een fout heeft gemaakt, wat wel belangrijk is, hoe kwam het dat er een fout werd gemaakt. Welke processen hebben er toe geleid dat er een menselijke fout is begaan? Kan de organisatie door verandering van processen voorkomen dat pietje een soortgelijke fout gaat maken in dezelfde omstandigheden? Dit soort verbeteringen kun je alleen maar bereiken als je de schuldvraag, als niet relevant beschouwd. In de gezondheidszorg en de luchtvaart heeft men hier zeer positieve ervaringen mee.
Buiten deze discussie over schuldvraag om, blijf ik het onethisch vinden om een 14 jarige zoon te ondervragen terwijl zijn vader in levensgevaar zweeft. Dit zijn afkeurenswaardige handelingen en absoluut niet getuigen van medeleven, afgezien van de vraag welke waarde je moet hechten aan de verklaringen van een diep geschokte puber die zijn vader zag vallen en lijdelijk moet toezien hoe zijn vader vecht voor zijn leven.
Rob zei:Met alle respect, maar er staat echt heel veel onzin in je post.
vectrafan zei:Yellow Cab zei:Waarom 'onsmakelijk'? Het is voor het onderzoek toch van belang de ware toedracht te achterhalen en zoveel mogelijk getuigen daarover te horen?
Als je de foto's bekijkt lijkt het gebied absoluut niet gevaarlijk.
![]()
vectrafan zei:Rob,
We praten langs elkaar heenJe benaderd het ongeval met de attitude van een jurist, de menselijke benadering is denk ik meer op zijn plek na een tragisch ongeval. Er wordt volop gespeculeerd over een mogelijke schuldvraag terwijl dat niet relevant is. Feit is dat er een tragisch ongeluk heeft plaatsgevonden slecht enkele meters van de piste. Feit is dat er 14 jarige jongen die waarschijnlijk diep geschokt is ondervraagt wordt door justitie. Dit alles wijst op een ongezond proces van put dempen als het kalf verdronken is. Feit is dat de gezondheidszorg en luchtvaart allang dit soort processen niet meer doen na een tragisch ongeval. In Nederland zouden instanties inderdaad als het goed is, de ondervraging verhinderen van een jeugdige in een soortgelijke situatie.
Opvallend vaak, hebben goede juristen en ICT mensen, een storing in het autistische spectrum. Daardoor benaderen ze een zaak emotieloos en kunnen zich goed concentreren op minuscule puntjes. Dit geeft dan wel misschien een goede uitkomst op hun vakgebied maar dit heeft bitter weinig te maken met mensen, op dat gebied snappen ze er vaak weinig van.
Ik kan het ook anders zeggen: een mens ziet een tragisch ongeval met veel menselijk leed voor de betrokkenen. Een jurist ziet een schuldvraag die hij wilt oplossen. Soms zijn er dingen die niet op te lossen zijn, dan met meegevoel te kijken naar de slachtoffers. Een verhoor hoort daar niet bij.
vectrafan zei:Excuus geaccepteerd je was wat fel.Maar het zou wat vaker moeten gaan om de mens denk ik.
Wat is je werkgebied dan?
Daarom heb je een helm op je kop en die hoort niet zomaar te verbrijzelen, al helemaal niet bij 10-20kmh. Het onbeschermde gedeelte is het gezicht en dat zou opgevallen moeten zijn, als hij daarop gevallen was. De rest van je hoofd zit bij een skihelm aardig ingepakt.Ook als je je langzaam voortbeweegt kun je een doodsmak maken. Het is een kwestie van pech hebben.
R-W zei:Daarom heb je een helm op je kop en die hoort niet zomaar te verbrijzelen, al helemaal niet bij 10-20kmh. Het onbeschermde gedeelte is het gezicht en dat zou opgevallen moeten zijn, als hij daarop gevallen was. De rest van je hoofd zit bij een skihelm aardig ingepakt.Ook als je je langzaam voortbeweegt kun je een doodsmak maken. Het is een kwestie van pech hebben.
@dakloos, en, helmpje gedragen? /OT: was er nog een beetje sneeuw waar je bent geweest?
Meeuw zei:***
en wat de FIS betreft: dus wat anders dan men bij een Werelbekerskiwedstrijd op zijn/haar hoofd heeft
Je hebt een breuk of een kneuzing maar toch geen kneuzing als gevolg van een breuk?D.E.N.N.I.S. zei:Merkel heeft een 'ernstige kneuzing in verband met een breuk in haar bekken', zegt regeringswoordvoerder Steffen Seibert in Berlijn vandaag. Hierdoor zal ze voorlopig niet kunnen vliegen.
Meeuw zei:Race'materialen' zijn niet bepaald comfortabel. Niet zo prettig om de hele dag een zware helm op je hoofd te hebben en keihard ingesnoerde schoenen. Bij paardrijden zet je toch ook geen F1-helm op je hoofd?
Trouwens, wat een paardrijhelm betreft: Zo'n potje op je hoofd geeft slechts een beperkte bescherming van je hoofd. Wel even het hele verhaal over de skihelm klasse A dan wel B lezen![]()
R-W zei:Meeuw zei:Race'materialen' zijn niet bepaald comfortabel. Niet zo prettig om de hele dag een zware helm op je hoofd te hebben en keihard ingesnoerde schoenen. Bij paardrijden zet je toch ook geen F1-helm op je hoofd?
Trouwens, wat een paardrijhelm betreft: Zo'n potje op je hoofd geeft slechts een beperkte bescherming van je hoofd. Wel even het hele verhaal over de skihelm klasse A dan wel B lezen![]()
Het maakt mij niet uit dat jij in dit geval kennelijk echt niet weet waar je het over hebt maar om het er nu zo dik bovenop te leggen![]()
Hoewel ik geen dokter ben, denk ik dat ik deze wel kan beantwoorden.the Fox zei:Je hebt een breuk of een kneuzing maar toch geen kneuzing als gevolg van een breuk?D.E.N.N.I.S. zei:Merkel heeft een 'ernstige kneuzing in verband met een breuk in haar bekken', zegt regeringswoordvoerder Steffen Seibert in Berlijn vandaag. Hierdoor zal ze voorlopig niet kunnen vliegen.
Kon ze eerst wél vliegen? Als een baksteen zeker.
the Fox zei:Volgens mij weet niemand waar het over gaat.
speedtouch zei:the Fox zei:Volgens mij weet niemand waar het over gaat.
Klopt en dat in een topic gerelateerd aan autosport!
De Schaduw zei:Zijn manager wilde overigens niet bevestigen dat MS buiten levensgevaar is, aldus teletekst.
vectrafan zei:De Schaduw zei:Zijn manager wilde overigens niet bevestigen dat MS buiten levensgevaar is, aldus teletekst.
En de Bild is toch een kwaliteitskrant die nooit dingen verzint ?![]()
![]()
D.E.N.N.I.S. zei:[size=x-large]'Schumacher buiten direct levensgevaar'[/size]
https://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3572758/2014/01/06/Schumacher-buiten-direct-levensgevaar.dhtml
Formule 1-vedette Michael Schumacher verkeert buiten direct levensgevaar, meldt het Duitse blad Bild. Hij raakte op 29 december gewond aan zijn hoofd bij een ski-ongeluk en ligt sindsdien in coma.
Volgens Bild is het de eerste keer dat Schumachers artsen kunnen melden dat de Duitser niet meer in levensgevaar verkeert. Tot aan afgelopen weekend was zijn toestand stabiel maar kritiek. Dit weekend is het acute levensgevaar voor de voormalig coureur geweken.
De 45-jarige zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 kwam op zondag 29 december ten val bij het skiën in Méribel en klapte met zijn hoofd op een rots. Zijn helm werd verbrijzeld bij de val. Hij liep zwaar hersenletsel op, onderging reeds twee operaties en wordt in coma gehouden.