Schumacher ernstig gewond na ski-ongeval (update pagina 4: Geen goed nieuws)

Moeten we dit nu als goed dan wel slecht nieuws interpreteren?

DS Online zei:
Link

"Laat Michael Schumacher zijn leven in rust verder leiden"

FIA-baas Jean Todt laat weten dat het tijd is om Michael Schumacher zijn leven in rust verder te laten leiden.

Sinds zijn ski-ongeval in 2013 is de gezondheidstoestand van Michael Schumacher een goed bewaard geheim. Eerst waren er geruchten dat het beter met hem ging en later werd gefluisterd dat het bergaf ging.

De zevenvoudige wereldkampioen wordt verzorgd in zijn huis in Zwitserland en slechts een handvol mensen kennen de details van de toestand van Schumacher.

Een van hen is FIA-president Jean Todt, een van de beste vrienden Schumacher. Er gaat naar eigen zeggen ook geen dag voorbij dat er niemand bij hem informeert naar hoe het met de Duitser gesteld is. Todt bezoekt zijn vriend een paar keer per jaar en hij blijft nauw bevriend met de familie.

Op een lezing die Todt gaf in zijn hoedanigheid als FIA-voorzitter vertelde hij tegen ‘La Nacion’ dat “Schumacher omringd wordt door zijn familie.”

“Ik voel me vereerd dat ik hem geregeld een bezoek mag brengen,” aldus Todt. “Maar zijn gezondheidstoestand is een privé aangelegenheid. Ik denk dat het best is dat we Michael zijn leven in rust laten verder leiden.”

Hij benadrukte die laatste zin nog een keer, wat de Fransman precies bedoelde met de bewuste zin zal de tijd uitwijzen...

Ja, zijn gezondheid is een priveaangelegenheid, maar als management/familie niets loslaten over de toestand van iemand die jaren vol in de media heeft gestaan blijf je deze vragen houden. Het stemt mij niet erg hoopvol over de toestand van Schumacher.

Inderdaad,
als je zoon zijn eerste F3-wedstrijd wint op voor de familie bijna heilige grond en je bent er als vader niet bij, dan is dat m.i. geen teken dat het ueberhaupt goed gaat met je, laat staan dat je nog enig besef hebt van wat er rondom je gebeurt...

Nu.nl zei:
Zoon (19) Michael Schumacher wint voor het eerst race in Formule 3
Foto: ANP
Gepubliceerd: 28 juli 2018 13:43 Laatste update: 28 juli 2018 13:58
Mick Schumacher heeft zaterdag voor het eerst een race in de Formule 3 gewonnen. De zoon van Michael Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1, was de snelste op het circuit van Spa-Francorchamps.
Bijzonder detail is dat Michael Schumacher in augustus 1991 op Spa-Francorchamps zijn Formule 1-debuut maakte en hij een jaar later op hetzelfde circuit zijn eerste race won.
Mick Schumacher besefte zaterdag dat hij op bijzondere grond gewonnen had. "Het is een geweldig gevoel om in Spa te winnen", zei de jonge Duitser, die zijn teamgenoten Robert Schwartzman uit Rusland en Marcus Armstrong uit Nieuw-Zeeland voorbleef.
Het is het tweede seizoen van Mick Schumacher in de Formule 3, de klasse waarin Max Verstappen in 2014 actief was. Na een jaar maakte de Nederlander op zeventienjarige leeftijd de overstap naar de Formule 1.

Hersenletsel
Vorig jaar reed Mick Schumacher voorafgaand aan de Formule 1-race nog een ronde op Spa-Francorchamps, als eerbetoon aan zijn vader.
Bij een ski-ongeluk in 2013 raakte de nu 49-jarige Schumacher zwaargewond. Hij werd lange tijd in een kunstmatige coma gehouden en zou ernstig hersenletsel hebben overgehouden aan zijn crash.
Verder is er weinig bekend over de huidige situatie van de Duitser, die in een Zwitsers kasteel verzorgd wordt.

Zwitsers kasteel nog wel.. sorry dat ik het zeg maar zijn de mensen om hem heen niet gigantisch aan het kapitaliseren ten kosten van zijn toestand?

Ik denk dat het gezin sowieso al geld genoeg had en dat je niet opeens je standaards omlaag gooit omdat je man waarschijnlijk een kasplantje is..

Zo geheimzinnig blijven over Schumacher is natuurlijk wel handig voor Mick. Het speelt hem vaak in de kijker op deze wijze.

Maar privé? Nee onzin! Die man heeft fans die ook meeleven. Het is verschrikkelijk om daar geen aandacht aan te besteden.

Maar het is simpel. Je kunt hem beter als overleden beschouwen.

In Keulen is een mooie gratis tentoonstelling met veel van z'n spullen (helmen, auto's, bekers noem het maar op)

Ik snap alleen niet waarom de familie niet, op regelmatige momenten, een (kort) statement uitgeeft met betrekking tot de gezondheidstoestand van Michael. Dat voedt namelijk alleen maar geruchten zoals het verhaal dat hij zou gaan verhuizen. Het hoeft ook niet uitgebreid te zijn en/of diep in te gaan op hoe het gaat maar een simpel "geen veranderingen sinds de laatste keer" zou het al kunnen doen.

Ik snap alleen niet waarom de familie niet, op regelmatige momenten, een (kort) statement uitgeeft met betrekking tot de gezondheidstoestand van Michael

zelfs de vraag stellen is taboe "you just don't ask that question", vanaf 42.45:

Chequered Flag Formula 1
Fernando Alonso tells us why he's quitting the sport, we discuss Daniel Ricciardo swapping one tough team-mate for another when he moves to Renault, plus Jennie Gow speaks to Mick Schumacher about his father's influence on his career to date, and his goal of reaching the F1 grid.
https://www.bbc.co.uk/programmes/p06j8q09

Netflix komt met een docu, vanaf 15 september te zien
Schumacher
1 u 52m | Documentairefilms
Aan de hand van exclusieve interviews en archiefbeelden schetst deze documentaire een intiem portret van zevenvoudig Formule 1-kampioen Michael Schumacher.

http://www.youtube.com/watch?v=OQs9ZtdZjY0

Handige topictitel bij deze update:rolleyes:.

Ben benieuwd verder. Vrees alleen dat het wederom een eenzijdig en rooskleurig verhaal wordt dat niks over de laatste jaren laat zien.

J01P zei:
[...] dat niks over de laatste jaren laat zien.

Daar ben ik wel zeker van, helaas. Iedere familie mag zijn eigen keuzes maken, maar toch vind ik het apart dat ze helemaal niets over zijn toestand zeggen. Jarenlang hebben mensen hem aangemoedigd en met hem meegeleefd, dan zou je toch wel iets meer kunnen vertellen.

Ja, dat vind ik ook. Niks, al sinds het begin vind ik wat vreemd. Ook het feit dat Mick niet wil dat er ook maar iemand naar vraagt, en iedereen zich daar aan houdt.

Twix zei:
J01P zei:
[...] dat niks over de laatste jaren laat zien.

Daar ben ik wel zeker van, helaas. Iedere familie mag zijn eigen keuzes maken, maar toch vind ik het apart dat ze helemaal niets over zijn toestand zeggen. Jarenlang hebben mensen hem aangemoedigd en met hem meegeleefd, dan zou je toch wel iets meer kunnen vertellen.

Misschien zijn die mensen het in al hun ellende moe dat ze zich ook nog eens telkens moeten 'verantwoorden' tegenover de fans.
Als je zoiets meemaakt, heb je behoefte aan rust, géén media-aandacht. Daar kopen ze niks voor.

Niet mee eens, fans maken zich zorgen en "houden" ook van Schumacher.

Van sensatie beluste mensen verdenk ik niemand meer na 8 jaar, wel een grote groep met wellicht valse hoop dat het ooit nog goed komt.
Duidelijkheid zou beter zijn, alleen de echte details horen bij de familie thuis.

Keep fighting, een mooie kreet maar zonder nieuws nogal loos.

Terug
Bovenaan