Nico GTR
Asfaltkampioen
Barri zei:Hoe vaak gebruik je dat? Vaak om nog nét even je bestemming te halen, laat dat een paar keer per jaar een half uurtje kosten...Laadsnelheid op de snellader is de minst fijne op de Zoë, slechts 50 kW dus een laadstop bij fastned kost wat meer tijd dan een Tesla of andere luxe EV.
Een EV als tweede auto is echt ideaal merk ik!![]()
Jah, zelfs als hoofdauto een paar keer per jaar en met die range niet veel, die 22 kW AC is meer waard om flexibiliteit te bieden.
395 km WLTP voor een 52 kWh accu. Het gaat allemaal om verbruik uiteindelijk. WLTP cyclus deed die dus 13 kWh per 100 km. Oftewel 131.6 Wh per km.
Dat in praktijk halen....lastig.
Deze is leuk om ff het vergelijk te hebben op een lange afstand.
Als Bjorn dan met flink doorrijden (dat mogen wij niet meer) 227 Wh/100 km doet heb je dus 52/22.7 = 229 km range, in slechte weersomstandigheden en gewoon behoorlijk doorrijden.
Of deze
Dan is het 162 Wh/km oftewel 52/16.2 = 320 km.
Snelheid maakt voor elke auto uit, maar in een EV merk je het sneller omdat je in je achterhoofd meer bezig bent met de range dan je met een brandstofauto zou zijn.
Hoe dan ook, leuk om ff naar te kijken en wat onderzoek in te doen. Het rijd super fijn in ieder geval!