Sanoma: V40 + Swift + SLK > welkom Clubman!

@Bart; bedankt! Punto heeft zn taak uitstekend volbracht :) toch wel een beetje vreemd dat ie zaterdag weg is...Maar hopelijk doet de V40 'm snel vergeten!

@vertmaori; oeh, 190 pk is wel prettig! Misschien laat ik m tzt ook nog wel tunen; 150 pk moet makkelijk kunnen volgens mij.
Een kont met zichtbare uitlaatpijpen vind ik inderdaad ook een must bij de V40. De onze heeft geen ronde, maar platte pijpen; ziet er ook prima uit (y)

0-bec4a64c-c6a8-4e7f-825b-13838f9a40d1.jpg

@engineer; bedankt! Ja, zeer luxe allemaal...misschien zelfs een standkachel. Gigantische stap al met al ;)

Net de optielijst van de dealer mogen ontvangen. Er stond wel 'onder voorbehoud' bij, dus of het allemaal 100% klopt is nog niet zeker.
Maar het is een leuke lijst ten opzichte van de standaard, prettig uitgeruste, OceanRace uitvoering:

Audio system High Performance (upgrade tov standaard; je had ook nog Harman Kardon, maar dat zit er niet op)
Fuel tank full capacity (als het goed is, betekent dat een 62-liter tank)
Gear lever know illuminated (ik weet bijna zeker dat die er niet op zit... misschien eraf geschroefd door de vorige eigenaar en vervangen door een standaard?)
High loadfloor (zit er zeker in... kan er gelukkig vrij simpel uit mocht het nodig zijn)
Interior lightning high (? zal wel een setje extra lampjes in het interieur zijn)
Parking heater with timer (grote kans op standkachel dus :D)

En de vorige eigenaar heeft dan waarschijnlijk achteraf de Tamesis-velgen (18") gekozen.

Geinig om dit soort informatie te ontvangen; maakt de voorpret nog wat groter. Wachten duurt ook langer ;)

Sanoma zei:
Interior lightning high (? zal wel een setje extra lampjes in het interieur zijn)

Je zult merken dat in de voetenruimte van de voorpassagier constant een lampje brandt, het schijnt niet uit te kunnen. Ik begrijp persoonlijk niet waar dat voor nodig is, als het buiten donker is en je hebt niets laten vallen of zo, dan kan het daar toch gewoon ook donker zijn? Ik vind het nogal afleiden want als bestuurder zie je dat licht in een hoek van je ogen.

Tydelyck zei:
Sanoma zei:

Je zult merken dat in de voetenruimte van de voorpassagier constant een lampje brandt, het schijnt niet uit te kunnen. Ik begrijp persoonlijk niet waar dat voor nodig is, als het buiten donker is en je hebt niets laten vallen of zo, dan kan het daar toch gewoon ook donker zijn? Ik vind het nogal afleiden want als bestuurder zie je dat licht in een hoek van je ogen.

Ja en dr zit in de hemel één ledje waar je de kleur van kan veranderen. Geeft 's nachts een net wat warmere / koelere / paarsere sfeer in de auto. Al is het minimaal, ik merk het wel. Illuminated gear knob zit er bijna altijd in. Is ook meer een gimmic hoor :)

Sanoma zei:
Net de optielijst van de dealer mogen ontvangen. Er stond wel 'onder voorbehoud' bij, dus of het allemaal 100% klopt is nog niet zeker.
Maar het is een leuke lijst ten opzichte van de standaard, prettig uitgeruste, OceanRace uitvoering:

Audio system High Performance (upgrade tov standaard; je had ook nog Harman Kardon, maar dat zit er niet op)
Fuel tank full capacity (als het goed is, betekent dat een 62-liter tank)
Gear lever know illuminated (ik weet bijna zeker dat die er niet op zit... misschien eraf geschroefd door de vorige eigenaar en vervangen door een standaard?)
High loadfloor (zit er zeker in... kan er gelukkig vrij simpel uit mocht het nodig zijn)
Parking heater with timer (grote kans op standkachel dus :D)

En de vorige eigenaar heeft dan waarschijnlijk achteraf de Tamesis-velgen (18") gekozen.

Geinig om dit soort informatie te ontvangen; maakt de voorpret nog wat groter. Wachten duurt ook langer ;)
Voor bepaalde merken zijn er sites waar je je VIN code in stopt en er een lijstje uit komt met alle opties die horen bij de VIN code, je zou kunnen zoeken of die er voor Volvo ook is. Voor een heel aantal Opels ken ik de site wel, maar daar heb je niets aan ;)
Mooie auto heb je uitgezocht, daar ga je vast plezier aan hebben.

Je hebt echt een parel weten te vinden volgens mij
Zo voelt het al wel! Ik dan dus ook echt niet wachten tot zaterdag...

@Tydelyck en Casper: dat klinkt bijzonder... ben dan wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet. In mijn Astra H had ik 1 ledje die op de schakelpook scheen (vanuit de binnenspiegel) had 's nachts wel een gezellig effect.
Ik weet niet hoe blij ik zou worden van constante verlichting in de voetenruimte, maar we gaan het zien :D

Illuminated gear knob zit er bijna altijd in.
Ik vind het er leuk uitzien, maar dat is vooral het 3D effect van het schakelschema...dat het verlicht is vind ik niet zo interessant.
Maar ik denk dat het er bij de onze niet in zit... ik kan het me niet heugen namelijk.

Voor bepaalde merken zijn er sites waar je je VIN code in stopt en er een lijstje uit komt met alle opties die horen bij de VIN code, je zou kunnen zoeken of die er voor Volvo ook is. Voor een heel aantal Opels ken ik de site wel, maar daar heb je niets aan
:D In dit geval heeft de dealer het voor mij uitgevogeld, dus in principe zou het moeten kloppen. Maar ik denk dat ze altijd een voorbehoud maken; je weet maar nooit.

Had gisteren de verkoper nog een mailtje gestuurd over wat vergeten zaken die tijdens de proefrit naar boven kwamen maar door alle hectiek niet meer aan gedacht.
2 kleinigheden (was een zandbak bij het reservewiel en raamrubbertje binnenkant linksachter zat wat vreemd) en 1 ding wat groter: er stond iets van een melding 'let op, lage accuspanning' toen we in de hal in de auto zaten. Kan natuurlijk komen doordat de auto al langer stil staat maar als de kwaliteit van de accu niet goed meer is, moet die wel vervangen worden. Ik weet dat het een vrij duur onderdeel is, dus wel gemeld dat ik wil bijdragen in de kosten.
Ook nog wel even een keer een melding gemaakt over het condens in de koplampen; hebben we dat in elk geval afgedekt (zwart op wit)

Kwaliteit van de accu merk je vrij snel. Het (bij onze T3) stop-start systeem werkt dan erg weinig. Na vervangen van de accu (zo duur is ie ook niet, een euro of 150) werkte dat vele malen vaker. Maar ik denk dat dat prima kan als de auto wat langer binnen staat, met de hele dag mensen kijken, deuren open dicht etc, klep open, ff radio testen etc..

Vergelijkbaar verhaal als bij onze Punto: toen de accu wat verouderd was, werkte start&stop niet/nauwelijks. En starten had ie dan 's ochtends ook wat meer moeite mee.
Maar we gaan het zien: het is in elk geval voorgelegd aan de verkopende partij (geen reactie gehad tot op heden) maar dat zal vast goed komen!

3 nachtjes slapen nog ;)

Ik weet niet hoe blij ik zou worden van constante verlichting in de voetenruimte, maar we gaan het zien big smile smiley

In mijn auto zit dat ook, zowel voorin als achterin. Met de deuren open branden ze fel. Tijdens het rijden branden ze zwak. Ik zie het nut er niet helemaal van in, sterker nog; je ziet het niet tijdens het rijden als bestuurder. De overige verlichting in de deuren, plafond en in mijn geval ook in de dorpels is wel echt heel mooi. Allemaal onderdeel van ambient illumination pakket. denk dat iets soortgelijks in de volvo zit. Niet nodig; maar het draagt als totaalplaatje wel bij aan een luxe gevoel vind ik persoonlijk. Vaak kost het de wereld niet als je de auto nieuw koopt. Ik zou het altijd bijbestellen. Mooi dat het bij jou auto ook op zit (y)

Aftellen... (y)

Ook nog wel even een keer een melding gemaakt over het condens in de koplampen; hebben we dat in elk geval afgedekt (zwart op wit)

Goed zo! Het is geen pak suiker wat je koopt en mag je best wat verwachten! Opgelegde letters zitten er al op, zo te zien? En altijd even een lakstiftje erbij vragen.
Heb ik allemaal zwart op wit laten zetten.

3 nachtjes slapen nog

Haha..schiet lekker op...ik nog een week...(y)

Niet nodig; maar het draagt als totaalplaatje wel bij aan een luxe gevoel vind ik persoonlijk. Vaak kost het de wereld niet als je de auto nieuw koopt. Ik zou het altijd bijbestellen. Mooi dat het bij jou auto ook op zit
Ik neem de hele optielijst nog met een korreltje zout haha: stond al 1 ding op, die echt niet op onze V40 zit. Dus de rest is dan ook nog even afwachten.
Maar klinkt dan verder inderdaad vooral als (nog een) gadget. Had in de Astra H ook zo'n verlichtingspakketje en dat vond ik toen wel erg mooi, dus hopelijk nu weer zoiets geinigs :D

Goed zo! Het is geen pak suiker wat je koopt en mag je best wat verwachten! Opgelegde letters zitten er al op, zo te zien? En altijd even een lakstiftje erbij vragen.
Heb ik allemaal zwart op wit laten zetten.
Ja, opgelegde letters zitten er al op en de nummerborden waren nog netjes. Lakstiftje is besteld, want daarmee gingen ze nog wat plekjes aanstippen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt; serieuze verkoper, zelf ook redelijk kritisch/precies op zaken dus dat geeft een goed gevoel.

Haha..schiet lekker op...ik nog een week..
Wel gek, maar ik heb nog niet eerder zo uitgekeken naar de aflevering van een auto... dus de tijd gaat me nog te langzaam haha

Tydelyck zei:
Sanoma zei:

Ook in de voetenruimte van de bestuurder. En in de portiervakken :). Ziet er verzorgd uit hoor, vind ik, die lampjes.

Gefeliciteerd Sanoma! Fraai exemplaar met erg mooie velgen.

Ja, toch wel spannend hoor... ik heb de Punto voor mijn raam op het werk geparkeerd: kan ik er de hele dag nog naar kijken. :)
Zit wel onder het zand, maar ik hoefde 'm niet schoon in te leveren: ging gelijk door naar de handel/export. Maar misschien dat ik vanavond toch eventjes met de hogedrukspuit de ergste vervuiling er af haal ;)

Ook wel leuk: Er zijn recent opnames gemaakt voor een bedrijfsfilm en de Punto staat er ook (deels) op, dus die is mooi vereeuwigd :D

Ook in de voetenruimte van de bestuurder. En in de portiervakken smiling smiley. Ziet er verzorgd uit hoor, vind ik, die lampjes.

Gefeliciteerd Sanoma! Fraai exemplaar met erg mooie velgen.
Bedankt!
Ik ben heel benieuwd of dat pakket ook daadwerkelijk op onze V40 zit; ik zou het wel mooi vinden! Dan hebben we ook 3x op rij een auto met een optioneel sfeerverlichtingspakket (y)

Ik zag dat jij je V40 net hebt ingeleverd; Grote stap naar een 208 lijkt me...

Adieu Punto en welkom V40!

Alvast even een post over vandaag, ervaringen met de V40 volgen ;)

Vandaag op pad naar Schoonhoven om de V40 op te halen; stiekem best spannend.
Gisteravond de auto nog even afgespoten en uitgezogen, want de Punto helemaal smerig afleveren kon ik toch niet over mijn hart verkrijgen.
20201127-185430.jpg

Op de heenweg gelijk een flink baalmoment; motorstoringslampje ging weer branden na een hele week geen kik gegeven te hebben... jammer, want dat ging ons toch weer een paar euro extra kosten. Maar goed; het zij zo! De Punto wilde blijkbaar laten weten dat ie nog niet weg wilde ;)

Ter plaatse werden we opgewacht door door een politiemacht; we dachten kort dat we zonder Volvo naar huis konden maar het bleek dat een naburig bedrijf grondig wrrd gecheckt, maar zonder tevredenheid zo leek het.

Wij konden dus gewoon naar binnen lopen waar de prachtige blauwe op ons stond te wachten. Verkoper vertelde dat de accu uit voorzorg was vervangen dus dat was een leuke meevaller.
Vocht in de lampen moesten we maar in de gaten houden; zou in principe vanzelf wegtrekken, maar anders garantiegevalletje.
Prima!

Bij het regelen van het papierwerk noemde de verkoper dat hij via een collegaverkoper van een ander bedrijf gehoord had de V40 op dit forum voorbij was gekomen; klein wereldje!
En als diegene kijkt; groeten aan Peter :D

En toen konden we naar huis met 2 auto's: een Volvo en een chocoladebolide.
20201128-122409.jpg

Nog even een afscheidsfotootje van de Punto en de terugreis kon beginnen!
20201128-124713.jpg

Zoals gezegd; k zal later nog wel even wat meer vertellen over de eerste ervaringen. Eerst dit weekend nog even lekker rijden en de auto aan de familie showen.

Maar ik wil hierbij in elk geval Peter Baas complimenten geven over zijn manier van 'handelen'; duidelijke prettige communicatie en het gaf ons een gevoel van zekerheid.
Bij zo'n uitgave was dat wel heel erg prettig natuurlijk en geeft ook vertrouwen voor de garantieperiode.

Nee, ik krijg geen geld voor bovenstaand (Helaas :p); maar online hoor je vaak de slechte verhalen, de goede wat minder.

Gefeliciteerd, prachtige auto! Foto met beide auto’s lijkt wat vertekend. Het lijkt welhaast of de Punto een veel grotere auto is.

Dank jullie!

Blijft natuurlijk altijd afwachten wat je koopt maar volgens mij kan er met een Volvo weinig mis gaan.
En als er dan wat gebeurd, dan graag in de komende 6 maanden ;)

Foto met beide auto’s lijkt wat vertekend. Het lijkt welhaast of de Punto een veel grotere auto is
Foto is meer vanaf de Punto-kant genomen, dus klopt denk ik wel.
Punto is wel wat hoger en de binnenruimte achterin en kofferbak van de V40 is niet heel veel groter. Maar al met al is de V40 absoluut groter. Merk je aan alles :D

Fijn dat de garage ook zo goed is bevallen. Mag ook gezegd worden, want er zijn helaas ook genoeg prutsers met snelle handel.

Geniet lekker van de eerste kilometers! Ben benieuwd naar de ervaringen

Dat een garagebedrijf goed bevalt geeft ook een goed gevoel als je je auto net hebt. Veel plezier en genot de komende kilometers(y) maar zo te lezen komt dat helemaal goed.
Kristian zei:
Gefeliciteerd, prachtige auto! Foto met beide auto’s lijkt wat vertekend. Het lijkt welhaast of de Punto een veel grotere auto is.
Die punto is een stuk hoger dan de V40 dus er zit wel een kern van waarheid in.

Thanks (y)

Vandaag zien we 'm voor het eerst in de zon en even weer wat mogen rijden.
Echt een prachtig kleurtje :D

20201129-130804.jpg

• Leuk
Waarderingen: rw54
Zo ziet de mijne er ook weer uit na de wasstraat gisteren :cool:.

Ik zag dat jij je V40 net hebt ingeleverd; Grote stap naar een 208 lijkt me...
Morgen. Best een stap, maar ik rijd nog maar erg weinig. En het is een tijdelijke auto.

Mooi dat de garage je een goed gevoel geeft. Is zeker belangrijk.

Geniet van je V40!

Gisteren de hele dag wat kunnen rond toeren en het is een heerlijke auto: fijn schakelen en sturen.
Ligt stevig op de weg, motor sleurt lekker door en stoelen zitten erg prettig.

Natuurlijk ook een paar keer buitengestaan om de auto wat beter te laten zien en het is leuk om de positieve reacties te horen. Zelfs mensen die niet gecharmeerd zijn van het model, vinden het door de kleur toch wel weer mooi.

Morgen. Best een stap, maar ik rijd nog maar erg weinig. En het is een tijdelijke auto.
Mooi dat de garage je een goed gevoel geeft. Is zeker belangrijk.
Geniet van je V40!
Bedankt :) jij succes vandaag met de definitieve omschakeling naar een 208! Zal ook geen verkeerde auto zijn, die 'kleintjes' worden ook steeds volwassener.

Zat er nu standkachel op? want dan is het vanmorgen wel een mooi moment om te proberen cool smiley)

Alles van het eerdere lijstje zit er op :D
Lichtgevende pookknop ook, maar niet de mooie met 3D-effect ;)

Vandaag even weer aandacht voor de 206: is voor een onderhoudsbeurt naar de garage.
We hadden het met de APK even laten zitten vanwege de weinige kilometers die ie had gemaakt, maar inmiddels zijn er weer aardig wat bijgekomen en dat gaat niet veranderen dus dan maar even heen voor een beurt.

Dure periode qua auto's, maar dan zijn we er de eerste tijd (hopelijk) weer vanaf (y)

Gefeliciteerd!

Sanoma zei:
Bij het regelen van het papierwerk noemde de verkoper dat hij via een collegaverkoper van een ander bedrijf gehoord had de V40 op dit forum voorbij was gekomen; klein wereldje!

(...) geeft ook vertrouwen voor de garantieperiode.

Het feit dat ze nu weten dat half autominnend Nederland over hun service meeleest geeft je nog een extra garantie!

Het feit dat ze nu weten dat half autominnend Nederland over hun service meeleest geeft je nog een extra garantie!
Haha, dat valt bij dit bedrijf denk ik wel mee: de online recensies waren allemaal al lovend, dus dat beloofde al veel goeds :)

Gefeliciteerd met de V40, de kleur en de velgen staan hem erg goed!
Bedankt! Het totaalplaatje was wel helemaal naar onze smaak, dus gaf zeker de doorslag!

De 206 heeft onderhoud gehad: alles was nog in prima staat. Remgebeuren, uitlaat, schokbrekers, bougies, etc; zag er allemaal nog prima uit.
2 filters moesten vervangen worden (brandstof en interieurfilter) luchtfilter was nog prima.
Dus goed nieuws wat de 206 betreft! Kan er weer een jaartje tegen :)

Inmiddels de eerste accessoires voor de V40 via Marktplaats op de kop getikt. Was op zoek naar een rubberen kofferbakmat; we maken nog wel eens wandelingen (ook met de hond) dus wel prettig om de schoenen dan gewoon in de kofferbak te kunnen zetten, zonder dat er overal modder in de gewone mat zit.
Er was iemand die zo'n mat aanbood, maar die had ook nog een organizer (voor een V40 met dubbele laadvloer) en 4 rubbermaten voor de voetenruimtes.
Verkoper stelde een nette totaalprijs voor, had ze net nog even goed schoon gemaakt en dus was de deal gauw rond. Nu afwachten of het allemaal 'gewoon' doorgaat; blijft marktplaats natuurlijk ;)

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

Nieuwprijs van deze officiële Volvo-producten is trouwens echt belachelijk:
€ 150,- kofferbakmat
€ 125,- voor de 4 matten
€ 150,- voor de organizer

Bij 'namaak' rubberen matten zit je op 1/3 van dit bedrag schat ik in. Ben in totaal € 85,- ( + brandstofkosten voor het ophalen)

Dat is het mooie van zo'n model wat nu massaal uit de lease terugkomt: die accessoires zijn goed te vinden.
Voor de Focus heb ik zo ook een setje originele rubber matten gescoord twee jaar terug.

Dat scheelt een hoop. Ik twijfel ook nog. Had in mijn Mazda ook een rubber kofferbakmat en vloermatten. Origineel en dus prijzig. Had ze ook al gekocht voor de BMW via Marktplaats maar net iets teveel gebruiikssporen dus maar weer van de hand gedaan. Twijfel nog om een nieuwe kofferbakmat aan te schaffen. Houd de bekleding op termijn wel netjes maar het staat zeker in zo'n mooi beklede kofferruimte net wat minder mooi.

Dat is het mooie van zo'n model wat nu massaal uit de lease terugkomt: die accessoires zijn goed te vinden.
Absoluut waar! Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk verder geen wensen heb met betrekking tot accessoires. Nouja, vooruit: een goede telefoonhouder. Ik hoor goede verhalen over 'brodit'. Dus dat maar even uitzoeken.

Had ze ook al gekocht voor de BMW via Marktplaats maar net iets teveel gebruiikssporen dus maar weer van de hand gedaan.
Als deze maar aardig schoon zijn, dan vind ik het wel prima. Ik hoop op die manier de originele Ocean-race matten te kunnen behouden; die set ziet er nu namelijk nog netjes uit en ik kon zo online ook geen vervangende set vinden.
Maar ja; stoffen matten zijn wel mooier in vergelijking met rubber...

Twijfel nog om een nieuwe kofferbakmat aan te schaffen. Houd de bekleding op termijn wel netjes maar het staat zeker in zo'n mooi beklede kofferruimte net wat minder mooi.
Begrijp ik heel goed; ik twijfel ook nog over het gebruik van alle matten.. Maar met zo'n leuke totaalprijs toch maar toegehapt; betaal ik in elk geval niet de hoofdprijs en ik kan dan altijd nog zien wat ik er mee doe.
De organizer is wel een welkome aanvulling want nu zit er niks tussen het reservewiel en de 'dubbele bodem'.

Maar ik neem aan dat er voor de dreier ook nog wel regelmatig wat op marktplaats voorbij komt? Populair model ;)

Ik heb gisteren ook voor de Fiesta een Brodit (proclip) binnen gekregen. Ideale houder!
Nu ik de rubber matten heb gooi ik die erin als ik de winterbanden eronder schroef.

Zat de originele Ocean Race kofferbakmat er niet meer in? Als je die omdraait heb je een rubberen mat.
Ah, eehm... nu voel ik mij even heel dom :) die zit er nog in... ik zal het vanavond even checken!

Ik heb gisteren ook voor de Fiesta een Brodit (proclip) binnen gekregen. Ideale houder!
Ik zie dat de Proclip niet echt een telefoonhouder is, maar meer een bevestigingspunt: je kunt daar weer een telefoonhouder opzetten. Klopt dat?

Sanoma zei:
Zat de originele Ocean Race kofferbakmat er niet meer in? Als je die omdraait heb je een rubberen mat.
Ah, eehm... nu voel ik mij even heel dom :) die zit er nog in... ik zal het vanavond even checken!
:) :)

Sanoma zei:
Ik zie dat de Proclip niet echt een telefoonhouder is, maar meer een bevestigingspunt: je kunt daar weer een telefoonhouder opzetten. Klopt dat?
Klopt! Hij bestaat uit twee delen: een autospecifieke proclip en dan nog een telefoonhouder die je daar weer op schroeft. Volgens mij heb ik in mijn topic gisteren een foto geplaatst van hoe het nu in de Fiesta zit. Ik heb een verstelbare Brodit telefoonhouder gekocht zodat ie ook met een eventueel volgend toestel kan passen. Daarnaast is er voor mijn toestel geen specifieke houder.

Als je die omdraait heb je een rubberen mat.
Dat blijkt :D

Nouja: vrijdagavond haal ik deze spullen op. Kan ik dan altijd nog kiezen welke mat(ten) ik gebruik :)

Ik heb een verstelbare Brodit telefoonhouder gekocht zodat ie ook met een eventueel volgend toestel kan passen. Daarnaast is er voor mijn toestel geen specifieke houder.
Foto gezien :) Ik moet ook voor een algemene telefoonhouder gaan; vrouwlief en ik hebben verschillende merk/modellen.

Maar waarom zou je een telefoonhouder nemen? Je hebt navigatie (ok, die in de Volvo is niet bijzonder goed) en Bluetooth. Wat moet je dan met een telefoon in het zicht? Staat ook nog eens erg lelijk vind ik ;).

klopt!

Met mijn auto staat marktplaats ook vol met accessoires nu ze uit de lease komen. Ideaal om mooie koopjes te doen :D

Sanoma zei:
Foto gezien :) Ik moet ook voor een algemene telefoonhouder gaan; vrouwlief en ik hebben verschillende merk/modellen.
Dan kan je beter iets anders kiezen, want op maat stellen doe je met twee schroefjes.
Magneethouder een idee? Zou evt wel op de Brodit Proclip kunnen.
Ik gebruik de telefoon overigens vaak. Vooral Maps en bij woonwerk dan via de knop Forensen om te checken welke route dan het beste rijdt.

Maar waarom zou je een telefoonhouder nemen? Je hebt navigatie (ok, die in de Volvo is niet bijzonder goed) en Bluetooth. Wat moet je dan met een telefoon in het zicht? Staat ook nog eens erg lelijk vind ik
Zeker met je eens dat het erg lelijk is, maar ik vind Google Maps (icm Flitsmeister) erg fijn werken dus indien nodig wil ik die combinatie gebruiken en daar wil ik een fatsoenlijke houder voor hebben.
Ik heb nu zo'n ding van de primark (zeer simpele klem die je in het luchtrooster duwt) maar dat is zeer instabiel. Heb ik liever een wat nettere/stabielere oplossing.

@ Joost: Ja, dure hobby al die leuke hebbedingetjes... maar ik hou me hopelijk een beetje in ;)

@ Barri: Ik ga me er eens in verdiepen. Zal het Volvo forum ook eens doorspitten :D

Sanoma zei:
Maar waarom zou je een telefoonhouder nemen? Je hebt navigatie (ok, die in de Volvo is niet bijzonder goed) en Bluetooth. Wat moet je dan met een telefoon in het zicht? Staat ook nog eens erg lelijk vind ik
Zeker met je eens dat het erg lelijk is, maar ik vind Google Maps (icm Flitsmeister) erg fijn werken dus indien nodig wil ik die combinatie gebruiken en daar wil ik een fatsoenlijke houder voor hebben.
Ik heb nu zo'n ding van de primark (zeer simpele klem die je in het luchtrooster duwt) maar dat is zeer instabiel. Heb ik liever een wat nettere/stabielere oplossing.

Ok, helder.

Ik las ook ergens je opmerking over de xenonverlichting. De opbrengst is inderdaad magertjes bij de V40 is ook mijn ervaring.

Kan je de OR-mat lekker nieuw houden c
Haha, ook dat inderdaad :D

Ik las ook ergens je opmerking over de xenonverlichting. De opbrengst is inderdaad magertjes bij de V40 is ook mijn ervaring.
Al even wat over rond gezocht daarover en als het goed is, zijn de koplampen wat hoger in te stellen. En als de lampen het begeven, dan niet vervangen door osrams ;)

Goed vooruit gedacht m.b.t. de rubberen matten! Mooi is anders, maar in jouw situatie zeker onmisbaar! (y)

De V40 is afgelopen weekend weer goed gebruikt: retourtje Apeldoorn en retourtje Groningen.
Even een plus/min lijstje:

+ Looks
+ Wegligging
+ Souplesse van de motor (heerlijk soepel en rustig)
+ Comfort (ben alleen nog zoekende naar de meest prettige stoelinstelling...teveel instelmogelijkheden)
+ Standkachel
+ Bluetooth (werkt simpel en soepel)

- Lichtopbrengst xenon
- Cruisecontrol: elke keer weer opnieuw 'inschakelen' als je de auto start.
- Regensensor: heeft wel echt een eigen willetje. Soms bloedirritant (staat gelukkig standaard uit)

- Stoelverwarming bestuurderskant werkt niet, maar dat is een garantiegeval ;)

Wat wennen is: als je de cruisecontrol hebt ingesteld op een bepaalde snelheid en je schakelt terug, dan blijft de cruisecontrol actief op de gekozen snelheid. Bij de Punto ging de cruisecontrol dan uit en remde ik op de motor. Toen ik dat de eerste keer bij de V40 wilde doen, begon de auto dus weer te versnellen en moest ik zo'n beetje een noodstop maken :) Ach, went vanzelf.

Ook afgelopen weekend de rekening van het onderhoud van de 206 gehad: € 290,- dus dat is netjes. (y)

Goed vooruit gedacht m.b.t. de rubberen matten! Mooi is anders, maar in jouw situatie zeker onmisbaar!
Jep, zo'n hondenbeest zorgt vaak voor net wat meer smerigheid. Geeft niks, maar dan is zo'n setje rubber wel praktisch.

Na een Punto kan er niks aan een cruise control een minpunt zijn. Bij de Focus moet ik 'm ook steeds inschakelen, maar hij werkt véél beter dan bij de Punto :)

Terug
Bovenaan