Rutger DC: Hyundai Scoupe 1.5i GTX A/T (1991) poetsen, skoepen, meeten, JCS, HubNut & paparazzi

Mijn witte miniatuurmodel of speelgoedauto zo je wilt heeft gezelschap gekregen van een rood zusje:

13444450103_500d19d4f1_c.jpg

13444461153_02b0b880a5_c.jpg

13444466583_64263887de_c.jpg

13444474863_79b50c9089_c.jpg

13444360955_dbd5c26f33_c.jpg

Kingstar heeft van alle oude Koreanen wel een schaalmodel, zelfs van de eerste Pony.
Nu hoop ik ooit nog een zwart exemplaar op de kop te tikken, dan heb ik volgens mij alle kleuren.

Thanks. Ik had een beetje de hoop dat ze naast de Koreaanse modellen ook Daihatsu's maken.... Kan altijd uitbreiding gebruiken namelijk in de collectie die ik nu heb...

PascalD zei:
Ik had een beetje de hoop dat ze naast de Koreaanse modellen ook Daihatsu's maken....

Dat dacht ik al, ik herinner me je enorme Daihatsu-collectie namelijk van je topic. Maar Kingstar is inderdaad een Koreaans feestje.

Het was me bijna ontschoten, maar eergisteren had ik de Scoupe alweer vijf jaar in bezit. Still going strong...

Het flushen van de automatische transmissie heeft niet veel geholpen, soms blijft de auto hangen in zijn tweede versnelling als de boel nog koud is. Bovendien lust de auto een flinke slok olie. Beide zaken waren echter al vanaf het begin aanwezig en zijn ook niet echt verslechterd. De enige oplossing voor de transmissie lijkt me een revisie en dat is me op dit moment te kostbaar. Het olieverbruik zal ook samenhangen met het feit dat er maar weinig met de auto gereden wordt.

De auto is al vijf jaar lang een genoegen. Waarom? De auto rijdt gewoon lekker, zit lekker, is zuinig met een gemiddelde verbruik dat tussen de 7-8 l/100 km ligt, hetgeen ik knap vind voor zo'n oude auto met ouderwetse automaat. Verder heeft 'ie zijn betrouwbaarheid wel bewezen. De auto wordt ook ieder jaar een stuk exclusiever: waren er op 1 januari 2005 nog 3.150 exemplaren, vier jaar later, in het jaar dat ik de auto kocht, lag dat aantal op 950 exemplaren, inmiddels ligt dat aantal beneden de 170. Reden te meer om de auto te koesteren.

Volgende week is de auto uiteraard te zien op de Yue Loong Feeling-meeting, maar de auto moet voor die tijd nog wel even goed gepoetst worden.

Idd een leuke en unieke wagen, maar een genoegen met dat olieverbruik een een automaat die niet goed functioneert :confused:
Uiteraard begrijp ik het kosten plaatje van de reparatie maar aan de andere kant red je wel een unieke wagen die weer jaren mee gaat.
Ik zou het absoluut aanpakken dat olie verbruik en de automaat.

Sinds 5 maart kan ik weer legaal met de Scoupe rijden, nadat de auto een maand zonder geldige APK heeft stilgestaan. Dat rijden is er overigens nog niet van gekomen; veel meer dan stilstaan heeft de auto in het afgelopen jaar überhaupt niet gedaan op een incidenteel ritje in weekenden of vakanties na. Er mankeerde iets aan de remmen, hiervoor is een onderdeeltje besteld waardoor dit afkeurpunt ongedaan is gemaakt, daarnaast is de onderkant weer vers in de tectyl gezet. Al met al ben ik weer €270 euro armer, niet gering voor die paar honderd kilometers van het afgelopen jaar.

Afijn, je zou kunnen zeggen dat ik mijn auto en mezelf niet in mindere mate heb verwaarloosd de afgelopen periode, tijd om daar verandering in te brengen :) Volgend weekend word ik eindelijk weer met mijn Scoupe herenigd, iets dat gepaard zal gaan met een grondige poetsbeurt, waarbij de DAP900 polijstmachine zich over het plaatwerk van de auto mag ontfermen. Uiteraard zal ik van de gelegenheid gebruik maken om mijn schaap in wolfskleren een behoorlijke rit door het Brabantse land te gunnen. Ondertussen heb ik mijn 'studiebeurs-plannen' voor China of Taiwan een jaar uitgesteld, waardoor ik hopelijk in de zomer van 2016 naar de Republiek dan wel Volksrepubliek China zal verhuizen om me de taal eigen te maken. De Scoupe verdwijnt binnenkort in de garage van mijn ouders, om kosten te besparen overweeg ik om de auto uiterlijk na de zomer te laten schorsen. Verkoop van de auto is niet aan de orde, daarvoor is de eerste en enige auto die ik bezit me te dierbaar. Ondertussen kan ik nog kleine dingetjes laten doen, zoals het derde remlicht aansluiten - hiervoor ontbreekt de bedrading - en de drie putjes laten uitdeuken die het verder zo gave plaatwerk wat ontsieren.

Begin september spotte ik nog een andere Scoupe in Berghem, een van de maximaal 79 van de in totaal 135 exemplaren die thans van geldige APK is voorzien. Inderdaad, de Nederlandse Scoupe-populatie gaat nog altijd rap achteruit.

Op 1 november bleef de Scoupe niet geheel onopgemerkt op de Yue Loong Feeling-meeting:

Hyundai Scoupé GTXI by timvanessen, on Flickr

Hyundai Scoupé GTXI by timvanessen, on Flickr

De Scoupe stond ook nog eens zij aan zij met Hyundai's topmodel van de jaren '80, de achterwielaangedreven Stellar. Familiebanden zijn zowel vanbinnen als vanbuiten niet of nauwelijks waarneembaar, laat staan dat er technische overeenkomsten zijn tussen beide modellen.

DSCF9604 by peterolthof, on Flickr

DSCF9612 by peterolthof, on Flickr

Foto's van 30 januari:

Het blijft echt een plaatje! Ga 'm steeds meer en meer waarderen. Mooie foto's ook. (y)
Ik weet niet wie je op het idee bracht om de auto te schorsen, maar het lijkt me geen slecht idee. Vooral als je er zo weinig mee rijdt. Nu kost 'ie je alleen maar geld, en dat is zonde natuurlijk.
Gave plannen om naar China te gaan trouwens! (y)

Maar je hebt een polijstmachine... Wanneer kom je naar Antwerpen? ;)

Rob0032 zei:
Het blijft echt een plaatje! Ga 'm steeds meer en meer waarderen. Mooie foto's ook. (y)

Dankje, de mooiste plaatjes komen natuurlijk van Tim en Peter.

Rob0032 zei:
Ik weet niet wie je op het idee bracht om de auto te schorsen (...)

Een monster ;) Maar je hebt (nog steeds) gelijk, daarbij zijn de kosten voor schorsing veel lager dan ik had verwacht. Ik kan eigenlijk geen reden bedenken om het niet te doen.

Rob0032 zei:
Wanneer kom je naar Antwerpen? ;)

In april, ik zei toch :) Ik laat het je nog wel weten.

Als je naar Antwerpen gaat laat het me weten ik woon daar zo'n 20km vandaan, kom je gelijk een bakkie doen bij mij hahhaha.
Ik hoop dat de mijne over 4 weken klaar is dan kan ik hem aan je showen

ik vind dit serieus de enige (S)Coupe die geslaagd is. De opvolger was oerlelijk en die erna was ook niet echt een doorslaand succes. En wo tone is altijd extra gaaf, zeker in fris blauw.

Laat van het uitstellen van je verblijf in China geen afstel worden. China is een prachtig land met ongekende mogelijkheden. Ik zou er al wonen als ik geen gezin had, maar het zou zomaar toch kunnen gebeuren. Zit nu in vroeg stadium om daar een kantoor te openen.

Als je naar China gaat waar wil je dan wonen? Taiwan is ook mooi trouwens.

Voor hoelang ga je de Scoupe schorsen?

stan_1 zei:
Als je naar Antwerpen gaat laat het me weten ik woon daar zo'n 20km vandaan, kom je gelijk een bakkie doen bij mij hahhaha.
Ik hoop dat de mijne over 4 weken klaar is dan kan ik hem aan je showen

Prima idee, maar ik vind het ook geen probleem om er speciaal voor naar het zuidwesten van Noord-Brabant te komen. Laat me maar weten wanneer je auto klaar is :)

- Quatrelle - zei:
ik vind dit serieus de enige (S)Coupe die geslaagd is. De opvolger was oerlelijk en die erna was ook niet echt een doorslaand succes. En wo tone is altijd extra gaaf, zeker in fris blauw.

Ben ik het min of meer mee eens, hoor :) Ik houd van hoekige vormen bij auto's, een reden waarom jaren '80 styling me meer ligt dan ronde jaren '90 styling. Hoewel de Scoupe een uitzondering hierop is, zijn de modellen uit de jaren '70 en '80 ook allemaal door Giorgetto Giugiaro getekend.

Ik heb ook niets in het bijzonder met Hyundai, met enig ander automerk overigens ook niet. Ik heb hooguit sympathie voor afwijkende en incourante automerken en modellen, als ze ook nog eens mooi zijn worden ze begeerlijk voor mij. Eens zal ik een mooie Brilliance BS6 uit Duitsland halen :)

Sketcher zei:
Laat van het uitstellen van je verblijf in China geen afstel worden. China is een prachtig land met ongekende mogelijkheden. Ik zou er al wonen als ik geen gezin had, maar het zou zomaar toch kunnen gebeuren. Zit nu in vroeg stadium om daar een kantoor te openen.

Als je naar China gaat waar wil je dan wonen? Taiwan is ook mooi trouwens.

Voor hoelang ga je de Scoupe schorsen?

Uitstel wordt zeker geen afstel, ik studeer niet voor noppes Chinees in Leiden. Dus als je nog een tolk zoekt ;) Als ik naar China of Taiwan wil moet ik een studiebeurs aanvragen, zodat de Volksrepubliek dan wel Republiek een jaar studie, kost en inwoning voor me financiert. Het aantal studiebeurzen is vrij beperkt doordat er nu bijvoorbeeld vanuit China ook vraag is naar niet-Chinees sprekende studenten van de Wageningen universiteit, bovendien had ik het in de afgelopen periode iets te druk met mezelf, dus ik heb dit jaar gepast. Ik wil eerst alles hier op orde hebben en probeer het gewoon volgend jaar.

In Taiwan ben ik nu in de afgelopen twee zomers geweest, het is een prachtig eiland met de meest lieve en gastvrije mensen die je je maar kunt voorstellen, echter door de grootte heb ik nu al het gevoel het meeste wel te hebben gezien. Het liefste ga ik naar China mainland, en dan bij voorkeur niet naar Beijing, maar een meer in het binnenland gelegen stad zoals in Kunming, Xi'an of Chengdu. Dan leer je immers pas het echte China kennen :) Echter, zoals gezegd mag je al in je handen wrijven als je überhaupt een studiebeurs hebt bemachtigd.

Ik ben een stiekeme lezer van je Discovery-topic, de reis door Oost-Europa, foto's van China en je verhalen vind ik erg interessant! Van mij mag je als je in China bent vaker foto's maken van auto's :) Ik heb in Taiwan overigens ook een paar auto's vastgelegd.

Schorsen mag maar voor maximaal een jaar geloof ik, dus als ik in 2016 een beurs krijg, zou ik 'm zowel dit jaar als in 2016 laten schorsen.

Zowel de Scoupe als ik hebben een vreugdevol weekend achter de rug. De tweekleurige Hyundai is zomaar 450 kilometer ervaring rijker! Allereerst mochten de Scoupe en ik forummer Rob bijstaan in zijn zoektocht naar een nieuwe bolide, een tocht die van Brabant via de Betuwe naar België leidde. In Antwerpen ontmoette mijn trots een prachtige Honda Accord uit 1984. Voor de Hyundai was het met recht een verwenweekend. Naast de vele kilometers die ze onder haar 14 inch slofjes te verwerken kreeg, is de Hyundai mooi gepoetst door Rob, terwijl ik me over de Honda ontfermde. Daarnaast waande de Scoupe zich een waar topmodel gedurende een fotoshoot samen met de Accord.

Het verdict viel in eerste instantie ontegenzeggelijk ten gunste van de duidelijk vertroetelde Accord uit. De Accord zit vol vernuft, neem de voor zijn tijd moderne motor met meerkleppentechniek. De krachtbron van de Scoupe beschikt zeven jaar later weliswaar over multipointinjectie, maar moet het nog altijd met twee kleppen per cilinder doen. Zo zorgvuldig als de Accord is afgewerkt, met nauwsluitende carrosseriedelen en fraaie en geprononceerde lijnen en profil en over de motorkap en licht uitgezette wielkasten, zo wijd zijn de naden en kieren tussen de carrosseriedelen van de Hyundai. De Scoupe is duidelijk met een beperkter budget ontworpen, de persen van Hyundai lijken ondanks het leeftijdsverschil minder geavanceerd te zijn geweest dan die van de oudere Honda, getuige de afwezigheid van scherpe lijnen en vouwen. In 1991 was de Scoupe dan ook met afstand de goedkoopste coupé op de Nederlandse markt. Overvloedig gebruik van chroom geven zowel het exterieur als het interieur van de Accord een luxe uitstraling, waar de Scoupe vooral plastiekerig oogt met zijn plastic zijschorten en in carrosseriekleur gespoten bumpers en spiegels. Waar de Honda een prachtig verchroomd logo op zijn neus heeft, hebben de Koreanen simpelweg in blokletters 'HYUNDAI' op de voorbumper gestanst. Wanneer je de Scoupe van voren bekijkt, lijken de 14 inch wielen de wielkasten mooi te vullen, van achteren verdwijnen de wielen bijkans in de uitgeklopte wielkasten. Kennelijk vond Hyundai het niet nodig om de spoorbreedte van de Hyundai Pony, waar de Scoupe van afgeleid is, hier te vergroten.

De Scoupe verdient echter meer dan cynisme. De kracht van het ontwerp zit ‘m niet in verfijnde ontwerpdetails, hoogwaardige materialen of vernuft. Waar de Pony's, Stellar en Sonata nog werden getekend door Italdesign, is de Scoupe de eerste in eigen huis ontworpen Hyundai. Wat mij betreft hebben de ontwerpers goed werk afgeleverd. Vergeleken met de wel erg lullige en zoutloze Toyota Paseo of de Nissan 100NX, die wel erg 'Ken en Barbie' is, heeft de Scoupe een leuke lijn: ongecompliceerd en verrassend tijdloos. Kenmerkend zijn de wigvorm en raampartij, die doen denken aan de Mazda 929 Coupé. De ver uitstekende voorbumper, afgeronde neus en zilverkleurige plastic zijschorten met een viertal ribbels, heerlijk contrasterend met de helderblauwe lak, maken duidelijk op welke markt de Scoupe hoofdzakelijk was gericht: de Noord-Amerikaanse. De achterlichtunits kenmerken zich door een blokjesmotief, iets wat indertijd ook op de Mitsubishi Sapporo en Suzuki Swift te zien was.

De Scoupe is niet de meest carrosseriestijve auto, maar daar is aan boord niet veel van te merken, of het moet de op hogere snelheden vrolijk trillende motorkap zijn. Hoewel drempels voorzichtig benaderd dienen te worden, rijdt ze verder uit het boekje. Dankzij de stuurbekrachtiging en prettige besturing is er voldoende contact met de weg. Snel is de auto ook niet, maar daar staat tegenover dat het brandstofverbruik laag is. De automatische versnellingsbak is niet perfect en wanneer de olie nog koud is laat ze bij het afremmen, wanneer de versnellingsbak van zijn tweede naar het eerste verzet terug schakelt, nog weleens een aandoenlijk hikje horen. De sportstoelen zijn weliswaar niet gemaakt voor uit de kluiten gewassen Europeanen en zullen geen whiplashtest doorstaan, maar zitten desalniettemin comfortabel.

Dat je met een Hyundai niet bij alle liefhebbers indruk maakt, laat me koud. Ondanks, of juist dankzij de nodige imperfecties durf ik mijn trots zelfs karakter toe te dichten. Als ik mijn goed geconserveerde bolide zo op de foto's zie blinken, kan ik niets anders dan trots zijn.

Je Scoupe is gewoon in superstaat! Kleuren combo is ook gaaf! Houden zo.

Rutger... Wat een prachtige foto's! Het poetsen is zowel jou ALS Rob goed gelukt! En ook de foto's dus! Werkelijk prachtig!

Ik weet hoe fier je bent op de Scoupé, en dat is niet meer dan terecht! Niet alleen is ie in prachtige staat, maar ik vind het model ook fantastisch...
Sinds ik van het bestaan van de Scoupé afweet, heb ik er een zwak voor... Zeker in het twotone, EN met de honingraat-lampen!
Ik meen me te herinneren dat ik een gele Scoupé gaaf vond, en rood stond m ook goed. Maar net als het blauwe bloed, als de jouwe!
Ondanks dat ik de Scoupé eigenlijk een nietsnut auto vind, het lijkt meer dan dat het is (maar dat zijn zijn concurrenten ook, Paseo 100NX) straalt ie wel mannelijkheid en stoerheid uit, veel meer dan zijn concurrenten.

Overigens, ik kan niet wachten om 'm weer te zien.. Hypercar, wat een heerlijke omschrijving... ik vind hem overigens erg passend! :)
Het is en blijft een plaatje, jouw Hypercar, en inderdaad karakter mag je hem toeschrijven! Ik ben na al die jaren nog steeds (een beetje)verliefd!
Ik ben dan ook blij om te stellen dat ik jou tot mijn vriendje, oh nee maat/kameraad, zo behoor ik dat te noemen,mag rekenen, en ik hoop dan ook nog veel en vaak van de je parel te genieten, al dan niet middels foto's OF gewoon woordelijk! :D

Een Scoupé is niet direct een auto in de categorie 'jongensdroom' en dat weet je maar al te goed. Maar eigenlijk maakt juist dát jouw auto nog leuker. Ik heb 't gevoel dat 'ie ondanks zijn leeftijd nog strakker en netter is dan mijn 306, en da's een compliment waard (y). Zou je er niet eens méér mee gaan rijden? :)

De facelift van de Scoupe had wel een chromen logo in de grill. Ik had er eentje uit 1993. Of eigenlijk, 1995. Of eigenlijk, een halfbloed. Want hij had ooit eens flinke schade gehad. Maar ik heb er toen toch 3 jaar mee gereden. De jouwe ziet er op dit moment, veel beter uit dan de mijne 10 jaar geleden...

Gewoon een mooie auto en verrassend praktisch ook.

Geweldige foto's en analyse D-C. Heb het met veel plezier gelezen en bekeken.
Mocht je ooit met de Scoupe in de buurt van Bergen op Zoom zijn schroom dan vooral niet om even langs te komen.

Dank allemaal voor de leuke reacties!

Wouter82 zei:
Heb je hem eigenlijk al getaxeerd?

Nee, schiet ik daar veel mee op? De auto zal binnen een paar maanden voor een jaar in de garage verdwijnen, misschien een reden om daarmee nog even te wachten (of juist niet).

@ Elco: Haha, nee daar heb je gelijk aan. De semi-lulligheid vind ik nu juist zo leuk, zonder dat ik het gevoel heb voor schut te rijden ;) Zo mooi gepoetst en vertroeteld als jouw 306 is mijn auto echter nog niet, daarvoor moet ik eerst eens de gebruikshandleiding van de DAP900-polijstmachine lezen en de motorruimte, velgen en het interieur goed poetsen. En er zitten twee of drie pitjes in de carrosserie, zoals op de kofferdeksel (goed zichtbaar op de haarscherpe foto van Rob hierboven).
@ Janus Diedericus: Lijkt me leuk! Als ik nu binnen een maand richting Stan kan om zijn Scoupe te bezichtigen, kan ik dat mooi combineren met een bezoekje aan Bergen op Zoom.
@ Pjötr: Komt goed voor wat betreft dat laatste, zelfs al verdwijnt de auto binnen een maand of twee binnen de garagedeuren van mijn ouders, om daar in principe pas een jaar later weer uit te komen.
@ Twix: Praktisch is 'ie zeker voor zo'n kleine coupé met zijn relatief grote, bruikbare en goed bereikbare bagageruimte en in delen neerklapbare achterbank. Zelfs achterin passen twee passagiers (mits ze niet te lang zijn en de rit niet te lang duurt...). Hoewel ik de facelift-Scoupe nog steeds een nette auto vind (zeker in het zwart), mist de auto mijns inziens wel dat beetje extra dat de mijne zo leuk maakt: de tweekleurige lak, de oranje pinkers, de vier 'tanden' in de voorbumper en de achterlichtunits met blokjesmotief.

Ik moet natuurlijk ook nog even reageren. Erg leuk weekend gehad met Rutger en z'n twee-uitlatige monster. Het was erg leuk om een keer een andere auto te wassen, ook omdat je zo veel beter de details in je opneemt. Want leuke details heeft de Scoupé meer dan genoeg! Het karakter dat Rutger schetst van z'n bolide kan ik wel beamen. Hij is heel bescheiden en best wel truttig. Nederig zelfs. Maar dat maakt 'm juist extra leuk.
In vergelijking met mijn grijze schicht zie je wel grove afwerkingsverschillen, hoewel ook duidelijk is dat jouw bolide een heel stuk nieuwer is. En luxer, met z'n elektrische verwennerijen en achterspoiler!

16851308257_d3670001e3_c.jpg

Hoogtepunt was echter wel het rijden in jouw hypercar. Wat rijdt het lekker zeg, dat had ik echt niet verwacht. Een heerlijk kleine draaicirkel en vlot karakter. Dat 'ie meestal maar twee versnellingen heeft vergeten we even. Net als de grove afwerking, maar het wordt allemaal gecompenseerd door het aandoenlijke karakter van de bolide.
Hij is trouwens nog best groot. Ik zag 'm even later en hij paste niet eens in een parkeervak! :eek:

16903889878_daf367f6f7_c.jpg

16471517253_173714efe6_c.jpg

Ja het was een mooi weekend, ondanks dat mijn Grijze Schicht van de Snelweg wel ietsjes verbleekte naast de Blauwe Bolide...

16851286778_ef3d536b5d_c.jpg

Goeie foto's Rob! Die dubbelshoot zou in een prima youngtimerblad niet misstaan. Alleen verschillen de beide auto's daarvoor wel heel erg als dag en nacht :)

D-C zei:
@ Twix: Praktisch is 'ie zeker voor zo'n kleine coupé met zijn relatief grote, bruikbare en goed bereikbare bagageruimte en in delen neerklapbare achterbank. Zelfs achterin passen twee passagiers (mits ze niet te lang zijn en de rit niet te lang duurt...). Hoewel ik de facelift-Scoupe nog steeds een nette auto vind (zeker in het zwart), mist de auto mijns inziens wel dat beetje extra dat de mijne zo leuk maakt: de tweekleurige lak, de oranje pinkers, de vier 'tanden' in de voorbumper en de achterlichtunits met blokjesmotief.

Dat laatste klopt wel. Tóen vond ik de facelift absoluut mooier, maar door de details heeft de pre-facelift de tand des tijd goed doorstaan. Met wat meer karakter. Ik had overigens veel last van windgeruis. Dat was over wanneer ik het kanteldakje opende.

O ja, bij mij lijkt er iets van de kofferdeksel (de spoiler?) waardoor er water bleef staan in de opstaande flens...

Twee maanden later heb ik slechts een klein nieuwtje: sinds afgelopen weekend staat de auto na een kleine poetsbeurt dan eindelijk veilig en droog in de garage.

mlh84.jpg

Bijzonder mooie Scoupe dit! (y) Ik ga het model steeds meer waarderen.
Telkens als ik er eentje zie dan vergelijk ik hem met de jouwe, en moet ik tot de conclusie komen dat de jouwe toch echt wel in topstaat verkeerd!

Mooie ruime garage ook! (y)

Ik moet natuurlijk nog wel even reageren op deze spectaculaire update...

Niet dat er geweldig nieuws is, nee dat jij wederom laat zien dat jij, D-C, of Rutger voor intimi, niet voor niets de poetskoning bent (sowieso in mijn ogen) .

Zeer netjes gedaan zeg, EN inderdaad de garage is mooi EN ruim! (y)

De garage fleurt mooi op met jouw blauwe hypercar erin! Chapeau.
Vraag me niet waarom maar ergens heb ik het idee dat die op de foto al riante garage nog makkelijk twee keer zo groot is...

Bedankt voor de reacties!

Astrawez zei:
Telkens als ik er eentje zie dan vergelijk ik hem met de jouwe, en moet ik tot de conclusie komen dat de jouwe toch echt wel in topstaat verkeerd!

Dankje! Het komt niet zo vaak voor dat ik er een zie, een pre facelift exemplaar heb ik überhaupt nog nooit gezien buiten mijn eigen Scoupe. Maar volgens mij ben jij wel de Scoupe-topspotter, waarvoor mijn dank :)

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
De garage fleurt mooi op met jouw blauwe hypercar erin! Chapeau.
Vraag me niet waarom maar ergens heb ik het idee dat die op de foto al riante garage nog makkelijk twee keer zo groot is...

Er moet ook nog een schitterende Outlander PHEV en Prius in de garage worden geparkeerd ;)

Pjötr zei:
Niet dat er geweldig nieuws is, nee dat jij wederom laat zien dat jij, D-C, of Rutger voor intimi, niet voor niets de poetskoning bent (sowieso in mijn ogen) .

Dankje, al denk ik dat dat heel erg tegenvalt. Ik wilde laatst de auto na het wassen polijsten, maar er bleken nog steeds zandkorrels op te liggen. Ik ben er toen maar gelijk mee gestopt. Er zat steeds zoveel stof op de auto, ik moet 'm binnenkort maar eens heel goed afspuiten en wassen alvorens de auto kan worden gepolijst en gewaxt.

verry nice hoor! ik mag het doen met een afgesloten car poort.

Terug
Bovenaan