stoterstangen90
Net ingestapt
Ook bij Morris hebben ze het roestspook nog niet zo goed onder controle.
Marina
Ital
Marina

Ital

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klassiekerrijder zei:Nu al roestig? Ik zou voor coulance naar de dealer gaan!
Ami zei:-Mijn moeder heeft een gele VW Polo 1 gehad uit 1975. Echt een heel leuke auto trouwens, nog steeds een zwak voor. In 1981 is deze naar de sloop gegaan ivm ernstige roestsschade. Subframe rot, bodemplaten rot, wielkasten rot, achterklep ging al een paar jaar niet open, omdat scharnieren doorgeroest waren.
P. Klieder zei:in 6 jaar? Een vergelijkbare Renault/Citroen/Fiat in die dagen zou dan na 3 jaar al volledig naar de vaantjes zijn.
Rob0118 zei:Vergeet niet dat Polo's (en de Audi 50) uit die echt heel slecht waren.
929V6 zei:De mooie exemplaren die nu nog over zijn hebben jaren in verwarmde garages gestaan en/of komen alleen bij mooi weer naar buiten. Bij normaal gebruik het hele jaar door is zo'n auto er veel sneller slecht aan toe, dus ik denk dat de Polo uit het verhaal van Ami zeker niet buitensporig slecht is onderhouden. Als pekel dan ergens komt waar je met geen mogelijkheid bij kunt dan is er ook bij goed onderhoud geen houden meer aan. Misschien dat latere bouwjaren (denk vooral het 1f type) iets minder slecht zijn, maar dat er nog maar twee of drie origineel NL geleverde Polo's van bouwjaar 1975 zijn overgebleven zegt eigenlijk wel genoeg.
929V6 zei:Misschien dat latere bouwjaren (denk vooral het 1f type) iets minder slecht zijn, maar dat er nog maar twee of drie origineel NL geleverde Polo's van bouwjaar 1975 zijn overgebleven zegt eigenlijk wel genoeg.
Pobresh zei:929V6 zei:De mooie exemplaren die nu nog over zijn hebben jaren in verwarmde garages gestaan en/of komen alleen bij mooi weer naar buiten. Bij normaal gebruik het hele jaar door is zo'n auto er veel sneller slecht aan toe, dus ik denk dat de Polo uit het verhaal van Ami zeker niet buitensporig slecht is onderhouden. Als pekel dan ergens komt waar je met geen mogelijkheid bij kunt dan is er ook bij goed onderhoud geen houden meer aan. Misschien dat latere bouwjaren (denk vooral het 1f type) iets minder slecht zijn, maar dat er nog maar twee of drie origineel NL geleverde Polo's van bouwjaar 1975 zijn overgebleven zegt eigenlijk wel genoeg.
Zijn er meer dan 2 of 3. Ook audi 50, maar die zijn meestal geïmporteerd.
Pobresh zei:Grote kans dat dat komt door een slecht vervangen achterruit.
Leeuwtje zei:Pobresh zei:Grote kans dat dat komt door een slecht vervangen achterruit.
Nope, bij de 1e serie 206 heeft men tijdens de fabricage niet de juiste kit gebruikt waardoor achterruit na verloop van tijd wat zakte. Hierdoor ontstond lakschade en daardoor roest. Je kon destijds onder garantie de ruit opnieuw laten monteren en zelfs als er al roest was ontstaan werd de klep onder garantie opnieuw gespoten onder voorwaarde dat de auto dealer was onderhouden. Deze 206 is dus gewoon nooit teruggewenst naar de dealer hiervoor.
Mechanix zei:Ik las in de laatste Autoweek dat het Aygo-trio ook de potentie heeft om een notoire roestbak te worden... De opvolger voor de Ka?
Kalmah zei:Mijn Swift (oude type, zie foto) roest ook op meerdere plekken (net als alle andere Swifts trouwens):
Dak - bij het rubber van de voorruit
Wielkasten achter
Draagarmen
Subframe
Achter de achterlichten
Achter de voorschermen
Dorpels
Verder zijn het inderdaad vaak dezelfde auto's die roesten (8 jaar ervaring in een wasstraat). T4's kunnen er wat van, Alfa 156 ook. Ford Focus roest vaak in de hoek van de buitenspiegel. Punto halverwege jaren 90 roest de bodem van. Oudere Jappen roesten ook vaak. Charades, Colt's enzovoort (m.u.v. Toyota's).
Mazda heeft nog heel erg lang geroest zelfs. Mazda 6 van 2 generaties terug (met de witte achterlichten) roesten vrijwel allemaal in de achterschermen..
marcel21674 zei:Dat is maar deels waar, mazda had het roestspook aardig onder controle, tot Ford zich er mee ging bemoeien....
De 323's en 626'en uit de late 80's en tot halverwege de 90's, waren prima auto's met weinig roest problemen.
In de ford periode werd de kwaliteit van mazda een stuk minder.