Roest anno nu

Daar moet snel wat aan gedaan worden. Als het erger word, kan de auto waarschijnlijk afgeschreven worden.

'98 Mondeo
nwd0k2.jpg

Foto is van een paar maanden terug, inmiddels is er iets aan gedaan want zag m laatst rijden met bewerkte wielranden.

Wat zonde! Het is verder namelijk een perfect exemplaar, qua samenstelling, uitrusting, kenteken...

Deze Ka fotografeerde ik van de week. Gezien het terrein waar deze geparkeerd stond had ik niet zo'n zin om te stoppen voor een foto.

30hr9ev.jpg

Die Merc gaat waarschijnlijk naar de sloop denk. In die staat en met die kilometerstand is er niet veel interesse voor denk ik zo.

Als dat bij alle Vento's zo zijn snap ik wel waarom je ze steeds minder gaat zien. ;)

Poekoek zei:
Roest anno 2009:

Yabbadabba001.JPG

Alfa 146

Kwoot van pagina 3.
Ik sprak vandaag de huidige eigenaar van deze auto en nu kom ik toevallig deze foto tegen. Ik kende de foto wel en hij refereerde eraan, maar ik wist niet (meer) dat-ie hier stond. Het gat is dus hersteld, en intussen is de auto van voor en van achter in elkaar gereden (niet tegelijkertijd) en weer soort van gerepareerd en hij gaat gewoon nog even door.

De bodem van een Alfa GT van 9 jaar oud kan overigens ook roesten, als ik mijn eigen auto mag geloven:
2qstevd.jpg

2h3a3ya.jpg

Zeker veel in bossig gebied gereden, als je het niet schoonmaakt gaat t roesten ja. Bij 1delige bumpers heb je daar dan weer geen last van.
Ach dat deel is zo vervangen en kost niet veel.
Het zijn eerder de dorpels en wielkastranden die roesten bij dit model.

En als ik goed kijk (met leesbril :cool: ) lukt het met de deur en de dorpel ook al aardig, dat roesten.

Allebei 'ouwe gebakjes' en niet best onderhouden, maar dit is wel erg veel roest.

Ik hoop dat dit een imitatiescherm is...

Grotefoto-IDAFUJPF.jpg

Grotefoto-YXSAYWN8.jpg

Dit kan roestende schade zijn (zie achterzijde van de rand)

Grotefoto-XZCH6JJI.jpg

Met nog geen 230.000 op de teller vind ik dit ook best indrukwekkend

Grotefoto-I6XJKACG.jpg

Grotefoto-VT3MUOYU.jpg

Grotefoto-W8YD7UIK.jpg

Na het verwijderen van de wielkastbekleding (plastic) aan de voorzijde van een 97'er Saxo met 200dkm op de teller kwam dit tevoorschijn:

saxo_roest.jpg

Andere kant iets minder, achterzijde ook heel erg rot.
Auto zag er verder netjes uit.

Ben bezig met het restaureren van een Daf 66 , 20 jaar stil gestaan na 20 jaar dienst te hebben gedaan. Ik kan je vertellen dat je dan ook aardig wat kan vinden. Heb niet alles kunnen fotograferen maar hier toch een paar foto's

Binnenkant rechtsachter (kontje)

Kontje eraf en repareren..

Binnenkant voorscherm

Kokerbalk voor

Gijs571 zei:
Haal het plamuur maar te voorschijn. :) Succes!

Het is ondertussen allemaal gelast en het plamuur komt deze week inderdaad te voorschijn haha bedankt!

Heb vorige week een Nissan Almera gezien uit 1998 met vergelijkbare roest aan de achterschermen en waarbij bijna aan de volledige dorpel was gelast (nogal lomp bak en braad werk...) en waar de gaten langs de lasnaden alweer invielen.

Toen ik zes jaar geleden mijn auto kocht heb ik ook nog proefgereden in een Volvo S70 uit '97 met dacht ik iets van 240dkm. Die had toen al roest op de dorpels achter. Misschien had het ding last van een lekkage gehad, maar toch, verwacht je niet van zo'n 'premium'merk. Dat is tevens een van de redenen geweest om voor een Passat te kiezen want die zijn volledig verzinkt vanaf het model 3B.

Als je zoiets niet verwacht van een 'premiummerk' dan heb je maar bar weinig verstand van auto's denk ik.

Rob0118 zei:
Als je zoiets niet verwacht van een 'premiummerk' dan heb je maar bar weinig verstand van auto's denk ik.
Wel bijzonder om zoiets te zeggen over iemand die je totaal niet kent.

Micha D. zei:
Rob0118 zei:

Is Rob0118 niet een broer van Rob076?

Qua meningen en opmerkingen aan andermans adres zie ik veel overeenkomsten. Veel veroordelingen en sneren.
Jammer, een forum is er ter vermaak van een ieder en niet ter belediging en gebrek aan respect tonen.

Micha D. zei:
Rob0118 zei:

Waarom? 'Premium' zijn heeft niets te maken met de roestpreventie, daarvan is Mercedes-Benz het allerbeste bewijs. Als je deze link wel legt dan denk ik dat je niet veel verstand ervan hebt ja.

Nou en Rob, heb je nooit enige vorm van sociale opvoeding gehad? Je zegt zoiets gewoon niet op deze manier tegen iemand die je niet kent, ook al is het misschien zo. Je hebt zo vaak aanvaringen met mensen op dit forum, maar het ligt nooit aan jou.

Maar ik voel alweer een zwaar kansloze discussie aankomen waar het voltallige forum de schuld krijgt, dus dit is mijn laatste bericht hierover.

Man, stel je toch niet zo aan. Wat nou aanvaring? Ik zeg gewoon iets wat ik vind, en wat allesbehalve aanstootgevend is. Er is verder ook niet op gereageerd door diegene, dus schijnbaar is die aanvaring niet zo heftig als dat jij impliceert. Jij bent degene die constant het conflict met mij opzoekt, persoonlijk wordt door mijn opvoeding in twijfel te nemen. Ik heb al heel vaak gezegd dat ik scherp uit de hoek kan komen en, op het moment dat dit als stuitend werd ervaren, ook m'n excuses daarvoor aangeboden. Dat bedoel jij dus met 'het ligt nooit aan jou' en 'het voltallige forum de schuld krijgt'?

Grappig genoeg doe jij exact hetzelfde. Jij kent mij niet, maar toch veroordeel je mij. Zie je de overeenkomsten?

Terug
Bovenaan