Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Daewoo Tacuma roest by dannyvandestreek, on Flickr
Fiat Punto roest by dannyvandestreek, on Flickr
Mercedes C220Diesel roest by dannyvandestreek, on Flickr
Mercedes C220Diesel roest by dannyvandestreek, on Flickr
Pjötr zei:Wat ik vandaag toch zag!
Ik weet dat Fiat om bekend staat dat ze (vroeger) roestbakken zijn, maar ik dacht dat ze nu wel wat meer onder controle hebben, c.q. hadden.
De voorkant was minstens zo erg..
Ondanks dat alles wat nog niet verroest is, heerlijk vrolijk is gekleurd, zit ik me af te vragen hoe iemand een auto zo kan laten verroesten, dit lijkt me niet echt een normaal.
Mijn Lancia, die ouder zou zijn als afgebeelde Punto, was gewoon roest vrij... Misschien een maandagochtend-auto, deze Punto?
BeWo zei:Zou dat nu door die plastic houder voor de plaat komen?
Rob0032 zei:Frappant om te zien zeg! Die Mazda3 verbaast mij eigenlijk nog het minst. Met dank aan de samenwerking met Ford was ook de evenknie van de Focus (en ook de 2, 5 en 6) relatief roestgevoelig die jaren.
Mechanix zei:Rob0032 zei:Frappant om te zien zeg! Die Mazda3 verbaast mij eigenlijk nog het minst. Met dank aan de samenwerking met Ford was ook de evenknie van de Focus (en ook de 2, 5 en 6) relatief roestgevoelig die jaren.
Ja, het is natuurlijk allemaal de schuld van Ford...![]()
TéDé-I zei:Die sneeuw en pekel blijft natuurlijk dagenlang hangen aan die spatschermen, zeker als alles langere periode blijft liggen.
Opvallend veel blik aan dat achterscherm van die Toyota trouwens.
Camera HDR Studio - 1416394675263 by chevy4ever1972, on Flickr
Camera HDR Studio - 1416394694583 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140126_125336_zpse9e7f0f5 by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140126_125256_zps49e83424 by chevy4ever1972, on Flickr
Camera HDR Studio - 1417974362948 by chevy4ever1972, on Flickr
Camera HDR Studio - 1417974384666 by chevy4ever1972, on FlickrRob0032 zei:Mechanix zei:Rob0032 zei:Frappant om te zien zeg! Die Mazda3 verbaast mij eigenlijk nog het minst. Met dank aan de samenwerking met Ford was ook de evenknie van de Focus (en ook de 2, 5 en 6) relatief roestgevoelig die jaren.
Ja, het is natuurlijk allemaal de schuld van Ford...![]()
Dat zeg ik niet, maar sinds de tweede helft van de jaren 90 heeft Ford behoorlijk veel last van roest gehad. En sinds de intensieve samenwerking met Mazda heeft dat merk er ook relatief veel last van gehad. Erg jammer, want in mijn ogen maakte Ford in die periode de mooiste auto's.
Moderator
Lycan_Capri (TSC) zei:Ford heeft vanaf half jaren '90 tot de begin jaren '00 stevige roest problemen gehad, niemand die dat zal ontkennen
Lycan_Capri (TSC) zei:maar om nou te zeggen dat ze toen de mooiste auto's maakten. Nee, daar waren ze begin jaren '90 toch eigenlijk wel mee gestopt.
Wouter82 zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Ford heeft vanaf half jaren '90 tot de begin jaren '00 stevige roest problemen gehad, niemand die dat zal ontkennen
Valt mee.
Lycan_Capri (TSC) zei:maar om nou te zeggen dat ze toen de mooiste auto's maakten. Nee, daar waren ze begin jaren '90 toch eigenlijk wel mee gestopt.
Vind jij.
Klassiekerrijder zei:Spaanse productie, helaas wat minder dan wat er uit Wolfsburg komt...
Klassiekerrijder zei:Daar heb je een punt, maar dat was dan ook wel een uitschieter. Alle andere VWs uit die tijd waren best roestbestendig. Ik ben overigens erg benieuwd naar de reden waarom de Golf III zoveel slechter scoort dan de II of IV. Het had niets te maken met vriend Lopez die in de budgetten sneed, dat plezier kregen ze een generatie later.
Alle andere VWs uit die tijd waren best roestbestendig.