Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Bekende probleemperiode voor M-B.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klassiekerrijder zei:Mijn Audi 80 uit '77 (een model wat slecht bekend stond qua roestbestendigheid) is er beter aan toe.![]()
929V6 zei:Klassiekerrijder zei:Mijn Audi 80 uit '77 (een model wat slecht bekend stond qua roestbestendigheid) is er beter aan toe.![]()
De exemplaren die net zo onderhouden zijn als die Ka, zijn dan ook al minstens 25 jaar niet meer onder ons.![]()
VW 1200 zei:Ik heb altijd begrepen dat de Ka pas vanaf modeljaar 2005 niet alleen technisch maar vooral ook qua roestprotectie verbeterd werd. Mijn vrouw kocht in 2005 een nieuwe Ka en deze roest nu alleen een klein beetje op een deuk in de rand van de achterklep. Verder helemaal keihard: dorpels, achter de grote "Pamper" bumper etc. Heeft 55.000 km op de teller.
Zie op Ka's vanaf 2005 ook niet die extreme roestschade die je in dit topic zoveel ziet op oudere Ka's.
Moderator
De Punto (ook uit 2000) van mijn moeder had al redelijk snel een lelijke roestplek aan de bestuurderskant op het hoekje van de A-stijl, dak en voorruit. Op het dak dus.Daarbij, ik rij een Punto uit 2000, 12 jaar oud dus en ik heb nog nergens roest kunnen ontdekken..
Goedendag zei:VW 1200 zei:Ik heb altijd begrepen dat de Ka pas vanaf modeljaar 2005 niet alleen technisch maar vooral ook qua roestprotectie verbeterd werd. Mijn vrouw kocht in 2005 een nieuwe Ka en deze roest nu alleen een klein beetje op een deuk in de rand van de achterklep. Verder helemaal keihard: dorpels, achter de grote "Pamper" bumper etc. Heeft 55.000 km op de teller.
Zie op Ka's vanaf 2005 ook niet die extreme roestschade die je in dit topic zoveel ziet op oudere Ka's.
Die zijn ook pas 7 jaar en geen 12
Ik zie ook geen ka's van 2004 met ernstige roestschade
KP62 zei:We gaan door met weer een Ka, uit 2000![]()
Het mag toch onderhand wel bekend zijn dat de Ka een roestbak is?!dens zei:KP62 zei:We gaan door met weer een Ka, uit 2000![]()
Dit is toch wel heeeel erg. Ook na 12 jaar verwacht je dit niet, dit is nml. al een tijdje bezig, is niet van het laatste jaar. Al zou het ene slecht onderhouden auto zijn dan nog mag dit niet zo erg zijn.
Mechanix zei:Kan echt niet hoor, zeker niet van zo'n premiummerk als VW!![]()
TéDé-I zei:Ik heb een vaag vermoeden dat de Drieling (Aygo / 107 / C1) de komende jaren vrij snel in de klauwen van het roestmonster gaat vallen. De bodycoating is erg schraal van deze wagens.
General Custom zei:Mechanix zei:Kan echt niet hoor, zeker niet van zo'n premiummerk als VW!![]()
Kuch, kuch,... VW een premium merk? Volgens mij is vooral de marketing van VW gewoon heel erg premium, voor de rest is dit merk best wel vergelijkbaar met niet-premium merken als bijvoorbeeld Ford of Toyota.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het slordig is dat een auto zo snel roest, zowel bij Ford als VW. Kijk bijvoorbeeld naar de Audi 100 of Volvo 740 van eind jaren 80, deze waren verzinkt en er was geen centje pijn. Als dit toen al kon, waarom gebeurt het dan nu niet meer![]()
Basjc zei:TéDé-I zei:Ik heb een vaag vermoeden dat de Drieling (Aygo / 107 / C1) de komende jaren vrij snel in de klauwen van het roestmonster gaat vallen. De bodycoating is erg schraal van deze wagens.
Een vriend van mij heeft bij z'n 2 jaar oude 107 al hele kleine roestplekjes gevonden.
Mechanix zei:General Custom zei:Mechanix zei:Kan echt niet hoor, zeker niet van zo'n premiummerk als VW!![]()
Kuch, kuch,... VW een premium merk? Volgens mij is vooral de marketing van VW gewoon heel erg premium, voor de rest is dit merk best wel vergelijkbaar met niet-premium merken als bijvoorbeeld Ford of Toyota.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het slordig is dat een auto zo snel roest, zowel bij Ford als VW. Kijk bijvoorbeeld naar de Audi 100 of Volvo 740 van eind jaren 80, deze waren verzinkt en er was geen centje pijn. Als dit toen al kon, waarom gebeurt het dan nu niet meer![]()
Snap de troll!
De Volvo 440, 460 en 480 konden ook roesten als de beste. Pas toen Audi het koetswerk van hun auto's ging verzinken, roestten ze niet meer. VW heeft in de jaren 80 zeer degelijke (relatief roestbestendige) auto's gebouwd. In de jaren '90 begonnen ze opeens wel te roesten. Ook Ford heeft in de jaren '90 veel roestproblemen gehad. Zelfs de Focus I had soms nog met roest te kampen.
En hoe komt dit: kostenbesparingen!
Klassiekerrijder zei:Daar hoeft een Corsa B niet eens schade voor te hebben, een kennis van me moest voor de tweede APK meteen voor 700 euro laten lassen aan haar Corsa. Bij elke APK zit er wel weer ergens roest aan die auto, echt een model wat eigenlijk een Tectylbeurt en regelmatig een laagje undercoating nodig heeft.
Ja, maar eigenlijk ook best grappig. En bovendien kloppen de plaatsen waar deze auto's roesten heel goed met de door jou geopperde mogelijke oorzaak.Rob076 zei:Is het nu flauw om te zeggen dat de meeste bestuurders van een Wagon R+ zo incontinent zijn dat ze daarom zo hard en van binnenuit roesten?
D. Elzinga zei:Kenteken had -VP- in het midden...
asconahobbyist zei:En dan weer wat Ford Focus ellende,en dan beweert mn maatje die Focus rijdt dat Opel een roestbak is,mijn 28 jaar oude Ascona heeft minder roest dan deze focus uit 2001 (die weliswaar op de sloop stond,maar hij stond er net een week!)
![]()
![]()
![]()
Phoenixrood74 zei:@Sem: ik vind de deuren alleen al schrikbarend genoeg. En een kidnaad is zeker een heel klein naadje?![]()
929V6 zei:Geeft meteen een verklaring waarom Mazda Demio's vaak hetzelfde probleem hebben.
Sem XR4i zei:Phoenixrood74 zei:@Sem: ik vind de deuren alleen al schrikbarend genoeg. En een kidnaad is zeker een heel klein naadje?![]()
Roest is altijd schrikbarend, maar die Focus van het voorbeeld hierboven is gewoon niet reeel. Das puur achterstallige ellende. Een eerlijk... het ligt dus eigenlijk aan de kitfabrikant... die kit gaat barsten met alle gevolgen.. Dat een Ford kan roesten weten we natuurlijk... zie de Ka..
michel1975 zei:Ook het type 626 wat wij hebben zie je frequent met beste roestplekken rijden. Daarentegen, ik moet het even afkloppen, op een beetje vlugroest aan de binnenkant van een wielkast achter. Maar dat is verwaarloosbaar weinig. Heb op een Mercedes SL uit 2006 meer roest gezien. Echt schrikbarend.(ook wielkasten)
marcel21674 zei:929V6 zei:Geeft meteen een verklaring waarom Mazda Demio's vaak hetzelfde probleem hebben.
De mazda demio is eigenlijk een mazda 121 bolhoed in een ander jasje. Qua bodemplaat en mechanisch gebeuren zijn ze identiek.
De bolhoed was ook al roestgevoelig, vooral op de bodemplaat bij de chassisbalken van de achteras en de dorpel uiteinden bij de achterwielen.
Dus wel lochisch dat de demio dezelfde problemen heeft.