HDI110 zei:
-MGM- zei:
Wat ik dan niet snap......als eigenaar van zo'n auto zie je toch op een gegeven moment een plekje en werk je dat bij of laat je dat bijwerken. Je laat dit toch niet escaleren naar een echte rotte plek?
Nou kijk eens naar de staat van de velg
't ding is 14 jaar oud en zal geen vertroetelde klassieker worden. Nog een jaar of twee en hij wordt omgesmolten naar nieuwe Focus.
Je mist het punt wat ik probeer te maken.
Ongeacht of een auto nu een klassieker in spe is of niet, het bijhouden van lakbeschadigingen is ook een stukje onderhoud wat door een hoop mensen word vergeten of niet als boeiend word geacht. Door dit niet bij te houden, is een auto al sneller total loss en onverkoopbaar dan wanneer je het bijhoud. Een klein puntje op de dorpel ff netjes bijwerken voorkomt dat dit een groot gapend gat is over een aantal jaar. Maar de meeste mensen weten dat ze de auto slechts enkele jaren zullen rijden en laten dat over aan de volgende eigenaar.
Een hoop wagens hadden op deze manier behouden kunnen blijven.
Een auto die er van buiten netjes uitziet, verkoop makkelijker en brengt doorgaans ook meer op.