Roest anno nu

Sem XR4i zei:
Die deuren zijn bekend, maar geloof me. Die achterschermen klopt echt geen hout van. Dat is een slecht gerepareerde schade geweest of dat ding heeft een half jaar in een sloot gelegen. Ik heb veel Focussen gezien, maar deze is echt niet eerlijk. Ford heeft bij de Focus alleen last van roest bij die beroerde kitnaden bij de velsranden van de deuren en kleppen... Dat is gewoon niet goed te praten. Als je er optijd bij was en bij de dealer voor je jaarlijkse controle kwam had/heb je mazzel. Eerst werden alle portieren vervangen, maar al gauw kon dat finacieel niet meer uit en werden ze gerepareerd tot op de dag van vandaag... 11 jaar carrosserie garantie. Zelfde verhaal geld voor de Mondeo vanaf 2001 en soms de Fiesta/Fusion van 2002.

Die kitnaden op de foto van die achterdeur is echt serieus niet nodig. Had veel eerder opgelost kunnen worden. Nogmaals... het is niet goed te praten.
Ford Ka's zijn echt drama... gewoon te triest voor woorden.

Wel vreemd overigens dat de ene Focus wel roest en de andere niet. Mijn 2004 prive Focus heeft nagenoeg niets, maar bij de kidnaad van de motorkap heeft hij wel iets last al ziet het er niet uit dat het grote stappen zal nemen. M'n 2002 grijskenteken Focus heeft echt helemaal niets... geen blaasje of iets. Helemaal schoon. Zeg t maar... waar ligt het aan. Denk dan schoonmaken van de sponningen en binnenkant portieren ook zin heeft.

Nou,dan moet ik je teleurstellen,op diezelfde sloop stonden er meerdere en die hadden het allemaal,alleen deze had ik geplaatst omdat dit de ergste was,maar de rest begon ook al behoorlijk. Uiteraard zijn er ook zat exemplaren die nergens last van hebben,dat is naar mijn idee meer op geluk dan op wijsheid (lees onderhoud) gebassereerd. Zelfde met bijvoorbeeld de Opel Astra G,heb er diverse van 99 en 2000 met verrotte achterscheranden zien rijden,maar ook zat die helemaal gaaf zijn. Het is gewoon een feit dat ford zin roestpreventie niet in orde heeft,jammer,want Ford was altijd goed voor veel auto voor relatief lage prijs,vaak luxe aangekleed. Maar als je dit dan weer ziet denk ik van,tsja. Op straat zie ik ze ook zat met roest onderaan de deuren enbij wielranden. Gaten in de dorpels heb ik ook al gezien. maar nogmaals,er zijn meer merken die het hebben,Kijk maar eens naar een Polo 6N (1994-1999) die rotten ook als de pest
 
Rob076 zei:
marcel21674 zei:
929V6 zei:
Geeft meteen een verklaring waarom Mazda Demio's vaak hetzelfde probleem hebben.

De mazda demio is eigenlijk een mazda 121 bolhoed in een ander jasje. Qua bodemplaat en mechanisch gebeuren zijn ze identiek.
De bolhoed was ook al roestgevoelig, vooral op de bodemplaat bij de chassisbalken van de achteras en de dorpel uiteinden bij de achterwielen.
Dus wel lochisch dat de demio dezelfde problemen heeft.

Huh? Dus de Demio (die in 1998 ofzo verscheen) is gebaseerd op de 121 die al in (wat zal het zijn) 1990 kwam, ondanks dat er al een nieuwer (op de Fiesta gebaseerde) 121 was? Klinkt niet echt logisch...

Toch is het zo, heb het nog fff gechecked, zelfs de onderdeelnummers, van de bodemplaat onderdelen, zijn hetzelfde.
 
Oke, dat wist ik niet. Ik wist wel dat het model al een tijdje te koop was in Japan, maar de (Fiesta-)121 was dat ook. Maar goed, weer wat geleerd! (y)
 
De Demio was eigenlijk op de Japanse markt min of meer de opvolger van de bolhoed, omdat daar de Fiesta-121 niet werd geleverd.
 
Foto0064b.jpg


Fiat Ducato uit '94 waar de gaten in vallen: niet alleen achter de achterwielen waar aan weerszijden alle plaatwerk opnieuw is opgebouwd maar ook een serieus gat in de dorpel achter het bestuurdersportier. Zo te zien niet het gevolg van schade, de auto zag er redelijk netjes uit.

Foto0067b.jpg


5-serie uit '02 waarvan de lak in grote lappen af lijkt te vallen.
 
Oehf, die e39 vind ik schokkend! Een achttien jaar oude Italiaanse bus iets minder...
 
Die E39 lijkt mij dat het zwaar verwaarloosde steenslag is. Ze staan nl niet echt bekend als roestbakken.
 
Niet gewoon slordig hersteld na een frontale schade (nieuw bumpertje en motokap 'teruggevouwen')? Lijkt me sterk dat een BMW zo raar roest?
 
Wat denken jullie hiervan.....


Bestuurderskant
400845_4038005263182_459846349_n.jpg



2zejkmw.jpg



Mijn 2000 Fiat Punto. Schadevrij, maar erger verroest hadden ze ze bij het schadebedrijf nog niet gezien!
 
Zeg dat wel ja.. Hij werd APK afgekeurd op wat roest op de bodem. Die garage gaf aan zo'n 8u werk te gaan hebben.. Nu is een vriend van me schadehersteller, dus zou hij het gaan doen. Gelukkig maar, want het werden 21uur........

Als ik dat door bereken naar een garage tarief + materiaal betekent dat dat de Punto zomaar (economisch) total los geweest was.
 
Zo... Heeft de auto niet in de sloot gezeten? Deze is wel heel slecht... Ik weet wel bij de oudere modellen dat die wel willen roesten en Alfa natuurlijk met de vooral de 156 maar deze :eek:
 
Vooral de 156?! Een Mondeo of C-klasse uit die tijd was vele malen slechter. De Punto hierboven vind ik behoorlijk curieus. Of het is een maandagmorgen-model, of er is iets mee gebeurd dat niet gangbaar is.
 
Ja klopt de 156's heb ik ook zien verdwijnen op de sloop omdat ze rot waren aan de onderkant. En Ford is altijd al probleem geweest en nu nog steeds. En Mercedes ook.
Volgens mij heeft de auto gewoon in de sloot gezeten anders lijkt het mij sterk dat de zo rot auto is.
 
Ik geloof ook wel dat dit gewoon pech is hoor. Een maandag ochtend model. Hoe dan ook. Nu is de bodem weer helemaal vervangen (gelukkig heb ik een vriend die schadehersteller is!)


Zo ziet de rest van de auto er trouwens uit.


mlnurb.jp
 
die punto vindt ik niet zo gek,alfa 145/146 ,de oude punto ende marea heb ik dit ook vaak gezien.
Maar jouw Punto is ook al weer 12 jaar,maar t zou niet mogen eigenlijk
 
stoterstangen90 zei:
Heeft die Punto airco?

Nee, helaas niet... Hoe dat zo? (zou het ermee te maken kunnen hebben ofzo?)


Sketcher zei:
Dit is echt wel erge roest, wat kost dat nou om dat te lassen?

Euhm, nou ik heb gelukkig vriendjes "in de business". Reken maar uit, hij is 21uur bezig geweest, ex materiaal.
 
Archiebald zei:
stoterstangen90 zei:
Heeft die Punto airco?

Nee, helaas niet... Hoe dat zo? (zou het ermee te maken kunnen hebben ofzo?)
Bij Alfa de 146 van een vriend van me (foto van de voet hier eerder in het topic, het is zijn voet) kwam de airco afwatering op de bodem uit. Waarbij af fabriek een aantal afwateringsgaatjes waren dichtgesmeerd. Vandaar de vraag.
 
stoterstangen90 zei:
Archiebald zei:
stoterstangen90 zei:
Heeft die Punto airco?

Nee, helaas niet... Hoe dat zo? (zou het ermee te maken kunnen hebben ofzo?)
Bij Alfa de 146 van een vriend van me (foto van de voet hier eerder in het topic, het is zijn voet) kwam de airco afwatering op de bodem uit. Waarbij af fabriek een aantal afwateringsgaatjes waren dichtgesmeerd. Vandaar de vraag.

Handig!

Als ik kijk wat er onder mijn Disco ligt als ik de AC aan heb gehad dan ik dat nogal wat water. Ik vind afwaterings-gaatjes al niet handig (zou gewoon een pijpje moeten zijn) als ze dan ook nog dicht gesmeerd worden is het wachten op problemen natuurlijk. Goede info.
 
Boden verrot, en draagdelen verrot onder de Fiat is een Normaal verschijsel van deze auto'sniks raars aan.
t Blijft een Fiat.

en niet alleen Fiat hoor.

had hier een toen bijna 4 jaar oude Fiesta ST (laatste van het 4kante model (2007)) waarvan het Subframe, Dragarmen, Chassisbalkjes voor en achter, en alle stuurpomp leiding al Knap aan het rotten waren.

Vooraan kwamen de lagen metaal al los van elkaar op de chassis balkjes.



Willem
 
CAR-POOL zei:
Ja klopt de 156's heb ik ook zien verdwijnen op de sloop omdat ze rot waren aan de onderkant. En Ford is altijd al probleem geweest en nu nog steeds. En Mercedes ook.
Volgens mij heeft de auto gewoon in de sloot gezeten anders lijkt het mij sterk dat de zo rot auto is.

Alleen de eerste Ka's en oude Escorts/Fiesta's waren behoorlijk slecht qua plaatwerk. Dat Fords altijd roesten is nogal overdreven...
 
Vandaag in het schadeherstelbedrijf van een vriend van mij geweest en hij liet mij een aantal voorbeelden zien van "Duitse degelijkheid"
Doorgerotte dorpels bij een Polo uit 1999 met net 100 k op de teller. Rottende portieren en spatbordranden bij een Mercedes uit 2002 en een BWW 3 serie uit 2001 (1e eigenaar). Bij Opel en Ford schijnt het nog erger te zijn zelfs al op modellen uit de bouwjaren na 2003. Met enig schaamrood op de kaken (rijdt zelf iets Duits) moest hij bekennen dat met name de Franse merken het sinds midden jaren '90 het een stuk beter voor elkaar hebben. Die blijken domweg meer geïnvesteerd te hebben in roestpreventie. Roest op bv een 306/ ZX of Megane komt nauwelijks voor waar het op vergelijke modellen van VW/Opel standaard is. Volgens zijn zeggen kan je beter een 106/205 of Clio kopen van 15+ jaar oud dan een Polo of Corsa :p
 
De Mazda 6 van een vriend van mij is ook lekker aan het roesten dacht van 2003 of 2004 zonde van zo een mooie auto...
 
We weten allemaal dat de oudere Sprinters van Mercedes (en VW LT) wat last hadden van roest...
Maar blijkbaar is het probleem bij de laatste generatie toch ook nog niet helemaal van de baan op z'n zachtst gezegd.
Deze bestelwagen is aan de nummerplaat te zien vermoedelijk van 2007 ongeveer.
Afb0265_zps19e64cbd.jpg

Afb0266_zpse18a3123.jpg
 
Maxum zei:
De Mazda 6 van een vriend van mij is ook lekker aan het roesten dacht van 2003 of 2004 zonde van zo een mooie auto...

Staan er bekend om (met dank aan ford), ze hebben de zelfde problemen als de ford focus had, verkeerde kit op de verkeerde plekken en gevoelig voor steenslagschade. Echt jammer want begin jaren 90 had mazda roest goed onder controle.
 
Roestende Mercedessen van rond de eeuwwisseling zijn niet nieuw, maar ik vond dit toch wel heel sneu voor een S-klasse:

12mei1317rottew220.jpg


Paar straten verder stond een E W210 van een vergelijkbaar bouwjaar ook met meerdere rotte randen.
 
Ik zag vorige week een C Kombi uit 2002 met de wielkasten van een Kadett uit '87. Ik wist niet wat ik zag!
 
Darkhorse zei:
Ik zag vorige week een C Kombi uit 2002 met de wielkasten van een Kadett uit '87. Ik wist niet wat ik zag!
Je bent niet goed bij je hoofd als je wielkasten van een Kadett onder een C Kombi monteert!o_O
 
Misschien was het een Kadett met een koetswerk van een C-klasse? Dat kan natuurlijk altijd.:T
 
Wouter82 zei:
Roestende Mercedessen van rond de eeuwwisseling zijn niet nieuw, maar ik vond dit toch wel heel sneu voor een S-klasse:

12mei1317rottew220.jpg


Paar straten verder stond een E W210 van een vergelijkbaar bouwjaar ook met meerdere rotte randen.

Een kennis van mij heeft onlangs zijn Mercedes (zelfde kleur en type) rondom helemaal laten herstellen i.v.m. roest. De verbijstering over de roestvorming was groot bij deze kennis. Bouwjaar is 2000, enkele jaren geleden geïmporteerd vanuit Duitsland.
 
Ik heb bij aanschaf van mijn Corolla HB uit 1997 als onderdeel van de deal de roestschade aan de onderzijde van de wielkast linksachter laten herstellen. Daar was de rand over een lengte van circa 5 cm verrot. In de wielkastrand zat ter hoogte van de roestschade een aangekoekte klont zand, zo hard en vast dat ik het er met de blote vingers niet uitkreeg. De rechterzijde van de auto was helemaal strak en vrij van vuil. Ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat het één met het ander verband hield.
Bij dit type Corolla (model 1992-1997) kan je hele strakke exemplaren tegenkomen van 20 jaar oud en sjofele exemplaren van 16 jaar oud. Volgens mij is onderhoud het sleutelwoord. Spuit de wielkastranden regelmatig schoon, vooral direct na de winter.
 
Ik blijf die Benzen echt heel schrikbarend vinden. Even gauw surfen op Gaspedaal leverde ook al genoeg op:

De Vito is inmiddels wel bekend.
image12006669.jpg

image12006671.jpg


Zo'n C-klasse kennen we ook wel.
mercedes-benz-c-klasse-200-cdi-classic-veel-roest-schade-5674369-3.jpg

mercedes-benz-c-klasse-200-cdi-classic-veel-roest-schade-5674369-6.jpg

mercedes-benz-c-klasse-200-cdi-classic-veel-roest-schade-5674369-7.jpg


image.php


Ook gewoon zonde van zo'n, verder leuke, E-klasse. Hij heeft al wel bijna 6 ton gelopen, maar dan nog...
mercedes-benz-e-klasse-combi-320-cdi-avantgarde-beetje-roest-jackpot-prijs-navi-leer-5660695-3.jpg

mercedes-benz-e-klasse-combi-320-cdi-avantgarde-beetje-roest-jackpot-prijs-navi-leer-5660695-15.jpg

mercedes-benz-e-klasse-combi-320-cdi-avantgarde-beetje-roest-jackpot-prijs-navi-leer-5660695-16.jpg

mercedes-benz-e-klasse-combi-320-cdi-avantgarde-beetje-roest-jackpot-prijs-navi-leer-5660695-17.jpg
 
Rob076 zei:
Ook gewoon zonde van zo'n, verder leuke, E-klasse. Hij heeft al wel bijna 6 ton gelopen, maar dan nog...

Een hoge kilometerstand hoef m.b.t. roest niet iets uit te maken.
Een vriend van me heeft een Audi A4 van ongeveer 15 jaar oud, deze heeft ruim 5 ton gelopen en er zit nog geen spatje roest op.
Hij is wel netjes maar niet superzuinig op die auto en het ding staat altijd buiten.
 
StudentLucas zei:
Enzo Ferrari zei:
De eigenaar heeft de Passat trouwens destijds nieuw gekocht. De carroserie begint hier en daar natuurlijk wel wat plekken te vertonen, maar de motor wordt altijd zorgvuldig warmgereden. Wat als gevolg heeft dat de dieselmotor een keurig motorolieverbruik heeft.

IMG_4277.jpg
Hee wat grappig. Met zo'n zelfde Passat ga ik op een enkele tank brandstof proberen naar Portugal te rijden.

Ja, jou heb ik gezien in Dagblad van het Noorden, samen met je oude dame. Of.... Er is nog iemand met eenzelfde idee?
 
Rob076 zei:
Vooral de 156?! Een Mondeo of C-klasse uit die tijd was vele malen slechter. De Punto hierboven vind ik behoorlijk curieus. Of het is een maandagmorgen-model, of er is iets mee gebeurd dat niet gangbaar is.

De 156 was niet zo heel geweldig hoor. Dat ding roestte vooral op plekken waar je het niet snel zult zien tenzij je zelf een brug hebt. Een Mondeo of C-klasse roest op zichtbare delen en dat is natuurlijk niet mooi, maar wel veel minder snel afkeur dan de 156 die lekker op het subframe aan het roesten gaat.
 
Stond vanmiddag bij de bouwmarkt, een roestende oude Saab 9000

saab_zps120274d8.jpg
 
Vreemd inderdaad. Auto's van bijna dertig jaar oud horen echt niet te roesten!
 
Op den duur zullen de meeste gebruiksauto's gaan roesten
De 9000 is er inderdaad al vanaf '84 en dit lijkt me een van de eersten.
Uiteindelijk wel een beetje jammer dat men die roestplekjes niet in een eerder stadium heeft bij-/weggewerkt, dan was de auto nu wat netter geweest.
 
Terug
Bovenaan