Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sem XR4i zei:Die deuren zijn bekend, maar geloof me. Die achterschermen klopt echt geen hout van. Dat is een slecht gerepareerde schade geweest of dat ding heeft een half jaar in een sloot gelegen. Ik heb veel Focussen gezien, maar deze is echt niet eerlijk. Ford heeft bij de Focus alleen last van roest bij die beroerde kitnaden bij de velsranden van de deuren en kleppen... Dat is gewoon niet goed te praten. Als je er optijd bij was en bij de dealer voor je jaarlijkse controle kwam had/heb je mazzel. Eerst werden alle portieren vervangen, maar al gauw kon dat finacieel niet meer uit en werden ze gerepareerd tot op de dag van vandaag... 11 jaar carrosserie garantie. Zelfde verhaal geld voor de Mondeo vanaf 2001 en soms de Fiesta/Fusion van 2002.
Die kitnaden op de foto van die achterdeur is echt serieus niet nodig. Had veel eerder opgelost kunnen worden. Nogmaals... het is niet goed te praten.
Ford Ka's zijn echt drama... gewoon te triest voor woorden.
Wel vreemd overigens dat de ene Focus wel roest en de andere niet. Mijn 2004 prive Focus heeft nagenoeg niets, maar bij de kidnaad van de motorkap heeft hij wel iets last al ziet het er niet uit dat het grote stappen zal nemen. M'n 2002 grijskenteken Focus heeft echt helemaal niets... geen blaasje of iets. Helemaal schoon. Zeg t maar... waar ligt het aan. Denk dan schoonmaken van de sponningen en binnenkant portieren ook zin heeft.
Rob076 zei:marcel21674 zei:929V6 zei:Geeft meteen een verklaring waarom Mazda Demio's vaak hetzelfde probleem hebben.
De mazda demio is eigenlijk een mazda 121 bolhoed in een ander jasje. Qua bodemplaat en mechanisch gebeuren zijn ze identiek.
De bolhoed was ook al roestgevoelig, vooral op de bodemplaat bij de chassisbalken van de achteras en de dorpel uiteinden bij de achterwielen.
Dus wel lochisch dat de demio dezelfde problemen heeft.
Huh? Dus de Demio (die in 1998 ofzo verscheen) is gebaseerd op de 121 die al in (wat zal het zijn) 1990 kwam, ondanks dat er al een nieuwer (op de Fiesta gebaseerde) 121 was? Klinkt niet echt logisch...
stoterstangen90 zei:Heeft die Punto airco?
afwatering van aircosystemen zorgen bij de Fiatgroep nog wel eens voor roestproblemen.Sketcher zei:stoterstangen90 zei:Heeft die Punto airco?
Nu in elk geval wel![]()
Dit is echt wel erge roest, wat kost dat nou om dat te lassen?
stoterstangen90 zei:Heeft die Punto airco?
Sketcher zei:Dit is echt wel erge roest, wat kost dat nou om dat te lassen?
Bij Alfa de 146 van een vriend van me (foto van de voet hier eerder in het topic, het is zijn voet) kwam de airco afwatering op de bodem uit. Waarbij af fabriek een aantal afwateringsgaatjes waren dichtgesmeerd. Vandaar de vraag.Archiebald zei:stoterstangen90 zei:Heeft die Punto airco?
Nee, helaas niet... Hoe dat zo? (zou het ermee te maken kunnen hebben ofzo?)
stoterstangen90 zei:Bij Alfa de 146 van een vriend van me (foto van de voet hier eerder in het topic, het is zijn voet) kwam de airco afwatering op de bodem uit. Waarbij af fabriek een aantal afwateringsgaatjes waren dichtgesmeerd. Vandaar de vraag.Archiebald zei:stoterstangen90 zei:Heeft die Punto airco?
Nee, helaas niet... Hoe dat zo? (zou het ermee te maken kunnen hebben ofzo?)
CAR-POOL zei:Ja klopt de 156's heb ik ook zien verdwijnen op de sloop omdat ze rot waren aan de onderkant. En Ford is altijd al probleem geweest en nu nog steeds. En Mercedes ook.
Volgens mij heeft de auto gewoon in de sloot gezeten anders lijkt het mij sterk dat de zo rot auto is.
Maxum zei:De Mazda 6 van een vriend van mij is ook lekker aan het roesten dacht van 2003 of 2004 zonde van zo een mooie auto...
Je bent niet goed bij je hoofd als je wielkasten van een Kadett onder een C Kombi monteert!Darkhorse zei:Ik zag vorige week een C Kombi uit 2002 met de wielkasten van een Kadett uit '87. Ik wist niet wat ik zag!
Wouter82 zei:Roestende Mercedessen van rond de eeuwwisseling zijn niet nieuw, maar ik vond dit toch wel heel sneu voor een S-klasse:
![]()
Paar straten verder stond een E W210 van een vergelijkbaar bouwjaar ook met meerdere rotte randen.
Wouter82 zei:Dan heeft die kennis zich vooraf niet goed geïnformeerd![]()
Rob076 zei:Ook gewoon zonde van zo'n, verder leuke, E-klasse. Hij heeft al wel bijna 6 ton gelopen, maar dan nog...
StudentLucas zei:Hee wat grappig. Met zo'n zelfde Passat ga ik op een enkele tank brandstof proberen naar Portugal te rijden.Enzo Ferrari zei:De eigenaar heeft de Passat trouwens destijds nieuw gekocht. De carroserie begint hier en daar natuurlijk wel wat plekken te vertonen, maar de motor wordt altijd zorgvuldig warmgereden. Wat als gevolg heeft dat de dieselmotor een keurig motorolieverbruik heeft.
![]()
Rob076 zei:Vooral de 156?! Een Mondeo of C-klasse uit die tijd was vele malen slechter. De Punto hierboven vind ik behoorlijk curieus. Of het is een maandagmorgen-model, of er is iets mee gebeurd dat niet gangbaar is.