Renault Megane IV

Het gaat idd specifiek om de Estate.

Ik heb de nieuwe Estate besteld in de kleur Gris Titanium. Twijfel is niet groot maar toch. Ik heb nog tot.....om de kleur te wijzigen. Hoop toch nog wat foto's te zien. Levering: medio oktober
 
Op de Google links staan Megane's. Dan kan je je toch wel inbeelden hoe het er bij de estate uitziet? Is maar heel weinig verbeelding voor nodig...
 
opdegrens zei:
Dit zijn weer foto's uit de configurator.
Zou graag "echte" foto's willen zien. We blijven zoeken..

Zeg, Op de Grens, je volharding naar de JUISTE KLEUR is deels bewonderenswaardig, deels .... op de grens.:)
Dat heb je zelf nu toch ook wel door, hopelijk?? ;)
 
Dit weekend verloren op de snelweg van een GT205 met Golf GTE... logisch, de Megane is veel lichter.
 
Thiago zei:
opdegrens zei:
Dit zijn weer foto's uit de configurator.
Zou graag "echte" foto's willen zien. We blijven zoeken..

Zeg, Op de Grens, je volharding naar de JUISTE KLEUR is deels bewonderenswaardig, deels .... op de grens.:)
Dat heb je zelf nu toch ook wel door, hopelijk?? ;)

hahaha
op de grens mag..als het maar niet over de grens is....
 
opdegrens zei:
Thiago zei:
opdegrens zei:
Dit zijn weer foto's uit de configurator.
Zou graag "echte" foto's willen zien. We blijven zoeken..

Zeg, Op de Grens, je volharding naar de JUISTE KLEUR is deels bewonderenswaardig, deels .... op de grens.:)
Dat heb je zelf nu toch ook wel door, hopelijk?? ;)

hahaha
op de grens mag..als het maar niet over de grens is....

Nou ja, dat zei mijn vriendin laatst ook!! o_O
Jullie kennen elkaar?? :rolleyes:

Sorry, zwaar off-topic. :cool:
 
Renault-Megane_Estate-2017-1600-01.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-02.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-03.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-04.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-06.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-09.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-0a.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-0b.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-0e.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-0f.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-10.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-12.jpg


Renault-Megane_Estate-2017-1600-14.jpg


https://www.netcarshow.com/renault/2017-megane_estate/
 
@JP2010 Prachtig ! Waar haal je de foto's weer vandaan. Onze auto staat op levering week 42 (kleur Gris Titanium, Bose)
 
opdegrens zei:
@JP2010 Prachtig ! Waar haal je de foto's weer vandaan. Onze auto staat op levering week 42 (kleur Gris Titanium, Bose)

Foto 1:
Fraai: De bolling vanaf de achterportiergreep boven de wielkast.
Apart: Matglas i.p.v plaatwerk achter de C-stijl. Beetje fuzzy.

Anyway, daar is al een discussie over geweest, inclusief shoppende reagluurders die dat wegpoetsen.
 
opdegrens zei:
@JP2010 Prachtig ! Waar haal je de foto's weer vandaan. Onze auto staat op levering week 42 (kleur Gris Titanium, Bose)


Hier de video waarvan de fraaie JP pics "stills" lijken.
Als men nu nog niet weet hoe de (eveneens fraaie) Estate er uit ziet ..... ;)
Bron AutoGefühl:
https://www.youtube.com/watch?v=1U5pB59o3Ic
 
Carfanatic zei:
een duitse test:

NEUER MÉGANE IM DIESEL-VERGLEICH

Im ersten Vergleichstest trifft der Renault Mégane als dCi 130 auf harte Konkurrenz. Kann er als Diesel gegen Ford Focus, Opel Astra, Seat Leon und VW Golf 2.0 TDI bestehen?

FAZIT Mit dem neuen Renault Mégane dCi 130 bieten die Franzosen eine reizvolle Alternative in der Kompaktklasse. Der frische Franzose gefällt mit ordentlicher Qualität, einem sparsamen Motor und reichhaltiger Ausstattung sowie fünf Jahren Garantie. Verbesserungswürdig ist allerdings die Bedienung. Dass er trotzdem nur auf dem fünften Platz landet, liegt daran, dass die Konkurrenz vieles einfach besser kann. Der Ford Focus 2.0 TDCi wirkt sehr ausgewogen und bietet guten Komfort, was ihm zum vierten Platz verhilft. Den dritten Platz erreicht der preisgünstige Opel Astra 1.6 CDTI mit seinem kräftigen und dennoch sparsamen Motor. Auch in der Fahrdynamik ist er dem Renault überlegen. Als Sportskanone entpuppt sich der zweitplatzierte Seat Leon 2.0 TDI, der neben dem agilsten Handling in der Summe auch die besten Beschleunigungswerte liefert. Sieger wird mal wieder der geräumige VW Golf 2.0 TDI. Recht teuer, leistet er sich sonst kaum Schwächen und setzt somit den Standard in der nach ihm benannten Klasse.
https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/ford-focus-opel-astra-renault-megane-seat-leon-vw-golf

Uiteraard wint de Golf :)
Ik zou mijn Golf anders direct inruilen voor een Megane als ik de kans kreeg, kwaliteit valt me zwaar tegen.
 
Hondsvermoeiend, Duitse vergelijkingstesten met een Franzoos. ;)

Steevast hetzelfde commentaar:
"Leuk geprobeerd, maar anderen zijn beter. En daarvan is SEAT of SKODA altijd de #2. En een VW de #1"

IRL wonnen de Fransen van Duitsland. Hoppa, 2-0.
 
IRL wonnen de Fransen van Duitsland. Hoppa, 2-0.

En zo is het mijns insziens ook in autoland:

Megane - Golf: 2-0 voorsprong
 
dat ziet er eigenlijk best goed uit. (y)

(*): All New Mégane Grand Coupé will be sold in the following countries: Algeria, Saudi Arabia, Australia, Bulgaria, Croatia, Egypt, United Arab Emirates, Estonia, Hungary, Ireland, Italy, Israel, Latvia, Lebanon, Lithuania, Morocco, Poland, Czech Republic, Romania, Serbia, Slovenia, Tunisia, Turkey and Ukraine.

jammer (n)
 
Nice scoop JP.
Zag de aankondiging al op Twitter.

Het houdt niet op: Ook deze Renault is fraai.

Vind het geheel nog niet goed te beoordelen door de VW-achtige computer pics.
Achterzijde lijkt mij goed gelukt. Om niet te zeggen mooi.
Daar waar deze bij de Talisman 'voornaam' overkomt is de Megane Sedan kont dynamischer.
De 'heupen' komen bij een donkere metallic kleur waarschijnlijk beter uit.
 
895, voor een vast panoramisch glazen dak.

Zie post hieronder. Foutje
 
Schuifdak is €695,- op Hatch en Estate Bose/GT-line/GT.
AnthonyRS, wat jij zegt klopt niet.
 
...en waar staan deze prijzen ?
Kan het nergens vinden . Niet in de prijslijst en ook niet bij de configurator.
 
Op de laatste foto ziet de sedan er toch wel erg vreemd uit. Jammer dat tegenwoordig auto's vanuit sommige hoeken zo merkwaardig ogen.
 
opdegrens zei:
...en waar staan deze prijzen ?
Kan het nergens vinden . Niet in de prijslijst en ook niet bij de configurator.

Is pas net te bestellen. Je weet het nu toch;) Je dealer kan het je zo voorrekenen.
 
Nog even over dat schuif/kanteldak, allereerst mooi dat er toch weer een open dak leverbaar is, had daar eigenlijk niet meer op gerekend aangezien het op steeds minder nieuwere modellen te krijgen is (Clio oa). Wat ik alleen vreemd vind, in de configurator van m’n leaseportal ik kan ik het dak niet selecteren icm de 18’’ wielen op de GT!

Dit staat er letterlijk bij: ‘’Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak (niet mogelijk i.c.m. Lichtmetalen wielen 18" 'Mag (TOPAN)’’

Iemand enig idee waarom dit af fabriek niet samen te bestellen zou zijn? Heeft toch niets met elkaar te maken zou je denken? Kan de wielen eventueel los als accessoire bij bestellen en dan die oude verkopen, maar zou het liever direct mee bestellen aangezien ze maar 499 meerprijs hebben. Wil graag dat open dak en een GT met 17’’ kan eigenlijk ook niet ;)
 
JBXS zei:
Iemand enig idee waarom dit af fabriek niet samen te bestellen zou zijn? Heeft toch niets met elkaar te maken zou je denken? Kan de wielen eventueel los als accessoire bij bestellen en dan die oude verkopen, maar zou het liever direct mee bestellen aangezien ze maar 499 meerprijs hebben. Wil graag dat open dak en een GT met 17’’ kan eigenlijk ook niet ;)

Verwacht spoedig dat dit wel mogelijk is.
 
Ik begrijp dat de configurator van Renault NL anders is dan van "leaseportal" ? Hier staat de schuifdak nog steeds niet op. Trouwens het introductiepakket "Renault innovation pack" staat voor € 100,-- in de configurator en voor € 195,-- in de prijslijst (ook op mijn factuur..). Dat is bijna 100% !
 
opdegrens zei:
Ik begrijp dat de configurator van Renault NL anders is dan van "leaseportal" ? Hier staat de schuifdak nog steeds niet op.

In principe niet, maar meestal loopt de configurator op renault.nl wat achter. In de configurator van de LM worden updates als deze sneller verwerkt (volgens mij vrijwel direct zodra ze ook bij de dealers bekend zijn).

Update: Het dak staat nu ook in de configurator van Renault zelf en is wel te kiezen icm 18''.
 
JBXS zei:
Update: Het dak staat nu ook in de configurator van Renault zelf en is wel te kiezen icm 18''.

Is in werkelijkheid bij de dealer alleen niet te bestellen. Configurator is alles behalve bindend.
 
Vind de nieuwe Megane een mooie auto.. maar die center console.. die omlijsting om dat touchscreen. Man man, wat vind ik dat lelijk!
 
[size=x-large]Renault Mégane 4 R.S. : avec un 2.0 de plus de 300 ch ?[/size]
[size=medium]
Emmanuel Genty
Même si les choses se précisent autour d’elle ces derniers temps, restons patients : la nouvelle Renault Mégane 4 R.S. ne sera pas commercialisée avant 2018. De récents spyshots nous ont montré qu’elle était actuellement en plein développement.

A son sujet, Anthony Lo, vice-président en charge du design extérieur chez Renault, sous la responsabilité de Laurens van den Acker, s’est exprimé récemment chez nos confrères britanniques d’Autocar. De quoi en apprendre un peu plus sur la motorisation qui prendra place sous le capot de ce modèle.

Les 300 ch dépassés

Alors qu’on évoquait jusque-là une puissance « autour des 300 ch », Anthony Lo précise que le moteur de la Mégane 4 R.S. disposerait de
« plus de 300 ch ». Et encore, il s’exprimait en « bhp », les chevaux britanniques, ce qui donne, traduit en français, « plus de 304 ch » !

Le but est simple : s’approcher de la Honda Civic Type-R, la référence des compactes sportives à deux roues motrices côté cavalerie avec ses 310 ch. Renault osera-t-il égaler voire dépasser la puissance de la nipponne ?

Autre modèle dans le viseur, la Golf GTI Clubsport S et son temps de
7 min 49 s et 21 centièmes sur la boucle nord du Nürburgring. Un record à aller chercher pour la future descendante de la Mégane 3 R.S. qui a bâti une bonne partie de sa réputation sur son aptitude à devancer ses rivales sur la mythique Nordschleife.

Un moteur 2.0 ?

Du coup, ces informations auraient tendance à remettre en cause ce qui semblait pourtant acquis : l’utilisation sous le capot de la Mégane 4 R.S. du futur 1.8 TCe de la nouvelle Alpine. A la place, c’est plutôt un 2.0 qui officierait, lui aussi à quatre cylindres et turbocompressé, mais développé spécifiquement pour ce modèle.

Pour parfaire le tout, la Mégane 4 R.S. ne devrait pas succomber à la tentation de la boîte à double embrayage EDC mais conserver sa boîte manuelle, l’EDC figurant peut-être dans la liste des options.

Autres raffinements probables : la présence du système 4Control à quatre roues directrices et des feux LED « R.S. Vision » comme présentés sur la Clio RS 16 et conservés sur la Clio RS restylée de série.[/size]

https://www.largus.fr/actualite-automobile/renault-megane-4-rs-avec-un-20-de-plus-de-300-ch-7971386.html

Impressie:

renault-megane-rs-2018-1.jpg
 
Iemand nog een Megane dakkoffer en dakdragers nodig met de vakantie in het vooruitzicht? Stuur me even een persoonlijk bericht.
 
Gaat die sedan eigenlijk ook op korte termijn naar NL komen? Dat zou een mooie aanvulling zijn op mijn korte leaselijstje. Ik moet tussen nu en 6 maanden uit een beperkt lijstje kiezen.

Nu gereden in, en als kandidaat:
Kadjar 110 pk EDC Bose met stof.
Megane 110 pk EDC leer en schuifdak.

Komende week rijden met:
Golf DSG Connected met leer en schuifdak
Octavia DSG met leer en schuifdak.

De keuze wordt dus een grote kale of een kleine dikke. Nadeel van de Megane vind ik ook het verschrikelijke Salora scherm, met omslachtige bediening. Ik twijfel nog even over de stoelen. Ik had het gevoel dat het schuurde op mijn onderrug. Ik had een polo aan met dikke ruwe stof en die stoelbekleding was een soort schuurpapier, nog maar even de lederen stoelen proberen. De Kadjar van een jaar oud en 18k op de teller had wel wat kraakjes en een vreemd tikje in de deur. Exemplarisch, of toch een echte fransoos?
Ik heb een minder gevoel bij VAG en alles er omheen. (Fanboys, petjes, de dealers en PON) Maar toch die 2 nog even proberen, de halve wereld beweerd dat die Golfjes de perfecte auto's zijn. Het zou zonde zijn als dat achteraf toch waar blijkt te zijn.
Momenteel trekt alleen de automaat mij in mijn nieuw te bestellen auto, het liefst zou ik mijn V40 gewoon oprijden. Die zit helaas met automaat dik in de eigen bijdrage.
 
Aras zei:
Ik heb een minder gevoel bij VAG en alles er omheen. (Fanboys, petjes, de dealers en PON) Maar toch die 2 nog even proberen, de halve wereld beweerd dat die Golfjes de perfecte auto's zijn. Het zou zonde zijn als dat achteraf toch waar blijkt te zijn.

De Golf is zeker niet perfect, maar welke auto is dat wel? Ik kan wel begrijpen dat een Golf veel 'fans' heeft.

Maar petjes; wat bedoel je daar nu precies mee? Of lees je al te lang op dit topic mee en ben je gewoon aan het napapegaaien?
 
Viavia de Megane Estate zoektocht ben ik op dit forum gekomen.
En met de meeste van jullie kan ik me ook vinden in jullie commentaar.

Vorige week heb ik de Estate GT besteld. levertijd +- begin november (). weliswaar Platiniumgrijs ,omdat we niet echt overtuigd waren in de andere kleuren.
Men huidige auto heeft een donkergrijze kleur en dat vond ik top voor onderhoud/wassen.

Blauw zag men vriendin niet graag, Zwart is zo fragiel, Wit past persoonlijk niet echt op deze Megane.
na titaniumgrijs gezien te hebben op de gewone megane. sloeg dit grijs toch te blauw uit naar ons gedacht.


Voor de vragers hier onder een link naar fotos en verslag over een estate in titaniumgrijs.
klikk
 
gefeliciteerd met de bestelling SN-. Hoewel ik de kleur te saai vind, toch een prachtige keuze.
Zo'n blauwe GT zou absoluut mijn keuze zijn: https://blogautomobile.fr/megane-estate-renault-speedwagon-283798
 
Terug
Bovenaan