Renault Espace | Nieuw: facelift 2020

D-C zei:
JP2010 zei:
Dan vind je de Audi A6 Allroad en bv de Volvo XC70 ook geen crossovers?

Neen, dat zijn mijns inziens stationcars met karakteristieken van een crossover. Een CrossPolo is toch ook niet meer dan een Polo met wat extra plastic en iets meer bodemvrijheid.

En toch maakt dat plastic en de bodemvrijheid de crosspolo tot een crossover.
Ik zat wiki te bekijken, de crosspolo staat daar zelfs tussen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cross-over_(auto)

JP2010 zei:
D-C zei:
JP2010 zei:

Neen, dat zijn mijns inziens stationcars met karakteristieken van een crossover. Een CrossPolo is toch ook niet meer dan een Polo met wat extra plastic en iets meer bodemvrijheid.

En ik maar denken dat een cross-over een auto is die eigenschappen van twee verschillende auto-types combineert. Weer wat geleerd. Het gaat om het ophogen van een model.

Hoe zit dat bij een Citroën BX? Die kan in één knopbeweging veranderen van coupé tot crossover... o_O

Twix zei:
JP2010 zei:
D-C zei:
JP2010 zei:

En ik maar denken dat een cross-over een auto is die eigenschappen van twee verschillende auto-types combineert. Weer wat geleerd. Het gaat om het ophogen van een model.

ja klopt, zie bv ook:

A crossover vehicle is a car-based, unibody vehicle with a two-box architecture, designed to maximize passenger and cargo-carrying capability, and occupying the ground between a sedan and a body-on-frame SUV. Generally speaking, crossovers or CUVs are less rugged than traditional SUVs, have less ground clearance and tend to be tuned for on-road comfort more than off-road chops.

https://suvs.about.com/od/glossary/g/crossover.htm

er zijn wel meer bronnen die tzelfde aangeven. :)

Jammer dat je bij Renault haast nooit mooie uitlaten ziet. Als hier twee ronde of platte uitlaten onder hadden gezeten, was 'ie nog net even wat stoerder geweest, denk ik.

Staat er toch gewoon: een visuele vergelijking (tussen de 2 recentste MPVs)...of had je de Sharan er ook bij gewild..IK alleszins niet.
Renault is duidelijk de modernere, al heb ik mijn twijfels bij die blinken interieurdelen: komt goedkoop over!

iDS zei:
Staat er toch gewoon: een visuele vergelijking (tussen de 2 recentste MPVs)...of had je de Sharan er ook bij gewild..IK alleszins niet.
Renault is duidelijk de modernere, al heb ik mijn twijfels bij die blinken interieurdelen: komt goedkoop over!

Lol, je vergeet de quote ;)

dr9u6a.jpg

https://www.facebook.com/latelierrenault/photos/pb.117447518303977.-2207520000.1412190687./710901872291869/?type=3&theater

Live de persconf volgen kan via deze link: https://event.media.renault.com/Renault/021014/media/live/d/en/player.html?nocache=644399

Start elk moment.

[size=x-large]Renault Espace alleen met 1,6-liter viercilinders[/size]

In de aanloop naar de autosalon van Parijs hield Renault het wat betreft de Espace bij drie platen en een miniem persbericht. Nu kunnen we je alle details van de auto vertellen. De koper krijgt in de eerste instantie keuze uit drie motoren, alle met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Het gaat om twee diesels en één benzinemotor. Renault biedt zowel handbakken als automatische transmissies aan op de diverse versies van de nieuwe Espace. De basismotor is een 1,6-liter dCi-motor met een vermogen van 130 pk. Wie meer dieselkracht wil, kan kiezen voor een versie met 160 pk. De benzine-Espace heeft een 1,6-liter turbobenzinemotor onder de kap met 200 pk en 260 Nm. Die laatste heeft een nieuw ontwikkelde close-ratio-automaat met dubbele koppeling en zeven verzetten. De auto staat op een nieuw, modulair platform. Mede hierdoor is het gewicht van de Espace met zo'n 250 kg gedaald.

Flink lager
De nieuwe Espace is 4,85 meter lang, één centimeter korter dan de huidige Grand Espace. De wielbasis is echter 2,88 meter lang, 16 mm langer dan bij de grootste Espace van de huidige generatie. Die ruimte komt de inzittenden ten goede. De bewegingsvrijheid op de tweede zitrij is zelfs de grootste in het segment voor grote MPV's, claimt Renault trots. Het is vooral de hoogte waarmee de komende generatie zich van de huidige onderscheidt. De nieuwe is met z'n hoogte van 1,68 meter 63 mm lager dan de Espace zoals we die nu nog kennen. De Cw-waarde van de nieuwe editie is 0,30. Renault monteert op alle modellen ledkoplampen, die 20 procent meer lichtopbrengst hebben dan de conventionele halogeenlampen. De grote wielen van de eerste foto's hebben een diameter van 19 inch, maar het Franse merk biedt ook exemplaren met een diameter van 17 inch aan.

Negen kleuren
De nieuwe Renault Espace is leverbaar in negen kleuren. Er is één niet-metallic kleur: Blanc Glacier. De overige metallic kleuren zijn Gris Cassiopée, Gris Platine, Beige Dune, Blue Céleste, Marron Glacé, Noir Etoilé, Blanc Nacré en Noir Améthyste (de laatste is voorbehouden aan de Initiale Paris-versie). Binnenin valt direct de pook van de automaat op. De interieurontwerpers hebben voor deze 'Shift-by-wire'-pook inspiratie opgedaan in de luchtvaart. Tegelijkertijd biedt de pook de bestuurder ondersteuning als hij het RLink2-multimediasysteem bedient. Voor de bestuurder bevindt zich een hi-res TFT-scherm, dat een geheel digitaal instrumentarium weergeeft. Een head-up-kleurendisplay toont daarbij nog zaken als de snelheid en aanwijzingen van het navigatiesysteem.

Uiteraard biedt de nieuwe Espace als echte MPV (o sorry, Renault, cross-over) tal van opbergmogelijkheden in het interieur. De Magic Drawer (12 liter) uit de Captur maakt bijvoorbeeld ook z'n opwachting. De bagageruimte heeft bij een vijfzitsconfiguratie een inhoud van 660 liter. Als de achterste twee zitrijen zijn verwijderd, is er 2.040 liter ruimte beschikbaar.

Vier uitrustingsniveaus
In Frankrijk komt de nieuwe MPV beschikbaar in vier uitrustingsniveaus. De basisversie is de Life, waarbij de kleur bruin in het interieur domineert. In de Zen heeft het dashboard de kleur Lune Grey of bruin, het stuur is met nappaleer bekleed en de inzittenden kunnen genieten van een gepersonaliseerde 'zwevende' middenconsole. De Intense biedt hetzelfde, maar dan met bruinleren bekleding. De topversie is de Initiale Paris. Die heeft een dashboard met sierstiksel in de kleur Lune Grey of bruin. De bekleding is leverbaar in Lune Grey verlopend naar Brown of in uni-bruin generfd nappaleer. De stuurwielrand, de deurpanelen en de armsteunen zijn ook bekleed met generfd nappaleer. Het MultiSense-systeem verdient speciale vermelding. Dit stemt niet alleen het onderstel, de besturing, het motorkarakter en de schakelkarakteristiek van de transmissie op elkaar af, ook het instrumentenpaneel en de interieurverlichting veranderen mee.

Uiteraard zit de Espace vol met veiligheids- en assistentiesystemen. We noemen Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking, Lane Departure Warning, Safe Distance Alert, Blind Spot Alert, grootlichtassistent en een achteruitrijcamera.

De nieuwe Espace is Renaults belangrijkste primeur op de autosalon van Parijs. De Renault Eolab Concept is een andere prominente nieuwkomer.
https://www.autoweek.nl/nieuws/30144/renault-espace-alleen-met-16-liter-viercilinders

rickm zei:
D-C zei:
Over de Espace: Het interieur is een mix van modern en voor wat betreft het materiaalgebruik nogal goedkoop, zoals kenmerkend is voor de laatste generatie Renault-modellen.

Zo! Het interieur is een mix van modern "en voor wat betreft het materiaalgebruik nogal goedkoop"

Je dacht, ik gooi eens wat onzin in de groep?

Is toch helemaal niet van een foto af te leiden joh!
Disc.: Mocht je echter al in de Espace V gezeten / gereden hebben, nederige verontschuldigingen.

Na het zien van JP's foto's hierboven ben ik benieuwd of DC het interieur nog steeds 'goedkoop' vindt.
't Kan. 't Kan ook niet. ;)

En dan ene Blitz, die eerder dit postte: Deze nieuwe is echter een onvervalste proletenbak waarmee hufterig zal worden gereden, let maar op, onthoud deze woorden. Hij ziet er uit alsof hij wil zeggen: 'aan de kant, klootjesvolk, anders druk ik je van de weg!'.

Als tiepische exponent v/h klootjesvolk heb ik zijn woorden onthouden.
De vraag is, heeft hij nog steeds last van overstuur.... herstel, is hij nog steeds zo overstuur na het zien van de HR pics van deze stellar gave Espace V??

Die tractorbanden/wielen ogen toch vreemd zeg. Nee ik vind het niks.

The new Renault Espace offers a choice between three types of ambience and interior trim that can be combined
with different equipment levels (depending on the choice of individual markets).
In France, for example, there will be three different ambiences founded on four distinct equipment levels:

LIFE equipment level: Brown dashboard, leather-trimmed steering wheel, Dark Brown fabric upholstery.

ZEN equipment level: Lune Grey or Brown dashboard. Nappa full-grain leather-trimmed steering wheel. Personalised
decor for the floating console. Dark Brown mixed upholstery.

INTENSE equipment level: same as the Zen finish, but with Dark Brown Riviera leather upholstery.

INITIALE PARIS equipment level (see dedicated paragraph): dashboard with Lune Grey or Brown top-stitching, graded
Lune Grey/Dark Brown or Dark Brown Nappa full-grain leather upholstery, and Nappa leather-trimmed steering wheel,
door panel inserts and armrests.

The new Renault Espace Initiale Paris is available with the following engines:
Petrol: the Energy TCe 200 EDC,
Diesel: the Energy dCi 160 EDC.

"Goddegod, weer zo'n wannabee kwasie interessant Frans hok waarmee je het eind van de straat niet haalt. Alles gaat kaduuk in zo een roestbak. En elektricatonia of hoe dat ook heten mag, hahaha, dat kunnen ze daar helemaal niet. Loser barrel".

Ik dacht, ik verwoord even wat trouwe AW gasten met een voorkeur voor Germaans blik.

Wel jammer voor deze Espace dat:

gezinnen kleiner worden,
verkeer drukker,
badge 'gijl'heid (voor de 3 zelfbenoemde priemiejum 'Edel' merken) almaar toeneemt,
de huishoudportemonnee's slinken,
en het een apart gezicht blijft een lel van een auto te zien waar 90% van de tijd slechts 1 persoon in zit.

Los daarvan, ik hoop op commercieel succes voor deze auto.

Is die Paarse kleur het zogenaamde Noir Améthyste? Ik zie nl. geen kleur benoemd staan met iets 'paarsigs' in de naam.

Overigens heeft in de post van JP2010 van 10:30 de Espace op de bovenste foto's 20 inch velgen en daaronder 19 inch. Die laatsten ogen een stuk kleiner t.o.v. de auto dan op de foto's van de introductie. Ik ben benieuwd hoe dat met 17 inch gaat smoelen, maar dan worden de verhouding band/velg/auto wel erg vreemd denk ik.

Amethist is paars inderdaad ;)
amethyst-brazil.jpg

"violetkleurig of zachtpaars halfedelgesteente"
https://vandale.nl/opzoeken?pattern=ametist&lang=nn#.VC1RVbco-70

Wouter82 zei:
Amethist is paars inderdaad ;)
amethyst-brazil.jpg

"violetkleurig of zachtpaars halfedelgesteente"
https://vandale.nl/opzoeken?pattern=ametist&lang=nn#.VC1RVbco-70

Dat wist ik, maar toch bedankt :) Rare benaming, mooie kleur.

Verder blijf ik het van buiten een erg mooie auto vinden. Het dashboard vind ik, zoals gezegd, een achteruitgang.

Lekkere reisauto lijkt me, alleen ben ik misschien wat ouderwets dat hierin ook graag een lekkere zescilinder in zou willen zien.

rickm zei:
rickm zei:
D-C zei:
Over de Espace: Het interieur is een mix van modern en voor wat betreft het materiaalgebruik nogal goedkoop, zoals kenmerkend is voor de laatste generatie Renault-modellen.

Zo! Het interieur is een mix van modern "en voor wat betreft het materiaalgebruik nogal goedkoop"

Je dacht, ik gooi eens wat onzin in de groep?

Is toch helemaal niet van een foto af te leiden joh!
Disc.: Mocht je echter al in de Espace V gezeten / gereden hebben, nederige verontschuldigingen.

Na het zien van JP's foto's hierboven ben ik benieuwd of DC het interieur nog steeds 'goedkoop' vindt.
't Kan. 't Kan ook niet. ;)

En dan ene Blitz, die eerder dit postte: Deze nieuwe is echter een onvervalste proletenbak waarmee hufterig zal worden gereden, let maar op, onthoud deze woorden. Hij ziet er uit alsof hij wil zeggen: 'aan de kant, klootjesvolk, anders druk ik je van de weg!'.

Als tiepische exponent v/h klootjesvolk heb ik zijn woorden onthouden.
De vraag is, heeft hij nog steeds last van overstuur.... herstel, is hij nog steeds zo overstuur na het zien van de HR pics van deze stellar gave Espace V??

Volgens AMS maakt de Espace een hoogwaardigere / beter afgewerkte indruk dan de nieuwe S Max.

"Dafür ist der Renault sichtbar besser verarbeitet und vermittelt insgesamt einen hochwertigeren Eindruck".

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/sitzprobe-renault-espace-und-ford-s-max-die-neuen-familien-vans-im-vergleich-8637344.html

Ook AW zussie AB meldt dat de afwerking goed is:

Im Innenraum fährt der neue Espace klare Linie: fließende Formen, elegantes Design und ein reduziertes Cockpit, das den Fahrer umschmiegt. Alles wirkt gut verarbeitet

@ rickm: Eerlijk is eerlijk, het binnenste van de Espace ziet er op de live foto's prima uit ;) Mooie auto, fijn dat Renault weer eens iets te bieden heeft in de €30.000+. Renault verkocht in september 5 stuks van de Espace in Nederland. De Laguna, Laguna Estate en Laguna Coupé deden tezamen één registratie...

https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/oktober/37220-nieuwe-renault-espace-heeft-leukste-gadget-van-de-show
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/paris-motorshow/europe/193/
https://www.omniauto.it/salone/parigi2014/stand/1153/renault
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2014/Renault_Espace

renault-salone-parigi-2014_320182.jpg

renault-salone-parigi-2014_320183.jpg

renault-salone-parigi-2014_320184.jpg

renault-salone-parigi-2014_4.jpg

02_w640.jpg

03_w640.jpg

04_w640.jpg

05_w640.jpg

Wouter82 zei:
Nog nergens een foto van de handbak volgens mij :confused:

De Espace heeft een 'EDC gear lever' en bedient de automatische danwel manuele bak 'by wire'.

Zoals je op deze foto kunt zien, heeft de Espace een 'floating' middenconsole.

66cayg.jpg

Een andere pook dan die je daar ziet zul je dus niet krijgen te zien.

Tenminste, dat denk ik. ;)

Dat van die middenconsole was mij nog niet opgevallen. Evengoed tonen alle foto's tot nog toe de automaat :)

D-C zei:
@ rickm: Eerlijk is eerlijk, het binnenste van de Espace ziet er op de live foto's prima uit ;) Mooie auto, fijn dat Renault weer eens iets te bieden heeft in de €30.000+. Renault verkocht in september 5 stuks van de Espace in Nederland.

No problem.
:D

https://www.auto-motor-und-sport.de/video/paris-premiere-fuer-den-renault-espace-8637486.html

https://www.youtube.com/watch?v=wOSpGaO-_00

https://news.autoplus.fr/news/1489188/production-usine-premium-Renault-Espace

De Initiale:
https://www.caradisiac.com/Video-Caradisiac-part-a-la-decouverte-du-nouveau-Renault-Espace-99244.htm#xtor=AD-20

Mooie auto, fijn dat Renault weer eens iets te bieden heeft in de €30.000+. Renault verkocht in september 5 stuks van de Espace in Nederland. De Laguna, Laguna Estate en Laguna Coupé deden tezamen één registratie...

Dat waren toen de laatste paar Espaces. Niks meer nieuw te koop in Nederland. Misschien nog ergens een diesel.

Dat Renault Nederland geen Laguna's meer verkoopt is niet verwonderlijk als ze die alleen nog maar als diesel aanbiedt.

VivaSiena zei:
Mooie auto, fijn dat Renault weer eens iets te bieden heeft in de €30.000+. Renault verkocht in september 5 stuks van de Espace in Nederland. De Laguna, Laguna Estate en Laguna Coupé deden tezamen één registratie...

Dat waren toen de laatste paar Espaces. Niks meer nieuw te koop in Nederland. Misschien nog ergens een diesel.

Dat Renault Nederland geen Laguna's meer verkoopt is niet verwonderlijk als ze die alleen nog maar als diesel aanbiedt.

Inderdaad. Diesels doen het traditioneel heel erg slecht in dit segment... :confused:

Ami zei:
JP2010 zei:
Wat een heerlijke ballonbanden :D(y)

Niks voor die germanofielen die liefst op een aluminium velg zouden willen rondrijden, wél fantastisch voor het comfort. Ik vind het hem goed staan. Hij lijkt zo minder hoog op zijn pootjes te staan: doén!

AutoWeek: waarom dat idiote kadertje rond mijn bericht? Het is helemaal geen citaat???

Gevonden: er ontbrak een unquote in de reactie van Ami.o_O

Heeft ie nu een gigantische zonneklep of lijkt dat maar zo?

Verder heeft ie een beetje de smoel van een avantime zo in cammo outfit.

Inderdaad. Diesels doen het traditioneel heel erg slecht in dit segment... :confused:

Daar gaat 't mij niet om. 't Gaat erom dat Renault die benzineversies (allemaal !!) schrapt, als ware er geen klanten die graag zo'n benzine-uitvoering zouden willen aanschaffen.

iDS zei:
Niks voor die germanofielen die liefst op een aluminium velg zouden willen rondrijden, wél fantastisch voor het comfort. Ik vind het hem goed staan. Hij lijkt zo minder hoog op zijn pootjes te staan: doén!

Gut gut gebeten hond

De totale neus begin in het hart van de voorwielen. Terwijl de voorruit niet in 1 lijn met de motorkap loopt. Flinke voor overhang. Het lijkt wel een soort van uitstulpsel....

Renault-Espace_IV_2.2_dCi_2002_1600x1200_wallpaper_02.jpg

Renault-Espace_2015_1600x1200_wallpaper_0d.jpg

VivaSiena zei:

Daar gaat 't mij niet om. 't Gaat erom dat Renault die benzineversies (allemaal !!) schrapt, als ware er geen klanten die graag zo'n benzine-uitvoering zouden willen aanschaffen.

Lijkt me terecht, de Laguna wordt amper nog verkocht. Op wat Scandinavische landen en Nederland na, wil men overal een diesel. Die niet meer leveren scheelt in de productiekosten.

Tja, Renault kijkt dan vooral naar zichzelf en niet naar (de keuze voor) de klant. Niets nieuws hoor, ik weet het.
Maar alleen nog maar diesels van een model verkopen (nu ja, ook die verkopen dus amper meer), is wel wat magertjes.

"Drive the change"..... Ja Renault, maar vertel dan wel 't hele verhaal.

VivaSiena zei:
Tja, Renault kijkt dan vooral naar zichzelf en niet naar (de keuze voor) de klant. Niets nieuws hoor, ik weet het.
Maar alleen nog maar diesels van een model verkopen (nu ja, ook die verkopen dus amper meer), is wel wat magertjes.

"Drive the change"..... Ja Renault, maar vertel dan wel 't hele verhaal.

Tsja, daar heeft Renault sowieso steeds meer een handje van. Een driedeurs A- of B-segmenter zoek je tevergeefs, maar gelukkig kun je wel overal stickertjes op laten plakken. Iedereen denkt dat we steeds meer keuzen hebben, maar in feite is juist het tegendeel waar als je kijkt naar modellen en motoren.

Terug
Bovenaan