Renault Espace | Nieuw: facelift 2020

Edwin22 zei:
Nog niet in gereden, dus dat is nog wel afwachten. Maar in de juiste kleur, velgen (19") en met juiste binnenbekleding echt erg fraai. Lijkt mij ideale auto voor onze situatie; 2 kleine kinderen, maxi cosi, kinderwagen etc...Rij nu A4 S-line en wil echt meer comfort bij de volgende keuze

Doe het dan op zijn minst voor je kids!

Die zullen happy zijn om van een teutoonse 'herfst' Ambiente naar een gallische 'lente' te kunnen moven.
En om de switch nog makkelijker te maken: die Galliër heeft een teutoonse afwerking, dat dan weer wel. ;)

@ben, vandaag in gereden, kids vinden het fantastisch, zeker met panoramadak. Voor mezelf even wennen, zal niemand verbazen maar heel andere rij ervaring als de audi. Zitten configureren en voor rond de 48k een erg dik uitgevoerde Dynamique (benzine). Prijs ongeveer zelfde als een ok uitgevoerde 3 serie of c klasse, deze hebben echter wel 20% en dus ong 100 euro per maand goedkoper. Proefrit beviel echer erg goed, en extra ruimte en gebruiksgemak is echt enorm voordeel, dus zou zomaar kunnen dat ik de overstap maak.

ic216h.jpg

Die Spacey heeft t wel naar z'n zin in de nieuwe Espace :)

Edwin22 zei:
@ben, vandaag in gereden, kids vinden het fantastisch, zeker met panoramadak. Voor mezelf even wennen, zal niemand verbazen maar heel andere rij ervaring als de audi. Zitten configureren en voor rond de 48k een erg dik uitgevoerde Dynamique (benzine). Prijs ongeveer zelfde als een ok uitgevoerde 3 serie of c klasse, deze hebben echter wel 20% en dus ong 100 euro per maand goedkoper. Proefrit beviel echer erg goed, en extra ruimte en gebruiksgemak is echt enorm voordeel, dus zou zomaar kunnen dat ik de overstap maak.

Klinkt veelbelovend Edwin.

Zet die krabbel en gaan!!!

Eerste zien rijden. Fabeltastisch gezicht, deze donkere asfalt-TGV met chrome accenten on the move!

Ah joh, valt reuze mee, kijk:

10888473_10205971480063502_7435447025328694837_n.jpg

De fotograaf die de foto die jij aanhaalt heeft gemaakt lag waarschijnlijk bijna op de grond ;)

Het zwarte is spiegelend en daardoor lijkt de naad groot. Is bij de Clio IV ook het geval.

De Golf V die ik ooit had had ook zo'n kier boven de koplampen. Misschien heeft het ook nog een technische reden? Het lijkt me iig met opzet zo gedaan.

o_O Hele discussie dus weer om niks want het was al vanaf het begin gewoon zijn mening. Maar fijn dat je dat er nog eens na moet zeggen JP, want stel je voor dat je niet het laatste woord hebt.. :T

Jammer dat het wit op de foto verzadigd is, maar een bijzondere verschijning, zo in het wit!

Terminator10 zei:
Daar ging 't ook over....
Never mind....

Woon in een Gooisch dorp, laten we zeggen Laricum.
Gisteren mijn 2de encounter met een live' Espace V gehad.
Twee zoefden voorbij.
Dieu Almighty, daar rijdt wel wat, kan niet anders zeggen.

Zeer uitgebreide review: https://www.carscoops.com/2015/07/new-renault-espace-initiale-leaves.html

Derde zitrij is echt slecht zeg. Dan kan je net zo goed voor een midi-MPV of SUV gaan uit een lagere klasse. Verder ziet het er van binnen wel mooi uit, op paar missers na

Apart, de reviewer vermoedt met een voorserie model te rijden, maar een paar meter verderop staat een Kadjar.

Een mooie auto, die Espace. Mijn buurman heeft er een gekocht, die stond eergisteren ineens voor de deur. Geen idee wat het was, maar gelukkig staat het er met grote letters achterop.

Erg mooie wagen die witte Espace…. . Jammer dat veel fabrikanten alleen maar grijstinten voeren. Gelukkig is de nieuwe Talisman in een mooie rood metallic kleur leverbaar, de Espace helaas niet. Juist een mooi ontwerp als de Renault Espace kan best een felle kleurstelling 'hebben'. In ieder geval is Renault erg goed bezig met inmiddels een fantastische line-up aan modellen, nu nog de opvolger van de Megane en de Senic…. . Leuk om te zien dat na een aantal moeilijke jaren Renault weer helemaal terug is en met Dacia en Nissan zo geweldig goed aan de weg timmert, ik hoop dat Peugeot/Citroen gaan volgen. Het enige wat ik mij nog zou wensen is een echt grote Renault als opvolger van de R30 en de Safrane. Een merk als Renault is het toch wel aan haar stand verplicht een grote Renault te leveren, als is het alleen maar als presidentiële limousine….. . Er is vlgs Autoplus (Franse 'Autoweek') gelukkig ook sprake van.

De nieuwe Espace blijft een erg zeldzame verschijning op de Belgische wegen. Zit qua leasebedrag dicht bij de BMW 3-serie waarover je hier bij manier van spreken gewoon struikelt, dus daar kan het niet aan liggen (50% van de nieuw verkopen in België is lease).

Is het te vroeg - of een onterechte conclusie- om te besluiten dat de nieuwe Espace een flop is qua verkoopcijfers?

Ja, dat is zeker te vroeg. Sowieso is het een heel andere auto dan de BMW 3, dus die vergelijking staat nog verder van elkaar dan appels en peren. De Mega-MPV was lang aan het uitsterven, juist deze Espace keert het tij en is veel populairder dan z'n voorganger.

Ik vrees dat het een beetje een Avantime-verhaal wordt... de wereld is nog niet rijp voor een platte Espace.
Of de grote monovolume heeft afgedaan (ik heb het idee dat Sharan etc ook niet meer verkopen) en de markt geswitcht is naar MPV's (Kadjar, Captur) & kleine SUV's (Scenic).

En voor zover ik mijn vrouw als maatstaf mag nemen...
Ik zag een mooie en suggereerde dat dit op termijn wel eens iets leuks kon worden ter vervanging van de Tourer.
Suggestie werd meteen afgeschoten,
te hoge koetswerklijn met te kleine zijramen.

Al doet de kleur er veel aan...
Zag er een in brons/zilver, en die deed me niets.
De pikzwarte van de dealer op de hoek daarentegen is een plaatje.

Roder zei:
Ja, dat is zeker te vroeg. Sowieso is het een heel andere auto dan de BMW 3, dus die vergelijking staat nog verder van elkaar dan appels en peren. De Mega-MPV was lang aan het uitsterven, juist deze Espace keert het tij en is veel populairder dan z'n voorganger.

Dat het een andere auto is dan de 3-serie snap ik ook wel als 3-rijder ;) Maar daar ging mijn vraag niet over.

Het valt me gewoon op dat je ze nauwelijks in het straatbeeld ziet een klein jaar na de introductie, en ik doe 35.000 km /jaar met lease en hobby auto, dus ik ben veel onderweg en zie veel Capturs, Meganes, Clios maar nauwelijks Espaces. Idem nieuwe Twingo overigens.

Jammer, want de Espace vind ik - zoals BRG al stelde - in de juiste kleurstelling, echt geen verkeerde MPV. Ik denk dus dat het qua verkopen op een flop zal uitdraaien, en als autoliefhebber met een warm hart voor MPVs ( ik heb mijn eerste kilometers met rijbewijs afgelegd in een Mitsu Space Wagon 1.8TD) vind ik dat een spijtige zaak.

Iemand met wat cijfermateriaal qua verkoopaantallen om mijn empirische vaststelling te bevestigen of ontkrachten?

Bij de meeste dealer staan leveringen gepland in januari / februari door diverse productievertragingen. Zo is het panoramadak erg populair en is dit onder meer een reden voor vertraging wat ik begreep. Ik zal de cijfers eens bijhouden van de registraties en hier posten. Ben wel benieuwd hoeveel er daadwerkelijk geregistreerd worden.

BRG, de parallel qua verkopen met de Avantime (schitterende auto! Letterlijk zijn tijd vooruit ;)) hoop ik niet voor Renault en dat denk ik ook niet. Van de Avantime zijn er geen 10.000 gebouwd.

Ik denk voor de Espace verkopen eerder aan een Citroën DS 5, ook dat blijft een weing geziene verschijning op onze wegen.

Niseko zei:
De nieuwe Espace blijft een erg zeldzame verschijning op de Belgische wegen. Zit qua leasebedrag dicht bij de BMW 3-serie waarover je hier bij manier van spreken gewoon struikelt, dus daar kan het niet aan liggen (50% van de nieuw verkopen in België is lease).

Is het te vroeg - of een onterechte conclusie- om te besluiten dat de nieuwe Espace een flop is qua verkoopcijfers?

De 3-serie is al sinds jaar en dag verkrijgbaar. De eerste beelden van de Espace dateren van ruim een jaar geleden (maar toen stond hij nog niet in de showroom).
Ik kruis hem quasi dagelijks alhoewel ik niet elke dag de weg op ga met de auto.
Er is een bepaalde grens in verkoopsaantallen die moet overschreden worden (ik ken het cijfer niet uit mijn hoofd) opdat een wagen zich laat opmerken in het verkeer. Die grens is waarschijnlijk nog niet bereikt maar ik vind het erg vroeg om nu al van een verkoopsmisser te spreken.

Ter vergelijking: van de nieuwe S-Max heb ik er nog maar één (1) gezien in het wild, de nieuwe Galaxy totaal nog niet. Dan doet de Espace het in vergelijking met deze wagens schitterend!

Iemand met wat cijfermateriaal qua verkoopaantallen om mijn empirische vaststelling te bevestigen of ontkrachten?

In Nederland zijn er in 2015 er 357 op kenteken gezet: https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers?jaar=2015 Dat is inderdaad niet heel veel. Ik heb er ook nog maar een paar zien rijden. Maar goed, bv de Mazda CX-3 verkoopt beter maar die heb ik maar 1x gezien en dat was een dealerauto..

Voor het goede begrip, ik wil de nieuwe Espace zeker niet affakkelen hoor (integendeel, zie eerdere Posts).

Ik stel gewoon vast dat je de meest recente generatie van de Franse peetvader van de MPV hier weinig in het straatbeeld ziet, niks meer, niks minder en vroeg me af of jullie dit ook was opgevallen.

Wat feiten omdat (inderdaad) te onderbouwen:

Espace + Grand Espace in Europa
1997 52.809
1998 62.914
1999 67.782
2000 54.225
2001 53.348
2002 48.013
2003 63.497
2004 63.403
2005 49.562
2006 40.429
2007 40.209
2008 23.978
2009 15.508
2010 16.132
2011 15.308
2012 12.607
2013 8.267
2014 6.974
2015 12555 (t/m october)

Extrapoleer je dat met 2000 stuks per maand (ongeveer gemiddeld vanaf mei toen de verkoop opgang komt) dan zit je op 18500 stuks voor 2015, en op basis van het nieuwe model op jaarbasis dus ongeveer 24000 stuks. Dat is zeker nog niet om naar huis te schrijven. Wat referentie: Het oude model S-max in haalde in 2014 32000 stuks... alhoewel het nieuwe model S-Max (sinds juli aanwezig) minder verkoopt. En een XC60 haalt in europa al sinds zijn introductie rond de 50.000 per jaar, vorig jaar zelfs 62000.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen, wie weet trekt het nog aan, en is de uitlevering nog niet volledig opgang.

Duidelijk, bedankt voor de cijfers.

1997 1ste jaar Espace 3 : 52.809
2003 1ste jaar Espace 4 : 63.497

2015 (met extrapolatie) Espace 5 : 24.000

Je vergelijking met de XC60 is frappant en zegt veel over hoe segmenten / consumenten smaken kunnen opschuiven.

Om dat laatste ben ik niet bepaald rouwig, die wordt bij ons in Gent (BEL) geassembleerd, tenminste voorlopig nog.

OT maar in hetzelfde genre, ik snap nog altijd niet hoe Toyota zijn voorsprong met de 1ste en 2de generatie RAV-4 heeft zien te verspelen, een gat waarin Nissan met de Qashqai met enorm veel succes gedoken is. Ik denk dat dit ook voor de Espace 5 zal gelden qua concurrentie.

Zijn hier mensen die hun nieuwe Espace gebruiken als trekker voor de sleurhut?

Indien ja, hoe doet ie het? Kan de 1600 en de automaat er een beetje mee overweg? Ding mag officieel 2 ton trekken, vind ik wel behoorlijk.

[size=medium]Renault Espace met nieuwe motor en infotainment[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 30 juni 2017 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Renault geeft de Espace een modeljaarupdate. De belangrijkste nieuwtjes zijn de 225 pk sterke benzinemotor en infotainmentfeatures, waaronder smartphone-uitwisseling.

Bestel je een Renault Espace van modeljaar 2017 dan heb je meer keuze dan voorheen. Renault biedt een nieuwe bodykleur aan, Titanium Grey, plus twee nieuwe wieldesigns. De nieuwe comfortfeatures bestaan uit geventileerde voorstoelen, een nieuwe ledersoort en led-lampjes op strategische plekken zoals in het opbergvak van de middenarmsteun.

Het R-Link 2-multimediasysteem heeft een update gekregen, evenals de My Renault-app. Daardoor is nu smartphone-uitwisseling mogelijk met behulp van Apple CarPlay en Android Auto.

De Espace is voortaan ook te bestellen met de nieuwe Energy TCe 225-benzinemotor. Die wordt gecombineerd met de zeventraps EDC-automaat. Je beschikt met deze aandrijflijn over 225 pk vermogen, het koppel bedraagt 300 Nm. Het (theoretische) verbruikscijfer ligt op 6,8 l/100 km, dat is 1 op 14,7. De 225 pk sterke Espace wordt geleverd in de uitrustingsniveaus Zen en Intens plus als luxe Initiale Paris-versie.

De Renault Espace van modeljaar 2017 zal vanaf het najaar leverbaar zijn. Aanstaand weekend is het model al te zien op het Concours d'Élégance Paleis Het Loo; zie hiervoor onze evenementenrubriek.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/juni/43151-renault-espace-met-nieuwe-motor-en-infotainment

[size=medium]Prijzen Renault Espace modeljaar 2017 bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 6 juli 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Renault heeft de prijzen van de geüpdatete Espace bekend gemaakt. De vanafprijs bedraagt nu 46.090 euro.

Renault heeft de Espace op diverse punten verbeterd. De 1.6 TCe benzinemotor levert nu 225 in plaats van 200 pk en het infotainmentsysteem is van de meest recente generatie. Verder introduceert Renault een nieuwe kleur en nieuwe lichtmetalen wielen. Een nieuw modeljaar betekent ook: nieuwe prijzen. Die van de Espace beginnen nu bij 46.090 euro voor de 130 pk dieseluitvoering, de nieuwe benzineversie met 225 pk is er vanaf 48.690 euro.

Net als voorheen biedt Renault de Espace aan in de uitrustingsniveaus Zen, Intens en Initiale Paris, maar er is meer. De tijdelijk leverbare Série Signature Limousin, bijvoorbeeld.

Voor wie nóg meer luxe wil is er vanaf nu ook het Executive-pakket, met twee comfortabele stoelen achterin, in plaats van drie. Deze zetels zijn in tien richtingen elektrisch te verstellen, voorzien van een voetensteun, een luxe armsteun met plaats voor een 1,5 literfles en extra aansluitingen en opbergvakken. Verder krijg je, als je dit pakket bestelt, een houten laadvloer.

Prijzen Renault Espace 2017
TCe 225 pk Intens DCT 48.690 euro
TCe 225 pk Série Signature Limousin DCT 52.190 euro
TCe 225 pk Initiale Paris DCT 55.790 euro

dCi 130 pk Zen 46.090 euro
dCi 130 pk Intens 48.590 euro
dCi 130 pk Intens DCT 51.690 euro
dCi 130 pk Initiale Paris DCT 58.790 euro

renault-espace-289611-800.jpg

renault-espace-289610-800.jpg

renault-espace-289612-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/juli/43190-prijzen-renault-espace-modeljaar-2017-bekend

Wat is er met de 160 pk diesel gebeurd? Zou die op termijn worden vervangen door de bij Renault-Nissan teruggekeerde 2.0 dCi?

Helaas weer een slecht stukje journalistiek..... Wat is een DCT? Op de website van Renault staat gewoon EDC. En er is niks gebeurd met de 160 pk dCi. Zie de prijslijst op media.renault.nl.

Nog geen nieuws over nieuwe motoren? De 1.3 TCe 160 pk zou een mooie toevoeging zijn, scheelt nogal een slok op een borrel (in de portemonnee) door minder BPM. Blijft verder een bijzonder fraaie auto met wat mij betreft veel meer stijl en klasse dan al die doorsnee SUV's.

Grappig dat de 'update' Espace nieuwe Initiale velgen heeft, terwijl de volledig nieuwe Clio en Captur het met de 'oude' moeten doen.

Verder een nette update, interieur weer in lijn met de Clio (toch een beetje gek als die een groter scherm en meer vooruitstrevende technieken heeft dan het topmodel van het merk). Van buiten net wat chiquer maar wel gek dat de uitlaten meer zichtbaar zijn, in deze tijd.

Renault gelooft niet meer in de Espace. Dat blijkt uit de Franse prijslijst van de vernieuwde Espace. Er is slechts één versie: de 2.0 Blue dCi met 147 kW/200 pk en 400 Nm koppel met standaard een EDC-automaat met zes versnellingen (DCT) en Initiale Paris-uitvoering. De Franse prijs van de Espace is 55.700 euro.

Bron: https://www.caradisiac.com/renault-espace-restyle-2020-un-prix-de-55-700-eur-pour-commencer-180178.htm

Rutger DC zei:
Renault gelooft niet meer in de Espace.

Eerlijk gezegd, wie geeft zoveel geld uit voor een Renault?
Zeker als er bij hetzelfde merk een valabel alternatief in de folder staat, genaamd Grand Scenic.
Ik zie die niet zo vaak,
maar telkens ik er eens eentje zie, vind ik het een knap ding en verwar ik met de Espace (y)

renault-grand-scenic-tce-140-297312-800.jpg

Zeker, ook de Grand Scenic is een erg fraaie auto. Ernstig ondergewaardeerd ook, omdat kopers liever een sufroader hebben. Een Espace (plug-in) hybride had ongetwijfeld nog wel wat kopers kunnen trekken op de Nederlandse markt, maar ja, de Espace lijkt dit jaar niet eens 10.000 kopers te trekken in Europa en wordt buiten Europa überhaupt (bijna) nergens aangeboden, dus Renault zal de investeringen wel tot een minimum hebben willen beperken.

De auto lijkt me trouwens best geschikt voor de Chinese markt als alternatief voor de Volkswagen Viloran, Honda Odyssey/Elysion, Buick GL8 en GAC GM8. De auto heeft de juiste hoeveelheid glimmers en luxe in huis en de auto is ook op de Chinese markt veel onderscheidende dan de Kadjar en Koleos.

Je zou inderdaad denken dat de Espace heel geschikt is voor China (y).

'Renault gelooft niet meer in de Espace. Dat blijkt uit de Franse prijslijst van de vernieuwde Espace. Er is slechts één versie: de 2.0 Blue dCi met 147 kW/200 pk en 400 Nm koppel met standaard een EDC-automaat met zes versnellingen (DCT) en Initiale Paris-uitvoering. De Franse prijs van de Espace is 55.700 euro."

Ik denk dat dit het introductiemodel is. Ik kan me niet voorstellen dat Renault de 2.0 dCi met 160pk en de 1.8 TCE 225 niet in de Espace gaat leveren. 60% van alle verkochte Espaces is overigens een Initiale Paris. Ik kan best snappen dat er niet 3 goedkopere uitvoeringen( Life, Zen en Intens) komen maar 1 goedkoper model onder de Intiale Paris lijkt me toch wel zinvol.

Ik had het hele bericht niet gelezen moet ik eerlijk bekennen... :)

Renault Espace restylé (2020) : un prix de 55 700 € pour commencer
Pour l'instant, le nouvel Espace n'a été montré qu'en Initiale Paris. Cela peut sembler logique car c'est la version la plus chic du haut de gamme de Renault. Mais c'est aussi parce que c'est la finition la plus vendue. À elle seule, elle a représenté 60 % des commandes depuis le lancement de la cinquième génération du grand monospace.

Inderdaad, dan kunnen we waarschijnlijk/hopelijk wel meer uitvoeringen/motoren verwachten.

Terug
Bovenaan