40.000-beurt bij de Peugeot-dealer was toch een kleine teleurstelling.
Want ook de officiele dealer is vergeten het onderhoudsboekje af te stempelen.
Verder wilde ik persé naar de dealer vanwege een aantal "reparaties":
1. Bij montage van het zonnescherm bij de achterruit had ik een plugje gemold, waardoor de hemelbekleding daar niet meer aan het plafond vast zat. Ik dacht dat de dealer dit perfect kon vervangen met een nieuwe plug. Helaas kreeg ik de auto mee terug met nu béide pluggen kapot, waardoor de hemelbekleding rammelt.

Na reclamatie moesten ze daar ook toegeven dat ze dat niet handig hadden gedaan, en dit gaan ze dus alsnog oplossen.
2. Bij de laatste Fransrijdersmeeting heeft iemand (ik weet niet eens zeker meer wie het was) de (wat onhandige) openingsmethode van de middenarmsteun niet begrepen en daarmee de armsteun lichtelijk gemold. Kan gebeuren, neem ik m verder ook niet kwalijk en wordt keurig gerepareerd. Echter, daarvoor moest toch wat meer besteld worden dan verwacht, dus dat moet ook later nog opgelost worden.

Nieuwe armsteun is besteld.
3. Mijn vrouw heeft twee Nokia's die niet werkend te krijgen waren op mijn bluetooth-kit in de 308. Een update van de software zou moeten helpen.
En inderdaad, na de update kan ook mijn vrouw handsfree bellen in de 308.
Verder ben ik weer afgestapt van de led-verlichting. Het relatief dure lampje was alweer kapot.
Dus terug naar origineel. Daarbij blijkt dat bij de rechter koplamp de refelectorkap waar het lampje in zit helemaal los zit. Ik snap niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Misschien gevolg van de aanrijding.
Ook doet op dit moment mijn gehele dagrijverlichting het niet meer. Kan de oorzaak niet vinden, dus beide problemen ook maar even aankaarten bij mijn volgende bezoekje aan de dealer (ja, ondanks hun "foutjes" geef ik toch de voorkeur aan de merkdealer).
Lijkt allemaal ellende, maar zijn slechts kleine dingetjes.
De auto bevalt verder prima.
Volgende week dus wat interne reparaties, en dan de week erop een nieuwe grille, waarschijnlijk die van de XR.
En hopelijk de komende tijd wat vaker deze combi op de weg: