Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

Rembrandt zei:
Vervangen door een XR-grille scheelt me plakken, dus da's ook een optie.:cool:

Maar wel duurder. Ik vind ook dat de XR of X-line grille er veel beter uit ziet, dat de XS/XT grille, de eerstgenoemde toont 'rustiger'.

XR-grille geeft 'm meer de RCZ-look.:cool:

090722021916399923.png

https://www.mijnalbum.nl/Foto-OYMNKRAL.jpg[img]

Ik denk dat deze een grotere kans maakt. Ik heb zojuist de auto door de wasstraat gehaald en de neus lijkt helemaal intact ("krasjes" zijn zo goed als verdwenen). Dus ik vermoed dat de neus niet vervangen hoeft te worden, maar slechts de grille die erin zit (incl. de plastic bumper).
Dus dan wordt de XR-grille de betere optie.

Die Belgische 308 ziet er lekker agressief uit! Staat zeker stoer zo'n XR-grille! Zeker in combi met de velgen die je hebt.

Die Belgische staat ook iets lager. Dat helpt ook wel.

Gisteren een mooie stand bereikt:
IMG_0128.jpg

Donderdag gaat-ie voor de 40.000-beurt, gewoon naar de lokale Peugeot-dealer.

40.000-beurt bij de Peugeot-dealer was toch een kleine teleurstelling.
Want ook de officiele dealer is vergeten het onderhoudsboekje af te stempelen.:confused:

Verder wilde ik persé naar de dealer vanwege een aantal "reparaties":
1. Bij montage van het zonnescherm bij de achterruit had ik een plugje gemold, waardoor de hemelbekleding daar niet meer aan het plafond vast zat. Ik dacht dat de dealer dit perfect kon vervangen met een nieuwe plug. Helaas kreeg ik de auto mee terug met nu béide pluggen kapot, waardoor de hemelbekleding rammelt. (n)
Na reclamatie moesten ze daar ook toegeven dat ze dat niet handig hadden gedaan, en dit gaan ze dus alsnog oplossen.
2. Bij de laatste Fransrijdersmeeting heeft iemand (ik weet niet eens zeker meer wie het was) de (wat onhandige) openingsmethode van de middenarmsteun niet begrepen en daarmee de armsteun lichtelijk gemold. Kan gebeuren, neem ik m verder ook niet kwalijk en wordt keurig gerepareerd. Echter, daarvoor moest toch wat meer besteld worden dan verwacht, dus dat moet ook later nog opgelost worden. (n)
Nieuwe armsteun is besteld.
3. Mijn vrouw heeft twee Nokia's die niet werkend te krijgen waren op mijn bluetooth-kit in de 308. Een update van de software zou moeten helpen.
En inderdaad, na de update kan ook mijn vrouw handsfree bellen in de 308.(y)

Verder ben ik weer afgestapt van de led-verlichting. Het relatief dure lampje was alweer kapot.
Dus terug naar origineel. Daarbij blijkt dat bij de rechter koplamp de refelectorkap waar het lampje in zit helemaal los zit. Ik snap niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Misschien gevolg van de aanrijding.
Ook doet op dit moment mijn gehele dagrijverlichting het niet meer. Kan de oorzaak niet vinden, dus beide problemen ook maar even aankaarten bij mijn volgende bezoekje aan de dealer (ja, ondanks hun "foutjes" geef ik toch de voorkeur aan de merkdealer).

Lijkt allemaal ellende, maar zijn slechts kleine dingetjes.
De auto bevalt verder prima.
Volgende week dus wat interne reparaties, en dan de week erop een nieuwe grille, waarschijnlijk die van de XR.

En hopelijk de komende tijd wat vaker deze combi op de weg:
IMG_0104.jpg

@Rembrandt, zonde van je Feliné grille, of was die nou hetzelfde als een XR ik zie het niet i.i.g wel lullig van de puntjes, die hadden ze toch gelijk wel op de i kunnen zetten.........

Vandaag hebben ze bij de Peugeot-dealert alsnog keurig de puntjes op de i gezet.
Ook de dagrijverlichting doet het weer.

En hij is meteen mooi gepoetst. Niet door hun, maar door mijn favoriete wasstraat.:T

Ik heb ook nog even in de 3008 gezeten.
Hoewel dat ding van buiten oerlelijk blijft, is het interieur echt prachtig. En door de hoge middenconsole zit het ook nog lekkerder dan de "gewone" 308.

hahaha heb je het eindelijk voor elkaar Rembrandt :), nu komt er een mooie 180pk bumper op

De 308 staat bij de schade-hersteller.
Ik heb de beste man een A4-tje gegeven met plaatjes van de verschillende bumpers en grilles van een 308. Hij snapte er weinig van, maar had wel lol om mijn "freaky" herstel"eisen".

En, de vervangende auto is een keer GEEN Astra!! :eek:
Het is een......

....een.....

ZAFIRA!

DSC01393.jpg

:)

Tja het is je lot... je kunt het wel ontwijken maar niet ontlopen: Opel man :T

Hopelijk krijg je een mooi nieuw model bumper naar jouw smaak: maakt toch best wel een verschil op zo'n auto! ;)

Vandaag de auto weer opgehaald.
De neus had te weinig schade om de Féline-neus erop te zetten, dus het is de nieuwe grille geworden.

DSC01394.jpg

DSC01396.jpg

DSC01395.jpg

De XT-(en XS)grille is chroomkleurig plastic. Maar de XR-grille (dus van de goedkoopste uitvoering:rolleyes:) heeft echt chroomstrips in de (verder zwarte) grille.
Ik ben dus zeer tevreden.

Nu voor de RCZ-look alleen nog een extra chroomstrip boven de bumper en de A-stijl "plus" in zilverkleur.:)

De schade-hersteller was trouwens enthousiast. Had al weer ideeen voor als ik weer schade reed.:)
Er kon nog wel wat in kleur gespoten worden, zei hij.
Kijk, daar kan ik wat mee.

Is de bevestiging van de kentekenplaat ook ingedeukt, of lijkt dat maar zo?

Netjes geworden. Houden zo :T.

PCR zei:
@Voiture, nope dat is schaduw

Noú, ik vind het ook gedeukt eruit zien op foto 2..
Misschien verkeerde foto, van voor de breuk?
DSC01396.jpg

Verder mooie grille, top gedaan!
Idd weer 'franse logica' om op de basis versie echt chrome te monteren en op de luxere neppers..:)

De update zit in de derde foto.

En de meeste dealers zijn verhuisd naar de Dierenriem. Zo ook Toyota.
In het lege pand zat het laatst Seat en Alfa. Alfa zit nu bij Mercedes in.

Merk- en typeaanduiding verwijderd? Of was dat al zo?

Korte antenne geplaatts? Of had je die al.

Jaja, nu wíl ik het weten :D.

zwarteknippers.jpg

Op de foto's komt het niet helemaal over, vind ik. Maar het staat wel goed.

@Gerrit: YAK! NEE! Never.
Ik had wel graag die side-skirts en voorbumperlip gehad, maar dat kost me een geld!:eek:

Mooie neuslift hoor: ziet er weer goed uit! (y)

Knipperlichtlampjes zijn ook mooi donker: lekker strak en niet meer zo opvallend:cool:

He darrie net te laat met mijn post: je had het al bekendgemaakt :LOL:

Gerrit 306 zei:
Nice, maar wat staat er nu op de planning :)

Eigenlijk zou ie voor een tikkeltje moeten zakken. Maar ik denk niet dat dat er van komt. Het blijft tenslotte een lease-auto.

Wel zit ik eraan te denken om toch nog een chroomstrip bóven de grote plastic bumper te monteren. Is me een iets te zwart gat nu.
Beetje a-la RCZ, dus.

En ik irriteer me toch aan dat "Nefkens" op de achterste kentekenplaathouder, dus die zal terzijnertijd ook nog wel een keer sneuvelen.;)

Veel meer zou ik niet weten.
Ik ben vanmiddag bij "De Snelle Leeuw" geweest voor die knippertjes. Ze hebben nog weing tot geen 308-spulletjes, maar veel 207-zooi past ook op de 308 (zie ook de knippertjes).
Maar: chromen/RVS deurgreepjes en/of spiegelkapjes wordt me allemaal iets té. En het interieur wil ik sowieso niks meer aan doen.

Enige dat ik daar zag wat me nog wel wat leek was ook het derde remlicht in zwart/smoke (bij mij dus onder de spoiler). Ook van de 207, maar lijkt hetzelfde te zijn.

O, die knippers zijn wel netjes. Verder zou ik er niets aan doen, een chroomstrip vind ik verschikkelijk sjonny-achtig.

Mooie kar Rembrandt!(y)

Maar waarom zou je in vredesnaam je 3e remlicht willen tinten? Hij zit al behoorlijk uit het zicht onder de spoiler...

Tof! Mooie neus en een chroom stripje om 'm meer RCZ te maken kan zeker geen kwaad in mijn ogen.

Derde remlicht tinten... kan geen kwaad denk ik, maar zo staat het idd ook niet verkeerd.

De Peugeot mag tegenwoordig ook op speciale plekken worden geparkeerd:
:T

DSC01580.jpg

En dit was wel een erg mooie kilometerstand:

IMG_0042.jpg

Verder geen nieuws.;)

Eh,.....4...5...6...7...8.
OK, ik weet het, ik had eigenlijk moeten zorgen dat de dagteller op 123 stond.o_O

Het alarm met supervergrendeling heeft vandaag zijn nut bewezen.(y)

Ze hebben een poging gedaan om mijn auto in te komen. Bij een 308 is dat niet moeilijk. Gewoon het kleine ruitje voor de spiegel inslaan, en je kunt met je hand precies bij de deurklink aan de binnenkant om de deur open te maken.
Tenzij......er een alarm met supervergrendeling op zit.
Dan gaat er een kabaal af.......waar tegenwoordig niemand meer op reageert..:(........maar is de auto ook niet van binnenuit te openen.

Dus: schade is er wel. Maar ze zijn de auto niet in gekomen. Die stond nog keurig afgesloten op me te wachten.
En ja, ik had het navigatie-systeem uit de auto gehaald.

De foto's:
IMG_0057-1.jpg

IMG_0058-1.jpg

IMG_0059-1.jpg

Ze komen zo aan huis een plexi plaatsen, om vervolgens morgen terug te komen voor de echte ruit.
Ik ben een paar uur doof, door de oorverdovende herrie van het rijden met een kapot ruitje (vooral bij 150 km/h (ik had haast) was het best een kabaal:p)

Brrr lijkt me ook koud zo'n open ruit met dit weer.
In ieder geval vervelend, mensen kunnen toch altijd wéér niet van andermans spullen afblijven.

Ze moeten je wel hebben, he Rembrandt o_O

Jij was het toch ook van wie regelmatig de huur-astra's met ingetikte ramen stonden, toch?

Naar aanleiding van de opmerkingen tijdens de Fransrijdersmeeting, en de aquaplanning op de weg daarnaar toe, heb ik gisteravond mijn banden laten vervangen.;)
Was inderdaad wel nodig, en ik heb het nog nooit zo lang volgehouden met de eerste set (50.000km). Dat komt niet door mijn rustigere rijstijl (....want die heb ik niet;)), maar doordat eerder die bandenwissel gewoon bij de beurten werd gedaan, en ik er nu een aparte afspraak voor moet maken.
En ik let nooit zo op profieldieptes.

Kwikfit heeft gisteren alleen de voorbanden vervangen. Voor heb ik nu Bridgestone, achter nog de Continentals.
Ik heb gevraagd om Michelins, maar die waren niet op voorraad en daar wilde de leasemij ook niet aan, kennelijk.
Verder wel goed geregeld: in de auto op weg naar huis een afspraak gemaakt en meteen doorgereden naar de (splinternieuwe) vestiging van Kwikfit.

Ach, ik zie wel of het bevalt.
Voorlopig kan ik weer even vooruit.

Dat komt niet door mijn rustigere rijstijl (....want die heb ik niet), Dat had ik al gemerkt, je stoof wel heel snel de A59 op richting huis !:T

:)

Ik heb het KEES onderweg met de toertocht nog uitgelegd:
ik heb een paar standen op de cruise-control: 111 voor 100km-wegen, 131 voor relaxed cruisen op de snelweg of vlot doorrijden op de 100km-stukken en 151 als standaard snelweginstelling.

Volgens mij was dit stuk A59 een vlot 100km-stuk.
Viel dus nog wel mee. ;)

Kleine (tijdelijke) update:
Zoals aangekondigd wilde ik nog een chroomstrip toevoegen aan de grille.
De strip had ik al langer in huis, maar met dat pekelweer was er geen mogelijkheid dat ding netjes te monteren.
Nu de zon weer schijnt heb ik een (mislukte) poging ondernomen.

Het ding zit er totaal niet goed op, en is ook nog eens in twee delen gebroken. Op de foto zie je dat niet, en in het echie van afstand ook niet. Dus ik laat m nog even zitten.
In elk geval geeft het een goede indruk van hoe het uiteindelijk moet worden.

Voor:
DSC01984.jpg

Na:
DSC01985.jpg

Ik heb trouwens nog nooit zoveel (kleine) schades met een lease-wagen gehad als met deze. Op de één of andere manier trekt deze het aan.
Bijna elke velg heeft wel een beschadiging, de lak zit onder de krassen, er zitten al twee vogelpoep-vlekken in de lak, en ik heb ook het interieur al flink vuil.
Dat laatste komt oa door het continue plaatsen van de MaxiCosi op de achterbank. Daar zitten nu vlekken omdat die MC ook wel eens op de (smerige) grond worden gezet.
Maar erger zijn de vetvlekken in de voerstoel(en). Vooral de bijrijdersstoel heeft het te verduren gehad doordat een pizza-maaltijd niet echt lekker ingepakt was in plastic en toch op de voorstoel was gezet.o_O
En dat terwijl mijn zwarte C5 met beige bekleding na 200.000km nog prachtig schoon was.

Ach, ik zal binnenkort eens een poging doen het ding grondig van binnen te kuizen.

Terug
Bovenaan