Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

@ Rembrandt

Erg leuk wagentje die Alto, één tip, je kunt ook alleen het achteruitrijlicht van het rechterachterlicht rood spuiten, hier is speciale verf voor en als het goed is zie je geen verschil... Voor een eventuele APK keuring kun je de verf weer makkelijk verwijderen en daarna weer opnieuw spuiten natuurlijk!

Nee, de Peus inderdaad. Ik reed met de mijne langs je heen, maar kijken, ho maar :p

Nee geintje, ik zag een dikke 308 met spoilert en ergens diep in m'n geheugen herkende ik dat kenteken. Dus even genoteerd en je topic nageplozen ;)

BenzBob zei:
@ Rembrandt

Erg leuk wagentje die Alto, één tip, je kunt ook alleen het achteruitrijlicht van het rechterachterlicht rood spuiten, hier is speciale verf voor en als het goed is zie je geen verschil... Voor een eventuele APK keuring kun je de verf weer makkelijk verwijderen en daarna weer opnieuw spuiten natuurlijk!

Klinkt op zich leuk, maar dan heb je toch een rood achteruitrijlicht?

Het is makkelijker om een wit glas rood te laten branden (met een rode led), dan een rood glas wit licht te laten uitstralen.
En een goed achteruitrijlicht is ook geen overbodige luxe.
Dus nee, ik denk dat ik toch voor de (duurdere) UK-oplossing ga.

Is ook meer origineel. In sommige landen wordt ie als zodanig ook echt geleverd (bv als Celerio):
211599d1255791527-marutis-made-india-but-not-sold-india-11102009001.jpg

Die ook in de achterdeuren "normale" raampjes ipv de uitzetraampjes die er hier in zitten.
Ik vind het wel grappig om bepaalde dingen van die types over te nemen (al ga ik geen deuren verwisselen:rolleyes:)

StalenSnuitje zei:
Nee, de Peus inderdaad. Ik reed met de mijne langs je heen, maar kijken, ho maar :p

Nee geintje, ik zag een dikke 308 met spoilert en ergens diep in m'n geheugen herkende ik dat kenteken. Dus even genoteerd en je topic nageplozen ;)

Hoe kan ik zo'n gouwe ouwe 306 nou over het hoofd gezien hebben.
Zal wel zijn omdat op dat moment bij Veenendaal ik een keuze moest maken: of doorrijden op de A12 (waar volgens de berichten 8 km file stond en de matrixborden aanfloepten) of de afslag Veenendaal-West pakken.
Ik koos verkeerd.......o_O

Daar zal het inderdaad wel geweest zijn. Maar jij ging eraf? Ik reed door, moest in Bennekom zijn. Ging eigenlijk nog best vlot.

Zoals ik zei: ik koos verkeerd.:(
De afslag stond helemaal vast, dus voor ik weer op de A30 zat (via de Klomp en Ede) was ik dik een half uur verder.

@ BenzBob,

Dat is een beunhazenoplossing voor als er geen echt alternatief bestaat. Het verschil blijf je namelijk toch wel zien. Het is nooit écht origineel.

Het chromen randje om de grille vind ik trouwens geen verschil maken. Leuk, maar 't voegt niet echt wat toe. Het steekt niet af tegen het wit, dus eigenlijk zou ook de binnenrand van de grille zwart moeten zijn. Net als de vertikale spijltjes.. Hups, naar de Action voor een spuitbusje! :cool:. Bij Audi werkt zo'n rand eromheen namelijk omdat de grille verder zwart is uitgevoerd. Dat zie je ook al bij je eigen mistlampen :)

Beide auto's gewassen en de oprit gekuist (;)).
Tijd dus voor een paar nieuwe foto's van het stel.

IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg

IMG_1282.jpg

IMG_1283.jpg

IMG_1284.jpg

De Alto heeft de eerste tank leeg gereden, de 308 moet voor z'n 80.000-beurt.

Geen problemen bij de 308, behalve dat de rechter achterdeur niet meer reageert op de vergrendeling. In zoverre, dat als je de auto ontgrendelt (met de ab), en je opent de rechter achterdeur, dan vergrendelt de auto zich weer na 30 seconden.
En da's lichtelijk irritant. Zeker omdat dat is wat je veel doet als je eerst je kind in wilt laden.:rolleyes:

Vandaag gekocht: UK-specs achterlichten voor een MKV Alto.
:D

Via ebay.
Beide lampen. Kan ik dus nog kiezen of ik beide wit, of beide helemaal rood doe. ;)

Dus zo:
mainImg.jpg

of zo:
mainImg-1.jpg

De laatste is natuurlijk makkelijker vanwege het gebruik van resp. mistlicht (rode led) en achteruitrijlicht.

De verkoper leverde alleen in de UK, dus de lampen liggen binnenkort bij een vriend in Londen. Dan dus nog even kijken hoe ik ze hier krijg.

Edit: voor Carlover even de pics veranderd.;)

Ik zie alleen maar "You are not authorised to view this image"......... :(

Slimme aktie Rembrandt, zo blijft die mooi in balans.

Kort geleden iemand gewezen op de mogelijkheid van de zwarte B-stijl, ze kon zich daar niets bij voorstellen, maar na een printje met de foto van jouw Alto, ging ze meteen de garage bellen:D.

Kreeg net een mailtje van de verkoper dat ie de lampen op de post heeft gedaan.
Vervolgens maar even mijn vriend gebeld dat ie een pakketje kan verwachten. Wist ie nog niet.:)

Afhankelijk van zijn reactie ga ik hem vaker gebruiken als adresje voor leveringen.:cool:
Moet nog een UK-berijderszonneklep op de kop tikken.

De lampen zijn gearriveerd (oftewel: ik heb ze even opgehaald uit Brussel. Leuk weekendje weg.:cool:)

En dan komt het er dus zo uit te zien:
Before:
IMG_1863.jpg

After:
IMG_1866.jpg

En er ligt nog een aanpassing klaar.
Hier zit ie er even opgeplakt, maar de montage laat ik later (waarschijnlijk) nog door de dealer doen.
(Als ook de achterspoiler gemonteerd wordt.;))
IMG_1867.jpg

Mooi, he?
Black & White
IMG_1868.jpg

Heb je nooit problemen met de kleine opening van de achterbak? Die hoge tildrempel lijkt me zo onhandig... Dat heeft de concurrentie beter voor elkaar.

Voor spullen vervoeren heb ik de 308.
Bij de Alto ligt er een paraplu, een lampensetje en een Travel cot achterin, en daarmee is het wel vol.:)

Nette aanpassingen.

Wel zou ik achter de B-stijl een zwart strookje tape aanbrengen. Nu zie je tussen de zwarte B-stijl en de achterste zijruit een streepje wit.

Vandaag is de Alto terug geweest bij de dealert voor wat klein knutselwerk.
Links deden de luidsprekers niet mee (foutje bij installatie van de Parrot?) en het zonnescherm voor de achterruit (origineel Suzuki!) bleef eraf sodemieteren.
Alles werkt nu weer.

En omdat ie er toch was, meteen de achterbumper-"mask" laten monteren.
In de opdracht zat trouwens ook de bestelling en montage van een achterspoiler in kleur, maar de spoiler was helaas niet op tijd binnen.

De auto ziet er nu dus uit als op de laatste foto.
Af is ie nog niet. Er staan nog wel wat dingetjes op het verlanglijstje.

Ik dacht even, gezien de topictitel, dat de 308 het veld inmiddels heeft moeten ruimen. Dat blijkt nog niet zo te zijn..

Davidoff zei:
Ik dacht even, gezien de topictitel, dat de 308 het veld inmiddels heeft moeten ruimen. Dat blijkt nog niet zo te zijn..

Nee, maar daar wordt ook niet meer in "geinvesteerd". Zou ook niet weten wat, maar de behoefte is er ook niet meer.

B. RS zei:
Mooi dat je dat zelf ook in ziet. Maar waarom?

Omdat je ergens je geld aan uit moet geven (om er lol van te hebben), en de Alto erg geschikt is voor dit soort zaken.
BTW, zoveel geld is er nou ook nog weer niet aan gespendeerd, hoor.

Volgens mij is het voor jou met name de lol die je er in hebt om zo'n auto met simpele middelen zo perfekt mogelijk te maken, doe je goed(y)

Vandaag heeft de Peut vóór nieuw rubber gekregen.
De Michelins waren na zo'n 35.000km alweer aan vervanging toe. De 308 staat nu dus weer rondom op Bridgestones.
Nog een week of twee en ik ga door de magische grens van 100k met "Blackie".

Ik heb verder de bovenste "chroom"-strip in de grille vervangen, en de dagrijverlichting bestaat weer uit leds. Een beetje blauw, maar wel lekker.......fel.

De Alto kan voorzien worden van de achterspoiler. Die is binnen. Moet alleen even een afspraak maken. Maar dat kan nog wel een weekje of twee duren. 'k Zit de komende tijd wat vol.

:confused: Rembrandt? Vol met werk?
Ja, ja.....terwijl ik eigenlijk volop bezig ben met "nieuwe uitdagingen", komt er opeens ook veel werk op mijn huidige stekkie op me af. Wel interessant werk, dus ik ga er nog even flink tegenaan.
De VAG-club zal dus nog even moeten wachten.;)

Over drie weken wordt de Peugeot ingeleverd bij mijn werkgever, die daarna mijn werkgever niet meer is.:rolleyes:

Om dan niet te hoeven afkicken van het rijden met een taartschep........voila:
IMG_2021.jpg

De garage heeft het tevens eindelijk voor elkaar dat het achterste zonnescherm vast zit. Is een originele Suzuki-accessoire, maar is niet heel goed over nagedacht. De monteurs hebben nu zelf een alternatieve bevestiging bedacht die wel (lijkt) te werken.

Nog wat meer fotootjes:
IMG_2025.jpg

IMG_2023.jpg

IMG_2022.jpg

IMG_2033.jpg

Wat er voor de Peugeot terugkomt?
Het is nog even afwachten (want eerst een voorloper), maar het is voor 99% zeker VAG (als in Audi of VW). Company-policy.:rolleyes:

Zie op die laatste foto het linkerachterwiel van nóg een Alto voor de witte brulkikker... :)

ZEN zei:
Zie op die laatste foto het linkerachterwiel van nóg een Alto voor de witte brulkikker... :)

Dat zijn de zijwieltjes die ik nu heb kunnen verwijderen, aangezien de stabiliteit met de spoiler met sprongen vooruit is gegaan.:)

Rembrandt zei:
Wat er voor de Peugeot terugkomt?
Het is nog even afwachten (want eerst een voorloper), maar het is voor 99% zeker VAG (als in Audi of VW). Company-policy.:rolleyes:

Maar wat komt er voor VAGe voiture?

Rembrandt zei:
ZEN zei:

Dat zijn de zijwieltjes die ik nu heb kunnen verwijderen, aangezien de stabiliteit met de spoiler met sprongen vooruit is gegaan.:)

Bewaren voor de VAGKAR! :D

De Peugeot is teruggebracht tot (zo ver als mogelijk) standaard staat.

IMG_2230.jpg

Zonneschermpjes eruit, standaard antenne er weer op, standaard spiegelknippers terug.
Het interieur ziet eruit om door een ringetje te halen. Morgen nog even voltanken en door de wasstraat en dan kan ie worden ingeleverd.

Een paar daagjes zal ons gezinnetje zich moeten redden met de Alto (wat geen probleem is).
Maandag neem ik de nieuwe lease-auto in ontvangst. Dan weet ik ook pas wat dat zal zijn.

Eindstand: 103.350 km.
En dat in (bijna op de kop af) 3 jaar tijd (14 juni 2008).

Nieuwe werkgever is dichterbij, maar zal meer "werkbezoeken" (in Benelux) betekenen. Denk dus dat ik zo tussen de 30 a 35k per jaar zal blijven rijden.
Misschien dit keer een benzine. De grens daarvoor ligt dan erg dichtbij.

De leasehuur-auto is geworden:
Een Mocca-Antraciet VW Passat 1.4TSi 90kW/122Pk Comfortline.
Redelijk basic verder, maar wel met Executive-pakket.

Helaas zit er geen telefoonhouder bij, dus kan ik geen bluetooth-verbinding maken.:(

Snelle foto met iPhone:
3ffbc1bf.jpg

Rijdt verder wel lekker, en het is een goede roadtest voor de beoogde lease-auto, een Passat Variant 1.4TSi DSG, liefst in Highline.

Oei, dat is behoorlijk basic. :) Dat zal wel zo blijven tot de echte leasert er is, neem ik aan?
Hoe dan ook, ik wens jou veel veilige kilometers toe!

s velthuis zei:
Wat zijn we toch verwend geworden met z'n allen, dat we zelfs zoiets tegenwoordig al "basic" noemen... Het gaat blijkbaar nog steeds té goed met de economie.

Achter mijn opmerking hoorde een smiley, die er inmiddels ook staat.
Verder moet die opmerking gezien worden in het kader van de steeds fraai uitgeruste en gemotoriseerde voorgangers van deze VAG-mobiel!
Verder heb ik geen klachten over de economie;).

Qua uitrusting heb ik niets te klagen. Alles wat je nodig hebt zit erop.
Sterker nog, de wens voor de Highline zit 'm meer in de gebruikte materialen als stoelbekleding en chroomaccenten (van het nieuwe model) en de lichtmetalen velgen. En dat is ook wat Isla bedoelt, gezien mijn vorige auto's.:cool:
Verdere uitrusting (zoals het Executive-pakket) zou redelijk overeen komen met deze Passat.

Hij ziet er wat basic uit met die wieldoppen en het wat saaie, zwarte interieur.
Maar het is zoals gezegd wel een mooie test-auto voor mij, om te bepalen of een Passat wel mijn ding is. Qua motor en interieur zal de nieuwe namelijk niet heel veel verschillen.

Verder merk je meteen de grotere lengte (lees: wielbasis) tov de Peugeot.
Wel was het even puzzelen met de bediening. Alleen al het starten kostte me even.o_O
Kwestie van wennen. Ik mis echter de "satelieten" achter het stuur van PSA nu al.

isla zei:
s velthuis zei:
Wat zijn we toch verwend geworden met z'n allen, dat we zelfs zoiets tegenwoordig al "basic" noemen... Het gaat blijkbaar nog steeds té goed met de economie.

Achter mijn opmerking hoorde een smiley, die er inmiddels ook staat.
Verder moet die opmerking gezien worden in het kader van de steeds fraai uitgeruste en gemotoriseerde voorgangers van deze VAG-mobiel!
Verder heb ik geen klachten over de economie;).

Ok, dan snap ik wat je bedoelt. Laat wel onverket dat ik me steeds vaker verbaas over het grote verschil wat ik steeds meer zie tussen wat we willen en wat we nodig hebben. Overigens niet alleen bij auto's en ik doe er zelf net zo hard aan mee.

Dat is nog eens een lange proefrit. Hij gaat je vast niet tegenvallen, ik was positief verrast over deze auto en snap sinds dat wij hem tijdelijk rijden waarom je ze zoveel ziet.

Rembrandt zei:
Wel was het even puzzelen met de bediening. Alleen al het starten kostte me even.o_O

Haha, ik ken het. Wij hebben nu ook een Passat als voorloop auto een 2.0TDI variant die net wat completer is aangekleed met bijv. 17 inch velgen. De bediening was ik ook niet gewend en was even puzzelen op het begin.. Toen ik thuis kwam stond hij voor de deur en vroeg ik aan m'n vader waarom hij hem in z'n versnelling had staan(afrit loopt naar beneden), de reden was dat hij de handrem niet kon vinden:D
Zo zijn er nog wel meer dingetjes die even wennen waren, maar na 10.000 km in 2 maanden zijn we er wel aan gewend.
Alleen de RNS 300 vind ik maar een regelrecht drama, daar kan ik maar 1 positief punt aan noemen, en dat is dat hij uit kan. Wat een drama dat apparaat(n)

Moet zeggen, sinds we hem rijden is mijn mening tov de Passat sterk veranderd in positieve zin. Het is toch wel een erg fijne wagen, en de kleine aanpassing van de nieuwe passat hebben hem in mijn ogen erg goed gedaan. Juist de punten die mij niet bevielen hebben ze aangepakt:rolleyes:
Dus aan de nieuwe Passat heb je een erg goede auto in mijn ogen.
Desondanks totaal vind ik het totaal niet jammer dat m'n vader een auto met een leeuw in de grille heeft besteld, de 508 SW is toch meer mijn ding.

Ik ben benieuwd hoe hij jou gaat bevallen.

Hoe moet je zo'n hok starten dan? Op contact zetten, 3 weesgegroetjes doen, EHEC bacterie in de tank en vervolgens met een Bosch klopboor aanslingeren?

WOF
e010.gif

Rembrandt zei:
Qua uitrusting heb ik niets te klagen. Alles wat je nodig hebt zit erop.
Sterker nog, de wens voor de Highline zit 'm meer in de gebruikte materialen als stoelbekleding

Comfortline betekent kale stoelen? :D

Een bomvolle Golf Variant zou ik ook wel overwegen. De ruimte van een Passat is daarentegen dan wel weer erg lekker.. Keuzes.

Wings of freedom zei:
Hoe moet je zo'n hok starten dan? Op contact zetten, 3 weesgegroetjes doen, EHEC bacterie in de tank en vervolgens met een Bosch klopboor aanslingeren?

WOF
e010.gif

Bijna goed.

Je moet de 'sleutel' in het constact steken, de koppeling intrappen en de sleutel er helemaal indrukken en de motor loopt. Tenminste als het goed is, als je te lang hebt gewacht met het starten na dat je de sleutel er in hebt gestopt moet hij er weer een stukje uit en kan je hem weer starten. Het werkt een beetje omslachtig af en toe, maar je went eraan.

Terug
Bovenaan