Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

Rembrandt zei:
Kleine (tijdelijke) update:
Zoals aangekondigd wilde ik nog een chroomstrip toevoegen aan de grille.
De strip had ik al langer in huis, maar met dat pekelweer was er geen mogelijkheid dat ding netjes te monteren.
Nu de zon weer schijnt heb ik een (mislukte) poging ondernomen.

Het ding zit er totaal niet goed op, en is ook nog eens in twee delen gebroken. Op de foto zie je dat niet, en in het echie van afstand ook niet. Dus ik laat m nog even zitten.
In elk geval geeft het een goede indruk van hoe het uiteindelijk moet worden.

Wel netjes. Past goed bij de gefacelifte 207.

Rembrandt zei:
Ik heb trouwens nog nooit zoveel (kleine) schades met een lease-wagen gehad als met deze. Op de één of andere manier trekt deze het aan.
Bijna elke velg heeft wel een beschadiging, de lak zit onder de krassen, er zitten al twee vogelpoep-vlekken in de lak, en ik heb ook het interieur al flink vuil.
Dat laatste komt oa door het continue plaatsen van de MaxiCosi op de achterbank. Daar zitten nu vlekken omdat die MC ook wel eens op de (smerige) grond worden gezet.
Maar erger zijn de vetvlekken in de voerstoel(en). Vooral de bijrijdersstoel heeft het te verduren gehad doordat een pizza-maaltijd niet echt lekker ingepakt was in plastic en toch op de voorstoel was gezet.o_O
En dat terwijl mijn zwarte C5 met beige bekleding na 200.000km nog prachtig schoon was.

Ach, ik zal binnenkort eens een poging doen het ding grondig van binnen te kuizen

Iets minder vet voer nemen dus :T. Ook wel behoorlijk suf om een pizza op de stoel te plaatsen moet ik zeggen o_O.

Maarre, de C5 was zeker een privé-auto? Dat verklaart een hoop ;).

Rembrandt zei:
Kleine (tijdelijke) update:

Maar erger zijn de vetvlekken in de voerstoel(en). Vooral de bijrijdersstoel heeft het te verduren gehad doordat een pizza-maaltijd niet echt lekker ingepakt was in plastic en toch op de voorstoel was gezet.o_O
En dat terwijl mijn zwarte C5 met beige bekleding na 200.000km nog prachtig schoon was.

Ach, ik zal binnenkort eens een poging doen het ding grondig van binnen te kuizen.

Rembrandt ; in jouw woonplaats zijn er toch ook wel vormen van voedselbezorgers...:)

voiture zei:
Iets minder vet voer nemen dus :T. Ook wel behoorlijk suf om een pizza op de stoel te plaatsen moet ik zeggen o_O.

Maarre, de C5 was zeker een privé-auto? Dat verklaart een hoop ;).

Ze zijn zo lekker.:p
En ja, ze bezorgen ook wel, maar als ik ze zelf haal zijn ze toch nog warmer. Het kost je alleen je voorstoel.;)

De C5 was tot 160.000km ook een lease-auto. Voor mij maakt dat geen enkel verschil met hoe ik met een auto omga.
De 308 is wel wat meer een gooi en smijt-auto. Dat zou mee kunnen spelen.
En mijn vrouw rijdt er vaker in. De C5 heeft ze binnen no-time totall loss gereden.:p
(Gelukkig leest de directrice hier niet (vaak) mee :p)

Ik gaf een knipoogje ;).

Maar van feiten is niets anders te maken, toch? Of je nu wel of niet onder de plak zit maakt in dat opzicht niet uit :T.

Die neus ziet er best goed uit Rembrandt(y).
En het interieur, ach dat hoort kennelijk bij jonge gezinnen. Als ik af en toe in de auto's van mijn zonen kijk, dan zie ik ook steeds nieuwe gebruiksporen.

De trotse papa zei:
at laatste komt oa door het continue plaatsen van de MaxiCosi op de achterbank.

Even een bezorgd vraagje, maar heb je dit gelezen: Terugroepactie Maxi-Cosi

Dat vlekken op een lichte bekleding ken ik. Mijn Focus had ook van die lichte bekleding met een vetvlek, in mijn geval van de afhaalcinees en dan niet de dame in kwestie (helaas :(), maar van een nummer 143.

WOF
06-Smiley-msn.com-Personnages-.gif

Wings of freedom zei:
De trotse papa zei:
at laatste komt oa door het continue plaatsen van de MaxiCosi op de achterbank.

Even een bezorgd vraagje, maar heb je dit gelezen: Terugroepactie Maxi-Cosi

WOF
06-Smiley-msn.com-Personnages-.gif

Dit betreft een soort onderstel, dat met ISOFIX aan de acherbank wordt gekoppeld, en waar je de MAxiCosi in kunt klikken. Dus niet de MaxiCosi zelf, maar de FamilyFix.
Ik heb inderdaad lang met de gedachte gespeeld om zo'n ding aan te schaffen, maar het nadeel is, dat er maar een beperkt aantal typen stoeltjes op passen.
Dus ik blijf gewoon gebruik maken van de gordel. Na een tijdje heb je dat systeem ook helemaal door en is dat ook snel te monteren.

Maar die dingen zijn best duur, dus wat dat betreft wel balen voor de mensen die zo'n ding wel hebben aangeschaft.

Nog even een extra fotootje:
Hoewel de uitvoering van de modificatie geen schoonheidsprijs verdient, laat het wel zien hoe het staat. En dat het erop moet, ben ik wel over uit.
Later de uitvoering nog maar eens verbeteren, en een goede chroomstrip plaatsen.
DSC01991.jpg

Een update:

Op iets meer dan 62.000km is gisteren de grote beurt uitgevoerd.
Daarbij is meteen de storende kentekenplaathouder van Nefkens achter verwijderd.
Ondertussen is het interieur ook weer mooi schoon. Met "Mehrzweck", zoals wij dat noemen (je kunt het echt overal voor gebruiken;)) waren de vlekken snel weg.

De 308 staat voor nu op Michelins.
Hoewel de leasemij wil dat ik voor banden naar de KwikFit ga, waren de banden zo glad, dat de dealer besloot ze meteen maar te vervangen.
Nu zitten de Bridgestones dus achter en twee nieuwe Michelins voor. Lekker stil! Je merkt echt verschil.
Volgende keer de Bridgestones dus ook maar afrijden tot aan de beurt.;)

Grootste update is het onboard navigatie-systeem van Navigon. Dat is ge-upgrade naar een onofficiele 7.4.3-versie, die een stuk vlotter loopt, en alle nieuwe features van Navigon bevat. Hoef ik dus voorlopig geen nieuwe PNA te kopen.(y)
navigon7110.jpg

Wat niet werkt is de bluetooth, maar laat ik dat nu net niet gebruiken. Die (voor mij) overbodige functie is nu mooi uitgeschakeld.
En de map-updates (die voor versie 6.5 op het net aan het opdrogen waren) zijn voor Navigon 7 goed beschikbaar, dus kan ik het ding weer mooi up-to-date houden.

De kilometerstand nadert de 75.000 met rasse schreden, dus weer even een update.

De vijfdeurs hatchback heeft mij, mijn vrouw en een kleine van 9 maanden prima vervoerd op een vakantie naar Frankrijk.
Kinderwagen mee, skottelbraai mee (incl. gasfles). No problem.
Viel me enigzins mee.:)

Een paar vakantiekiekjes:;)

Onderweg
IMG_0322.jpg

Op de plaats van bestemming
IMG_0323.jpg

IMG_0324.jpg

IMG_0329.jpg

Op Magny-Cours
IMG_0571.jpg

IMG_0572.jpg

IMG_0575.jpg

......waar deze bolide een paar snelle rondjes maakte
IMG_0577.jpg

IMG_0584.jpg

Al met al een probleemloze vakantie voor de Peut.

Op de terugweg een flinke ster in de ruit.
Dus dan maar even naar Autotaalglas............

Nu was ik niet erg positief over de vestiging hier, na een eerdere, beetje mislukte reparatie.
Maar vandaag (beetje laat:rolleyes:) ging alles vlot, en kreeg ik zowaar nog een extraatje:
IMG_0001.jpg

Waarschijnlijk vanwege de MaxiCosi op de achterbank.:)

Over een week of drie wordt dit een "Black&White"-topic. Dan wordt de witte Suzuki Alto (eindelijk) geleverd.
Mooie reden voor een gezamelijke fotoshoot.
photographe-3032.gif

De Suzuki is binnen bij de dealer.
Komende week moet er nog het één en ander in en aan gebouwd worden, en dan is zaterdag de aflevering.

Hier wat foto's:
IMG_0744.jpg

IMG_0743.jpg

IMG_0742.jpg

IMG_0741.jpg

Eindelijk, hij ziet er best fris uit in het wit. Zal mooi staan naast de zwarte huisgenoot!

Dit zijn de specs:
Type: Exclusive
Kleur: Superior White
bijzonderheden: (opties):
- 15" Swift velgen
- zwarte b-stijl
- zonweringsset
- stootlijsten zijkant met eindkap Alto
- luxe kentekenplaten
- geen reclame op de kentekenplaathouders
- geen stickers met reclame
- verwijderen type-aanduiding
- chroomrandje rond mistlampen
- Parrot 9200
- luxe vloermatten met Alto-logo
nog te monteren: witte knippers koplampen
wensen:
- Diffuser
- Witte knippers aan de zijkant
- witte achterspoiler

Ik wil graag nog de achterkant symmetrisch maken, dus de achterlichten gelijk. Daarvoor heb ik een linker achterlicht uit Engeland nodig. Ook een "Engelse" bestuurderszonneklep moet er nog komen, om ook aan bijrijderskant een spiegeltje te hebben, en van die lelijke airbagstickers af te zijn.

Zo een heeft m'n vriendin ook gekocht. Ook de exclusive, maar dan in 't blauw.

Ben benieuwd, ziet er wel leuk uit (y)

Wat we alleen jammer vinden is dat er geen modderkuipen in de wielkasten zitten... je kijkt zo overal door heen. Heeft Pixo wel...

Leuk trouwens de 308 foto's op magny cours, heb er met de eend ook nog rondgereden! :)

Ik ben benieuwd rembrandt hoe het gaat worden, dit is wel erg saai natuurlijk!;)

De Alto is opgehaald.

Hier de eerste foto's. Zo vanaf de dealer.
De komende dagen ga ik nog wat kleine dingetjes aanpassen.

IMG_0758.jpg

IMG_0753.jpg

IMG_0763.jpg

IMG_0764.jpg

IMG_0765.jpg

IMG_0762.jpg

IMG_0760.jpg

Hm, je mag het onkruid tussen de tegels wel eens verwijderen :T.

Feli met de Alto! Wt is dat voor lelijk ding aan het stuur? Lijkt wel een vrachtwagen.
Leuk bovendeel van het dasboard in het midden.

Fraai Rembrandt, die zwarte B-stijl staat erg mooi, gefeliciteerd met dit leuke karretje(y).

Wielen, B-stijl en mistlampen staan super! De symmetrische achterlichten zouden 't wel afmaken.

En dat lelijke ding op het stuur is de Parrot-afstandsbediening. Maar inderdaad ook echt goed lelijk. Kan da nie sjieker nie?

Die afstandsbediening is daar gemonteerd zodat we zelf kunnen proberen wat we het prettigst vinden.
Op een andere plek moet je gaan plakken, en dat is wat lastiger ongedaan te maken. Dus of ie daar blijft........

Als het zondag weer zulk lekker weer is, ga ik maa eens met de oprit aan de slag....:)
En de knippers in de koplamp worden silver-lampjes.

De knippers aan de zijkant moeten ook wit, maar op dit moment lukt dat alleen met knippen en plakken (van draadjes) en daar ben ik niet zo dol op. Dus we wachten nog even op passende glaasjes.

Naar dat achterlicht wordt gezocht. Desnoods schakel ik een vriend in Engeland in.:cool:

Nog een modificatie waar 'ie in mijn ogen enorm van opknapt en er veel volwassener van uit z'n smoel gaat kijken:

Untitled-1-11.jpg

Dat standaard barbecuerooster ziet er altijd zo goedkoop uit. Dit is vast heel makkelijk te realiseren (tape, ofzo :p) en doet een hele hoop.

goed gedaan Rembrandt(y) Mooi karretje voor vrouw & kind.

Ik d8 eerst dat de stuurwielbediening van de audio zou zijn maar is dus de parrot.. Hm, misschien een iets eenvoudigere versie nemen ipv zo'n uitgebreide a.b.?

Parrot en daarmee ook audio, want hier sluit mijn vrouw haar iPod en ik m'n iPhone op aan, en dan gebruik je de cd-speler en radio dus zo goed als niet meer. Die Parrot is een erg mooi ding, en z'n geld nu al waard.
Ik vind de plek aan het stuur niet zo fijn, want ik raak allerlei knopjes bij het draaien (met één hand). Maar mijn vrouw bevalt het wel, dus ik vermoed dat het (voorlopig) zo blijft.

Hij gaat nog weer even terug naar de dealer. De b-stijlen waren iets te hoog gemonteerd. Hierdoor zag je toch nog wat wit van de deur. En dat is natuurlijk nou net niet de bedoeling. Dus dat wordt opnieuw gedaan.
Ze weten daar inmiddels dat ik een pietje precies ben met auto's.:)
Maar er wordt keurig op gereageerd.

Er wordt dan ook een chromen stripje om de grille heen geplaatst.
Ondertussen zitten er silver vision-lampjes in de koplamp.

Al met al maandag maar even nieuwe foto's maken.;)

De auto bevalt tot nu toe verder super.
En het staat leuk, dat Black&White bij de deur.:cool:

Rembrandt zei:
want ik raak allerlei knopjes bij het draaien (met één hand).

Daar zit je dus al verkeerd... :T

Proficiat met de Alto!
Je ziet ze écht vaak rijden. Succes voor Suzuki.

Kleine update bij 350 km op de teller.o_O

De auto is terug geweest naar de dealer. De b-stijlen zijn opnieuw en nu wel goed gemonteerd, en er is meteen een chromen randje om de grille bij gekomen.
Dat vraagt natuurlijk om nieuwe foto's, dus.............

IMG_1239.jpg

IMG_1240.jpg

IMG_1241.jpg

IMG_1242.jpg

IMG_1243.jpg

IMG_1244.jpg

IMG_1245.jpg

Het is een heerlijk wagentje om mee te rijden.
Valt echt 100% mee voor zo'n klein bakkie.

Leuk wagentje(y)
En meteen op z'n Rembrandts netjes ge-upgrade, keurig!

[sub][size=small]Die 3 letter nummerborden zie ik meteen allerlei combi's in ..NGS... Niet Goed Snik?:T[/size][/sub]

Mooi wagentje voor erbij (y) en geslaagde updates nu al. Staat er nog nog meer op de planning?

ENTE zei:
Leuk wagentje(y)
En meteen op z'n Rembrandts netjes ge-upgrade, keurig!

[sub][size=small]Die 3 letter nummerborden zie ik meteen allerlei combi's in ..NGS... Niet Goed Snik?:T[/size][/sub]

Thanks.

Om de berijdster een beetje onder druk te zetten hem vooral heel te houden, had ik trouwens meer Nooit/Nog Geen Schade in gedachten.:)

Planning:
- zijknippers wit/transparant
- achterspoiler (wit)
- zwarte "diffusor" van het GT-pakket
- ander achterlicht (UK versie links, dus ook met wit vlak)

Ach, en wat ik nog meer in m'n kop krijg.........:cool:

Dat ziet er allemaal heel netjes uit voor een Alto! Chrome plakrandje vind ik minder, maar de rest is erg strak!
Ga je de verticale spijlen van de grill nog donker maken?

Leuk die Alto! Wel doet hij me zo aangekleed met diverse opties en verfraaisels erg denken aan de Twingo. En dat is zeker een compliment!

StalenSnuitje zei:
Rembrandt, ik heb je gespot :D Dinsdagavond op de A12, volgens mij t.h.v. Veenendaal ;) Mooie bak hoor (y)

De Peut dan, denk ik. Want de Alto is daar dinsdag (voorzover ik weet) niet geweest.

Terug
Bovenaan