Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

Het betreft (even in het engels) "Defect Details: The Engine Relay Unit is incorrectly specified and could deteriorate over time and cause various operating faults and in rare cases may lead to the failure of other equipment."

Blijkt te gaan om een zekeringskast onder de accu.

Mijn broertje had een 307 SW phase2 in mooie Griffe-uitvoering, en was daar toch wel tevreden over. OK, het was lease, dus dan heb je toch minder last van de kwalen (bij hem o.a. de volledige brandstoftank vervangeno_O). Prive zou hij er denk ik niet snel één aanschaffen.
De 308 vind ik vooral qua interieur sprongen vooruit t.o.v. de 307.
De Focus vond ik zwaar tegenvallen, na alle verhalen over zijn goede wegligging. En het interieur is ook een afknapper.

Ik ben nog steeds heel tevreden met de 308.
Al is het úitzoeken van een auto het leukste werk (he Zen?:cool:). Dus ik ben al erg nieuwsgierig naar de 408.
Want dat zou de opvolger wel eens kunnen worden. Ik ben toch wel gewend geraakt aan de langere wielbasis van een C-segmenter.

Dít krijg je, als je je vers gewassen auto onder de verkeerde boom parkeert!! :cry:

DSC01174.jpg

DSC01173.jpg

DSC01172.jpg

Die kan dus meteen weer afgespoten worden.
Moet ook wel, want de lak is hier erg gevoelig voor, heb ik al gemerkt.

Over de terugroepactie:
Mijn auto zat in de serie waarbij de service-centrale preventief is vervangen. 45 minuten werk.
Ik merk geen verschil.;)

Ik ben nog steeds heel tevreden met de 308.
Al is het úitzoeken van een auto het leukste werk (he Zen?)

Ja, maar ook vermoeiend, als het zo lang duurt. En niet alleen voor de andere forummers! :D

Gewoon die boom rooien Rembrandt. Kunnen die meeuwen er ook niet meer in zitten!

(of staat ie op gemeentegrond??)

Ik was ergens op bezoek. Dus het was niet bij mij bij de deur.
De boom die je ziet staat op gemeentegrond en mag niet gerooid worden. Is "gezichtsbepalend".o_O
Dat de gemeente vervolgens niks aan onderhoud doet, ach............

De Peut is gisteren voor de tweede keer in twee dagen gewassen.
Hij glimt nu wel heel mooi, trouwens.(y)

Héééé, volgens mij is er iets met het bovenste gedeelte van de gril gebeurd, ik mis iets vertikaals......!!!

Hopelijk morgen zal ik een foto plaatsen die het allemaal wat duidelijker maakt.
Het werd me er te donker bij, dus ik ben gestopt met de aanpassing. Maar hij is op de foto dus nog niet af.

@PCR: isla is geen Leeuwrijder. ;)

Veel simpeler, Voiture.
Het hele stijltje moet zwart, want niet alleen de voorkant is zilvergrijs gespoten.
Dus omwikkel ik het hele stijltje, gewoon met isolatie-tape. Ook wilde ik het eerst uitproberen, en dus gekozen voor iets wat ik eventueel nog kon verwijderen.
Werkt goed en zie je niks van.

Ondergrille loopt iets hellend af, waardoor recht plakken wat lastiger is, maar het lukt wel.

@isla: ik had dat al snel ontdekt, doordat alle auto's ineens in de profielen staan. :T
Maar dan weet je nog steeds niet of het nog steeds je auto is.
Ik heb dat in mijn profiel trouwens al aangepast.

Fijn geduldwerkje :). Maar het resultaat mag er zijn. Op de foto ziet het er althans netjes uit.

hehe ik heb het eindelijk ontdekt maar ik had wel hulp nodig,

Ziet erg goed uit ben benieuwd naar het volledige resultaat (y)

@Rembrandt : ziet er goed uit zo. Ik vind persoonlijk de grille van de X-line mooier dan die van de XS/XT etc.

Ik houd wel van die kleine details, maar werd gistermiddag zo ongeveer gillend gek omdat ik niet kon ontdekken wat het was. Na enige hulp (understatement) moet ik zeggen dat het netjes is.

WOF
a020.gif

Het is hier nu alleen een beetje k*t-weer, dus ligt mijn werk even stil.:(
Hopelijk wordt het nog droog vandaag zodat ik het af kan maken.

Maar ik ben blij met de positieve reacties tot zover.

Het eindresultaat:

DSC01177.jpg

DSC01178.jpg

DSC01179.jpg

De onderste grille was nog best lastig plakken, omdat die schuin loopt. Maar het resultaat is wel goed.
Mocht het loslaten of toch niet mooi blijven, kan ik altijd nog met lak aan de slag.

Op de foto's valt er net iets te veel licht op de grille. De gebruikte isolatietape is ook glanzend, dus dan is het effect iets minder.

Mooi resultaat, maar bij een volgende meeting zal ik het waarschijnlijk beter ontwaren wat je noestig gedaan hebt...................(y)

Zonder twijfel zal in het eggie zichtbaar zijn welk een grote verandering heeft plaatsgevonden in Apeldoorn vanmiddag .....maar op de foto's lijkt het alsof je voor de kat z'n viool druk bent geweest:p

Op de foto's komt het inderdaad niet helemaal over.
Echter, het is in het echie eg wel beter.

Ter vergelijking dan maar:
308voor8x6.jpg

DSC01177.jpg

Ik zet 'm binnenkort wel even naast een standaard 308 ter vergelijk.;)
En wie weet doe ik het nog eens over met doffe tape, zodat de verticale spijltjes nog wat meer wegvallen.
Maar voorlopig vind ik het zo wel even goed.

als jij het mooi vind, dan is er een zaterdagmiddag aan besteden geen verkeerde energie..(y)

Zelf snap ik het niet.. Waarom>?>??o_O

Andersom gedacht/gerendeerd (negatief): Je bent met silverkleurige tape in de weer geweest om JUIST horizontale, chromen lamellen te creeëren..
dat is namelijk in achteraf(troep)markt verkrijgbaar...

Tja, waarom?
Ik heb de grille op de XT vanaf het begin iets té gevonden. En dus vond ik het leuk om eens te proberen hoe het stond met alleen horizontale "chroom"-streepjes.

Nog wat foto's (van te donker tot overbelicht) waarop het verschil wat duidelijker wordt. En omdat het gewoon mooie plaatjes zijn.;)
DSC01180.jpg

DSC01181.jpg

DSC01182.jpg

Nee, je kunt niet echt dicht bij de fabriek komen.
Maar ik heb sowieso begrepen dat het de aluminimumummum-gieterij is.
Dus op z'n hoogst komen mijn velgen er vandaan.:)

Rembrandt zei:
Nee, je kunt niet echt dicht bij de fabriek komen.
Maar ik heb sowieso begrepen dat het de aluminimumummum-gieterij is.
Dus op z'n hoogst komen mijn velgen er vandaan.:)

:eek:, spannend................

De 30.000km is gepasseerd.

Verder een hernieuwde poging de DLR-/stads-lichten te vervangen door LED's:

DSC01305.jpg

DSC01307.jpg

Deze poging is duurder, maar bevalt beter. De led's reflecteren meer in de koplamp-unit. En ze zijn wat witter dan de vorige.
Het zijn wel joekels, dus ze passen echt net.

subtiele maar goede aanpassing! die "boompjes" heb ik in mijn A6 ook gebruikt. zijn mij goed bevallen en zijn ook heel lang heel gebleven (y) de eerste poging, met simpele leds, was na 5.000km kapot. deze hebben het meer dan 70.000km volgehouden. toen ging de eerste wat flikkeren. vorige week allebei eruit gehaald en originele gele lampjes teruggezet (voor origineelstaat bij inleveren vrijdag as :( )

geen problemen bij jou met boordcomputer :confused: mijn A6 zou foutmelding geven vanwege lagere weerstand, maar dat is door vriend bij montage meteen opgevangen door extra weerstand mee te solderen.

Nee, geen problemen.
Bij de goedkopere ledjes moest ik ze aan beide kanten monteren, anders deden ze het niet. Deze deden het meteen.
Zijn van Pilot. En passen echt net. De onderste bolletjes zitten op het randje van de lampbehuizing.

Ik heb trouwens als eerste jouw topic erbij gepakt, Keet, maar die Duitse zaak heeft de lampjes die ik nodig heb (21W5, Bay15D) niet in wit, alleen in rood.
Wel hebben ze nu ook specifiek voor Audi andere ledjes, de zgn SMD-ledjes, met die gele vierkantjes. Die schijnen heel helder wit licht te geven, maar die hadden ze dus nog niet in wit bay15D. Maar die zijn ook nóg duurder.o_O
Maar ach, jij krijgt nu standaard led-DLR.;)

De Féline-bumper komt eraan!

....mwa, dat zal nog wel meevallen, maar de schade is er:
ik reed vanavond achter een Citroen Nemo. Deze draait dezelfde weg in als waar ik heen moest, dus ik rij achter hem aan. Vervolgens stopt de Nemo, dus ik ook.
De achteruitrijlichten floepen aan, en de bestuurder geeft flink gas. Dus voordat ik ook maar kon reageren, anders dan vol op de claxon te gaan hangen, zat hij er al bovenop.

Schade lijkt beperkt, maar met zo'n grote Peugeot-muil kan dat nog wel eens tegenvallen. Er zit bv een scheur in die grote zwarte ongespoten plastic bumper.

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

IMG_0126.jpg

De schade aan het gespoten deel is beperkt, dus een Féline-bumper zit er waarschijnlijk niet in.:(
Ach, als het maar weer netjes wordt opgelost.

Balen, ook als is de schade beperkt, het kost je altijd weer een hoop gedonder en tijd waar je nooit op zit te wachten.
Tip: meteen de zwarte tape in de grill laten vervangen door zwarte verf????:)
Sterkte!(y)

hm, jammer joh..
Jammer dat je waarschuwde ( al snap ik dat dat je eerste reflex is..)
Als je dát nou niet deed, was de klap groter en een Feliné bumper mogelijk een optie..

Ach, heb je een paar dagen weer een ander vervoer middel, kan je opnieuw verlangen naar de 308;)

Durashift zei:
Ach, heb je een paar dagen weer een ander vervoer middel, kan je opnieuw verlangen naar de 308;)

De Astra-accessoires liggen al weer klaar. Vervangende auto's kennende..........o_O

Toevallig heb ik van de week gekeken voor een potje matzwarte bouwpakketverf. Om de grille een keer goed te doen. Moet ik alleen eerst weer al die plakkertjes eraf halen. Dus laat ze dat ding maar vervangen.;)
Vervangen door een XR-grille scheelt me plakken, dus da's ook een optie.:cool:

Terug
Bovenaan