Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

Irritant systeem, daar heb ik ook al eens enorm mee lopen klooien in een Toyota Verso.

Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden, Rembrandt. Wanneer denk je te gaan bestellen?

Wings of freedom zei:
Hoe moet je zo'n hok starten dan? Op contact zetten, 3 weesgegroetjes doen, EHEC bacterie in de tank en vervolgens met een Bosch klopboor aanslingeren?

WOF
e010.gif

Die weesgegroetjes doe ik bij elke auto, en de Christoffel hangt aan de sleutelhanger.
Maar verder is het zoals S-RS meldt.:)

Bestelling zal pas komen als ik door de proeftijd heen ben.
Ze zijn hier wel gewend aan kale auto's, heb ik gemerkt. Daar moet ik dan maar snel verandering in brengen.:cool:

Beoogde wagen is een Passat Variant Highline 1.4TSi DSG (zwart met beige interieur).
Of dat allemaal gaat lukken is nog even de vraag, aangezien ik ook nog wat pakketjes wil (Advance, Executive, panoramadak. Dat is het wel zo'n beetje;))
Wordt waarschijnlijk dik bijbetalen. En dan is de vraag of we dat er voor over hebben. Het blijft tenslotte een VW.:p
Daarbij gaat de huidige regering nog rare dingen doen, zoals de kinderopvangvergoeding, dus het geldboompje is snel leeg (zoals s velthuis al vermoedde).

Nieuwe pagina, mooi overzicht

Suzuki Alto 1.0 Exclusive 2010
IMG_2033.jpg

IMG_2023.jpg

Volkswagen Touran 1.4TSi Comfortline 2010

IMG_2941.jpg

IMG_2996.jpg

Over het bedaagde uiterlijk van de Passat:
vandaag even bij Pon langs geweest (het occassioncentrum/dealer) omdat er nodig nieuwe bandjes voor gemonteerd moeten worden. Die zijn zo glad als een aal. Het verhuurbedrijf heeft zijn verontschuldigingen aangeboden en donderdag komt er nieuw rubber om.

Wat daar met al die VW's (en Audi's) wel duidelijk wordt, is dat een VW (en Audi) best een mooie auto kan zijn, maar dan moet je 'm wel "aankleden".
Het bovenstaande model lijkt vreselijk saai en oud vergeleken bij zijn opvolger, maar het verschil is niet heel groot.
En als je dan een prachtige R-line Variant ziet staan daar, da's toch wel erg mooi.

90% van de VW's op de parkeerplaats bij de zaak heeft bovenstaande dopjes. Dat is dus iets wat ik zéker ga proberen anders te doen.
Nu is gelukkig de nieuwe Passat standaard toch weer wat beter uitgerust dan de "oude", dus de basis is op zich goed.

Hey Rembrandt,
Veel nieuws hier, had ik even gemist :rolleyes: Van harte met nieuwe baan! (tell me more?) en over Passat-keuze wil ik altijd wel meebabbelen... (en voor software-aanpassingen tzt kom maar langs).

ketelapper zei:
Hey Rembrandt,
Veel nieuws hier, had ik even gemist :rolleyes: Van harte met nieuwe baan! (tell me more?) en over Passat-keuze wil ik altijd wel meebabbelen... (en voor software-aanpassingen tzt kom maar langs).

Zet de VAGCom maar vast klaar!
:)

Als je toch met VAGcom aan de slag gaat... neem dan meteen VDS Pro mee. Daar kun je nog meer mee aanpassen (comfortmodules e.d.) dan met VAGcom ;)

Ik zeg: 19" eronder, 5cm zakken en verder heeft zo'n Passat weinig nodig :D

Rembrandt zei:
Bestelling zal pas komen als ik door de proeftijd heen ben.
Ze zijn hier wel gewend aan kale auto's, heb ik gemerkt. Daar moet ik dan maar snel verandering in brengen.:cool:

Beoogde wagen is een Passat Variant Highline 1.4TSi DSG (zwart met beige interieur).
Of dat allemaal gaat lukken is nog even de vraag, aangezien ik ook nog wat pakketjes wil (Advance, Executive, panoramadak. Dat is het wel zo'n beetje;))

Vandaag even een kort gesprekje gevoerd met wagenparkbeheer.
Ik heb de lease-regeling iets anders gelezen dan bedoeld wordt. De opties die mogelijk zijn op de standaard auto zijn voor eigen rekening, maar niet vrij te kiezen. Ook deze zijn al vastgelegd.
De basis lijkt de VW Comfortline uitvoering met Executive-pakket. En dan kan er nog slechts als optie een trekhaak onder geschoven worden (bij mij "mandatory" vanwege de boot) en/of een automaat ingeschroefd worden.
Die automaat (DSG) ga ik binnenkort uitproberen of dat het extra geld waard is. De 1.4TSI die ik nu heb is erg schakellui te rijden, dus bevalt me eigenlijk wel.

Keuze wordt nu: Passat Variant (1.4TSi) of Touran (1.2TSi?).
Het wordt dus in elk geval geen "Rembrandt"-uitvoering.:(
Hoewel de voorloop-Passat (die dus precies voldoet aan de standaard policy) prima bevalt (is een erg fijne auto), zal ik wat dat betreft m'n ei dus kwijt moeten in de Alto.:rolleyes:
Gelukkig heeft de Passat Comfortline 2011 standaard lichtmetaal. Ben ik in elk geval van die doppen af.

Rembrandt zei:
Het wordt dus in elk geval geen "Rembrandt"-uitvoering.:(

Je denkt nu al met weemoed terug aan je 308 ;)
Lees voor het eerst dat een Touran ook kandidaat is. Golf Variant blijkt niet mogelijk?

Jammer Rembrandt, maar volgens mij lukt het jou toch weer om op de een of andere manier de zaak op te leuken(y).

Achteraf zelf accessoires toevoegen kan altijd, kun je ze aan het einde ook weer zelf verkopen (y)
Scheelt ook nog bijtelling :)

Balen Rembrandt. Maar idd zoals eerder door Isla gepost, opleuken is wel aan jou besteed. Misschien iets afplakken met tape, het logo bijvoorbeeld. :D

Davidoff zei:
Je denkt nu al met weemoed terug aan je 308 ;)
Lees voor het eerst dat een Touran ook kandidaat is. Golf Variant blijkt niet mogelijk?

Qua uitvoering was de 308 lekker vol. Maar ik moet zeggen dat de Passat ook wel een erg lekker rij-ijzer is.
En ik heb eindelijk mijn vrouw kunnen bewijzen dat een sedan ook een zee aan ruimte heeft. Zelfs met de kinderwagen in de bak heeft de Passat nog 2x zo veel ruimte over dan in de (lege) bak van de 308.

De Touran is een kandidaat, omdat ik wel van overzicht en hoge zit houd. Het glasopervlak van de 308 mis ik wel. Ik zit nu door een brievenbus te staren. O ja, en de Touran heeft de voorkeur van de directrice.....:rolleyes:
De Golf Variant kan wel, maar is een zgn "downgrade" (lagere kategorie) zonder dat ik daar geld voor terug krijg. Ja kijk, dán ben ik een echte Nederlander, en ga ik dus voor de kategorie die ik mag.

Ik kan trouwens nog wel "upgraden". Dan wordt het een kale Audi (en da's nog erger dan een kale VW:)) of een kale Sharan, of......een luxere Passat. Vraag is alleen wat dan dat "luxere" inhoudt.

Wordt vervolgd.

Een Passat kun je heel makkelijk met een 308 vergelijken... :rolleyes:

De voorkeur van je vrouwelijke baas is heel belangrijk. (y) Hebben we igg een buschauffeur tijdens de Fransrijdersmeet.
Kom op Rembrandt, VW oké, hoge zit prima maar een Touran ? :cry:

Liever een Touran dan een Sharan vermoedelijk.
Een SUV is bij veel werkgevers sowieso uit den boze. Blijft voor wat de hoge zit betreft niet zo heel veel meer over. Touran lijkt mij dan een prima keuze.

Als je als verplichting VAG (werkgever), MPV (directrice) en hoge zit (jezelf) hebt wil ik het geen keuze meer noemen ;)

Sterkte met het uitzoeken Rembrandt, jammer dat de regeling van je nieuwe werkgever zó beperkt is. En succes met de nieuwe baan!

Vanaf 1 september wordt de (huur-)Passat omgeruild voor een Volkswagen Touran uit de pool.

Touran.jpg

Zoiets, maar dan donkerblauw.
Van begin 2010, Comfortline 1.4Tsi 140pk. Met RNS510, 7-persoons en trekhaak. Kan ik voorlopig even mee vooruit.

simca1006 zei:
Hebben we igg een buschauffeur tijdens de Fransrijdersmeet.
Kom op Rembrandt, VW oké, hoge zit prima maar een Touran ? :cry:

Nu dus voor 7 personen!:T
Wanneer is de (al lang geleden beloofde) Grolsch-excursie?

Als iemand nog de specs (uitrusting) heeft van dit model in Comfortline en met Executive (Plus) pakket, dan houdt ik me aanbevolen.

Rembrandt,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan(y)

Touran is misschien niet de opwindendste auto, maar is volgens mij verder wel prima vervoer. Mijn vader heeft nu sinds een halfjaar een Touran 1.2 tsi en is er zeeeer tevreden over. Blijft dit voorlopig jouw auto of mag je eerdaags een nieuwe bestellen?

Het schijnt "policy" te zijn om eerst de pool-auto's op te rijden. Wat op zich logisch is.
Als nieuwe medewerker krijg je dus bijna altijd een poolauto voor je kiezen.

Nou is dat minder erg als je toch maar de keuze hebt uit een paar modellen. De nieuwe auto was dan immers ook bijna gelijk geweest aan de pool-auto.
In mijn geval zou ik Passat of Touran gaan rijden. Maar ik kan die nieuwe Touran echt niet mooi vinden. Ze hebben 'm wat mij betreft gewoon verknalt met de laatste facelift. Dus deze pool-auto is voor mij een uitkomst, aangezien ik dan het, mijns inziens, mooiere model Touran kan rijden.

Afrijden van deze auto betekent waarschijnlijk eind 2013 een nieuwe bestellen.

Zo, dat is dus een hele lange proefrit :) Eerst een maand de Passat geprobeerd, nu mogelijk 30 maanden Touran proefrijden... Kun je eind 2013 wel goed afgewogen keuze maken :rolleyes:

Tja, zo'n halve facelift is niks.
Wanneer komt de écht nieuwe Passat?

P.S. Heb nog een A4 Avant afgeslagen. ;)

Rembrandt zei:
Het schijnt "policy" te zijn om eerst de pool-auto's op te rijden. Wat op zich logisch is.
Als nieuwe medewerker krijg je dus bijna altijd een poolauto voor je kiezen.

Yep, gebeurd algemeen wel, zeker in slechtere tijden. Bij mijn vorige werkgever al meegemaakt, alleen hadden ze daar een bestelstop. een Poolauto was niet verplicht, maar wel heb ik twee weken rondgereden in een VW Golf variant als 'naloop' auto. Ook nu bij WOFster op het werk, ze had net de aanvraag voor een nieuwe leaseauto van één van haar medewerkers goedgekeurd en werd vervolgens teruggefloten want per 1-7 eerst alle poolauto's oprijden.

Maar gefeliciteerd. Als je toch al ook over een Touran zit na te denken, dan lijkt dit mij een prima keus.

WOF
a010.gif

1 september was het dan zover: de pool-Touran werd in ontvangst genomen.
Het is nu dus weer Black&White bij Huize Rembrandt.

De foto's:
IMG_2941.jpg

IMG_2940.jpg

IMG_2939.jpg

IMG_2942.jpg

Het betreft zoals eerder al aangegeven een Volkswagen Touran 1.4 TSI 140pk Comfortline, met een paar opties:
- 7-persoonsuitvoering (twee neerklapbare stoeltjes)
- RNS-navigatie
- Telefoonvoorbereiding met VW Touch-adapter
- Trekhaak

Dat was 't wel zo'n beetje. En daar zal het ook wel zo'n beetje bij blijven.
Het is bij mijn huidige werkgever niet normaal om je lease-auto vervolgens helemaal te gaan optuigen.
Sterker nog, gezien de reactie van de wagenparkbeheerder bij het overhandigen van de auto (de vorige berijder kreeg nogal wat (deels terecht) commentaar op de staat van de auto) wordt het echt niet op prijs gesteld.

Maar ach, als je 'm er mooier mee maakt..........
Wat dus komen gaat:
- bezoekje aan de hersteller voor hier en daar een deuk en kras (gaat nog op het conto van de vorige berijder)
- 60K-beurtje, waarbij de kentekenplaten worden vervangen door luxe platen (je moet toch wát! :cool:)
- sonniboys
- VagCom-sessie voor wat aanpassinkjes in de computer (nog even kijken wat, maar in elk geval "bliep" bij alarm en zweeds standje verlichting)
- ........ (wie weet verzinnen we nog wat in de loop der tijd)

Voorlopig ziet ie er al een stuk beter uit dan toen ik 'm kreeg door een beetje aan de slag te gaan met lakstift en poetsdoek, en een beetje hulp van een (goede) wasstraat.

Ik heb nog niet heel veel gereden (zit een vakantie tussen), maar ik ben best tevreden.
Het is een vlotte, ruime wagen, die erg stabiel op de weg ligt. Hij heeft in elk geval mijn voorkeur boven voorgaande Passat. En dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Wat mis je dan?
Voor de looks vooral het lichtmetaal. Hoewel de doppen nu mooi zijn door een poetsbeurt, blijft lichtmetaal toch beter smoelen.
En verder de auto-stand op de verlichting, de xenon (tijd geleden dat ik een lease-auto had zónder), de regensensor en de auto-dimmende binnenspiegel.

Update dan nog voor de Alto:
die is nu een jaar oud, en dan schijnt-ie onderhoud nodig te hebben. Kan het me bijna niet voorstellen met 3500 kilometer op de teller, maar goed.....
Bij die onderhoudsbeurt wordt er dan meteen een dashboard-kastje ingebouwd. Die is tegenwoordig standaard op een Alto, maar kan dus ook nageleverd worden.
(Misschien ook een tipje voor de Pixo-rijders hier. He DENNIS ? ;))

Zo op de foto's lijkt hij best te glimmen.
Het eerste wat me op valt, mistlampen.. Je gebruikt ze nooit, maar ik vind het er wel meteen cheap uitzien als ze er niet op zitten.

Voor de rest, prima auto!

De updates komen langzamerhand tot stand.

Voor de Touran:
- 60K-beurt gehad
- luxe kentekenplaten gemonteerd en de houder heeft nu geen reclame meer.(y)
- afgelopen vrijdag heeft V.K. te D. :p de nodige aanpassingen gedaan aan de VAGCOM. Waarvoor dank.

De aanpassingen in de computer die gedaan zijn:
- alarminschakeling bevestigd door toon
- alarm in Engelse stand (frequentie-toon met 30sec. alarm en 5 sec pauze x 10 herhalingen)
- Skandinavisch standje verlichting (continue verlichting aan)
- Leaving Home verlichting (Coming Home gaat nog steeds handmatig:()
- Computer van l/km naar km/l (kan ik nu in het menu aanpassen. Dus V., dat is gelukt!)
Verder is de parkeerinstelling van de rechter buitenspiegel ingeschakeld. Ik kan dat nu ook kiezen in het menu, maar hij doet het niet. Zal toch ergens een moduletje missen, denk ik.
Wat ook niet werkt, is de piep-toon bij het ontgrendelen, hoewel we dat wel ingesteld hebben. Wat daar fout gaat is me nog onduidelijk. Maar de vergrendeling was het belangrijkst.
Ook hebben we de verlichting in de deuren ingeschakeld.......die er niet in zit. Heb het nog niet verder uitgezocht, maar moet nog kijken of dit alsnog realiseerbaar is.

Morgen wordt de Touran overhandigd aan de schade-hersteller om 'm weer in smetteloze staat te brengen. Daarna zal ik wel wat update-foto's plaatsen.
Ik ben ondertussen op zoek naar Sonniboys en een iPhone4-houder voor het dashboard (ter vervanging van de Touch-adapter). Dit laatste omdat de nieuwe 4S (mijn nieuwe binnenkort) dezelfde maten heeft als de 4 van mijn vrouw. Dus da's "handy".:)

De Alto heeft z'n beurtje gehad bij een kilometerstand van nog geen 5000 kilometer en krijgt woensdag het dashboardkastje.

Als alle updates zijn gedaan, komen er wel weer foto's.

Toch wel apart, bij de een wordt de auto gechipt, bij de ander geketeld(y).
Maar wel lekker dat soort kleine ekstra dingen, die er gewoon op zitten, te kunnen gebruiken.

Net de Touran-sleutels overhandigd aan de schade-hersteller en een vervangende auto daarvoor terug gekregen, een.........Touran.
Wel het nieuwe model. Een 1.2TSI BlueMotion Comfortline met Executive-pakket.

e6d02d9a.jpg

Neus van de nieuwe is wel strak. Kont met die nieuwe lampen vind ik nog steeds niks.
In het interieur is er nauwelijks verschil.
De 1.2 rijdt best aardig, al mist ie de "bite" van de 1.4. De nieuwe lijkt wat straffer geveerd dan de oude. Ik vind "de mijne" comfortabeler.

Op internet een "einbau-anleitung" gevonden voor de lampjes in de deuren. Maar dat is me te veel draadjes-trek-gedoe, dus die upgrade valt bij deze af.

De Touran is terug van de schade-hersteller.
En als je dan weer in de 1.4 met 140pk stapt, dan is die 1.2 toch wel een erg gezapige uitvoering.
a045.gif

De deukjes zijn netjes verwijderd. Ze hebben 'm alleen niet gepolijst, wat volgens mij wel de bedoeling was. Dat moet ik dan binnenkort zelf maar eens doen.

Op Marktplaats heb ik een volledige set Sonniboys op de kop getikt, dus die zit er nu ook in. Buiten dat het praktisch is met een kleine achterin, staat het ook nog beter, vind ik.

IMG_2998.jpg

IMG_2996.jpg

Ben best tevreden met de auto. Al is de standaard voor nieuwe auto's nu het Highline-uitrustingsniveau geworden, waardoor ik bij een nieuwe auto mijn keuze had kunnen nemen, nml de Passat Variant 1.4TSi DSG Highline. Beetje zuur, maar over 3 jaar kan het allemaal weer anders zijn en dan zien we wel.
Of de politie moet binnenkort weer eens een file creëren.............o_O
a092.gif

De Suzuki is ook weer iets "geupgrade".
Hij heeft, net als nieuw uitgeleverde Alto's, een dashboardkastje gekregen.

IMG_3001.jpg

IMG_3002.jpg

Hoeveel heeft jou dat uitdeuken gekost, of wat waren de kosten?
Wil dat voor mijn auto ook maar eens gaan doen...

Terence zei:
Hoeveel heeft jou dat uitdeuken gekost, of wat waren de kosten?
Wil dat voor mijn auto ook maar eens gaan doen...

€ 0,-
Het is een lease-auto en het eventuele eigen risico ligt bij de vorige berijder.

Zo'n dashboardkastje, kun je dat zelf inbouwen? En hoeveel kost 't? Als ik het vragen mag.

M'n vriendin wil ook zo'n kastje in haar Alto. Lijkt me een mooi kerst kado :D

De Alto blijft leuk maar die Touran zit echt geen sjeuigheid aan. Zal ongetwijfeld een fijne en praktische auto zijn maar met zo'n kale buitenkant zonder mistlampen en lmv wordt de al niet spannende Touran er niet spannender op. En dat dashboard kan gewoon echt niet meer in deze tijd.

Maar het is een pool auto en dan moet je tevreden zijn met wat je krijgt.:)

En potverdorie wat is die Touran gewoon een fijne bak. Dat dashboard is echt lekker praktisch. Overigens is dit een oude versie he.

Joep83 zei:
Zo'n dashboardkastje, kun je dat zelf inbouwen? En hoeveel kost 't? Als ik het vragen mag.

Kost €79,- incl. inbouw.

Terence zei:
En potverdorie wat is die Touran gewoon een fijne bak. Dat dashboard is echt lekker praktisch. Overigens is dit een oude versie he.

Klopt. Al is er qua interieur echt nauwelijks wat veranderd in de nieuwe.
Sterker nog: een aantal knoppen (airco, stuurbediening) zijn in de nieuwe misschien fraaier, maar deze is ergonomischer. Doet gewoon wat het moet doen, al ziet het er saaier uit.

Ben het wel met rjthefrisian eens, hoor. De nieuwe uitvoering is, ook voor de Touran, zoals gezegd de Highline. Maar zelfs dan wordt de Touran nog geen fraaie auto. Maar praktisch is ie wel.

Rembrandt zei:
Of de politie moet binnenkort weer eens een file creëren.............

Niet grappig. En dan heb je er ook niets meer aan.

Kastje van de Alto is netjes. Auto ziet er best leuk uit in het wit. Misschien nog een optie om de stootstrips in kleur te spuiten? Al zijn ze dan niet zo praktisch meer. En witte zijknippers?

Met de stootstrips in wit wordt ie me iets te gladjes. Ik vind het contrast, zeker in combinatie met de zwarte "diffusor", wel aardig.

De witte zijknippers komen er nog op. Echter, tot op heden zijn die nog niet te vinden. Hoewel de Chinese versie standaard met witte knippers wordt geleverd, zijn die nog niet in Nederland verkrijgbaar.
Je moet het hier nu doen met Swift-knippers, waarvan de stekker niet past en je dus de draadjes moet gaan doorknippen. En dat wil ik eigenlijk niet.

Sinds vandaag, voor het eerst in mijn mobiele leventje, winterbanden onder de auto.
Onder de Touran welteverstaan.

Nou ben ik altijd gek geweest van Michelin onder m'n auto. Daar vroeg ik zelfs bij de lease-auto speciaal om. Past ook wel onder een Franse auto.
Maar nu heb ik, ongevraagd, Michelins gekregen. En of het aan deze Alpin winterbanden ligt, of aan de winterband in het algemeen, (of aan de Duitse auto, :rolleyes:) gelukkig wordt ik er voorlopig niet van.

Wat een herrie!!
a093.gif

Nou is die Touran natuurlijk ook nog eens een vreselijke klankkast, maar hier wordt ik niet vrolijk van.
Van 't weekend even checken of mijn vrouw het ook zo beleefd en het niet aan mij ligt. Anders maar terug naar de garage, want hier ga ik niet tot april mee blijven rijden op deze manier.

Kan het aan de montage liggen? Hij spoort op zich wel goed.

Dat je meer bandengeluid hebt met een winterband, dat merk ik ook. Bij mij is het niet irritant, jammer dat dit bij jou wel het geval is.

Hm, die banden hebben ook een negatief effect op je spelling :p.

Meer geluid is een bekend gegeven inderdaad. Ik heb nog nooit winterbanden gehad, maar kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt!

Kan ook aan de uitlijning liggen, of de bandenspanning... dat kan je zelf makkelijk uitproberen. Als ik kijk naar de extra herrie die (Michelin) winterbanden maken op de Jumper van m'n vader, of op zijn Break (ook moderne Michelin winterbanden) dan kan ik je verbazing begrijpen, maar het went. En na de winter is het ineens extra fijn stil in de auto!

Hoi. Ik ben beniewd naar de 'diagnose' :rolleyes: Ik heb ook Michelin Alpins en ik hoor nauwelijks verschil tussen zomersloffen en winterpantoffels...

(ik ga zaterdag aan het klussen op de oprit; twee sets wisselen zodat ook ketelapster weer veilig door de kou kan)

Net weer wat woon-werk verkeer achter de rug, en de indruk blijft dat het een stuk rumoeriger is geworden.

Niet dat de Touran op de zomersloffen een voorbeeld van rust is, maar er komt nu boven de 100 km/u een zware brom bij, die je door merg en been gaat. Bij 140 is het bij wijze van spreke of je de gehele route wordt vergezeld van een Chinook boven je auto.

De winterbanden zijn in de lease verplicht bij mijn huidige werkgever. Vandaar dat ik ze nu heb. Heb er eigenlijk nooit het nut van ingezien in Nederland.
De Suzuki gaat niet op winterbanden. Met de weinige kilometers die daarmee gereden wordt vind ik dat een beetje onzin. Als het echt raar weer wordt kan de Touran als vervoersmiddel worden gebruikt.

Terug
Bovenaan