Rembrandt - Volkswagen Tiguan Allspace 1.5TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) - En door…..!

De wintertijdschilder zei:
blijft vooral de buitenkant achter met die vreselijke standaard 6-arms 17" velgen.
Het oog wil ook wat, en om hier nou een maandelijkse mega-vergoeding voor te gaan betalen...........

Zoals gezegd hebben we nog een jaartje, maar voorlopig heb ik dus de volgende top 3:
1. Volkswagen Touran 1.4TSI 140pk DSG Highline

Het oog wil ook wat, dus valt een A5 SB af wegens de velgen en blijft een Touran wel staan....

Gelukkig heeft een ieder een andere smaak.

WOF o_O

@Rembrandt: de maandelijkse vergoeding kan je toch gewoon omzeilen (als je dat wilt) door zelf een setje grotere wielen te kopen en na afloop van contract weer te verkopen?!

[sub][size=small]Of kan family Guy stiekem de ruimte van een Touran beter kan gebruiken dan de meer spannende lijnen van een SB;)[/size][/sub]

Wings of freedom zei:
Het oog wil ook wat, dus valt een A5 SB af wegens de velgen en blijft een Touran wel staan....

Gelukkig heeft een ieder een andere smaak.

WOF o_O

:)

Het is meer in de trant van: als ik dan toch veel bijdrage moet betalen, wil ik ook wel een auto die helemaal klopt.
En dat gaat dus niet lukken bij de A5.
Blijven de "standaard" auto's over (A3, Passat, Touran) en dan wint de Touran overall nog op de bruikbaarheid en vooral (zoals gezegd) de motor.

De huidige configuraties even op de nieuwe pagina:
116gf.jpg

IMG_0393.jpg

@ENTE: de A5 is zo'n beetje de enige VAG waar ik dat wel van durf te zeggen, ja.

Touran en ruimte?
Mwah, zo ruim is dat ding niet. het is een praktische wagen met twee kinderen vanwege de hoogte, maar de bagageruimte is eigenlijk te kort. Wat dat betreft kun je veel beter een Passat (sedan of Variant) hebben.

En ik durf voorlopig hier nog niet met een al te gemodificeerde auto op de parkeerplaats te verschijnen.
Ik ben al ver gegaan door de type-aanduiding te verwijderen.:eek:

;)

Ik wil niet op (een al dan niet reizende) ZEN gaan lijken, maar.........:p

Nieuw lijstje:
1. Volkswagen Touran 1.4TSI 140pk DSG Highline
2. Volkswagen Passat Variant 1.4TSI 122pk DSG Highline
3. Volkswagen Golf Variant (DSG) Highline (is nog niet helemaal bekend welke motor hier dan in zit)
4. Volkswagen Jetta Hybrid Highline

170pk, DSG, Highline, standaard 17" en bi-xenon.
Interessant genoeg om op m'n lijstje te zetten, nu vandaag de bevestiging kwam dat deze Jetta aan de keuzelijst is toegevoegd.
:T

Mag de Jetta Hybrid een aanhanger trekken?

Mag je trouwens nog iets anders uit de VAG-stal (behalve Audi) leasen? Geen zin om 11 pagina's door te lezen.. ;)

* Oh, vandaag Golf VII mogen 'ervaren' bij de dealer. Wordt een toppertje! (y)
Lijkt wel als twee druppels water op de VI, maar is toch nèt weer iets beter geworden, vind ik.

Ik kan nog nergens de gegevens betreffende trekgewicht vinden. Een 508 of DS5 Hybrid mag 800 kg trekken en dat is voor mij voldoende. De V60 Hybrid stond zelfs met een boottrailer op de advertentie, dus het is niet (meer) automatisch zo dat een hybrid niets mag trekken.

Ik ga morgen naar de VII-presentatie. Is vlak bij mijn werk en ik ben uitgenodigd. ;)
Zal wel druk zijn, dus of het van rijden komt..........

P.S. Jetta is alleen in 2013 nog 14%, maar zelfs met 20% is het natuurlijk nog wel een interessante auto qua kosten en uitrusting.

@Davidoff: ja Skoda, maar dan alleen een Octavia, en in crisis-uitvoering. Was voor de bijtelling-ontvluchters. Maar aangezien de Octavia nu 25% bijtelling heeft en de Golf 20, keert het verhaal zich om en heb je dus een duurdere (in de bijtelling) kale Octavia tegen een Highline Golf van 20%-bijtelling. Dan ben je mijns inziens wel gek als je de Octavia neemt.
Maar gezien de kentekens van een aantal Octavia's hier op de parking bestaan ze........:rolleyes:

zeker, zelfs ik zou een golf tegenover een octavia nemen.
weliswaar nooit als je me volledig de keuze liet.
dan zou ik net als me vader mooie lekker luxe en snelle wagen nemen.
en voor mezelf dan privé iets leuks erbij.
of als het uitkan, misschien wel gewoon 25% betalen.
maar ben wel benieuwd wat het wordt.

ik snap echter niet dat de Jetta aan het lijstje wordt toegevoegd, want je gaat dan van een touran naar een veel kleinere auto.
niet dat ie zo klein is, maar wel kleiner.
waarom?

Rembrandt zei:
Ik kan nog nergens de gegevens betreffende trekgewicht vinden. Een 508 of DS5 Hybrid mag 800 kg trekken en dat is voor mij voldoende. De V60 Hybrid stond zelfs met een boottrailer op de advertentie, dus het is niet (meer) automatisch zo dat een hybrid niets mag trekken.

Klopt, ook de niet-Hybride's icm 14% 'super zuinig' mogen tegenwoordig gewicht trekken.,
De Mégane 1300 kg (strals speciaal voor NL in een 88 gram versie).

Focus 14% diesel slechts 300 kg.
Heb je op het leasecontract wel de voorwaarde staan dat de trekhaak niet voor een aanhanger/caravan gebruikt mag worden..
Blijft de fietsendrager over..

Via de leasemij, Rembrandt?

Wellicht een idee om een bomvolle Skoda Rapid toe te laten voegen aan de leaselijst! (y)

Nissan GT-R zei:
ik snap echter niet dat de Jetta aan het lijstje wordt toegevoegd, want je gaat dan van een touran naar een veel kleinere auto.
niet dat ie zo klein is, maar wel kleiner.
waarom?

Jetta Highline incl. Executive-pakket: € 34.565,- => Bijtelling (14%): € 4839,- = netto per maand: € 210,-
Touran Highline DSG (7p) Executive: € 40.495,- => Bijtelling (25%): € 10.124,- = netto per maand € 489,-

Dus voor € 279,- per maand wil ik wel wat ruimte inleveren, hoor.
Als ik meer ruimte (tijdelijk) nodig heb huur ik wel een bussie.

En dan heeft de Jetta dus ook nog standaard bi-xenon en 17". Ziet er toch wat beter uit dan een opgepompte Golf met 16".:p

Duidelijk, wat is die Touran duur... En de Jetta rijdt vast beter dan zo'n hoog hok, ziet er van binnen en buiten beter uit.

Is de Jetta al omhoog geschoven? :T

Jetta blijft nog even lager, want:
1. nu nog tot 1 januari 2014 op 14% bijtelling, en mijn bestelling valt waarschijnlijk daarna
2. bagageruimte is kleiner dan de "standaard" Jetta door het batterij-pakket, maar ik weet nog niet hoeveel kleiner (praktische ruimte)
3. voorlopig staat het trekgewicht op 0 kg. En da's te weinig.:p

Dat die Touran zo duur uitpakt komt doordat hij én een dikke(re) motor heeft (140pk) én de hoogte uitrusting (Highline) én DSG én een 7 persoonsuitvoering betreft (bij "ons" standaard).
En hoewel het niet de mooiste auto op een ieders netvlies is, rijdt het wel verdomd goed.:cool:

De Alto heeft vanochtend z'n jaarlijkse VOS-beurtje weer gehad.
Kilometerstand: 8200 km. :)

Even gewassen en meteen weer de garage ingereden.

De Touran staat ondertussen (sinds dinsdag) weer op de winterbanden.
Kilometerstand: 95.000 km

Opvallend: dit keer geen extra herrie op de winterbanden. Sterker nog, hij voelt wat "lichtvoetiger" aan. Sturen lijkt lichter te gaan.
In elk geval rijdt hij lekker.
Helemaal klaar voor de Winter-Efteling.:)

Home_header_WE.jpg

Waren je banden niet gewoon zacht? :D
Ik had het ook: net de winterwielen eronder en het stuurt veel lichter. Ze zijn waarschijnlijk smaller, maar het verschil was wel erg groot. Ik denk toch dat ik iets te weinig de bandenspanning heb bijgehouden (hoewel het verbruik nog wel erg behoorlijk was).

Ze hebben 'm gevonden! :(

Vanochtend bij het wegrijden vond ik dat de auto lawaaierig was.
Al snel bleek dat de bijrijders-ruit los in de sponning zat.

Meteen doorgereden naar de dealer en daar dit geconstateerd:
InbraakTouran.jpg

Het is ze (dit keer) dus niet gelukt. Maar ja, hoelang gaat dat nog duren. :confused:
Ik heb het gemeld, dus de kans zit erin dat er nu een Navilock op moet.:cry:

Tja, een VAG met RNS-systeem hè... Ze komen geheid nog een keer terug. Al verbaast het me dat ze niet gewoon het ruitje hebben ingetikt.

ik snap het ff niet, ruit los, oké vervelend.
is dat dan geen kwestie van afstellen en hij blijft weer zitten?
en wat is Navilock? en hoezo ingetikt?
vragen, vragen, vragen. :p

Vier lelijke boutkoppen op het dashboard.

navilock2.JPG

En een leuke afdekking die je elke keer moet monteren en demonteren:

navilock1.JPG

Dat is vervelend Rembrandt.
Ik heb het ooit meegemaakt met een Peugeot 304. Aan de deur was duidelijk te zien dat er gepoogd was om in te breken. 4 dagen later was de auto echt weg!

Ongelofelijke gebeurtenissen deze week met Volkswagen.
1. natuurlijk dat de Golf, ja de Golf (!) Auto van het Jaar wordt. Dacht altijd dat dat wat te maken had met vooruitstrevende auto's etc. o_O
Maar goed.

Dan 2:
Ik rijd al weken rond met een defect achterlicht op de Touran. Dat wordt ook aangegeven op het dashboard met een brandend lampje en een tekst bij het starten welk lampje dan defect is.
Tot zover netjes natuurlijk, en niets aan de hand, want het achterlicht van de Touran bestaat uit 4 lampjes, dus met nog 3 brandende soortgenoten had ik weinig haast met vervanging. Zeker toen bleek dat je daar de dealer voor nodig hebt. Kun je niet zelf, zegt het instructie-boekje.o_O

Maar wat schetst mijn verbazing: gisteren brandde het lampje weer keurig en is de hele foutmelding van mijn dashboard verdwenen.
Amazing Volkswagen.;)

Eind volgende week wordt de Touran omgevormd tot vakantie-truck: dakkoffer, fietsenrek, één stoel verwijderen van de tweede zitrij. En dan mag ie kilometers gaan stampen voor een rondrit door Italie.
Wordt vervolgd!

Is er al iets bekend over de opvolger? Nu de Golf variant en de Octavia variant ook met 14% bijtelling leverbaar worden (ok, als diesel) is dat wellicht nog een optie?

Kun je niet zelf, zegt het instructie-boekje.
Bizar! Maarja, anders verdient de dealer niks :D

Veel plezier vast op vakantie!

Barri zei:
Is er al iets bekend over de opvolger? Nu de Golf variant en de Octavia variant ook met 14% bijtelling leverbaar worden (ok, als diesel) is dat wellicht nog een optie?

Veel plezier vast op vakantie!

Opvolger wordt toch 2014, dus we hebben nog even. Ik gok toch nog steeds op de nieuwe Touran of de nieuwe Passat.
Golf is een uitwijkertje. De Variant vind ik wel mooi. Waardeloze met de Golf is het totaal andere (lees: dodelijk saaie) front zonder xenon. Golf wordt het dus alleen als de Nederlandse importeur besluit om de Highline op z'n Duits (incl. 17"en xenon) te gaan leveren.

En 14% bijtelling?
Bij ons is alles TSI. Benzine dus. Dus daar gaat de 14%, tenzij je de Jetta Hybrid neemt.
Die hebben ze bij Volkswagen echter weer minder aantrekkelijk gemnaakt door de velgen en de bekleding. :(

Ik geef toe, ik ben een zeikerd in dat soort dingen.:p

En bedankt, gaat vast lukken.
Als ze de uitslag van het conclaaf nu even uitstellen tot de derde week van april, dan zit ik eerste rang.:cool:

Om dan toch even op die opvolger in te gaan..........:cool:

Het blijft leuk om de actuele stand van zaken betreffende de mogelijkheden in de gaten te houden.
Zo kwam vandaag de Audi A4 Business Edition om de hoek kijken.

Audi is een "level" hoger in mijn lease-catalogus, dus vereist een "upgrade", lees: meerkosten per maand.
Maar zet je de totalen even weg tegen de auto's in mijn "level", de Touran en de Passat, dan krijg je dit:

• Volkswagen Touran 1.4 Tsi 140 pk Highline DSG: € 537,54€ 488,81
• Volkswagen Passat 1.4 Tsi 90 KW Variant Highline Blue Motion DSG: € 554,02 (+€ 16,48)€ 503,66 (+€ 14,85)
• Audi A4 Avant 1.8 Tfsi 170 pk Business Edition Multitronic (incl. Audi Music Interface, sportstoelen en MMI-plus): € 591,84 (+€ 54,30)€ 507,73 (+€ 18,92)

Ik had me verrekend. Maandbijdrage aftrekken van jaarbijtelling en delen door 12 geeft een verkeerd beeld.:p Nu dus de juiste bedragen

Dit zijn dan dus mijn netto bedragen, incl. de "boete" voor het boven-je-stand-rijden.:cool:
Als je dan toch 25% bijtelling moet rijden, dan is die Audi met zijn zeer volledige uitrusting t.o.v. de standaard VW Highlines (die op zich best goed toegerust zijn) een erg mooie aanbieding.
Oh, en alles incl. trekhaak, natuurlijk. De boot moet ook mee kunnen.

Ik heb in elk geval met mijn berekening mijn collega aan het denken gezet.:)

AudiA4_zps4fbcbcbc.jpg

Rembrandt zei:
Zo kwam vandaag de Audi A4 Business Edition om de hoek kijken.

Vergeet niet dat de prijs van de A4 BE een tijdelijke actie is.
Al is het in autoland altijd maar afwachten hoe 'tijdelijk' tijdelijk is. :rolleyes:

Leuk om update even te lezen :)
Alvast goede vakantie gewenst (y) De mooiste vangrail is dan wel de vangrail aan de laatste afrit voor je weer thuis bent! Anders geeft het zo'n gedoe met vrouw+kids+spullen ver van huis... ... ...

Rembrandt zei:
Ik was net op Google Maps een mooie vangrail aan het uitzoeken.:p
De middenberm bij Stroe kan ook, heb ik ooit eens ergens gelezen ;)

Ik heb vandaag trouwens een Touran 1.2 TSI mee als leenauto. Geen lederen stuurwiel, wel navigatie. Beetje krom :) Een 7-zitter trouwens. Ben benieuwd hoe de 1.2 TSI zich gedraagt! En morgen op de A1 zul je mij dus ook niet herkennen ;)

Rembrandt zei:
• Volkswagen Touran 1.4 Tsi 140 pk Highline DSG: € 537,54
• Volkswagen Passat 1.4 Tsi 90 KW Variant Highline Blue Motion DSG: € 554,02 (+€ 16,48)
• Audi A4 Avant 1.8 Tfsi 170 pk Business Edition Multitronic (incl. Audi Music Interface, sportstoelen en MMI-plus): € 591,84 (+€ 54,30)

Dit zijn dan dus mijn netto bedragen, incl. de "boete" voor het boven-je-stand-rijden.

Slik! :eek: Wie zegt dat leasen voordelig is?
Bestaat er geen alternatieve vergoeding zodat je zelf wat koopt?

Ach, daar zit dan ook alles bij in, he.
Een nieuwe auto met onbeperkte kilometers met brandstofpas. Ik klaag op zich niet.

Helaas betreft het hier allemaal 25%-bijtelling auto's, dus dat tikt wel aan.

Tuurlijk is het leuk om een eigen auto te kunnen uitzoeken, maar ik besteed dat geld nu liever aan iets anders (ga per 1 mei nog minder werken:cool:) en de lease-auto bevalt me eigenlijk prima.
En ik heb natuurlijk de Alto nog om me lekker op uit te leven........

Barri zei:
Rembrandt zei:
Ik was net op Google Maps een mooie vangrail aan het uitzoeken.:p
De middenberm bij Stroe kan ook, heb ik ooit eens ergens gelezen ;)

Ik heb vandaag trouwens een Touran 1.2 TSI mee als leenauto. Geen lederen stuurwiel, wel navigatie. Beetje krom :) Een 7-zitter trouwens. Ben benieuwd hoe de 1.2 TSI zich gedraagt! En morgen op de A1 zul je mij dus ook niet herkennen ;)

Ik wil het wel graag overleven, Barri.o_O

Die 1.2TSi heb ik ook een tijdje gehad, toen de 1.4 even strak getrokken werd (was door de vorige berijder schade gereden).
Voldoet op zich prima, maar als je dan weer in die 140pk versie stapt.........

En die van mij is ook een 7-zitter. Van het weekend weer gebuikt. Dan rijdt ie trouwens wel anders. Je voelt het gewicht op de achteras dan wel.

De 1.2 TSI valt me alles mee overigens! Was er wel verbaasd over dat die tegenwoordig ook 25% bijtelling heeft. Ik vind je leasekosten ook erg hoog. Ik betaal alleen bijtelling. In mijn geval netto iets van €105,- per maand. Als ik een Golf TSI was gaan rijden, was het (inclusief eigen bijdrage: brandstoftoeslag benzine) netto zo rond de €220,-.

@Barri, ik zit nu op zo'n €375,- netto.
Dat is dan netto bijtelling van €318,-, plus de eigen bijdrage.
Omdat het een poolauto betreft hoef ik de verhoging voor de "extra's" (in dit geval de trekhaak) niet te betalen.

Het zit 'm, in vergelijk tot jou DS3, in (denk ik) 3 dingen:
- catalogusprijs: bedenk je wel dat de beschreven auto's alledrie tegen of op 40K zitten
- bijtellingstarief (DS3 is 20%, toch?)
- belastingschaal

Bedragen aangepast in eerdere post. Klein beetje verrekend. Scheelt al snel € 50,- per maand.

@speedtouch: lekker, he?
Iedereen keek al op dat ik in mijn functie maar 4 dagen werk. En dan neemt ie ook nog ouderschapsverlof op! o_O
Inderdaad pure luxe.

Rembrandt zei:
Bedragen aangepast in eerdere post. Klein beetje verrekend. Scheelt al snel € 50,- per maand.

@speedtouch: lekker, he?
Iedereen keek al op dat ik in mijn functie maar 4 dagen werk. En dan neemt ie ook nog ouderschapsverlof op! o_O
Inderdaad pure luxe.

Je zat al met je gedachten bij de extra vrije tijd :D

De DS3 viel toen Barri 'm ging leasen nog in de 14% bijtelling.
Nu alleen nog als 1.4 HDI EGS... De rest valt in de 20% bijtelling.

Jep, 14% bijtelling over €22.062 volgens mij.
Met €40.000 tegen 25% bijtelling in de hoogste belastingschaal kom je op €433,-. Ik vind je eigen bijdrage nog wel stevig dan.

Valt me ook op dat die auto's duur zijn. Ik heb nu dus een Touran 1.2 TSI Trendline mee. Die zit ook al tegen de €30.000 aan!

Iedereen keek al op dat ik in mijn functie maar 4 dagen werk. En dan neemt ie ook nog ouderschapsverlof op!

Inderdaad pure luxe.
Jaloers!!

Oef!

De magie is voorbij. Het lampje was er weer mee uitgescheden.
Dus op naar de dealer voor een nieuw lampje.
"Vloeistoffen en bandenspanning controleren, meneer?". Ach, doe maar, ik ga er toch de komende zes weken mee de hort op, dus.......
Al zal de bandenspanning niet veel helpen, aangezien er voor de laatste week van maart nog een bandenwissel naar zomerbanden is gepland. Die ik door laat gaan afhankelijk van de weersverwachting.

Maar, ben ik daar, staat er een Audi A4 Avant Business Edition klaar voor aflevering!
Waar zijn de kwijl-smilies?

Toch wel erg mooi, hoor.
Collega lijkt zijn keuze gemaakt te hebben. Zo niet, kan hij mijn Touran afrijden wachtend op de nieuwe 20%-Passat.:cool:
Neem ik wel een nieuwe A4.

Fotootje van de Touran in "vakantie-uitrusting" volgt.

Terug
Bovenaan