Peugeot 308 (SW p. 26)

Hoe zijn jullie te spreken over de full led koplampen van de 308? Want hoor wisselende verhalen, dus ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Want heb ook de 2.0l premium genomen (besteld) vanwege zijn full led koplampen en prestaties natuurlijk :D

DienBrabander zei:
Hoe zijn jullie te spreken over de full led koplampen van de 308? Want hoor wisselende verhalen, dus ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Want heb ook de 2.0l premium genomen (besteld) vanwege zijn full led koplampen en prestaties natuurlijk :D
Uitmuntend zou ik het willen noemen. Ik heb overigens ook nog nergens een negatieve reactie hierover gehoord.

J_P_P zei:
DienBrabander zei:

Uitmuntend zou ik het willen noemen. Ik heb overigens ook nog nergens een negatieve reactie hierover gehoord.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Hallo iedereen,

Hierbij een link met een duitse test van de LED verlichting van de peugeot 308. Was hier ook benieuwd naar omdat ik recent ook een peugeot 308 sw bl premium besteld heb.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCsQFjABahUKEwiJ1pXDtdbHAhVDpnIKHYg6BIE&url=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen.de%2Fcontent%2Fmedialib%2Fvwd4%2Fde%2Fdialog%2Ftestberichte%2Fgolf_testberichte%2Fgolf_ams_ist-teures-licht0614%2F_jcr_content%2Frenditions%2Frendition.download_attachment.file%2Fgolf_ams0614_058.pdf&usg=AFQjCNHVGjNGOcdDJXuLQqScdtVkszEbdw

Wierie zei:
Meeuw zei:
Wit of lichtgrijs interieur? Ben blij dat ik nu zwart heb. Bij het lichtbeige in mijn vorige auto bleef je schoonmaken. Daarnaast kan een lichtkleurige bovenkant van je dashboard irritant in de voorruit weerspiegelen. Met het ruimtegevoel ben ik het wel eens, daarom hoeft voor mij de hemelbekleding niet donker te zijn.

Ik ga voor de lichte bruine kleur (waarschijnlijk truffel).

Ik zag op een ander forum de volgende foto. En dit vind ik wel erg straks!
-elXeVijcNHTh6QZVMXgWYkTEhwJE1WjmA4S67m4Cws=w1158-h651-no

Mooi! Ik heb zojuist de cognac kleur besteld, ik hoop dat hij bij deze in de buurt komt.

Patrick Wevers zei:
Hallo iedereen,

Hierbij een link met een duitse test van de LED verlichting van de peugeot 308. Was hier ook benieuwd naar omdat ik recent ook een peugeot 308 sw bl premium besteld heb.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCsQFjABahUKEwiJ1pXDtdbHAhVDpnIKHYg6BIE&url=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen.de%2Fcontent%2Fmedialib%2Fvwd4%2Fde%2Fdialog%2Ftestberichte%2Fgolf_testberichte%2Fgolf_ams_ist-teures-licht0614%2F_jcr_content%2Frenditions%2Frendition.download_attachment.file%2Fgolf_ams0614_058.pdf&usg=AFQjCNHVGjNGOcdDJXuLQqScdtVkszEbdw

Dank voor je bericht Patrick!

Komt vrij goed uit de test, krijg hem een week voor de herfstvakantie (regio zuid) dus heb dan mooi de tijd om hem s'avonds te testen B)

DienBrabander zei:

LED koplampen bevallen zeer goed. Nog nooit zo een geweldig zicht gehad. En daarbij vind ik ze erg mooi strak staan op de wagen. Zeker een aanrader.

Sinds gisteren mijn 308 BlueHdi Executive in bezit :) Echter bij het afspelen van muziek via een USB stick kan ik nergens shuffle selecteren? Ik heb al wat proberen te zoeken hier op het forum en vond maar 1 iemand met het zelfde probleem en ook geen antwoord. Iemand een idee?

Thanks!

gregoriush zei:
DienBrabander zei:

LED koplampen bevallen zeer goed. Nog nooit zo een geweldig zicht gehad. En daarbij vind ik ze erg mooi strak staan op de wagen. Zeker een aanrader.

HELEMAAL MEE EENS. ELK WOORD. Tis echt geweldig licht en stoer

Vorige week een peugeot 308 SW Blue lse Executive Pack 1.6 BlueHDI in de kleur Dark Blue metallic besteld. Omdat opties niet mogelijk waren wilde ik graag after fabriek leder pakket, met stoelverwarming en dorpelinstaplijsten bestellen. Bij het leerpakket heb je dan de keuze uit normaal (waarbij je uit 17 kleuren kan kiezen) en de speciale editie , waarbij je uit zwart en cognac kunt kiezen. Ik heb overal gezocht naar afbeeldingen van deze kleur, omdat zelfs de dealer mij dit niet kon tonen. Inmiddels heb ik van de dealer drie foto's ontvangen van premium stoelen met de special edition lederpakket cognac. Omdat ik zelf veel aan jullie posts heb gehad wil ik deze graag ook met jullie delen.

IMG_0944_zpsrt0yjrum.jpg

IMG_0943_zps5ypy6vga.jpg

IMG_0942_zpsjggcsaca.jpg

Volgens mij hebben ze het Peugeot logo vergeten te plaatsen op je hoofdsteun. Dat maakt toch onderdeel uit van de 'speciale editie?

ENTE zei:
Volgens mij hebben ze het Peugeot logo vergeten te plaatsen op je hoofdsteun. Dat maakt toch onderdeel uit van de 'speciale editie?

Dit is helaas nog niet mijn auto (moet tot november wachten), maar bij de "speciale editie" kan je er inderdaad voor kiezen het peugeot logo te plaatsen, dat hoeft niet.

Burnd E zei:
Vandaag ook mijn 308SW BLE besteld:

specs:
-Noir Perla Nera
-achteruitrijcamera en DAB+ radio (behoren tijdens mijn bestel-periode blijkbaar wel tot het BLE pakket)
-afneembare trekhaak
-Sound upgrade; waarschijnlijk de Integrated-sound. Daar gaat mijn vraag ook over:

Is de EBS upgrade beter of is de Integrated-sound.nl optie beter (en dus zn meerprijs van 300 euro tov EBS) waard?

Er is een EBS upgrade, kost 600-700 euro. En er is een Integrated-sound.nl upgrade welke ca 1000 euro kost. Ik heb het forum even doorgespit en zie inderdaad beide opties aangedragen worden. Maar kan iemand mij ook vertellen of de Integrated-sound.nl upgrade ook daadwerkelijk betere geluidskwaliteit oplevert? Ik lees dat de Integrated-sound optie vooral makkelijker/sneller in te bouwen is. Bij beide opties wordt de amplifier achter het dashboard geplaatst. bij integrated-sound past de subwoofer mooi in het reserve wiel en bij de EBS optie wordt de subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst.

Helaas nog geen reactie op gehad. Iemand hier ervaringen mee?

Burnd E zei:
Burnd E zei:
Vandaag ook mijn 308SW BLE besteld:

specs:
-Noir Perla Nera
-achteruitrijcamera en DAB+ radio (behoren tijdens mijn bestel-periode blijkbaar wel tot het BLE pakket)
-afneembare trekhaak
-Sound upgrade; waarschijnlijk de Integrated-sound. Daar gaat mijn vraag ook over:

Is de EBS upgrade beter of is de Integrated-sound.nl optie beter (en dus zn meerprijs van 300 euro tov EBS) waard?

Er is een EBS upgrade, kost 600-700 euro. En er is een Integrated-sound.nl upgrade welke ca 1000 euro kost. Ik heb het forum even doorgespit en zie inderdaad beide opties aangedragen worden. Maar kan iemand mij ook vertellen of de Integrated-sound.nl upgrade ook daadwerkelijk betere geluidskwaliteit oplevert? Ik lees dat de Integrated-sound optie vooral makkelijker/sneller in te bouwen is. Bij beide opties wordt de amplifier achter het dashboard geplaatst. bij integrated-sound past de subwoofer mooi in het reserve wiel en bij de EBS optie wordt de subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst.

Helaas nog geen reactie op gehad. Iemand hier ervaringen mee?

Ik heb de EBS versterker + EBS subwoofer. Prachtige geluid. De versterker zit idd achter het dashboard. Mijn EBS subwoofer hangt aan de rechterzijde in de kofferbak (heb een hatchback), maar is ook onder de bijrijdersstoel te plaasten (niet echt lekker zitten voor diegene). Er staan ook op het forum meen ik voorbeelden van een ander merk waarbij deze is geplaatst bij het reservewiel.

Dat klopt, dat andere voorbeeld (in het reservewiel) is de 'integrated sound' optie. Die optie ga ik denk ik voor omdat de dealer die aanraadde. Maar ik weet niet of dat is omdat de kwaliteit daarvan beter is (en dus ook 300-400euro meer waard is) of omdat dat voor de dealer handiger is omdat de integrated sound optie eenvoudiger in te bouwen is...

sterkenburg zei:
ENTE zei:

Dit is helaas nog niet mijn auto (moet tot november wachten), maar bij de "speciale editie" kan je er inderdaad voor kiezen het peugeot logo te plaatsen, dat hoeft niet.

Hmm, OK.
Wat maakt het dan speciaal tov normaal zwart of cognac leder?

Aangezien ik m'n post niet naderhand kan aanpassen met een foto, maar ff een nieuwe post*-)

2hyctms.jpg

Ik zie dat het duurder is, maar waar zou het 'm dan in zitten? Dit zijn toch gewoon de 'premium' stoelen met eventueel dan een Peugeot logo?

Die knopjes voor de stoelverwarming hebben ze wel achterlijk ver naar achter geplaatst op de stoelen van de voorbeeld foto.
Handiger is dat ze deze plaatsen op de schuine kant (daar heb ik ze wel zitten, SW uit 2014), kan je veel gemakkelijker bij dan.

Of zou dat het speciale zijn;)

sterkenburg zei:
Vorige week een peugeot 308 SW Blue lse Executive Pack 1.6 BlueHDI in de kleur Dark Blue metallic besteld. Omdat opties niet mogelijk waren wilde ik graag after fabriek leder pakket, met stoelverwarming en dorpelinstaplijsten bestellen. Bij het leerpakket heb je dan de keuze uit normaal (waarbij je uit 17 kleuren kan kiezen) en de speciale editie , waarbij je uit zwart en cognac kunt kiezen. Ik heb overal gezocht naar afbeeldingen van deze kleur, omdat zelfs de dealer mij dit niet kon tonen. Inmiddels heb ik van de dealer drie foto's ontvangen van premium stoelen met de special edition lederpakket cognac. Omdat ik zelf veel aan jullie posts heb gehad wil ik deze graag ook met jullie delen.

Mooi hoor, ik heb mijn auto ook (eindelijk) besteld, met cognac lederen stoelen en heb er nu dankzij Sterkenburg een goed beeld bij!

308 SW BLE 1.6 BlueHDi
Gris Artense
Special Edition Cognac + stoelverwarming
Vaste trekhaak
Smartpack DVD Entertainmentset

Rest standaard volgens de 01-09-2015: (308 sw blue lease pack prijslijst)

Iemand iets gehoord over een terugroepactie?
Zojuist een brief van de leasemaatschappij gehad dat ik de dealer moet bellen voor een afspraak.
Staat niet in waar het over gaat en ook google levert niks op.

308 HB GT line 150PK AUT

Nu ik hier toch ben kan ik ook wel mijn bevindingen posten van de afgelopen 5 maanden en 30dkm. Mijn vorige auto was een Golf7 105PK R-line H6. Begrijp je een beetje mijn referentiekader.

+ Vermogen: 150PK is wel voldoende en is zelfs wel een snelle auto. Heb geen enkel moment gehad dat ik vermogen te kort kwam.
+ Stoelen: Alcantara en leer. Zijn erg mooi en zitten ook op lange ritten fantastisch
+ Zitpositie: Stoelen dus goed, maar ook het kleine stuurtje is fijn en de klokkenwinkel over het stuur te bezien is na even wennen ook wel een positief punt. Armsteun verstelbaar en genoeg opbergvakjes.
+ Uitrusting/prijs: Tegen deze prijs een erg goed uitgeruste auto. Mijn minder gemotoriseerde handgeschakelde Golf7 met gelijkwaardige opties was een paar duizend euro duurder.
+ Uiterlijk: Zeker als GT(line) een erg mooie auto. Redelijk veel bekijks mee, alhoewel ik dat met de Golf nog meer had en daar ook meer complimenten over kreeg.
+ Interieur: Mooi afgewerkt, minimalistisch maar erg goed gelukt. Zwarte dakhemel is erg mooi in de GT(line) evenals de rode stiksels op het dashboard en in het stuurtje.
+ Ruimte kofferbak

- Ruimte achterin: De ruimte op de achterste zitplaatsen zijn voor deze klasse wel minimaal.
- Onderstel: Zowel comfortabel als sportief niet slecht, maar de Golf was hierin duidelijk de beter auto. Comfortabeler, maar ook een betere wegligging. Peus staat op 18", de Golf op 19".
- Alles wat electrisch is: Navigatie, parkeersensoren, Adaptieve CC, automatische ruitenwissers. Dit werkte bij mijn Golf7 en daarvoor bij mijn Renault Laguna (geen ACC) gewoon allemaal veel beter. Je ziet hieraan echt dat de Golf gewoon een erg goede auto is en de Peugeot echt een trede lager staat wat kwaliteit betreft.

Heb ik spijt van mijn keuze? Nee, allerminst. Met de minpunten kan ik wel leven en de pluspunten zoals de goede stoelen maar vooral dit vermogen met automaat binnen mijn budget kan ik bij de concurrentie niet vinden. Ik wil echt nooit meer een handbak.

Wat ik overigens merk is dat ik bij het remmen op wat hogere snelheid een trilling in het stuur heb. Hebben anderen daar ook last van?

sNielz zei:
ENTE zei:
Staat er geen codenaam bij?

Aha :)

Ref. constructeur: HAJ EGR

Iets met de EGR klep waarschijnlijk dan.

Die ken ik nog niet, alleen deze 2 tot op heden:

ZXD-> draagarmen
HAC-> stuurhuis

( plus nog de 'onofficiële updates' voor ICockpit en achteruitrijcamera en schokbrekers )

sNielz zei:
Wat ik overigens merk is dat ik bij het remmen op wat hogere snelheid een trilling in het stuur heb. Hebben anderen daar ook last van?

Dit heb ik gehad met het vorige model Peugeot 308 (die ik nog 2 weken rijd), bij mij waren het de voorste remschijven die kromgetrokken waren dus als het trillen blijft / toeneemt zou ik dit wel even laten controleren bij de dealer.

ENTE zei:
sNielz zei:
ENTE zei:

ZXD-> draagarmen
HAC-> stuurhuis

( plus nog de 'onofficiële updates' voor ICockpit en achteruitrijcamera en schokbrekers )

Als ik mijn kenteken opzoek bij de RDW, dan staat daar wel dat er een openstaande terugroepactie is, dus het lijkt er inderdaad op dat er wat aan zit te komen.
88cb6984934ed3029e448e781517285e_view.jpg

De details tonen echter nog niet de genoemde codes :-(

4e98ad1aa14d29d16249fac767defddb_view.jpg

ENTE zei:
sNielz zei:
ENTE zei:

ZXD-> draagarmen
HAC-> stuurhuis

Ik rijdt sinds november vorig jaar in mijn 308 SW Allure 1.2 110pk met als extra opties panoramadak, keyless entry, achteruitrijcamera en metallic lak. Door dit forum ben ik ook 2 weken geleden met mijn auto terug gegaan naar de dealer en die hebben de achteruitrijcamera vervangen. Inderdaad een groot verschil.

Met het vervangen van deze camera hebben ze direct een nieuwe terugroep actie uitgevoerd. Heb hier verder ook geen bericht van gehad. Het ging hier om dat er iets mis kon zijn met de brandstoftank. Wat er precies is aangepast/vervangen weet ik niet.

--Koen-- zei:
ENTE zei:
sNielz zei:
ENTE zei:

ZXD-> draagarmen
HAC-> stuurhuis

Ik rijdt sinds november vorig jaar in mijn 308 SW Allure 1.2 110pk met als extra opties panoramadak, keyless entry, achteruitrijcamera en metallic lak. Door dit forum ben ik ook 2 weken geleden met mijn auto terug gegaan naar de dealer en die hebben de achteruitrijcamera vervangen. Inderdaad een groot verschil.

Met het vervangen van deze camera hebben ze direct een nieuwe terugroep actie uitgevoerd. Heb hier verder ook geen bericht van gehad. Het ging hier om dat er iets mis kon zijn met de brandstoftank. Wat er precies is aangepast/vervangen weet ik niet.

Ook mijn kenteken even opgezocht bij de RDW en dit gevonden als laatste terugroepactie. Ik heb nog niets gehoord van de garage of leasemaatschappij.

Referentiecode producent HAD
Meldende producent/distributeur PSA Peugeot Citroën Nederland
Referentiecode RDW MGP150216
Publicatiedatum RDW 14-07-2015

Merk/Type PEUGEOT 308

Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - stuurinrichting
Omschrijving defect Een onderdeel van de electrische stuurbekrachtiging is mogelijk niet in orde.

Materiële gevolgen De stuurbekrachtiging kan tijdens het rijden uitvallen.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal het mechanisme van de elektrische stuurbekrachtiging vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Een brief
- Opbellen of persoonlijk benaderen

Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend

Opmerkingen RDW Geen

Als er terugroepacties zijn die betrekking op de auto hebben en niet kunnen wachten tot een service bezoek,
krijg je daar een schriftelijke melding van althans zo heb ik dat ondervonden,toen de camera werd vervangen heb ik daar zelf
melding van gemaakt,of ze het uitzichzelf hadden gemeld betwijfel ik,ze hebben toen wel een temperatuur cencor
vervangen,ik heb nog gevraagt voor de HAD code maar waarschijnlijk is dat niet voor mijn auto van toepassing,
als dat zo is zal ik het nog wel horen

Oplossing voor USB shuffle gevonden...

Het moet per bron ingesteld worden:

Je moet op de knop met de pijl duwen (links) van je scherm en daar kan je dat met het icoontje rechtsboven instellen.

Overigens heb ik het EBS versterker + EBS subwoofer pakket besteld en ik heb een pioneer subwoofer bovenop het reservewiel zitten. Geluid klinkt vele malen beter dan het standaard geluid wat ik in de zelfde 308 SW BlueHdi Executive van een collega hoorde.

Zeg Herrmann - je zin bestaat uit zowat 75 woorden.

Lijkt mij voor de AW site minstens een Top 5 notering! :}

ENTE zei:
Zoon van Tedje? Of familie van Rickm...:)

Was dat laatste maar waar - aan zo'n legendarisch figuur wil ik mij graag spiegelen!
Ben slechts een bastaard zoon van Pierot Peugeot.
Die had - begreep ik later - een affaire met Pricella Peugette.

OT: Serieuze onderhuidse issues verstopt PSA in een 'anonieme' brief met "kom svp spoedig langs"?
Terwijl de stuurbekrachtiging de geest kan geven?

Jesse Van Es zei:
OT: Serieuze onderhuidse issues verstopt PSA in een 'anonieme' brief met "kom svp spoedig langs"?
Terwijl de stuurbekrachtiging de geest kan geven?

Blijkbaar.
Heb zojuist even de RDW site bekeken; ook mijn 308 komt volgens hen in aanmerking voor de terugroepaktie(s).

Toch vreemd dat ze de dealers niet even inlichten. Was er vorige week namelijk voor het plaatsen van de wonderbaarlijk goede camera....ze hadden operatie XYZ/ ABC / HUD wel even kunnen meepikken dunkt mij*-)

Positief afsluitend: ondertussen is alles wel zo'n beetje aangepast en lijkt het zowaar op een 308 die alles naar behoren doet(tu)

Nou, dat geeft de burger weer moed, ENTE :T.

Ik zit ook meer en meer aan een 308-je te denken. Het Italiaantje staat bijna op 170.000.

Mocht je nog even als 14% pauper willen profiteren dan zou ik niet te lang wachten met bestellen, voiture...

ENTE zei:
Die knopjes voor de stoelverwarming hebben ze wel achterlijk ver naar achter geplaatst op de stoelen van de voorbeeld foto.
Handiger is dat ze deze plaatsen op de schuine kant (daar heb ik ze wel zitten, SW uit 2014), kan je veel gemakkelijker bij dan.

Of zou dat het speciale zijn;)

Waarom zitten deze niet bij de 12v aansluiting/usb poorten? Daar heb ik ze en vind ik prima plaats.

Dat is de plek als je meer bijtelling kan betalen..;)
De meeste 'af dealer' leatherboys hebben de knopjes op de stoel gemonteerd.

Ach, zo'n MiTo is toch geen straf? Eigenlijk veel leuker dan een 308...
(Kreeg er laatst 1 mee toen de 308 terug moest naar de dealer*-) )

squizur zei:
Overigens heb ik het EBS versterker + EBS subwoofer pakket besteld en ik heb een pioneer subwoofer bovenop het reservewiel zitten. Geluid klinkt vele malen beter dan het standaard geluid wat ik in de zelfde 308 SW BlueHdi Executive van een collega hoorde.

Is dat niet een beetje overkill? EBS subwoofer en een Pioneer subwoofer? Heb jij foto's van je set-up?

Goedenavond allemaal,

Ik heb al een tijdje niks meer gepost, maar ben wel blijven meelezen. Van de week is mijn software ge-update van het touchscreen, systeemversie: SMEG5.2.C.R1 bluetooth versie: 1.2.0 (beiden versie van 08-01-15). Nu kan ik sinds de update zelf niks meer veranderen aan het aantal seconden afstand houden van de cruise control, de standaard 2 seconden kan niet meer veranderd worden.

Ik heb direct nadat ik dit opmerkte gebeld naar mijn dealer (van Hunnik autogroep), ik dacht namelijk dat ze de software hadden ge-update met software van een versie zonder pack security. Volgens de werkplaats receptie medewerker is de update juist, hij vertelde mij dat peugeot bewust ervoor gekozen heeft deze optie eruit te halen en dit ook niet terug laat komen. Ik kan dus nu geen secondes kiezen, maar ook de cruise control niet gebruiken als "normale cruise control". Hierdoor vind ik het systeem totaal nutteloos geworden, op de snelweg houdt hij zoveel afstand dat iedereen er tussen gaat. En als iemand net voor je gaat schiet hij er helemaal af, toen ik nog secondes kon instellen was 1 seconde voor mij het beste voor op de snelweg. Op provinciale wegen is 1,5 tot 2 wel prima.

Nu is mijn vraag, hebben meer mensen het probleem dat sinds de update de instel mogelijkheden voor het aantal seconden afstand is verdwenen? Of is dit net als met de achteruitrijcamera weer een gevalletje, dat de dealer hier weer te weinig moeite wil doen voor de klant? Ik vind dit €500,- kostende systeem echt totaal nutteloos geworden, en rij sinds de update bijna geen cruise control meer op de snelweg. Terwijl ik het daarvoor altijd gebruikte.

Ik ben trouwens inmiddels de 110.000 km gepasseerd vandaag met mijn 1.6 blue hdi, zijn er al meer mensen met dergelijke km standen? En zo ja, hoe houdt jullie auto zich? Ik heb het inmiddels gehad met al die storingen, mankementen, piepjes en kraakjes. Begin van het nieuwe jaar staat er waarschijnlijk een Vokswagen golf, Mazda 3 of BMW 1 serie voor de deur, ik had wel een iets hogere bouwkwaliteit verwacht.

Oh ja, de echo bij het bellen met de Bluetooth carkit is sinds het updaten wel verholpen. Dat is het enige positieve aan de software update.

ENTE zei:
Ach, zo'n MiTo is toch geen straf? Eigenlijk veel leuker dan een 308...
(Kreeg er laatst 1 mee toen de 308 terug moest naar de dealer*-) )

Absoluut geen straf. Maar het zou een beetje jammer zijn als ik in februari een nieuwe auto kan uitzoeken tegen 21% bijtelling, als dat ook twee maanden eerder kan zodat ik komende jaren kan profiteren van 14% bijtelling. Vier jaar door blijven rijden met de MiTo is geen optie namelijk :).

Mijn 308SW van juni 2014 heeft vorige week zijn software update gehad naar 5.2.C.R1. Mijn ACC werkte wel of helemaal niet en de tijdspanne kon ik wijzigen via het scherm met alle kilometergetallen. Het werd en wordt niet onthouden. Om mijn ACC als normale CC te gebruiken was volgens PN niet alleen een kwestie van software (Lidar software) maar ook een stukje hardware. Het is een fijne auto om in te rijden maar Peugeot is niet het meest sterke bedrijf in het meegaan met de markt. Zie bv. de achteruitrijcamera, bij andere merken hadden ze dit probleem niet. De teller staat nu op 11.000 km en ik rij deze prive.

Gerard Kronenburg zei:
Het is een fijne auto om in te rijden maar Peugeot is niet het meest sterke bedrijf in het meegaan met de markt. Zie bv. de achteruitrijcamera, bij andere merken hadden ze dit probleem niet. /quote]

Als Peugeot liefhebber moet ik je gelijk geven. De ontwikkelingen in het algemeen in de autoindustrie gaan ongelooflijk snel en Peugeot heeft de afgelopen jaren al grote stappen vooruit gedaan maar kan de snelheid van de concurrenten toch nog niet bijbenen.
Ik bestelde mijn 208 1.2 3-cylinder in januari 2012 voor levering in augustus 2012. Toen werd al vermeld dat er in 2013 een 1.2 Turbo zou komen, het is 2015 geworden v.w.b. de 208!
Ik denk dat Renault op dat punt net iets verder is.

Terug
Bovenaan