Peugeot 308 (SW p. 26)

Runnerf zei:
Met alle respect, de nieuwe Volvo V40 2.0 D2 traag noemen gaat te ver. Deze gaat in 10,5 van 0-100. Door het grote slagvolume heb je ook onderin nooit het idee dat je wat tekort komt.

Ik heb deze auto nu 1,5 maand. Heb uiteraard ook proefgereden in de 308 SW HDI. Beide fijne auto's! Een enorme plus voor de peus voor wat betreft het ruimteaanbod. Klaverbladen pak ik daarentegen toch echt liever met de V40 ;)

Heb jij dan wel de 14% bijtellings uitvoering? De versie die ik proefgereden heb was toch echt beduidend trager dan de 308. Vriend van me heeft deze auto ook en ook hij klaagt over trage acceleratie. De specificaties op autoweek bevestigen mijn 12 seconden overigens. : https://www.autoweek.nl/auto/77678/volvo-v40-d2-business

Desalniettemin een hele mooie en lekker rijdende auto hoor, mooier dan de 308, zeker van binnen vind ik hem fantastisch mooi.

peugeot gek zei:
Chiel78 zei:
ENTE zei:
Wat een verhaal:D

Serieus, ik wil echt van de auto gaan houden, ik vind haar ontzettend mooi, vooral van buiten (binnenkant is mij te centraal via het display, ik ben gek op knoppen) en ze rijdt heerlijk, maar als ik dit soort dingen mee moet maken op de eerste dag zakt de lood mij in de schoenen. Gelukkig is het een leaseauto. :)

Is al bekend wat de oorzaak is/was?

Lijkt heel veel op een storing die ik had op de 207, daar was het een relais van de ABS pomp dat het had begeven na een blikseminslag op de auto.

Daardoor werkte niets meer van de elektronica.

Nee ik ben er niet mee terug geweest en het is ook niet meer teruggekomen. Als de auto opnieuw gaat flippen ga ik naar de garage. Nu zie ik nog als een Frans opstartprobleempje :)

Chiel78 zei:
Heb jij dan wel de 14% bijtellings uitvoering? De versie die ik proefgereden heb was toch echt beduidend trager dan de 308. Vriend van me heeft deze auto ook en ook hij klaagt over trage acceleratie. De specificaties op autoweek bevestigen mijn 12 seconden overigens. : https://www.autoweek.nl/auto/77678/volvo-v40-d2-business

Desalniettemin een hele mooie en lekker rijdende auto hoor, mooier dan de 308, zeker van binnen vind ik hem fantastisch mooi.

Dat is niet de tweeliter uitvoering, maar nog de oude, met het 1.6 PSA/Ford blok erin. Die wordt inmiddels niet meer geleverd.

Dit zijn de specs van de huidige D2:
https://www.autoweek.nl/auto/81796/volvo-v40-d2-business

[D2] zei:
Dat is niet de tweeliter uitvoering, maar nog de oude, met het 1.6 PSA/Ford blok erin. Die wordt inmiddels niet meer geleverd.

Dit zijn de specs van de huidige D2:
https://www.autoweek.nl/auto/81796/volvo-v40-d2-business

Dan zit daar de verwarring en heb ik blijkbaar in de 1.6 gereden. Dat is dan weer jammer voor Volvo, want voor mij was dat de afhaker. :)

Ach, het is in de basis dezelfde motor als in jouw Peug, met iets minder pk's, Nm's en een andere versnellingsbak eraan. Ik blijf erbij dat een papieren opgave van 11,9 s voor de 0-100 tijd van de volvo niet zegt dat het een trage auto is. Ik vind hem gevoelsmatig niet echt onderdoen voor de Peugeot. Het blijft een blok dat helemaal onderin weinig kracht heeft, dat voel je in de 308 ook. Toch is de souplesse iets hoger in de toeren in beide auto's uitstekend. De Mondeo die ik nu rij heeft hetzelfde 1.6 blok. Nou, ik kan je vertellen, dat is nou een langzame auto. Als je tussen 1000 en de 1500 toeren cruist in 4,5 of 6 en je wilt versnellen, dan gaat het blok gewoon schudden en bokken, heeft er geen zin in. Ergo, weinig souplesse dus. Toch geeft Ford voor die auto een acceleratie van 0 naar 100 op in 12,1 11,2 seconden. Nauwelijks slechter Sneller dan de V40 dus! Toch voelt die V40 razendsnel veel soepeler en vlotter aan in vergelijking. Het zijn maar cijfertjes.

Cijfers zijn inderdaad maar cijfers.

Mijn 308 SW GT 180 dieseltje moet qua verbruik 4.1/100 doen maar zit volgens de verbruiksmonitor op 6/100. Das een verschil van ruim 31%. Maar dat kan ook liggen aan mn rijstijl :p

Zo heb ik laatst in de Antwerpse havens even wat kleine sprintjes gedaan en zag dat met normaal optrekken de auto rond de 8,2 sec op de 100 zat (je hebt hier van die leuke apps voor die dit registreren) Maar met wat oefening (lees eco stand uit, voet op de rem ander op t gas bij max koppel en dan de rem los) kwam ik toch uit op 7,85 sec naar de 100 :D en dat terwijl de fabrieksopgave 8,6 sec is. Ik denk dat ie nog sneller is…. dit omdat ik een complete campinguitrusting achterin had liggen. Je ziet cijfers zijn maar cijfers….

FullSizeRender_zpsjnonvffw.jpg

Wat een problemen hier, ik ben blij dat ik er 45.000km zonder één probleem heb kunnen afleggen.

Goedenavond allemaal,

Na wat verhalen hierboven te hebben gelezen, ben ik dus blijkbaar niet de enige met een roetfilter probleem. Mijn auto is inmiddels de 110.000 km gepasseerd, en ik heb dit probleem al 20.000 km.

In het begin was het eens in de 5.000 km, maar nu is het elke 2.500 km. De auto begint dan zo erg te schokken en trillen, dat de toerenteller soms wel 300 à 400 toeren omhoog en omlaag vliegt. Dit lijkt mij ook zeer slecht voor de algehele aandrijflijn. Na wekelijks klagen, is er nu eindelijk een nieuw roetfilter besteld. Deze word over 2 weken gemonteerd, maar ik vind het niet normaal dat ik zo lang met een klacht moet rondrijden voordat er een definitieve oplossing word bedacht. Ik ben inmiddels al 6 keer bij de garage geweest voor een geforceerd regeneratie proces, men dacht dat het probleem ontstond doordat ik in verhouding weinig snelweg kilometers maak en relatief veel binnenwegen rij. Volgens de werkplaats receptie medewerker is deze auto met blue hdi motor, eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die meer dan 80% snelweg rijden. Zo kun je als dealer wel alles recht praten wat krom is, vinden jullie ook niet?

Als je dus wat minder snelweg rijdt (ik rij wel meerdere uren per dag met de auto, dus nagenoeg geen korte ritten), dan kun je dus beter geen blue hdi motor kiezen lijkt de receptie medewerker dus te zeggen. Ik vind dit echt een onzinnige opmerking, een auto hoort toch in alle normale omstandigheden te functioneren.

Ook was ik natuurlijk weer de enige met dit probleem, ook Peugeot NL had van collega dealers geen melding over soortgelijke problemen gehad werd er gezegd. Dit is inmiddels het zoveelste probleem aan mijn auto, en ik keek dus totaal niet op van deze reactie.

Maar het is toch niet normaal dat onder de 100.000 km dit soort problemen met een roetfilter ontstaan, het lijkt wel of Peugeot hun blue hdi techniek nog niet helemaal op orde heeft. Want je kunt er de klok op gelijk zetten dat er over 90.000 km weer een roetfilter probleem is, alleen dan buiten de garantie. Misschien is het verstandig om met iedereen die dit probleem herkend een lijstje te maken, zodat we misschien wat meer druk op onze dealers kunnen zetten bij het oplossen van soortgelijke problemen? Want elke keer is het alsof alle 308'tjes perfect zijn, behalve de mijne. Totdat je weer eens gaat rondneuzen op dit forum.

Door de vele problemen met mijn auto, maar vooral door de slechte service van mijn dealer (van Hunnik autogroep). Ben ik aan de laatste maanden met mijn Peugeot 308 bezig, eind Januari gaat hij weg. Heel erg jammer, ik vind het namelijk een fraaie auto om te zien en rijdt erg prettig. Ik heb nu al medelijden met de volgende eigenaar....

Wat ga je dan rijden? Ik zie alleen maar Peugeot in jouw profiel. Kan me voorstellen dat je daar wellicht nu klaar mee bent?

kmv2014 zei:
.....verhouding weinig snelweg kilometers maak en relatief veel binnenwegen rij. Volgens de werkplaats receptie medewerker is deze auto met blue hdi motor, eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die meer dan 80% snelweg rijden. Zo kun je als dealer wel alles recht praten wat krom is, vinden jullie ook niet?.....

Wellicht had die receptie man willen zeggen dat af en toe flink trappen (het liefst gewoon knalhard over Duitsland) het hele zaakje lekker schoon blaast.

Kilometervreter2014 zei:
Als je dus wat minder snelweg rijdt (ik rij wel meerdere uren per dag met de auto, dus nagenoeg geen korte ritten), dan kun je dus beter geen blue hdi motor kiezen lijkt de receptie medewerker dus te zeggen. Ik vind dit echt een onzinnige opmerking, een auto hoort toch in alle normale omstandigheden te functioneren.

Rijd je uren achter elkaar? Of veel korte ritjes? Bij korte ritjes komt het regeneratieproces niet op gang.

Helaas is het zeker wel zo dat korte ritjes (korter dan 45 minuten) slecht zijn voor je auto, helemaal voor een diesel. Het regeneratieproces komt pas op gang als alles goed op bedrijfstemperatuur is. En dat gaat vlotter op de snelweg, zoals de monteur terecht opmerkt. Er is een minimum snelheid/toerental voor nodig namelijk. Vroeger waren korte ritjes ook slecht voor je auto, maar nu merk je het nog meer door de gevoelige technologie.

De tegenwoordige kleine turbomotoren - zowel benzine als diesel - moeten echt goed op bedrijfstemperatuur gereden worden. Lees ook dit huiveringwekkende verhalen:

https://www.driving-dutchman.com/dure-motorreparatie-door-te-zuinig-rijden/
https://www.driving-dutchman.nl/goedkope-kleine-dieselmotor-crasht-door-korte-ritjes/
https://www.driving-dutchman.com/opgerekte-distributiekettingen-door-het-nieuwe-rijden/

ENTE zei:
Wat ga je dan rijden? Ik zie alleen maar Peugeot in jouw profiel. Kan me voorstellen dat je daar wellicht nu klaar mee bent?

Ja ik ben nu wel klaar met de PSA groep, het word een BMW 118d High Excutive.

Even over je andere opmerking m.b.t. het schoonblazen, ik rijdt dan wel voor mijn werk veel binnenwegen en provincialewegen. Zodra ik een warme motor heb, trek ik regelmatig lekker door. En aangezien ik aan de grens woon, kom ik ook nog wel maandelijks op de Duitse autobahn. Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Overigens kreeg ik vanochtend te horen, dat Peugeot het roetfilter niet wil vervangen onder garantie (het dichtslippen van het filter is een logisch gevolg van de minder snelweg kilometers die ik maak, volgens Peugeot NL). Mijn dealer zegt dat hun hier financieel garant voor gaan staan, ik weet onderhand niet meer wat ik moet geloven. Maar het zal allemaal wel.

Elaste zei:
Kilometervreter2014 zei:

Rijd je uren achter elkaar? Of veel korte ritjes? Bij korte ritjes komt het regeneratieproces niet op gang.

Helaas is het zeker wel zo dat korte ritjes (korter dan 45 minuten) slecht zijn voor je auto, helemaal voor een diesel. Het regeneratieproces komt pas op gang als alles goed op bedrijfstemperatuur is. En dat gaat vlotter op de snelweg, zoals de monteur terecht opmerkt. Er is een minimum snelheid/toerental voor nodig namelijk. Vroeger waren korte ritjes ook slecht voor je auto, maar nu merk je het nog meer door de gevoelige technologie.

De tegenwoordige kleine turbomotoren - zowel benzine als diesel - moeten echt goed op bedrijfstemperatuur gereden worden. Lees ook dit huiveringwekkende verhalen:

https://www.driving-dutchman.com/dure-motorreparatie-door-te-zuinig-rijden/
https://www.driving-dutchman.nl/goedkope-kleine-dieselmotor-crasht-door-korte-ritjes/
https://www.driving-dutchman.com/opgerekte-distributiekettingen-door-het-nieuwe-rijden/

Ik rijdt meestal ritten van minimaal 1 uur, alleen doordat ik vaak van stad naar stad ga in de veelal wat landelijker gelegen gebieden. Ziet zon rit er dan vaak als volgt uut, 15 min de stad door, 30 min of langer veelal provinciale weg, en dan weer 15 minuten de stad door. Echte korte ritjes heb ik dan ook niet dagelijks, alleen wel wat minder snelweg. Ook ben ik zeker geen langzame optrekken zodra de motor goed warm is.

Ook rijdt ik in de weekenden regelmatig privé stukken snelweg, en ook weleens hard over de Duitse autobahn. Ik heb dus misschien niet het standaard vertegenwoordiger patroon van veel snelweg kilometers, maar rij zeker geen korte stukken. Ik pendel alleen wel vaak op en neer tussen vaste locaties, waar helaas weinig snelweg ritten mogelijk zijn.

Ik snap de gedachte best wel achter al die nieuwe technieken, alleen neem nou als voorbeeld Frankrijk het thuisland van Peugeot. Daar is het heel normaal om een diesel auto aan te schaffen, het grote deel rijdt op diesel. Hier kopen mensen niet zoals bij ons pas een diesel wanneer je veel kilometers rijdt, dan kan Peugeot het toch niet maken dat straks het ene na het andere roetfilter vol zit door hun ritten patroon. Zon filter moet toch zeker de 150.000 km of meer kunnen halen, en niet al bij 90.000 km dich zitten.

Kilometervreter2014 zei:
ENTE zei:

Even over je andere opmerking m.b.t. het schoonblazen, ik rijdt dan wel voor mijn werk veel binnenwegen en provincialewegen. Zodra ik een warme motor heb, trek ik regelmatig lekker door. En aangezien ik aan de grens woon, kom ik ook nog wel maandelijks op de Duitse autobahn. Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Overigens kreeg ik vanochtend te horen, dat Peugeot het roetfilter niet wil vervangen onder garantie (het dichtslippen van het filter is een logisch gevolg van de minder snelweg kilometers die ik maak, volgens Peugeot NL). Mijn dealer zegt dat hun hier financieel garant voor gaan staan, ik weet onderhand niet meer wat ik moet geloven. Maar het zal allemaal wel.

Niet accepteren! absoluut niet accepteren! Ik wordt er zelfs boos van, terwijl het niet mijn zaak is.

Kilometervreter2014 zei:

Dus de kosten worden in ieder geval niet op jou verhaald, begrijp ik (dealer staat financieel garant)? Leuk argument van Peugeot NL wel. Wat voor bewijslast hebben zij überhaupt waaruit jouw rijpatroon duidelijk wordt? Anders dan dat dealer zo stom is geweest om dat te suggereren?

Ik zou dit ook niet accepteren. En inderdaad, in landen als Frankrijk en Portugal, zelfs op de Azoren waar amper een weg te vinden is waar je harder dan 80 mag, rijden helve volksstammen in diesels. Nou, dat zal me een hoop verstopte roetfilters opleveren...ik geloof er niks van.

Ondertussen, ondanks alle lekkende, haperende, zwabberende, verdwaalde 308 ervaringen .....

..... is hier wat actualiteit: Game Set Match voor de 308GT

https://www.autoexpress.co.uk/nissan/pulsar/92861/nissan-pulsar-dig-t-vs-hyundai-i30-turbo-peugeot-308-gt

Ik ben ook wel benieuwd naar alle mensen die probleemloos in hun karretje rondcrossen.
De slechte ervaringen spuien is ook het makkelijkst natuurlijk.

Kilometervreter2014 zei:
ENTE zei:

Heerlijke auto's die 1-series.
Ik wens je nog veel sterkte met de laatste loodjes.

Als je het over de duivel hebt...zojuist weer vermogensverlies ondervonden...
Wat een verhaal dat Peugeot NL aangeeft dat je niet genoeg snelwegkilometers maakt. Bizar.

[D2] zei:
Kilometervreter2014 zei:

Dus de kosten worden in ieder geval niet op jou verhaald, begrijp ik (dealer staat financieel garant)? Leuk argument van Peugeot NL wel. Wat voor bewijslast hebben zij überhaupt waaruit jouw rijpatroon duidelijk wordt? Anders dan dat dealer zo stom is geweest om dat te suggereren?

Ik zou dit ook niet accepteren. En inderdaad, in landen als Frankrijk en Portugal, zelfs op de Azoren waar amper een weg te vinden is waar je harder dan 80 mag, rijden helve volksstammen in diesels. Nou, dat zal me een hoop verstopte roetfilters opleveren...ik geloof er niks van.

Ja mijn dealer staat financieel garant, eindelijk iets positiefs over mijn dealer. Maar naar mijn mening mag dit ook wel een keer, want ik ben nu inmiddels al weer 20.000 km verder. En het is nog niet opgelost.

Zijn er trouwens meer mensen met problemen met de elektrisch verstelbare bestuurder stoel? Bij mij word de hele stoel vervangen, dit word gecombineerd met het roetfilter vervangen. De stoel blijft regelmatig hangen in het laagste punt, en de veren kraken en piepen bij het rijden over drempels.

Sorry voor de mensen die niet al deze slechte verhalen willen horen over de auto van het jaar 2014:p Buiten het feit dat het een zeer prettig rijdende en comfortabele auto is, kan ik er gewoon niet gelukkig van worden. Ik heb er wel €31.000,- voor betaald, dus niet geleast. En dan krijg je een verschrikkelijke maandag morgen auto ervoor terug.

Zo ook maar weer eens statusupdate al ben ik meer een actief lezer van dit topic.

Bezit een 308 HB BLP Blue HDi gris moka uit juni 2014 en ben over het algemeen zeer content over deze auto.

Helaas is enkele weken geleden uit auto toegetakeld door vandalisme, met dikke krassen bewerkt. Zeer kut, maar gelukkig een leaseauto dus verzekeringswerk.

Gister mijn auto opgehaald bij de schadehersteller, medewerker loopt mee om het te laten zien. Medewerker begon te vertellen dat bij het spuiten naar voren kwam dat bijna elk paneel kleurafwijking heeft. Bumpers en zijpaneel weken enorm af van bijvoorbeeld de motorkap en deuren dit vond hij zeer slordig. Toevallig een soortgelijke auto eerder gehad waar het ook het geval was alleen precies het tegenovergestelde. Wellicht panelen bij de bouw van de auto verwisseld, andere met soortgelijke ervaringen? In de zon was het echt wel zichtbaar al moet je wel goed kijken.

Enkele maanden terug een grote beurt gehad, waar ze de constructie van de achtervering en voorophanging hebben aangepast na aanleiding van de terugroepactie. Moest al bij 19000km voor onderhoud vrij vroeg, vond Peugeot ook.

Qua rijden en comfort is de auto zeer fijn, toevallig een Golf 7 als leenauto en dan merk je echt verschil.

Zijn er hier 308 rijders die een andere pook knop gebruiken? Zoja, welke hebben jullie? :)

Strider zei:
Zijn er hier 308 rijders die een andere pook knop gebruiken? Zoja, welke hebben jullie? :)

LSNN zei:
Zijn er dan andere in omloop?

Ja, er zijn andere in omloop. Volgens mij van het oude model, maar ik weet het niet meer precies. Het is in elk geval eerder voorbij gekomen, dus doorzoek het topic voor een antwoord.

Klopt, op de accessoirelijst staat een lederen pookknop voor de handgeschakelde 6-bak.
In de praktijk blijkt dat dezelfde als die in de oude 308 werd gebruikt. Niet erg want hij voldoet prima en is best mooi, alleen dus rond en niet zo'n blokmodel.

Overigens goed nieuws, mijn nieuwe GT zou deze week binnen moeten komen! :D

Kijk eens hier... https://voorjepeugeot.nl/a5_advanced_search_result3.php?keywords=%3C/vjp%3E%20%3C/p308t95d%20%3C/ds%3E%20%3C/in%3E%20OR%20%3C/vjp%3E%20%3C/pall%3E%20%3C/ds%3E%20%3C/in%3E&sort=3a

2 weken terug hebben wij bij ons op het bedrijf een 308 sw Blue Lease Executive Pack besteld.

Nu heeft de dealer ons gister meegedeeld dat deze niet meer geleverd gaat worden met het volgende

-Extra getinte achterste zijruiten.
-Aluminiumkleurige dakrails en lijsten om de ramen.
-Aluminium rails in de kofferruimte.

Er zal geen prijs compensatie plaats vinden en achteraf blinderen van de ramen komt voor eigen rekening.

Hebben hier al meer mensen dit bericht ontvangen en misschien wel een andere oplossing van de dealer mogen ontvangen?

@Jobbestge:
Wellicht goed voor de onderbouwing richting de dealer.
Op 23 augustus werd deze post gedaan in dit topic door 'deurknop'

Deurknop zei:
Voor nieuwe 308SW rijders die op het punt staan om een 308sw in bestelling te zetten; Hou er rekening mee dat per 1 september de Chromen raamomlijsting op BLE Pack er niet meer op zit!

Kortom; als jij 2 weken geleden de bestelling hebt geplaatst wist jouw dealer al precies wat er ging veranderen en heeft zich dus schuldig gemaakt aan misleiding. Ik zou hier niet mee akkoord gaan.

Tuurlijk, in een wereld vol van problematiek lijken chromen lijstjes en rails een absolute futiliteit.... Maar een 308 zonder chroom is niet om aan te kijken! :T

500 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2015 20:14 door ENTE.

PvanMegen zei:
Kijk eens hier... https://voorjepeugeot.nl/a5_advanced_search_result3.php?keywords=%3C/vjp%3E%20%3C/p308t95d%20%3C/ds%3E%20%3C/in%3E%20OR%20%3C/vjp%3E%20%3C/pall%3E%20%3C/ds%3E%20%3C/in%3E&sort=3a

Alleen maar 5V's helaas :)

jobbesgte zei:
2 weken terug hebben wij bij ons op het bedrijf een 308 sw Blue Lease Executive Pack besteld.

Nu heeft de dealer ons gister meegedeeld dat deze niet meer geleverd gaat worden met het volgende

Er zal geen prijs compensatie plaats vinden en achteraf blinderen van de ramen komt voor eigen rekening.

Hebben hier al meer mensen dit bericht ontvangen en misschien wel een andere oplossing van de dealer mogen ontvangen?

Heb ik ook te horen gekregen van de lease maatschappij, mijn dealer gaf dit ook aan, maar zou alleen bij de SW zijn, en niet bij de Hatchback.

Ik ga morgen mijn 308 Hatchback bestelling plaatsen :)
- 308 Blue lease executive
- DAB + achteruitrijcamera + Premium stoelen
- Leer achteraf

Strider zei:
PvanMegen zei:

Alleen maar 5V's helaas :)
Dan kijk je niet goed...

Ik wil in mijn blue lease achteraf leer laten inbouwen, en ik werd helemaal enthousiast met dit soort resultaten:

IMG_0944_zpsrt0yjrum.jpg

Maar, nu heb ik met mijn dealer gesproken, en hij vertelde mij dat mijn stoel erbij achteraf leer niet zo komt uit te zien, ik zou dan sowieso de vlakken in mijn zit en rug gedeelte missen :(

Is dat bij andere 308 eigenaren ook het geval bij achteraf leer?

Ik weet niet bij wie mijn dealer het laat monteren, maar ik heb wel keuze uit Pakket 1 (3 kleuren), en Pakket 2 (16 kleuren)

Dat kun je toch te weten komen, waar de dealer het lederpakket laat monteren?
In deze regio (Roosendaal, Brabant) wordt er veel gebruikt gemaakt van DK Schweizer:
https://dk-schweizer.nl/

Ik heb die blokjes in de rugleuning ook niet.

Mijn leer is ook achteraf ingebouwd door Lederinbouwnederland in Alphen aan de Rijn.

Mijn stoel zijn mooie rechte banen, ik heb wel kleur stiksels mogen kiezen. Wat er overigens ook fraai uitziet, zelfde kleur als hierboven.

mlommers zei:
Inmiddels de 1e 1500 km erop zitten in mijn 308SW BLE 1.6 BlueHDI

Ik ben op dit moment erg tevreden, de auto bevalt goed. Desondanks enkele kleine puntjes die ik ook bij de dealer wil gaan voorleggen. Misschien andere met soortgelijke ervaringen?

- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

- Al meerdere keren gehad dat de motor niet afslaat in de ECO stand, terwijl er volgens mij geen reden voor is om de motor niet af te laten slaan, climate control is dan niet druk bezig om op temperatuur te komen, ik gebruik geen extra stroom. Soms druk ik dan de koppeling in en laat m weer opkomen en slaat de motor wel af....

vooral het 1e punt is niet goed en wil ik voor terug de andere punten storen me nog niet echt, maar ben wel benieuwd of dit bij andere ook zo wordt ervaren en of is gemerkt.

het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...

het 2e punt met de eco komt nog steeds vaak voor, maar wordt door peugeot niet erkend ze blijven terug komen op het feit dat de motor niet altijd kan uitvallen. Dat is bij mij bekend en snap ik, echter is het probleem dat de auto de evaluatie niet doet of de eco stand ingeschakeld kan worden. Er moet of een eco lamp gaan branden en de motor afslaan of de eco lamp moet gaan knipperen ter indicatie dat de motor niet kan afslaan. Als het probleem zich voordoet gebeurt dit bij mij pas als ik opnieuw de koppeling intrap en weer laat opkomen. Uiteraard geen groot probleem maar meer storend.

mlommers zei:
mlommers zei:

Ik ben op dit moment erg tevreden, de auto bevalt goed. Desondanks enkele kleine puntjes die ik ook bij de dealer wil gaan voorleggen. Misschien andere met soortgelijke ervaringen?

- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

- Al meerdere keren gehad dat de motor niet afslaat in de ECO stand, terwijl er volgens mij geen reden voor is om de motor niet af te laten slaan, climate control is dan niet druk bezig om op temperatuur te komen, ik gebruik geen extra stroom. Soms druk ik dan de koppeling in en laat m weer opkomen en slaat de motor wel af....

vooral het 1e punt is niet goed en wil ik voor terug de andere punten storen me nog niet echt, maar ben wel benieuwd of dit bij andere ook zo wordt ervaren en of is gemerkt.

het knarsend geluid bij het oplaten komen van de versnelling werd steeds erger en ook bij andere schakel acties. Gisteren na meer dan een jaar wachten op peugeot Frankrijk is de auto terug geweest naar de garage en is de massa vliegwiel vervangen. Tot op heden nog niet veel gereden maar nog niet kunnen reproduceren, hoopvol deze keer, ik ben benieuwd...

het 2e punt met de eco komt nog steeds vaak voor, maar wordt door peugeot niet erkend ze blijven terug komen op het feit dat de motor niet altijd kan uitvallen. Dat is bij mij bekend en snap ik, echter is het probleem dat de auto de evaluatie niet doet of de eco stand ingeschakeld kan worden. Er moet of een eco lamp gaan branden en de motor afslaan of de eco lamp moet gaan knipperen ter indicatie dat de motor niet kan afslaan. Als het probleem zich voordoet gebeurt dit bij mij pas als ik opnieuw de koppeling intrap en weer laat opkomen. Uiteraard geen groot probleem maar meer storend.

Het niet afslaan van de motor komt bij mij ook regelmatig voor. Ik heb dit altijd als ik de auto in zijn vrij laat uitrollen naar het stoplicht. Ik heb het idee dat als er teveel tijd zit tussen de auto in zijn vrij zetten en tot stilstand komen dat de motor dan niet afslaat. Als ik 3 seconden voordat ik bij het stoplicht ben de auto in zijn vrij zet slaat de motor bij stilstand wel af en als ik dit eerder doe blijft de motor draaien. Ook ik vind dit geen groot probleem maar het is wel vreemd. Wat je al zei gaat de motor wel uit als ik dan bij stilstand de koppeling een cm intrap en weer los laat.

Start/stop achtige systemen vind ik persoonlijk altijd zwaar irritant en gebruik ik vrijwel nooit dus ik zou dat in de praktijk niet gemerkt hebben :p
Overigens, toen ik nog een lease DS3 reed merkte ik ook dat deze functie niet altijd goed werkte.

--Koen-- zei:
mlommers zei:
mlommers zei:

Het niet afslaan van de motor komt bij mij ook regelmatig voor. Ik heb dit altijd als ik de auto in zijn vrij laat uitrollen naar het stoplicht. Ik heb het idee dat als er teveel tijd zit tussen de auto in zijn vrij zetten en tot stilstand komen dat de motor dan niet afslaat. Als ik 3 seconden voordat ik bij het stoplicht ben de auto in zijn vrij zet slaat de motor bij stilstand wel af en als ik dit eerder doe blijft de motor draaien. Ook ik vind dit geen groot probleem maar het is wel vreemd. Wat je al zei gaat de motor wel uit als ik dan bij stilstand de koppeling een cm intrap en weer los laat.
Ja dit vind ik ook irritant. Ik tik ook altijd maar ff kort op koppeling

Start/stop wordt in bepaalde gevallen niet geactiveerd, bijvoorbeeld:
Als de stuurstand ver gedraaid is, als de auto nog niet op temperatuur is (zowel motor als binnen), als er een stuurbeweging plaatsvindt, als de buitentemperatuur erg hoog of laag is, als de laadstand van de accu laag is, ...

Meeuw zei:
Start/stop wordt in bepaalde gevallen niet geactiveerd, bijvoorbeeld:
Als de stuurstand ver gedraaid is, als de auto nog niet op temperatuur is (zowel motor als binnen), als er een stuurbeweging plaatsvindt, als de buitentemperatuur erg hoog of laag is, als de laadstand van de accu laag is, ...

zucht...je lijkt Peugeot wel,
>>Start/stop wordt in bepaalde gevallen niet geactiveerd, bijvoorbeeld:....
zoals ik al meerdere keren heb aangegeven is dat allemaal bij mij bekend, het gaat erom dat start/stop niet geevalueerd wordt, door niet altijd duidelijke redenen.

ENTE zei:
@Jobbestge:

Deurknop zei:
Voor nieuwe 308SW rijders die op het punt staan om een 308sw in bestelling te zetten; Hou er rekening mee dat per 1 september de Chromen raamomlijsting op BLE Pack er niet meer op zit!

Kortom; als jij 2 weken geleden de bestelling hebt geplaatst wist jouw dealer al precies wat er ging veranderen en heeft zich dus schuldig gemaakt aan misleiding. Ik zou hier niet mee akkoord gaan.

Tuurlijk, in een wereld vol van problematiek lijken chromen lijstjes en rails een absolute futiliteit.... Maar een 308 zonder chroom is niet om aan te kijken! :T

2x mee eens! Jeetje, maar de 308 (SW) is echt niet aan te gluren zonder die opties.

E-One zei:
ENTE zei:
@Jobbestge:

Deurknop zei:

2x mee eens! Jeetje, maar de 308 (SW) is echt niet aan te gluren zonder die opties.

Lijkt erop dat Peugeot nog even zo goedkoop mogelijk wil profilteren van alle 14% bijtelling klantjes. Snel de auto nog even uitkleden want als een van de laatste middenklassers met 14% verkoopt ie toch nog wel even...
Ik ben benieuwd waar de Peug volgend jaar komt te staan wanneer we weer 21-25% bijtelling moeten betalen.

Chiel78 zei:
Lijkt erop dat Peugeot nog even zo goedkoop mogelijk wil profilteren van alle 14% bijtelling klantjes. Snel de auto nog even uitkleden want als een van de laatste middenklassers met 14% verkoopt ie toch nog wel even...

En bovendien nog aanbieden in een beperkt aantal kleuren! Eerlijk gezegd vind ik het ongepast (voor hen zakelijk gezien misschien gewiekst, misschien doen andere fabrikanten dat ook - die met het 14% bijtellingstarief uit ons land zitten) Ben benieuwd wat ze volgend jaar uit de kast halen om nieuwe lease klanten te winnen.

Bedankt voor uw mail en vraag. Het klopt dat vanaf nu alle nieuwe bestellingen van de Peugeot 308 SW Lease Executive niet meer met chromen raamomlijsting en getint glas afgeleverd worden.

Maar u heeft onze Aktie auto besteld namelijk de " Peugeot 308 (Alpha Selectie) 1.6 BlueHDI 88kW Blue Lease Exe.Pack SW"
Dit zijn speciaal door ons in het begin van het jaar bestelde auto's door Alphabet zelf en deze hebben wel nog de chromen raamomlijsting en het getinte glas.

Dus goed nieuws!

mlommers zei:
mlommers zei:

Bij welke dealer is dit gedaan? Elke keer als ik contact met mijn dealer heb, wordt er aangegeven dat er nog geen oplossing beschikbaar is en het nog in onderzoek is door Peugeot. Ik zou dit probleem ook graag opgelost zien!

jobbesgte zei:

Mag je nooit mee akkoord gaan. Je betaald voor opties die niet geleverd worden en deze mag je van de dealer zelf bekostigen. Je moet, als je daarmee instemt, dan voor blinderen van je achterramen 2x betalen. In mijn opinie is de dealer jou verplicht ofwel financieel te compenseren ofwel op zijn kosten alsnog de opties te verzorgen op de auto. Anders kan je opteren de koop/lease niet door te laten gaan.

Goedemorgen,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, laat ik graag weer eens van me horen. Ik volg het forum graag als medewerker van Peugeot, mede omdat hier zoveel informatie staat waar onduidelijkheid over heerst.

Ik zou graag voor jullie een paar punten willen verhelderen.
De kleuren zijn ongewijzigd gebleven en zijn het hele jaar al: Blanc Nacre, Blanc Banquise (op speciaal verzoek), Gris Artense, Dark Blue en Noir Perla Nera.

@ Jobbesgte,

Ik vind het spijtig dat de auto momenteel niet meer voldoet aan de gewenste uitrusting, Peugeot Nederland heeft er niet bewust voor gekozen onderdelen van auto's af te halen. Momenteel is het voor PNE lastig om nog auto's af te nemen, gezien de grote vraag. Bepaalde onderdelen weten wij van dat ze in back order vallen, waardoor de auto te laat zou binnenkomen om te voldoen aan 14% bijtelling. Wat vooral erg vervelend is, is dat dit al een behoorlijke tijd bij de dealers bekend is, wellicht dat men dit al wist voordat u de auto bestelde. Overigens worden op de Blue Lease Executive Pack wél getinte ramen geleverd, maar géén chromen omlijsting rond om de ramen. (u kunt dit terug vinden op peugeot.nl)

Momenteel is het onduidelijk hoeveel BLEX PACK'S er nog naar Nederland toe komen, ik kan dit alleen voor onze dealer zeggen. De BL PACK is nog wel goed beschikbaar, deze zal in grote getalen naar Nederland toe komen.

Zelf kunnen wij als dealer nog wél BLEX PACK's met dakrails, chromen omlijsting leveren, al zijn het er niet veel. Wij hebben een aantal auto's nog in bestelling staan.

Overigens,

Bij vragen mag je mij eventueel mailen. Ik hoop in de meeste gevallen zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven.

peugeot308sw2015@gmail.com

Met vriendelijke groet,

...

Terug
Bovenaan