Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Deurknop zei:zieniks zei:Gilletti zei:zieniks zei:Ik blijf het toch wat vreemd vinden dat de bestaande speakers blijven zitten. Daar zit toch vaak de eerste winst?
De standaard luidsprekers (dus niet Denon) van de 308 wil ik niet direct als inferieur bestempelen maar echt superspul is het nou ook weer niet.
Ja dat begrijp ik, ik moet eerst mijn auto nog ontvangen maar heb er ook niet zo'n best gevoel bij. zal zeker niet het geluid van mijn Octavia halen.
Maar begin even met de versterker te plaatsen en een sub, zodat ik het laag door de sub kan laten regelen en midden en hoog door de standaard speakers.
De setjes die je noemt, wat kosten die, weet je dat zo?
PP41DSP € 359,00
PP52DSP €540,00
PP82DSP € 699,00
SUB vanaf € 219,00
Mijn advies: koop op ebay zelf folie/wrap voor een paar euro uit China. En na een paar keer oefenen lukt het je best (met föhn).PvanMegen zei:Heeft er iemand beschermfolie op de achterbumper van de HB? Ik vrees dat het zonder geen jaren gaat duren alvorens er krassen op zitten. Staat dat een beetje? Dealer vraagt 97 euro maar dat is niet die van Peugeot zelf...
[D2] zei:In de V40 hoorde ik ook vanaf vrijwel nieuwstaat al allerlei gekraak bij drempels. Hoewel ik daarbij ook meteen aan torsie dacht (what else?), vind ik dat toch moeilijk voor te stellen...Worden die carrosserieën doorgaans niet bij iedere generatie weer ettelijke procenten stijver?
[D2] zei:In de V40 hoorde ik ook vanaf vrijwel nieuwstaat al allerlei gekraak bij drempels. Hoewel ik daarbij ook meteen aan torsie dacht (what else?), vind ik dat toch moeilijk voor te stellen...Worden die carrosserieën doorgaans niet bij iedere generatie weer ettelijke procenten stijver?
ENTE zei:Ja, dat noemen ze torderen...Wen er (helaas) maar aan. Het begon al vlot en nu bij 60.000km stoor ik mij er al minder aan.
Bouwkwaliteit van de 308 laat helaas te wensen over.
Decibel is wel een 'vervelende' log schaalE-One zei:Beide geven rond de 70-72 dB in tests dus dat ligt niet heel veel uitelkaar.
Ami zei:@Ente
Je wordt met de week negatiever en...depressiever over de 308.
Je hebt er toch ook eentje? Valt ie je zo tegen...
Ik heb het idee dat het best een goede auto is. Ik heb heel wat medewerkers die hun 14% Megane , Focus of octavia naar volle tevredenheid gebben geruild voor deze 308.
Ze rennen wel allemaal naar de dealer voor de achteruitrijcamera, maar voor de rest..... Terwijl ie nog in zijn kinderziekte-tijd zit!
ENTE zei:Ami zei:@Ente
Je wordt met de week negatiever en...depressiever over de 308.
Je hebt er toch ook eentje? Valt ie je zo tegen...
Ik heb het idee dat het best een goede auto is. Ik heb heel wat medewerkers die hun 14% Megane , Focus of octavia naar volle tevredenheid gebben geruild voor deze 308.
Ze rennen wel allemaal naar de dealer voor de achteruitrijcamera, maar voor de rest..... Terwijl ie nog in zijn kinderziekte-tijd zit!
Hahaha, ja zo lijkt het misschien wel als je alle berichten onder elkaar zet. En dat terwijl is zo'n positivo ben
Laat ik het zo verwoorden: het is een fraaie auto, zeker als je 'm een beetje aankleed. Ik ben er best content mee, helemaal gezien de kosten. Het blijft bizar dat je voor dit geld kan sturen in zo'n auto, maar daar zijn ze in Den Haag nu ook wel achter
Als je zoals ik in amper een jaar ruim 60K kilometers maakt in de 308, ga je je soms ergeren aan dingen. Vooral als de PSA organisatie een beetje klungelig omgaat met de kinderziektes en communicatief steken laat vallen.
En er zitten gewoon structurele (m.i. onnodige) fouten in het ontwerp. Denk aan ontwerpfouten onderstel, (motor)software en navigatie/iCockpit. Dat is jammer en zeker gezien de tijd die je in de auto doorbrengt op z'n tijd ergerlijk.
Het is helemaal niet m'n bedoeling om de auto af te kraken, ben zelfs van nature zoals je weet Franse autoliefhebber. Conclusie is dat ik never meer een splinternieuw model kies (je blijft verkapte testrijder).
E-One zei:Weet iemand of het mogelijk is om bij de dagrijverlichting ook de achterlichten te laten branden? Een instelling gedaan door de dealer in de boordcomputer bijvoorbeeld? Bij Audi is dat volgens mij wel mogelijk. De achterlichten van de 308 mogen best gezien worden en niet alleen 's avonds.
PvanMegen zei:Je kan ook gewoon je dimlicht aanzetten, led aan de voorkant word iets minder fel maar de achterkant doet het ook...
Mja dan haal je het hele principe van LED DRL onderuit: LED is feller (dus beter zichtbaar overdag dan halogeen) en energie zuiniger.PvanMegen zei:Je kan ook gewoon je dimlicht aanzetten, led aan de voorkant word iets minder fel maar de achterkant doet het ook...
JosJ84 zei:Mijn collega heeft ook net zijn 308 SW in ontvangst genomen maar zit wel met een probleem.
Er moeten 3 kleine kinderen achterin, sterker nog, er moeten 3 maxi-cosi's achterin.. Heeft iemand hier ervaring meer? En zo ja, met welk type stoeltjes?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Groeten Jos
JosJ84 zei:Mijn collega heeft ook net zijn 308 SW in ontvangst genomen maar zit wel met een probleem.
Er moeten 3 kleine kinderen achterin, sterker nog, er moeten 3 maxi-cosi's achterin.. Heeft iemand hier ervaring meer? En zo ja, met welk type stoeltjes?
Groeten Jos
J_P_P zei:JosJ84 zei:Mijn collega heeft ook net zijn 308 SW in ontvangst genomen maar zit wel met een probleem.
Groeten Jos
Ik heb een BLP HB, 2x maxicosi family base (isofix) met een maxicosi en een autostoeltje (maxicosi pearl) erop. Maar ik twijfel of een 3e er tussen past.... iig niet met isofix want dat zit niet in het midden. Dat het krap wordt is een feit. Als dat spul is nogal 'basaal'. Heeft ie een drieling gekregen? Had ie niet beter slag grotere auto kunnen nemen?
Groeten Jos
Lijkt me wel dat je family base achtig iets wilt proberen. Je klikt namelijk zo de Cosi erop. 3x met gordel lopen vogelen telkens is ook niet alles.JosJ84 zei:J_P_P zei:JosJ84 zei:Mijn collega heeft ook net zijn 308 SW in ontvangst genomen maar zit wel met een probleem.
Groeten Jos
Ik heb een BLP HB, 2x maxicosi family base (isofix) met een maxicosi en een autostoeltje (maxicosi pearl) erop. Maar ik twijfel of een 3e er tussen past.... iig niet met isofix want dat zit niet in het midden. Dat het krap wordt is een feit. Als dat spul is nogal 'basaal'. Heeft ie een drieling gekregen? Had ie niet beter slag grotere auto kunnen nemen?
Nee, ze hadden een kindje, en net het mooie nieuws gekregen er een tweeling bij te krijgen. Dit geeft natuurlijk wat logistieke problemen.
isofix is idd geen optie, dit geeft laat enkele ruimte over en inderdaad niet in het midden aanwezig. Ze zullen gewoon verschillende maten moeten gaan proberen lijkt me.
JosJ84 zei:Ze hadden 1, krijgen er nu een tweeling bij. Sommige zaken zijn niet te plannen Voiture..
voiture zei:JosJ84 zei:Ze hadden 1, krijgen er nu een tweeling bij. Sommige zaken zijn niet te plannen Voiture..
Ok, dat verklaart een hoop!![]()
JBXS zei:Mja dan haal je het hele principe van LED DRL onderuit: LED is feller (dus beter zichtbaar overdag dan halogeen) en energie zuiniger.PvanMegen zei:Je kan ook gewoon je dimlicht aanzetten, led aan de voorkant word iets minder fel maar de achterkant doet het ook...
ENTE zei:JBXS zei:Mja dan haal je het hele principe van LED DRL onderuit: LED is feller (dus beter zichtbaar overdag dan halogeen) en energie zuiniger.PvanMegen zei:Je kan ook gewoon je dimlicht aanzetten, led aan de voorkant word iets minder fel maar de achterkant doet het ook...
Stadslicht is dan een betere optie. DRL branden iets minder fel maar de achterlichten doen het wel. Uiteraard geen dimlicht.
Wel even je dashboard verlichting qua sterkte aanpassen.
Burnd E zei:Vandaag ook mijn 308SW BLE besteld:
specs:
-Noir Perla Nera
-achteruitrijcamera en DAB+ radio (behoren tijdens mijn bestel-periode blijkbaar wel tot het BLE pakket)
-afneembare trekhaak
-Sound upgrade; waarschijnlijk de Integrated-sound. Daar gaat mijn vraag ook over:
Is de EBS upgrade beter of is de Integrated-sound.nl optie beter (en dus zn meerprijs van 300 euro tov EBS) waard?
Er is een EBS upgrade, kost 600-700 euro. En er is een Integrated-sound.nl upgrade welke ca 1000 euro kost. Ik heb het forum even doorgespit en zie inderdaad beide opties aangedragen worden. Maar kan iemand mij ook vertellen of de Integrated-sound.nl upgrade ook daadwerkelijk betere geluidskwaliteit oplevert? Ik lees dat de Integrated-sound optie vooral makkelijker/sneller in te bouwen is. Bij beide opties wordt de amplifier achter het dashboard geplaatst. bij integrated-sound past de subwoofer mooi in het reserve wiel en bij de EBS optie wordt de subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst.
Dan staat het in de zomer dus 95% van de tijd voor niks aan (in mijn geval iig). Beetje verspilling dus. Daarnaast is halogeen met led ook niet de mooiste combinatie ;-)Onedayflyer zei:Waarom niet gewoon altijd de verlichting aan, hoef je het nooit te vergeten of aan te zetten en ben je altijd goed zichtbaar.
ENTE zei:JBXS zei:Mja dan haal je het hele principe van LED DRL onderuit: LED is feller (dus beter zichtbaar overdag dan halogeen) en energie zuiniger.PvanMegen zei:Je kan ook gewoon je dimlicht aanzetten, led aan de voorkant word iets minder fel maar de achterkant doet het ook...
Stadslicht is dan een betere optie. DRL branden iets minder fel maar de achterlichten doen het wel. Uiteraard geen dimlicht.
Wel even je dashboard verlichting qua sterkte aanpassen.