Goedenavond allemaal,
Ik heb al een tijdje niks meer gepost, maar ben wel blijven meelezen. Van de week is mijn software ge-update van het touchscreen, systeemversie: SMEG5.2.C.R1 bluetooth versie: 1.2.0 (beiden versie van 08-01-15). Nu kan ik sinds de update zelf niks meer veranderen aan het aantal seconden afstand houden van de cruise control, de standaard 2 seconden kan niet meer veranderd worden.
Ik heb direct nadat ik dit opmerkte gebeld naar mijn dealer (van Hunnik autogroep), ik dacht namelijk dat ze de software hadden ge-update met software van een versie zonder pack security. Volgens de werkplaats receptie medewerker is de update juist, hij vertelde mij dat peugeot bewust ervoor gekozen heeft deze optie eruit te halen en dit ook niet terug laat komen. Ik kan dus nu geen secondes kiezen, maar ook de cruise control niet gebruiken als "normale cruise control". Hierdoor vind ik het systeem totaal nutteloos geworden, op de snelweg houdt hij zoveel afstand dat iedereen er tussen gaat. En als iemand net voor je gaat schiet hij er helemaal af, toen ik nog secondes kon instellen was 1 seconde voor mij het beste voor op de snelweg. Op provinciale wegen is 1,5 tot 2 wel prima.
Nu is mijn vraag, hebben meer mensen het probleem dat sinds de update de instel mogelijkheden voor het aantal seconden afstand is verdwenen? Of is dit net als met de achteruitrijcamera weer een gevalletje, dat de dealer hier weer te weinig moeite wil doen voor de klant? Ik vind dit €500,- kostende systeem echt totaal nutteloos geworden, en rij sinds de update bijna geen cruise control meer op de snelweg. Terwijl ik het daarvoor altijd gebruikte.
Ik ben trouwens inmiddels de 110.000 km gepasseerd vandaag met mijn 1.6 blue hdi, zijn er al meer mensen met dergelijke km standen? En zo ja, hoe houdt jullie auto zich? Ik heb het inmiddels gehad met al die storingen, mankementen, piepjes en kraakjes. Begin van het nieuwe jaar staat er waarschijnlijk een Vokswagen golf, Mazda 3 of BMW 1 serie voor de deur, ik had wel een iets hogere bouwkwaliteit verwacht.
Oh ja, de echo bij het bellen met de Bluetooth carkit is sinds het updaten wel verholpen. Dat is het enige positieve aan de software update.