Peugeot 308 (SW p. 26)

6. Het aanbieden van producten of diensten die verboden zijn bij de Nederlandse wet is niet toegestaan, denk bijvoorbeeld aan illegale software.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Fijn dat mijn bericht is aangepast, maar in mijn oorspronkelijk bericht stond geen enkele aanbod naar producten of diensten die verboden zijn bij de nederlandse wet....

mijn vraag was, wat moet ik met de inhoud van map: RT6 Calculateur

Wordt er ook eentje wakker ...
Maar een moderator die geen berichten kan aanpassen (linkjes naar informatie verwijderen) ? wannabe-moderator ? (td)

Opast zei:
Wordt er ook eentje wakker ...
Maar een moderator die geen berichten kan aanpassen (linkjes naar informatie verwijderen) ? wannabe-moderator ? (td)

Waar slaat dit op?

Yep, zowel in het scherm tussen de klokken (Mits je de kleuren matrix versie hebt welke je bij Pack security of Pack sportknop krijgt) en op het grote scherm.

SkyBuMp zei:
Yep, zowel in het scherm tussen de klokken (Mits je de kleuren matrix versie hebt welke je bij Pack security of Pack sportknop krijgt) en op het grote scherm.

Toevoeging: het kleurenschermpje tussen de klokken heb je ook wanneer je de 'Keyless entry & start' hebt optie hebt ;)

Mijn auto afgelopen dinsdag opgehaald hij krijgt veel bekijks op de snelweg en geparkeerd.

Ik heb in 2,5 dag nog net geen 1000 km gereden.

Eerste indruk
Eerste indruk wat een heerlijke auto, lekker comfortabel, maar wat is er aan de hand met die versnellingspook die beweegt als ik het gas loslaat of indruk? Ik heb een collega die samen met me carpoolt en hij is zeer te spreken over de auto en de luxe die erin zit. Ook hoor je bij de 1.6 BlueHDI niet het typisch diesel geluid, tenminste niet als je in beweging bent. De souplesse van de motor doet niet onder voor een heerlijke sterke benzine motor.

De adaptieve cruise control werkt op mijn dagelijkse route averechts, want ik moet het continu overnemen en dan zelf flink op de rem trappen. De stoelen zijn na 2,5 dag harder dan in de eerste instantie verwacht en ik heb de lendesteun moeten afstellen anders had ik inmiddels rugpijn gehad. Ik ben geschrokken van de beperkte equalizer settings van het Denon systeem, er is geen mogelijkheid om de subwoofer apart in te stellen, wat resulteert dat je overal en nergens lage tonen hoort uit je speakers. Het DAB dat standaard zit op de BlueLease GT-Line geeft geweldig geluid, ik ben onder de indruk en ik zou als radioluisteraar niet anders willen.

In zijn 6 wilt hij nog redelijk doortrekken en terugschakelen is dus niet nodig als je een inhaal maneuvre wilt doen. Waar ik wel van schrik is dat dit een 14% bijtelling motor (in de GT-Line 20%) is en dat je er dan zoveel power uit kan halen. Vergeleken met de Seat Leon FR 1.4 TSI (150 PK) is hij net wat minder, maar dat is logisch want diesel (veel koppel) vs benzine (meer pk). Bij 130-140 km/u maak ik om en om 2500 toeren in zijn 6 en man wat een rust.

Dat met de versnellingspook stoort enorm en ik vraag me af als er een goedkope versnellingsbak in zit. Bij de Octavia, Ibiza, Polo, Leon plaats je de pook in zijn versnelling en hij beweegt geen mm op het moment dat je gas geeft of loslaat. Dit heb ik vroeger ook mee gemaakt bij de 206 en 206+ en weet niet als het een standaard Peugeot kwaal is.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust, voorlopig ben ik de eerste 308 GT-Line bestuurder in Almere.

Mr. Stuurboord zei:
Als er nog vragen zijn stel ze gerust, voorlopig ben ik de eerste 308 GT-Line bestuurder in Almere.

Gefeliciteerd met je prachtige kar! Jouw wachten zit erop.

Je zult nog niet moeten hebben tanken maar wil je later eens een foto van je tankklep insturen? Het zou een tankklep met geintegreerde tankdop moeten zijn maar dat is het niet bij iedere GT-Line zijn we ondertussen achter...

@Mr. Stuurboord
Zou je niet even terug gaan naar de dealer met die trillen pook / versnellingsbak? Lijkt mij niet goed bij een nieuwe wagen die zo van de band is komen rollen.

Geef de HDI nog wat tijd, het blok wordt nog soepeler. Ben inmiddels de 3000 voorbij en dat merk je wel. De stilte en het niet horen van de typische diesel ronk is erg fijn en geeft veel rust tijdens het rijden.

Ook met de nieuwste kaarten blijft de navigatie vage routes berekenen. Navigatie stuurt mij bijvoorbeeld dwars door het centrum van Utrecht heen als ik naar de jaarbeurs navigeer, terwijl andere navigatie producten (Google maps, Here, Sycig) een snellere route pakken (snelweg) die niet door het centrum leidt. Zou er nog een update komen voor de navigatie software?

Je kunt diverse routes kiezen zodra je navigeert naar een locatie. Je kunt de verschillende routes op een kaartje ziet en dat werkt prima!

Net als google maps, als je een route kiest heb je meteen een paar alternatieve routes. Kan het zijn dat je deze optie niet aan hebt gevinkt in t instellingen menu?

SkyBuMp zei:
Je kunt diverse routes kiezen zodra je navigeert naar een locatie. Je kunt de verschillende routes op een kaartje ziet en dat werkt prima!

Net als google maps, als je een route kiest heb je meteen een paar alternatieve routes. Kan het zijn dat je deze optie niet aan hebt gevinkt in t instellingen menu?

Toevallig vanmorgen eens een alternatieve route geprobeerd omdat het op het kaartje van de route leek alsof het dezelfde route was als alle andere navigatie producten aanbevelen, maar helaas bleek onderweg dit niet het geval te zijn. Ik vind de navigatie eigenlijk alleen voor snelwegen prettig, zodra je echt steden in gaat vind ik de route die wordt voorgesteld niet de meest voor de hand liggende.

J_P_P zei:
REF zei:
feddesman zei:
even aanzetten via je touchscreen.staat bij dat autofiguurtje

Dat heb ik gedaan via het touchscreen.
Lampje in beide spiegels branden zo nu en dan. Maar lang niet in iedere situatie terwijl ik dit wel verwacht.
Krijg ik geen symbool in mijn klokken? Volgens het instructieboekje volgens mij wel namelijk.
Er moet wel minimaal snelheidsverschil zijn. Als je met 120 auto inhaalt die 90 rijdt geeft hij niks aan (opzich logisch er is geen sprake van dode hoek)
Ik heb continu een groen symbool branden van dodehoekcontrole. Tenzij er storing is, dan knippert hij. (twee maal gehad, dan krijg je ook separate melding en piep)

Prachtige wagen trouwens. Als je die velgen beu bent of je achterbumper geef je maar een seintje ;)

Staan volgens mij 2 setjes velgen op Marktplaats, 1heeft een kleine beschadiging op 1 velg, de andere set ( omg R'dam) is prima in orde. En de prijs is niet verkeerd.

Vandaag mijn 308sw Premiere laten voorzien van 4 nieuwe bouten wegens de terugroep actie.
ik had ook gevraagd om de nieuwere firmware, maar hier moeten ze de wagen een hele voor hebben....iemand ok die ervaring?

Tevens offerte gevraagd voor de gt diffusser, die staat inmiddles op mijn verlanglijstje

GeBas zei:
Vandaag mijn 308sw Premiere laten voorzien van 4 nieuwe bouten wegens de terugroep actie.
ik had ook gevraagd om de nieuwere firmware, maar hier moeten ze de wagen een hele voor hebben....iemand ok die ervaring?

Tevens offerte gevraagd voor de gt diffusser, die staat inmiddles op mijn verlanglijstje

GT diffuser kost compleet € 359,-. Zowel bij dealer als bij autoschadebedrijven. Montage is 15 minuten werk dus laat je niet bedonderen door de dealer ( die gerust zegt dat het 1,5 uur werk is (td) )
Het is wel een zeer mooie verfraaiing van je 308, ik heb hem er ook op laten zetten :}

Cane zei:
GeBas zei:

GT diffuser kost compleet € 359,-. Zowel bij dealer als bij autoschadebedrijven. Montage is 15 minuten werk dus laat je niet bedonderen door de dealer ( die gerust zegt dat het 1,5 uur werk is (td) )
Het is wel een zeer mooie verfraaiing van je 308, ik heb hem er ook op laten zetten :}

Ik heb offerte van mijn dealer gekregen voor €300 incl. Btw.

Monatge wil ik ook zelf gaan doen.

Heb ook al de prijs van de grill en mistlampen opgevraagd...maar alles op zijn tijd, eerst die diffusser maar voor mn sw

GeBas zei:
Cane zei:
GeBas zei:

Ik heb offerte van mijn dealer gekregen voor €300 incl. Btw.

Monatge wil ik ook zelf gaan doen.

Heb ook al de prijs van de grill en mistlampen opgevraagd...maar alles op zijn tijd, eerst die diffusser maar voor mn sw

Dan heeft ie je wat korting gegeven, en dat is alleen maar mooi natuurlijk.
Weet je ook al wat de grill kost? Probleem alleen is denk ik dat de leeuw op de motorkap waarschijnlijk met 2 pennetjes bevestigd is.
Is ook wel een mooie update.

PvanMegen zei:
Mr. Stuurboord zei:

Je zult nog niet moeten hebben tanken maar wil je later eens een foto van je tankklep insturen? Het zou een tankklep met geintegreerde tankdop moeten zijn maar dat is het niet bij iedere GT-Line zijn we ondertussen achter...

Zoals gevraagd

Foto-NBJ4CJFE-D.jpg

Tankdop

Foto-G4WS4TIP-D.jpg

Zijaanzicht

Foto-MNBEEKZA-D.jpg

Achteraanzicht

Foto-WWD4KRA4-D.jpg

Een 2de zon

Nou nu zien jullie mijn kentekenplaat, zwaai maar als je me ziet langs racen. (geen zin om te gaan fotoshoppen)

Ik maak wel even een filmpje van de bewegende pook, verder viel het me op dat de lampen onder mijn zijspiegels aanbleven tijdens het rijden *-). Volgens mij is dat niet toegestaan, maar uit krijgen lukte me niet, tenzij ik me verlichting uit deed en om 4-5 uur in de ochtend rijden zonder verlichting lijkt me ook niet zo slim.

Nee, ik ben niet zo vroeg uit huis gegaan om de auto te fotograferen, ik moest even uitwaaien en er is een klein natuur reservaatje in de polder waar dat lekker kan.

De LED mistlampen zijn stoer, zo ook de richtingwijzers. Het Denon soundsystem is nice, maar is niet te vergelijken met de Harman Kardon set in de Mercedes (iets met appels en peren).

ENTE zei:
Sephi zei:
Van wanneer zijn jullie Peugeot's? Mijn is van december vorig jaar en ik heb geen bericht gekregen.

Gisteren na tanken kort even last gehad van dat er geen turbo was, zoals eerder omschreven in dit topic. Optrekken ging erg langzaam, maar na een halve km werkte alles weer goed. Erg vreemd inderdaad. Ik heb overigens nog maar 11500km op de teller.

Was daar vanuit Peugeot nog een oplossing voor gekomen?

Die van mij is op 1 augustus op kenteken gezet. Productie zal van juni/juli 2014 zijn.

Turbo probleem zal ik vandaag op de 'to do' lijst zetten.
Inclusief het aanpakken van de echo-echo-echo, GPS/navigatie storingen, achteruitrijcamera geen zicht in donker en trage opstart touch-screen.

Mezelf even quoten. Auto is terug van 50K beurt.
Status van de zaken:

Turbo-uitval is niet terug te zien aan de computer, blijft dus een raadsel. Computer says no...*-)
Echo-echo lijkt iets minder geworden, is er echter nog steeds...
Navigatie probleem is nog niet weer opgetreden, even in de gaten houden.
Trage opstart iCockpit nog steeds hetzelfde...

Terugroepaktie uitgevoerd, auto lijkt zowaar iets stabieler te sturen.

Dat er een verbeterde achteruitrijcamera beschikbaar is, is helaas nog niet doorgedrongen bij de dealer.
Heb de berichten van een Citroen forum even doorgezonden. De C4 Cactus/Picasso en de DS5 hebben hetzelfde probleem; geen zicht in het donker. De nieuwe versie is stukken beter, op internet circuleren al topics met foto's van 'voor' en 'na' montage. Wereld van verschil!

De verbeterde versie is per direct bestelbaar in het bestelsysteem van Citroen.

Leve de PSA groep en hun onderlinge communicatie.

Sephi zei:
Vraagje aan mede 308SW BLE rijders. Bij normaal/langzaam optrekken, dus niet zo hard dat je alleen de motor hoort, horen jullie een andere zacht geluid uit de motor komen? Het is lastig te omschrijven, maar het klinkt ongeveer het zelfde als wanneer de auto stationair draait (raam open)r. Dat hoor ik dan tijdens het optrekken ook. Als ik te hard optrek, hoor ik het niet want dan hoor ik voornamelijk de motor, als je te zacht optrek ook niet overigens... ja vreemd i know... En het is een heel zacht geluidje, nauwelijks hoorbaar, maar als je het eenmaal weet...

Kan me niet herinneren dat ik het eerder had gehoord.

:)

Vanochtend toen ik wegreed na de beurt hoorde ik nota bene het geluid wat je omschrijft. Normaliter heb ik altijd radio aan, die stond nu dus uit..
Klinkt als een soort motortje van zo'n pull-back speelgoedautotje. Rrrrr rrrr rrrr raaarrrrr*-)

ff over de PSA 'boutfout' case: ;)

Is dat nu opgelost, die trilling in de voortrein?
Las daarover eerder in dit draadje.

Las tevens dat 19.000 308-en en Picasso's werden teruggeroepen doordat teveel koppel was toegepast bij een bout van de wieldraagarm.
https://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot-citroen-roepen-19-000-autos-terug-in-nederland-76937

ENTE zei:
ENTE zei:
Sephi zei:
Van wanneer zijn jullie Peugeot's? Mijn is van december vorig jaar en ik heb geen bericht gekregen.

Gisteren na tanken kort even last gehad van dat er geen turbo was, zoals eerder omschreven in dit topic. Optrekken ging erg langzaam, maar na een halve km werkte alles weer goed. Erg vreemd inderdaad. Ik heb overigens nog maar 11500km op de teller.

Was daar vanuit Peugeot nog een oplossing voor gekomen?
.

Die van mij is op 1 augustus op kenteken gezet. Productie zal van juni/juli 2014 zijn.

Turbo probleem zal ik vandaag op de 'to do' lijst zetten.
Inclusief het aanpakken van de echo-echo-echo, GPS/navigatie storingen, achteruitrijcamera geen zicht in donker en trage opstart touch-screen.

Mezelf even quoten. Auto is terug van 50K beurt.
Status van de zaken:

Turbo-uitval is niet terug te zien aan de computer, blijft dus een raadsel. Computer says no...*-)
Echo-echo lijkt iets minder geworden, is er echter nog steeds...
Navigatie probleem is nog niet weer opgetreden, even in de gaten houden.
Trage opstart iCockpit nog steeds hetzelfde...

Terugroepaktie uitgevoerd, auto lijkt zowaar iets stabieler te sturen.

Dat er een verbeterde achteruitrijcamera beschikbaar is, is helaas nog niet doorgedrongen bij de dealer.
Heb de berichten van een Citroen forum even doorgezonden. De C4 Cactus/Picasso en de DS5 hebben hetzelfde probleem; geen zicht in het donker. De nieuwe versie is stukken beter, op internet circuleren al topics met foto's van 'voor' en 'na' montage. Wereld van verschil!

Bij mij wordt vrijdag een nieuwe camera gemonteerd, eens kijken of ik een voor en na foto kan maken. Tevens wordt de terugroepactie uitgevoerd. Software update tegen echo is reeds uitgevoerd, maar ik moet het volume nog steeds op max 11 houden wil er geen echo optreden

Ben Goossen zei:
ff over de PSA 'boutfout' case: ;)

Is dat nu opgelost, die trilling in de voortrein?
Las daarover eerder in dit draadje.

Las tevens dat 19.000 308-en en Picasso's werden teruggeroepen doordat teveel koppel was toegepast bij een bout van de wieldraagarm.
https://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot-citroen-roepen-19-000-autos-terug-in-nederland-76937

Nee, die trilling/vibratie is direct na de start.
Dat blijft gewoon zo, geen idee wat het is. Zal wel een producteigenschap zijn.

Die terugroep aktie is momenteel gaande.

Waar is de tijd gebleven dat Peugeots gewoon probleemloze auto's waren:,(

ente
Waar is de tijd gebleven dat Peugeots gewoon probleemloze auto's

Dit is mijn 4e Peugeot (406,407,308 en nieuwe 308) en alle 4 hadden ze problemen in de garantieperioden.
Het ergste was bij de 406 daar trokken de remschijven scheef, lag aan de rijstijl zei de dealer(:B

Als je dan 120 reed en je moest plotseling vol in de rem dan sloeg het stuur uit je handen zo erg trilde het.
Is wel 4x gratis vervangen door de dealer.

Mijn gt line heeft een tank dop met een sleutel heb niet de comfort dop dealer zij dat dat aleen bij starten zonde sleutel is
In de folder staat dat de gt line wel een comfort dop heeft
Mooie gt line heb je lijkt mijn 308 wel 😀

Mr. Stuurboord zei:
PvanMegen zei:
Mr. Stuurboord zei:

Zoals gevraagd

Foto-NBJ4CJFE-D.jpg

Tankdop

Foto-G4WS4TIP-D.jpg

Zijaanzicht

Foto-MNBEEKZA-D.jpg

Achteraanzicht

Foto-WWD4KRA4-D.jpg

Een 2de zon

Nou nu zien jullie mijn kentekenplaat, zwaai maar als je me ziet langs racen. (geen zin om te gaan fotoshoppen)

Ik maak wel even een filmpje van de bewegende pook, verder viel het me op dat de lampen onder mijn zijspiegels aanbleven tijdens het rijden *-). Volgens mij is dat niet toegestaan, maar uit krijgen lukte me niet, tenzij ik me verlichting uit deed en om 4-5 uur in de ochtend rijden zonder verlichting lijkt me ook niet zo slim.

Nee, ik ben niet zo vroeg uit huis gegaan om de auto te fotograferen, ik moest even uitwaaien en er is een klein natuur reservaatje in de polder waar dat lekker kan.

De LED mistlampen zijn stoer, zo ook de richtingwijzers. Het Denon soundsystem is nice, maar is niet te vergelijken met de Harman Kardon set in de Mercedes (iets met appels en peren).

sloper zei:
ente
Waar is de tijd gebleven dat Peugeots gewoon probleemloze auto's

Dit is mijn 4e Peugeot (406,407,308 en nieuwe 308) en alle 4 hadden ze problemen in de garantieperioden.
Het ergste was bij de 406 daar trokken de remschijven scheef, lag aan de rijstijl zei de dealer(:B

Als je dan 120 reed en je moest plotseling vol in de rem dan sloeg het stuur uit je handen zo erg trilde het.
Is wel 4x gratis vervangen door de dealer.

Grappig, dat van die remmen had ik ook met m'n 406 destijds. Dat was ook het enige wat er mis was en simpel te verhelpen door betere kwaliteit remmen te monteren.

Peugeots waren (althans in mijn geval 3x205, 404 en 406) altijd kwalitatief een streepje beter dan het andere Franse spul.
Die tijd lijkt voorbij.

Die tankdop met sleutel kan echt niet meer anno 2015. Wat een draak van een systeem is dat ieder tankbeurt erger ik mij er weer kapot aan.
In mijn Ford Focus uit 2012 zat niet eens een tankdop, daar kon je meteen een tankpistool in knallen.

Gelukkig tank ik met de peug niet zoveel. Met het laatste tankje dino sap 1105km gedaan :D

Klopt, Renault monteerde zulks al in 2002 standaard in de Megane. Zo'n doppie zal ze de kop ook niet kosten...afijn.
Je kan de dop trouwens wel handig van bovenaf in de deksel prikken ipv op de pomp leggen. Dat dan weer wel:D

1105km op 1 tank?:O? Rij je als een krant ofzoB)

Arjan406coupe3.0V6 zei:
Mijn gt line heeft een tank dop met een sleutel heb niet de comfort dop dealer zij dat dat aleen bij starten zonde sleutel is
In de folder staat dat de gt line wel een comfort dop heeft
Mooie gt line heb je lijkt mijn 308 wel 😀

En nou nog een keer, maar dan met leestekens, zodat anderen je ook begrijpen. ;-)

ENTE zei:

@ENTE - welke forums bedoel je? Ik heb de linkjes vast gemist. Wil hem wel graag laten vervangen en hoop voor een schappelijk prijsje en mee laten nemen in een nieuwe leasebedrag.

ENTE zei:
Sephi zei:
Vraagje aan mede 308SW BLE rijders. Bij normaal/langzaam optrekken, dus niet zo hard dat je alleen de motor hoort, horen jullie een andere zacht geluid uit de motor komen? Het is lastig te omschrijven, maar het klinkt ongeveer het zelfde als wanneer de auto stationair draait (raam open)r. Dat hoor ik dan tijdens het optrekken ook. Als ik te hard optrek, hoor ik het niet want dan hoor ik voornamelijk de motor, als je te zacht optrek ook niet overigens... ja vreemd i know... En het is een heel zacht geluidje, nauwelijks hoorbaar, maar als je het eenmaal weet...

Kan me niet herinneren dat ik het eerder had gehoord.

:)

Vanochtend toen ik wegreed na de beurt hoorde ik nota bene het geluid wat je omschrijft. Normaliter heb ik altijd radio aan, die stond nu dus uit..
Klinkt als een soort motortje van zo'n pull-back speelgoedautotje. Rrrrr rrrr rrrr raaarrrrr*-)

Zo ook maar weer eens reageren na een lange tijd omdat het misschien wel eens hetzelfde geluid zou kunnen zijn.

Ontstaat het geluid wat jullie ervaren ongeveer zo tussen de 1100 en 1300 rpm en klinkt het als een kortstondig licht rateltje? En is heel goed op te roepen bij rustig optrekken vanaf zo'n 1200 toeren in tweede of derde versnelling? En ja als je het eenmaal weet dan ben je er alert op ondanks dat ook hier de radio altijd aan staat. Ben trouwens in ieder geval zeer gevoelig voor rammeltjes, geluidjes e.d. ga mij daar heel gauw aan ergeren.

Indien het hetzelfde geluidje betreft dan heb ik dit vorig jaar augustus voor het eerst gemerkt. Daar is 308 toen twee dagen voor bij de dealer geweest. Bleek te gaan om het inspuit moment wat niet helemaal meer lekker stond wat overigens de auto zelf weer zou moeten kunnen corrigeren. Boven de 40 km in 3 of 4de versnelling vanaf 2600 rpm het toerental terug laten zakken tot 1600 rpm zou e.e.a. weer goed moeten zijn! Dit probleem want m.i. zie ik dit als een euvel wat niet zou moeten kunnen is voor mij een hiaat in het (softwarematig) motormanagement. Heb al menig dieseltje gehad en nog nooit zoiets meegemaakt. Met een truc is dit rateltje zelf ook weer op te lossen weliswaar met een aantal pogingen (te zot voor woorden:|).
Een paar weken geleden weer het zelfde rateltje/euvel. Ik wilde van mijn dealer de procedure eens op papier hebben maar dat was moeilijk ik heb wel even de procedure meegelezen in het systeem opgesteld door PN.
Vraag wat zou de oorzaak kunnen zijn. Mogelijke vage antwoorden zijn dan dat het rijgedrag misschien wel te rustig is of bij een stoplicht o.i.d. de auto al voor hij stil staat de versnelling al in zijn vrij zetten zodat de eco stand al in werking treed. Nu wordt er normaal met de auto gereden en ja auto wordt in zijn vrij gezet, ben geen pedaalridder en hou graag de drukgroep en koppeling heel.

Overigens ook een aantal weken geleden afgesleept door Peugeot assistance wegens een gebroken Multiriem ( en dat al bij 26k:|) en een defecte spanrol wat trouwens ook kortstondig een hoop herrie geeft in het vooronder. Is allemaal binnen drie uur weer gerepareerd dat was netjes geregeld door de Peugeot organisatie.

Al met al is het vertrouwen in de Peug flink gedaald zodat ik eigenlijk tegen mijn wil in helaas weer genoodzaakt ben om voordat de standaard 2 jaar fabrieksgarantie afloopt een (dure) extra garantie aan te schaffen ook al gezien de vele op het forum gemelde problemen.

Nu zijn we wel wat gewend in de afgelopen jaren bij Franse auto's. En toch elke keer weer maak je de keus om voor een Frans product te kiezen tegen beter weten in, hoe was het spreekwoord ook al weer ,"een ezel stoot .......;) " Jammer alleen dat dit soort irritaties je v.w.b. betrouwbaarheid je bij een latere keuze toch weer tot nadenken zet, wordt de volgende weer een P terwijl ik over het algemeen best merk trouw ben e.e.a. ook afhankelijk hoe het aftersales en service traject verloopt.

E-One zei:
@ENTE - welke forums bedoel je? Ik heb de linkjes vast gemist. Wil hem wel graag laten vervangen en hoop voor een schappelijk prijsje en mee laten nemen in een nieuwe leasebedrag.

Waarom zou je bij de bestelling van een nieuwe lease auto er rekening mee willen houden, je zou er geen last van moeten hebben (misschien een lange proefrit vragen)? Als het goed is, treedt het probleem niet meer op bij auto's geproduceerd na 1 november 2014 (de zogenaamde B2-model camera).

Voor diegenen met een B1 camera (auto's voor 1 november 2014)... Na veel geklaag en dreiging met rechtzaak bij Peugeot NL, heb ik bericht ontvangen dat ze de camera gaan vervangen. Ik ben nu wachtende op levering van de B2. Er is trouwens ook een Technical Service Bulletin VFL3LPHNYHES188592 (bron Italiaans Peugeot forum) voor vervanging van de camera.

Technisch bulletin van achteruitrijcamera is ook bekend bij mijn dealer. Mijn auto valt in de betreffende productieserie.
Camera wordt vervangen tijdens aanstaande servicebeurt/terugroep.
Software update heb ik ook gelijk aangevraagd.

Omdat de auto ineens begon te schreeuwen om AddBlue heb ik de beurt maar vervroegd ingepland. Anders blijf je naar de dealer aan het crossen.

Toch zou ik graag nog terugroepacties zien voor (1) het probleem met de versnellingsbak (geluid bij terugschakeleken 5->4) en (2) het probleem met de turbo (sporadisch wegvallen vermogen).

Even een update over onderstaand probleem.

Dealer zegt dat dit ligt aan sensor in de vooorbumper die de inlaat / koeling van de motor regelt. Deze is kennelijk kapot waardoor auto soms denkt dat motor overhit is en ventilator maximaal laat draaien. Sensor was niet op voorraad dus wordt volgende week vervangen. Dus dan kan ik pas zeggen of dit ook daadwerkelijk probleem oplost. Ze hebben wel gelijk de terugroepactie (bouten) uitgevoerd.

Ik heb trouwens ook om een firmware update gevraagd. Volgens dealer is deze nog niet officieel vrijgegeven en kan hij die alleen installeren als een fransoos zijn computer overneemt of zoiets. Is in ieder geval dus niet gebeurd bij mij.

Jeroen308 zei:
Beste forumleden,

Ik ben niet echt actieve forumlezer... en snap de zoekfunctie van dit forum ook niet helemaal.. maar ik heb een probleem dat ik zo snel niet terug kan vinden hier.

Mijn auto (308 SW BLE) die ik rond augustus 2014 heb gekregen heeft incidenteel last dat hij enorm gaat trillen / bonken.
Dit gebeurt meestal als ik rond de 100 - 110 rijd bij relatief lage toeren.... de auto gaat dan flink vibreren... ik voel dit ook in mijn stuur en ook bijvoorbeeld de wijzertjes van de meters gaan op en neer... als ik gas los laat stopt het... en als ik weer gas geef begint het weer. 1 keer was het zo erg dat ik er bijna niet meer mee kon rijden... toen bij tankstation gestopt en auto opnieuw gestart. Trillen bleef... ook bij relatief lage snelheden. Gelukkig was ik toen bijna thuis. Volgende dag was alles weer oke.

Het gebeurt relatief weinig.. en er is niet echt een patroon in te ontdekken... maar het is me nu toch wel een keer of 10 overkomen. Soms houdt het vanzelf op en soms is het de volgende dag pas weer weg. Trillen is ook niet altijd in zelfde mate. Het voelt echter als echt de motor zelf aan het bewegen is en in een soort trilling komt waar hij niet meer uitkomt.

Uiteraard al naar dealer geweest maar zij vinden het ook nogal raadselachtig. Ik heb km-standen opgeschreven en rond die km's lezen ze geen rare storingen uit. Was laatst in Denemarken met de auto en toen hij dat daar ook begon te doen werd ik wel zenuwachtig met 2 jonge kinderen in de auto.

Nu weer nieuwe afspraak gemaakt bij dealer maar ben benieuwd of er andere mensen zijn met iets soortgelijks? Of wellicht zijn er hier mensen met technische achtergrond die een idee hebben wat het kan zijn.
Zoals ik al zei.. gebeurt incidenteel en gaat dus ook vaak goed... heb nu 16.000 km gereden en het ongeveer 10 keer gehad.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jeroen

gregoriush zei:
zeilbood zei:
Blijkbaar gebruikt Peugeot dus tegenwoordig een andere achteruitrijcamera? Iemand enig idee of her mogelijk is dat 308s met de oudere (slechtere) camera gecompenseerd gaan worden? Ik heb echt niets aan mijn camera bij schemering / in het donker.

Heb je wel bij de dealer een klachtenticket aan laten maken? Zonder een overvloed aan klachten gebeurt er niets bij Peugeot.
Ik heb technische details opgevraagd om eventueel zelf naar vervanging te kunnen zoeken maar krijg gewoon niets los.
Niet iedereen heeft blijkbaar zo'n waardeloze achteruitrijcamera gemonteerd gekregen.

Vorige week tijdens het uitvoeren van het vervangen van de bouten i.v.m. de terugroepactie is ook een nieuwe camera gemonteerd.
Man, wat een verschil. Was het zicht bij schemer nul komma nul, nu is het zicht prima. De dealer zelf gaf aan weinig verschil te zien maar dat ligt in het feit dat bij voldoende daglicht het zicht ook steeds prima was. Bij teruglopen van het licht viel hij bij een bepaalde grenswaarde vrij abrupt naar volledig duister. Het heeft wat ergernis gekost voor er iets ging gebeuren maar het resultaat mag er wezen. DANK Peugeot! Hopelijk leert Peugeot Nederland hier wel van want alle slechte pers die er is geventileerd was niet nodig geweest wanneer de reacties eerder professioneler waren geweest.
Ik ben weer een blije rijder.

E-One zei:
ENTE zei:

citro forum

VroemVroemVroem zei:
Technisch bulletin van achteruitrijcamera is ook bekend bij mijn dealer. Mijn auto valt in de betreffende productieserie.
Camera wordt vervangen tijdens aanstaande servicebeurt/terugroep.
Software update heb ik ook gelijk aangevraagd.

Omdat de auto ineens begon te schreeuwen om AddBlue heb ik de beurt maar vervroegd ingepland. Anders blijf je naar de dealer aan het crossen.

Toch zou ik graag nog terugroepacties zien voor (1) het probleem met de versnellingsbak (geluid bij terugschakeleken 5->4) en (2) het probleem met de turbo (sporadisch wegvallen vermogen).
Volgens mij dealer is het probleem met het versnellingsbakgeluid bekend bij Peugeot. Ik hoop inderdaad ook dat er snel een oplossing beschikbaar zal zijn. Dat en het feit dat het echo probleem nog niet opgelost is met een software update, zijn dan nog mijn twee openstaande punten.

Na 3 maanden wachten vandaag de auto bij de dealer aangekomen. Als het een beetje meezit eind volgende week de eerste kilometers maken….
p9abXX05j
ex805iEnj
ipxzc7hjj
pdD4cQHuj

Gisteren in het donker de nieuwe achteruitrijcamera gebruikt en wat een wereld van verschil. De camera is nu gewoon goed bruikbaar terwijl het donker is!

Tussen alle toestanden hier door even een positief berichtje.
Gisteravond namelijk mijn krabbel gezet onder de bestelling van een 308 GT berline blue-HDI 180.
Kleur Bleu Magnetik met als opties DAB+, panoramadak en trekhaak.
Levering verwacht ergens in augustus.

Welke dealer heeft 'm geplaatst, zeilbood?
Mag ook via pm.

De grootste dealergroep ( Autopalace ) van midden NL weet namelijk nog van niets...

Kunnen ze gelijk kijken waar die losse bout die heen en weer schoof in m'n ruitenwisserbak vandaan komt*-)

(Altijd weer spannend wat er na een beurt mis is met de auto)

Gefeliciteerd en sterkte Gilletti;)

Persoonlijk zou ik het niet meer aandurven, maar jij hebt gelukkig goede ervaringen.

ENTE zei:
Gefeliciteerd en sterkte Gilletti;)

Persoonlijk zou ik het niet meer aandurven, maar jij hebt gelukkig goede ervaringen.

Ik heb een dealer die het snapt. :T
En anders is het voorlopig toch garantie.

Hallo,
Ik sta op het punt om (in de lease) een 308 SW aan te schaffen. Dark blue met S-line velgen. Het enige waar ik nog over zit te twijfelen is een leren interieur. Mede ook op basis van de foto's op dit forum. Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee (altijd op stof gezeten) en er was geen testauto met leren bekleding beschikbaar in de omgeving. Ik lees op internet wisselende verhalen over leren bekleding. Snel heet, plakkerig, glad, dat soort dingen. Daarom mijn vraag hier wat is jullie ervaring met (achteraf ingebouwd) leer om de 308?

Ik hoor het graag!

groeten, Rob

Alleen al vanwege de foeilelijke standaard stoffen bekleding is het achteraf leder een aanrader(tu)

Plakkerig, heet, glad......het zal allemaal. Ik heb persoonlijk andere ervaringen.
Niets kan tegen de geur van lekker leder op. Gewoon doen, de hele wagen knapt er van op.

Tip: vergeet niet de stoelverwarming te bestellen, heerlijk!

Terug
Bovenaan