Peugeot 308 (SW p. 26)

dj_ko zei:
J_P_P zei:
Vanmorgen heb ik de 2015-1 kaart update geïnstalleerd (heb je nog iets aan je file). Alle kaarten in 1x installeren lukte niet bij mij, dan krijg ik een waarschuwing over comptabiliteit. Wellicht is 1 van de oostblok landen niet ondersteund op NL uitvoering. BeNeLux, Duitsland en midden Europa gingen iig goed toen ik ze los van elkaar installeerde.

Waar heb je die kaart vandaan? (ik heb je een PB gestuurd)

Bij onze vrienden van GPSunderground staat meer info; ze hebben een group buy gedaan. Maar de tor-rent is wel te vinden met wat googlen.
https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/34963-group-buy-rt6-emyway-wip-nav-maps-europe-2015-1-a-27.html

Op de site van Hokutya kan je installatie stappen vinden:
https://hokutya.com/smegplus/info_en.html

J_P_P zei:
dj_ko zei:
J_P_P zei:
Vanmorgen heb ik de 2015-1 kaart update geïnstalleerd (heb je nog iets aan je file). Alle kaarten in 1x installeren lukte niet bij mij, dan krijg ik een waarschuwing over comptabiliteit. Wellicht is 1 van de oostblok landen niet ondersteund op NL uitvoering. BeNeLux, Duitsland en midden Europa gingen iig goed toen ik ze los van elkaar installeerde.

Bij onze vrienden van GPSunderground staat meer info; ze hebben een group buy gedaan. Maar de tor-rent is wel te vinden met wat googlen.
https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/34963-group-buy-rt6-emyway-wip-nav-maps-europe-2015-1-a-27.html

Sterker nog, een van de deelnemers van de group buy heeft de torrent bekend gemaakt. Staat in de reacties, daar hoef je niet voor te googlen

Lijkt me toch sterk dat peugeot niets weet van de turbo problemen als deze al redelijk vaak benoemd zijn door diverse users in enkel dit topic.

ik heb inderdaad meegedaan aan de groupsbuy voor € 7,-. Links heb ik ontvangen en gedownload, daarna de activeringskey bepaald en alle kaarten in 1 keer geinstalleerd, duurt ca. 70 min. Ik heb me al opgegeven voor de updates van nov/dec. De moderatoren zitten in Slovenie.
Trouwens deze kaarten zijn ook voor de 508, als zij de software hebben voor 2.20 dan geen key nodig.

Heeft iemand nog een linkje voor de alert zones/flitspalen van maart of april 2015?

revolution-nl zei:
Lijkt me toch sterk dat peugeot niets weet van de turbo problemen als deze al redelijk vaak benoemd zijn door diverse users in enkel dit topic.

Zwijgen is goud hè!

Standaard procedure om je het gevoel te geven dat je Remi bent met je storing...

Het Paleis waar mijn 308 in onderhoud is beheerst de executie van dit trucje perfect!

Jarno™ zei:
J_P_P zei:
dj_ko zei:
J_P_P zei:

Sterker nog, een van de deelnemers van de group buy heeft de torrent bekend gemaakt. Staat in de reacties, daar hoef je niet voor te googlen

Download link

Gebruik Chrome....

ENTE zei:
revolution-nl zei:

Zwijgen is goud hè!

Standaard procedure om je het gevoel te geven dat je Remi bent met je storing...

Het Paleis waar mijn 308 in onderhoud is beheerst de executie van dit trucje perfect!

Zeg ENTE, da's fraai verwoord. Wel voor fijnproevers. Hunnie met een acquired taste.
Maar met uw keuze voor producten uit Sochaux heeft u reeds bewezen dat te zijn c.q. daarover te beschikken. ;)

Evengoed verdient het merk een 'schop onder z'n hxl' voor het voordurend wegkijken als een 308 II bezitter met klachten komt die 110% te wijten zijn aan het in gebreke blijven van de leverancier. Dat zuigt. Is ergerlijk. Verwerpelijk zelfs.

Jarno™ zei:
J_P_P zei:
dj_ko zei:
J_P_P zei:

Ik zie geen torrent link? enkel groovesharing link? (waar je betaald account voor nodig hebt)

J_P_P zei:
SkyBuMp zei:
Heeft iemand nog een linkje voor de alert zones/flitspalen van maart of april 2015?
Ik heb flitspalen van hokutya.com[/quote

van deze site kloppenn de flitspalen niet. hij heeft ze bij elkaar geraapt. krijg veel onjuiste meldingen.

Gerard Kronenburg zei:
J_P_P zei:
SkyBuMp zei:
Ik heb flitspalen van hokutya.com[/quote

van deze site kloppenn de flitspalen niet. hij heeft ze bij elkaar geraapt. krijg veel onjuiste meldingen.
ik heb een rar bestandje met de PSA flitspalen van april. Maar hoe krijg ik dit bestandje hier?

- Plug the USB flash drive into your computer and format it with FAT32 file system.
- Unzip the contents of speedcam archive to the root of the USB flash drive.
- The root folder of the USB flash drive must contain only the following directory: SMEG_PLUS_UPG
- It is advisable to run the engine during installation.
- Plug the USB flash drive into the USB socket on your car.
- The installation will start automatically.
- At the end of a successful installation is displayed: "successful".
- In case of unsuccessful installation error message.
- Unplug the USB flash drive from the USB socket on your car.
- Stop the engine.

Gerard Kronenburg zei:
ik heb een rar bestandje met de PSA flitspalen van april. Maar hoe krijg ik dit bestandje hier?
Je kunt de het rar bestandje uploaden naar een dropbox of iets soort gelijks en daarna een linkje hier plaatsen?

Ben Goossen zei:
ENTE zei:
revolution-nl zei:

Zwijgen is goud hè!

Zeg ENTE, da's fraai verwoord. Wel voor fijnproevers. Hunnie met een acquired taste.
Maar met uw keuze voor producten uit Sochaux heeft u reeds bewezen dat te zijn c.q. daarover te beschikken. ;)

Evengoed verdient het merk een 'schop onder z'n hxl' voor het voordurend wegkijken als een 308 II bezitter met klachten komt die 110% te wijten zijn aan het in gebreke blijven van de leverancier. Dat zuigt. Is ergerlijk. Verwerpelijk zelfs.

Rickm!! Je leeft nog!

Je hebt volkomen gelijk, helaas blijkt het telkens mis met het nieuwe spul wat ik rij de laatste jaren. Dat zuigt voornamelijk.

Ik was al bezig om de keuze te laten afhangen van de bekende statistieken. Je komt dan uit bij de Japanse merken. Mijn keuze voor de Mazda6 was eigenlijk al gemaakt toen Peugeot mij toch weer in verzoeking bracht....
Ja, ik heb soms spijt!
Zeker nu ze de mindere punten van de 6 hebben aangepakt (afrolgeluid en look&feel dash).

J_P_P zei:
Jarno™ zei:
J_P_P zei:
dj_ko zei:
J_P_P zei:

Ik zie geen torrent link? enkel groovesharing link? (waar je betaald account voor nodig hebt)

Hmm, dacht dat ie er tussen stond. Zal ik verkeerd hebben. Misschien zag ik wat teveel tabjes open toen ik de group buy opende.

ENTE zei:
Ben Goossen zei:
ENTE zei:
revolution-nl zei:

Zwijgen is goud hè!

Rickm!! Je leeft nog!

Je hebt volkomen gelijk, helaas blijkt het telkens mis met het nieuwe spul wat ik rij de laatste jaren. Dat zuigt voornamelijk.

Ik was al bezig om de keuze te laten afhangen van de bekende statistieken. Je komt dan uit bij de Japanse merken. Mijn keuze voor de Mazda6 was eigenlijk al gemaakt toen Peugeot mij toch weer in verzoeking bracht....
Ja, ik heb soms spijt!
Zeker nu ze de mindere punten van de 6 hebben aangepakt (afrolgeluid en look&feel dash).

Help me even gisse Eend: Zodra iemand 'zuigt' schrijft is het ene RickM.?? Hilarisch!!

Zie die naam vaker langs komen, niet zelden in relatie tot mij, Bennie G.
Ben vereerd, maar wie is die gast? Mytisch figuur? :rolleyes:Cultheld? :pDorpsgek? o_O

Hou ik wel van, een beetje mystiek.:cool:

Alleen - terug OT - niet als Peugeot of een ander merk dat veinst!!!
Zij doen voorkomen als of gebreken aan hun auto's hun VOLKOMEN onbekend zijn, terwijl menig sales dude-, customer service knakker-, PR miep - en/of management stropdas op autosites meekijkt. Ze weten heus wel waar het aan mankeert.

Maar liever roken zij de geachte clientèle fijntjes uit, net zolang tot die zijn / haar knip trekt om van het gelazer af te zijn.
Semi gelegaliseerde diefstal, dat is het! ;);)

Sinds zaterdag 9 mei rijden wij in onze Peugeot 308 GT Line met de 1.2 PureTech benzinemotor.

foto%201.jpg

foto.jpg

We worstelen een beetje met de dodehoek-herkenning. Ik heb het idee dat deze niet altijd werkt.
Ook licht er geen symbool op van de dodehoek-herkenning, terwijl dit volgens mij wel moet in et dashboard. Iemand een idee hoe en wat?

Beste forumleden,

Ik ben niet echt actieve forumlezer... en snap de zoekfunctie van dit forum ook niet helemaal.. maar ik heb een probleem dat ik zo snel niet terug kan vinden hier.

Mijn auto (308 SW BLE) die ik rond augustus 2014 heb gekregen heeft incidenteel last dat hij enorm gaat trillen / bonken.
Dit gebeurt meestal als ik rond de 100 - 110 rijd bij relatief lage toeren.... de auto gaat dan flink vibreren... ik voel dit ook in mijn stuur en ook bijvoorbeeld de wijzertjes van de meters gaan op en neer... als ik gas los laat stopt het... en als ik weer gas geef begint het weer. 1 keer was het zo erg dat ik er bijna niet meer mee kon rijden... toen bij tankstation gestopt en auto opnieuw gestart. Trillen bleef... ook bij relatief lage snelheden. Gelukkig was ik toen bijna thuis. Volgende dag was alles weer oke.

Het gebeurt relatief weinig.. en er is niet echt een patroon in te ontdekken... maar het is me nu toch wel een keer of 10 overkomen. Soms houdt het vanzelf op en soms is het de volgende dag pas weer weg. Trillen is ook niet altijd in zelfde mate. Het voelt echter als echt de motor zelf aan het bewegen is en in een soort trilling komt waar hij niet meer uitkomt.

Uiteraard al naar dealer geweest maar zij vinden het ook nogal raadselachtig. Ik heb km-standen opgeschreven en rond die km's lezen ze geen rare storingen uit. Was laatst in Denemarken met de auto en toen hij dat daar ook begon te doen werd ik wel zenuwachtig met 2 jonge kinderen in de auto.

Nu weer nieuwe afspraak gemaakt bij dealer maar ben benieuwd of er andere mensen zijn met iets soortgelijks? Of wellicht zijn er hier mensen met technische achtergrond die een idee hebben wat het kan zijn.
Zoals ik al zei.. gebeurt incidenteel en gaat dus ook vaak goed... heb nu 16.000 km gereden en het ongeveer 10 keer gehad.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jeroen

feddesman zei:
even aanzetten via je touchscreen.staat bij dat autofiguurtje

Dat heb ik gedaan via het touchscreen.
Lampje in beide spiegels branden zo nu en dan. Maar lang niet in iedere situatie terwijl ik dit wel verwacht.
Krijg ik geen symbool in mijn klokken? Volgens het instructieboekje volgens mij wel namelijk.

REF zei:
feddesman zei:
even aanzetten via je touchscreen.staat bij dat autofiguurtje

Dat heb ik gedaan via het touchscreen.
Lampje in beide spiegels branden zo nu en dan. Maar lang niet in iedere situatie terwijl ik dit wel verwacht.
Krijg ik geen symbool in mijn klokken? Volgens het instructieboekje volgens mij wel namelijk.
Er moet wel minimaal snelheidsverschil zijn. Als je met 120 auto inhaalt die 90 rijdt geeft hij niks aan (opzich logisch er is geen sprake van dode hoek)
Ik heb continu een groen symbool branden van dodehoekcontrole. Tenzij er storing is, dan knippert hij. (twee maal gehad, dan krijg je ook separate melding en piep)

Prachtige wagen trouwens. Als je die velgen beu bent of je achterbumper geef je maar een seintje ;)

Jarno™ zei:
J_P_P zei:
dj_ko zei:
J_P_P zei:

Gisteren getest of de update geinstalleerd kan worden. Afgezien van het feit dat het lang duurt werkt het prima.

Jeroen308 zei:
Beste forumleden,

Ik ben niet echt actieve forumlezer... en snap de zoekfunctie van dit forum ook niet helemaal.. maar ik heb een probleem dat ik zo snel niet terug kan vinden hier.

Mijn auto (308 SW BLE) die ik rond augustus 2014 heb gekregen heeft incidenteel last dat hij enorm gaat trillen / bonken.
Dit gebeurt meestal als ik rond de 100 - 110 rijd bij relatief lage toeren.... de auto gaat dan flink vibreren... ik voel dit ook in mijn stuur en ook bijvoorbeeld de wijzertjes van de meters gaan op en neer... als ik gas los laat stopt het... en als ik weer gas geef begint het weer. 1 keer was het zo erg dat ik er bijna niet meer mee kon rijden... toen bij tankstation gestopt en auto opnieuw gestart. Trillen bleef... ook bij relatief lage snelheden. Gelukkig was ik toen bijna thuis. Volgende dag was alles weer oke.

Het gebeurt relatief weinig.. en er is niet echt een patroon in te ontdekken... maar het is me nu toch wel een keer of 10 overkomen. Soms houdt het vanzelf op en soms is het de volgende dag pas weer weg. Trillen is ook niet altijd in zelfde mate. Het voelt echter als echt de motor zelf aan het bewegen is en in een soort trilling komt waar hij niet meer uitkomt.

Uiteraard al naar dealer geweest maar zij vinden het ook nogal raadselachtig. Ik heb km-standen opgeschreven en rond die km's lezen ze geen rare storingen uit. Was laatst in Denemarken met de auto en toen hij dat daar ook begon te doen werd ik wel zenuwachtig met 2 jonge kinderen in de auto.

Nu weer nieuwe afspraak gemaakt bij dealer maar ben benieuwd of er andere mensen zijn met iets soortgelijks? Of wellicht zijn er hier mensen met technische achtergrond die een idee hebben wat het kan zijn.
Zoals ik al zei.. gebeurt incidenteel en gaat dus ook vaak goed... heb nu 16.000 km gereden en het ongeveer 10 keer gehad.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jeroen

Dat klinkt niet fijn. Heel vreemd dat ze niets kunnen uitlezen....althans dat ze dat met je communiceren. Kan mij niet voorstellen dat met dit soort storingen er niets uit het systeem is te lezen. Temeer omdat je kilometerstanden hebt genoteerd.
Wellicht te gecompliceerd? Probeer het eens bij een andere dealer zou ik zeggen.

Zou eens sensoren laten checken. Krukaspositiesensoren bijvoorbeeld.

Bedankt voor je input Ente. Ik zal ze vragen daar ook naar te kijken.

Ik zit bij Stolk in Bergschenhoek. Zijn hier mensen met goede of slechte ervaringen daarmee?
Als er een andere dealer is in de buurt van Rotterdam die beter is, dan sta ik daar voor open.

mlommers zei:
J_P_P zei:
Download link

Gebruik Chrome....

waar kan ik vandaan halen hoe je dit installeert?

inderdaad want krijg het ook niet in orde.
Hoe moet je de mappen op usb zetten? want heb al verschillende combi genomen. Maar telkens zegt de gps geen update gevonden

zwasie zei:
mlommers zei:
J_P_P zei:
Download link

Gebruik Chrome....

waar kan ik vandaan halen hoe je dit installeert?

inderdaad want krijg het ook niet in orde.
Hoe moet je de mappen op usb zetten? want heb al verschillende combi genomen. Maar telkens zegt de gps geen update gevonden

Het lijkt me dat je deze vragen niet hier op dit forum, maar bij gpsunderground moet stellen.

Lees gpsunderground forum even. Het is echt te simpel heren (of dames?)
Lege fat32 usb stick. Alles in root neer zetten.
Eventueel activatiecode genereren op basis van VIN.

feddesman zei:
Hoe bedoel je alles in root?

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

In 'de root' betekend dat je de INHOUD van de map 'RT6 2015-1 maps' plakt in de usb stick, zonder map ertussen dus.

Jouw probleem (welke je op GPSunderground gemeld hebt; nl. DRM check), los je op door de USB stick uit je dashboardkastje te halen voordat je de update met/via de andere usb poort [in't middenconsole] uitvoer :). Deze oplossing heb ik ook op het betreffende topic van GPSUnderground gepost :).

succes

hardinxcore zei:
feddesman zei:

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

In 'de root' betekend dat je de INHOUD van de map 'RT6 2015-1 maps' plakt in de usb stick, zonder map ertussen dus.

Jouw probleem (welke je op GPSunderground gemeld hebt; nl. DRM check), los je op door de USB stick uit je dashboardkastje te halen voordat je de update met/via de andere usb poort [in't middenconsole] uitvoer :). Deze oplossing heb ik ook op het betreffende topic van GPSUnderground gepost :).

succes
Er zit geen usb stick in m'n dashboard kastje

feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

succes

Ook geen andere media te vinden voor het systeem? Dus USB kabels, iPods, cd's etc. weg/los gemaakt en heb je een lege USB stick gebruikt? Dus geen muziek etc. op dezelfde USB stick als waar de kaarten voor de update op staan?

hardinxcore zei:
feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

succes

Ook geen andere media te vinden voor het systeem? Dus USB kabels, iPods, cd's etc. weg/los gemaakt en heb je een lege USB stick gebruikt? Dus geen muziek etc. op dezelfde USB stick als waar de kaarten voor de update op staan?
Nee alles is er uit.
Activatiecode klopt ook gewoon heb dit al nagevraagd .hij herkent de USB ook gewoon kan de kaarten gewoon selecteren.Kan je een foto maken wat er exact op de USB stick moet staan

Hey hallo. Ik heb een vraag. Ik heb problemen (af en toe) met Spotify (windows phone 8.1) Bluetooth en de carkit. Af en toe haperen de nummers. Dit ligt niet aan de internet verbinding in de auto want ook bij offline gebruik doet hij het. Het lijkt net of de muziek overslaat. Weet iemand of dit met een software update te verhelpen is ?

feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

succes

Nee alles is er uit.
Activatiecode klopt ook gewoon heb dit al nagevraagd .hij herkent de USB ook gewoon kan de kaarten gewoon selecteren.Kan je een foto maken wat er exact op de USB stick moet staan
Selecteer je niet alle mappen de eerste keer?

J_P_P zei:
feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:
hardinxcore zei:
feddesman zei:

Activatiecode heb ik al.

Hy Feddesman,

succes

Nee alles is er uit.
Selecteer je niet alle mappen de eerste keer?
Eindelijk gelukt . Zelfde manier zelfde code.Andere computer gedownload met zelfde usb stick.
Bedankt voor de hulp

J_P_P zei:

Ik heb gpsunderground gelezen maar vindt daar voornamelijk reacties mbt de group buy. Het alles in root zetten had ik begrepen wat ik nog niet snap is het activeren. Op gpsunderground hebben ze het over een .jar file en deze zie ik niet in de download zitten. In de download zit wel een RT6 Calculateur directory maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen.

mlommers zei:
J_P_P zei:

Ik heb gpsunderground gelezen maar vindt daar voornamelijk reacties mbt de group buy. Het alles in root zetten had ik begrepen wat ik nog niet snap is het activeren. Op gpsunderground hebben ze het over een .jar file en deze zie ik niet in de download zitten. In de download zit wel een RT6 Calculateur directory maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen.
Bij de betaalde krijg je een Java.zip als je die uitpakt kan je je code genereren

roy1975 zei:
Hey hallo. Ik heb een vraag. Ik heb problemen (af en toe) met Spotify (windows phone 8.1) Bluetooth en de carkit. Af en toe haperen de nummers. Dit ligt niet aan de internet verbinding in de auto want ook bij offline gebruik doet hij het. Het lijkt net of de muziek overslaat. Weet iemand of dit met een software update te verhelpen is ?

Dit heb ik ook (gehad) Roy1975.
Zowel met de radio, MP3 van een stick en met een CD.
Na een software update (van jan 2015) is dat een stuk verbeterd. Het gebeurt nu nog zelden.

feddesman zei:
Kan je die alertzones nog ergens downloaden?
Kijk even een paar post hierboven, zelfde vraag. [size=x-small](dit komt over als blind vragen neer kwakken)[/size]
Hokutya.com of op gpsunderground staan ze per maand.

feddesman zei:
mlommers zei:
J_P_P zei:

Bij de betaalde krijg je een Java.zip als je die uitpakt kan je je code genereren

En bij de gedownloade?
Hoef je dan geen code meer te genereren?

mlommers zei:
feddesman zei:
mlommers zei:
J_P_P zei:

En bij de gedownloade?
jawel maar mischien zit dat programma er niet bij.Voor 7 euro heb je alles.

J_P_P zei:
feddesman zei:
Kan je die alertzones nog ergens downloaden?
Kijk even een paar post hierboven, zelfde vraag. [size=x-small](dit komt over als blind vragen neer kwakken)[/size]
Hokutya.com of op gpsunderground staan ze per maand.
Het kan aan mij liggen maar de flitspalen van gps underground werken niet voor SMEG en SMEG+,flitspalen van hokotuya zijn van december 2014.

feddesman zei:
mlommers zei:
feddesman zei:
mlommers zei:
J_P_P zei:

En bij de gedownloade?
jawel maar mischien zit dat programma er niet bij.Voor 7 euro heb je alles.

die generator kan je ook terugvinden op gpsunderground bij een andere post.
Indien het niet lukt let me know dan geef ik de url wel even door.

Bij mij is het ondertussen mooi gelukt.

Terug
Bovenaan