Afgelopen week mijn Peugeot 308 hatchback 1.6 executive in dark blue geleverd gekregen door Nefkens Eindhoven. Prima aflevering, prachtige auto! Nu ruim 1000 kilometer mee gereden en daarbij de volgende zaken tegen gekomen.
Minpunten
- 2 Keer langs de weg gestaan met de melding "motorproblemen. Laat repareren" inclusief het oranje lampje van motorblok dat brand. Twee keer is auto uitgelezen en gereset en het lijkt om een brandstofdruksensor te gaan. Morgen meteen langs de dealer. Is vast niet ernstig, maar bij een gloednieuwe auto mag dit echt niet. Overigens wel 2x binnen een half uur geholpen door Peugeot Assistance).
- Had moeite om een goede zitpositie te vinden, met name ivm de binnenspiegel die het zicht naar rechts (bijv. fietsers) behoorlijk belemmert. Gaat nu beter;
- Gisteren voor het eerst in het donker op de snelweg gereden...ik zag bijzonder weinig door het achteruit ivm de geblindeerde ramen
- Touchscreen is mooi, maar gewoon niet echt handig bij bijv. zoeken naar radiozender of bellen
Positief
- Nogmaals: auto rijdt heerlijk! Licht als een blok op de weg
- Stoelen (premium) zitten heerlijk!
- Totaal geen last van veelgenoemde klachten (achteruitrijcamera is prima, geen echo in carkit en navigatie werkt bij mij prima!)
- Panoramadak is écht mooi!
Over het algemeen overheerst de tevredenheid, al zijn de problemen met de motor / brandstofdruksensor een behoorlijke smet op het enthousiasme. Hopelijk wordt dit aankomende week opgelost.