Peugeot 308 (SW p. 26)

PvanMegen zei:
Na het lezen van het modelboek (dank daarvoor boys) nog steeds de volgende vragen:

Is de SOS knop onderdeel van pack security?
Is instapverlichting onder de spiegels onderdeel van de GT-line?
In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet.
Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Ergens in dit forum staat Keyless entry maar niet terug te vinden in de documentatie.
Wat is de black mask functie bij pack security?

Nou dat zijn wel weer vragen genoeg...
In het security pack zit geen SOS. Dat hoort bij de Peugeot connectivity (voor zover ik weet ook alleen met het extra abonnement)

gregoriush zei:
PvanMegen zei:
Na het lezen van het modelboek (dank daarvoor boys) nog steeds de volgende vragen:

Is de SOS knop onderdeel van pack security?
Is instapverlichting onder de spiegels onderdeel van de GT-line?
In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet.
Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Ergens in dit forum staat Keyless entry maar niet terug te vinden in de documentatie.
Wat is de black mask functie bij pack security?

Nou dat zijn wel weer vragen genoeg...
In het security pack zit geen SOS. Dat hoort bij de Peugeot connectivity (voor zover ik weet ook alleen met het extra abonnement)

Instapverlichting is standaard vanaf Allure
Chromen strips op de portiergrepen horen inderdaad bij Keyless Entry, evenals vreemd genoeg de 230V aansluiting. Ik ben er zelf achter gekomen door ook Franse en Duitse brochures te lezen, in de NL stond het vorig jaar niet echt duidelijk, maar blijkbaar nu nog niet dus...
Wat een black mask functie is zou ik niet weten (en ik heb wel Pack Securité)

De Black Mask functie staat in het modellenboek maar in het instructieboekje dan weer niet, vreemd verhaal.
Dan heb ik in ieder geval wel de chromen strip op de handgrepen met de keyless. Ik ga de boekjes van de andere landen eens lezen, dat is een goed idee. Nu enkel nog de SOS even uitzoeken.

als je keyless entry heb zit er ook een 220 v aansluiting achter de voorstoelen in het midden,
maar van black mask heb ik nog nooit gehoord,wat zou dit moeten zijn!

Gaat niet om of je hem in de lease hebt... hij bedoeld dat dit in de "Blue Lease" uitvoeringen standaard wordt geleverd. Dit staat overigens ook in de modellen brochure :)

Mijn GT-Line wordt eind deze of begin volgende week geleverd...

SkyBuMp zei:
Gaat niet om of je hem in de lease hebt... hij bedoeld dat dit in de "Blue Lease" uitvoeringen standaard wordt geleverd. Dit staat overigens ook in de modellen brochure :)

Mijn GT-Line wordt eind deze of begin volgende week geleverd...

Heb je de SOS optie besteld op jouw GT-Line?

Nee niet specifiek los besteld.

Ik heb de "Blue Lease" GT-line uitvoering besteld. Het SOS pakket wordt standaard geleverd bij deze uitvoering.

Probleem was dat het niet incombinatie kon met de DAB+ en die hoop ik vaker te gebruiken dan de SOS knop...

Vreemd, daar heb ik namelijk niets van gehoord. Ik heb expliciet op de order staan dat er DAB+ geleverd wordt ... en dus ook de SOS knop.

Ik zal het voor je checken zodra de auto binnen is... DAB+ is hier ook een must.

Zit DAB+ standaard in de Blue Lease Executive SW eigenlijk?
Kan er niks over vinden bij de configurator online...

roadxy zei:
Zit DAB+ standaard in de Blue Lease Executive SW eigenlijk?
Kan er niks over vinden bij de configurator online...

Volgens het modelboek van januari 2015 niet, het is wel mogelijk als optie. Er is een nieuwer modelboek maar dat heb ik niet in bezit.

SkyBuMp zei:
Vreemd, daar heb ik namelijk niets van gehoord. Ik heb expliciet op de order staan dat er DAB+ geleverd wordt ... en dus ook de SOS knop.

Ik zal het voor je checken zodra de auto binnen is... DAB+ is hier ook een must.

Bij lease gaat het blijkbaar wel... Als ik bij koop de configurator invul gaat het idd niet samen.

SkyBuMp zei:

Op de gt line blue leas zit DAB+ standaard

Eo64360 zei:
Gisteren bij de dealer aangekomen. 9 mei ophalen. :)

6 december besteld.......

KuGmJu.jpg

a6mPxS.jpg

8Z1mop.jpg

L0weSg.jpg

Hier gaat je auto hart toch sneller van kloppen.
Prachtige auto!!! :D De mooiste 308SW die ik tot nu toe heb gezien.

sNielz zei:
Mr. Stuurboord zei:
sNielz zei:
Veel foto's gemaakt maar mijn telefoon is leeg, dus die houden jullie nog tegoed.

Habe du noch foto's B)

Offcourse a horse....

Eerste indruk na 5 dagen en 1400km (yes, I know :) )

Looks zijn beter dan ik had verwacht. Zeker het interieur is erg mooi met leer/alcantara, het kleine afgeplatte stuurtje, rode stiksels en zwarte dakhemel. 150pk is wel voldoende en zeker icm de goed schakelende 6-traps automaat een prettige reisgezel. De automaat doet echt precies wat je wilt. Gasresponse is wel net iets aan de trage kant bij vol intrappen. Als je gas intrapt duurt het een seconde voor terugschakelen en oppakken en dat is net iets teveel voor je gevoel, maar dat is mierenneuken hoor. Als ie gaat, dan is ie ook wel snel (relatief natuurlijk, maar na een 105pk Golf voelt het snel aan).
Vandaag veel de ACC gebruikt. Deze werkte in mijn Golf wel net iets beter, maar alsnog erg prettig en relaxed rijden.

Navigatie: Even wennen en niet heel punctueel, had al een adres wat verkeerd herkend werd en stuurde me een dorp verderop. Gelukkig weet ik mijn ouders goed te wonen :).
Het hele systeem is even wennen, ook wat snelheid betreft. Als je er goed mee kunt omgaan werkt het gewoon goed. Mensen die ongeduldig zijn en als een klein kind op knoppen gaan rammen als iets niet meteen reageert kunnen er niet mee overweg.

Carkit: Ik was hier erg huiverig voor gezien de horrorverhalen. Zit veel in de auto en ben dan ook vaak aan het bellen. Nog geen klachten gehad en al met verschillende personen gecheckt of het goed verstaanbaar was. Allemaal geen probleem (iphone4s).

Denon geluid: Klinkt lekker, maar moet nog een beetje inspelen. Vergelijkbaar met de Bose uit mijn Laguna en het dYnaudio van VW.

Sturen: De klokken boven het stuur zijn goed te zien. Rijdt eigenlijk wel prettig en kan me niet voorstellen dat iemand zich eraan stoort.
Auto ligt wel lekker in de bochten. Veel grip, goed afgeveerd, zonder echt oncomfortabel te worden. Knap gedaan. Op de snelweg is het lekker cruisen. Je hebt door de automaat, motor en goede isolatie alleen echt niet door dat je te hard rijdt.

Minpunten: De lak is heel krasgevoelig. Als ik van dichtbij kijk zie ik echt al wat kleine krasjes zitten. 1 iets grotere op de motorkap zelfs.
Bij de bijrijdersdeur heb ik al een deukje van een ********* die met het uitstappen zijn deur tegen mijn auto heeft gezwierd, wat word ik daar boos van zeg. Ondanks dat er wel meer zullen volgen en ja, het is een leaseauto, ga ik dat toch even laten verhelpen bij een schadebedrijfje in de buurt. Beetje lief aankijken en je bent waarschijnlijk voor 100 euro klaar.

Thanks voor de foto's. Ik begin dat zwart steeds meer te waarderen.

SkyBuMp zei:
Mijn wagen staat in bestelling bij Broekhuis Almere. De communicatie rondom de gehele bestelling en de levering is bar slecht.

Verkoper weet niets te melden, het blijft maar gissen tot de 308SW wordt geleverd.

Mooie GT hierboven!

Aan mij hebben ze bij die dealer helaas de verkeerde. Ik heb er voor mijn gevoel heel vaak achteraan gezeten.

Kreeg weliswaar na de bestelling amper response op mijn mails dus dan ga je maar bellen. Mijn auto zou afgelopen zaterdag, gisteren of vandaag binnenkomen. Ik zie het allemaal wel, na afgelopen maandag (koningsdag, beschadiging pool auto op parkeerplaats, oorzaak onbekend, aangifte politie etc.) zal ik wat langer moeten wachten.

Omdat ik de poolauto netjes wil inleveren (collegialiteit ten top), laat ik even nog twee deukjes eruit halen. De huidige Skoda Octavia Combi heeft me trouw door het hele land gereden en na om en om 20.000 km's sinds Januari gereden te hebben wil ik hem in een semi (krasjes die er al op zaten) perfecte staat inleveren.

Pas daarna haal ik de peugeot op dus dat wordt iets na 7 mei.

Jou wagen wordt ook geleverd bij via Broekhuis? Mijn wagen zou net als die van jou op zaterdag worden uitgeleverd, maar voor alsnog is de wagen geleverd in NL en staat op transport naar de dealer (hebben ze 3 dagen).

Ik verwacht levering dan ook ergens volgende week.

SkyBuMp zei:
Jou wagen wordt ook geleverd bij via Broekhuis? Mijn wagen zou net als die van jou op zaterdag worden uitgeleverd, maar voor alsnog is de wagen geleverd in NL en staat op transport naar de dealer (hebben ze 3 dagen).

Inderdaad bij Broekhuis Almere besteld in de laatste week van februari.

Wat zijn trouwens de specs van jou Blue Lease GT-Line?

Ik denk dat onze GT-Lines op dezelfde vrachtwagen zitten.

Hier nog een toekomstige 308 rijder. Na 3 jaar in een hybride te hebben gereden is de (lease) keuze deze keer gevallen op een Perla Noir 308 SW BlueHDI GT met als opties:

- Panoramadak
- CD speler DAB+
- Leren bekleding (af fabriek vanwege de elektrische stoelverstelling)
- Pack securite
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking

Keuze was makkelijk, nadat ik deze voor het eerst zag wist ik gelijk al dat deze het moest worden. Offerte gehaald, proefritje gemaakt (in de benzine variant) en bestelling doorgestuurd. Er is geen enkele andere auto met deze combinatie van ruimte, vermogen, opties en lage bijtelling.
Vorige week is de bestelling aangekomen bij de dealer, levering hopelijk begin juli. Tot die tijd ga ik me op dit forum vermaken met alle verhalen, feitjes en foto’s.

De zomerbandjes en het warme weer zorgen weer voor mooie verbruikscijfers :)
Vandaag na 1100km de tank weer volgegooid :-D

Wat dat betreft is de e-hdi in alle opzichten een heerlijke aandrijflijn.

Mr. Stuurboord zei:
SkyBuMp zei:

Denk dat die van mij ook op de zelfte vrachtwagen staat hij komt ook van de week bij de dealer krijg hem 8 mei 😀

Ook mijn gt line is deze week binnen gekomen. 1.2 pure tech, met de opties: achteruitrij camera, dodehoekbewaking en denon hi-fi.
Auto zou morgen geleverd worden, maar aangezien ik vrijdag op vakantie vertrek en ik de kentekencard niet tijdig zal krijgen (lang leve de leasemaatschappij). Zal ik geduld moeten hebben en wachten tot na mijn vakantie. Levering nu zaterdag 9 mei. Erg nieuwsgierig naar de Peugeot.

image.jpg1.jpg

image.jpg2.jpg

Mr. Stuurboord zei:

Ik denk het ook, verwacht wel vandaag een telefoontje van de verkoper.

De specs van mijn bestelling staan hier: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5402225#msg-5402225

Mooie auto REF. Is dat nou een mee gespoten b-stijl? Of zijn het nog beschermstickers?

Beschermstickers, de B-stijlen zijn gespoten in piano zwart.

@Reff, gave wagen, zo te zien staan er nog meer naast elkaar om afgeleverd te worden :D

REF zei:
Ook mijn gt line is deze week binnen gekomen. 1.2 pure tech, met de opties: achteruitrij camera, dodehoekbewaking en denon hi-fi.
Auto zou morgen geleverd worden, maar aangezien ik vrijdag op vakantie vertrek en ik de kentekencard niet tijdig zal krijgen (lang leve de leasemaatschappij). Zal ik geduld moeten hebben en wachten tot na mijn vakantie. Levering nu zaterdag 9 mei. Erg nieuwsgierig naar de Peugeot.

Ze hebben er een gratis panoramadak voor je ingedaan!

Prachtige wagen, veel plezier ermee !

Dat komt standaard mee als het om een "Blue-lease" uitvoering gaat! Zie hier de brochure met specs: https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/108/10838-11033d.pdf

SkyBuMp zei:
Dat komt standaard mee als het om een "Blue-lease" uitvoering gaat! Zie hier de brochure met specs: https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/108/10838-11033d.pdf

Nogal wat goedkoper zo'n auto in de lease dan koop? Hoe komt dat?

PvanMegen zei:
SkyBuMp zei:

Nogal wat goedkoper zo'n auto in de lease dan koop? Hoe komt dat?

Leasemaatschappijen krijgen standaard 11,5% korting. Bij de lease modellen is deze korting verwerkt in de catalogusprijs. Hierdoor is de uiteindelijke bijtelling voor de leaserijder lager.

Dank voor de leuke reacties. Het is inderdaad een blue lease uitvoering en die zijn rijker qua uitvoering dan vergelijkbare particuliere versies, maar goedkoper qua prijs.
Niet geheel eerlijk voor de particulier, maar wel gunstig voor de leaserijder natuurlijk.

REF zei:
Dank voor de leuke reacties. Het is inderdaad een blue lease uitvoering en die zijn rijker qua uitvoering dan vergelijkbare particuliere versies, maar goedkoper qua prijs.
Niet geheel eerlijk voor de particulier, maar wel gunstig voor de leaserijder natuurlijk.

Je kan hem ook kopen als je hem niet least

[/quote]Je kan hem ook kopen als je hem niet least[/quote]

Klopt maar wel enkel bedrijfsmatig. Je zal dus een KVK inschrijving moeten hebben. Particulier niet nieuw enkel als occassion.

https://ww3.autoscout24.nl/classified/270489123?asrc=st|as

Hier vind je nog wat goede foto's van de blue lease gt-line uitvoering. Kleurtje doet t goed in de zon!

De auto is een week later nog steeds niet binnen. :?

Wie heeft deze week allemaal gehoord dat zijn GT-Line SW binnen is?

Mr. Stuurboord zei:
De auto is een week later nog steeds niet binnen. :?

Wie heeft deze week allemaal gehoord dat zijn GT-Line SW binnen is?

Ja die van mij is binnen vrijdag mag ik hem op hallen

Afgelopen week mijn Peugeot 308 hatchback 1.6 executive in dark blue geleverd gekregen door Nefkens Eindhoven. Prima aflevering, prachtige auto! Nu ruim 1000 kilometer mee gereden en daarbij de volgende zaken tegen gekomen.

Minpunten

- 2 Keer langs de weg gestaan met de melding "motorproblemen. Laat repareren" inclusief het oranje lampje van motorblok dat brand. Twee keer is auto uitgelezen en gereset en het lijkt om een brandstofdruksensor te gaan. Morgen meteen langs de dealer. Is vast niet ernstig, maar bij een gloednieuwe auto mag dit echt niet. Overigens wel 2x binnen een half uur geholpen door Peugeot Assistance).
- Had moeite om een goede zitpositie te vinden, met name ivm de binnenspiegel die het zicht naar rechts (bijv. fietsers) behoorlijk belemmert. Gaat nu beter;
- Gisteren voor het eerst in het donker op de snelweg gereden...ik zag bijzonder weinig door het achteruit ivm de geblindeerde ramen
- Touchscreen is mooi, maar gewoon niet echt handig bij bijv. zoeken naar radiozender of bellen

Positief

- Nogmaals: auto rijdt heerlijk! Licht als een blok op de weg
- Stoelen (premium) zitten heerlijk!
- Totaal geen last van veelgenoemde klachten (achteruitrijcamera is prima, geen echo in carkit en navigatie werkt bij mij prima!)
- Panoramadak is écht mooi!

Over het algemeen overheerst de tevredenheid, al zijn de problemen met de motor / brandstofdruksensor een behoorlijke smet op het enthousiasme. Hopelijk wordt dit aankomende week opgelost.

Minpunten

- Touchscreen is mooi, maar gewoon niet echt handig bij bijv. zoeken naar radiozender of bellen

Daar heb je het screen niet bij nodig, kan gewoon vanaf de stuurbediening.

Heb je 2x een melding gehad of echt 2x stil gestaan?

Weet iemand ook welk opties je bij de BLP achteraf nog kan laten inbouwen?

Zijn dat de opties hieronder of zijn er nog meer mogelijkheden?

Leerpakket (1).
Leerpakket Special Edition (2).
Stoelverwarming voor beide voorstoelen i.c.m. leerpakket.
Trekhaak, afneembaar met 13 polige kabelset.
Trekhaak, vaste kogel met 13 polige kabelset.
Trekhaakadapter, van 13 polig naar 7/13 polig voor trekhaakbedrading. Entrypack DVD Entertainmentset (3).
Smartpack DVD Entertainmentset (4).
Organiser voor bagageruimte met telescopische stang.
Organiser voor bagageruimte met riem.
Op maat gemaakte, voorgevormde kunststof bak voor de bagageruimte.

ENTE zei:
Minpunten

Daar heb je het screen niet bij nodig, kan gewoon vanaf de stuurbediening.

Heb je 2x een melding gehad of echt 2x stil gestaan?

1e keer stil gestaan bij tankstation. Na reset verder gereden. Een dag later is hulpdienst thuis gekomen. Ook weer gereset. Kreeg toen advies om nieuwe klep te laten plaatsen bij dealer

Pettersson zei:
Afgelopen week mijn Peugeot 308 hatchback 1.6 executive in dark blue geleverd gekregen door Nefkens Eindhoven. Prima aflevering, prachtige auto! Nu ruim 1000 kilometer mee gereden en daarbij de volgende zaken tegen gekomen.

Minpunten

- 2 Keer langs de weg gestaan met de melding "motorproblemen. Laat repareren" inclusief het oranje lampje van motorblok dat brand. Twee keer is auto uitgelezen en gereset en het lijkt om een brandstofdruksensor te gaan. Morgen meteen langs de dealer. Is vast niet ernstig, maar bij een gloednieuwe auto mag dit echt niet. Overigens wel 2x binnen een half uur geholpen door Peugeot Assistance).
- Had moeite om een goede zitpositie te vinden, met name ivm de binnenspiegel die het zicht naar rechts (bijv. fietsers) behoorlijk belemmert. Gaat nu beter;
- Gisteren voor het eerst in het donker op de snelweg gereden...ik zag bijzonder weinig door het achteruit ivm de geblindeerde ramen

Positief

- Nogmaals: auto rijdt heerlijk! Licht als een blok op de weg
- Stoelen (premium) zitten heerlijk!
- Totaal geen last van veelgenoemde klachten (achteruitrijcamera is prima, geen echo in carkit en navigatie werkt bij mij prima!)
- Panoramadak is écht mooi!

Over het algemeen overheerst de tevredenheid, al zijn de problemen met de motor / brandstofdruksensor een behoorlijke smet op het enthousiasme. Hopelijk wordt dit aankomende week opgelost.

Dat het zicht naar achter in het donker wat slechter is komt door de zelfdimmende binnenspiegel maar dat went heel snel,
Maar het zicht naar rechts is een ander verhaal had het in mijn vorige auto ook komt omdat ik graag hoog zit,ook dit went maar stoort soms toch nog

MSphinx zei:
Weet iemand ook welk opties je bij de BLP achteraf nog kan laten inbouwen?

Zijn dat de opties hieronder of zijn er nog meer mogelijkheden?

Leerpakket (1).
Leerpakket Special Edition (2).
Stoelverwarming voor beide voorstoelen i.c.m. leerpakket.
Trekhaak, afneembaar met 13 polige kabelset.
Trekhaak, vaste kogel met 13 polige kabelset.
Trekhaakadapter, van 13 polig naar 7/13 polig voor trekhaakbedrading. Entrypack DVD Entertainmentset (3).
Smartpack DVD Entertainmentset (4).
Organiser voor bagageruimte met telescopische stang.
Organiser voor bagageruimte met riem.
Op maat gemaakte, voorgevormde kunststof bak voor de bagageruimte.

U kunt hier de Accessoires prijslijsten bekijken
of downloaden in PDF formaat.

Selecteer een model en kies
vervolgens 'zoeken'.
Voor PDF formaat kies 'printen'.

Nieuwe 308
Exterieur Onderdeelnr incl. BTW
Badge Ligne S 1607754680 € 66
Beschermlijst set voor en achterbumper 1611134980 € 48
Dorpel-instaplijsten, set, 2-delig, aluminium geborsteld look 1607555880 € 76
Dorpelinstaplijst set voor dark chrome 1607558180 € 91
Dorpelinstaplijst set voor, blauw Peugeot logo met achtergrondverlichting 1610452680 € 259
Dorpelinstaplijst set voor, geborsteld aluminium 1607558380 € 60
Dorpelinstaplijst set voor, geborsteld RVS 1608204880 € 90
Dorpelinstaplijst set voor, rood Ligne S logo met achtergrondverlichting 1610452580 € 259
Hoes: beschermhoes, blauw ademende beschermhoes met wit logo 9623E7 € 203
Lichtmetalen velgen set van 4 van 4 Emeraude 17inch 1608517080-1 € 1220
Lichtmetalen velgen set van 4 van 4 Grenat 16inch 1608516980-1 € 912
Lichtmetalen velgen set van 4 van 4 Ligne S 16inch 1609714980-1 € 967
Lichtmetalen velgen set van 4 van 4 Ligne S 17inch 1609714880-1 € 1092
Lichtmetalen velgen set van 4 van 4 Saphir 18inch noir 1610113680-1 € 1204
Lichtmetalen velgen set van 4 Agathe 15inch 1607812980-1 € 847
Naafdoppen set (4) blanc banquise 1608836880 € 30
Naafdoppen set (4) Ligne S, gepolijst met matrode rand 1608265280 € 31
Spatlappenset achter 1610092680 € 125
Spatlappenset voor 1610092580 € 125
Spiegel: caravan, links of rechts 945313 € 45
Spiegelkap binnen Ligne S zwart met rode bies automatisch dimmend 1610453980 € 63
Spiegelkappen: Ligne S zwart met rode bies, buiten, set van 2 1607482080 € 159
Stootlijsten, chrome 1610113380 € 314
Stootlijsten, zwart 1610113280 € 230
Windgeleiders voorportieren 1610452480 € 71
Interieur Onderdeelnr incl. BTW
Aansteker 96670431XT € 54
Asbak 8230W9 € 11
Asbak, geborsteld aluminium ring 8211F9 € 21
Asbak, zwart 758905 € 14
Bagage stopper 9414EE € 26
Bagagenet 7568RJ € 16
Bergruimte onder hoedenplank 1609838080 € 71
Beschermlijst dorpel bagageruimte folie 1610535280 € 59
Colberthanger 1607937780 € 30
Hoes bagageruimte 1607075780 € 42
Hoes voor achterbank 1607075880 € 31
Hoezen set Mars voorstoelen & achterbank 1609953180 € 243
Hoezen set Venus voorstoelen & achterbank 1609953380 € 285
Hondenrek 1609930880 € 178
Inzetbak bagageruimte 1609822980 € 37
Inzetbak bagageruimte met vakken 1609837980 € 79
Inzetbak bagageruimte omkeerbaar 1609733980 € 58
Leerpakket Nieuwe 308 17 verschillende kleuren N308Leer € 1449
Leerpakket: stoelverwarming beide voorstoellen i.c.m. leerpakket LNLPDKTERW € 300
Mat bagageruimte omkeerbaar 1609853480 € 21
Mattenset naaldvit voor en achter 1609851780 € 34
Mattenset rubber voor en achter 1609853080 € 63
Mattenset velours voor en achter 1609852280 € 57
Mattenset voor en achter velours Ligne S met rode bies 1610532180 € 74
Mattenset voor en achter velours Ligne S met zwart/wit geblokte rand en rode bies 1610531980 € 74
Mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter zwart 1609852680 € 76
Mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter zwart 1609852780 € 65
Middenarmsteun 1609605280 € 270
Parfumeur 1607672980 € 21
Pookknop 5-versnellingsbak sport, zwart leer en chroom 96738471VV € 74
Pookknop 5-versnellingsbak, leer en hoogglans chroom inleg 2403CV € 56
Pookknop 6-versnellingsbak zwart leer en aluminium 2403AH € 47
Pookknop 6-versnellingsbak, geborsteld aluminium 96738472VV € 68
Pookknop 6-versnellingsbak, licht grijs leer en aluminium 2403FH € 47
Pookknop aluminium met rode bies 5 versnellingen 1607556980 € 62
Pookknop aluminium met rode bies 6 versnellingen 1607557180 € 62
Spiegelkap binnen ligne grafic in dark chrome 1607484680 € 70
Spiegelkap binnen ligne s zwart met rode bies 1607485480 € 67
Spiegelkap binnen, chrome 1610454180 € 10
Spiegelkap binnen, chrome automatisch dimmend 1610454080 € 10
Tas bagageruimte 1607076280 € 22
Transportkooi voor huisdier 40x30x30 cm 1607076080 € 75
Transportkooi voor huisdier 60x42x42 cm 1607076180 € 102
Zongordijn voor de achterportierruiten 1610040980 € 52
Zongordijn voor de achterruit 1610041280 € 52
Reizen & Vrije tijd Onderdeelnr incl. BTW
adapter 13 naar 7/13 1608109580 € 28
Allesdragers set 1607440780 € 152
Allesdragers: kajakdrager voor 1 kajak 9416K2 € 186
Dakkoffer half lang 420 liter 1609665780 € 387
Dakkoffer kort, 330 liter 1609665680 € 334
Dakkoffer kort, flexibel, 280 liter 9459K1 € 251
Dakkoffer lang, 420 liter 1609665880 € 449
Dakkoffer lang, flexibel, 260 liter 9459K2 € 331
Fietsdrager Thule, voor montage op allesdragers, afsluitbaar 1607798780 € 67
Fietsdrager Thule, voor montage op allesdragers, afsluitbaar 1607798880 € 116
Fietsdragers: hulpstuk voor damesfiets frame 9416K5 € 29
Skidrager Thule deluxe, afsluitbaar, ski's (max. 4 paar) of snowboards (max. 2) 961514 € 106
Skidrager Thule deluxe, afsluitbaar, voor ski's (max 6) of snowboards (max 4) 961515 € 128
Trekhaak met afneembare kogel 1607234880-1 € 1014
Trekhaak met vaste kogel 1607234680-1 € 847
Technologie Onderdeelnr incl. BTW
EBS active subwoofer, alleen in combinatie met EBS booster amplifier LNPEL92600-1 € 383
EBS booster amplifier LNPEL92550-1 € 330
Entertainmentsyst. 2 breedbeeldmonitoren, DVD-speler en 2 infrarood h.telefoons LNLPASHTVE-1 € 1313
Entertainmentsysteem: infrarood hoofdtelefoon LNLPAS4002 € 40
Kaartleeslamp 1610747180 € 39
Multimedia steun 9473Z1 € 65
Thermomodule 24 liter, 12v 1607002980 € 128
Thermomodule 24 liter, 12v/230v 1606666780 € 169
TomTom semi-integratie, GO 500 incl. GRATIS Lifetime maps, gemonteerd op de A-Stijl, dus geen kabels over het dashboard en geen zuignap op de ruit. LNPTO27010 € 346
TomTom semi-integratie, Start 40 incl. GRATIS Lifetime maps, gemonteerd op de A-Stijl, dus geen kabels over het dashboard en geen zuignap op de ruit. LNPTO27001 € 296
Veiligheid Onderdeelnr incl. BTW
AutoSock 205/45R17 1607977980 € 79
EHBO-etui 1609290880 € 17
Gevarendriehoek 946837 € 7
Isofix beugel rug in de rijrichting voor kinderzitje Baby Safe+ 1608847480 € 240
Kinderzitje Groep 2/3 (15 tot 36 kg) Kidfix Romer 1608847780 € 275
Kinderzitje Isofix Duo plus, voor kinderen van 9 tot 18 kg 1608847580 € 415
Kinderzitje: Baby Safe, rug in rijrichting, voor kinderen van 0 tot 13 kg 1608847280 € 230
Lichtmetalen velgen: antidiefstalbouten, set van 4 1606922480 € 44
Mistlampenset 1610592880-1 € 530
Sneeuwketting 195/55R16 1607877780 € 104
Sneeuwkettingen kruisketting, 195/70R15, 205/65R15, 205/55R16, 205/50R17 1607877880 € 108
Sneeuwkettingen kruisketting, 215/65R15, 215/55R16, 205/60R16, 215/50R17, 225/45R17 1607877980 € 108
Veiligheidsriem voor huisdier 1607075980 € 22
Veiligheidsvest, fluorescerend 946836 € 4

Bovengenoemde accessoires zijn alleen te bestellen bij uw Peugeot servicepunt en kunnen na toekenning van kenteken deel I gemonteerd worden. De genoemde prijzen zijn inclusief montage en eventuele spuitkosten. Informeer bij uw Peugeot servicepunt naar eventuele andere mogelijkheden. De prijzen van lichtmetalen velgen zijn exclusief banden echter inclusief montage, balanceren, wielgewichten en ventielen. Genoemde accessoires kunnen worden toegepast op het autogamma dat ten tijde van de uitgifte van deze prijslijst actueel was. Peugeot Nederland N.V. behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoering en/of prijzen aan te brengen. Ofschoon deze prijslijst met de grootst mogelijke zorg is samengesteld, kan geen aansprakelijkheid worden aanvaard voor eventuele onjuistheden van welke aard dan ook. Peugeot Nederland N.V., Postbus 12420, 1100 AK Amsterdam. Voor informatie: www.peugeot.nl of bel 0800-PEUGEOT (7384368).

Deze maand een leuke vergelijkende test in de Auto Review tussen de Focus ST, Octavia RS, en 308 GT (allemaal in diesel en station uitvoering). De 308 was in die test niet de winnaar, maar de test was voor mij wel weer de bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt: de Octavia is sneller maar (veel) duurder in zowel aanschaf als bijtelling (25%), de Focus is sportiever maar kleiner en niet met automaat leverbaar.

Op de Autorai werd mij door de standbemanning verteld dat de automaat in de 308 dezelfde is als dat rampending uit de 508?
Is dat echt zo?
2 weken geleden in een splinternieuwe 508 gereden (de 20% automaat versie) en ondanks dat het minder erg is als de vorige is het nog steeds niks.

danielauto zei:
Op de Autorai werd mij door de standbemanning verteld dat de automaat in de 308 dezelfde is als dat rampending uit de 508?
Is dat echt zo?
2 weken geleden in een splinternieuwe 508 gereden (de 20% automaat versie) en ondanks dat het minder erg is als de vorige is het nog steeds niks.

De 508 is leverbaar met 2 verschillende automaten:

EAT6 = Efficient Automatic Transmission 6 (6-traps automatische transmissie).
ETG6 = Efficiënt Tronic Gearbox (elektronisch geschakelde versnellingsbak)

Als je in de 20% versie hebt gereden dan was het de ETG6, dat is inderdaad niet de fijnste automaat die er te krijgen is. De 308 is altijd uitgevoerd met de EAT6, daar zijn de meningen wel positief over.

revolution-nl zei:
De zomerbandjes en het warme weer zorgen weer voor mooie verbruikscijfers :)
Vandaag na 1100km de tank weer volgegooid :-D

Wat dat betreft is de e-hdi in alle opzichten een heerlijke aandrijflijn.

Doe je netjes, dat is mij nog nooit gelukt!

Terug
Bovenaan