A
Anoniem
Guest
SkyBuMp zei:Kun je nog wat foto's posten? Zoveel GT's zijn er nog niet..![]()
Zie: https://www.autoweek.nl/autoreview/40030/peugeot-308-sw-gt-20-bluehdi-180
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SkyBuMp zei:Kun je nog wat foto's posten? Zoveel GT's zijn er nog niet..![]()
GeBas zei:Ik zag op de duitse peugeot website (accessoire PDF brochure) dat er ook tomtom navigatie achteraf te bestellen is.
zie ook: https://www.motor-talk.de/forum/erfahrungen-navigations-nachruest-kit-308-bj-2014-t5125477.html
Iemand al meer info hier over?
ENTE zei:Iemand anders die onderstaand turbo probleem herkent?
Onlangs al een keer het gevoel gehad dat mijn turbo er niet in kwam. Vanmiddag wederom.
Dacht dat ik 'onder toeren' zat maar na terugschakelen nog steeds geen power. Rare gewaarwording. Totale black-out van de turbo leek wel!
Kortstondig van duur, denk hooguit een kilometer lang.
D'r is dan werkelijk geen enkele gang in de 308 te krijgen. Je kan je voorstellen dat dit in sommige situaties ronduit gevaarlijk is.
Ik hou het even in de gaten, bij herhaling zet ik 'm bij de dealer en anders binnenkort sowieso bij de 50K beurt maar eens inbrengen als aandachtspunt.
Exact hetzelfde hier afgelopen weekend, ik kwam niet boven de 194. (A3/E35)ENTE zei:Ook vreemd: in het begin moeiteloos over de 200km/u, afgelopen week met moeite 185 als top...
(In Duitsland, voordat ik azijnpissers over me heen krijg)
Pkaak zei:Gisteren mijn nieuwe lease wagen opggepikt: Peugeot 308 blue lease executive:
* ruby rouge
* premium stoelen
* dab+
* achteruitcamera
* stoelverwarming
* lederen pookknop
* chromen stootstrips
Ben vooral blij met de stootstrips, geven hem net ff dat kleine beetje extra. En vind de lederenpook ook beter in de hand liggen dan de normale pook.
Achteruitrijcamera is zeker beter dan wat ik in filmpjes en foto's heb gezien. Had gisteren vrij goed zicht op een parkeerplaats met relatief weinig licht.
Ondertussen wat nukken met de navi overwonnen (voorgelezen TMC berichten die zich niet aan de km-afstand houdt en gewoon alles opleest wat binnenkomt.. uiteindelijk gelukt door de traffic info te filteren op alleen op route/rondom auto, waar het uitspreken ook op reageert) en POI zoeken in een plaats, waarbij je de plaats eerst via de knop rechtsonder moet invoeren als 'filter' voor het POI zoeken.
Ondertussen er 200km opzetten en moet zeggen, hij rijdt heerlijk
![]()
revolution-nl zei:Mooie wagen maar had je met al die extra opties niet beter de Blue Lease Premium kunnen kiezen?
Jeroenkl zei:JosJ84 zei:Volgende week dinsdag krijg ik de nieuwe software + een nieuwe microfoon in mijn 308SW BLE (Dec 2014). Hopelijk dan verlost van de echo..
De mijne heeft al een nieuwe microfoon gekregen, geen effect. Vrijdag gaat Peugeot NL hem remote 'inregelen'. Ik ben een soort test case....
Uitslag volgt.
(Parrot carkit is vooralsnog een verademing!)
ENTE zei:Iemand anders die onderstaand turbo probleem herkent?
Onlangs al een keer het gevoel gehad dat mijn turbo er niet in kwam. Vanmiddag wederom.
Dacht dat ik 'onder toeren' zat maar na terugschakelen nog steeds geen power. Rare gewaarwording. Totale black-out van de turbo leek wel!
Kortstondig van duur, denk hooguit een kilometer lang.
D'r is dan werkelijk geen enkele gang in de 308 te krijgen. Je kan je voorstellen dat dit in sommige situaties ronduit gevaarlijk is.
Ik hou het even in de gaten, bij herhaling zet ik 'm bij de dealer en anders binnenkort sowieso bij de 50K beurt maar eens inbrengen als aandachtspunt.
PvanMegen zei:De opties voor 50% hebben de doorslag gegeven, vanmiddag een 308 GT-Line besteld in het mooie Bleu Magnetik.
Opties;
Bleu Magnetik
Denon Hi-fi geluidssysteem
Keyless entry & start
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Pack Sécurité
Driver Sport Pack
CD-speler met DAB+ digitale radio
Panoramadak
Enkel geen leer en geen alarm. Wachten tot half juli ongeveer volgens de dealer.
Het enige jammere was de inruilkorting van 750 euro die met de 50% is verlopen...
Duub zei:Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.
- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)
Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband
En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic
Update: Eindelijk datum in zicht. Productie in week 22 en dan levering waarschijnlijk 2e week Juni. Er zouden leveringsproblemen zijn van de 180pk motor, vraag te hoog - aanbod te weinigAl met al is de levertijd dan 3 maanden geweest
PvanMegen zei:Zou ik niet weten, ik heb hem particulier gekocht...
Is er ergens een modelboek van de 308 uitgelekt?
Cane zei:PvanMegen zei:Zou ik niet weten, ik heb hem particulier gekocht...
Volgens mij heb ik die wel.
PB even je mailadres naar me.
PvanMegen zei:Cane zei:PvanMegen zei:Zou ik niet weten, ik heb hem particulier gekocht...
Volgens mij heb ik die wel.
PB even je mailadres naar me.
Done!
Cane zei:In het modelboek en mijn overeenkomst staan handgrepen met chromen strips. De GT-Line op de raï had het niet. Alle GT lines die ik heb gezien hebben het niet, de grepen zijn gewoon in carrosserie kleur.
Van welke optie is de 230 volt aansluiting? Als je bedoelt vanaf welk type dit achterin extra heeft, dan is dat ook vanaf de Allure versie.
BennyD1983 zei:Volgens mij zijn de chromen strips op de deurgrepen onderdeel van het Keyless entry systeem.
PvanMegen zei:BennyD1983 zei:Volgens mij zijn de chromen strips op de deurgrepen onderdeel van het Keyless entry systeem.
Toch apart dat het nergens terug te vinden is he.
Mooie bak Eo64360! Toch nog lang wachten eigenlijk, wat gaan ze er nog 14 dagen aan doen?
Ik vind het toch zonde dat ze geen mistlampen hebben kunnen inbouwen in de GT.
SkyBuMp zei:Mijn wagen staat in bestelling bij Broekhuis Almere. De communicatie rondom de gehele bestelling en de levering is bar slecht.
Verkoper weet niets te melden, het blijft maar gissen tot de 308SW wordt geleverd.
Mooie GT hierboven!
PvanMegen zei:BennyD1983 zei:Volgens mij zijn de chromen strips op de deurgrepen onderdeel van het Keyless entry systeem.
Toch apart dat het nergens terug te vinden is he.
Mooie bak Eo64360! Toch nog lang wachten eigenlijk, wat gaan ze er nog 14 dagen aan doen?
Ik vind het toch zonde dat ze geen mistlampen hebben kunnen inbouwen in de GT.
revolution-nl zei:Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer 3000rpm weer tot leven.
Dat was de eerste "hik" in de 27k probleemloze kilometers.
senzje zei:revolution-nl zei:Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer 3000rpm weer tot leven.
Balen! Hier hetzelfde, bij bijna 26k op de teller. Overeenkomst is wel dat het bij iedereen gebeurd rond hetzelfde kilometrage, namelijk 25-30k.
peugeot gek zei:@ eo64360
Nog even succes met wachten. Prachtige wagen![]()
Eo64360 zei:Gisteren bij de dealer aangekomen. 9 mei ophalen.![]()
senzje zei:revolution-nl zei:Na 27.000km heeft het turbo probleem zich bij mijn 308hb 1.6hdi ook voor het eerst gemanifesteerd. Turbo was volledig weg en kwam veel later bij ongeveer
3000rpm weer tot leven.
Balen! Hier hetzelfde, bij bijna 26k op de teller. Overeenkomst is wel dat het bij iedereen gebeurd rond hetzelfde kilometrage, namelijk 25-30k.