Mr. Stuurboord zei:
sNielz zei:
Veel foto's gemaakt maar mijn telefoon is leeg, dus die houden jullie nog tegoed.
Habe du noch foto's
Offcourse a horse....
Eerste indruk na 5 dagen en 1400km (yes, I know

)
Looks zijn beter dan ik had verwacht. Zeker het interieur is erg mooi met leer/alcantara, het kleine afgeplatte stuurtje, rode stiksels en zwarte dakhemel. 150pk is wel voldoende en zeker icm de goed schakelende 6-traps automaat een prettige reisgezel. De automaat doet echt precies wat je wilt. Gasresponse is wel net iets aan de trage kant bij vol intrappen. Als je gas intrapt duurt het een seconde voor terugschakelen en oppakken en dat is net iets teveel voor je gevoel, maar dat is mierenneuken hoor. Als ie gaat, dan is ie ook wel snel (relatief natuurlijk, maar na een 105pk Golf voelt het snel aan).
Vandaag veel de ACC gebruikt. Deze werkte in mijn Golf wel net iets beter, maar alsnog erg prettig en relaxed rijden.
Navigatie: Even wennen en niet heel punctueel, had al een adres wat verkeerd herkend werd en stuurde me een dorp verderop. Gelukkig weet ik mijn ouders goed te wonen

.
Het hele systeem is even wennen, ook wat snelheid betreft. Als je er goed mee kunt omgaan werkt het gewoon goed. Mensen die ongeduldig zijn en als een klein kind op knoppen gaan rammen als iets niet meteen reageert kunnen er niet mee overweg.
Carkit: Ik was hier erg huiverig voor gezien de horrorverhalen. Zit veel in de auto en ben dan ook vaak aan het bellen. Nog geen klachten gehad en al met verschillende personen gecheckt of het goed verstaanbaar was. Allemaal geen probleem (iphone4s).
Denon geluid: Klinkt lekker, maar moet nog een beetje inspelen. Vergelijkbaar met de Bose uit mijn Laguna en het dYnaudio van VW.
Sturen: De klokken boven het stuur zijn goed te zien. Rijdt eigenlijk wel prettig en kan me niet voorstellen dat iemand zich eraan stoort.
Auto ligt wel lekker in de bochten. Veel grip, goed afgeveerd, zonder echt oncomfortabel te worden. Knap gedaan. Op de snelweg is het lekker cruisen. Je hebt door de automaat, motor en goede isolatie alleen echt niet door dat je te hard rijdt.
Minpunten: De lak is heel krasgevoelig. Als ik van dichtbij kijk zie ik echt al wat kleine krasjes zitten. 1 iets grotere op de motorkap zelfs.
Bij de bijrijdersdeur heb ik al een deukje van een ********* die met het uitstappen zijn deur tegen mijn auto heeft gezwierd, wat word ik daar boos van zeg. Ondanks dat er wel meer zullen volgen en ja, het is een leaseauto, ga ik dat toch even laten verhelpen bij een schadebedrijfje in de buurt. Beetje lief aankijken en je bent waarschijnlijk voor 100 euro klaar.