Beste allen,
Sinds 12 januari rijd ik in een Peugeot 308SW BLE en inmiddels staat er 10k op de teller. Ik kan alleen niet zeggen dat ik heel erg tevreden ben helaas. Hiervoor heb ik 2,5 jaar in een Renault Megane station gereden tot volle tevredenheid, ik had verwacht dat de stap naar Peugeot makkelijk zou zijn.
Als eerst, wat voor auto is het;
*gris artense
*premium stoelen
* rood leer (kicke)
* trekhaak (vast)
* speaker ugrade (denk ik?)
* Booster ampifier?
* zonnegordijn achterramen (zijn in het echt geen gordijnen maar plakrommel voor 50 euro)
Er zijn een aantal punten die mij zeer tegenvallen en toch met jullie wil delen
Ik heb gekozen voor de premium stoelen omdat ik in het verleden nogal last van mijn onderrug heb. In de 2,5 jaar in de Renault gereden te hebben met standaard stoelen zonder een centje pijn verwachte ik in Walhalla te komen in mijn luxe Peugeot stoelen. Niets is minder waar, na 10000km gereden te hebben kan ik nog steeds niet een lekkere zithouding vinden. Het is zelfs zo erg dat ik over 2 weken naar Lukkien ga om de stoel te laten aanpassen. De zitkuil is te diep en de aanwezige lendesteun zit veels te hoog.
Het stuur, waarom zo klein en wat is er mis met een rond stuur? heel irritant in de bochten. Verder staat het stuur fractioneel te veel naar rechts en kantelt de bovenkant te ver naar voren om lekker vast te houden.
De navigatie is drama, onduidelijk, onvolledig en dramatisch te bedienen
De touchscreen is mijn inziens uitgevonden door mensen die niet hebben geluisterd naar de wensen van gebruikers. Het is een afleiding van de weg tijdens het bedienen en laat ik dan maar niet beginnen over de onduidelijke keuzemenu's. Schermen die uitvallen. Als de zon schijnt moet ik het dakgordijn dicht doen anders zie ik helemaal niets op het scherm.
Schakelen, er zijn vrachtwagens die soepeler en lichter schakelen, echt niet prettig.
De ruimte bij de achterbank. Ik ben niet lang, 180cm en ik zit normaal achter het stuur. Er is nauwelijks ruimte achter mijn stoel, waarom maken ze geen achterbanken die je naar achter kunt schuiven? De Megane bood veel meer ruimte achterin.
Trekhaak, achterkant auto. Ik kan niet normaal van een stoepje af zonder dat de trekhaak tegen de grond slaat, bijzonder?
Audio, heel vreemd maar ik kan amper een zuiver signaal opvangen wanneer ik naar Radio 1 luister?
Carkit, carkit, carkit, je begrijpt het al, de echoput.
Ik heb de auto voor de bijtelling gekozen en had verwacht een fijne auto te krijgen, de realiteit is heel anders.
Ik zou deze auto niet aanraden