Na 4 jaar een 508 Blue Lease Executive 140PK Hdi is het tijd voor weer een nieuwe lease-auto.
Keus bestond uit de:
- Ford Mondeo (Hatchback, Station)
- Peugeot 508 (berline, SW)
- BMW 2
- Opel Zafira
- Opel Insignia (Hatchback, Sedan, Station)
Maar ook een lagere lease categorie was mogelijk met de:
- Opel Mokka
- Skoda Octavia (Hatchback, Station)
- BMW 1
- Renault Scenic (5p)
of de Peugeot 308 (Berline, SW)
Na een rondje langs de dealers was mijn shortlist de Mondeo, de 2 serie of weer een Peugeot 508. Maar nadat de toegang tot fleetagent was aangezet zag ik de mogelijkheden pas duidelijk in beeld. De Mondeo en de BMW konden zeer rijk uitgerust worden met een 150pk diesel in het vooronder. De 508, door zijn lage restwaarde, helaas maar met een 120pk. Ook was er bij de 508 niet veel te halen met opties, enkel een setje parkeersensoren en mijn leasebedrag zat vol. De 508 viel dus direct af. Maar ik zag bij de Peugeot dealer ook de 308 staan. Even zitten en kijken in de Allure versie, tsjonge dat was best een mooie auto. Totdat de dealer mij wees op de GT die zojuist was gearriveerd. Wat een gave bak, stoer blauw, dikke wielen, 180pk diesel en een vol automaat. Toch maar even een rondje rijden, dat had ik misschien niet moeten doen

want de Mondeo, met zijn plastic dashboard en de BMW met zijn elle lange optielijsten waren direct vergeten. De 400NM koppel is best wel lekker om mee te rijden (wel uitkijken dat je niet een vaste sponsor wordt van de staatskas)
Uiteindelijk een keuze gemaakt en de volgende auto in het systeem gezet.
Update: Uiteindelijk heeft het een maandje in beslag genomen. Op moment dat contract klaar was en bij mijn werkgever lag kwam er een melding door dat de 308 in de merkenactie kwam per 1 maart. Uiteraard mijn contract laten openbreken zodat ik nog wat ruimte had voor leuke accessoires

Vandaag gaf de dealer door dat de auto in het systeem staat van de fabriek in Sochaux. Waarschijnlijk productie eerste week mei, levering rond de 20st Mei. Nog ff wachten dus :-(
- Peugeot 308 GT SW 180 e-Hdi
- Blue Magnetic
- Pack Sécurité
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- Denon Hi-fi geluidssysteem
- Peugeot Connect SOS (WLGG)
- CD-speler met DAB+ digitale radio-ontvangst
- Glazen panoramadak met extra getinte achterruit
- Leder intérieur (af fabriek met de rode stiksels, geheugen, verwarming en massagefuncties)
- Voorspoiler Ligne S (extra randje onder de voorbumper)
- RVS bescherming achterbumper
- Bagagestopper (aluminium uitschuif rek) en ook de kleinere versie met de nylon band (zijkant)
Extra's ivm merkenactie:
- Spiegelkappen Ligne S (met klein rood streepje)
- Binnenspiegelkap Ligne S (ook met het rode streepje)
- Naafdoppen met een rood streepje
- Slotbouten (stelen ze mn diamant velgen niet)
- Twee Ipad houders voor de hoofdsteunen
- Kuda met Brodit Iphone houder
- En nog een stel bagagestoppers met klittenband
En van de dealer een Norev model van de SW GT in Blue Magnetic
Al met al een bomvolle auto, dealer gaf al aan dat dit de vetste 308 tot nu was, trouwens ook de duurste…...
Hopelijk gaat de levering dan net als mijn 508, die was in 2011 op 3 maart in bestelling gegaan en stond begin april al bij de dealer. Was een productieplek vrijgekomen