Peugeot 308 (SW p. 26)

De auto 308 SW GT-Line laat ik bij aflevering volledig debadgen (voorschermen en achterklep), zodat alleen het Peugeot logo (leeuw) op de achterklep zit en hij aan de zijkant helemaal strak is.

Ik heb als accessoire poedercoating voor de Rubis (17") meegenomen in glans zwart (i.c.m. Blanc Nacré), maar ik twijfel nu tussen de kleuren Black Chrome of de oorspronkelijk keuze hoogglans zwart.

Iemand ooit al deze combinatie gehad op een auto en nog wat input hierover?

Jarno™ zei:
Tamram zei:
Ik merk al een tijdje op dat bij het verlaten van de auto er een pieptoon hoorbaar is. De exacte locatie is lastig te traceren maar zit ongeveer bij het linker achterwiel. De piep duurt zo'n 20 seconden.
Is dit een 'feature' waarvan ik het bestaan en doel niet weet?

Ja, dat heb ik ook. Lijkt mee en feature.

Is normaal hoor.
Had ik bij mijn vorige Peugeot's met HDI -motor ook.

zwasie zei:
Jarno™ zei:
Tamram zei:
Ik merk al een tijdje op dat bij het verlaten van de auto er een pieptoon hoorbaar is. De exacte locatie is lastig te traceren maar zit ongeveer bij het linker achterwiel. De piep duurt zo'n 20 seconden.

Is normaal hoor.

Maar waar komt die pieptoon nu vandaan? En waarom?
Ik heb heel wat auto's gereden en daarom vind ik het niet normaal, totdat ik misschien weet wat de reden er van is.
Bedankt voor eventuele nieuwe inzichten.

Tamram zei:
zwasie zei:
Jarno™ zei:
Tamram zei:

Is normaal hoor.

Ik heb heel wat auto's gereden en daarom vind ik het niet normaal, totdat ik misschien weet wat de reden er van is.

Bel je dealer en vraag het :-)

Jarno™ zei:
Tamram zei:
zwasie zei:
Jarno™ zei:
Tamram zei:

Is normaal hoor.

Bel je dealer en vraag het :-)

Goed bezig Jarno. Het antwoord op alle vragen in dit forum...
Kunnen we gelijk dit forum opheffen :P

Mr. Stuurboord zei:
Ik heb als accessoire poedercoating voor de Rubis (17") meegenomen in glans zwart (i.c.m. Blanc Nacré), maar ik twijfel nu tussen de kleuren Black Chrome of de oorspronkelijk keuze hoogglans zwart.

Ik heb mijn Ligne S 17" laten poederen in donkergrijs en ook donkerdere naafkapjes erbij gekocht. Zeer tevreden over.
Persoonlijk zou ik geen hoogglans zwart nemen want dat is alleen mooi als de auto gewassen is (en blijft). Je zier er alles op, ook elke kleine beschadiging die ongetwijfeld gaat komen.
En voor black-chrome geldt denk hetzelfde. Ik kan me ook niet helemaal voorstellen of dat mooi is zonder "fout" over te komen.

Goed hoor die GT's in de bestelling! Eindelijk ook weer meer van die prachtige Allure neuzen op de weg. De neus waarmee de auto is ontworpen (zoals op mijn 308 HB BLE) en niet met die opplak-led-strip als dagrijverlichting, die de 308 station 14% heeft. Dat is echt een misser.

E-One zei:
Goed hoor die GT's in de bestelling! Eindelijk ook weer meer van die prachtige Allure neuzen op de weg. De neus waarmee de auto is ontworpen (zoals op mijn 308 HB BLE) en niet met die opplak-led-strip als dagrijverlichting, die de 308 station 14% heeft. Dat is echt een misser.

Inderdaad.
Rijd nu al een jaar rond met mijn 308 allure HB. En ondertussen zie ik meer en meer 308 rondrijden, maar zeer weinig allure-versies. Allemaal met die led-verlichting erop geplakt. Doet de voorkant van de wagen toch niet echt goed , naar mijn mening.

Zo eindelijk de order definitief doorgezet naar de leasemaatschappij. De Blue Magnetic GT180 is in bestelling (:P)

Vandaag ook nog even langs Aalsmeer gereden, waar een Gt-line in de showroom staat met het compleet leren interieur inclusief de elektrische verstelling. Ik wilde voor de zekerheid weten of de stoelen qua hoogte hetzelfde waren als het handbediende half alcantera stoelen. Soms komen stoelen iets omhoog door de elektrische bediening. Maar gelukkig hier niet het geval, het lijkt zelfs of de stoelen iets lager zijn. Hierdoor geen contact met de rand van het panoramadak. Das wel zo prettig! En oh wat zitten die nappa leren stoelen fijn…..

Ik kan niet wachten:D:D

E-One zei:

Nu breng je de 308 teveel in een negatief "daglicht", vergeleken met de grijze golf of witte skoda is het nog altijd een mooie verschijning!
Zie de 308's wel steeds vaker rondrijden. Ben ik niet gewend, had altijd unieke autos (alfa's ed). Maar bevestigd wel de goede keuze! Rij zelf in een BLP bdw.

Duub zei:
Zo eindelijk de order definitief doorgezet naar de leasemaatschappij. De Blue Magnetic GT180 is in bestelling (:P)

Vandaag ook nog even langs Aalsmeer gereden, waar een Gt-line in de showroom staat met het compleet leren interieur inclusief de elektrische verstelling. Ik wilde voor de zekerheid weten of de stoelen qua hoogte hetzelfde waren als het handbediende half alcantera stoelen. Soms komen stoelen iets omhoog door de elektrische bediening. Maar gelukkig hier niet het geval, het lijkt zelfs of de stoelen iets lager zijn. Hierdoor geen contact met de rand van het panoramadak. Das wel zo prettig! En oh wat zitten die nappa leren stoelen fijn…..

Ik kan niet wachten:D:D

Goed om te weten dat de electrisch bedienbare stoelen zelfs lager staan. Had ik niet verwacht.
Wanneer krijg je hem en bij welke dealer is ie besteld?

AE69 zei:
Een paar ontwikkelingen van de afgelopen dagen:
- vrijdag (de 13de) is mijn auto naar de dealer geweest voor de 25000km beurt. Naast de olie(filter) wissel had ik ook verzocht om een systeem software update 5.2R9 (die volgens de Italiaanse 308 rijders een verbetering had voor de zicht 's-avonds) uit te voeren en melding gemaakt van de "over de weg markering rijden" geluid bij 4de/5de versnelling. Behalve de olie(filter) wissel is er niets gebeurt :-(. Software versie 5.2R9 is volgens mijn onderhoudsgarage nog niet beschikbaar in NL. Voor de versnellingsbaklagersprobleem was de probleem bekend bij Peugeot NL, maar ik moest nog even wachten.
- vandaag respons van de klantenservice Peugeot NL (na 4 weken - wat een service snelheid...)

Geachte heer/mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw berichten, stuur ik u deze e-mail.

Het spijt me te vernemen dat de functionaliteiten van de achteruitrijcamera van uw Peugeot 30SW niet geheel aan uw verwachtingen voldoen. U vraagt ons om een oplossing. Hoewel ik begrip heb voor uw situatie, kan Peugeot Nederland u geen oplossing bieden.

De fabrikant heeft bij het ontwerp er niet voor gekozen om de achteruitrijcamera uit te rusten met night-view. Er is daarom gekozen om dit type camerasysteem te combineren met achteruitrijsensoren, zodat u in het donker toch wordt geattendeerd bij het naderen van een obstakel. Citroën Nederland heeft helaas niet de mogelijkheid het systeem aan te passen aan uw verwachting.

Het spijt me dat ik u niet van dienst kan zijn in deze kwestie.

Vandaag 24 febr 2015 met exact hetzelfde berichtje over de achteruitrijcamera afgescheept.
Wat een achterlijk gedoe zeg.
308SW premiere met flink wat opties afgeleverd in januari 2015
Je ziet echt niets geen details meer wanneer het een beetje begint te schemeren.
Mijn vrouw rijdt in een auto die de helft heeft gekost maar wel goed zicht houdt nadat het gaat schemeren.
Jammer dat ik niet eerder de fora heb bekeken want dit is echt flut.
Onbegrijpelijk dat ze deze camera durven aan te bieden en dan nog zo een antwoord geven ook.

Gelukkig heb ik nog geen van de andere klachten moeten ervaren en ben over de auto nog erg te spreken, maar die camera........
Nog niet eerder Peugeot gereden maar dit belooft niet veel goeds

feddesman zei:
J_P_P zei:
feddesman zei:
J_P_P zei:
Ik las op passione peugeot dat in de GT de adaptive cruise control uitgeschakeld kan worden? (=normale cruise control)
Zijn hier mensen met een GT die dit kunnen bevestigen? (en dat dit eventueel in de SMEG 5.2.A.R9 firmware zit)
Ja dat kan de allure van mij ook. En afstand in seconden onthoudt hij ook
jij maakt een grapje zeker? Seconden onthouden?
Welke versie heb je?
neehoor serieus productiedatum vanaf november heeft dat.hoe kan je de versie controleren
.
Ik sinds vandaag de nieuwste software van mijn dealer gekregen (geinstalleerd) camera blijft pikkedonker, mijn vraag is wel hoe kan ik de tijd instellen (van 2 naar 1 sec.) van de adaptieve cruise control.

Gerard Kronenburg zei:
Ik sinds vandaag de nieuwste software van mijn dealer gekregen (geinstalleerd) camera blijft pikkedonker.

Volgens mij is het camera probleem alleen op te lossen door de camera te vervangen met een die voorzien is van extra infrarood verlichting. Er zijn wel van die standaard camera's te koop maar kan niet bepalen welke mogelijk zou passen.

Voor een auto van ~27.000 euries mag je eigenlijk best wel wat meer kwaliteit verwachten. Het is dat de bijtelling nu even goed voor mijn portemonnee is (2 studerende kinderen) maar over 3,5 jaar wordt het geen Peugeot meer.

Gerard Kronenburg zei:
feddesman zei:
J_P_P zei:
feddesman zei:
J_P_P zei:
Ik las op passione peugeot dat in de GT de adaptive cruise control uitgeschakeld kan worden? (=normale cruise control)
Zijn hier mensen met een GT die dit kunnen bevestigen? (en dat dit eventueel in de SMEG 5.2.A.R9 firmware zit)
Ja dat kan de allure van mij ook. En afstand in seconden onthoudt hij ook
jij maakt een grapje zeker? Seconden onthouden?
Welke versie heb je?
neehoor serieus productiedatum vanaf november heeft dat.hoe kan je de versie controleren
.
Ik sinds vandaag de nieuwste software van mijn dealer gekregen (geinstalleerd) camera blijft pikkedonker, mijn vraag is wel hoe kan ik de tijd instellen (van 2 naar 1 sec.) van de adaptieve cruise control.

Welke versie heb je nu gekregen? (3 sec tandwiel symbool vasthouden)
Door op de mem toets van de CC hendel te drukken, dan krijg je het config scherm.

ik ben in het bezit van een Peugeot 308SW Premiere 1.2 met 130 PK van juni 2014. Enige weken na aanschaf is er de software 5.1 opgezet.
Ook ik heb last van het feit dat de achteruitrijcamera s'avonds alleen de lijnen weergeeft verder alles donker. De adaptieve cruise control kan alleen aan of uit.
Mijn 308SW heb ik uit laten rusten met de RV stalen beschermstrip op de achterbumper, deze bleek te ver naar voren te zitten, waardoor 5 van de 10 keer mijn kofferdeksel niet goed sloot. Na melding bij de dealerben ik vandaag geweest en men heeft een nieuwe strip gemonteerd en gelijk de schroeven van mijn achterlichten vervangen (terugroepactie). Ik had op een duitse weblog gelezen dat men jhelder zicht had bij de nieuwste software 5.2. Dit gevraagd maar men wist dit niet, de monteur had "toevallig de stick met die nieuwe software maar moet deze direct terugsturen naar PN. Wel geinstalleerd en ik zou de resultaten door geven, zicht in het donker nog steeds niets, dus een fabel. Wat de ACC betreft dit moet ik nog uitvogelen, in de handleiding staat niets over hoe de tijd kan veranderen.

bij de route criteria in de navigatie is het mogelijk om een optie verkeer aan of uit te zetten
weet iemand wat het navigatiesysteem anders doet als deze optie aan of uit gezet wordt?

LaurensO zei:
bij de route criteria in de navigatie is het mogelijk om een optie verkeer aan of uit te zetten
weet iemand wat het navigatiesysteem anders doet als deze optie aan of uit gezet wordt?

Ik heb het permanent disabled (ook in mijn vorige wagen). Werkt op basis van TMC en dat is niet 100% accuraat tov bijv. TomTom Live Traffic. Je kunt een alternatieve route laten 'voorstellen', maar ook laten 'uitvoeren'. Allebei vind ik waardeloos, want bij de eerste krijg je continue bij aanpassingen een melding, en bij de route laten aanpassen kan het zijn dat je teveel moet omrijden terwijl de actual file wel meevalt.

P.S. Ik ben nu aan het testen of ik definitef overstap op Here DRIVE+, of Sygic op mijn Windows Phone.

Vanmorgen merkte ik op dat m'n dodehoekdetectie niet functioneerde. Kreeg de functie ook niet aan. Vanmiddag eens zien of het iets tijdelijks was, anders wordt het contact opnemen met de dealer. Mogen ze direct de nieuwe software installeren, als ze die inmiddels hebben.

E-One zei:
LaurensO zei:

Ik heb het permanent disabled (ook in mijn vorige wagen). Werkt op basis van TMC en dat is niet 100% accuraat tov bijv. TomTom Live Traffic. Je kunt een alternatieve route laten 'voorstellen', maar ook laten 'uitvoeren'. Allebei vind ik waardeloos, want bij de eerste krijg je continue bij aanpassingen een melding, en bij de route laten aanpassen kan het zijn dat je teveel moet omrijden terwijl de actual file wel meevalt.

P.S. Ik ben nu aan het testen of ik definitef overstap op Here DRIVE+, of Sygic op mijn Windows Phone.

maar.....de hamvraag....weet jij ook welke instelling wat doet? als ik m aanzet, geeft ie dan een melding of stuurt ie me uit zichzelf om?

Gerard Kronenburg zei:
Wat de ACC betreft dit moet ik nog uitvogelen, in de handleiding staat niets over hoe de tijd kan veranderen.

Ik snap dit soort reacties niet, komen jullie alleen maar om zaken te posten en lezen jullie de overige posts niet door ofsow?!
de post voor je geeft antwoord op je vraag.

Iemand een idee hoe de gesproken begeleiding bij ingeschakelde navigatie zijn te overrulen bij b.v. het luisteren naar de verkeersinfo op de radio?

nordcore82 zei:
Gerard Kronenburg zei:
Wat de ACC betreft dit moet ik nog uitvogelen, in de handleiding staat niets over hoe de tijd kan veranderen.

Ik snap dit soort reacties niet, komen jullie alleen maar om zaken te posten en lezen jullie de overige posts niet door ofsow?!
de post voor je geeft antwoord op je vraag.
Mogelijk heeft hij zijn bericht aangepast, nadat de vraag gesteld is ...
Moet ik nu een reactie plaatsen in de trend van: lees je de reacties niet volledig en ben je te snel met je conclusies ?

2015_02_25_15_19_27.jpg

ondertussen rijd ik 2 weken rond met mijn 308 sw gt-line
ik had deze in oktober besteld op mijn werk en deze zou normaal in maart geleverd worden ,
maar het zat mee en op 5 februari was de wagen al binnen gekomen,
en aangezien ik insta voor de nieuwe wagens kon ik mijn wagen zelf van a tot z in orde maken

GroteFoto-F86VNK7P.jpg

GroteFoto-VAP7C8HR.jpg

Op vrijdag 13 feb (...) heb ik mijn nieuwe 308 SW in ontvangst mogen nemen (besteld begin november 2014).

Het betreft een Allure 130 PureTech 130pk in de kleur Gris Moka met de volgende opties:
- Alcantara/Leder-bekleding
- Keyless Entry & Start
- Achteruitrijcamera
- Denon HiFi
- Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
- Glazen dak/extra getinte ruit achterklep
- CD-speler en DAB+
- Pack Securité

Daarnaast heb ik de volgende accessoires bijbesteld:
- 17" Rubisvelgen
- Tinten achterste zijruiten (bleek achteraf door een modelwijziging niet meer standaard te zijn op de Allure).

De softwareversies:
- Systeem: SMED5.2.A.R9
- Bluetooth: 1.2.0
- Kaart: DbDw_281/Gr_406
- Weergave: 31.1
Allemaal CD 26028 van 03-09-14

De eerste kilometers zitten erop; wat een fijne auto! :-)

Een aantal van de problemen/kinderziektes die hier op het forum gemeld zijn, lijken te zijn opgelost (of ik heb er nog geen last van gehad):
- Echo op de carkit: in combinatie met iPhone 6 geen last van
- Afstand actieve cruisecontrol: de auto onthoudt de ingestelde seconden
- Actieve vs. 'normale' cruise control: met een knop in het menu "Rijhulpsystemen" kan ik switchen tussen beide
- Achteruitrijcamera: ik heb hem nog niet geprobeerd in het pikdonker, maar 's avonds bij weinig verlichting is het beeld nog voldoende zichtbaar
- Ondersteuning USB 3.0 geheugenstick: ik heb een 64 GB USB 3.0 stick van SanDisk met zo'n 3000 mp3's en flacs en die werkt zonder problemen
- Weigerende key less entry: (gelukkig) nog geen last van gehad

Het laten herkenen van de hoesjes/album art in muziekbestanden komt wel nauw. De handleiding geeft hier geen details over. O.b.v. trial & error heb ik gemerkt dat:
- plaatjes van 200x200 pixels of kleiner niet worden herkend. Volgens mij is 300x300 pixels het minimum. Zelf gebruik ik 600x600.
- plaatjes niet groter mogen zijn dan 200 kb.

M_J zei:
Gerard Kronenburg zei:
Ik sinds vandaag de nieuwste software van mijn dealer gekregen (geinstalleerd) camera blijft pikkedonker.

Volgens mij is het camera probleem alleen op te lossen door de camera te vervangen met een die voorzien is van extra infrarood verlichting. Er zijn wel van die standaard camera's te koop maar kan niet bepalen welke mogelijk zou passen.

Voor een auto van ~27.000 euries mag je eigenlijk best wel wat meer kwaliteit verwachten. Het is dat de bijtelling nu even goed voor mijn portemonnee is (2 studerende kinderen) maar over 3,5 jaar wordt het geen Peugeot meer.

Het zicht in donker van de achteruitrijcamera vergelijk ik met de camera van de Space Star van mijn vrouw van een jaar oud. Onder dezelfde omstandigheden gewoon goed zicht met de Mitsubishi. Ook dat is geen infrarood camera bij slecht licht want het blijft een kleurenscherm (waar infrarood omschakelt naar monochroom beeld). Ik vind het ronduit slecht dat Peugeot erkend dat ze een waardeloze camera geïnstalleerd hebben maar doodleuk verklaart dat ze hier nu eenmaal voor gekozen hebben dus dat het gewoon slikken is. En dat voor een auto die twee keer zo duur is. Als iemand suggesties heeft voor een andere camera, of de aansluitgegevens weet zodat ik daarmee een alternatief kan zoeken, dan hoor ik dat heel graag.

SunBeech zei:
Op vrijdag 13 feb (...) heb ik mijn nieuwe 308 SW in ontvangst mogen nemen (besteld begin november 2014).

Het betreft een Allure 130 PureTech 130pk in de kleur Gris Moka met de volgende opties:
- Keyless Entry & Start
- Achteruitrijcamera
- Denon HiFi
- CD-speler en DAB+
- Pack Securité

- 17" Rubisvelgen
- Tinten achterste zijruiten (bleek achteraf door een modelwijziging niet meer standaard te zijn op de Allure).

De softwareversies:

Een aantal van de problemen/kinderziektes die hier op het forum gemeld zijn, lijken te zijn opgelost (of ik heb er nog geen last van gehad):
- Actieve vs. 'normale' cruise control: met een knop in het menu "Rijhulpsystemen" kan ik switchen tussen beide
- Achteruitrijcamera: ik heb hem nog niet geprobeerd in het pikdonker, maar 's avonds bij weinig verlichting is het beeld nog voldoende zichtbaar
- Ondersteuning USB 3.0 geheugenstick: ik heb een 64 GB USB 3.0 stick van SanDisk met zo'n 3000 mp3's en flacs en die werkt zonder problemen

Het laten herkenen van de hoesjes/album art in muziekbestanden komt wel nauw. De handleiding geeft hier geen details over. O.b.v. trial & error heb ik gemerkt dat:
- plaatjes van 200x200 pixels of kleiner niet worden herkend. Volgens mij is 300x300 pixels het minimum. Zelf gebruik ik 600x600.

mooie auto! hier dezelfde opties ongeveer, alleen eerder afgeleverd.... maakt me wel nieuwsgierig, heeft iemand t idee dat t onthouden van seconden en switchen van type cruise control een software update is die ook op eerder geleverde auto's toegepast kan worden?

SunBeech zei:

- Keyless Entry & Start
- Achteruitrijcamera
- Denon HiFi
- CD-speler en DAB+
- Pack Securité

- 17" Rubisvelgen

De softwareversies:

Heb jij door de Denon Hifi optie het idee dat .FLAC superieur klinkt tegenover HQ(384+ kbps) MP3's?

Kan je alle details (hoog en laag) goed horen via de Denon speakers? En hoe is je 64 gb USB stick geformatteerd?

Beste allen,

Sinds 12 januari rijd ik in een Peugeot 308SW BLE en inmiddels staat er 10k op de teller. Ik kan alleen niet zeggen dat ik heel erg tevreden ben helaas. Hiervoor heb ik 2,5 jaar in een Renault Megane station gereden tot volle tevredenheid, ik had verwacht dat de stap naar Peugeot makkelijk zou zijn.

Als eerst, wat voor auto is het;
*gris artense
*premium stoelen
* rood leer (kicke)
* trekhaak (vast)
* speaker ugrade (denk ik?)
* Booster ampifier?
* zonnegordijn achterramen (zijn in het echt geen gordijnen maar plakrommel voor 50 euro)

Er zijn een aantal punten die mij zeer tegenvallen en toch met jullie wil delen

Ik heb gekozen voor de premium stoelen omdat ik in het verleden nogal last van mijn onderrug heb. In de 2,5 jaar in de Renault gereden te hebben met standaard stoelen zonder een centje pijn verwachte ik in Walhalla te komen in mijn luxe Peugeot stoelen. Niets is minder waar, na 10000km gereden te hebben kan ik nog steeds niet een lekkere zithouding vinden. Het is zelfs zo erg dat ik over 2 weken naar Lukkien ga om de stoel te laten aanpassen. De zitkuil is te diep en de aanwezige lendesteun zit veels te hoog.

Het stuur, waarom zo klein en wat is er mis met een rond stuur? heel irritant in de bochten. Verder staat het stuur fractioneel te veel naar rechts en kantelt de bovenkant te ver naar voren om lekker vast te houden.

De navigatie is drama, onduidelijk, onvolledig en dramatisch te bedienen

De touchscreen is mijn inziens uitgevonden door mensen die niet hebben geluisterd naar de wensen van gebruikers. Het is een afleiding van de weg tijdens het bedienen en laat ik dan maar niet beginnen over de onduidelijke keuzemenu's. Schermen die uitvallen. Als de zon schijnt moet ik het dakgordijn dicht doen anders zie ik helemaal niets op het scherm.

Schakelen, er zijn vrachtwagens die soepeler en lichter schakelen, echt niet prettig.

De ruimte bij de achterbank. Ik ben niet lang, 180cm en ik zit normaal achter het stuur. Er is nauwelijks ruimte achter mijn stoel, waarom maken ze geen achterbanken die je naar achter kunt schuiven? De Megane bood veel meer ruimte achterin.

Trekhaak, achterkant auto. Ik kan niet normaal van een stoepje af zonder dat de trekhaak tegen de grond slaat, bijzonder?

Audio, heel vreemd maar ik kan amper een zuiver signaal opvangen wanneer ik naar Radio 1 luister?

Carkit, carkit, carkit, je begrijpt het al, de echoput.

Ik heb de auto voor de bijtelling gekozen en had verwacht een fijne auto te krijgen, de realiteit is heel anders.

Ik zou deze auto niet aanraden

Zeemeester zei:
Beste allen,

Sinds 12 januari rijd ik in een Peugeot 308SW BLE en inmiddels staat er 10k op de teller. Ik kan alleen niet zeggen dat ik heel erg tevreden ben helaas. Hiervoor heb ik 2,5 jaar in een Renault Megane station gereden tot volle tevredenheid, ik had verwacht dat de stap naar Peugeot makkelijk zou zijn.

Als eerst, wat voor auto is het;
*gris artense
*premium stoelen
* rood leer (kicke)
* trekhaak (vast)
* speaker ugrade (denk ik?)
* Booster ampifier?
* zonnegordijn achterramen (zijn in het echt geen gordijnen maar plakrommel voor 50 euro)

Er zijn een aantal punten die mij zeer tegenvallen en toch met jullie wil delen

Ik heb gekozen voor de premium stoelen omdat ik in het verleden nogal last van mijn onderrug heb. In de 2,5 jaar in de Renault gereden te hebben met standaard stoelen zonder een centje pijn verwachte ik in Walhalla te komen in mijn luxe Peugeot stoelen. Niets is minder waar, na 10000km gereden te hebben kan ik nog steeds niet een lekkere zithouding vinden. Het is zelfs zo erg dat ik over 2 weken naar Lukkien ga om de stoel te laten aanpassen. De zitkuil is te diep en de aanwezige lendesteun zit veels te hoog.

Het stuur, waarom zo klein en wat is er mis met een rond stuur? heel irritant in de bochten. Verder staat het stuur fractioneel te veel naar rechts en kantelt de bovenkant te ver naar voren om lekker vast te houden.

De navigatie is drama, onduidelijk, onvolledig en dramatisch te bedienen

De touchscreen is mijn inziens uitgevonden door mensen die niet hebben geluisterd naar de wensen van gebruikers. Het is een afleiding van de weg tijdens het bedienen en laat ik dan maar niet beginnen over de onduidelijke keuzemenu's. Schermen die uitvallen. Als de zon schijnt moet ik het dakgordijn dicht doen anders zie ik helemaal niets op het scherm.

Schakelen, er zijn vrachtwagens die soepeler en lichter schakelen, echt niet prettig.

De ruimte bij de achterbank. Ik ben niet lang, 180cm en ik zit normaal achter het stuur. Er is nauwelijks ruimte achter mijn stoel, waarom maken ze geen achterbanken die je naar achter kunt schuiven? De Megane bood veel meer ruimte achterin.

Trekhaak, achterkant auto. Ik kan niet normaal van een stoepje af zonder dat de trekhaak tegen de grond slaat, bijzonder?

Audio, heel vreemd maar ik kan amper een zuiver signaal opvangen wanneer ik naar Radio 1 luister?

Carkit, carkit, carkit, je begrijpt het al, de echoput.

Ik heb de auto voor de bijtelling gekozen en had verwacht een fijne auto te krijgen, de realiteit is heel anders.

Ik zou deze auto niet aanraden

Ik weet precies wat je bedoeld. Ik probeer me maar vast te houden aan het feit dat de 1.6hdi motor wel fijn is. Ik moet nl nog 3,5 jaar er mee rijden. pfff

Tja als bijtelling telt,en dan nog een aantal jaren met tegenzin dat valt niet mee!!!
maar als het moet,en dan alleen voor de bijtelling.

Hermann zei:
Tja als bijtelling telt,en dan nog een aantal jaren met tegenzin dat valt niet mee!!!
maar als het moet,en dan alleen voor de bijtelling.

De bijtelling bevalt goed! Hopelijk kan ik mening bijstellen wanneer de stoel is aangepast en ik goed zit

Mr. Stuurboord zei:
Heb jij door de Denon Hifi optie het idee dat .FLAC superieur klinkt tegenover HQ(384+ kbps) MP3's?

Kan je alle details (hoog en laag) goed horen via de Denon speakers? En hoe is je 64 gb USB stick geformatteerd?

Mijn MP3's gaan helaas niet verder dan 320 kbps, dus dat vergelijk is wat lastig te maken voor mij.

Het is natuurlijk erg subjectief, maar ik kan hoge en lage tonen goed horen. Het hangt wel erg af van de instelling/sfeer die je kiest. Afhankelijk van het nummer klinkt het bijvoorbeeld beter met de sfeer 'Rock', dan met 'Klassiek. Ik wil nog wat gaan experimenteren met een eigen ingestelde sfeer (hoewel je dan alleen bass en treble kunt instellen). Het verschil in hoge en lage tonen komt vooral goed naar voren bij recente muziek; wat oudere muziek (jaren 70/80) komt wat vlakker over (waarschijnlijk door de bron/opnametechniek destijds).

Ik heb de USB-stick geformateerd op FAT32. Volgens de handleiding werkt een ander bestandssysteem niet.

Zeemeester zei:
Oh ja, zoals welke dan?

Als ik jouw commentaar lees vraag ik me af of je wel een proefrit gemaakt hebt. Stoel, schakelen, stuur(stand), ruimte op de achterbank, navigatie, allemaal onderdelen die je tijdens een lange proefrit goed kunt beoordelen.

308 ipv 207cc zei:
Zeemeester zei:
Oh ja, zoals welke dan?

Als ik jouw commentaar lees vraag ik me af of je wel een proefrit gemaakt hebt. Stoel, schakelen, stuur(stand), ruimte op de achterbank, navigatie, allemaal onderdelen die je tijdens een lange proefrit goed kunt beoordelen.

Beetje kort door de bocht opmerking. Navigatie probeer je met een bekend adresje en dan ligt de prio verder op andere onderdelen van de auto. Navigatie is compleet waardeloos, kaarten zijn oud, rotondes die jaren bestaan zijn nog kruispunten, routegeleiding is ook minimaal van kwaliteit. Daar let je niet op met een proefrit. Peugeot ligt nog 100 jaar achter op TomTom. Werking van het scherm lijkt leuk tijdens een proefrit, maar praktijk wijst uit dat knoppen toch handiger zijn. Die hebben inderdaad geen last van zonne-instraling. Trekhaak hetzelfde, hoeveel auto's rij je tijdens een proefrit met trekhaak? Schakelen kun je ook niet op zo'n manier beoordelen, ik vermoed dat mijn Peug anders qua gevoel schakelt dan die van jou. Persoonlijk vind ik het stuur wel prettig. En Premium stoelen zijn bij een langere rit (dus niet bij een proefrit) niet zo Premium. En met een proefrit beoordeel je ook niet de camera 's-nachts, welke geen beeld opleverd. Maar wel nice too have als het licht is. Dus een beetje minder gelukkig gecommuniceerd dacht ik zo.....B)

grtz

Grote Zwitser zei:
308 ipv 207cc zei:
Zeemeester zei:
Oh ja, zoals welke dan?

Beetje kort door de bocht opmerking. Navigatie probeer je met een bekend adresje en dan ligt de prio verder op andere onderdelen van de auto. Navigatie is compleet waardeloos, kaarten zijn oud, rotondes die jaren bestaan zijn nog kruispunten, routegeleiding is ook minimaal van kwaliteit. Daar let je niet op met een proefrit. Peugeot ligt nog 100 jaar achter op TomTom. Werking van het scherm lijkt leuk tijdens een proefrit, maar praktijk wijst uit dat knoppen toch handiger zijn. Die hebben inderdaad geen last van zonne-instraling. Trekhaak hetzelfde, hoeveel auto's rij je tijdens een proefrit met trekhaak? Schakelen kun je ook niet op zo'n manier beoordelen, ik vermoed dat mijn Peug anders qua gevoel schakelt dan die van jou. Persoonlijk vind ik het stuur wel prettig. En Premium stoelen zijn bij een langere rit (dus niet bij een proefrit) niet zo Premium. En met een proefrit beoordeel je ook niet de camera 's-nachts, welke geen beeld opleverd. Maar wel nice too have als het licht is. Dus een beetje minder gelukkig gecommuniceerd dacht ik zo.....B)

grtz

bovenstaande is een van de redenen dat ik er voor levering al voor heb gekozen om de auto te laten voorzien van een parrot carkit en een beetje afhankelijk van de ervaringen met de navi een vaste voeding voor een tomtom op de linker raamstijl.

De navigatie op mijn vorige auto liep ook (na levering 1 jaar) en vervolgens 4 jaar achter, toch ben ik altijd op locatie aangekomen.

Als je alle zaken die belangrijk zijn aan een auto op een rijtje zet ontkom je er niet aan dat je een compromis moet sluiten. budget, uiterlijk, comfort, audio, navigatie, carkit, internetapps. Heb je de goede uitrusting is je budget (koop/lease/bijtelling) niet toereikend, kijk je naar budget dan zullen sommige dingen niet 100% naar wens zijn.

Zo is het leven..... (of zie ik het verkeerd?)

Steven308 zei:
Als je alle zaken die belangrijk zijn aan een auto op een rijtje zet ontkom je er niet aan dat je een compromis moet sluiten. budget, uiterlijk, comfort, audio, navigatie, carkit, internetapps. Heb je de goede uitrusting is je budget (koop/lease/bijtelling) niet toereikend, kijk je naar budget dan zullen sommige dingen niet 100% naar wens zijn.

Zo is het leven..... (of zie ik het verkeerd?)

Zo zie ik het ook!

Gisteren heeft de dealer m'n 308 uitgelezen vanwege het niet meer functioneren van de dodehoekdetectie. Helaas bleken er meerdere storingen te zijn met verschillende sensoren. Auto moet zodoende komende week een dagje naar de dealer voor onderzoek. Apart overigens dat de parkeersensoren ook een storing geven volgens de dealer, terwijl deze gewoon functioneren. Een en ander zal wel met elkaar te maken hebben. Ik hoop dat het simpel op te lossen is en ze ook gelijk de software updaten.

Grote Zwitser zei:
308 ipv 207cc zei:
Zeemeester zei:
Oh ja, zoals welke dan?

grtz

Navigatie is toch bij elke fabrikant een pijnpunt. En soms heb je wel eens een fabrikant met een goede navigatie. Maar lopen die kaarten altijd zwaar achter.

En over het touchscreen snap ik de kritiek helemaal niet. Radio kan je toch perfect instellen via je stuur. En de airco hoef je toch niet elke second aan te passen.

zwasie zei:
En over het touchscreen snap ik de kritiek helemaal niet. Radio kan je toch perfect instellen via je stuur. En de airco hoef je toch niet elke second aan te passen.

Ik denk dat je de mensen met handmatige airco niet over 1 kam moet scheren met de mensen met CC. Rij nu in een voorloper met handbediening en ongemerkt zit je er vaker aan dan je denkt, met CC kan ik me niet voorstellen me hier aan te storen. verstel dat misschien 4x per jaar. en als het moeilijk is betekend het dat mn vrouw er tenminste af blijft :D

Radio bediening via het stuur? Niet alle functies tegelijk toch? volgens mij is dat nog best even klooien om daar handigheid in te krijgen.

Is er al iemand hier die de claxon heeft (laten) vervangen? Ik blijf me aan het ielige geluid storen! Ik reed hiervoor n 406 en ik durf bijna niet meer op mn stuur te drukken in n gevaarlijke situatie vanwege kleine tuutje dat onder de motorkap vandaan komt.

Iemand die hier al wat aan gedaan heeft?

Grote Zwitser zei:
308 ipv 207cc zei:
Zeemeester zei:
Oh ja, zoals welke dan?

grtz

Niets kort door de bocht. Er wordt geklaagd over een aantal essentiele punten zoals het kleine stuur, sturen in bochten, het schakelen, de ruimte achterin, het touchscreen. Dat kun je wel degelijk bij een proefrit ervaren. Er staan ook al lang veel ervaringen op internet. Als je je goed orienteert van tevoren, hoef je je maar door weinig te laten verrassen. Als ik zo veel te klagen had over een nog aan te schaffen auto als Zeemeester, had ik voor een andere auto gekozen. Ik zou nooit 4 jaar in een auto gaan rijden die me tegenstaat en als enige pluspunt 14% bijtelling heeft.
Ik vind best dat Peugeot een aantal dingen kan (moet) verbeteren, maar dan heb ik het niet over het stuur, sturen, schakelen, of ruimte. Dat heb ik allemaal van tevoren als positief beoordeeld.

Goof2 zei:
Is er al iemand hier die de claxon heeft (laten) vervangen? Ik blijf me aan het ielige geluid storen! Ik reed hiervoor n 406 en ik durf bijna niet meer op mn stuur te drukken in n gevaarlijke situatie vanwege kleine tuutje dat onder de motorkap vandaan komt.

dit was ik van plan te doen, maar na aanschaf bleek het juist een prachtige claxon.
Ik heb wel ergens gelezen dat er verschil zit in Alure/Premiere VS Access/Active claxon.

Gilletti zei:
Mr. Stuurboord zei:

Ik heb mijn Ligne S 17" laten poederen in donkergrijs en ook donkerdere naafkapjes erbij gekocht. Zeer tevreden over.
Persoonlijk zou ik geen hoogglans zwart nemen want dat is alleen mooi als de auto gewassen is (en blijft). Je zier er alles op, ook elke kleine beschadiging die ongetwijfeld gaat komen.
En voor black-chrome geldt denk hetzelfde. Ik kan me ook niet helemaal voorstellen of dat mooi is zonder "fout" over te komen.

Ik heb goed nagedacht over het "fout" overkomen en je hebt volkomen gelijk. Het moet geen pooierbak worden, maar een sportief zakelijk reismobiel. Donkergrijs (Antraciet) is ook mooi is een hele mooie en subtiele kleur. Ik denk dat de keuze uit eindelijk zal zijn tussen gun metal grey zijdeglans en antraciet zijdeglans.

Zijdeglans zit mooi tussen mat en hoogglans in en is mooi in combinatie met de parelmoerlak.

Goof2 zei:

Ik heb de auto nu ruim een jaar en zou niet weten hoe de claxon klinkt. Volgens mij nog nooit gebruikt.
Dus het heeft geen prioriteit om überhaupt aan vervanging te denken.

Terug
Bovenaan