Peugeot 308 (SW p. 26)

Gisteren mijn 308SW BLL in ontvangst mogen nemen met:

Noir Perla Nera
Ligne S 17 inch velgen
Leder interieur

Ik moet zeggen, ik had eerst nog twijfels over de Ligne S, maar in het echt staat het erg goed bij een zwarte 308SW.

Overigens heb ik tot dusver geen problemen met Echo tijdens bellen of versnellingsbak. Wat mij wel opviel is datde bestuurdersstoel erg hoog zit, zelfs op laagste stand, voelt het nog steeds alsof ik te hoog zit. Dan ben ik zelf niet zo lang, maar ik kan me voorstellen dat als je 1,90 bent, dat je dus tegen het dak aan zit.

Wel een klein vraagje. De richtingaanwijzer hendeltje, daar zit een rond knopje aan het uiteinde. Wat doet het? Ik heb het nergens kunnen vinden, paar keer op gedrukt, maar zie nergens wat gebeuren of veranderen :p

Sephi zei:
Wel een klein vraagje. De richtingaanwijzer hendeltje, daar zit een rond knopje aan het uiteinde. Wat doet het? Ik heb het nergens kunnen vinden, paar keer op gedrukt, maar zie nergens wat gebeuren of veranderen :p

Die doet niets. Wat mij betreft hadden ze daar een mooie functie aan kunnen geven.

Bij PSA is dat normaal de herhaalfunctie van de gesproken tekst van je navigatie...alleen zijn ze dat vergeten aan te sluiten bij de 308o_O

Meer mensen die last hebben van een niet (goed) werkende keyless entry? Momenteel krijg ik m'n auto alleen open met een druk op de knop van de afstandsbediening. Even gebeld met de dealer en dke zegt, kijk het even aan wellicht dat het door de kou komt.

zeilbood zei:
Meer mensen die last hebben van een niet (goed) werkende keyless entry? Momenteel krijg ik m'n auto alleen open met een druk op de knop van de afstandsbediening. Even gebeld met de dealer en dke zegt, kijk het even aan wellicht dat het door de kou komt.

Ja dit ervaar ik ook ,ik heb de handvatten met een sopje goed schoongemaakt het lijkt nu weer beter.

ron.kraaijkamp zei:
308SW BLL zei:
Inmiddels ruim 3500km gereden en ik stap dagelijks nog met veel plezier in m'n peus 308 Sw BLL

Vanmiddag toch iets vreemds meegemaakt, ik stapte in na een afspraak, starte de motor en reed weg. Al snel merkte ik dat m'n kachel niet warm werd (met -1 heb je dat redelijk snel door :confused: ) Heb vanalles geprobeerd , airco aan/uit en van 16 graden naar Hi maar helemaal niks brrrrr. Na 29 km de peus dealer opgezocht. Deze reed een rondje en ineens werkte het weer :eek:o_O ) op zich hartstikke fijn maar ook zij konden het niet verklaren.... Maar ineens was er toch een andere klant vorige week geweest met hetzelfde euvel... Ook geen oorzaak kunnen vinden. Iemand ervaringen hiermee?

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Door de motor te stoppen, een tijdje te wachten, en dan weer te starten werkt het ineens weer.
Datzelfde heb ik ook met de cruise control gemerkt. Stond op pause zonder een snelheid en ik kon 'm niet van pause af krijgen.
Ook mijn CD speler leest soms geen CD in. Ook hier restarten van het systeem, door de motor uit/aan (soms wat langer uit nodig) werkt het ineens weer.
Ook is mijn scherm al eens zwart gebleven als ik naar het audio scherm schakelde.

In ben bang dat het een software dingetje is. Wanneer ik mijn auto start krijg ik soms het Peugeot initialisatie scherm en soms meteen het "auto" scherm. Een andere keer start het op met het "audio" scherm. Er lijkt de ene keer een koude herstart en de andere keer een warme herstart te worden gedaan.

Ik hoop bij de eerst volgende beurt een software update op het systeem te krijgen. Misschien dat het wat oplost.
Het is allemaal niet heel erg, maar wel leuk als het opgelost wordt. Zeker de verwarming. Met dit weer.

Gelukkig Ron ben ik niet de enige, bedankt voor de tip. Ik heb overigens geen problemen met het scherm, ik zal de dealer om een update verzoeken bij de eerstvolgende servicebeurt (als m'n kachel het volhoud :)

Bij bij is het niet precies hetzelfde. Maar de temperatuurregeling is niet echt optimaal te noemen.
Een tijd lang regelt het systeem redelijk, maar als je dan stopt en na een tijdje weer wegrijdt wordt het opeens loeiheet in de auto.

Ik herken voor de rest (nog) geen van de problemen die in dit forum worden omschreven.
Alleen de ACC zou iets soepeler kunnen reageren.

ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

Die doet niets. Wat mij betreft hadden ze daar een mooie functie aan kunnen geven.

Ik heb gehoord dat je daar de echo van de carkit mee kunt activeren en deactiveren.

sNielz zei:
ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

Ik heb gehoord dat je daar de echo van de carkit mee kunt activeren en deactiveren.

Ik heb begrepen dat de afdeling humor van Peugeot er expres geen functie aan gegeven heeft zodat iedereen zich af zou vragen waar het toch voor zou dienen.
Zo, wie kan er nog meer onzin bedenken.

308 ipv 207cc zei:
sNielz zei:
ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

Ik heb begrepen dat de afdeling humor van Peugeot er expres geen functie aan gegeven heeft zodat iedereen zich af zou vragen waar het toch voor zou dienen.

ikzelf lever deze de wagens bij een peugeot garage af aan de klant ,
en deze knop dient idd nergens voor

308 ipv 207cc zei:
sNielz zei:
ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

Via de MyPeugeot app kan je verbinding maken met het uploadcenter van Peugeot in Frankrijk en vervolgens de nieuwste versie software installeren voor het iCockpit systeem.

Let op: werkt alleen s'avonds met ingeschakelde achteruitrijcamera tijdens volle maan. Knop langer dan 5 seconden ingedrukt houden tijdens het rebooten van het startscherm!!

ENTE zei:
308 ipv 207cc zei:
sNielz zei:
ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

Via de MyPeugeot app kan je verbinding maken met het uploadcenter van Peugeot in Frankrijk en vervolgens de nieuwste versie software installeren voor het iCockpit systeem.

Let op: werkt alleen s'avonds met ingeschakelde achteruitrijcamera tijdens volle maan. Knop langer dan 5 seconden ingedrukt houden tijdens het rebooten van het startscherm!!
Had het ook gelezen op frans forum. Volle maan is dus onzin, ik heb het gisteravond gedaan. Als het maar donker is.

frederik812 zei:
308 ipv 207cc zei:
sNielz zei:
ron.kraaijkamp zei:
Sephi zei:

ikzelf lever deze de wagens bij een peugeot garage af aan de klant ,
en deze knop dient idd nergens voor
Wat doe jij net echo klachten en donkere camera?

Bronnen op een Italiaans forum geven aan dat nachtweergave van de achteruitrijcamera met softwareversie 5.2 is verbeterd. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Klik

Nog een vraagje aan mede 308SW rijders :)

Hebben jullie het wel eens gehad dat je achteruit rij licht niet uit gaat? In mijn geval blijft het branden, dus ook al het ik stil of in z'n 1 staat. Ik werd vandaag bij een stoplicht door een medeweggebruiker op geattendeerd, anders was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen.

En misschien belangrijker, wat kan ik eraan doen? Kan ik zelf het systeem resetten?

Kosj zei:
Bronnen op een Italiaans forum geven aan dat nachtweergave van de achteruitrijcamera met softwareversie 5.2 is verbeterd. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Klik

Goed gevonden! Dus SMEG 5.2AR9 en achteruitrijcamera werkt 'beter' in het donker. Kunnen we dat niet zelf updaten? Mijn 308 moet over 2200km voor een beurtje.

Zal straks eens kijken welke versie ik heb, maar bij mij zie ik toch echt wel genoeg s avonds hoor en ik woon nu echt niet in een goed verlichte straat
Als ik het mij goed herinner is het versie van september dacht ik

Tevens heb ik het volgende opgemerkt
- als het koud is werkt de "eco mode" helemaal niet, moet je echt wat kilometers voor rijden
het "eco" lampje gaat gewoon knipperen. laat het nu net zijn dat ik in het eerste stuk van mijn traject
een paar verkeerslichten tegenkom
- keyless entry als het koud is werk ook niet

"Koud" is voor mij -10-15° gevoelstemperatuur. Nu ik heb slechts 1250km gereden, maar die zijn dingen, we zitten nu toch niet op antarctica. Als het -2-3 is zou dit gewoon naar behoren moeten werken. Dit zal ik wel eens opnemen met de garage als ik binnenkort langsga.

En dan nog een puntje dat mijn vriendin opmerkte ... waar zijn er voorin in godsnaam bekerhouders ... Ze neemt wel eens een blikje mee ofzo. Persoonlijk maar ik daar nu echt weining gebruik van, een keer of 5-6 per jaar misschen en als we op vakantie gaan met de wagen. Stoppen doe ik om te tanken/toilet/als ik moe ben. Dan is het wel gemakkelijk als je ergens eens een blikje kan zetten uiteraard

Eindelijk m'n bestelling rond :)

1.6 hdi blue lease GT-Line:
Blanc Nacré
18 inch diamant
Denon-hifi

Helaas is er nog geen duidelijkheid over de levertijd....

cricque zei:
Zal straks eens kijken welke versie ik heb, maar bij mij zie ik toch echt wel genoeg s avonds hoor en ik woon nu echt niet in een goed verlichte straat

- als het koud is werkt de "eco mode" helemaal niet, moet je echt wat kilometers voor rijden
het "eco" lampje gaat gewoon knipperen. laat het nu net zijn dat ik in het eerste stuk van mijn traject

"Koud" is voor mij -10-15° gevoelstemperatuur. Nu ik heb slechts 1250km gereden, maar die zijn dingen, we zitten nu toch niet op antarctica. Als het -2-3 is zou dit gewoon naar behoren moeten werken. Dit zal ik wel eens opnemen met de garage als ik binnenkort langsga.

En dan nog een puntje dat mijn vriendin opmerkte ... waar zijn er voorin in godsnaam bekerhouders ... Ze neemt wel eens een blikje mee ofzo. Persoonlijk maar ik daar nu echt weining gebruik van, een keer of 5-6 per jaar misschen en als we op vakantie gaan met de wagen. Stoppen doe ik om te tanken/toilet/als ik moe ben. Dan is het wel gemakkelijk als je ergens eens een blikje kan zetten uiteraard
Als je electrische handrem hebt onder dat schuif klepje.

Hermann zei:
zeilbood zei:

Ja dit ervaar ik ook ,ik heb de handvatten met een sopje goed schoongemaakt het lijkt nu weer beter.

Ik herken het probleem, echter het is vandaag 7 graden. Lijkt me dan niet gerelateerd aan de temperatuur.
Zeg ik iets geks wanneer ik denk dat het aan pekel/strooizout kan liggen? Denk dat we daar allemaal mee te maken hebben gehad.
Als het na een sopje beter wordt, lijkt het me minder temperatuur gerelateerd.

Kosj zei:

Klik

Scherp! Die 5.2 brengt toch wel wat verbeteringen voor de early adopters. Binnenkort maar naar de dealer, moet toch adblue laten bijvullen.

Wie heeft er voor de SW zo'n bagagenet aangeschaft? Hoe is de kwaliteit daarvan? Wordt deze na verloop van tijd ook slapper?

Gr. Jos

cricque zei:

beste , de eco modus gaat alleen werken bij warme motor , de verwarming of airco mag niet te hard staan , je moet je gorden aanhebben
dus het kan best zijn dat die pas na 5 a 10 km gaat werken

ik heb zo'n bagagenet, maar ben niet echt super tevreden. Of het netje slapper wordt na verloop van tijd weet ik niet, wel dat het gruwelijk in de weg hangt... Precies in je blikveld, met die brede band een groot stuk van je uitkijk door je spiegel wegnemend...
Ik had in mijn Renault zo'n zelfde soort net, maar daar had ik er veel minder last van en hing het niet echt in de weg. Nu haal ik het netje weg als ik geen hond of veel bagage vervoer. En hang ik het (doordat het allemaal wat strak zit) niet altijd op als ik het nodig heb.
Kortom, een beetje een miskoop...

Kun je een foto maken van de radio interface? Ik zou graag willen zien hoe DAB+ wordt weergegeven op t scherm?

Is de radio interface echt anders tov standaard?

skippy01 zei:
ik heb zo'n bagagenet, maar ben niet echt super tevreden. Of het netje slapper wordt na verloop van tijd weet ik niet, wel dat het gruwelijk in de weg hangt... Precies in je blikveld, met die brede band een groot stuk van je uitkijk door je spiegel wegnemend...
Ik had in mijn Renault zo'n zelfde soort net, maar daar had ik er veel minder last van en hing het niet echt in de weg. Nu haal ik het netje weg als ik geen hond of veel bagage vervoer. En hang ik het (doordat het allemaal wat strak zit) niet altijd op als ik het nodig heb.
Kortom, een beetje een miskoop...

Om een auto te ontwerpen is heel veel R&D voor nodig. Dat is ook de reden dat ik niet begrijp dat er zo'n bagagenet / afscheidingsnet op deze manier is ontworpen.

In eerste instantie dacht ik dat het net voor een grotere uitvoering bestemd was. Zeg maar, een vergissing. De Peugeot dealer kon niets voor mij doen, want het net hoort echt bij de 308 SW.

Ik kreeg op een gegeven moment pijn in de rug, omdat ik onder het bovenste horizontale gedeelte van het net door wilde kijken, waardoor je heel sterk met je rug en nek in elkaar moet duiken. Als je 1500 km/week rijdt, dan verneem je dat wel.

Het net heb ik zelf aangepast door de metalen pennen, die aan de ringen van het net zitten bevestigd, in te korten. Eerst afzagen, de ring uitboren en vervolgens de ringen weer vastlassen. Dus het net hangt nu hoger. Schandalig eigenlijk, maar ik kon niet anders: een bagagenet is bij ons verplicht i.v.m. de zware koffers in de bagageruimte.

Mcsluis zei:
Hermann zei:
zeilbood zei:

Ik herken het probleem, echter het is vandaag 7 graden. Lijkt me dan niet gerelateerd aan de temperatuur.
Zeg ik iets geks wanneer ik denk dat het aan pekel/strooizout kan liggen? Denk dat we daar allemaal mee te maken hebben gehad.
Als het na een sopje beter wordt, lijkt het me minder temperatuur gerelateerd.

Kosj zei:

Klik

Scherp! Die 5.2 brengt toch wel wat verbeteringen voor de early adopters. Binnenkort maar naar de dealer, moet toch adblue laten bijvullen.

Sinds een paar dagen heb ik daar ook last van. Heel irritant, zeker als je de handen vol hebt en de sleutel diep in de broekzak zit.

Vandaag had ik een afspraak bij Peugeot dealer om het probleem van de echo aan te pakken. Tevens was het doel om te kijken of er een update beschikbaar is voor mijn auto. Ook was de hoop dat na de update de ACC door de bestuurder zelf uit te schakelen is. Heel stiekem heb ik ook nog gehoopt dat met dezelfde actie de echo ook tot het verleden zou behoren.

Na ruim twee uren wachten was de conclusie: geen update voor mijn auto...... Vreemd, want de versie die het systeem heeft is van februari 2014 en de auto's die nu geleverd worden hebben software van (minimaal) september 2014, waarbij de ACC is uit te schakelen en de afstand wordt vastgehouden.

Ik krijg bericht zodra er een update is.

Kosj zei:

Klik

Vreemde foto's. Lijkt of bij 335.jpg de verlichting uit is (kentekenplaat niet verlicht). Uit de .Exif-gegevens van beide foto's is te af te lezen dat er maar 12 seconden tussen foto 334.jpg en 336.jpg zit. Lijkt me te kort om nieuwe software te installeren.

308 ipv 207cc zei:
Kosj zei:

Klik

Vreemde foto's. Lijkt of bij 335.jpg de verlichting uit is (kentekenplaat niet verlicht). Uit de .Exif-gegevens van beide foto's is te af te lezen dat er maar 12 seconden tussen foto 334.jpg en 336.jpg zit. Lijkt me te kort om nieuwe software te installeren.
Dat is ook wat hij (niet) schrijft; 1 foto met verlichting aan, 1 foto met verlichting uit (op achteruit rij licht na natuurlijk).

Leuk stukje over vergelijking LED verlichting Seat Leon:
https://www.autofilou.at/2014/07/led-scheinwerfer-vergleich-peugeot-308.html

Zeker zichtbaar verschil op de plaatjes die toppers van een Full-LED, maar ook dagelijks in mijn 308 HB.

Ik ben er benieuwd of ik met de eerste beurt (AdBlue is net bijgevuld en nu over 2200km een beurt nodig) een SMEG update krijg. Naast alle andere semi-terugroepacties (schokbrekers voor etc) :-(. Mijn 308 is van Juni 2014.

Ik heb dus eens nageken bij mij en ik heb inderdaad die versie van September 5.2AR9, mijn wagen is besteld begin oktober ergens. En heb em nu 2 weken. Ik heb ook een keertje op dat italiaans forum gekeken naar die foto's, en dat is zowat wat ik zie s avonds

Volgena mijn dealer krijgen ze geen bericht wanneer er een update beschikbaar komt, alleen wanneer er een update beschikbaar is.

Verder merk ik dat m'n keyless entry het soms wel en soms niet doet. Dit weekend door de wasstraat geweest, maar ook vandaag liet ie het afweten. Dit terwijl het vandaag niet heel koud was. Heel irritant als je gewend bent om de afstandsbediening niet te gebruiken.

zeilbood zei:
Volgena mijn dealer krijgen ze geen bericht wanneer er een update beschikbaar komt, alleen wanneer er een update beschikbaar is.

Verder merk ik dat m'n keyless entry het soms wel en soms niet doet. Dit weekend door de wasstraat geweest, maar ook vandaag liet ie het afweten. Dit terwijl het vandaag niet heel koud was. Heel irritant als je gewend bent om de afstandsbediening niet te gebruiken.

ron.kraaijkamp
308SW BLL
Inmiddels ruim 3500km gereden en ik stap dagelijks nog met veel plezier in m'n peus 308 Sw BLL

Vanmiddag toch iets vreemds meegemaakt, ik stapte in na een afspraak, starte de motor en reed weg. Al snel merkte ik dat m'n kachel niet warm werd (met -1 heb je dat redelijk snel door confused smiley ) Heb vanalles geprobeerd , airco aan/uit en van 16 graden naar Hi maar helemaal niks brrrrr. Na 29 km de peus dealer opgezocht. Deze reed een rondje en ineens werkte het weer eye popping smileynut smiley ) op zich hartstikke fijn maar ook zij konden het niet verklaren.... Maar ineens was er toch een andere klant vorige week geweest met hetzelfde euvel... Ook geen oorzaak kunnen vinden. Iemand ervaringen hiermee?

Dat heb ik ook een paar keer gehad. Door de motor te stoppen, een tijdje te wachten, en dan weer te starten werkt het ineens weer.
Datzelfde heb ik ook met de cruise control gemerkt. Stond op pause zonder een snelheid en ik kon 'm niet van pause af krijgen.
Ook mijn CD speler leest soms geen CD in. Ook hier restarten van het systeem, door de motor uit/aan (soms wat langer uit nodig) werkt het ineens weer.
Ook is mijn scherm al eens zwart gebleven als ik naar het audio scherm schakelde.

In ben bang dat het een software dingetje is. Wanneer ik mijn auto start krijg ik soms het Peugeot initialisatie scherm en soms meteen het "auto" scherm. Een andere keer start het op met het "audio" scherm. Er lijkt de ene keer een koude herstart en de andere keer een warme herstart te worden gedaan.

Ik hoop bij de eerst volgende beurt een software update op het systeem te krijgen. Misschien dat het wat oplost.
Het is allemaal niet heel erg, maar wel leuk als het opgelost wordt. Zeker de verwarming. Met dit weer.
Einde quote

Ben nieuw hier. Heb een 308 sw, gris mokka, met alle opties behalve leer en dab, sinds 28 november 2014

Ook ik heb sinds enkele dagen problemen met met de keyless entry.! Moet vrijdag deze week, 13 feb.toch ook al naar de dealer met een zich herhaalde klacht betreffende de kachel. Twee weken terug viel de passagierzijde uit en nu vandaag helemaal geen warmte meer. Ik las hier op het forum dat ik niet de enige was met kachelproblemem. Nu maar hopen dat er een oorzaak te vinden is, want bij die eerste keer kon men niets constateren! Lijkt mij toch softwareproblemen.

Deze ochtend gezien ... ik klik mijn wagen open als ik de deur uitga (heb wel keyless entry), maar is nog gewoonte ... tankklep staat open
Ik doe deze toe ... nuja ik dacht misschien toch niet dichtgedaan gisterenavond als ik gaan tanken ben, maar ben er zogoed als zeker van
dat ik die klep toegedaan heb

Nu kom ik aan op mijn werk, ga binnen en anderhald uurtje later gaan we roken ... zie ik dat die klep weer openstaat. Als ik mijn wagen openklik via de sleutel dan gaat de tankklep open ... Geen idee of er een instelling ofzo daarvoor is, maar als ik hem dan vastklik dan gaat de klep niet toe. Dus dit lijkt mij toch niet echt zo gewenst

cricque zei:
Deze ochtend gezien ... ik klik mijn wagen open als ik de deur uitga (heb wel keyless entry), maar is nog gewoonte ... tankklep staat open
Ik doe deze toe ... nuja ik dacht misschien toch niet dichtgedaan gisterenavond als ik gaan tanken ben, maar ben er zogoed als zeker van
dat ik die klep toegedaan heb

Nu kom ik aan op mijn werk, ga binnen en anderhald uurtje later gaan we roken ... zie ik dat die klep weer openstaat. Als ik mijn wagen openklik via de sleutel dan gaat de tankklep open ... Geen idee of er een instelling ofzo daarvoor is, maar als ik hem dan vastklik dan gaat de klep niet toe. Dus dit lijkt mij toch niet echt zo gewenst

Heb je dit al gelezen en geprobeerd?

Sephi

Mijn 308 komt eind april.....ben benieuwd of al deze kinder/peuter/puberziektes er dan uit zijn.

Dat is geen kinderziekte hoor MarcelIMG, het heeft blijkbaar gewoon geen functie. Dealer gaf dat onlangs ook aan.

Overigens, verbruik de eerste 500km valt nog reuze mee, maar dan rij ik ook meestal 109km p/u op de teller en zijn het snelweg kilometers. De boordcomputer is overigens wel een optimist, ik heb nog iets meer dan een kwart tank over, maar geeft nog steeds bijna 400KM actie radius aan.

Ben er overigens ook nog niet uit of 109km op de teller het beste te rijden is in de 5 of de 6... verbruik lijkt in de 6 wel zuiniger, maar zit dan ook net op de 1500RPM en qua gevoel is het dan net iets te laag in de toeren.

Hallo allemaal,

Vandaag de nieuwe auto besteld

Peugeot 308 SW BlueLease GT-Line 1.2 THP 130 pk
Blanc Nacré [Speciale Vernis metaallak)
Denon Hi-Fi geluidssysteem
Keyless Entry & Start
Pack Securité
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking

Accesoires
Bagagestopper
Colberthanger
Parfumeur
Velgen Poedercoat zwart (17" Rubis)

Levertijd volgens de dealer rond April/Mei 2015

Vandaag bij Broekhuis Almere een Blanc Nacré Peugeot 308 GT SW zien staan, post zometeen hier foto's van

SkyBuMp zei:
gaat het om een lease wagen? Deze uitvoering heeft volgens mij 25% bijtelling :)

Gaat inderdaad om een lease wagen, me huidige voorloop auto is een Skoda Octavia Greenline en ik vind hem een beetje "meh".

Goed dat je het opmerkt volgens de interne leaseportal was hij nl. 20%.

Nu is er iets vreemds aan de hand :

Wil ik een auto configureren via me telefoon en kijk ik naar de uistoot van de 308 BlueLease GT-Line 1.2 THP 130 PK heeft deze een uitstoot van 115g/km , doe ik hetzelfde op mijn desktop heeft deze een uitstoot van 110g/km.

De waarde op de website die ik heb benaderd via de desktop komt overeen met de waarde die ik in de leaseportal van mijn werkgever vond, ik ga nog even voor de zekerheid navraag doen bij de dealer.

Mr. Stuurboord zei:
SkyBuMp zei:
gaat het om een lease wagen? Deze uitvoering heeft volgens mij 25% bijtelling :)

Gaat inderdaad om een lease wagen, me huidige voorloop auto is een Skoda Octavia Greenline en ik vind hem een beetje "meh".

Goed dat je het opmerkt volgens de interne leaseportal was hij nl. 20%.

Nu is er iets vreemds aan de hand :

Wil ik een auto configureren via me telefoon en kijk ik naar de uistoot van de 308 BlueLease GT-Line 1.2 THP 130 PK heeft deze een uitstoot van 115g/km , doe ik hetzelfde op mijn desktop heeft deze een uitstoot van 110g/km.

De waarde op de website die ik heb benaderd via de desktop komt overeen met de waarde die ik in de leaseportal van mijn werkgever vond, ik ga nog even voor de zekerheid navraag doen bij de dealer.

Screenshot vanaf me desktop
Desktop.PNG

Screenshot vanaf me telefoon
Screenshot_2015-02-11-20-18-37.png

edit:
Ik zie het al de SW (ene screenshot van een berline, andere van een SW) die ik heb besteld valt daadwerkelijk in de 25% bijtelling. Dus nu maar erachteraan gaan om het zo snel mogelijk om te zetten naar een 1.6 HDI. Dank je ik ga er achteraan

SkyBuMp zei:

Ik heb me order gewijzigd en jij hebt nog een krat bier van me tegoed.(y)

Het is nu

Peugeot 308 SW BlueLease GT-Line 1.6 BlueHDI 120 PK
Blanc Nacré [Speciale Vernis metaallak)

Opties
Denon Hi-Fi geluidssysteem
Keyless Entry & Start
Pack Securité
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking

Accesoires
Bagagestopper
Telefoonhouder
Colberthanger
Parfumeur
Velgen Poedercoat zwart (17" Rubis)

Levertijd April/Mei

Hierbij de foto's van de Peugeot 308 GT Blanc Nacré die momenteel staat bij Broekhuis Almere

Foto-JVDFMFSS-D.jpg

Foto-IMCZJBU6-D.jpg

Foto-E7DFIBWM-D.jpg

Foto-HBRTYTOC-D.jpg

Mr. Stuurboord zei:
Hierbij de foto's van de Peugeot 308 GT Blanc Nacré die momenteel staat bij Broekhuis Almere

Foto-JVDFMFSS-D.jpg

He, hebben ze in de GT, met z'n extra chroom, de pook ineens gebruikersvriendelijk gemaakt?

Is dat niet de pook van de automaat?

De pijpen achterop is toch wel het meest uitgesproken item wat hem erg stoer(der) maakt.

Terug
Bovenaan