Peugeot 308 (SW p. 26)

ENTE zei:
@feddeseman: met een föhn en een dun draadje, geen probleem.
dat is goed nieuws.ik dacht dat er gaatjes voor het embleem in de motorkap zaten.
Word nog druk to do lijstje

feddesman zei:
ENTE zei:
@feddeseman: met een föhn en een dun draadje, geen probleem.
dat is goed nieuws.ik dacht dat er gaatjes voor het embleem in de motorkap zaten.
Word nog druk to do lijstje

Ho STOP!

Voorop zitten er inderdaad 2 gaatjes in de motorkap voor het logo...Zojuist even gekeken. Logo wip je gemakkelijk even iets omhoog.
Jammer, de wissel van kap naar grille had mij wel wat geleken.

Achter is alles wel te verwijderen met föhn en draad.

Hier nog een foto van een SW limited, zonder dakrails

i5uj43.jpg

Komende week wordt mijn 308 sw gt hdi180 EAT6 besteld met de opties;
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Zijn er meer mensen die een GT hebben besteld en een concrete leverdatum hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr
Erik

IMG_7813-1_zps2f3d8794.jpg

IMG_7816-1_zpsb4a31b76.jpg

FullSizeRender_zpsa1e0c150.jpg

IMG_7817-1_zpsb041e527.jpg

IMG_7808-2_zps21a46f45.jpg

Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Zijn er meer mensen die een GT hebben besteld en een concrete leverdatum hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr
Erik

Zeer fraaie station!

Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

iqza4KZCj

Hoi Erik,

Mooie auto! Ik heb enkele weken geleden bijna dezelfde besteld, maar dan in het zwart en zonder leer. De dealer had het bij mij over productie in januari en afhankelijk daarvan eind januari of begin februari levering. Verder niets meer gehoord. Hoe zit dat bij jou?
Op internet is er helaas ook heel weinig info over deze auto te vinden (tests of specificaties enzo).

Groeten,
Arjan

15570857629793_3739558_630x420__m2.jpg

Ik zie ook 123kW staan. Dat zou betekenen dat er 167 pk geleverd wordt door de 1.6THP.
Wellicht dus, in navolging van de vernieuwde 508, ook voor de 308.

Proefrit met de 308GT benzine in januari is inmiddels afgesproken. :D

ADD zei:
Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

iqza4KZCj

Hoi Erik,

Mooie auto! Ik heb enkele weken geleden bijna dezelfde besteld, maar dan in het zwart en zonder leer. De dealer had het bij mij over productie in januari en afhankelijk daarvan eind januari of begin februari levering. Verder niets meer gehoord. Hoe zit dat bij jou?
Op internet is er helaas ook heel weinig info over deze auto te vinden (tests of specificaties enzo).

Groeten,
Arjan

Hoi Arjan,

Leuk om te horen. De informatie die jij hebt van de dealer is vergelijkbaar met wat ik weet.

Voordat ik de auto bestelde heb ik een aantal maanden geleden wat informatie weten te krijgen via een Frans contact. Ik zal hieronder het basis datablad plaatsen. Ik heb nog een meer uitgebreide PDF die ik je evt. via privé email kan sturen.

Uit deze informatie wist ik al in september dat de GT HDI binnen de 20% bijtelling zou vallen voor 2015 wat hem weer extra interessant maakt (voor mij).

IMG_7910_zps7b98c4d5.jpg

Ik ga waarschijnlijk de GT-line bestellen. De GT was net te duur.

Na het totall loss rijden van mijn Golf met R-line pakket eerst gekeken naar een 308 HB met 14%.
Na een proefrit ook nog even gereden in de 2.0 diesel automaat die ook de dealer stond. Nooit moeten doen, want ik was meteen verkocht.

Waarschijnlijk volgende week in bestelling:
308 2.0 HDI 150 PK automaat
GT-line
Perla Nero
Alarm
Pack securite (wel zo veilig :) )
18 inch Saphir.

Levering zou ongeveer april/mei worden... wel lang wachten dus.

Hier kunnen jullie de pin out van de luidsprekers terugvinden. 8V NR 8444 en 8440 linkse deur vooraan, 8430 links achteraan, 8445 en 8449 rechts vooraan en 8435 rechts achteraan.

svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZGPJI_zps0462f633.png~original
svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZ9YMR_zps9d55c8b2.png~original

sNielz zei:

Na het totall loss rijden van mijn Golf met R-line pakket eerst gekeken naar een 308 HB met 14%.
Na een proefrit ook nog even gereden in de 2.0 diesel automaat die ook de dealer stond. Nooit moeten doen, want ik was meteen verkocht.

GT-line
Perla Nero
Alarm
18 inch Saphir.

Ook een gave auto!
Hoe vond je de 150 pk hdi automaat rijden? Ook t.o.v. de Golf.

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

iqza4KZCj

Hoi Erik,

Groeten,
Arjan

Hoi Arjan,

Leuk om te horen. De informatie die jij hebt van de dealer is vergelijkbaar met wat ik weet.

Voordat ik de auto bestelde heb ik een aantal maanden geleden wat informatie weten te krijgen via een Frans contact. Ik zal hieronder het basis datablad plaatsen. Ik heb nog een meer uitgebreide PDF die ik je evt. via privé email kan sturen.

Uit deze informatie wist ik al in september dat de GT HDI binnen de 20% bijtelling zou vallen voor 2015 wat hem weer extra interessant maakt (voor mij).

IMG_7910_zps7b98c4d5.jpg

Leuk! Bedankt voor de info, want dat wist ik allemaal nog niet. Die tussensprintjes zijn wel lekker snel. Hoe moet je de verschillende cijfers precies lezen denk je? 5,8/6,3?? Ik heb ook een PDF gekregen van de dealer, met daarin wat precies de opties zijn die je extra krijgt in de GT uitvoering. Bedoel je dat ook met jouw info?

Ik heb hem inderdaad ook voor de 20% gekozen, in combinatie met de ruimte en de sportieve prestaties natuurlijk. Met name naar de prestaties ben ik wel heel benieuwd.

ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

iqza4KZCj

Hoi Erik,

Groeten,
Arjan

Hoi Arjan,

IMG_7910_zps7b98c4d5.jpg

Leuk! Bedankt voor de info, want dat wist ik allemaal nog niet. Die tussensprintjes zijn wel lekker snel. Hoe moet je de verschillende cijfers precies lezen denk je? 5,8/6,3?? Ik heb ook een PDF gekregen van de dealer, met daarin wat precies de opties zijn die je extra krijgt in de GT uitvoering. Bedoel je dat ook met jouw info?

Ik heb hem inderdaad ook voor de 20% gekozen, in combinatie met de ruimte en de sportieve prestaties natuurlijk. Met name naar de prestaties ben ik wel heel benieuwd.

Die 6,3 is gemeten in "D". De bak moet dan nog eerdt terugschakelen van 6 naar 3 of 4 om max. te kunnen acceleren. De 5,5 is gemeten met de pook in "M" en in de juiste versnelling. Als je me een privebericht stuurt met je emailadres dan stuur ik je de franse pdf toe.

Eo64360 zei:
sNielz zei:

Ook een gave auto!
Hoe vond je de 150 pk hdi automaat rijden? Ook t.o.v. de Golf.

Ik had een 1.6 TDI Golf HB met 105 PK. Erg lekkere auto, maar ik heb wel de automaat gemist en wat vermogen.
Dat is precies wat deze Peugeot wel heeft. Vanaf het moment dat ik bij de dealer weg reed in deze auto had ik meteen een smile op mijn gezicht. Trekt lekker door en de automaat is ook erg fijn.
De auto die ik mee had was een 308 HB in Feline uitvoering (ik woon in BE) met 17 inch. Reed nog erg comfortabel. Mijn Golf had overigens het sportonderstel en 19 inch en ook dat vond ik goed te doen.

Ik heb niet gereden met de 1.6 BlueHDI maar de E-HDI (SW). Deze motor is echt wel een stuk levendiger dan de 1.6 TDI van Volkswagen. De 308 HB is wel iets lichtvoetiger dan de SW.

De bestelling is nog niet rond en ik loens nog een beetje naar de BlueHDI. Scheelt wel 150 euro netto per maand ongeveer, maar ik ben bang dat als ik de 1.6 bestel ik steeds ga denken: "had ik maar..."
Met 70dkm per jaar is het wel fijn om een auto te hebben die je echt aanstaat.

Top Dank!
Ehhhh, heb je ook een screenshot van het bovenste gedeelte, de overige aansluitingen van het radio gedeelte?

groet, Jeroen

Dave.S84S zei:
Hier kunnen jullie de pin out van de luidsprekers terugvinden. 8V NR 8444 en 8440 linkse deur vooraan, 8430 links achteraan, 8445 en 8449 rechts vooraan en 8435 rechts achteraan.

Het tweede dek erboven is het cd gedeelte.
Je kan ook de luidspreker draad aftappen onder het dashbord bij stekker IC91A 20V JN dat is een gele stekker daar heb je plaats 5,6,7,8 dat zijn de draden die naar de achterste spekers lopen
de IC91B MR 16V MR is een bruine stekker die is voor de voorste portieren
svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZGUHIic_zps7fafc6d3.png
svgLoaderr_code_imageT9ampr_resourceD3CZGP3I_zps27f5c2d2.png

Dave.S84S > Begrijp ik goed dat er op de unit geen RCA (Tulp) aanwezig is?

Dave.S84S zei:

M_J zei:
Dave.S84S > Begrijp ik goed dat er op de unit geen RCA (Tulp) aanwezig is?

Idd is niet aanwezig op de unit.

Dave.S84S zei:

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

Hoi Erik,

Groeten,
Arjan

Hoi Arjan,

Die 6,3 is gemeten in "D". De bak moet dan nog eerdt terugschakelen van 6 naar 3 of 4 om max. te kunnen acceleren. De 5,5 is gemeten met de pook in "M" en in de juiste versnelling. Als je me een privebericht stuurt met je emailadres dan stuur ik je de franse pdf toe.

Heb een PM gestuurd hoor.

Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

Ik heb in oktober de thp variant besteld, geschatte levertijd februari.

p.s. vergeet niet het pakket "camera + dode hoek + parkeerhulp" mee te bestellen als je dat wilt hebben.
Staat niet in de interne prijslijst bij de dealer maar is NIET standaard.
Optie staat wel in het bestelcodeboek, met dezelfde code als op de allure en zelfde prijs.

super-cab zei:
Eo64360 zei:
-Leer
-Pack securite
-Denon audio
-Dab+
-Panorama dak
-Blue magnetic metallic
-Afneembare trekhaak

Gr
Erik

Ik heb in oktober de thp variant besteld, geschatte levertijd februari.

p.s. vergeet niet het pakket "camera + dode hoek + parkeerhulp" mee te bestellen als je dat wilt hebben.
Staat niet in de interne prijslijst bij de dealer maar is NIET standaard.
Optie staat wel in het bestelcodeboek, met dezelfde code als op de allure en zelfde prijs.

Dank je wel. Ik kwam er vandaag net op tijd achter! Wordt jouw auto in januari geproduceerd?

ik hoop het, maar PN weet pas in december of de productie voor klantenauto's voor NL in januari echt gaat draaien.

obv de allereerste info zouden de demo's er eigenlijk ook al moeten zijn, en dat is ook niet gelukt.

Gentlemen & Ladies -mochten die ertussen zitten, nog niet gespot,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle nuttige gedeelde ervaringen, vragen en antwoorden. Ben met regelmaat naar dit forumtopic gegaan om 'the latest' over de 308 SW te lezen. Volgende week dinsdag mag ik dan eindelijk de mijne ophalen en ik dacht: kom, laat ik kort ook mijn ervaring delen, inclusief de tijd tussen bestelling en levering - voor iedereen interessant die nog met smart hoopt dit jaar zijn 308 SW te rijden.

Enige achtergrond
- Ik ben een (nieuwe) lease rijder en heb de 308 SW BLE, Noir Perla Nera besteld (geen opties, reden hieronder).
- Heb vnl. ervaring met occasions en reed tot nu toe in Nissan, Opel en vnl. Renault en Ford.
- 14% had mijn sterke voorkeur, maar was geen absolute must (uiteindelijk wel geprefereerd).
- Ik ben geen auto freak, gek van alle specs, velgen etc. Ik zocht een goede, comfortabele, mooie auto.
- Ik ben wel een freak wanneer het op stijl en design aankomt (en dan neig ik vnl. naar clean, strak en business in het geval van auto's).
- Ik mocht per 1 oktober bestellen en aanvankelijk leek het er niet op dat de 308 SW nog leverbaar was. Uiteindelijk was de enige mogelijkheid om te bestellen zonder opties en mogelijk zou het de limited edition zijn waarover op dit forum gesproken is (zonder dakrails of met dakrails in dezelfde kleur als de auto en zonder chroom langs de ramen; een doodzonde wat mij betreft!). Mijn bestelling plaatste ik uiteindelijk op vrijdag 3 oktober via de leasemaatschappij en ik geloof dat die woensdag 8 oktober definitief werd gemaakt door de dealer (DAVO in Rotterdam, vlakbij Rotterdam Alexander).
- Gisteren werd ik gebeld dat de auto binnen is en volgende week dinsdag heb ik de afspraak staan om hem op te halen. Een kleine 2 maandjes van bestelling tot levering dus!

Waarom de 308 SW
Goed, jullie hoef ik natuurlijk niet te overtuigen. Maar toch even mijn verhaal: voor mij was het overduidelijk. Ik zocht een station in deze klasse (jong gezin, kleine van 1 jaar), liefst een stylish car met business-uitstraling, klasse, comfortabel, mooi van exterieur en interieur (smaak) en genoeg ruimte. Natuurlijk was veiligheid ook een belangrijk criterium. In eerste instantie keek ik naar de Ford Focus (topervaringen tot nu toe, maar dat interieur van een UFO staat me onwijs tegen), Volkswagen Golf Variant (ja, degelijk, maar wat een lelijke bak qua zowel in- als exterieur), Renault Mégane Estate (mooi, zeker een optie, maar daar rijden er al teveel van rond en ik vind hem iets té sportief qua uitstraling) en de Peugeot 308 SW.

Al gauw was ik op basis van desktop research gek van de Peugeot 308 SW en plande ik mijn eerste testrit in een BLE. De lijnen van deze auto, het prachtige en innovatieve interieur (clean, i-cockpit) en de verwachting van Frans comfort - ik had er zin in. De rit was in alle opzichten een prettige ervaring -heerlijk ook dat panoramadak- en ik ging puzzelen met prijzen, opties, eigen bijdrageberekeningen, etc.

Ik moest lang wachten voor ik kon bestellen (zoals gezegd per 1 oktober, mijn research begon ik ergens in juni) en raakte een beetje ontmoedigd door de berichten mbt. lange wachttijden, delays, etc. Zou het me nog lukken? Moest ik me niet gaan verdiepen in alternatieven? Was ik alsnog okay met de 20%? Wilde ik dan niet meteen een luxere auto? Gek hoe dat werkt: als je eenmaal bereid bent meer te betalen vind je nog een paar tientjes erbovenop voor meer comfort ook prima. Ik merkte dat ik mezelf helemaal aan het verlekkeren was met allerlei moois, maar dat ik eigenlijk boven een budget ging zitten voor wat ik aan een auto wil uitgeven; ik heb zat andere dingen die me geld kosten en waar ik het liever aan besteed (zeker voor het verschil dat die extra kosten uiteindelijk opleveren).

Goed, uiteindelijk besloot ik mede door wat slimme advertenties van SEAT over hun gegarandeerde levering van de 14% Leon ST in 2014 die auto te testen. Het was niet eerder in me opgekomen, maar het exterieur vond ik mooi. De dealer binnengestapt, super behandeld, met de Leon ST de weg op gegaan en me na enkele kilometers de route richting de Peugeot dealer ingezet. Ik wist dat ik waarschijnlijk bevooroordeeld was, dus wilde overstappen in de 308 SW om echt te testen of alle dingen die ik dacht prettiger te vinden aan de Peugeot ook echt prettiger waren.

Blij dat ik dat gedaan had. Ik had mezelf niet teveel wijsgemaakt: wat een vele malen mooiere, comfortabeler en smoother rijdende auto. Natuurlijk is dit smaak. Sommige mensen voelen misschien liever iets meer dat ze auto rijden, maar voor mij voelde de Leon ST -ondanks prima performance- te rigide. Daarnaast kunnen weinig (geen?) auto's op tegen de i-cockpit en het dashboard van de 308 SW. In ieder geval de Leon ST dus niet. Ik stapte weer over en bracht de SEAT terug. Liet de dealer licht teleurgesteld achter, maar maakte dat een beetje goed door aan te geven dat dit wat mij betreft de meest klantvriendelijke / prettige ervaring bij een dealer was geweest, die ik had gehad. Gemeend. Man wat loopt customer service in deze industrie, maar daar hebben we het nog wel eens over ;)

Bestelling
Anyway, my mind was made up. Ik bestelde de 308 SW Blue Lease Executive, in Noir Perla Nera. Geen opties vanwege het feit dat de auto dan niet in 2014 geleverd zou worden. Jammer? Ja, ik had graag sportstoelen gehad en wilde nadenken over enkele andere opties, al was het aanbod beperkt op de BLE.

De kleur is veilig, maar ik moet zeggen dat ik het aanbod voor de 308 SW erg matig vond. De 2 lichtere grijstinten vond ik mooi icm. het panoramadak, maar ik had liever een donkerder kleur. Liefst was ik voor een metallic donkerblauw gegaan, maar het blauw van de 308 SW werd in bepaald licht al gauw paars - in de stad waar ik geboren ben reed 'de prins' met carnaval rond in een paarse wagen, niet echt business/stylish wat mij betreft dus. Een donkergrijstint had ik ook mooi gevonden, maar de mocca/bruintint die de modekleur van de afgelopen 1.5 (?) jaar is bevalt me niet zo.

Wbt. velgen: daar heb ik weinig mee, al moet ik zeggen dat de 308 SW er wat stoerder uit kan komen te zien met grotere velgen. Begreep ook dat het soms ten koste van smooth rijden gaat. Maakt ook niet uit, keuze was beperkt als aangegeven, aangezien ik de auto zsm wilde hebben.
Wbt. stoelbekleding: prima zoals die in de BLE is, al had ik dus liever de sportstoelen gehad met die bekleding. Leer is aan mij niet besteed.
Wbt. opmerkingen over geluid: ik dacht na over de Denon, al kon ik die niet bij de BLE als optie nemen en zou ik dus iets anders moeten bestellen. Prima ervaringen met Denon thuis, maar vond het geluid prima voor in een auto. Zeker met de stille motor (wat een genot). En wat verwacht je qua geluid nu in een auto: uiteindelijk heb je toch veel bijgeluiden en is de ervaring heel anders dan thuis.

Verder nog wat zaken als een afneembare trekhaak en een colberthanger van Peugeot besteld. Trekhaak gaat er natuurlijk af tenzij die nodig is voor vakanties. De colberthanger komt van pas en deze van Peugeot zag er nice uit. Nu nog een phoneholder bestellen (momenteel iPhone 4S, in januari waarschijnlijk een 6 - ff kijken wat handig is dus).

Al met al moet ik ook zeggen dat ik er niet heel rouwig om ben dat ik weinig opties heb kunnen bestellen. Merkte dat ik mezelf helemaal gek maakte met alle dingen waarover ik niet eens had nagedacht, maar waarvan ik vervolgens het gevoel had ze te moeten hebben. Op den duur zat ik aan de Premiere met alle keyless entry gedoe, safety packs, etc. Kan ook prima zonder die parkeercamera. Heb altijd zonder gedaan en dat beetje assist beep dat er nu op zit is al vooruitgang. Misschien niet de juiste audience om dit aan te zeggen, maar denk niet dat ik van de opties iets écht ga missen de komende 5 jaar. En ja, misschien had ik daar ietsje anders in gestaan als ik de auto zelf zou kopen, maar dan was duurzaamheid vs merk ook een overweging geweest. Dan is Peugeot niet altijd een zekerheidje.

Anyway, superblij met mijn bestelling en kan niet wachten tot ik hem volgende week kan ophalen.

Phone holder vraag
Iemand nog ervaringen mbt. diverse phone holders? Heb over de Kuda Console gelezen en ziet er netjes uit, maar denk wel dat ik de telefoon hoog wil hangen aangezien ik heb begrepen dat de navigatie ons nog wel eens in de steek laat (+ praktisch voor flitsmeister).

Sorry voor het levensverhaal hé. Nogmaals kudos aan iedereen voor de gedeelde ervaringen, vragen en oplossingen.

Thanks Herr Magistrat. Rationeel inderdaad, maar bij de Peugeot 308 SW ontkom je niet aan gevoel toch? En sja, ik moet toch ook luiers blijven betalen... ;)

Nideha (gokje: Niels de Haan?) brengt duidelijk een deel van zijn tijd in de UK/US door, 'good grief' wat een 'Anglosaxon-lingo'. ;)

(of werkt in IT, da's nog waarschijnlijker).

Zekerheidje: een Noir Perla Nera SW is fraai.

Niels? Nee.
Werk in Groot Brittannië of de Verenigde Staten? Af en toe, al is het waarschijnlijk vnl. mijn leeftijd in combinatie met de organisatie waar ik werk (waar de voertaal Engels is).
Nerd*? Enigszins.
IT? Mwoah, nee, digitale marketing zowaar. Wel feeling...eh...gevoel voor IT.

Aardige poging weliswaar Rickm, complimenten ;) En eens, een Noir Perla Nera SW is buitengewoon fraai. Zie volgens mij recentelijk redelijk wat nieuwe 508 SWs rondrijden. Heb het idee dat de kleurkeuze daar beter was, maar nog steeds blij met mijn keuze.

* Google Translate geeft me hier 'botterik' of 'stommeling' dus iets beters kan ik er in ons schone Nederlandsch niet van maken, helaas.

Wat een epistel zeg!:O Af fabriek zijn er maar 3 opties (cd speler, camera en premium stoelen) te bestellen bij de BLE, dus daar kan je niet veel aan missen.... maar af dealer kan je ' m nog best wat opleuken.

Overigens;
Rickm is dol op gokjes, alhoewel ie soms het plankje een beetje mist. Zelf heb ik het idee dat Rickm bestaat uit meerdere personen...
Ga zo door, lig vaak in een deuk om je/jullie reacties:D

nideha zei:
Phone holder vraag
Iemand nog ervaringen mbt. diverse phone holders? Heb over de Kuda Console gelezen en ziet er netjes uit, maar denk wel dat ik de telefoon hoog wil hangen aangezien ik heb begrepen dat de navigatie ons nog wel eens in de steek laat (+ praktisch voor flitsmeister).

Leuk verhaal om te lezen hoor :).
Wat betreft de KUDA holder (een paar pagina's terug heeft user Volta hier wat fotos hiervan gepost)
Het gaat daarbij om DEZE holder.
Deze zit dus naast je Navi scherm, ik denk dat dat zelf de beste oplossing is.
Ik vind dat de Kuda holder ook beter integreert in het hele interieur dan een brodit holder

dj_ko zei:
Levertijd update :)

Peugeot 308 SW Blue Lease Execut. 1.6 BlueHDi
Opties:
  • -Lak Blanc Nacré
  • -Achteruitrijcamera
  • -CD-speler
  • -Premium stoelen
  • -Trekhaak afneembaar 13 polig + witte plaat
  • -17 inch Lichtmetalen velgen (Saphir look a likes 17 Inch after-market)

Besteldatum: Week 39 (25-09-2014)
Verwachte leverdatum: week 49
Uitlevering gaat in week 50 plaats vinden.

Inmiddels een nieuwe update van de dealer ontvangen, deze week komt de auto daar binnen en hopelijk volgende week uitlevering :D

Thanks Ente. Ook voor jouw bijdragen aan dit forum. Mocht je met 6 maanden behoefte krijgen aan nog een boekwerk, let me know ;)

En dank dj_ko, goed te horen dat je auto er bijna is, hopelijk volgende week uitlevering. Ik had de update van Volta inderdaad gezien. Ziet er prima uit, mooie oplossing zonder schade. Had hem liever wat hoger nog, maar dit is de beste oplossing die ik tot nu toe heb gezien. Vraag me alleen 3 dingen af bij deze houder:
- Moet je er na montage nog een speciale telefoonhouders op zetten en is nagenoeg alles hiermee compatible?
- Houd je ruimte over om de telefoon in de charger te houden?
- Staat de telefoon niet teveel recht op? Lijkt mij dat je hem het liefst ietwat naar je toe draait en achterover laat hellen voor optimaal zicht.

Hoop dat jullie je ervaringen willen delen. Thanks vast!

Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Waarom zou je in vredesnaam een telefoonhouder nodig hebben. Knikker je phone gewoon in het dashboardkastje aan de lader, streamen doet ie toch wel met de carkit. Ook Flitsmeister. De navi is niet de beste, maar altijd beter dan koekeloeren op een telefoon.

Het super cleane karakter van het dash naar de Filistijnen met zo'n ontsierende achterhaalde houder. Na 20000km in een korte tijd dat ik 'm heb nog geen moment een houder gemist. En ja....ook bij mij gaat de telefoon de hele dag door.:T

nideha zei:
Thanks Ente. Ook voor jouw bijdragen aan dit forum. Mocht je met 6 maanden behoefte krijgen aan nog een boekwerk, let me know ;)

En dank dj_ko, goed te horen dat je auto er bijna is, hopelijk volgende week uitlevering. Ik had de update van Volta inderdaad gezien. Ziet er prima uit, mooie oplossing zonder schade. Had hem liever wat hoger nog, maar dit is de beste oplossing die ik tot nu toe heb gezien. Vraag me alleen 3 dingen af bij deze houder:
01 Moet je er na montage nog een speciale telefoonhouders op zetten en is nagenoeg alles hiermee compatible?
02 Houd je ruimte over om de telefoon in de charger te houden?
03 Staat de telefoon niet teveel recht op? Lijkt mij dat je hem het liefst ietwat naar je toe draait en achterover laat hellen voor optimaal zicht.

Hoop dat jullie je ervaringen willen delen. Thanks vast!

01 Je moet er inderdaad nog een losse telefoonhouder bij kopen zoals deze voor de iphone 5/5s KLIK

02 Geen idee wat je precies bedoelt? je kan je iphone op de USBpoort van je 308 aansluiten of op de 12v aansluiting

03 Op de bovengenoemde houder voor de iphone zit een kogelgewrichtje op (je kan hem dus bijstellen zoals je zelf wil)

ENTE zei:
Gewoon uit nieuwsgierigheid:
Waarom zou je in vredesnaam een telefoonhouder nodig hebben. Knikker je phone gewoon in het dashboardkastje aan de lader, streamen doet ie toch wel met de carkit. Ook Flitsmeister. De navi is niet de beste, maar altijd beter dan koekeloeren op een telefoon.

Het super cleane karakter van het dash naar de Filistijnen met zo'n ontsierende achterhaalde houder. Na 20000km in een korte tijd dat ik 'm heb nog geen moment een houder gemist. En ja....ook bij mij gaat de telefoon de hele dag door.:T

Het is misschien persoonlijke voorkeur, maar ik vind het zelf makkelijk met Flitsmeister om de status van een file te kunnen zien en de melding waar de mobiele flitsbrigade precies staat.
Los daarvan is het ook makkelijk om SMS berichten te kunnen lezen (even los gezien van de veiligheid in het verkeer).

De meeste houders die beschikbaar zijn vind ik zelf ook niet mooi, zeker de brodit proclips niet die je in een airvent moet klikken. En als je toch graag een houder wil hebben komt naar mijn mening de Kuda houder het beste eruit kwa design.

[brave modus aan] Berichtjes lezen en beantwoorden; alleen daarom helpt het al om dat ding in je dash te leggen;) [brave modus uit/]

ENTE zei:
[brave modus aan] Berichtjes lezen en beantwoorden; alleen daarom helpt het al om dat ding in je dash te leggen;) [brave modus uit/]
SMS-en an zich in de auto is nog steeds niet verboden volgens mij.... zolang je maar je telefoon niet vast in je hand hebt....
Maar ben het met je eens dat het niet veilig is ;)

sNielz zei:

GT-line
Perla Nera
Alarm
18 inch Saphir.

Vandaag nog op de valreep de Denon HIFI toegevoegd.
De velgen zijn overigens geen Saphir volgens mij maar de GT velgen. Tenminste volgens de Peugeot configurator.

Lancia Lover zei:
Wat een schitterende bak toch, die GT! Maakt heel hebberig!

Met volledig leer (ook dash) en het mooie patroon met rode stiksel....(:B

Niet te versmaden en meteen bestellen als je in de race bent voor een GT(tu)

53odv9.jpg

Keyless mis je inderdaad. Had dat bij de vorige Renaults en dat was best handig. Op sommige uitzonderingen na...

Adaptieve cruisecontrol kon ik niet aan wennen en ben blij dat ik nu weer normale cc heb. Bij PSA moeten ze de acc nog even finetunen wat dat betreft.

ENTE zei:
Overigens;
Rickm is dol op gokjes, alhoewel ie soms het plankje een beetje mist. Zelf heb ik het idee dat Rickm bestaat uit meerdere personen...

Dat ik 'uit meerdere personen besta'?????
Neen, drie werf neen ENTE.
Kan het niet gewoon zijn dat ik een 'multi-getalenteerde' gast ben (uch). :}

En 'dol' ben ik op h-e-l-e- andere dingen ..... bv op (standbye NiDeHa!)
'a sleek sensual 308SW, loaded with spec's and succulent leather, with piercing headlights, mighty power and breathtaking roadmanners"

Driewerf, dat dacht ik alB)

rickm zei:
breathtaking roadmanners"

Daar snijden jullie een gevoelig punt aan. Ik begin steeds meer te twijfelen over de kwaliteiten van het rijgedrag, zeker in vergelijk met toppers uit het verleden.
De 308 is zeker niet slecht maar echt 'stunning' is het niet, best jammer. Peugeots waren altijd uitzonderlijk goed qua rijgedrag/onderstel.

De keerzijde van 'uit de folder' bestellen zal ik maar zeggen....

ENTE zei:
Lancia Lover zei:
Wat een schitterende bak toch, die GT! Maakt heel hebberig!

Met volledig leer (ook dash) en het mooie patroon met rode stiksel....(:B

Niet te versmaden en meteen bestellen als je in de race bent voor een GT(tu)

53odv9.jpg

Dashboard in de versies zonder leer is identiek als met lederen stoelen.
Beide hebben de stiksels en is van het zelfde materiaal, wat je ziet op de foto's is geen leer.
(Gelukkig maar, want Peugeot heeft daar geen goede ervaringen mee, eedere lederen dasboards in o.a. 307cc gingen na aan paar jaar krimpen en scheuren)

Stiksels op dash, maar geen leder? Da's jammer!

Het scheuren/krimpen bij de cc was toch alleen intensief invloed van het zonlicht (bij een cc bijna niet te voorkomen)

Ente, eigenlijk heb je wel een punt. Ik ga het even zonder proberen en kan dan altijd nog aan de houders.

dj_ko, mocht ik nog aan de houders gaan, dan ga ik voor de setup die je me aanraadde. Thanks nogmaals, precies wat ik wilde weten. Wbt. mijn 2de vraag: wellicht onhandig geformuleerd. Ik doelde erop dat je in sommige houders je telefoon niet kunt opladen. Overigens slim hoe Brodit de iPhone 6 houder vervolgens een paar tientjes meer laat kosten (bah).

J_P_P, keyless vind ik jammer. Of ik het ga 'missen'? Nooit eerder gehad, dus dat scheelt denk ik ;) Adaptive cruise idem en daar lees ik hier toch wel erg wisselende verhalen over.

Sowieso moet ik zeggen dat Peugeot als ik de verhalen hier lees op een aantal punten toch wel echt 'net niet' en soms zelfs 'heel erg matig' scoort (navigatie, instellingen adaptive cruise control, geen DAB ). Jammer en een merk als Peugeot toch wel onwaardig naar mijn idee. Het zou de 308 (SW) heel erg af kunnen maken.

Wbt. rijgedrag: ik ga het merken. Niet heel veel luxe of sportiviteit gewend, maar ben benieuwd wat je tegenvalt Ente.

nideha zei:
Ente, eigenlijk heb je wel een punt. Ik ga het even zonder proberen en kan dan altijd nog aan de houders.

Wbt. rijgedrag: ik ga het merken. Niet heel veel luxe of sportiviteit gewend, maar ben benieuwd wat je tegenvalt Ente.

Een iPhone (4) past ook nog in de bekerhouder voor de armleuning ;)

Qua rijgedrag; tja, er bestaat waarschijnlijk iets als persoonlijke voorkeur. Altijd lastig op een forum om bij een gevoel de juiste woorden te vinden.

Zal het toch proberen. Met een klein epistel.

Heb een rijstijl die je kan omschrijven als comfortabel met een sportief tintje. Iedere dag verschillende routes, vaak snelweg maar ook vaak bewust van de snelweg af om juist de leuke weggetjes te 'pakken'. Ik woon aan een van de meest enerverende weggetjes van het land. Zonder de coordinaten prijs te geven kan ik stellen dat de route naar huis mij iedere dag een glimlach kan bezorgen. Met de juiste auto al helemaal!

Het parcours legt genadeloos onvolkomenheden in een onderstel bloot.

De 308SW mist scherpte die ik zo af en toe wil voelen in een auto. De voorkant raakt snel in onbalans, is bijna VAG slap. Zeker bij bochtenwerk.
Achtertrein is reeds veel over geschreven. Mist controle op oneffenheden en is dan voor een fractie onberekenbaar op een nare manier. Dat doet ie al bij normale snelheden. Je hoef daarvoor zeker niet grenzen op te zoeken. Zachtere (winter) banden maskeren deze eigenschap een beetje.
Speelse wagens willen af en toe even 'hippen' , hun kont opzij kunnen zetten bij bochtenwerk om vervolgens weer zonder moeite in het gareel te komen. De 308SW heeft dat niet, is onvoorspelbaar op dat vlak.
Bij huis -tuin en keuken gebruik zal waarschijnlijk niemand zich ergeren aan het rijgedrag van de 308SW, maar zoek je bewust even de grens op dan is ie wel ontzettend gemakkelijk te vinden. Dat is niet des Peugeots!
Met een Peug -was mijn ervaring tot nu toe- moet je comfortabel kunnen cruisen maar ook rücksichtslos snoeihard kunnen gaan. Dat blijkt niet meer een waarheid...

Ook ik ben een gelukkige dat ik sinds een week een mooie 308SW BLE mag rijden. Een genot, vandaag ritje naar het noorden, totaal 440km gereden, geen centje pijn, behalve.... de Carkit.

Onderweg 10tallen telefoontjes gepleegd waarvan 90% bijna onmogelijk omdat de tegenpartij niet normaal kon praten door een echo die alleen zij waarnemen. Een conference call, ik werd vriendelijk verzocht de call te verlaten......

Ik heb een iphone4S. De echo wordt minder als ik het volume van de carkit lager zet, tot het niveau dat ik het net kan verstaan maar dat is niet voldoende. Het geluid wordt dus via de mic weer naar de tegenpartij doorgegeven.

Wat nu? Hebben jullie een tip?

groet,

Jeroen

Mee leren leven en hopen op een update vanuit Peugeot. Lees het forum door, echo probleem is een oude bekende. Combi met iPhone en ICockpit is geen gelukkige, ondanks de naam
Zachter zetten helpt enigszins...

Terug
Bovenaan