Peugeot 308 (SW p. 26)

ron.kraaijkamp zei:
J_P_P zei:
Die stank heb ik ook wel eens.
Wat mij ook opvalt is dat de temperatuur niet boven de 80 graden komt. Dit lijkt me laag? Hoe is dit bij jullie?

Is het zo'n roet lucht. Die heb ik dit weekend al twee maal geroken. Dacht dat het de auto voor me was.

De temperatuur komt idd niet erg hoog. tuseen de 70 en 80 graden. En ik heb de indruk dat de kachel daardoor ook niet erg warm wordt.
Ik ben geen koukleum, maar moet de kachel vaak op 22 graden zetten om het behachelijk te krijgen. terwijl ik de temperatuur in huis neit hoger zet dan 20 graden.

Ja, die stank heb ik ook al eens gehad, al na zo'n 500km. Ik zat net aan het einde van mijn rit richting de bouwmarkt. Vertrouwde het totaal niet, dus eerst mijn zoon de auto uitgeholpen en toen de motorkap geopend. Het rook in de auto alsof er iets aan het verbranden/smelten was.

c0ec1b0b148eef70240b04d2b3ac49bc_view.jpg

Daar waar die slang/stekker het zilver in gaat (jep, ik weet geen kloot van auto's) was het aan het roken. Niet veel, maar toch zichtbaar. Voor de rest niets gezien. Klep gesloten en erop gegokt dat het zo hoorde. Daarna de bouwmarkt maar ingegaan terwijl het geheel kon afkoelen. Daarna niets meer gemerkt noch geroken.

dj_ko zei:
Dave.S84S zei:
Vandaag de pioneer ts wx710a subwoofer met ingebouwde versterker laten inbouwen. Wat klinkt deze geweldig je kunt deze volledig instellen naar eigen wens
Mooi aanvullende bas in samenwerking met de originele speakers.
Tot zover tijdens het bellen geen echo te horen.

Prijs met inbouw bij 500€

Ik had ook zitten kijken naar dit systeem, kan je eens een foto maken hoe die gemonteerd is?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Mijn wagentje staat, als het goed is, al bij de dealer te wachten totdat m'n huidige leasecontract definitief afgelopen is :)
Ik wil dan vrijwel direct mijn 'oude' sub in gaan bouwen. Soortgelijk model als die 710a, ik heb de WX77a hier.
Bij de Megane kreeg ik hem zelf niet ingebouwd, maar hopelijk is dat bij de 308SW allemaal net iets simpeler te doen..

Jeroenkl zei:
M_J zei:
Jeroenkl zei:
Hmmm, niet fijn.
Ik heb de indruk dat als je van iphone naar iphone belt er geen probleem is.
Werkt het zeker goed met een Android device?

Met diverse Samsung telefoons ervaar ik ook problemen. Problemen variëren van echo tot het knijpen van het geluid. Dan lijkt het net of je slecht bereik hebt terwijl bereik vol uitslaat.

Ik denk dat Peugeot bij de goedkoopste leverancier in China heeft gewinkeld ...................(n)

Gister wat extra getest:
Iphone4s, Iphone5, Samsung S5 geen verschil, enorme echo veroorzaakt door het oppikken van de stem uit de spreakers via de mcrofoon.
Echo canceller werkt niet..

Dinsdag staat een afspraak bij de garage.

De afgelopen 2,5 jaar heb ik een Opel Astra SportsTourer gehad en daar voor een Peugeot 308 SW. De laatste had hetzelfde probleem zoals nu met de huidige 308. Ik heb een jaar met een niet bruikbare carkit rondgereden. Na het tevergeefs verplaatsen van de microfoon, inpakken met schuimrubber, kwam er een software update, die het probleem oploste. Nu weer het probleem met de carkit. Dat wordt waarschijnlijk weer een jaartje zonder carkit. Met mijn Blackberry en Iphone 5s heb ik het probleem.

Over de auto, de dieselmotor (2.0L) en transmissie (automaat), ben ik zeer te spreken.
Navigatie werkt niet heel vriendelijk, alsook het adresboek.
Een ander punt vind ik het bagagenet. Deze hangt met de bovenste horizontale dwarsligger precies in het gezichtsveld, zodra je door de achteruitkijkspiegel kijkt. Op dit moment ben ik aan het experimenteren om het net anders op te hangen.

Is er een opname van te maken? (met een gespreks recorder app)
Dit gaat wellicht helpen de ernst duidelijk te maken bij PN.

Ik heb net mn nieuwe sw binnen met dab+ en heb er ook helaas last van.melding bij de dealer gemaakt en die ging er een melding van maken bij PN.

Mcsluis zei:
automies zei:
Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot..

Ik heb deze mail nog niet geschreven. Simpelweg omdat er maar zes forummers (including myself) dit lijstje hebben ingevuld. terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. Peugeot wimpelt het af op de EBS installatie, terwijl ook mensen met de af fabriekset het probleem ondervinden. Ik wil graag aantonen dat het probleem in de basis aan de peugeot ligt (onafhankelijk van de gebruikte telefoon) en niet aan een extra geluidsinstallatie.

Dus nogmaals verzoek om dit DOC in te vullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Daarnaast heb ik het idee dat forumers het probleem hier niet altijd goed begrijpen als er wordt geroepen, "mijn auto heeft geen probleem"
Doe mij dan maar een PM'tje met je telefoonnummer en dan kunnen we testen of ik een echo hoor. Want dat is de kern van het probleem, je hoort geen echo in je eigen wagen, maar de tegenpartij hoor zichzelf echoën.

Mijn vermoeden van het probleem is dat er in de software een bepaalde vertraging aangepast moet worden oid..

Zojuist ingevuld, ik neem de lijst vanmiddag mee naar de dealer....

Jeroenkl zei:

Ik zie dat er steeds meer klachten worden geregistreerd. Slim plan om mee te nemen naar de dealer, het argument "Uw auto is een uniek probleem", is nu makkelijk te pareren. :)

Jeroenkl zei:
Mcsluis zei:
automies zei:
Op pagina 101 halverwege staat bij Forumlid Mcsluis een invuldocumentje op google docs. Als je ook klachten heb vul deze dan in. Mcsluis zal dan een mailtje dichten richting Peugeot..

Ik heb deze mail nog niet geschreven. Simpelweg omdat er maar zes forummers (including myself) dit lijstje hebben ingevuld. terwijl er meer actieve forummers zijn met klachten (Hint; Ente/Gilletti). Met een lijstje van vijf probleemsituaties gaan we wedstrijd niet winnen bij peugeot. Peugeot wimpelt het af op de EBS installatie, terwijl ook mensen met de af fabriekset het probleem ondervinden. Ik wil graag aantonen dat het probleem in de basis aan de peugeot ligt (onafhankelijk van de gebruikte telefoon) en niet aan een extra geluidsinstallatie.

Dus nogmaals verzoek om dit DOC in te vullen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gqIgQCkg3ixqdYjEnUBZCMPhWhqJApJKNe0YggZSwks/edit#gid=0

Daarnaast heb ik het idee dat forumers het probleem hier niet altijd goed begrijpen als er wordt geroepen, "mijn auto heeft geen probleem"
Doe mij dan maar een PM'tje met je telefoonnummer en dan kunnen we testen of ik een echo hoor. Want dat is de kern van het probleem, je hoort geen echo in je eigen wagen, maar de tegenpartij hoor zichzelf echoën.

Mijn vermoeden van het probleem is dat er in de software een bepaalde vertraging aangepast moet worden oid..

inderdaad goed plan om de lijst met de dealer te bespreken. Heb hem ingevuld en zal hem ook meenemen.

Mcsluis zei:
Jeroenkl zei:

Ik zie dat er steeds meer klachten worden geregistreerd. Slim plan om mee te nemen naar de dealer, het argument "Uw auto is een uniek probleem", is nu makkelijk te pareren. :)

Is het bij het verder vullen van de lijst dan een idee om ook andere vaker voorkomende klachten op te nemen? Denk aan de schokbrekers die bij sommigen behoorlijk lawaai maken en het dat bij terugschakelen van 5 of 6 naar 4 het lijkt alsof de tanden stevig worden gepoetst.

Jarno™ zei:
Is het bij het verder vullen van de lijst dan een idee om ook andere vaker voorkomende klachten op te nemen? Denk aan de schokbrekers die bij sommigen behoorlijk lawaai maken en het dat bij terugschakelen van 5 of 6 naar 4 het lijkt alsof de tanden stevig worden gepoetst.

De reden dat ik deze excellijst ben begonnen is omdat mijn dealer mij vertelde dat ik de enige was met dit carkit probleem, en dat ze niet voor mij konden betekenen omdat het probleem in de EBS versterker zou zitten. Ik wil zoveel mogelijk 'lotgenoten' verzamelen om hiermee aan te tonen dat het probleem vaker voorkomt en niet enkel gerelateerd is aan de EBS versterker. Inmiddels is dat voor mij wel duidelijk, en zodra de lijst nog iets langer is wil ik hiermee naar Peugeot NL. Inmiddels zijn er ook al forummers die met deze lijst aantonen bij hun eigen dealer dat het geen uniek probleem is. Hopelijk dragen deze acties bij aan de oplossing van het probleem.

Na toelichting van bovenstaande, kan je je dus afvragen wat het doel is van het vastleggen van andere problemen in een excellijst. Als een dealer jouw specifieke problemen serieus neemt en werkt aan een oplossing is het niet noodzakelijk om een stok achter de deur te hebben. Het probleem van de schokbrekers is door verschillende dealers netjes opgelost en bij (volgens mij Ente) is het probleem automagisch verdwenen.

Als jij of andere behoefte hebben aan het documenten van andere problemen, zou ik willen voorstellen om hiervoor een aparte excel te gebruiken, of anders het probleem te categoriseren per tabblab in de bestaande excel. Op deze manier voorkomen we dat aantoonbaarheid van issue's dmv de excel niet te doen is omdat alle problemen door elkaar heen staan.

Zelf merk ik ook de licht trillende pook bij snel schakelen van de 5 naar de 4, echter dit is wat mij betreft geen probleem maar echt een licht vervelende eigenschap. Zolang het niet tot slijtage leidt is er niet zo veel aan de hand.

Vandaag heb ik de mistlampen vervangen door de LED lampen die eerder zijn genoemd in dit topic. Het was een nare klus om de sierkappen te verwijderen. Er zijn aan beide kanten plastic clipjes afgebroken, maar hier ontkom je niet aan. Hou de dubbelzijdige tesla tape dus paraat! Ik heb een extra setje besteld inclusief de kabels om de polen om te draaien. Komende week komt ook nog een setje binnen voor de kenteken verlichting. Als er interesse is om alles in 1 x over te nemen (Mist+ Kabel+Kentekenverlichting), stuur me dan even een DM'tje. De 1e is de gelukkige. ;-)

Mooi dat het gelukt is mcsluis, jammer van de pinnetjes.
Ik zou de lampjes houden op reserve. ik heb de ervaring dat deze het geen jaren vol houden :)

J_P_P zei:
Mooi dat het gelukt is mcsluis, jammer van de pinnetjes.
Ik zou de lampjes houden op reserve. ik heb de ervaring dat deze het geen jaren vol houden :)

Ik heb de lampen net in het donker even goed bekeken, maar het valt me op dat ze niet bijster veel licht geven. Echter ze zijn van afstand wel heel goed zichtbaar. De vraag is dan ook of dit slim is om te doen met het oog op veiligheid. Daarnaast hebben de lampen niet exact de kleur licht als de koplampen. Wettelijke eis is dat mistlampen gelig of wit licht geven. Mag je dan ook zomaar deze ledlampen voeren?

Dit zijn de bestelde mistlampen: klik

Maar volgens mij is dit een veel betere keus: Klik

De 1e heeft 18 ledjes, de 2e 120. Dat moet een bak meer licht geven. Daarnaast is de 2e 6000K qua tint, wat denk ik onze full led mee benaderd.

Bij mij kom de kleur exact overeen.
Wil je ze echt gebruiken voor hoge licht opbrengst kom je een heel ander soort prijs klasse led lampen (30 euro +)
Ik heb overigens nog nooit gehad dat ik dacht; zo echt heel handig dat ik mistlampen voor heb, anders was mijn zicht een stuk minder. Het is meer een sier dingetje
Misschien omdat ik altijd goede koplampen heb gehad.

Ik ben nieuw op dit forum maar heb het afgelopen zomer wat intensiever gevolgd voordat ik mijn peugeot 308 sw ble bestelde en eind september mocht ontvangen. Heerlijke auto. Ik blijf met een vraag zitten: als er files zijn wordt dit keurig gemeld en er wordt een alternatieve route aangegeven. Mijn aankomsttijd wijzigt echter niet bij deze filemelding en alleen daarmee kun je de afweging maken of je inderdaad een alternatieve route kiest. Dat was ik al een jaar of zes gewend in mijn vorige auto's. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Wie kan me hier uitsluitsel over geven? Alvast dank.

Pletman zei:
Dat was ik al een jaar of zes gewend in mijn vorige auto's. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Wie kan me hier uitsluitsel over geven? Alvast dank.
Nee hoor, je ziet niks over het hoofd. File informatie op je navigatie is gewoon ruk. Heb de auto nu een maand en rij tegenwoordig de navigatie op zwart en google maps op mijn telefoon.

Jeroenkl zei:
Mcsluis zei:
automies zei:

Hmm, de dealer ging eerst testen hoe de echo daad werkelijk was. Nou extreem, daar was geen discussie over. Vervolgens werd er op advies van PN de microfoon verhangen en gedempt. Dat helpt natuurlijk iets alleen ben je als bestuurder slechter (erg slechter) verstaanbaar, geen optie dus.
PN kent het probleem in combinatie met een versterker, volgens de dealer 'ondersteunen' ze deze combinatie niet. Maar waarom adviseert de dealer dit dan wel?
Op mijn verzoek de versterker eruit laten halen en de carkit werkt echt een heel stuk beter maar nog niet helemaal 100%. Afgesproken dat ik het nu ga testen.

Vervolgens bij de verkoper de vraag neergelegd wat er nu met de versterker gaat gebeuren.... De sub heeft hij wel laten zitten (werkend).

wordt vervolgd...

Ik hoor er niemand over maar hebben jullie ook niet alle zendericoontjes bij de radiozenders?
Bijvoorbeeld die van Q-music? De optie 'zenderlijst bijwerken' helpt niet.
Waar worden de icoontjes vandaan gehaald? Dit wordt toch niet met de zender meegezonden (in RDS?)

De dealer kon mij niet verder helpen. De beste man (heel vriendelijk) kan natuurlijk niet alles weten.

Ben erg benieuwd, groet,

Jeroen

Jeroenkl zei:
Vervolgens bij de verkoper de vraag neergelegd wat er nu met de versterker gaat gebeuren.... De sub heeft hij wel laten zitten (werkend).

wordt vervolgd...

Teneinde raad heb ik destijds voorgesteld aan de dealer, (als de versterker daadwerkelijk het probleem zou zijn) om een switch in te bouwen (knopje op dashboard) waarmee ik kan schakelen tussen wel/geen EBS versterker. Op het moment dat je de carkit zou gaan gebruiken, zou je de switch kunnen indrukken. Nadat ik hier heb gelezen dat ook mensen zonder versterker het probleem hadden, heb ik dit idee laten varen.

Dat PN het probleem met EBS versterker erkent maar niet wil oplossen is natuurlijk van de zotte, zeker als het een standaard optie is. Zeker na al deze klachten zou de combi van de optielijst gehaald moeten worden. Echter dit forum heeft ook al uitgewezen dat mensen met een ander merk achterafinbouw versterker het probleem hebben, en ook mensen zonder de EBS versterker. M.a.w. ik denk dat het probleem in de peugeot onderdelen zit en het wordt versterkt door de additionele versterker.

Mcsluis zei:
Jeroenkl zei:

wordt vervolgd...

Teneinde raad heb ik destijds voorgesteld aan de dealer, (als de versterker daadwerkelijk het probleem zou zijn) om een switch in te bouwen (knopje op dashboard) waarmee ik kan schakelen tussen wel/geen EBS versterker. Op het moment dat je de carkit zou gaan gebruiken, zou je de switch kunnen indrukken. Nadat ik hier heb gelezen dat ook mensen zonder versterker het probleem hadden, heb ik dit idee laten varen.

Dat PN het probleem met EBS versterker erkent maar niet wil oplossen is natuurlijk van de zotte, zeker als het een standaard optie is. Zeker na al deze klachten zou de combi van de optielijst gehaald moeten worden. Echter dit forum heeft ook al uitgewezen dat mensen met een ander merk achterafinbouw versterker het probleem hebben, en ook mensen zonder de EBS versterker. M.a.w. ik denk dat het probleem in de peugeot onderdelen zit en het wordt versterkt door de additionele versterker.

Misschien dat de klachten met het Denon systeem minder zijn. Iemand daar al ervaring mee?

Ik heb mijn 308 nog niet maar als ik het forum zo lees hebben ook mensen zonder een versterker er last van.
Ik denk dat elke 308 er last van kan hebben. het is (denk ik) allemaal afhankelijk van bereik van je telefoon, het type toestel en hoe "hard" je het geluid hebt staan.

Vrijdag kan ik mijn 308SW ophalen ik zal dan ook even met een paar telefoons testen en op verschillende volume standen.

Edit: zoals ook in de post hieronder staat vermoed ik dat Peugeot het met een software update zal moeten oplossen....
maar ik kan nog geen conclusies trekken zonder dat ik zelf natuurlijk heb kunnen testen ;)

Probleem doet zich ook nog steeds voor bij mijn 308 HB met integrated sound versterker en subwoofer. Ik heb de heren van integrated sound een mailtje gestuurd:

Goedemiddag,

Ik rij sinds juni met mijn Peugeot 308 inclusief integrated sound versterker en subwoofer. Inbouw is via de dealer geregeld, ik weet niet waar dit is gebeurd.

Het muziek klinkt een stuk beter dan standaard, maar bellen via de carkit is zo goed als onmogelijk vanwege de echo op de lijn bij normaal volume. Ik vermoed dat dit door de vertraging van de versterker komt. Hebben jullie hier meer klachten over gehad?

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Dit was hun antwoord:

Geachte heer,

Wij hebben hier incidenteel een opmerking over gehad, eigenlijk geen klachten. Uit onze eigen ervaring blijkt dat het bellen op volume 14-15 optimaal is.

Er zijn ook gevallen bekend van berijders die een echoprobleem hebben op het standaardsysteem zonder audio-upgrade. Mocht het een probleem blijven willen we het audiosysteem voor u ontkoppelen zodat we kunnen bepalen of het probleem zich in het standaardsysteem nog steeds voordoet.

Het kan ook nog zo zijn dat uw combinatie telefoon / carkit niet goed met elkaar overweg kunnen. Als u in de gelegenheid bent kunt u misschien een andere telefoon proberen te koppelen.

Waarop ik heb terug gestuurd:

Hoi,

Ik heb het al met 3 verschillende telefoons geprobeerd, 2x android en 1x iphone 4s.

Een collega van mij rijdt een peugeot 508 met integrated versterker, hij heeft ook ongeveer een jaar rond gereden met een enorme echo op de carkit, pas na een software update van peugeot is dit probleem verholpen. Mijn auto moet over 2000 km voor een onderhoudsbeurt. Ik zal dit echo probleem dan ook melden aan de dealer.

Als zij mij niet kunnen helpen, kom ik graag een keer langs om te kijken of het zonder versterker beter gaat.

Groeten,

Wordt vervolgd....

Lui, ik ga even testen of ik dezelfde klachten ondervind met bellen (of beter gezegd: of mensen aan de andere kant van de lijn het met diverse telefoons ondervinden). Hoop van niet, maar vrees op basis van jullie verhalen van wel. Top initiatief, dat Excel.

Verder gisteren mijn Peugeot 308 SW BLE 1.6 BlueHDi, Noir Perla Nera (zwart dus) met vernislak en afneembare trekhaak opgehaald (geen opties mogelijk als ik hem in 2014 wilde, zie eerder bericht). Gelukkig wel alle chroom erop. Prachtige bak, superblij mee.

Wat eerste ervaringen:
- Wat een beauty!
- Erg comfortabel, rijdt lekker en trekt aardig door - vnl. het optrekken in z'n 2 is opvallend krachtig.
- Lekker stille motor.
- O wat is zo'n panoramadak toch fijn.
- Stoel is even zoeken qua houding, maar vooralsnog geen klachten.
- Prima happy met de 'iPad' en connectivity met iPhone mbt Spotify (vertraging in reactie vind ik niet zo irritant - heb ik thuis met mijn Denon Piccolo ook met airplay). Wel ietwat teleurgesteld over reactiesnelheid van de touchscreen - mag in deze tijd toch wel iets vlugger.
- Navigatie is ab-so-luut belabberd en dat al na 1 dag; gisteren bijvoorbeeld op een rit al de ervaring dat een redelijk recente route totaal niet herkend wordt en de navigatie gekke alternatieven blijft bieden (zoals afslaan op het moment dat ik daarvoor een stuk weiland zou moeten pakken en een viaduct op zou moeten gassen) + de ervaring zo'n 15 min van huis te zijn en niet snappen dat ik rechtdoor wordt gestuurd terwijl ik normaliter toch echt afsla, alsnog afslaan en vervolgens de hele tijd koppig vasthouden aan de eigen route terwijl de mijne duidelijk sneller was (en toch echt niet nieuw of niet legaal). Goede kans dus dat ik op korte termijn alsnog een telefoonhouder bestel voor gebruik van Google Maps.

Verwacht hier een hoop plezier aan te beleven!

nideha zei:
Lui, ik ga even testen of ik dezelfde klachten ondervind met bellen (of beter gezegd: of mensen aan de andere kant van de lijn het met diverse telefoons ondervinden). Hoop van niet, maar vrees op basis van jullie verhalen van wel. Top initiatief, dat Excel.

Ik heb het Denon soundsystem in de auto. Hoorde van mijn dochter dat er een echo op zat. Ik belde vanuit een auto met een iPhone 5 naar een Samsung S4 mini.

nideha zei:
Verder gisteren mijn Peugeot 308 SW BLE 1.6 BlueHDi, Noir Perla Nera (zwart dus) met vernislak en afneembare trekhaak opgehaald (geen opties mogelijk als ik hem in 2014 wilde, zie eerder bericht). Gelukkig wel alle chroom erop. Prachtige bak, superblij mee.

Het zijn mooie auto's. Heb zelf de 308SW, rick oak, Allure 2.0 automaat. Veel vermogen, soepele motor en fijne 6 bak automaat (minstens zo goed als de 7traps DLG in mijn vorige auto, Seat Altea XL).

nideha zei:
Wat eerste ervaringen:
- Wat een beauty!
- Erg comfortabel, rijdt lekker en trekt aardig door - vnl. het optrekken in z'n 2 is opvallend krachtig.
- Lekker stille motor.
- O wat is zo'n panoramadak toch fijn.

Helemaal mee eens. Ik moet zeggen dat het ook een hoop kou door laat. De auto is duidelijk sneller en comfortabeler warm met het "gordijn" dicht.

nideha zei:
- Stoel is even zoeken qua houding, maar vooralsnog geen klachten.
- Prima happy met de 'iPad' en connectivity met iPhone mbt Spotify (vertraging in reactie vind ik niet zo irritant - heb ik thuis met mijn Denon Piccolo ook met airplay). Wel ietwat teleurgesteld over reactiesnelheid van de touchscreen - mag in deze tijd toch wel iets vlugger.
- Navigatie is ab-so-luut belabberd en dat al na 1 dag; gisteren bijvoorbeeld op een rit al de ervaring dat een redelijk recente route totaal niet herkend wordt en de navigatie gekke alternatieven blijft bieden (zoals afslaan op het moment dat ik daarvoor een stuk weiland zou moeten pakken en een viaduct op zou moeten gassen) + de ervaring zo'n 15 min van huis te zijn en niet snappen dat ik rechtdoor wordt gestuurd terwijl ik normaliter toch echt afsla, alsnog afslaan en vervolgens de hele tijd koppig vasthouden aan de eigen route terwijl de mijne duidelijk sneller was (en toch echt niet nieuw of niet legaal). Goede kans dus dat ik op korte termijn alsnog een telefoonhouder bestel voor gebruik van Google Maps.

Deze ervaring heb ik niet. De routes zijn logisch en goed te kiezen tussen snel, kort, eco. Daarbij worden ook de verschillen in brandstof gebruik en tijd goed berekend. Ook tijdens de rit.
Ook heb ik al eens gelezen dat de GPS afwijkt van de weg. Dus dat je er naast rijdt. Daar heb ik ook geen last van.

Wat me wel stoort is de telefoonlijst. Daar is met goed fatsoen niet doorheen te scrollen. Wel wanneer je de List knop op het stuur hebt gebruikt. Niet als je gewoon op het scherm klikt. Ook is de sortering onlogisch. In de recente telefoontjes gaat dat nog. In het normale telefoonboek springt het maar wat rond als je op de letters links klikt. Ik zie er geen logica in.
De zoekfunctie werkt wel weer goed.

nideha zei:
Verwacht hier een hoop plezier aan te beleven!

Dat zal ook wel. Ik heb er ook heel veel plezier van. Sommige dingen kunnen gewoon beter of anders.

Veel plezier met je auto en veel veilige kilometers.

Thanks ENTE. Eén vraagje nog mbt je opmerkingen over rijgedrag: hoe groot zijn je wielen? Ik heb de standaard voor de BLE. Vind een maatje groter wat mooier/krachtiger staan, maar kon niets anders kiezen. Heb wel eerder in een review gelezen dat de 308 SW lijkt te zijn afgesteld op deze maat en dat die al gauw wat gaat 'hobbelen' en minder stabiel rijgedrag vertoont bij grotere banden. Vandaar mijn vraag.

Smeg 3.21 is in Frankrijk beschikbaar. Mogelijk lost deze update het echo probleem op.

nideha zei:
Thanks ENTE. Eén vraagje nog mbt je opmerkingen over rijgedrag: hoe groot zijn je wielen? Ik heb de standaard voor de BLE. Vind een maatje groter wat mooier/krachtiger staan, maar kon niets anders kiezen. Heb wel eerder in een review gelezen dat de 308 SW lijkt te zijn afgesteld op deze maat en dat die al gauw wat gaat 'hobbelen' en minder stabiel rijgedrag vertoont bij grotere banden. Vandaar mijn vraag.

Pagina 83staat praatje/plaatje van mijn zwarte met 17".
Heb onlangs met een 308SW voorzien van standaard 16" gereden, iets wolliger maar nog steeds dezelfde eigenschappen. Ook het lichtelijk zweven van de achtertrein was voelbaar.

Jeroenkl zei:
Ik hoor er niemand over maar hebben jullie ook niet alle zendericoontjes bij de radiozenders?
Bijvoorbeeld die van Q-music? De optie 'zenderlijst bijwerken' helpt niet.
Waar worden de icoontjes vandaan gehaald? Dit wordt toch niet met de zender meegezonden (in RDS?)

De dealer kon mij niet verder helpen. De beste man (heel vriendelijk) kan natuurlijk niet alles weten.

Ben erg benieuwd, groet,

Jeroen

Ik heb van de dealer begrepen dat de icoontjes worden meegezonden. Bij VW kan je de icoontjes uploaden.

Vorige week was ik in Duitsland en daar heb ik ook zenders laten zoeken en daar heeft de ene zender wel icoontje en de ander niet. Het verhaal van de dealer lijkt te kloppen.

beste Forumleden, ik lees al een tijdje met jullie mee en nu heb ik een vraag: mijn 308 SW BLE is rond 25 november in NL aangekomen en inmiddels is verteld dat het inbouwen van de stoelverwarming en afleveren nog zeker tot 22 december duurt.

Ik vind dit wel erg lang duren.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? Tips?

Bijtelling 308 Hatchback

Vandaag heeft Peugeot officieel bekend gemaakt dat de 308 Hatchback volgend jaar leverbaar is met 14% bijtelling in de blue lease executive uitvoering. De blue lease executive is een uitvoering tussen de standaard blue lease (14% bijtelling) en blue lease premium (20% bijtelling). De blue lease executive uitvoering is gelijkwaardig aan die van de 308SW.

Volgens de eerste berichtgeving zijn de premium stoelen leverbaar als losse optie.

De 308SW blijft voor alsnog alleen maar leverbaar vanaf 20% bijtelling in 2015.

tja, is een goede optie maar heb toch liever warme stoelen. Vraag me meer af of dit nu een normale termijn is voor deze klus of dat ik ergens achteraan een wachtlijst ben gezet. Dealer is niet bepaald duidelijk en kan niets toezeggen etc etc.

Interessante versie v/d SW!

https://news.autoplus.fr/news/1489393/Volkswagen-Golf-Alltrack-SUV-RXH-Peugeot-308-SW

Median zei:
tja, is een goede optie maar heb toch liever warme stoelen. Vraag me meer af of dit nu een normale termijn is voor deze klus of dat ik ergens achteraan een wachtlijst ben gezet. Dealer is niet bepaald duidelijk en kan niets toezeggen etc etc.

Bij mij nam het ook een aantal weken in beslag.( Leer ) en verwarming.
Waarschijnlijk ook nu weer drukke periode voor de inbouwer, dk Schweizer?

Het is wel een genot(y)

rickm zei:
Interessante versie v/d SW!

https://news.autoplus.fr/news/1489393/Volkswagen-Golf-Alltrack-SUV-RXH-Peugeot-308-SW

Was eigenlijk een klein beetje te verwachten. Zou dit ook een hybride worden zoals de 508 RXH?

Zo'n 508 RXH vind ik in het wit en bruin een prachtige verschijning. Lijkt veel groter dan een standaard 508 SW.

Van de week te horen gekregen dat de 308 SW blue bluelease executive dit jaar op mijn naam wordt gezet maar in week 2 geleverd wordt. Dit ivm de leerinbouwer die het erg druk heeft.
Auto wordt geleverd door van Mossel

Bij mijn werk worden dit jaar nog 10 308's geleverd....

BikerML zei:
Van de week te horen gekregen dat de 308 SW blue bluelease executive dit jaar op mijn naam wordt gezet maar in week 2 geleverd wordt. Dit ivm de leerinbouwer die het erg druk heeft.
Auto wordt geleverd door van Mossel

Bij mijn werk worden dit jaar nog 10 308's geleverd....
Netjes geregeld van de LM.

Je ziet ze steeds meer rijden. Nog even en de Megane is in de minderheid ... Op de A1 zie je ze ook al erg veel rijden (vooral in het wit).
Stond laatst voor een stoplicht te wachten, bij een kruizing, uit drie verschillende richtingen een witte 308 SW II. Lekker uniek weer ... :)

Honda 1.5i VTEC-E zei:
Bijtelling 308 Hatchback

Vandaag heeft Peugeot officieel bekend gemaakt dat de 308 Hatchback volgend jaar leverbaar is met 14% bijtelling in de blue lease executive uitvoering. De blue lease executive is een uitvoering tussen de standaard blue lease (14% bijtelling) en blue lease premium (20% bijtelling). De blue lease executive uitvoering is gelijkwaardig aan die van de 308SW.

Volgens de eerste berichtgeving zijn de premium stoelen leverbaar als losse optie.

Ik snap helemaal niets van dit bericht. Het gaat over de HB maar toch wordt verschillende keren de executive benoemd. De Premium versie gaat toch alleen over de HB en de executive alleen voor de SW toch?
Nu weet ik nog niet of de SW volgend jaar 14% is

Link naar het bericht?

BikerML zei:
Honda 1.5i VTEC-E zei:
Bijtelling 308 Hatchback

Ik snap helemaal niets van dit bericht. Het gaat over de HB maar toch wordt verschillende keren de executive benoemd. De Premium versie gaat toch alleen over de HB en de executive alleen voor de SW toch?
Nu weet ik nog niet of de SW volgend jaar 14% is

Link naar het bericht?

Begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk...

Als ik de stoelverwarming op stand 3 zet kan ik er een eitje op bakken:p
Is dat bij andere ook zo?
De stoelverwarming is af fabriek.

sloper zei:
Ik vind 3 ook niet meer lekker. Mn vriendin wel

sloper zei:

Waarom zet je hem dan op 3? Het is toch gewoon uitproberen. Blijkbaar past een lagere stand beter bij je. Ik kan me voorstellen,dat als het buiten minus 10 graden is en de auto staat buiten, dat je hem dan even op 3 zet.

Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Mcsluis zei:
automies zei:

Hmm, de dealer ging eerst testen hoe de echo daad werkelijk was. Nou extreem, daar was geen discussie over. Vervolgens werd er op advies van PN de microfoon verhangen en gedempt. Dat helpt natuurlijk iets alleen ben je als bestuurder slechter (erg slechter) verstaanbaar, geen optie dus.
PN kent het probleem in combinatie met een versterker, volgens de dealer 'ondersteunen' ze deze combinatie niet. Maar waarom adviseert de dealer dit dan wel?
Op mijn verzoek de versterker eruit laten halen en de carkit werkt echt een heel stuk beter maar nog niet helemaal 100%. Afgesproken dat ik het nu ga testen.

wordt vervolgd...

De verkoper reageert niet meer. Carkit echo is ook zonder de versterker toch goed hoorbaar maar wel veel minder erg.
Probleem nu bij de leasemaatschappij neergelegd.....

Iemand al nieuws omtrent de SMEG 3.21 update?

Hey die velgen ken ik ergens van :p

Gisteren ook mijn 308 opgehaald
24q4qc2.jpg

Vraagje: weet iemand hoe je de shuffle functie activeert als je een ipod hebt aangesloten? Deze is bij mij uitgegrijsd

Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Jeroenkl zei:
Mcsluis zei:
automies zei:

wordt vervolgd...

De verkoper reageert niet meer. Carkit echo is ook zonder de versterker toch goed hoorbaar maar wel veel minder erg.
Probleem nu bij de leasemaatschappij neergelegd.....

Iemand al nieuws omtrent de SMEG 3.21 update?

Ik denk dat het probleem van de echo softwarematig opgelost moet worden. In het verleden heb ik het ook met de oude 308 SW gehad en, zoals ik al eerder schreef, is dit na een jaar met een software update opgelost. Daarom verbaast het mij nu dat het nu weer een probleem.
Het viel mij wel op dat de echo weg is zodra je stil staat.

Wat de SMEG 3.21 betreft, ik houd het nauwlettend in de gaten. Ik hoop echt dat het probleem van de echo op korte termijn wordt opgelost.

Terug
Bovenaan