Peugeot 308 (SW p. 26)

Eerste 10.000 km met mijn 308 (1.6 diesel) zit erop! Gemiddelde verbruik is nog steeds dik 1 op 23 km. Zeer tevreden met de 308 :)

Mark de Asfalttijger zei:
En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!

Blijkt dat na welgeteld 16249km het reservoir van de AdBlue leeg is. Nog 2400km te gaan voordat 'starten wordt verboden'..
Sneller dan verwacht en balen dat ik elke 18k km langs de dealer moet hiervoor..

Voorderest prima wagen, nog steeds happy met mijn 308 :)

Vanmorgen is bij +/- 21500km het reservoir bijgevuld.. Tussen de 17000km en 21000km is de melding niet meer in beeld geweest.. Waardoor deze bij 16249km op kwam zetten is mij een raadsel... Franse logica :P

Binnenkort mijn review weer eens bijwerken en de eerste onderhoudsbeurt inplannen... Dag dealer, Hallo dealer ;)

Edit: woohoo, 1e post op pagina 100!! ;)

Blijkt dat na welgeteld 16249km het reservoir van de AdBlue leeg is. Nog 2400km te gaan voordat 'starten wordt verboden'..
Sneller dan verwacht en balen dat ik elke 18k km langs de dealer moet hiervoor..

Vanmorgen is bij +/- 21500km het reservoir bijgevuld.. Tussen de 17000km en 21000km is de melding niet meer in beeld geweest.. Waardoor deze bij 16249km op kwam zetten is mij een raadsel... Franse logica :P

Binnenkort mijn review weer eens bijwerken en de eerste onderhoudsbeurt inplannen... Dag dealer, Hallo dealer ;)

Had je die audio upgrade nu wel of niet laten uitvoeren?

Het wordt inderdaad tijd dat je je review weer update! Ik wacht al een tijdje op nieuwe ervaringen in het 'mijn review' gedeelte maar jullie zijn te druk met rijden blijkbaar. Beetje jammer dat de mensen die nog moeten wachten hier de dupe van moeten worden 8-)

Ps: iemand al de topsnelheid getest van de 1.6 bluehdi? B)

JosJ84 zei:

Het wordt inderdaad tijd dat je je review weer update! Ik wacht al een tijdje op nieuwe ervaringen in het 'mijn review' gedeelte maar jullie zijn te druk met rijden blijkbaar. Beetje jammer dat de mensen die nog moeten wachten hier de dupe van moeten worden 8-)

Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de auto ;)

Topsnelheid nog niet getest, max tot nu toe is 191km/h, met gemak op de A27 Huizen -> Almere. Topsnelheid ligt zeker boven de 200km/h... echt een fijne motor.. meer daarover in de review ;)

driel24 zei:
Schokbrekers voor zijn nu vervangen.
Klonk is weg.

Achter hulpveren.
Wel erg stuiterig.
Maar ja... het is het één of het ander, denk ik.

Beste Driel24,

Ik sta op het punt om hulpveren bij de dealer te laten monteren. Heb jij ook de Peugeot hulpveren? Hoe bedoel je stuiterig? is er nog normaal met de auto leeg te rijden? Ik twijfel namelijk, maximaal beladen met de trekhaak gaat gewoon niet goed nu grrr.

Thanks.

Update 7000km:
De rattel in de koppeling is regelmatig te horen.
De radio (smeg+) speelt geen Ipod meer
Navigatie is de weg wel eens kwijt
verder heerlijke kilometers gereden.

JosJ84 zei:

Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de auto ;)

Topsnelheid nog niet getest, max tot nu toe is 191km/h, met gemak op de A27 Huizen -> Almere. Topsnelheid ligt zeker boven de 200km/h... echt een fijne motor.. meer daarover in de review ;)

Wij hebben de auto nu sinds zaterdag en zijn zeer tevreden over het Denon hifi systeem. Absoluut geen spijt van de keuze voor de Allure hiervoor :) Heb jij het Denon systeem wel eens gehoord en zoja; hoe verhoudt deze zich tot de EBS? Wij vinden het in ieder geval een wereld van verschil met de standaard installatie.
Smetje op het nieuwe auto gebeuren: er zaten al wat vlekken in. Een grote, opvallende in de rugleuning van de achterbank, op het zitvlak, de deurstijl en nog 1/2 kleine vlekjes. Waarschijnlijk vieze handen (olie/smeer) geweest. Vanmiddag langs de lokale dealer gereden op advies van de dealer waar we hem gekocht hebben en deze heeft de vlekken redelijk tot goed weten te verwijderen. We kijken morgen even of ze er echt uit zijn anders mochten we nog even terug gaan..

Verder: top auto! Enige echte minpunt nu is dan nog dat er geen DAB+ in zit. Maar je kunt niet alles hebben he ;)

weer een kleine onvolkomenheid ontdekt:
- de 308 evalueert niet altijd om wel/niet in ECO stand te gaan wanneer auto stil staat, koppeling is opgekomen en versnelling in neutraal staat. in dat geval zou ofwel 1. het ECO lampje aan moeten gaan en de motor moeten afslaan OF 2. het ECO lampje moeten knipperen ter indiciatie dat stoppen van de motor niet mogelijk is.
Echter in mijn geval gaat er geen lampje branden of knipperen en slaat de motor ook niet af. Dit gebeurd +/- 25 - 40% van de situaties. Als ik in deze situatie de koppeling nogmaals indruk en weer op laat komen, wordt de ECO stand nogmaals geevalueerd en wordt de ECO stand WEL actief, In bijna alle gevallen gaat het ECO lampje aan en stopt de motor, heel soms gaat het ECO lampje dan knipperen, maar in alle gevallen wordt de ECO stand dan wel geevalueerd wat in eerste instantie dus niet altijd gebeurd.

Goedemorgen!

Ten eerste, ik ben hartstikke blij met de auto, wat een vooruitgang van een Honda Civic Hybrid.

Ik zit nu op de 6000km.
- Heeft iemand anders ook last van schokkerig gedrag in de koppeling 1, 2 & 3 rond de 16-1700 toeren?
Vooral als hij koud is dan voel je het best wel hevig. Hiervoor heb ik donderdag een afspraak staan.
- Ik constateer ook weleens een hele hoge piep wanneer ik hem in zijn achteruit zet.. zal wel met een update te fixen zijn.
- Hoe zet ik eco modus voorgoed uit? Zou ik ook a.s. donderdag aan de dealer kunnen vragen natuurlijk :-)

Dank!

SVlieG zei:
- Heeft iemand anders ook last van schokkerig gedrag in de koppeling 1, 2 & 3 rond de 16-1700 toeren?
Vooral als hij koud is dan voel je het best wel hevig. Hiervoor heb ik donderdag een afspraak staan.

Bedoel je hiermee het volgende:
Ik voel soms dat bij het oplaten van de koppeling dit niet altijd vloeiend gaat. Vooral als je dit langzaam doet, maar het is niet altijd zo.

mlommers zei:
SVlieG zei:

Bedoel je hiermee het volgende:
Ik voel soms dat bij het oplaten van de koppeling dit niet altijd vloeiend gaat. Vooral als je dit langzaam doet, maar het is niet altijd zo.

Hmmm, in mijn geval is de voet al van de koppeling.
Als je rustig gas geeft en je blijft steken op de 16-1700 toeren dan doet hij schokkerig totdat je meer of minder gas geeft.
En hier in de stad rijd je vaak op 16-1700 toeren in zijn 3, dat is net onder de 50km.

SVlieG zei:
Hmmm, in mijn geval is de voet al van de koppeling.
Als je rustig gas geeft en je blijft steken op de 16-1700 toeren dan doet hij schokkerig totdat je meer of minder gas geeft.
En hier in de stad rijd je vaak op 16-1700 toeren in zijn 3, dat is net onder de 50km.

Dat lijkt heel erg op het gedrag dat ik heb gehad met mijn Citroen C4 jaren geleden. Dat was geen leuke reparatie, vooral niet omdat het heel lang duurde voor men door had wat het was. Krom vliegwiel in de bak of zoiets.

P308SW 2014 zei:
driel24 zei:
Schokbrekers voor zijn nu vervangen.
Klonk is weg.

Achter hulpveren.
Wel erg stuiterig.
Maar ja... het is het één of het ander, denk ik.

Beste Driel24,

Ik sta op het punt om hulpveren bij de dealer te laten monteren. Heb jij ook de Peugeot hulpveren? Hoe bedoel je stuiterig? is er nog normaal met de auto leeg te rijden? Ik twijfel namelijk, maximaal beladen met de trekhaak gaat gewoon niet goed nu grrr.

Thanks.

De auto is echt normaal te berijden.
Maar met stuiterig bedoel ik...
Zoals een pogo stick :-)
Als je van een verkeersdrempel afgaat veert hij in en schiet omhoog doordat de veren dan weer te sterk zijn.
Is op te lossen door gewicht in de auto te leggen.
Maar ja... de trekhaak aan de grond is ook geen optie.

D-C zei:
308 GT live @ Mondial de l'Automobile Paris:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/paris-motorshow/europe/157/
https://www.omniauto.it/salone/parigi2014/stand/1151/peugeot
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2014/Peugeot_308_GT
...
Wow, mooie verschijning!
Die neus, stuk mooier dan de BLE SW uitvoering. Oh hadden ze maar...... nou ja... ;)
Hoe dan ook, ik zie ze langzaamaan vaker op de weg verschijnen, heb nog totaal geen spijt van de keuze :)
Alleen jammer dat wachten zo lang duurt.

der Magistrat zei:
SVlieG zei:
Goedemorgen!

(...)
- Hoe zet ik eco modus voorgoed uit? Zou ik ook a.s. donderdag aan de dealer kunnen vragen natuurlijk :-)

Dank!

Waarom zou je de ecomodus uit willen zetten? :S

Omdat ik denk dat het niet bevorderend is voor de motor/accu dat hij elke minuut 2 seconden moet afslaan en dat 33x op een dag. Wat jij?

Datzelfde denk ik na een stevige rit. Die turbo krijgt een enorme opdonder als je 'm in eco laat staan. Zodra je de bak in z'n vrij zet stopt het hele zaakje...Kan nooit goed zijn!*-)

Ik druk dus telkens voordat ik stop na een lange rit de ecomodus uit.

Ik kan me niet herinneren dat ik iets van een eco modus gezien/gemerkt heb tijdens de proefrit (Première).
Is dit iets wat alleen in de 14% diesel uitvoering zit, of heb ik gewoon niet gemerkt dat het erop zit?

Ik heb uiteindelijk de Allure besteld overigens, dus niet exact dezelfde als waar ik in proefgereden heb (de Première automaat bleek net niet binnen de 20% te vallen, wat destijds nog wel op de peugeot website vermeld stond).

Afgelopen zaterdag de nieuwe leaseauto opgehaald (308sw BLE 1.6 bluehdi / gris aluminium / premium stoelen ).

Vanmiddag eerste keer mee getankt, gelet op berichten van andere forummers zal het eerst wel een paar duizend km verder zijn voordat de motor en versnellingsbak lekker los zijn gereden en er werkelijk wat meer zicht gaat komen op het verbruik, zat nu zo'n beetje rond 1:20, en gaf na het tanken aan nog ruim 1000 km verder te kunnen :)

Ik vind de kleur alu erg mooi uitkomen in de BLE uitvoering met chroomranden en donkertint ramen, in de BL wordt het lichte grijs misschien vlug wat saaier t.o.v. een warmere kleur.
Qua rijden ben ik erg enthousiast, wat een heerlijk comfort zowel auto als stoelen, en ook het gebruiksgemak voor de bestuurder (stuurfuncties + touchscreen) is eigenlijk heel snel aangeleerd en daarmee ben je snel 'eigen' in de auto.
Lekker klein stuurtje wat goed stevig vastpakt, over het stuur heen kijken naar meters doet geheel niet vreemd aan.

Waar ik even aan moet wennen is dat als je snelheid plust met de CC dat het even duurt (2a3 sec) voordat de motor werkelijk tot actie overgaat om te versnellen. Maar wel makkelijk is het dat als je de plus of min knop CC ingedrukt houdt dat de snelheid stapsgewijs per 5 km stijgt, dus uiteindelijk als je plust van bijvoorbeeld 110 naar 130 dan is het alleen kwestie van even ingedrukt houden en je bent er.
(mijn focus ging per km, of ingedrukt ging hij langzaam, dus daarom vond ik het wel grappig om de 5 km stapjes te zien... uiteindelijk misschien toch sneller..)

Verder geen piepjes, kraakjes of andere ergerlijke geluiden.
Voor de rest moet ik de auto natuurlijk nog veel beter leren kennen, uiteindelijk pas zo'n 700 km kennis mee gemaakt (:P)

JosJ84 zei:

Wat heb je nou uiteindelijk moeten betalen voor het EBS systeem? (ik las in je review dat je een mooie deal had kunnen maken?)
ik heb je al een PM gestuurd, maar volgens mij is dat niet goed gegaan.....

SVlieG zei:
der Magistrat zei:
SVlieG zei:
Goedemorgen!

(...)

Dank!

Omdat ik denk dat het niet bevorderend is voor de motor/accu dat hij elke minuut 2 seconden moet afslaan en dat 33x op een dag. Wat jij?

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik rijd zelf beroepsmatig met Sprinters met startstopsystemen, sommige hebben al 170.000 op de teller staan. Naar ik weet zonder problemen, maar dat zou ik moeten verifiëren bij de garage.
Voor 2 seconden is suf, dat ben ik met je eens. Soms sta ik echter wel een minuut of zelfs anderhalve minuut stil voor het stoplicht, dan loont het echt wel. Daar komt bij dat ik dan niet naar dat irritante dieselgedreun hoef te luisteren. Ik heb mezelf aangeleerd om te gaan met het systeem. Vaak kan je wel redelijk inschatten of je lang of kort stilstaat, als ik denk kort stil te staan, dan zet ik het systeem simpelweg uit. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor files (behalve als je echt lang stilstaat, natuurlijk, maar doorgaans rijdt het stapvoets nog wel door).

ENTE zei:
Datzelfde denk ik na een stevige rit. Die turbo krijgt een enorme opdonder als je 'm in eco laat staan. Zodra je de bak in z'n vrij zet stopt het hele zaakje...Kan nooit goed zijn!*-)

Ik druk dus telkens voordat ik stop na een lange rit de ecomodus uit.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4988136
adinsx zei:
Toch nog even dit topic afsluiten :)

In het kort:
Moderne motoren bepalen aan de hand van diverse sensoren en ingestelde parameters of de motor wel of niet afslaat.
Het zelf uitschakelen van de ECO-functie is dus niet nodig. Het Motormanagementsysteem houdt alles in de gaten. Is de temperatuur te hoog dan zal het startstop-systeem besluiten de motor niet af te laten slaan. Slaat de motor wel af omdat dit kan, maar loopt de temperatuur alsnog op, dan zal het systeem de motor weer starten.

Het laten nadraaien is niet meer nodig bij moderne turbo-motoren. De materiaaleigenschappen en smeereigenschappen van moderne motoren en oliën zijn toereikend genoeg. Let wel, dit is tenzij anders aangegeven in het instructieboekje. (ik blijf het doen overigens ;) )

Tot zover de input vanuit de importeur zelf. Ik zal t.z.t. even het PDF'je van de Vraag van de Maand plaatsen die Magistraat meteen wat klusmateriaal opleverde :}

Het kleine stuur went wel heel snel.....

Als ik in het autootje van mijn vrouw stap (matiz) lijkt het of er een vrachtwagen stuur in zit. :D

Zijn er hier mensen die een (online) handleiding hebben van de EBS set (met name de sub dan)? Ik heb deze niet en ben benieuwd wat alle verschillende stelknoppen voor effect hebben op het geluid.

der Magistrat zei:
SVlieG zei:
der Magistrat zei:
SVlieG zei:
Goedemorgen!

(...)

Dank!

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik rijd zelf beroepsmatig met Sprinters met startstopsystemen, sommige hebben al 170.000 op de teller staan. Naar ik weet zonder problemen, maar dat zou ik moeten verifiëren bij de garage.
Voor 2 seconden is suf, dat ben ik met je eens. Soms sta ik echter wel een minuut of zelfs anderhalve minuut stil voor het stoplicht, dan loont het echt wel. Daar komt bij dat ik dan niet naar dat irritante dieselgedreun hoef te luisteren. Ik heb mezelf aangeleerd om te gaan met het systeem. Vaak kan je wel redelijk inschatten of je lang of kort stilstaat, als ik denk kort stil te staan, dan zet ik het systeem simpelweg uit. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor files (behalve als je echt lang stilstaat, natuurlijk, maar doorgaans rijdt het stapvoets nog wel door).

Met mijn DS3 met 155k op de teller waren ook geen problemen, en dat terwijl ik een fervent gebruiker van het stop/startsysteem ben. Als ik het systeem even niet wil gebruiken, laat ik de auto gewoon in z'n 1 staan met ingetrapte koppeling. Maar die situaties zijn er maar weinig, zelfs vooraan bij het stoplicht vind ik het een prima te gebruiken systeem.

Poekoek zei:
Zijn er hier mensen die een (online) handleiding hebben van de EBS set (met name de sub dan)? Ik heb deze niet en ben benieuwd wat alle verschillende stelknoppen voor effect hebben op het geluid.

der Magistrat zei:
SVlieG zei:
der Magistrat zei:
SVlieG zei:
Goedemorgen!

(...)

Dank!

Met mijn DS3 met 155k op de teller waren ook geen problemen, en dat terwijl ik een fervent gebruiker van het stop/startsysteem ben. Als ik het systeem even niet wil gebruiken, laat ik de auto gewoon in z'n 1 staan met ingetrapte koppeling. Maar die situaties zijn er maar weinig, zelfs vooraan bij het stoplicht vind ik het een prima te gebruiken systeem.
Ik heb hetzelfde met mijn huidige octavia, gebruik start/stop best veel. Alleen als ik vooraan sta in voor een stoplicht merk ik dat er een performance drop is bij het optrekken vlak nadat de auto weer gestart is. (soms laat ik de motor zelfs per ongeluk afslaan) Dus even koppeling in en motor laten draaien. Nu 185000km op de teller zonder problemen.

Voor wat betreft dat schokkerig verhaal heb ik exact hetzelfde. Ik lees al een aardige tijd (>6mnd) mee op het forum en heb nu de eerste ca. 3.500km in mijn 1.6BlueHdi BLE afgelegd sinds eind juli. Ik ben geen kilometervreter en de auto rijdt meer dan 80% in de stad. Rond de 16-1800tpm gedraagt de motor zich schokkerig, met name in 2,3 en 4. Het meest valt het op in 3, dan rij je ca. 50/55km/u. Ik heb recent wat langere ritten (>300km) aan een stuk gemaakt, maar dit heeft het niet veranderd......Ik moet hier binnenkort ook een naar laten kijken. Op de buitenweg en snelweg nergens last van....

Voor de liefhebbers: ik heb vanavond een review geplaatst van de 308 Allure :)

dj_ko zei:
JosJ84 zei:

Wat heb je nou uiteindelijk moeten betalen voor het EBS systeem? (ik las in je review dat je een mooie deal had kunnen maken?)
ik heb je al een PM gestuurd, maar volgens mij is dat niet goed gegaan.....

een klein weekje geleden zijn we met wat vrienden naar de Ardennen gegaan (leuk om de auto in te rijden)
op de terugweg even de 220 aangetikt maar dat was gevoelsmatig niet de top.

We zijn weer gaan remmen om het verantwoord te houden met het oog op het andere verkeer.
Peugeot geeft 194 op als top dus dat vond ik een aangename verrassing .
Ik kan nergens vinden of het gebruikelijk is dat een auto (redelijk veel) harder gaat.

ter info: Zwarte 308SW BLE 1.6 BlueHDI op 17".

Wie kan me vetellen hoe ik in het navigatiesysteem (Peugeot 308 sw bluelease executive) auto-zoom kan aanzetten?

Jansssen zei:
Wie kan me vetellen hoe ik in het navigatiesysteem (Peugeot 308 sw bluelease executive) auto-zoom kan aanzetten?

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar moet je eens kijken op pag. 333 van het instructieboekje, daar kun je kaart instellen 'in perspectief' is dat hetgeen wat je bedoelt ?
( Je moet wel even een studie ervan maken om het systeem tot in alle details te ontdekken, want er zit ontzettend veel achter de secundaire pages)

By the way, na een weekje rijden ook een sw ble (1.6 bluehdi) ben ik erg te spreken over rijgedrag en bedieningsgemak van de auto. Erg stil ook tijdens rijden, ook bij wat hogere snelheden. Stuurgevoel bij de focus was wel directer, dat was echt een rijdersauto, de 308 heeft iets minder direct stuurgevoel, maar absoluut voldoende wat resulteert in comfortabel stuurgevoel, heerlijk !!
Peugeot heeft werkelijk zijn best gedaan om een auto te ontwerpen die als het ware naadloos aansluit op de lifestyle van de doelgroep. Het is bijna jammer dat je je bestemming hebt bereikt (tu)

Bedankt, ffocus!
Dat was alleen niet wat ik bedoelde. Ik bedoel dat de kaart inzoomt op het moment dat ik moet afslaan ergens, en weer uitzoomt als ik de komende tijd alleen rechtdoor hoef. Wat de tomtom ook doet, zeg maar. Bij mij blijft ie op één zoomstand staan en kan ik alleen handmatig in en uitzoomen door op de vergrootglasjes (+ en -) te drukken.

Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .
Kan je nog ergens zien wat de actuele status is online ? Via de bestelcode oid

feddesman zei:
Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .

"sw allure eat" is een tijdelijk actiemodel? Ik ken deze uitvoering niet.

308 ipv 207cc zei:
feddesman zei:

Neehoor 308sw allure 1.2 puretech 130 PK S&S EAT 6( automaat)
Heb hem met dab+ besteld

feddesman zei:
308 ipv 207cc zei:
feddesman zei:

Heb hem met dab+ besteld

Nu ineens wel DAB+ mogelijk? :o
Nice.. Enige dat wij echt missen. Geluidskwaliteit/zuiverheid is dan toch wel wat beter.

senzje zei:
feddesman zei:
308 ipv 207cc zei:
feddesman zei:

Heb hem met dab+ besteld

Nice.. Enige dat wij echt missen. Geluidskwaliteit/zuiverheid is dan toch wel wat beter.
Ja nu mogelijk vanaf productiedatum november. Alleen in combinatie met cd speler totaal 350 extra

feddesman zei:
senzje zei:

Ja nu mogelijk vanaf productiedatum november. Alleen in combinatie met cd speler totaal 350 extra

Net gelijk de dealer gebeld toen ik dit las. Helaas, als ik dit alsnog erin wil (geplande productiedatum 31 oktober), dan raak ik 'mijn plekje' in de productie kwijt en wordt de auto opnieuw ingepland. Dat gaat hem dus niet worden :-( Maar op zich wel goed nieuws dat dab+ nu eindelijk naar de 308 komt.

Jeetje80 zei:
De dealer mailde vandaag een teaser!!!!

2itoqj5.jpg

Volgende week Donderdag mag ik hem ophalen!!!

@Jeetje80, waar heb je hem laten bekleden? Ziet er goed uit! Is het bordeauxrood? (A4737)

Ik wil dit graag laten doen in mijn witte 308 (tu)

Arw. zei:
een klein weekje geleden zijn we met wat vrienden naar de Ardennen gegaan (leuk om de auto in te rijden)
op de terugweg even de 220 aangetikt maar dat was gevoelsmatig niet de top.

220 ??? orkaan wind mee en berg af ? ;)

Ik haal max 192

220 op de teller met vrienden erbij in....die hielpen zeker meetrappen:}

Tank verplicht die excellium meuk van de Total, qua top op gps net iets over de 200. Best netjes voor een eco-oto(tu)

Van de week s'avonds even de 190 aangetikt maar moest van het gas af ivm verkeer. De 190 was zeer eenvoudig haalbaar. 200+ moet voor mijn gevoel makkelijk haalbaar zijn.

Vond de auto op hoge snelheid nog steeds erg stil en comfortabel aanvoelen. Dat gaan heerlijke autobahn kilometers worden volgend jaar.

Beste forum leden,

ik heb deze week een jonge demo van onze garage overgekocht.
een 1.6 e-HDI Féline in nacré wit. Na de testrit was ik meteen verkocht (ik kom van een Citroën Berlingo).

Ik hoop via het forum nog veel bij te leren over de wagen zelf alsook over de vele opties en mogelijkheden.

Maar 1 vraag had ik alvast, kan je de CD speler module veranderen door een aftermarket radio of wat zijn de mogelijkheden?

CD speler/ radiomodule veranderen lijkt me een zeer omslachtige handeling. Zal niet zeggen dat het onmogelijk is maar het komt in de buurt!

ENTE zei:
CD speler/ radiomodule veranderen lijkt me een zeer omslachtige handeling. Zal niet zeggen dat het onmogelijk is maar het komt in de buurt!

Niet dat ik het nodig acht, maar ik heb nu een Kenwood multimedia radio + tv module en had die graag later ingebouwd. Normaal eind volgende week heb ik mijn Féline dus kan ik eerst even genieten van de nieuwe wagen.

Hoe had je dat gedacht dan? Met een (dubbel) DIN begin je niet zoveel, of je moet gaan zagen op de plek waar nu de cd speler zit...
Alles kan, maar lijkt me een specialistisch klusje:D

ENTE zei:
Maandagochtend modellen; bijna alle nieuwe Franse auto's in mijn leven vielen onder die noemer :T en toch trap ik er telkens weer in...

Ook maf: er zit ergens in m'n iPhone een liedje van U2. Telkens als ik de auto start begint dat liedje te spelen:? Pakt ie automatisch de iPod stand via Bluetooth.
Kan op een of andere manier die muziek niet verwijderen. Iemand een tip?

Kijk hier eens:
https://www.nu.nl/internet/3878677/apple-lanceert-speciale-pagina-verwijderen-u2-album.html

hgerrit zei:
Jeetje80 zei:
De dealer mailde vandaag een teaser!!!!

2itoqj5.jpg

Volgende week Donderdag mag ik hem ophalen!!!

@Jeetje80, waar heb je hem laten bekleden? Ziet er goed uit! Is het bordeauxrood? (A4737)

Ik wil dit graag laten doen in mijn witte 308 (tu)

Hoi Gerrit,

Dit is via de dealer gegaan bij DK Schweizer Het is idd een beetje bordeauxrood- achtig. Ik heb het bekeken op de kleurstaal van de dealer. (Van Jaarsveld, Montvoort) Het juiste kleurnummer weet ik niet, maar als je belt met DK, en je vraagt naar de rode kleur leder van de Dark Blue 308 SW, weten ze het wel.... Ik ben de enige namelijk die het tot nu toe aandurfde... (Met succes trouwens. Alleen maar complimenten!)

Succes!

Sedert juli jl een Peugeot 308 SW BLE 1.6 . Fijne en mooie auto en al ruim 17000 km heerlijk gereden. Verbruik ca 1 op 21,7 km, weet niet of dat nog beter kan.

Carkit:
In begin vaak echo gehad. Ligt ws ook aan mijn &@€-telefoon (samsung galaxy-meuk) en dito provider (t-mobile). Standaard radio, geen EBS etc bij mij. In eerste instantie heb ik het volume van de telefoon laag gezet en volume carkit ook max 14. Resultaat, toch nog echo. Oplossing? Sinds de laatste weken zet ik het volume van de carkit "loeihard". (18 en hoger). Sindsdien heb ik veel minder vaak echo.

Krakend (deurpaneel)
De auto is mijn rijdend kantoor. Wat dat betreft valt de kraak(jes) aan de passagierszijde zeker op. Nu staan franse auto's hierom bekend. Vraag: heeft iemand ervaring in het het opsporen en verhelpen van deze kraakjes.

Navigatie
Vorige auto was een Renault Megane. Mooie auto, maar met enige technische (oa versnellingsbak) beperkingen. Kraken en rammelen was de Megane zeer bedreven in. De navigatie van TomTom was echter subliem..... File en flits info, accuraat en zonder bijbetaling. Peugeot, eat your heart out. Wat storend is aan de Peugeot is dat de waarschuwingen iedere keer op-poppen. tomTom was ook sneller en beter te bedienen. Postcode combinatie met huisnummer ontbreekt ook bij de peugeot.

Ontvangst Radio onder de maat
Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)

Vraag: Ben ik de enige of is de radio-ontvangst ook bij anderen slecht?

Netto zei:
Navigatie
Vorige auto was een Renault Megane. Mooie auto, maar met enige technische (oa versnellingsbak) beperkingen. Kraken en rammelen was de Megane zeer bedreven in. De navigatie van TomTom was echter subliem..... File en flits info, accuraat en zonder bijbetaling. Peugeot, eat your heart out. Wat storend is aan de Peugeot is dat de waarschuwingen iedere keer op-poppen. tomTom was ook sneller en beter te bedienen. Postcode combinatie met huisnummer ontbreekt ook bij de peugeot.

Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)

De tmc file info van de navigatie is inderdaad irritant. Sowieso krijg je geen alternatieve routes aangeboden. Bij ons staat die dan ook uit, mede door de pop ups en het niet kunnen selecteren van alleen file info op de route.

Wat betreft de radio; die zou zich in principe zelf zuiver moeten stellen (RDS). Wij hebben hier niet echt last van. Wat ik wel merk is dat de radio ontvangst niet altijd goed is, m.a.w.: het kan zuiverder. Daarom is het ook zo jammer dat DAB+ niet mogelijk was.

Netto zei:
Krakend (deurpaneel)
De auto is mijn rijdend kantoor. Wat dat betreft valt de kraak(jes) aan de passagierszijde zeker op. Nu staan franse auto's hierom bekend. Vraag: heeft iemand ervaring in het het opsporen en verhelpen van deze kraakjes.

Navigatie

Naar het kraken ben ik ook benieuwd. Weet geloof ik wel bijna waar het zit.
Vooral op warmere dagen is het onuitstaanbaar. Zo erg dat het de radio overstemd.
Maar ja, soms tikt hij niet. Dus naar de garage heeft geen zin. Dan doet hij het op dat moment net niet.
Ik moet wel zeggen, dat dit moeilijk op te lossen is. Het is zelfs zo dat als er iemand naast me zit het tikken alweer anders is.
Ook als ik alleen het deurpaneel aan raak is het soms weg.

Navigatie pop ups zijn onwerkbaar. Je hebt soms geen idee welke route hij gaat voorstellen.
Ietsje terug is ook het gebrek van de "autozoom" functie langs gekomen. Pas als het er niet opzit
zoals bij de peugeot merk je hoe belangrijk zo iets simpels is.
Bij mij hangt de tomtom gewoon weer in de auto !

Ik luister altijd radio 1. Ook niet zuiver. Geen idee of dat op te lossen is.
Weer het probleem dat bij mijn dealer de ontvangst wel normaal is.

Terug
Bovenaan