Peugeot 308 (SW p. 26)

Bericht van de dealer gekregen dat mijn 308 SW BLE in week 45 bij de leder inbouw zou moeten verschijnen.
Hopelijk zal de uitlevering in week 48 plaatsvinden.

De auto is besteld in wk 34 (308 SW BLE Rich oak, cd-speler, premium stoelen, achteruitrijcamera, afneembare trekhaak, multimediasteun en lederen bekleding.)

Nog maar 10 wkn ;)

Ik volg het forum nu al enige tijd en eindelijk kan ik ook iets concreets melden.

Besteld op 23-6 (wk 26)

*Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.2 e-THP 130pk 17" Rubis velgen
*Gris Artense
*Premium stoelen
*Afneembare trekhaak
*cd-speler (dat je dit nog los moet kopen ;-))

Ik werd vanmiddag gebeld door de dealer dat ik de auto volgende week dinsdag kan ophalen (wk 40)
Ik heb dus 14 weken gewacht o_O En wachten duurt soms best lang

De laatste berichten omtrent levertijden zijn gelukkig alweer iets positiever :)
Dat neemt de nodige zorgen over de 14-20% bijtelling toch iets weg.
Besteld in week 35. Althans, de order van de leasemij bij de dealer neergelegd (SW BLE).

Gisteren contact gehad met de dealer: de auto is binnen. Onze contactpersoon is op vakantie dus de verkoper kon niet zeggen of de Rubis velgen er al op zaten maar ik verwacht van niet. Deze waren ZEER slecht leverbaar en dit kon zelfs maanden duren.
We hebben begin augustus de 308 HB Allure Gris Moka besteld met:
- Panoramadak + geblindeerde ramen
- Denon hifi
- Cd-speler
- Parkeersensoren/hulp en camera
- Keyless entry and start
- Stoelverwarming + massagefunctie
- 17" velgen Rubis
- Dorpel instaplijsten met LED verlichting

Aangezien de velgen dus zeer slecht leverbaar zijn en deze waarschijnlijk nog niet gemonteerd zijn willen wij de 17" Emeraude of wachten tot ze binnen zijn en ze dan op dat moment laten monteren. Voorlopig dan dus rijden op de 16" Topaze.. Verwacht de auto volgende week op te kunnen halen :)

senzje zei:
Gisteren contact gehad met de dealer: de auto is binnen. Onze contactpersoon is op vakantie dus de verkoper kon niet zeggen of de Rubis velgen er al op zaten maar ik verwacht van niet. Deze waren ZEER slecht leverbaar en dit kon zelfs maanden duren.
- Denon hifi
- Cd-speler
- 17" velgen Rubis

Aangezien de velgen dus zeer slecht leverbaar zijn en deze waarschijnlijk nog niet gemonteerd zijn willen wij de 17" Emeraude of wachten tot ze binnen zijn en ze dan op dat moment laten monteren. Voorlopig dan dus rijden op de 16" Topaze.. Verwacht de auto volgende week op te kunnen halen :)

Ik heb in de afgelopen 14 weken van mijn dealer en of lm niets gehoord over slecht leverbare 17" Rubis velgen. Op dit forum heb ik het inderdaad wel een paar keer gelezen maar ook vanmiddag heb ik van mij dealer niets gehoord over het feit dat de auto nu geleverd zou worden zonder de bestelde Rubis velgen. Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik de auto dinsdag kan ophalen zoals deze besteld is.

Als ik naar je besteldatum en leverdatum kijk is deze wel beduidend korter dan die van mij. Het is ook niet dezelfde uitvoering auto, misschien dat dit er nog iets mee te maken heeft. Ik hoop dat je de auto krijgt zoals besteld

25-09
Vanmiddag sneak preview gezien van de auto ;-) De 17" inch rubis velgen zater er gewoon onder :)

Besteld week 34

Peugeot 308SW Blue Lease Executive 1.6 blue HDI 120 5D 88kW
-achteruitrijcamera
-cd-speler
-EBS booster amplifier
-EBS active subwoofer
-lak Blanc Nacre
-prenium stoelen
-DVD entertainmentsysteem
-lederen bekleding
-vaste trekhaal
-17" lichtmetalen velgen (matzwart)

Gisteren bericht ontvangen van Athlon CarLease dat de auto week 47 wordt afgeleverd (ovb) bij Visscher in Gorinchem.

senzje zei:
- Denon hifi
- Cd-speler
- 17" velgen Rubis

ik hoop voor je dat ze te leveren zijn,
ik hoorde van mijn magazijn man dat de voorraad voor dit jaar niet meer komt namelijk..
ze kunnen de hoeveel heid niet aan denk ik... (de leverancier dan he)

ik adviseer daarom ook nu de rubis niet meer aan.

Joenep zei:
ik hoorde van mijn magazijn man dat de voorraad voor dit jaar niet meer komt namelijk..

De mijne meldt dat er geen problemen zijn ... Gewoon uitlevering in week 44.

He Joenep, jij als Peugeot man....weten jullie intern ,buiten de niet leverbare wielen, al iets van een terugroepaktie voor wat betreft de hier bekende onderstelproblemen?

Ook hier is inmiddels de spreekwoordelijke knoop doorgehakt:
Helaas kon ik de auto niet eerder dan deze week bestellen

Peugeot 308 SW Blue Lease Execut. 1.6 BlueHDi

• -Achteruitrijcamera
  • -CD-Speler
  • -Premium Stoelen
  • -Lak Blanc Nacre
  • -Trekhaak afneembaar 13 polig + Witte plaat
  • -17 Inch lichtmetalen velgen (after market)

De levering staat voor nu op week 51...
Hopelijk kan die dit jaar nog op naam worden gezet, erg spannend allemaal :)

Omdat ik dit forum de afgelopen weken voornamelijk gevolgd heb om inzicht proberen te krijgen in de levertijden, zal ik ook even mijn informatie met jullie delen.

Op 22 augustus (week 34) is besteld:
308 SW Allure 1.2 Puretech 130pk Automaat
Dark Blue
Alcantara
CD-speler
Keyless Entry
Pack Sécurité
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp

Omdat het contract van mijn huidige 508SW op 8 november afloopt, heb ik vandaag geïnformeerd of dit gaat passen of niet, en ik kreeg zojuist de reactie dat mijn nieuwe auto rijklaar kan worden afgeleverd in week 46, en dat hij niet verwacht dat dit anders uit zal gaan pakken.
Dit sluit dus bijna naadloos aan op het aflopen van mijn huidige contract, en zou dus een levertijd van 12 weken betekenen in mijn geval.

Joenep zei:
senzje zei:
- Denon hifi
- Cd-speler
- 17" velgen Rubis

Vanmiddag contact gehad met de dealer. We hebben nu de Emeraude gekozen; deze waren wel voorradig en liggen er nu onder :)
De dorpel instaplijsten met LED verlichting waren ook niet voorradig en komen pas in de laatste week van oktober binnen. We gaan de auto nu volgende week zaterdag ophalen (deze zaterdag kunnen wij niet) en de instaplijsten worden geleverd bij een dealer bij ons in de buurt zodra deze binnen zijn. We zijn benieuwd!

Kan iemand mij helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar POI's van Shell Europe. Binnenkort ga ik naar Engeland en aangezien ik een Shell tankpas heb, lijkt het mij hanig om deze tankstations in de navigatie te hebben.
Nu weet ik dat ik SMEG+ POI's moet hebben maar de Shell tankstations heb ik niet gevonden.
Iemand?

Wat overigens wel handig is, is dat via de instellingen de teller op miles/hour te zetten is! Dat scheelt rekenen tijdens het rijden. Je ziet direct of je op of over de snelheidslimiet zit :)

Ik kan maar niet wennen aan het invoeren van adresgegevens in de navigatie. Het is systeem reageert soms traag en soms vind hij hele straatnamen niet. Ik kan niet zeggen dat ik s'ochtends even snel het adres in voer en snel weg rijdt, iets wat ik wel gewend was.

Ik had vanochtend bijna mijn TomTom weer tegen het raam geplakt.

Verder niets meer dan lof over de 308. Gister 300km snelweg gereden met een gemiddelde van 1:25 en dan rijd ik niet eens enorm bewust.
Weet iemand hoeveel liter er nog in de tank zit als het lampje gaat branden?

Ik heb gisteren contact gehad met mijn dealer en die wist te melden dat levering gepland staat voor week 42. Dit verbaast mij een beetje want de auto is op 5 september besteld. Zou nog nooit zo snel een auto geleverd krijgen.

Besteld is:
308 hb 1.6 BlueHDi BLP
Rich Oak
Keyless Entry
Achteruitrijcamera
Stoelverwarming + massagefunctie
Pack Sécurité

ENTE zei:
He Joenep, jij als Peugeot man....weten jullie intern ,buiten de niet leverbare wielen, al iets van een terugroepaktie voor wat betreft de hier bekende onderstelproblemen?

Hoi ENTE,
nee, klinkt gek maar ik weet hier niets van.

heeft te maken dat ik niet meer op een vestiging zit.
ik werk vanuit een kantoor en heb dus geen werkplaats onder mij.
ik heb dus helemaal geen zicht meer op aftersales.
op gebied van sales kan ik bijna alles vertellen.

Trouwens, de premium stoelen zijn nietmeer beschikbaar dit jaar op de BLE van de SW!!!

Joenep zei:
Trouwens, de premium stoelen zijn niet meer beschikbaar dit jaar op de BLE van de SW!!!

Geld dit ook voor de auto's die al besteld zijn, of voor bestellingen vanaf heden / bepaalde datum?

Ik vind het trouwens wel heel raar hoor, zaken die langere tijd niet meer leverbaar zijn. Dit soort zaken moet je toch anno 2014 op voorbereid zijn en met leveranciers afspraken kunnen maken dat je binnen no-time kunt opschalen? Zeker voor iets 'simpels' (heel oneerbiedig) als auto onderdelen. Het zijn geen op maat gemaakte kersenhouten stoeltjes voor privé jachten... :eek:

Joenep zei:
Trouwens, de premium stoelen zijn niet meer beschikbaar dit jaar op de BLE van de SW!!!

Zou inderdaad ook wel willen weten of dit alleen geldt bij nieuwe bestellingen of ook de huidige.
Als het ook bij de huidige bestellingen voorkomt (mijn orders is van half augustus), dan kan ik een nieuwe auto uit gaan zoeken.
In het contract tussen de LM en dealer is namelijk opgenomen dat de auto vóór 1 januari 2015 op kenteken gezet moet worden.
Althans... dat is mij verteld...

wij kunnen niet meer nieuwe auto's bestellen met premium stoelen. (alleen de 308SW BLE)

de huidige in bestelling staande auto's worden wat later uitgeleverd. (wat bij mij bekend is. We hebben peugeot geinformeerd, maar nog geen terug koppeling gehad)
ik wil natuurlijk geen paniek zaaien, maar wil je nu nog een 308sw bestellen met premium stoelen is dat dus niet meer mogelijk....

(edit)
het betreft alleen de auto's na mijn weten uit productie November.
deze is net pas ingegaan.
heb je daarom je auto al een tijdje in bestelling staan is er niets aan de hand!

Besteld week 23

Levering volgende week ( wk 40 )

308 SW BLE 1.6 blue-hdi 120 pk
Gris Aluminium
Premium stoelen ( als het goed is, bij deze productieserie geen levering problemen... )
uitneembare kunststof bagagemat
rvs beschermlijst dorpel bagageruimte
achteruitrijcamera
CD speler
vaste trekhaak
hulpveren

Ben erg benieuwd, laatste weekje in focus die altijd trouw dienst heeft gedaan.... (y)

ffocus08 zei:
Besteld week 23

Gris Aluminium
Premium stoelen ( als het goed is, bij deze productieserie geen levering problemen... )
achteruitrijcamera
CD speler
vaste trekhaak
hulpveren

Ben erg benieuwd, laatste weekje in focus die altijd trouw dienst heeft gedaan.... (y)

Hmm Ok mijn 308 BLE sw is ook in wk23 bij leasemaatschappij besteld (ga er vanuit dat zij het meteen door hebben gezet) en al in wk 33 geleverd :)

Dark Blue
afneembare trekhaak

Joenep zei:
wij kunnen niet meer nieuwe auto's bestellen met premium stoelen. (alleen de 308SW BLE)

de huidige in bestelling staande auto's worden wat later uitgeleverd. (wat bij mij bekend is. We hebben peugeot geinformeerd, maar nog geen terug koppeling gehad)
ik wil natuurlijk geen paniek zaaien, maar wil je nu nog een 308sw bestellen met premium stoelen is dat dus niet meer mogelijk....

(edit)
het betreft alleen de auto's na mijn weten uit productie November.
deze is net pas ingegaan.
heb je daarom je auto al een tijdje in bestelling staan is er niets aan de hand!

Ik lees/hoor veel over die premium stoelen, ik neem aan dat dit voor de sw dezelfde zijn als de stoelen die standaard in de HB Allure zitten of niet?
Zoals gezegd halen wij de auto volgende week zaterdag op, kunnen we gelijk nog wat kleine dingetjes vragen aan de dealer. Nu hebben we bijvoorbeeld op het instapmodel 308 (voorloop auto) geen standen om de ruitenwisser interval te bepalen. Hopelijk op de Allure wel :)

mlommers zei:
ffocus08 zei:
Besteld week 23

Gris Aluminium
achteruitrijcamera
CD speler
vaste trekhaak
hulpveren

Hmm Ok mijn 308 BLE sw is ook in wk23 bij leasemaatschappij besteld (ga er vanuit dat zij het meteen door hebben gezet) en al in wk 33 geleverd :)

Dark Blue
afneembare trekhaak

Geen idee of de bestelling direct is doorgezet, misschien zat die van jou net in een eerdere productie shift.

Tevreden tot nu toe met de auto ?

Even een update m.b.t. het gekraak/getik rondom de achteras, mijn dealer heeft een compleet nieuwe achteras besteld voor mijn auto. Alles word dus vervangen, men denkt dat er een constructiefout in de dwarsarm zit (waardoor er extreme spanning ontstaan bij bepaalde bewegingen van de auto). Hierdoor ontstaat vervolgens het gekraak/getik, er zit alleen helaas 2 weken levertijd op de onderdelen. Ik hoop dat nu eindelijk de oplossing is gevonden voor dit probleem.

Hoe is het bij jou Ente? Word het erger of blijft het gelijk? Zijn er inmiddels al meer mensen met dit probleem?

Nou hoopte ik dat dit mijn laatste probleem zou zijn met deze auto, maar jullie kunnen het waarschijnlijk al raden... Vandaag is de automatische hoogte regeling van de koplampen stuk gegaan, ik weet niet wat het met deze auto is. Maar ik word er echt helemaal gek van, gelukkig is alles garantie. Maar het is toch niet normaal dat je met een nieuwe auto zoveel bezoekjes moet brengen aan de dealer, eind van de garantie gaat de auto er 100% uit!

@kmv2014: afgelopen week sporadisch de veer horen springen. Alleen bij drempels en tijdens insturen bij knijpende bocht. De hele harde knallen lijken voorbij.
Heb een paar keer erg stevig bochten werk gedaan waardoor alles volgens mij een beetje meer 'vanzelf' is recht gesprongen/gezet. Je hoorde het een paar keer goed knappen en daarmee leek het probleem zich op te lossen.

Bizar eigenlijk voor een splinternieuwe wageno_O

Binnenkort naar de dealer voor een beurt. We gaan het zien

De premium stoelen (ja senzje, dat zijn dezelfde stoelen als standaard in een allure zitten) is een soap opzich; eerst niet leverbaar, toen pas vanaf productiemaand juli en nu dus al weer niet. Op de inkoop afdeling zit vast iemand te dutten...:T

ENTE zei:
De premium stoelen (ja senzje, dat zijn dezelfde stoelen als standaard in een allure zitten) is een soap opzich; eerst niet leverbaar, toen pas vanaf productiemaand juli en nu dus al weer niet. Op de inkoop afdeling zit vast iemand te dutten...:T

Thanks.
Hoop uiteraard dat wij geen gezeik zullen hebben met piepjes en kraakjes, maar dat is bij de voorloop 308 ook niet het geval eigenlijk..

Absoluut geen issues na van de week de 10.000km met mijn 308 HB BLE 120pk diesel te zijn gepasseerd.

Wel kan ik me elke avond weer ergeren aan die bagger kwaliteit achteruitrijcamera. Of hij is slecht in het donker met zijn diafragma of de achteruitrijlichten zijn ook ondermaats. Zeg het maar . Echter weet ik uit eigen ervaring dat het beter kan zoals in mijn vorige nissen qq. Het blijft een handig ding maar niet in de avonden!

E-One zei:
Absoluut geen issues na van de week de 10.000km met mijn 308 HB BLE 120pk diesel te zijn gepasseerd.

Wel kan ik me elke avond weer ergeren aan die bagger kwaliteit achteruitrijcamera. Of hij is slecht in het donker met zijn diafragma of de achteruitrijlichten zijn ook ondermaats. Zeg het maar . Echter weet ik uit eigen ervaring dat het beter kan zoals in mijn vorige nissen qq. Het blijft een handig ding maar niet in de avonden!

Toevallig vorige week ook de 10.000km voorbij. Af en toe een lichte trilling bij het laten opkomen van de koppeling, zoals hier wel vaker beschreven. Mijn punt van ergernis zit in de navigatie. Moest vorige week in Genk (België) zijn. Het was een lange straat, maar 1km naast de bestemming is te ver. Gelukkig nog TomTom op de iPhone die het wel weet te vinden. Afgelopen weekend naan Keulen gereden. Volgens de navi zo'n 40km door het veld gereden omdat de Autobahn van Aken naar Keulen niet in kaart is gebracht, of niet op de juiste plaats op de kaart staat. Voor een in 2013 geïntroduceerde auto mag je toch op zijn minst een navigatiesysteem met een up to date kaart en mogelijkheid voor real time verkeersinfo verwachten. Als dat niet geleverd kan worden, kies dan voor een andere leverancier. Het zal wel ijdele hoop zijn, maar naar mijn mening moet Peugeot elke 308 rijder de eerstvolgende kaartupdate gratis verstrekken.
Over het rijden met de auto niets dan lof.

Goedemorgen mannen,

Even een paar vraagjes.

Ik ben mij volop aan het storten in de wondere wereld van de nieuwe auto's...
Op dit moment rijd ik VW Golf VI maar ben helemaal klaar met VAG, vooral de misplaatste arrogante houding van dealers en importeur staat mij helemaal niet aan.
Vandaar dat ik nu vrijwel elk merk met een leuke hatchback in het assortiment bekijk. Ik stel daar wel hoge eisen aan vanwege de prima ergonomie van mijn hudige auto icm met mijn lengte van 2m, de nieuwe aanwinst mag daar niet voor onder doen.
Modellen die af zijn gevallen:

Mazda3 (vanwege de belabberde stoelen).
BMW 1 serie (krap interieur)
Golf 7 (te weinig verschil met de 6)
Ford Focus (te hoge zitpositie)
Volvo V40 (zie bmw 1 serie)
Renault Megane (gedateerd)

Nu wil ik serieus gaan kijken en eventueel proefrijden in de nieuwe 308.

Zijn er hier ook lange bestuurders? Zo rond de 2.00m.
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de stoel en het stuur/tellers?

Nu meende ik ook iets over voorruitverwarming te hebben gelezen maar kan hier niks op de website van Peugeot over vinden.
Zit dat standaard op de Allure?

Danny1986 zei:
Zijn er hier ook lange bestuurders? Zo rond de 2.00m.
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de stoel en het stuur/tellers?

Hier 2.00m... Met de premium stoelen nul, nul problemen... Tellers idem; Ik kan in mijn 308 beter de tellers zien en het stuur in de voor mij meest fijne positie krijgen dan in welke andere auto dan ook!

Ik hoop dat er snel een leuke promotieactie komt voor de allure.Dan kan ik eindelijk gaan bestellen

Tanx Jeetje80! Volgend weekend maar eens gaan proefrijden.

Apart vind ik wel de prestaties van de 125pk 1.6 turbo; mooie waardes maar niet bepaald vlot van 0-100 in vergelijk met de Golf TSI. Of zou dat te maken hebben met de (korte) versnellingsbak verhoudingen?

308 ipv 207cc zei:
E-One zei:

Toevallig vorige week ook de 10.000km voorbij. Af en toe een lichte trilling bij het laten opkomen van de koppeling, zoals hier wel vaker beschreven. Mijn punt van ergernis zit in de navigatie. Moest vorige week in Genk (België) zijn. Het was een lange straat, maar 1km naast de bestemming is te ver. Gelukkig nog TomTom op de iPhone die het wel weet te vinden. Afgelopen weekend naan Keulen gereden. Volgens de navi zo'n 40km door het veld gereden omdat de Autobahn van Aken naar Keulen niet in kaart is gebracht, of niet op de juiste plaats op de kaart staat. Voor een in 2013 geïntroduceerde auto mag je toch op zijn minst een navigatiesysteem met een up to date kaart en mogelijkheid voor real time verkeersinfo verwachten. Als dat niet geleverd kan worden, kies dan voor een andere leverancier. Het zal wel ijdele hoop zijn, maar naar mijn mening moet Peugeot elke 308 rijder de eerstvolgende kaartupdate gratis verstrekken.
Over het rijden met de auto niets dan lof.

Eens. Ik hou mijn hart soms vast waar de navi nu weer mee op de proppen komt. Wel teleurstellend en een kaart update is gewoon de melkkoe van de autofabrikant. De printertoners van nu. Net zoals met dat verdienmodel op de superinkt vanuit een cardridge. Helaas geen concurrentie hier.

Als je op het dashboard kijkt lijkt het er wel op.kan het helaas niet bevestigen.

Mischien hier even kijken https://public.servicebox.peugeot.com/dtt/ddb/modeles/308n/308n_308/ed01-13/nl_nl/contenu/AP-308_Nouvelle_01_2013_NL.pdf

Edit voorruit ontwaseming dus

308 ipv 207cc zei:
Afgelopen weekend naan Keulen gereden. Volgens de navi zo'n 40km door het veld gereden omdat de Autobahn van Aken naar Keulen niet in kaart is gebracht, of niet op de juiste plaats op de kaart staat. Voor een in 2013 geïntroduceerde auto mag je toch op zijn minst een navigatiesysteem met een up to date kaart en mogelijkheid voor real time verkeersinfo verwachten..

Die autobahn ligt er ook pas een jaar of tig.
De navi is nooit een sterk punt geweest bij peug, ook de 208 en 2008 zijn afgeleverd met kaarten die een dikke 2 jaar oud waren.

Zaterdag een offerte laten maken voor de 308 SW blue lease executive diesel (14%)

Nu blijkt dit model niet meer leverbaar te zijn MAAR hebben ze speciaal voor de NL markt een nieuw model 'bedacht' die nog wel in 2014 geleverd kan worden. deze noemen ze de peugeot 308 sw limited
Dit is dan dezelfde auto maar dan zonder aluminium dak reling en chromen raam omlijsting en met een andere velgen genaamd 'Topaze'.
Waar ik me zorgen om maak is dat alleen de standaard stoel te bestellen is, deze voelt vrij zacht aan en heeft geen verstelbare lendensteun. ik vraag me af hoe de stoel zit na 100.000km...

Zou iemand zijn ervaring willen delen met de standaard stoel?

andere vraag, werkt het streamen van muziek vanaf de samsung S4 via bleutooth goed?

alvast bedankt voor reactie,

akap zei:
Zaterdag een offerte laten maken voor de 308 SW blue lease executive diesel (14%)

Nu blijkt dit model niet meer leverbaar te zijn MAAR hebben ze speciaal voor de NL markt een nieuw model 'bedacht' die nog wel in 2014 geleverd kan worden. deze noemen ze de peugeot 308 sw limited
Dit is dan dezelfde auto maar dan zonder aluminium dak reling en chromen raam omlijsting en met een andere velgen genaamd 'Topaze'.
Waar ik me zorgen om maak is dat alleen de standaard stoel te bestellen is, deze voelt vrij zacht aan en heeft geen verstelbare lendensteun. ik vraag me af hoe de stoel zit na 100.000km...

Zou iemand zijn ervaring willen delen met de standaard stoel?

Hmmm. Apart verhaal.
Weet van meerdere personen dat ze gewoon een SW BLE bHDi dit jaar gewoon nog binnenkrijgen. Zeer recente bestellingen.

Een 308 met standaard stoelen (zonder lendesteun) en zonder chroom/dakreling klinkt als een op een Access gebaseerd model. Als ik jou was zou ik hier even goed over nadenken. Je mist dan behoorlijk wat luxe/uitstraling. Zie de brochures.

Ik heb de standaard stoel met lendesteun, met leer en stoelverwarming. Zit prima, maar rugleuning is eigenlijk te kort voor mij.
Tevens is de zijdelingse steun maar net voldoende.

Bij de Premiumstoel is dat allemaal opgelost, maar die konden en kunnen de prutsers niet leveren....:T

@ Ente @ Akap: Heb deze berichten ook gehoord. Gaat om nieuwe bestellingen die nog gedaan moeten worden. Om de auto's nog in 2014 af te leveren hebben ze productieruimte gerserveerd maar kan er niet gevarieerd worden. Zo zitten inderdaad niet de dakrails en de raamomlijsting op dit model. Ook kan hier niet gekozen worden voor CD-speler en achteruitrijcamera. Ander model velgen en geen Premium stoelen. Dat is inderdaad de SW linited edition die 'gegarandeerd' in 2014 nog voor 14% bijtelling op kenteken gezet kan worden.

Reguliere Blue lease SW modellen die al besteld zijn worden gewoon afgeleverd. Nieuw te plaatsen bestellingen worden niet meer in 2014 afgeleverd.

Tweewout zei:
Reguliere Blue lease SW modellen die al besteld zijn worden gewoon afgeleverd. Nieuw te plaatsen bestellingen worden niet meer in 2014 afgeleverd.

niet helemaal goed,
ze worden wel in bestelling gezet, maar de opties hebben een vertraging van +3 weken.
hj kan dus nog wel dit jaar komen, maar er is geen garantie vanuit Peugeot!

het is dus niet het geval dat hij helemaal niet meer komt dit jaar.

alleeeen het wordt wel erg moeilijk ;-)

peugeot gek zei:
308 ipv 207cc zei:
Afgelopen weekend naan Keulen gereden. Volgens de navi zo'n 40km door het veld gereden omdat de Autobahn van Aken naar Keulen niet in kaart is gebracht, of niet op de juiste plaats op de kaart staat. Voor een in 2013 geïntroduceerde auto mag je toch op zijn minst een navigatiesysteem met een up to date kaart en mogelijkheid voor real time verkeersinfo verwachten..

De navi is nooit een sterk punt geweest bij peug, ook de 208 en 2008 zijn afgeleverd met kaarten die een dikke 2 jaar oud waren.

heb al meerdere keren gehad dat ik halverwege de snelweg (dus nog geen reden om de snelweg te verlaten) de afrit wordt opgestuurd om vervolgens meteen weer de snelweg op te rijden...

Joenep zei:
Tweewout zei:
niet helemaal goed,
ze worden wel in bestelling gezet, maar de opties hebben een vertraging van +3 weken.
hj kan dus nog wel dit jaar komen, maar er is geen garantie vanuit Peugeot!

het is dus niet het geval dat hij helemaal niet meer komt dit jaar.

alleeeen het wordt wel erg moeilijk ;-)

Dank voor de informatie. En ik vind het een goede actie van Peugeot om op deze manier alsnog zoveel mogelijk rijders nog in een 14% auto te krijgen.

Ondertussen wacht ik 'lekker af' wanneer mijn in juli bestelde exemplaar in Nederland arriveert.

peugeot gek zei:
308 ipv 207cc zei:

Ik heb net op here.com dat stuk snelweg gemarkeerd. Het staat daar inderdaad als 'in aanleg'. Hoe meer mensen het melden, hoe eerder de wijzigingen worden doorgevoerd.

ENTE zei:
akap zei:

Hmmm. Apart verhaal.

Een 308 met standaard stoelen (zonder lendesteun) en zonder chroom/dakreling klinkt als een op een Access gebaseerd model. Als ik jou was zou ik hier even goed over nadenken. Je mist dan behoorlijk wat luxe/uitstraling. Zie de brochures.

Dan mis je idd heel wat luxe/premium uitstraling en wordt hij wel erg 'kaal'. Beahlve dat Topaze velgen best te pruimen zijn.
Ik zou dan nog eerder afwachten of de 308 SW BLE 120pk diesel in 2015 dan ook nog tot 14%-uitstoot kan worden teruggebracht. Nu is dat 85 gram en in 2015 komt die grens op 82 gram te liggen. Peug moet ergens 3 gram zien te 'winnen'.

E-One zei:
ENTE zei:
akap zei:

Hmmm. Apart verhaal.

Dan mis je idd heel wat luxe/premium uitstraling en wordt hij wel erg 'kaal'. Beahlve dat Topaze velgen best te pruimen zijn.
Ik zou dan nog eerder afwachten of de 308 SW BLE 120pk diesel in 2015 dan ook nog tot 14%-uitstoot kan worden teruggebracht. Nu is dat 85 gram en in 2015 komt die grens op 82 gram te liggen. Peug moet ergens 3 gram zien te 'winnen'.

Mee eens.

Stond gister naast een glimmende zwarte SW met alles erop en eraan, waaronder chrome lijsten - totaal fraai!(y)
Verderop stond een rode zonder - erg saai!(n)

Zijn er eigenlijk al oplossingen voor de problemen EBS icm bluetooth carkit?
Ben langs de dealer geweest, maar die wil totaal geen medewerking verlenen aan het oplossen hiervan. Meldt dan doodleuk dat het een niet ondersteunde oplossing is en zonder garantie wordt ingebouwd. Het volume van de carkit mag sowieso niet boven de 15 uit mogen komen want dan is er standaard echo? Ook niets tussen te krijgen, dat het vanuit Peugeot word aangeboden. Moet zeggen dat ik daar behoorlijk pissed van ben, nog nooit zo'n slechte service gehad als dat. Heb ook een kraak/tik als ik drempels afrijd, maar dat zou dan komen doordat ik te hard rijd en de veren in het einde komen.

Wil heel graag een oplossing voor carkit hebben want dit werkt me behoorlijk tegen.
Verder ben ik echt heel tevreden over de auto, niets geen problemen ofzo alleen dit soort dingen vallen me dan tegen.

peugeot gek zei:
308 ipv 207cc zei:

Herkanbaar. Wij reden nota bene op de rondweg van parijs en volgens de navigatie reden we ~1km ernaast.

Klopt het dat je geen tpms ventielen meer hebt bij de bandenspannngscontrole maar dat het nu word gecontroleerd door de esp?
Zou wel een verbetering zijn in betrekking tot de zomer/winterwissel

Terug
Bovenaan