Calvin_Hobbes
Net ingestapt
Jeetje80 zei:Danny1986 zei:Zijn er hier ook lange bestuurders? Zo rond de 2.00m.
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de stoel en het stuur/tellers?
Hier 2.00m... Met de premium stoelen nul, nul problemen... Tellers idem; Ik kan in mijn 308 beter de tellers zien en het stuur in de voor mij meest fijne positie krijgen dan in welke andere auto dan ook!
Hier 1,92m, maar "foetel" wel een beetje.
Ik heb namelijk in verhouding best korte pootjes en een lange rug, nooit de verhouding opgemeten of gecheck overigens.
Om een klein idee te geven:
Ik doe 0,0 aan yoga maar kan zonder opwarmen met de vlakke hand op de grond bij gestrekte benen.
Ik heb wel een klein probleem met de premium stoelen.
De hoofdsteun komt in zijn hoogste stand nog met de onderste rand net onderaan in mijn nek als ik echt naar achteren tegen de stoel zit.
Dit voelt niet heel comfortabel maar echt last heb ik er niet van.
Zicht op de klokken is prima even als blik in de achteruitkijkspiegel, keurig netjes de horizon in beeld.
Dit alles wel met de stoel op de bijna laagste stand.
Achterin kom ik zelf wel met mijn hoofd tegen de rand / doek van het panorama dak, goede reden om zelf niet achterin te hoeven lijkt me zo.
Dan nog voor de geintresseerden:
Op de site van RDW kun je terug roep acties die er tot nog toe bekend gemaakt zijn opzoeken.
Voor de 308 zijn dat er tot nog toe 2, alleen niet helemaal duidelijk of ze specifiek voor de nieuwe 308 zijn:
1. 18-02-2014 gepubliceerd: Aansluitingen van de brandstofleiding op de hogedruk brandstofgalerij zijn onvoldoende vastgezet.
2. 20-08-2013 gepubliceerd: Bij de assemblage van het voertuig zijn de bevestigingsbouten van het stuurhuis met een onvoldoende aantrekkoppel aan het subframe bevestigd.
Die laatste heb ik hier een paar keer voorbij horen komen, gezien de publicatie datum denk ik dan dat de betreffende personen of een voorraad model hebben of al wat langer rondrijden, gok dan vooral op de HB daar de SW pas sinds halverwege dit jaar geleverd wordt.
Ik zit zelf inmiddels rond 4.000 km, verbruik van mijn 130 pk puretech benzine schommelt nu zo rond 5,8 tot 6,4 l/100km.
Persoonlijk vind ik dat in combi met mijn rijstijl en gebruik netjes en de trend lijkt dalende.
Raak elke dag meer en meer gewend aan de ACC, die ik van begin af bijna altijd al op 2,0 sec liet staan.
Merk wel duidelijk dat hij een iets andere, je zou het mindere kunnen noemen maar storen doet het niet, wegligging in bochten / rotondes heeft dan de Zweed (S40) die ik ingeruild heb.
Hier geen piepjes / kraakjes / poings tot nog toe, anders dan een tik die ik hoor als ik te fanatiek van een verhoogde stoep kruising, of hoe moet ik zo'n verhoogde zijstraat kruising beschrijven, rijd. Deed de Zweed niet maar herken het welweer van oa een Citroen Xsara Picasso.