Peugeot 308 (SW p. 26)

Jeetje80 zei:
Danny1986 zei:
Zijn er hier ook lange bestuurders? Zo rond de 2.00m.
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de stoel en het stuur/tellers?

Hier 2.00m... Met de premium stoelen nul, nul problemen... Tellers idem; Ik kan in mijn 308 beter de tellers zien en het stuur in de voor mij meest fijne positie krijgen dan in welke andere auto dan ook!

Hier 1,92m, maar "foetel" wel een beetje.
Ik heb namelijk in verhouding best korte pootjes en een lange rug, nooit de verhouding opgemeten of gecheck overigens.
Om een klein idee te geven:
Ik doe 0,0 aan yoga maar kan zonder opwarmen met de vlakke hand op de grond bij gestrekte benen.

Ik heb wel een klein probleem met de premium stoelen.
De hoofdsteun komt in zijn hoogste stand nog met de onderste rand net onderaan in mijn nek als ik echt naar achteren tegen de stoel zit.
Dit voelt niet heel comfortabel maar echt last heb ik er niet van.
Zicht op de klokken is prima even als blik in de achteruitkijkspiegel, keurig netjes de horizon in beeld.

Dit alles wel met de stoel op de bijna laagste stand.

Achterin kom ik zelf wel met mijn hoofd tegen de rand / doek van het panorama dak, goede reden om zelf niet achterin te hoeven lijkt me zo.

Dan nog voor de geintresseerden:
Op de site van RDW kun je terug roep acties die er tot nog toe bekend gemaakt zijn opzoeken.
Voor de 308 zijn dat er tot nog toe 2, alleen niet helemaal duidelijk of ze specifiek voor de nieuwe 308 zijn:

1. 18-02-2014 gepubliceerd: Aansluitingen van de brandstofleiding op de hogedruk brandstofgalerij zijn onvoldoende vastgezet.
2. 20-08-2013 gepubliceerd: Bij de assemblage van het voertuig zijn de bevestigingsbouten van het stuurhuis met een onvoldoende aantrekkoppel aan het subframe bevestigd.

Die laatste heb ik hier een paar keer voorbij horen komen, gezien de publicatie datum denk ik dan dat de betreffende personen of een voorraad model hebben of al wat langer rondrijden, gok dan vooral op de HB daar de SW pas sinds halverwege dit jaar geleverd wordt.

Ik zit zelf inmiddels rond 4.000 km, verbruik van mijn 130 pk puretech benzine schommelt nu zo rond 5,8 tot 6,4 l/100km.
Persoonlijk vind ik dat in combi met mijn rijstijl en gebruik netjes en de trend lijkt dalende.

Raak elke dag meer en meer gewend aan de ACC, die ik van begin af bijna altijd al op 2,0 sec liet staan.
Merk wel duidelijk dat hij een iets andere, je zou het mindere kunnen noemen maar storen doet het niet, wegligging in bochten / rotondes heeft dan de Zweed (S40) die ik ingeruild heb.

Hier geen piepjes / kraakjes / poings tot nog toe, anders dan een tik die ik hoor als ik te fanatiek van een verhoogde stoep kruising, of hoe moet ik zo'n verhoogde zijstraat kruising beschrijven, rijd. Deed de Zweed niet maar herken het welweer van oa een Citroen Xsara Picasso.

Afgelopen vrijdag de 308 ble sw opgehaald. Het is een fijne auto en de eerste indruk is degelijk.
De eerste 650 km zitten er al weer op. Tot op heden geen last van tikjes of andere bijgeluiden.
Als ik bij mij de wijk in ga moet ik over een hoge drempel waarbij sommige auto's de grond raken. Ondanks de trekhaak (afneembaar) raakt de sw de grond NIET. Ik was hier wel benieuwd naar, na het volgen van hetforum.
Ondertussen heb ik de laatste flitspaalinformatie geïnstalleerd en is deze optie in het menu nu ook in te stellen. Weet iemand waar je een update van de kaarten vandaan kunt halen? Dat krijg ik namelijk niet gevonden.
Ik denk dat ik veel fijne km's ga maken met deze auto.
Ps de auto van het jaar sticker is een statische sticker en kan dus zonder problemen verwijderd worden.

Cawabonga zei:
Ondertussen heb ik de laatste flitspaalinformatie geïnstalleerd en is deze optie in het menu nu ook in te stellen.
En hoe heb je dat geïnstalleerd ? Of is dit een kwestie van RTFM (die ik nog niet heb) ?

De 308 heeft mij gisteren voor het eerst in de steek gelaten. Bij het starten heel veel rare geluiden uit de speakers/auto maar starten deed hij niet.. te weinig vermogen leek het. Service laten komen en met startkabels weer tot leven gewekt. Spanningsdop zat los volgens de servicemonteur en mogelijk stroom weggelekt. Bedankt en gaan slapen. Vanmorgen startte hij dus mooi weer niet. Weer service langsgekomen, weer startkabels, maar nu naar de dealer gereden.

De dealer wilde hem wat langer daar houden om zaken buiten de accu uit te sluiten(y). Daarnaast gaf hij aan dat er een terugroep actie in het systeem stond voor (deze) 308; bouten van het thermostaathuis zou iets mee zijn. Zal ook gelijk gedaan worden. Weer niet hoe ernstig dit is, maar vind het een apart dat ik achter zoiets kom als ik naar de dealer ga ipv dealer/peugeot>leasemaatschappij>ik. Gaat dit vaker zo?

Net een belletje gehad; het was toch de accu. Deze was net als de bouten vervangen en ik kan hem ophalen.

Vaak doen ze de terugroepakties tijdens regulier onderhoud. Als het niet al te spannend is kan het namelijk wel wachten. Is bijna bij ieder merk.

Zelfoplossend vermogen van de 308 is overigens prima in orde. Nu al een week volkomen piep/kraak/boing vrij(y)

De oplossing is dus flink volstouwen, gassen en gaan! Alles onder het motto: Vake bu'j te bange!

Is er iemand die antwoord kan geven op de vraag, waar ik kaart updates vandaan kan halen? Flitspaal info is me gelukt. Dank je

ENTE zei:
Zelfoplossend vermogen van de 308 is overigens prima in orde. Nu al een week volkomen piep/kraak/boing vrij(y)

De oplossing is dus flink volstouwen, gassen en gaan! Alles onder het motto: Vake bu'j te bange!

Mooi man. Daar zit handel voor je in.. Koop Ente's 'volstauw-pakket', rijdt er een week stevig mee en geniet ervan in de week erna.;)

feddesman zei:
Klopt het dat je geen tpms ventielen meer hebt bij de bandenspannngscontrole maar dat het nu word gecontroleerd door de esp?
Zou wel een verbetering zijn in betrekking tot de zomer/winterwissel
Dat klopt inderdaad. :)

Danny1986 zei:
Apart vind ik wel de prestaties van de 125pk 1.6 turbo; mooie waardes maar niet bepaald vlot van 0-100 in vergelijk met de Golf TSI. Of zou dat te maken hebben met de (korte) versnellingsbak verhoudingen?
Is ook inmiddels achterhaalde info. De 125pk 1.6 is/wordt vervangen door de 1.2THP.

Schokbrekers voor zijn nu vervangen.
Klonk is weg.

Achter hulpveren.
Wel erg stuiterig.
Maar ja... het is het één of het ander, denk ik.

Inmiddels over de 10k kilometer. Nog steeds dik tevreden.

2 noemenswaardige problemen:

* Afbreken gasveer bij sluiten achterklep
* Terugroepactie voor de verwarmingskachel

Als 'ie naar de garage gaat voor de kachel, dan kijken ze ook even naar het "geluid" dat soms hoorbaar is bij het laten opkomen van de koppeling. Lijkt voornamelijk op te treden als de motor koud is. Ben benieuwd.

Hallo Forumleden,

Dit lijkt mij toch niet helemaal legaal en op zijn minst niet de bedoeling.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Even wat contact met pn gehad over wanneer er dab+ komt.

"Later dit jaar zal DAB+ leverbaar zijn op nieuwe modellen. Op de huidige modellen zit dit nog niet en is het ook niet via een software update te realiseren"

Grobbekuikuh zei:
Hallo Forumleden,

Bij het lezen van dit topic viel het mij op dat hier vrij veel over flits informatie gevraagd wordt, maar dat men hier geen € 7,99 per update of € 29,99 per jaar voor willen betalen. Ik heb sinds gisteren een jaar abonnement afgesloten. Mijn idee is dat ik deze updates wel wil delen met andere deelnemers. De kosten worden verdeeld over de deelnemers. Hoe meer deelnemers des te goedkoper het word per deelnemer. Hierdoor heb je toch een jaar lang flits informatie, maar betaal je slechts een paar euro's per jaar.

Mocht je geïnteresseerd zijn als deelnemer aan het abonnement, stuur mij dan een PM.

Ik ben geen moraalridder, maar op deze manier (de kosten) delen is net zo illegaal als delen via GPS Underground...

Wil je gratis, dan Google je even op SMEG+ en safety alerts. Wil je makkelijk, dan betaal je eenmalig € 7,99 en ben je klaar. Wil je je geld kwijt, dan neem je een jaarabonnement, want de maandelijkse updates verschillen niet of nauwelijks. (Er staan nog palen in die al enkele jaren weg zijn.) En wil je geld verdienen, dan neem je een jaarabonnement en verkoop je de bestanden weer door :D Heel slim!

308 GT live @ Mondial de l'Automobile Paris:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/paris-motorshow/europe/157/
https://www.omniauto.it/salone/parigi2014/stand/1151/peugeot
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2014/Peugeot_308_GT

02_w640.jpg

01_w640.jpg

05_w640.jpg

06_w640.jpg

peugeot-salone-parigi-2014_21.jpg

peugeot-salone-parigi-2014_23.jpg

peugeot-salone-parigi-2014_30.jpg

ENTE zei:

Ha, vandaar dat ik er nooit last van gekregen heb!

Overigens, het schurende/krakende geluid bij het laten opkomen van de koppeling na terugleggen in de 4 komt bij mij ook alleen koud voor, na 25 kmmetjes is het weg.

Verder 11K plus hier, lekker karretje, makkelijk 1 op 22,2, NAV idd. vaag, hang de garmin er soms bij.

Van gemiddeld 1 op 17 deze week ook boven de 1 op 20 gescoord. Da's best bijzonder!
Veel snelweg kilometers en toch stevig de pas erin. Keurige scores inderdaad(y)

Helaas bijna iedere rit dit scherm paar minuten in beeld....

miwh.jpg

Je kan dan helemaal niets doen. Ergerlijke eigenschap van deze voiture(n)

De 1e dagteller, laatste 2K km's vnl. door mij: 1 op 22,2. Veel achterafweggetjes, dagelijks 100 woonwerk, half snelweg, half provinciaal.
De 2e dagteller, eigenlijk vanaf dag 1, echtgenote, zoonlief en ikke, 1 op 20,2, laat zich raden wie er scheurt...

ENTE zei:
Van gemiddeld 1 op 17 deze week ook boven de 1 op 20 gescoord. Da's best bijzonder!
Veel snelweg kilometers en toch stevig de pas erin. Keurige scores inderdaad(y)

Helaas bijna iedere rit dit scherm paar minuten in beeld....

miwh.jpg

Je kan dan helemaal niets doen. Ergerlijke eigenschap van deze voiture(n)

Het lijkt wel of je een maandagochtend modelletje te pakken heb. Al eens gekeken wordt er gebeurt als je alle USB devices loskoppelt.
Ik hoef eigenlijk nooit te wachten op het boot scherm. Contactsleutel omdraaien en het systeem is bijna direct paraat.

Maandagochtend modellen; bijna alle nieuwe Franse auto's in mijn leven vielen onder die noemer :T en toch trap ik er telkens weer in...

Ook maf: er zit ergens in m'n iPhone een liedje van U2. Telkens als ik de auto start begint dat liedje te speleno_O Pakt ie automatisch de iPod stand via Bluetooth.
Kan op een of andere manier die muziek niet verwijderen. Iemand een tip?

Ik heb hetzelfde. Duurde laatst 10 minuten voordat het systeem een herstart deed. Nu al enige dagen geen last, maar woensdag gaat de dealer er wel even naar kijken. Bijzonder irritant omdat zoveel via het touchscreen moet worden gedaan.

Vandaag de SW gt in het echt gezien bij de nordschleife.

15zs20l.jpg

Die richting aanwijzers voor zien best wel chic uit irl.

De multimedia bij PSA is nooit van hoge kwaliteit geweest.

Even voorstellen. Sinds 10 dagen ook in het bezit van een 308 BLP. De eerste 1000 kilometer zitten er bijna op.

- 308 BLP 120PK
- Noir Perla Nera
- Panoramadak + geblindeerde ramen
- Achterruitrijcamera met active parkeerhulp & dodehoekbewaking
- Keyless Entry and Start
- Pack Securité
- Premium stoelen
- Stoelverwarming + massagefunctie
- Alarm met supervergrendeling
- 17" velgen Rubis
- Dorpel instaplijsten dark chrome
- EBS subwoofer & booster amplifier
- Webasto standkachel Evo 5+ incl. tel. bediening
- Inzetbak bagageruimte
- Bergruimte onder hoedenplank

Aangezien de velgen dus zeer slecht leverbaar zijn, rijd ik momenteel nog op de Topze 16". De dealer geeft aan dat de Rubis waarschijnlijk pas begin volgend jaar beschikbaar komen, maar die vind ik nu eenmaal het mooiste.

De auto rijd fantastisch, en ik heb momenteel alleen last van wat gezoem/brom van de versterker. En al twee keer bleef het touchscreen op het Peugeot logo hangen. Daar gaat de garage woensdag even naar kijken. Verder zeer tevreden. Auto is heel comfortabel, zit uitstekend en weinig geluid binnen de auto. Volgende week naar Frankrijk, dus dat worden als het goed is 2000 mooie kilometers.

Even wat opmerkingen omtrent eerdere threats op het forum:

- Ik ben zelf 1m86 en heb uitstekend zicht op de tellers. En ik wil nooit meer een ander stuur...
- Ik vind de parkeersensoren zelf ook wel wat laat zijn werk gaan doen. Dat mag wel iets sneller. Wellicht met een s/w update.
- Geen enkel last van het touchscreen. Het meeste kan ook prima via het stuur bediend worden. Het is wel even zoeken en lezen (handleiding & forum), maar dan werkt het prima.
- Navigate is redelijk up-to-date, maar de flits info van Peugeot Alert Zone is inderdaad verouderd. Heb een mail gestuurd naar HERE (voorheen NavTech)
- Parkeercamera is redelijk overdag, maar inderdaad 's avonds zinloos. Dat had volgens mij met weinig meerkosten anders gekund.
- 2sec voor de ACC is prima als het redelijk rustig is, maar 1sec werkt ook nog prima als het druk is op de weg. Als hij dan afslaat, dan is het eigenijk gewoon te druk om uberhaupt CC te gebruiken.

Op zich heel tevreden dus... zal nog regelmatig een update geven wanneer ik meer hoor over de velgen of over de gemelde storingen.

ENTE zei:
Ook maf: er zit ergens in m'n iPhone een liedje van U2. Telkens als ik de auto start begint dat liedje te speleno_O Pakt ie automatisch de iPod stand via Bluetooth.

Heb ik ook, allen bij mij Mylo Xlyloto van Coldplay... Terwijl ik juist laatst alle muziek van mijn iPhone gegooid heb.
O ja, en dat opstartscherm komt inderdaad veel te vaak voorbij.

Heb ook last van krassen in het leer aan de onderkant van het stuur. Waarschijnlijk stap ik op een bepaalde manier in/uit waardoor het lage stuur geraakt wordt? Heb hem door lange benen ook flink naar me toe getrokken.
Stuur hoger zetten zit ten eerste niet lekker en daarnaast zit het dan voor de klokken, dus dat doe ik vooralsnog maar niet.

Maar verder bevalt de 308 prima. Heb het gevoel dat motor en bak nu echt lekker los komen.
Stiekem lonk ik al naar een GT. :cool:

Geef maar een seintje Willem wanneer je eens in de buurt bent.

O ja, mijn RDS/ TA werkt niet meer. Kan meteen mee met die scherm reboot toestanden als ik mij eens bij de dealer vervoeg.

Vandaag een lange rit gemaakt naar Groningen (ong. 270km voor ons) om de nieuwe 308 HB Allure op te halen. De 308 access (voorloop auto) ingeleverd en wat een verschil met deze uitvoering. Prachtige LED-verlichting, een goed klinkend Denon systeem, elek. handrem, panoramadak, keyless entry & start, etc. etc.
Ook de 17" Emeraude velgen staan zeer goed bij de kleur Gris Moka. Erg tevreden over. Leuk detail is ook dat de handgrepen ook van chroom zijn. Dit is alleen bij de uitvoeringen met keyless entry & start het geval.

Een tijd geleden vroeg ik hier iets over het kleurenscherm, aangezien ik er zelf niet veel over kon vinden. Blijkbaar wist ook niemand hier hoe het precies zat, want nu blijkt dat wij WEL een kleurenscherm hebben in het instrumentenpaneel.

B_D_B zei:
Ter aanvulling op wat anderen al hebben gemeld over het gekleurde scherm tussen de tellers: zelf heeft mijn leaseauto wel een gekleurd scherm en niet Pack Securité maar wel het Driver Sport Pack.

Hier kan ik dus van maken: je hebt een kleurenscherm als je Pack Securité, Driver Sport Pack of Keyless Entry & Start hebt besteld (of een combinatie van deze 3). Het zou eventueel ook kunnen dat het nu standaard in de Allure versie zit maar dat lijkt me niet aangezien zelfs de dealer dacht dat wij geen kleurenscherm zouden hebben. Een zeer aangename verrassing dus want wij vinden het erg fijn, nuttig en strak staan; het maakt de Allure versie wel echt af :)

Ja een Allure of BLE hatchback heeft gewoon een mooiere neus zeker qua premium uitstraling! Dan de SW. Je hebt nu ook het verschil binnenin ervaren. Ik val elkeer over die plak led strip als ik een SW zie.

ENTE zei:
Maandagochtend modellen; bijna alle nieuwe Franse auto's in mijn leven vielen onder die noemer :T en toch trap ik er telkens weer in...

Is dat een U2 nummer van jou zelf, of is dat een U2 nummer van hun nieuwe CD??
Apple heeft de CD 'gratis' geupload naar alle iPod / iPhone bezitters.

Vind de pedalen set incl voetsteun van de GT wel mooi,
zodra de GT leverbaar is zal ik er eens naar informeren,

rickm zei:
ENTE zei:

Dat is van de nieuwe CD, ik heb helemaal geen muziek op m'n iPhone staan. Heb al geprobeerd om die muziek te verwijderen, lukt niet.

Ieder keer als ik wegrij springt ie via Bluetooth op dat nummer, kan het ondertussen al meezingeno_O

Iedere iPhone-bezitter heeft het nieuwe U2 album gekregen, d.w.z. automatisch gratis gekocht. En als er op play wordt gedrukt, handmatig of door de tablet (autoplay, inderdaad heel vervelend) dan begint-ie te streamen uit je library. "Gekochte" muziek wordt gestreamd, ook als je geen iTunes Match abonnement hebt.

De oplossing is streaming over 3G uitzetten. Dat doe je bij Settings -> Cellular -> Use Cellular Data For -> Music (uitzetten) en/of bij Settings -> iTunes -> Use Cellular Data (uitzetten).

Nog mooier zou zijn om die autoplay door de tablet bij het verbinden met je iPhone/iPod/iPad helemaal uit te kunnen zetten. Maar dát is nou juist níet instelbaar volgens mij...

Met Music wordt de eigen muziek-app bedoeld, dus de Spotify app zou nog gewoon moeten streamen. Je kan per app instellen of er 3G data mag worden gebruikt.

NitroNL zei:
Met Music wordt de eigen muziek-app bedoeld, dus de Spotify app zou nog gewoon moeten streamen. Je kan per app instellen of er 3G data mag worden gebruikt.

Allright. Ga het even proberen, dank!(y)

Edit:Het werkt! Top(y)

ENTE zei:
rickm zei:
ENTE zei:

Dat is van de nieuwe CD, ik heb helemaal geen muziek op m'n iPhone staan. Heb al geprobeerd om die muziek te verwijderen, lukt niet.

Ieder keer als ik wegrij springt ie via Bluetooth op dat nummer, kan het ondertussen al meezingeno_O

Vermoedde ik al - Dr Ente is niet alleen een heer op stand, maar ook 'van zekere leeftijd'.
Die is de galmende en zichzelf herhalende U2 rocktunes wel voorbij.
Idem Coldplay, ook zo'n mega meeblaat band met een wel erg identieke catalogus.

Het eerste grote optreden van U2 in NL was letterlijk in mijn backyard...ik was toen 10 jaar:T

ENTE zei:
Het eerste grote optreden van U2 in NL was letterlijk in mijn backyard...ik was toen 10 jaar:T

Enté,
dit is pas in het nieuws geweest:
https://tweakers.net/nieuws/98463/apple-biedt-verwijdertool-aan-na-ongevraagd-verspreiden-muziek-u2.html

En hier: de tool om die muziek mee te verwijderen:
https://itunes.com/soi-remove

Dan ben je voorlopig van je issues af.

Ik lees al een tijdje mee op het forum, nu dan toch even een post omdat ik kon helpen.

Mijn 308SW BLE blanc nacré komt week 42 binnen en kan week 44 geleverd worden. (besteld halverwege augustus, maar was een model wat al in bestelling stond voor de voorraad)

opties:
Parkeerhulp met camera
Cd speler
premium stoelen
leder achteraf(two tone)
vaste trekhaak
17" borbet F zwart
ebs subwoofer en versterker

Hier nog even een vraagje. Ik heb al mijn muziek op de hard disk gezet dus speel nu niks meer af via mijn iphone. Het lastige vindt ik namelijk dat ook de geluiden van nieuwe mail of what's app nu niet afgespeeld worden. Ik heb mijn iphone al een keer opnieuw gekoppeld en dan geen audio streaming aangevinkt maar dit blijkt elke keer terug te komen. Hier iemand een oplossing? Alvast bedankt.

ENTE zei:

Kijk aan, was jij dat!
Vandaar je nick Ente - zag destijds een kind van ca 10 bij een eendenvijver....

rickm zei:
ENTE zei:

Kijk aan, was jij dat!
Ahhhhhaaaa was jij die kerel die naar die jongen bij de eenden vijver zat te staren?!

J_P_P zei:
rickm zei:
ENTE zei:

Kijk aan, was jij dat!
Ahhhhhaaaa was jij die kerel die naar die jongen bij de eenden vijver zat te staren?!

Geeft dit uw gedachtengoed aan? Wow!

Neen, 3-werf neen. Ik was destijds 3 en reed langs op een 3-wieler.
Klopt wel dat de U3 crew verdacht lang naar mij zat te koekeloeren.
Maar misschien verbeelde ik mij dat - keken ze naar de 3 eenden & hun chicks.
Of zochten ze 3 andere 'chicks', u weer wel. ;)
En om een bruggetje te slaan naar dit item: Een rondscharrelende potloodventer reed .... Peugeot 303! :)

Terug
Bovenaan