Guest
Eerste 10.000 km met mijn 308 (1.6 diesel) zit erop! Gemiddelde verbruik is nog steeds dik 1 op 23 km. Zeer tevreden met de 308 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Blijkt dat na welgeteld 16249km het reservoir van de AdBlue leeg is. Nog 2400km te gaan voordat 'starten wordt verboden'..
Sneller dan verwacht en balen dat ik elke 18k km langs de dealer moet hiervoor..
Voorderest prima wagen, nog steeds happy met mijn 308![]()
Mark de Asfalttijger zei:Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Blijkt dat na welgeteld 16249km het reservoir van de AdBlue leeg is. Nog 2400km te gaan voordat 'starten wordt verboden'..
Sneller dan verwacht en balen dat ik elke 18k km langs de dealer moet hiervoor..
Vanmorgen is bij +/- 21500km het reservoir bijgevuld.. Tussen de 17000km en 21000km is de melding niet meer in beeld geweest.. Waardoor deze bij 16249km op kwam zetten is mij een raadsel... Franse logica
Binnenkort mijn review weer eens bijwerken en de eerste onderhoudsbeurt inplannen... Dag dealer, Hallo dealer
Edit: woohoo, 1e post op pagina 100!!![]()
Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de autoJosJ84 zei:Mark de Asfalttijger zei:Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Vanmorgen is bij +/- 21500km het reservoir bijgevuld.. Tussen de 17000km en 21000km is de melding niet meer in beeld geweest.. Waardoor deze bij 16249km op kwam zetten is mij een raadsel... Franse logica
Binnenkort mijn review weer eens bijwerken en de eerste onderhoudsbeurt inplannen... Dag dealer, Hallo dealer
Had je die audio upgrade nu wel of niet laten uitvoeren?
Het wordt inderdaad tijd dat je je review weer update! Ik wacht al een tijdje op nieuwe ervaringen in het 'mijn review' gedeelte maar jullie zijn te druk met rijden blijkbaar. Beetje jammer dat de mensen die nog moeten wachten hier de dupe van moeten worden
Ps: iemand al de topsnelheid getest van de 1.6 bluehdi?![]()
driel24 zei:Schokbrekers voor zijn nu vervangen.
Klonk is weg.
Achter hulpveren.
Wel erg stuiterig.
Maar ja... het is het één of het ander, denk ik.
Mark de Asfalttijger zei:Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de autoJosJ84 zei:Mark de Asfalttijger zei:Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Het wordt inderdaad tijd dat je je review weer update! Ik wacht al een tijdje op nieuwe ervaringen in het 'mijn review' gedeelte maar jullie zijn te druk met rijden blijkbaar. Beetje jammer dat de mensen die nog moeten wachten hier de dupe van moeten worden
Topsnelheid nog niet getest, max tot nu toe is 191km/h, met gemak op de A27 Huizen -> Almere. Topsnelheid ligt zeker boven de 200km/h... echt een fijne motor.. meer daarover in de review![]()
SVlieG zei:- Heeft iemand anders ook last van schokkerig gedrag in de koppeling 1, 2 & 3 rond de 16-1700 toeren?
Vooral als hij koud is dan voel je het best wel hevig. Hiervoor heb ik donderdag een afspraak staan.
mlommers zei:SVlieG zei:- Heeft iemand anders ook last van schokkerig gedrag in de koppeling 1, 2 & 3 rond de 16-1700 toeren?
Vooral als hij koud is dan voel je het best wel hevig. Hiervoor heb ik donderdag een afspraak staan.
Bedoel je hiermee het volgende:
Ik voel soms dat bij het oplaten van de koppeling dit niet altijd vloeiend gaat. Vooral als je dit langzaam doet, maar het is niet altijd zo.
SVlieG zei:Hmmm, in mijn geval is de voet al van de koppeling.
Als je rustig gas geeft en je blijft steken op de 16-1700 toeren dan doet hij schokkerig totdat je meer of minder gas geeft.
En hier in de stad rijd je vaak op 16-1700 toeren in zijn 3, dat is net onder de 50km.
P308SW 2014 zei:driel24 zei:Schokbrekers voor zijn nu vervangen.
Klonk is weg.
Achter hulpveren.
Wel erg stuiterig.
Maar ja... het is het één of het ander, denk ik.
Beste Driel24,
Ik sta op het punt om hulpveren bij de dealer te laten monteren. Heb jij ook de Peugeot hulpveren? Hoe bedoel je stuiterig? is er nog normaal met de auto leeg te rijden? Ik twijfel namelijk, maximaal beladen met de trekhaak gaat gewoon niet goed nu grrr.
Thanks.
Wow, mooie verschijning!D-C zei:308 GT live @ Mondial de l'Automobile Paris:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/paris-motorshow/europe/157/
https://www.omniauto.it/salone/parigi2014/stand/1151/peugeot
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2014/Peugeot_308_GT
...
SVlieG zei:Goedemorgen!
(...)
- Hoe zet ik eco modus voorgoed uit? Zou ik ook a.s. donderdag aan de dealer kunnen vragen natuurlijk
Dank!
der Magistrat zei:SVlieG zei:Goedemorgen!
(...)
- Hoe zet ik eco modus voorgoed uit? Zou ik ook a.s. donderdag aan de dealer kunnen vragen natuurlijk
Dank!
Waarom zou je de ecomodus uit willen zetten?![]()
Mark de Asfalttijger zei:Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de autoJosJ84 zei:Mark de Asfalttijger zei:Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Topsnelheid nog niet getest, max tot nu toe is 191km/h, met gemak op de A27 Huizen -> Almere. Topsnelheid ligt zeker boven de 200km/h... echt een fijne motor.. meer daarover in de review![]()
SVlieG zei:der Magistrat zei:SVlieG zei:Goedemorgen!
(...)
Dank!
Omdat ik denk dat het niet bevorderend is voor de motor/accu dat hij elke minuut 2 seconden moet afslaan en dat 33x op een dag. Wat jij?
ENTE zei:Datzelfde denk ik na een stevige rit. Die turbo krijgt een enorme opdonder als je 'm in eco laat staan. Zodra je de bak in z'n vrij zet stopt het hele zaakje...Kan nooit goed zijn!
Ik druk dus telkens voordat ik stop na een lange rit de ecomodus uit.
adinsx zei:Toch nog even dit topic afsluiten
In het kort:
Moderne motoren bepalen aan de hand van diverse sensoren en ingestelde parameters of de motor wel of niet afslaat.
Het zelf uitschakelen van de ECO-functie is dus niet nodig. Het Motormanagementsysteem houdt alles in de gaten. Is de temperatuur te hoog dan zal het startstop-systeem besluiten de motor niet af te laten slaan. Slaat de motor wel af omdat dit kan, maar loopt de temperatuur alsnog op, dan zal het systeem de motor weer starten.
Het laten nadraaien is niet meer nodig bij moderne turbo-motoren. De materiaaleigenschappen en smeereigenschappen van moderne motoren en oliën zijn toereikend genoeg. Let wel, dit is tenzij anders aangegeven in het instructieboekje. (ik blijf het doen overigens)
Tot zover de input vanuit de importeur zelf. Ik zal t.z.t. even het PDF'je van de Vraag van de Maand plaatsen die Magistraat meteen wat klusmateriaal opleverde![]()
der Magistrat zei:SVlieG zei:der Magistrat zei:SVlieG zei:Goedemorgen!
(...)
Dank!
Omdat ik denk dat het niet bevorderend is voor de motor/accu dat hij elke minuut 2 seconden moet afslaan en dat 33x op een dag. Wat jij?
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik rijd zelf beroepsmatig met Sprinters met startstopsystemen, sommige hebben al 170.000 op de teller staan. Naar ik weet zonder problemen, maar dat zou ik moeten verifiëren bij de garage.
Voor 2 seconden is suf, dat ben ik met je eens. Soms sta ik echter wel een minuut of zelfs anderhalve minuut stil voor het stoplicht, dan loont het echt wel. Daar komt bij dat ik dan niet naar dat irritante dieselgedreun hoef te luisteren. Ik heb mezelf aangeleerd om te gaan met het systeem. Vaak kan je wel redelijk inschatten of je lang of kort stilstaat, als ik denk kort stil te staan, dan zet ik het systeem simpelweg uit. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor files (behalve als je echt lang stilstaat, natuurlijk, maar doorgaans rijdt het stapvoets nog wel door).
Ik heb hetzelfde met mijn huidige octavia, gebruik start/stop best veel. Alleen als ik vooraan sta in voor een stoplicht merk ik dat er een performance drop is bij het optrekken vlak nadat de auto weer gestart is. (soms laat ik de motor zelfs per ongeluk afslaan) Dus even koppeling in en motor laten draaien. Nu 185000km op de teller zonder problemen.Poekoek zei:Zijn er hier mensen die een (online) handleiding hebben van de EBS set (met name de sub dan)? Ik heb deze niet en ben benieuwd wat alle verschillende stelknoppen voor effect hebben op het geluid.
der Magistrat zei:SVlieG zei:der Magistrat zei:SVlieG zei:Goedemorgen!
(...)
Dank!
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik rijd zelf beroepsmatig met Sprinters met startstopsystemen, sommige hebben al 170.000 op de teller staan. Naar ik weet zonder problemen, maar dat zou ik moeten verifiëren bij de garage.
Voor 2 seconden is suf, dat ben ik met je eens. Soms sta ik echter wel een minuut of zelfs anderhalve minuut stil voor het stoplicht, dan loont het echt wel. Daar komt bij dat ik dan niet naar dat irritante dieselgedreun hoef te luisteren. Ik heb mezelf aangeleerd om te gaan met het systeem. Vaak kan je wel redelijk inschatten of je lang of kort stilstaat, als ik denk kort stil te staan, dan zet ik het systeem simpelweg uit. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor files (behalve als je echt lang stilstaat, natuurlijk, maar doorgaans rijdt het stapvoets nog wel door).
Met mijn DS3 met 155k op de teller waren ook geen problemen, en dat terwijl ik een fervent gebruiker van het stop/startsysteem ben. Als ik het systeem even niet wil gebruiken, laat ik de auto gewoon in z'n 1 staan met ingetrapte koppeling. Maar die situaties zijn er maar weinig, zelfs vooraan bij het stoplicht vind ik het een prima te gebruiken systeem.
dj_ko zei:Mark de Asfalttijger zei:Yeap, EBS Sub en Amplifier zitten er alweer ruim 2 maanden in. Ben blij toe, eindelijk weer een OORgasme in de autoJosJ84 zei:Mark de Asfalttijger zei:Mark de Asfalttijger zei:En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!
Wat heb je nou uiteindelijk moeten betalen voor het EBS systeem? (ik las in je review dat je een mooie deal had kunnen maken?)
ik heb je al een PM gestuurd, maar volgens mij is dat niet goed gegaan.....
Jansssen zei:Wie kan me vetellen hoe ik in het navigatiesysteem (Peugeot 308 sw bluelease executive) auto-zoom kan aanzetten?
feddesman zei:Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .
Kan je nog ergens zien wat de actuele status is online ? Via de bestelcode oid
Neehoor 308sw allure 1.2 puretech 130 PK S&S EAT 6( automaat)308 ipv 207cc zei:feddesman zei:Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .
"sw allure eat" is een tijdelijk actiemodel? Ik ken deze uitvoering niet.
feddesman zei:Neehoor 308sw allure 1.2 puretech 130 PK S&S EAT 6( automaat)308 ipv 207cc zei:feddesman zei:Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .
Heb hem met dab+ besteld
Ja nu mogelijk vanaf productiedatum november. Alleen in combinatie met cd speler totaal 350 extrasenzje zei:feddesman zei:Neehoor 308sw allure 1.2 puretech 130 PK S&S EAT 6( automaat)308 ipv 207cc zei:feddesman zei:Vanmiddag de sw allure eat besteld. Als alles goed gaat vanaf half december in bezit .
Heb hem met dab+ besteld
Nu ineens wel DAB+ mogelijk?![]()
Nice.. Enige dat wij echt missen. Geluidskwaliteit/zuiverheid is dan toch wel wat beter.
feddesman zei:senzje zei:Nu ineens wel DAB+ mogelijk?![]()
Nice.. Enige dat wij echt missen. Geluidskwaliteit/zuiverheid is dan toch wel wat beter.
Ja nu mogelijk vanaf productiedatum november. Alleen in combinatie met cd speler totaal 350 extra
Jeetje80 zei:De dealer mailde vandaag een teaser!!!!
![]()
Volgende week Donderdag mag ik hem ophalen!!!
Arw. zei:een klein weekje geleden zijn we met wat vrienden naar de Ardennen gegaan (leuk om de auto in te rijden)
op de terugweg even de 220 aangetikt maar dat was gevoelsmatig niet de top.
ENTE zei:CD speler/ radiomodule veranderen lijkt me een zeer omslachtige handeling. Zal niet zeggen dat het onmogelijk is maar het komt in de buurt!
ENTE zei:Maandagochtend modellen; bijna alle nieuwe Franse auto's in mijn leven vielen onder die noemer :T en toch trap ik er telkens weer in...
Ook maf: er zit ergens in m'n iPhone een liedje van U2. Telkens als ik de auto start begint dat liedje te spelenPakt ie automatisch de iPod stand via Bluetooth.
Kan op een of andere manier die muziek niet verwijderen. Iemand een tip?
hgerrit zei:Jeetje80 zei:De dealer mailde vandaag een teaser!!!!
![]()
Volgende week Donderdag mag ik hem ophalen!!!
@Jeetje80, waar heb je hem laten bekleden? Ziet er goed uit! Is het bordeauxrood? (A4737)
Ik wil dit graag laten doen in mijn witte 308![]()
Netto zei:Navigatie
Vorige auto was een Renault Megane. Mooie auto, maar met enige technische (oa versnellingsbak) beperkingen. Kraken en rammelen was de Megane zeer bedreven in. De navigatie van TomTom was echter subliem..... File en flits info, accuraat en zonder bijbetaling. Peugeot, eat your heart out. Wat storend is aan de Peugeot is dat de waarschuwingen iedere keer op-poppen. tomTom was ook sneller en beter te bedienen. Postcode combinatie met huisnummer ontbreekt ook bij de peugeot.
Ontvangst Radio onder de maat
Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)
Vraag: Ben ik de enige of is de radio-ontvangst ook bij anderen slecht?
Netto zei:Krakend (deurpaneel)
De auto is mijn rijdend kantoor. Wat dat betreft valt de kraak(jes) aan de passagierszijde zeker op. Nu staan franse auto's hierom bekend. Vraag: heeft iemand ervaring in het het opsporen en verhelpen van deze kraakjes.
Navigatie
Vorige auto was een Renault Megane. Mooie auto, maar met enige technische (oa versnellingsbak) beperkingen. Kraken en rammelen was de Megane zeer bedreven in. De navigatie van TomTom was echter subliem..... File en flits info, accuraat en zonder bijbetaling. Peugeot, eat your heart out. Wat storend is aan de Peugeot is dat de waarschuwingen iedere keer op-poppen. tomTom was ook sneller en beter te bedienen. Postcode combinatie met huisnummer ontbreekt ook bij de peugeot.
Ontvangst Radio onder de maat
Wat mij van begin afaan opviel was dat de ontvangst van de radio nogal te wensen overlaat. Op een afstand van ca 100 km moet ik de radio (bijv radio 538) zeker vijf keer opnieuw zoeken. Dit doet zich bij meerdere zenders voor. (Behalve radio1 en helaas radio 4)
Vraag: Ben ik de enige of is de radio-ontvangst ook bij anderen slecht?