Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In eerste instantie geen idee wat voor auto je besteld hebt.DunDaveNL zei:Gisteren een mailtje ontvangen van de dealer omtrent levertijd.
'Binnenkomst van de auto staat op eind oktober'. De auto is half augustus besteld. Ik ben benieuwd :T
De berichten hierboven omtrent de kraakjes, tikjes en andere geluiden baren me wel een beetje zorgen. Hopelijk komen er snel concrete oplossingen.
Kilometervreter2014 zei:Kilometervreter2014 zei:Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.
Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.
Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.
Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.
Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.
Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.
driel24 zei:@ente : Heb je die tik/kraak bij gewoon rijden op vlakke weg ?
Ik heb zo'n rare klonk alleen als ik van een verkeersdrempel rij.
30-09 naar garage voor nieuwe veren vóór en helpveren achter.
Kilometervreter2014 zei:Kilometervreter2014 zei:Kilometervreter2014 zei:Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.
Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.
Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.
Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.
Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.
Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.
Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback
Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.
Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!
Opast zei:In eerste instantie geen idee wat voor auto je besteld hebt.DunDaveNL zei:Gisteren een mailtje ontvangen van de dealer omtrent levertijd.
'Binnenkomst van de auto staat op eind oktober'. De auto is half augustus besteld. Ik ben benieuwd :T
De berichten hierboven omtrent de kraakjes, tikjes en andere geluiden baren me wel een beetje zorgen. Hopelijk komen er snel concrete oplossingen.
Maar na het bekijken van je eerste berichten (gelukkig waren er dat niet veel) ben ik er bijna uit wat voor auto je besteld hebt: 308SW, trekhaak, premium stoelen, camera.
De vraag die ik dan nog heb:
- Welke motor ?
- Welke kleur ?
- Welke velgen ?
Ik heb (waarschijnlijk) dezelfde besteld: 308SW, Blanc Banquise, 1.6 BlueHDi 120, BLE, afneembare trekhaak, Rubis.
Bestel op 13/8, verwachte levertijd 15/11, nog geen definitieve levertijd (99999).
Als iedereen meteen zijn configuratie even zou noemen, wanneer hij zijn leverdatum meldt, dan zou dat fijn zijn. Leverdatum is afhankelijk van wat je precies besteld.
Mcsluis zei:En de dealer die doet dit straks af als een product eigenschap!
Opast zei:Hmmm, zou haast mijn bestelling cancelen na deze 'horror'-verhalen. Zou dat nog kunnen eigenlijk, nu de leverdatum nog op 99999 staat ?
ENTE zei:@driel @kmv2014 hebben jullie allemaal Emeraude 17" toevallig? Ik wel.
Vandaag contact gezocht met dealer. Weten van niets, ook niet van terugroepaktie.
Vroeger liepen hier nog wel een Peugeot mensen rond in dit topic met info. Blijft opvallend stil...
driel24 zei:ENTE zei:@driel @kmv2014 hebben jullie allemaal Emeraude 17" toevallig? Ik wel.
Vandaag contact gezocht met dealer. Weten van niets, ook niet van terugroepaktie.
Vroeger liepen hier nog wel een Peugeot mensen rond in dit topic met info. Blijft opvallend stil...
De standaard 16" van de 308SW BLE
Zo, die zien er goed uit! Mag ik vragen hoeveel goedkoper deze zijn, t.o.v. de originele peug velgen?dj_ko zei:Ik heb daar ook zitten kijken naar aftermarket velgen.
De velgen die ze daar hadden zien er zo uit:
![]()
Arw. zei:pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?
ENTE zei:Edit: krakende tekst, geen nieuws.:T
revolution-nl zei:Ik heb inmiddels 3000km gereden met mijn 308 HB BLP, mijn gemiddeld verbruik staat op 1:21. Wat een heerlijke comfortabele auto. De smeuïge diesel is een verademing bij de 1.2tdi, een verschil van dag en nacht. De vering vind ik een bijna perfecte mix van comfort en gevoel. Alleen de Focus vond ik beter maar dat is ook wel een klasse apart.
Alles werkt hier feilloos, geen gekraak, gepiep of echo's. Mijn enige opmerking is de beperkte weergave van de boordcomputer, gebrekkige voorkeursinstelling ten aanzien van de weergave en de ruitenwisser die ik elke rit op auto moet zetten.
Achteraf had ik als optie graag grafisch display achter de tellers willen hebben.
Al met al ben ik zeer tevreden.
Kilometervreter2014 zei:Kilometervreter2014 zei:Kilometervreter2014 zei:Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.
Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback
Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.
Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!
ffocus08 zei:ENTE zei:Edit: krakende tekst, geen nieuws.:T
Ha, je hebt nog wel humor gelukkig !! ( ... als een boer met kiespijn wellicht... je bericht heb je inmiddels ook al 'gekraakt'.. )
Als je het filmpje met geluidsfragment van 'Kilometervreter2014' hoort, is dat hetzelfde als bij jouw 308 ?
Megane1981 zei:Zo, die zien er goed uit! Mag ik vragen hoeveel goedkoper deze zijn, t.o.v. de originele peug velgen?dj_ko zei:Ik heb daar ook zitten kijken naar aftermarket velgen.
De velgen die ze daar hadden zien er zo uit:
![]()
En betreft het lease? Zo ja, heb je dit overlegd aangezien het geen originele zijn? I.v.m. eventueel gezeik over schades/onderhoud door niet-origineel spul, zoals een paar pagina's terug benoemd werd?
Mcsluis zei:Arw. zei:pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?
Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.
Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.
VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.
![]()
dj_ko zei:Mcsluis zei:Arw. zei:pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?
Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.
Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.
VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.
![]()
De originele 18 inch velgen vind ik zelf ook wel mooier, alleen zat het er kwa leasebudget helaas niet in. De standaard 16 inch velgen vond ik dan net wat te saai staan, vandaar dat ik voor deze heb gekozenKwestie van smaak.
Ami zei:dj_ko zei:Mcsluis zei:Arw. zei:pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?
![]()
De originele 18 inch velgen vind ik zelf ook wel mooier, alleen zat het er kwa leasebudget helaas niet in. De standaard 16 inch velgen vond ik dan net wat te saai staan, vandaar dat ik voor deze heb gekozenKwestie van smaak.
kwestie van smaak, ik weet het, maar toch een reactie. 18 inch vind ik echt te groot onder een 308. Belangrijkste reden is het comfort, maar ook visueel klopt 18 inch niet meer. De wielen worden namelijk niet groter, de wilekast wordt dus niet meer gevuld. Je krijgt dus elastiekbandjes en bij 18 inch is dat, vind ik, echt uit verhouding. Daarnaast zijn velgen te open. En dan vallen gelijk de in verhouding (te) kleine remschijven op.
Zelf zou ik dus maximaal 17 inch doen.
IhB zei:Na mijn eerst 1000 km met de Peugeot 308 mijn eerste bevindingen.
Ik kan mij nog helemaal niet vinden in de geschreven nadelen die ik op het forum tegenkom.
- ACC 2 seconden vind ik persoonlijk prettig. Dat deze iedere keer naar 2 seconden terugspringt vindt ik helemaal geen probleem. Zelfs prettig.
Ik pas de instellingen toch altijd aan de situatie / snelheid aan.
Bediening gaat ook snel. Al had ik even nodig om het door te krijgen.
- standaard geluidsinstallatie vind ik ook prima. Op de telefoon kan ik veel instellen.
- navigatie is oke. Ik ben nu enmaal een Waze fan. Dus navigeren doe ik met Waze in het binnenland.
Het enige nadeel is de aanduiding tussen de meters. Als ik bijvoorbeeld rem en de Cc springt uit, dan komt het navigatiescherm niet meer terug.
(Ik heb een kleurenscherm)
Ik heb wel een brodit telefoonhouder gekocht.
- Rijden is gewoonweg heerlijk. Peugeot schijnt hier zo ongeveer een patent op te hebben.
- interieurverlichting vind ik wel matig. Ik kan niet lezen met dit licht. Ook al staat dit op vol vermogen.
- airco nog geen problemen. Mooie optie om langzaam, normaal of snel op gewenste temperatuur te komen. (Automatische airco)
- er kan toch redelijk veel via het stuur bediend worden. Alleen jammer dat je niet door het adresboek kunt scrollen met het wieltje. Bij mij wordt dan iedere keer naar de radiozenders gesprongen.
- verbruik na 1000km. 1:20.
Dus tot nu toe prima auto.
Philip
Jeuris zei:Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?
308 ipv 207cc zei:Jeuris zei:Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?
"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.
Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf![]()
driel24 zei:Kun je trouwens het gedrag van het wieltje/listknopje aanpassen ?
Ik wil graag door opgeslagen zenders scrollen.
Dat gaat nu alleen door op het scherm te drukken "opgeslagen zenders".
Het wieltje geeft alle zenders.
Arw. zei:308 ipv 207cc zei:Jeuris zei:Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.
Thanks! ik had van de garage begrepen dat dit niet mogelijk was.
Arw. zei:308 ipv 207cc zei:Jeuris zei:Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Thanks! ik had van de garage begrepen dat dit niet mogelijk was.
PS: ik ben net benaderd door onze wagenparkbeheerder met de vermelding dat er een terugroepactie is.
Als ik meer weet laat ik t horen.
revolution-nl zei:Ik ben van mening dat een systeem anno 2014 dusdanig moet functioneren dat je geen handleiding nodig moet hebben om het te snappen of om functies te ontdekken. De 308 is een fantastische auto maar ik vind de bc, multimedia en ergonomie niet heel erg intuïtief, daarnaast kan je weinig zaken personaliseren. Ik ben helemaal klaar met VAG producten maar ik moet (helaas) toegeven dat VAG dit op dit vlak echt een heel stuk beter doet.
308 ipv 207cc zei:(..)
Juist omdat je de aandacht voor het verkeer nodig hebt is het prettig dat er weinig knoppen met meerdere functies zijn. Ik rij nu ruim 2 maanden en 10.000km in de 308 en juist doordat je wat moet leren merk je na een tijdje dat het blindellings werkt. Intuïtief is vooral prettig voor iets wat je sporadisch gebruikt, je hoeft niets te onthouden maar kan er toch mee werken, al zal het aantal mogelijkheden wel beperkt zijn.
revolution-nl zei:Ik ben van mening dat een systeem anno 2014 dusdanig moet functioneren dat je geen handleiding nodig moet hebben om het te snappen of om functies te ontdekken. De 308 is een fantastische auto maar ik vind de bc, multimedia en ergonomie niet heel erg intuïtief, daarnaast kan je weinig zaken personaliseren. Ik ben helemaal klaar met VAG producten maar ik moet (helaas) toegeven dat VAG dit op dit vlak echt een heel stuk beter doet.
308 ipv 207cc zei:Jeuris zei:Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Jeuris zei:Ik merk overigens dat ik nog ontzettend moet wennen aan de ergonomie met de standaard stoelen (voorheen VW passat). Ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk door de stoelen komt aangezien ik geen prettige zit positie kan vinden zonder last te krijgen van mijn onderrug (lengte 1.92m). Is dit herkenbaar met de standaard stoelen? Heeft iemand toevallig al eerder de standaard stoelen laten vervangen voor premium stoelen?