Peugeot 308 (SW p. 26)

De tik en kraak op vlakke weg. De klonk meestal bij drempels/opritten maar ook spontaan op vlakke weg.
 
DunDaveNL zei:
Gisteren een mailtje ontvangen van de dealer omtrent levertijd.

'Binnenkomst van de auto staat op eind oktober'. De auto is half augustus besteld. Ik ben benieuwd :T

De berichten hierboven omtrent de kraakjes, tikjes en andere geluiden baren me wel een beetje zorgen. Hopelijk komen er snel concrete oplossingen.
In eerste instantie geen idee wat voor auto je besteld hebt.

Maar na het bekijken van je eerste berichten (gelukkig waren er dat niet veel) ben ik er bijna uit wat voor auto je besteld hebt: 308SW, trekhaak, premium stoelen, camera.

De vraag die ik dan nog heb:
- Welke motor ?
- Welke kleur ?
- Welke velgen ?

Ik heb (waarschijnlijk) dezelfde besteld: 308SW, Blanc Banquise, 1.6 BlueHDi 120, BLE, afneembare trekhaak, Rubis.
Bestel op 13/8, verwachte levertijd 15/11, nog geen definitieve levertijd (99999).

Als iedereen meteen zijn configuratie even zou noemen, wanneer hij zijn leverdatum meldt, dan zou dat fijn zijn. Leverdatum is afhankelijk van wat je precies besteld.
 
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.

Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.

Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.

Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.

Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback

Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.

Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!
 
driel24 zei:
@ente : Heb je die tik/kraak bij gewoon rijden op vlakke weg ?
Ik heb zo'n rare klonk alleen als ik van een verkeersdrempel rij.

30-09 naar garage voor nieuwe veren vóór en helpveren achter.

Bij mijn auto heb ik het idee, dat er ergens teveel spanning op de ophanging/dwarsarm zit. Door de zijwaartse krachten en op wegen waar het onderstel stijf hoort te zijn, komt dit probleem juist vaak voor.
 
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.

Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.

Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.

Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.

Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback

Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.

Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!

Geluid: metaal op metaal. Bizar.

Klantenservice: schofterig. Bizar in het kwadraat.
Die miep heeft a. zero verstand van customer service, b. is een hartloos tiep.

Maar bovenal is het een Peugeot probleem - ze kwakken domme dozen op een plek die je (veel) klanten kan kosten.
 
Opast zei:
DunDaveNL zei:
Gisteren een mailtje ontvangen van de dealer omtrent levertijd.

'Binnenkomst van de auto staat op eind oktober'. De auto is half augustus besteld. Ik ben benieuwd :T

De berichten hierboven omtrent de kraakjes, tikjes en andere geluiden baren me wel een beetje zorgen. Hopelijk komen er snel concrete oplossingen.
In eerste instantie geen idee wat voor auto je besteld hebt.

Maar na het bekijken van je eerste berichten (gelukkig waren er dat niet veel) ben ik er bijna uit wat voor auto je besteld hebt: 308SW, trekhaak, premium stoelen, camera.

De vraag die ik dan nog heb:
- Welke motor ?
- Welke kleur ?
- Welke velgen ?

Ik heb (waarschijnlijk) dezelfde besteld: 308SW, Blanc Banquise, 1.6 BlueHDi 120, BLE, afneembare trekhaak, Rubis.
Bestel op 13/8, verwachte levertijd 15/11, nog geen definitieve levertijd (99999).

Als iedereen meteen zijn configuratie even zou noemen, wanneer hij zijn leverdatum meldt, dan zou dat fijn zijn. Leverdatum is afhankelijk van wat je precies besteld.

Ik heb een 308 SW BlueHDI 120 BLE besteld in de kleur moka gris.
Opties: Premium stoelen, achteruitrijcamera, afneembare trekhaak.
 
@kilometervreter2014 : Dit is echt niet normaal.
Ga me bijna schamen dat we klagen over onze tikjes piepjes kraakjes. :cool:
 
En de dealer die doet dit straks af als een product eigenschap!

VWB bezoekjes aan de dealer, met mijn vorige Astra 1.4T 140PK (2010) ben ik daar in 4 jaar tijd, 38x geweest. En geen centje medeleven vanuit de leasemij, dealer of opel Nederland.
 
@driel @kmv2014 hebben jullie allemaal Emeraude 17" toevallig? Ik wel.
Vandaag contact gezocht met dealer. Weten van niets, ook niet van terugroepaktie.

Vroeger liepen hier nog wel een Peugeot mensen rond in dit topic met info. Blijft opvallend stil...
 
Hmmm, zou haast mijn bestelling cancellen na deze 'horror'-verhalen. Zou dat nog kunnen eigenlijk, nu de leverdatum nog op 99999 staat ?
 
Opast zei:
Hmmm, zou haast mijn bestelling cancelen na deze 'horror'-verhalen. Zou dat nog kunnen eigenlijk, nu de leverdatum nog op 99999 staat ?

is het koop of lease?

Zoiezo is het zeer lastig om onder de koop uit te komen indien gewenst.
Laat ik vooropstellen dat dat ook echt niet nodig is in mijn ogen.
Ik rijd vol plezier in de auto en ik vind het in z'n klasse een echte uitblinker. (1.6d 308SW BLE 17")
zelf heb ik de klappen nog niet mogen ervaren.
Zelf heb ik goed kennis van de automarkt als oud autoverkoper (niet bij Peugeot).

Als je de Bovag regels wilt volgen dien je de schade voor de leverancier "te vergoeden" dit is een x% van de waarde van de auto. (zie je eigen overeenkomst) als de datum nog op 9999 staat kan je proberen om aan te tonen dat de garage/Peugeot er geen schade van ondervinden maat dit is een uiterst taai traject.

Ik ben stiekem ook enig zins verbaasd door de houding van sommige forumleden.
Ik lees: Peugeot erkend een probleem en zegt te zoeken naar een oplossing.
Dit houd in dat er onderzoek gedaan moet worden > Dit kost tijd.
Dan maakt het niet uit hoe frequent je de garage bezoekt of de importeur belt.
Zelf werk ik ook met kapitaal goederen. ook hiermee kan het voorkomen dat iets niet naar wens gaat.
Het gaat dan niet zozeer om het probleem maar om de oplossing. laat deze dan ook gevonden worden.

Uiteraard snap ik de frustratie en ongemakken die ervaren worden. maar ik zie nergens dat Peugeot of Dealer aangeeft, "pech voor jou knul..."

@ RickM: Ik weet niet hoe de communicatie is verlopen, misschien weet "Miep" heel goed wat ze doet.
Als een klant gaat schelden of schreeuwen valt bij mij de hoorn weer in t toestel.
Als je t goede nieuws niet kan geven kan dit betekenen dat de klant boos blijft op dat moment. Dan kan je tientallen cursussen klantenservice doen en nog niks kunnen betekenen.

pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?
 
ENTE zei:
@driel @kmv2014 hebben jullie allemaal Emeraude 17" toevallig? Ik wel.
Vandaag contact gezocht met dealer. Weten van niets, ook niet van terugroepaktie.

Vroeger liepen hier nog wel een Peugeot mensen rond in dit topic met info. Blijft opvallend stil...

De standaard 16" van de 308SW BLE
 
driel24 zei:
ENTE zei:
@driel @kmv2014 hebben jullie allemaal Emeraude 17" toevallig? Ik wel.
Vandaag contact gezocht met dealer. Weten van niets, ook niet van terugroepaktie.

Vroeger liepen hier nog wel een Peugeot mensen rond in dit topic met info. Blijft opvallend stil...

De standaard 16" van de 308SW BLE

Thnx! Dan kunnen we SW of Hatchback schrappen. Evenals 17" of 16".

@Arw. Je hebt volkomen gelijk inzake de oproep tot kalmte. Helaas is 1500 km per week rijden met een op een pongoveer gelijkend voertuig geen pretje en stijgt de irritatie.
De melding dat men 'van niets weet' bij de dealer stelt dan helemaal niet gerust.:(
 
dj_ko zei:
Ik heb daar ook zitten kijken naar aftermarket velgen.
De velgen die ze daar hadden zien er zo uit:
SoP8y8w.jpg
Zo, die zien er goed uit! Mag ik vragen hoeveel goedkoper deze zijn, t.o.v. de originele peug velgen?

En betreft het lease? Zo ja, heb je dit overlegd aangezien het geen originele zijn? I.v.m. eventueel gezeik over schades/onderhoud door niet-origineel spul, zoals een paar pagina's terug benoemd werd?
 
Arw. zei:
pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?

Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.

Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.

VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.

full.jpg
 
Ik heb inmiddels 3000km gereden met mijn 308 HB BLP, mijn gemiddeld verbruik staat op 1:21. Wat een heerlijke comfortabele auto. De smeuïge diesel is een verademing bij de 1.2tdi, een verschil van dag en nacht. De vering vind ik een bijna perfecte mix van comfort en gevoel. Alleen de Focus vond ik beter maar dat is ook wel een klasse apart.

Alles werkt hier feilloos, geen gekraak, gepiep of echo's. Mijn enige opmerking is de beperkte weergave van de boordcomputer, gebrekkige voorkeursinstelling ten aanzien van de weergave en de ruitenwisser die ik elke rit op auto moet zetten.

Achteraf had ik als optie graag grafisch display achter de tellers willen hebben.
Al met al ben ik zeer tevreden.
 
ENTE zei:
Edit: krakende tekst, geen nieuws.:T


Ha, je hebt nog wel humor gelukkig !! ( ... als een boer met kiespijn wellicht... je bericht heb je inmiddels ook al 'gekraakt'.. )

Als je het filmpje met geluidsfragment van 'Kilometervreter2014' hoort, is dat hetzelfde als bij jouw 308 ?
Kan me heel goed voorstellen dat dat verschrikkelijk gaat irriteren.

Ik ben absoluut geen autotechnicus, maar het lijkt wel alsof er gewoon iets los zit, want bij elke beweging hoor je de metaalklikken.
Kan een loszittende bevestiging van die balk (torsiestaaf? ) zo, n soort geluid veroorzaken ... ?

Leest er een autotechnicus mee ?


( N.B.: Goed om te lezen dat de meeste forummers geen problemen ondervinden. Hopelijk bij jullie snel opgelost )
 
revolution-nl zei:
Ik heb inmiddels 3000km gereden met mijn 308 HB BLP, mijn gemiddeld verbruik staat op 1:21. Wat een heerlijke comfortabele auto. De smeuïge diesel is een verademing bij de 1.2tdi, een verschil van dag en nacht. De vering vind ik een bijna perfecte mix van comfort en gevoel. Alleen de Focus vond ik beter maar dat is ook wel een klasse apart.

Alles werkt hier feilloos, geen gekraak, gepiep of echo's. Mijn enige opmerking is de beperkte weergave van de boordcomputer, gebrekkige voorkeursinstelling ten aanzien van de weergave en de ruitenwisser die ik elke rit op auto moet zetten.

Achteraf had ik als optie graag grafisch display achter de tellers willen hebben.
Al met al ben ik zeer tevreden.

Ook hier een tevreden echo-, piep- en kraakloze 308 rijder met inmiddels 12.000 km op de teller en een verbruik van 4,5 l/100 km
Waar ik in het begin nog wat moeite had met de auto. parkeerrem gaat dit nu vloeiend. Ook merk ik dat ik niet meer automatisch de acc op 1,0s zet, op 80- en 100 km-wegen laat ik 'm lekker op 2,0s staan.
 
Hoi ik ben nieuw hier. Ik lees dat de meeste mensen 10 tot 12 weken moesten wachten na de bestelling. Niet de mensen van de pre order natuurlijk. Ik heb een witte 308 sw bleu line executive besteld op 16 juli. Kreeg een telefoontje dat hij begin oktober in productie gaat. En dat Peugeot waarschijnlijk begin november kan leveren. Ze weten niet wanneer hij naar Nederland getransporteerd wordt.
Heeft iemand al een goede memorystick met muziek gemaakt? Ik heb gelezen dat dit flac bestanden moeten zijn. Maar helemaal snappen wat er bedoeld wordt doe ik niet.
 
Ik ben het niet eens met de stelling dat lease rijders wegpiraten zijn. Die maar een zootje van het verkeer maken. Of racen. Bij ons op kantoor (geen lease maar bedrijfsauto,s) ontvangen we zelden boetes. Met mijn huidige 308 sw type 2008 1.6 benzine haal ik een gecombineerd gebruik van 1:14,2. Ik heb in al die tijd dat ik een bedrijfsauto heb nog geen ongelukken gehad. Staat nu toch 200.000 km op de teller. En er zijn er meer bij ons op kantoor.
 
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.

Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.

Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.

Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.

Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback

Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.

Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!

Ik begrijp de frustratie, maar in de eerste lijn van de klantenservice zitten niet de mensen die de problemen oplossen. Een brief schrijven naar Peugeot Nederland met de cd waar het filmpje op staat als bijlage is beter dan 10x bellen. Ze zijn dan verplicht om inhoudelijk te antwoorden en dat heb je dan op papier. Je hebt bovendien bewijs dat het probleem gemeld is.
 
ffocus08 zei:
ENTE zei:
Edit: krakende tekst, geen nieuws.:T


Ha, je hebt nog wel humor gelukkig !! ( ... als een boer met kiespijn wellicht... je bericht heb je inmiddels ook al 'gekraakt'.. )

Als je het filmpje met geluidsfragment van 'Kilometervreter2014' hoort, is dat hetzelfde als bij jouw 308 ?

Het tikje is exact hetzelfde.
Vervolgens hoor ik regelmatig een geluid als dit. Grappig bij een tekenfilm maar niet bij een nieuwe auto...:T

Lijkt wellicht te grappig deze post (is ie eigenlijk ook wel) maar het is 100% ernst.
Je schrikt je telkens het apezuur al de vering verschuift en de veer ruimte krijgt om te verspringen.:eek:



Opvallend genoeg gister en vandaag geen geluidjes. Had afgelopen week de kofferbak vol met zware spulletjes, blijkbaar heeft dat geholpen?
 
Megane1981 zei:
dj_ko zei:
Ik heb daar ook zitten kijken naar aftermarket velgen.
De velgen die ze daar hadden zien er zo uit:
SoP8y8w.jpg
Zo, die zien er goed uit! Mag ik vragen hoeveel goedkoper deze zijn, t.o.v. de originele peug velgen?

En betreft het lease? Zo ja, heb je dit overlegd aangezien het geen originele zijn? I.v.m. eventueel gezeik over schades/onderhoud door niet-origineel spul, zoals een paar pagina's terug benoemd werd?

Het betreft inderdaad lease, ik heb deze gewoon als accessoire op de offerte laten zetten, en de leasemaatschappij heeft dit gewoon overgenomen.
deze velgen kosten volgens de offerte 800,- met inruil van de standaard 16 inch velgen.

Ik heb overigens de auto nog niet besteld.... er loopt nu een diesel VS benzine discussie op het werk pff...
 
Mcsluis zei:
Arw. zei:
pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?

Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.

Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.

VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.

full.jpg

De originele 18 inch velgen vind ik zelf ook wel mooier, alleen zat het er kwa leasebudget helaas niet in. De standaard 16 inch velgen vond ik dan net wat te saai staan, vandaar dat ik voor deze heb gekozen :) Kwestie van smaak.
 
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Kilometervreter2014 zei:
Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.

Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.

Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.

Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.

Hierbij het filmpje van het probleem, het filmpje is gemaakt vanuit een smeerput. De auto werd door iemand bewogen om het geluid op te wekken. View My Video]Probleem peugeot 308 hatchback

Ik heb trouwens een Hatchback met 17 inch Emeraude velgen, dit voor de mensen die dachten dat het aan de 16 inch of de sw versie zou liggen.

Zonet heb ik met de klantenservice van Peugeot NL gebeld, maar ik ben door hun echt schandalig slecht te woord gestaan. Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat het niet het eerste probleem was, en dat ik gemiddeld elke 1000 km bij de garage ben geweest. Vraagt ze: wat wilt u dat ik doe? moet ik soms uw de dealer bellen met dit probleem? Vervolgens zegt ze die andere problemen zijn toch ook steeds verholpen, dus geeft dit maar wat tijd en dat word het wel weer opgelost. Dat ik voor het laatste probleem al 4 of 5 hele ochtenden mijn auto bij de garage heb moeten laten staan is blijkbaar normaal! Toen ik zei dat dit nou niet echt was wat ik had verwacht van mijn nieuwe auto, zegt ze ook nog eens lollig: Hij doet wat u er van kunt verwachten, alleen ook iets extra's. Wat een waardeloze klantenservice zeg!

Met een beetje goede geluidsmeter moet een Peugeot dealer toch exact kunnen achterhalen waar dit geluid vandaan komt en dit vervolgens oplossen. Lijkt mij niet al te moeilijk......toch?
 
dj_ko zei:
Mcsluis zei:
Arw. zei:
pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?

Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.

Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.

VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.

full.jpg

De originele 18 inch velgen vind ik zelf ook wel mooier, alleen zat het er kwa leasebudget helaas niet in. De standaard 16 inch velgen vond ik dan net wat te saai staan, vandaar dat ik voor deze heb gekozen :) Kwestie van smaak.

kwestie van smaak, ik weet het, maar toch een reactie. 18 inch vind ik echt te groot onder een 308. Belangrijkste reden is het comfort, maar ook visueel klopt 18 inch niet meer. De wielen worden namelijk niet groter, de wilekast wordt dus niet meer gevuld. Je krijgt dus elastiekbandjes en bij 18 inch is dat, vind ik, echt uit verhouding. Daarnaast zijn velgen te open. En dan vallen gelijk de in verhouding (te) kleine remschijven op.
Zelf zou ik dus maximaal 17 inch doen.
 
Ami zei:
dj_ko zei:
Mcsluis zei:
Arw. zei:
pas was er een oproep om een privé bericht te sturen naar iemand (ik weet zo snel niet meer wie het is) als je ook klachten ervaart, hoeveel mensen hebben hier tot nu toe op gereageerd?

Die oproep heb ik geplaatst m.b.t. de echo in de carkit. Ik wilde inventariseren hoeveel mensen hier last van hebben en wat voor apparatuur (Telefoon/audio) worden gebruikt. Ik heb hier welgeteld 0 PB's over ontvangen. Ik heb het tijdelijk opgelost met een headsetje.

Ik ben banger voor eventuele springveren en krakende draagarmen/onderstellen... ik hou mijn vingertjes gekruist. Ik kan mij niet voorstellen dat zulke problemen moeilijk te lokaliseren en op te lossen voor een dealer.... Echter ik verbaas men nergens meer over.

VWB de velgen hierboven,.. ik heb de originele 18inch (zwart) en daar vind ik deze structuur zeer goed uitkomen. Doordat dit 17" inch zijn, vind ik het te gedrongen en idd zeer aftermarket ogen. Ik zou dan liever kiezen om tijdelijk 16inch te rijden en originele 17" of 18" na te laten leveren.

full.jpg

De originele 18 inch velgen vind ik zelf ook wel mooier, alleen zat het er kwa leasebudget helaas niet in. De standaard 16 inch velgen vond ik dan net wat te saai staan, vandaar dat ik voor deze heb gekozen :) Kwestie van smaak.

kwestie van smaak, ik weet het, maar toch een reactie. 18 inch vind ik echt te groot onder een 308. Belangrijkste reden is het comfort, maar ook visueel klopt 18 inch niet meer. De wielen worden namelijk niet groter, de wilekast wordt dus niet meer gevuld. Je krijgt dus elastiekbandjes en bij 18 inch is dat, vind ik, echt uit verhouding. Daarnaast zijn velgen te open. En dan vallen gelijk de in verhouding (te) kleine remschijven op.
Zelf zou ik dus maximaal 17 inch doen.

Idd smaken verschillen.ik heb verschil tussen 17 en 18 inch niet eens gemerkt.En de saphir velgen zij gewoon erg mooi. De gt velgen trouwens ook maar die zullen wel een speciale prijs krijgen
 
de nieuwe 308 doet ook mee als police car:
(... nog maar heel weinig, niet meer voorbeelden gevonden... )

14961294038_137ae9db4e_m.jpg


14961283747_3255fc7067_m.jpg
 
IhB zei:
Na mijn eerst 1000 km met de Peugeot 308 mijn eerste bevindingen.

Ik kan mij nog helemaal niet vinden in de geschreven nadelen die ik op het forum tegenkom.
- ACC 2 seconden vind ik persoonlijk prettig. Dat deze iedere keer naar 2 seconden terugspringt vindt ik helemaal geen probleem. Zelfs prettig.
Ik pas de instellingen toch altijd aan de situatie / snelheid aan.
Bediening gaat ook snel. Al had ik even nodig om het door te krijgen.
- standaard geluidsinstallatie vind ik ook prima. Op de telefoon kan ik veel instellen.
- navigatie is oke. Ik ben nu enmaal een Waze fan. Dus navigeren doe ik met Waze in het binnenland.
Het enige nadeel is de aanduiding tussen de meters. Als ik bijvoorbeeld rem en de Cc springt uit, dan komt het navigatiescherm niet meer terug.
(Ik heb een kleurenscherm)
Ik heb wel een brodit telefoonhouder gekocht.
- Rijden is gewoonweg heerlijk. Peugeot schijnt hier zo ongeveer een patent op te hebben.
- interieurverlichting vind ik wel matig. Ik kan niet lezen met dit licht. Ook al staat dit op vol vermogen.
- airco nog geen problemen. Mooie optie om langzaam, normaal of snel op gewenste temperatuur te komen. (Automatische airco)
- er kan toch redelijk veel via het stuur bediend worden. Alleen jammer dat je niet door het adresboek kunt scrollen met het wieltje. Bij mij wordt dan iedere keer naar de radiozenders gesprongen.
- verbruik na 1000km. 1:20.

Dus tot nu toe prima auto.

Philip

Update na 2000 km.

Na 2000km de eerste puntjes van kritiek:
- ACC werkt niet echt naar behoren. Het systeem is goed. Bevindt je je echter binnen het detectiebereik en je schakeld de CC in. Dan wordt het opletten. De wagen trekt dan op ipv in te houden. Je moet dan echt op de rem gaan staan.
- internet via bluetooth tethering is een lachertje. Is zo langzaam dat het niet werkbaar is.
- soms hangt het systeem zich op. Na een inkomend gesprek hangt het scherm vast. Ik moet dan weer een gesprek starten zodat het scherm gereset wordt. Meestal bel ik dan de voicemail.
- armleuning schiet inderdaan vaak los. Je arm schiet dan naar voren of naar achteren.

Nu de mooie dingen.
- ACC is echt een uitvinding. (Op het puntje van kritiek na dan) Het liefst zet ik hem op twee seconden maar dat wordt niet altijd begrepen door mijn medeweggebruikers. De afstand is dan zo groot dat ik rechts wordt ingehaald.
- armleuning is lekker. Zeker de instelbare hoogte. (Ook hier op het puntje van kritiek na)
- dimbare achteruitkijkspiegel vindt ik werkelijk perfect. Achterligger -> groenig dimmen. Heerlijk, geen hinderlijke verblinding meer.
- rijden is zeker op de autoweg luxe. De combinatie met de ACC; de wegligging; kleine stuur; de rust. Het kan zelfs schelen om een kleine omweg te nemen via de autoweg. Het gebruik is door de ACC flink laag en het genot van GEEN rotondes is het waard.

Ik heb nog geen last van kraken en piepen. Heel af en toe als ik over een drempel rijd, hoor ik een geluid alsof ik over een losliggende stoeptegel rijd. Maar dat wordt niet erger.

Groet Philip.
 
Heeft iemand wellicht een foto van de 308 met 17" 'Saphir' velgen? Ben benieuwd hoe ze staan, lijkt me een mooi en comfortabeler alternatief.

Lees inmiddels ook al een tijdje mee. Twijfel nog tussen de 308 SW 1.6d BLE en de Volvo V40 D4. Voor het gezin is de 308 praktischer, maar zit 9 van de 10 keer alleen in de auto. De lekkere motor en erg goede stoelen en ergonomie van de V40 maken het lastiger dan ik had gehoopt...
 
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

Wat foto's:

fbf23ba6c51099460f972a590fbd0471.jpg


69cd8c6c5da26c91e3e058f54c67b711.jpg


f931ac034c6a6bcfd795a7ff47c3bb71.jpg


ff32a23bcb102500202324376201a649.jpg
 
Jeuris zei:
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.

Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf (y)
 
Kun je trouwens het gedrag van het wieltje/listknopje aanpassen ?
Ik wil graag door opgeslagen zenders scrollen.

Dat gaat nu alleen door op het scherm te drukken "opgeslagen zenders".
Het wieltje geeft alle zenders.
 
308 ipv 207cc zei:
Jeuris zei:
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.

Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf (y)

Thanks! ik had van de garage begrepen dat dit niet mogelijk was.
PS: ik ben net benaderd door onze wagenparkbeheerder met de vermelding dat er een terugroepactie is.
Als ik meer weet laat ik t horen.
 
driel24 zei:
Kun je trouwens het gedrag van het wieltje/listknopje aanpassen ?
Ik wil graag door opgeslagen zenders scrollen.

Dat gaat nu alleen door op het scherm te drukken "opgeslagen zenders".
Het wieltje geeft alle zenders.

Als je niet aan het wieltje draait, maar het wieltje indrukt, krijg je de opgeslagen zenders.
Dan pas aan het wieltje draaien en bevestigen door het wieltje in te drukken.

Ook hier geldt: Lees de handleiding. Het gaat om een functie die je een aantal jaren vrijwel dagelijks gebruikt. Dan kan een uurtje lezen weken van ergernis besparen.
 
Arw. zei:
308 ipv 207cc zei:
Jeuris zei:
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.

Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf (y)

Thanks! ik had van de garage begrepen dat dit niet mogelijk was.

Garages blinken ook niet uit in het lezen van manuals. Treurig maar waar. Zo krijgen heel wat klanten gewoon verkeerde informatie.
 
Absoluut een aanrader om de handleiding door te lezen van een nieuwe auto. Mijn nieuwe Cactus heeft praktisch hetzelfde systeem als de 308 en ben nu ik op de helft van de handleiding ben al een aantal handigheidjes rijker (y) En de rest van de handleiding die niet interessant voor je is blader je ook zo door heen.

Ander vraagje, aangezien er hier een hoop EBS-gebruikers zitten: in mijn Cactus zitten dezelfde versterker en subwoofer ingebouwd die je kunt bestellen in de 308. Ik heb het idee dat 1 van deze 2 componenten standaard een soort zachte pieptoon laat horen. Dit geluid hoor ik namelijk altijd als de auto op contact staat of als de motor draait. Het maakt niet uit of (het geluid) van de radio aan staat of dat bijv. de airco aan staat (ik had even het vermoeden dat het geluid daar vandaan kwam). Als ik het geluid van de radio op een normaal niveau heb staan hoor je het nog amper, maar irritant is het wel. Ik vraag mij af of dit veroorzaakt kan worden door 1 van de EBS componenten, bijv. omdat deze altijd aan staan als het contact is ingeschakeld?
 
Arw. zei:
308 ipv 207cc zei:
Jeuris zei:
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.

Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf (y)

Thanks! ik had van de garage begrepen dat dit niet mogelijk was.
PS: ik ben net benaderd door onze wagenparkbeheerder met de vermelding dat er een terugroepactie is.

Als ik meer weet laat ik t horen.

De brief van de garage/LM zojuist gelezen: Thema: ZUE - Thermostaathuis bevestiging controleren
Ik verwacht niet dat het met de "knal" op de achteras te maken heeft.
 
Ik ben van mening dat een systeem anno 2014 dusdanig moet functioneren dat je geen handleiding nodig moet hebben om het te snappen of om functies te ontdekken. De 308 is een fantastische auto maar ik vind de bc, multimedia en ergonomie niet heel erg intuïtief, daarnaast kan je weinig zaken personaliseren. Ik ben helemaal klaar met VAG producten maar ik moet (helaas) toegeven dat VAG dit op dit vlak echt een heel stuk beter doet.
 
revolution-nl zei:
Ik ben van mening dat een systeem anno 2014 dusdanig moet functioneren dat je geen handleiding nodig moet hebben om het te snappen of om functies te ontdekken. De 308 is een fantastische auto maar ik vind de bc, multimedia en ergonomie niet heel erg intuïtief, daarnaast kan je weinig zaken personaliseren. Ik ben helemaal klaar met VAG producten maar ik moet (helaas) toegeven dat VAG dit op dit vlak echt een heel stuk beter doet.

Ik ben van mening dat in auto's, waarin met steeds minder knoppen steeds meer functies worden verwacht, het onvermijdelijk is dat knoppen een dubbele of zelfs driedubbele functie hebben. Voor iets wat dagelijks gebruikt wordt gedurende enkele jaren is het dan een kleine moeite om goed na te lezen hoe e.e.a. werkt. Juist omdat je de aandacht voor het verkeer nodig hebt is het prettig dat er weinig knoppen met meerdere functies zijn. Ik rij nu ruim 2 maanden en 10.000km in de 308 en juist doordat je wat moet leren merk je na een tijdje dat het blindellings werkt. Intuïtief is vooral prettig voor iets wat je sporadisch gebruikt, je hoeft niets te onthouden maar kan er toch mee werken, al zal het aantal mogelijkheden wel beperkt zijn.
 
De (hightech) Benz-S heeft een instructieboek van Bijbelachtige proporties:
700 pagina's.
 
308 ipv 207cc zei:
(..)
Juist omdat je de aandacht voor het verkeer nodig hebt is het prettig dat er weinig knoppen met meerdere functies zijn. Ik rij nu ruim 2 maanden en 10.000km in de 308 en juist doordat je wat moet leren merk je na een tijdje dat het blindellings werkt. Intuïtief is vooral prettig voor iets wat je sporadisch gebruikt, je hoeft niets te onthouden maar kan er toch mee werken, al zal het aantal mogelijkheden wel beperkt zijn.

Zou dat 'blindelings' werken ook niet komen doordat jij, gezien het maandkilometrage, het 'geleerde' dagelijks in praktijk kan brengen? Door die herhaling blijft het geleerde aanwezig;)

Iemand die de 308 niet dagelijks gebruikt of incidenteel (andere bestuurder binnen het huishouden) zal daar misschien meer moeite mee hebben.

Ik weet niet of het zo goed is voor de verkeersveiligheid om, bij een 'gemiddelde' bestuurder(ster), te moeten nadenken over een knop die een 3-dubbele functie heeft..
 
revolution-nl zei:
Ik ben van mening dat een systeem anno 2014 dusdanig moet functioneren dat je geen handleiding nodig moet hebben om het te snappen of om functies te ontdekken. De 308 is een fantastische auto maar ik vind de bc, multimedia en ergonomie niet heel erg intuïtief, daarnaast kan je weinig zaken personaliseren. Ik ben helemaal klaar met VAG producten maar ik moet (helaas) toegeven dat VAG dit op dit vlak echt een heel stuk beter doet.

toen ik in een golf zat ik die ik had ingenomen(ex lease) kon ik alles bekijken ten opzichte van Peugeot.
ik zat in de auto en ik had juist een boekje nodig voor het navi scherm.
bij peugeot snap ik het direct.

het is ook net wat je bent gewend.

jij bent jaren VAG gewend, en ik ben jaren Peugeot gewend.
het is het zelfde als een telefoon, met apple en android bv.
 
308 ipv 207cc zei:
Jeuris zei:
Vorige week werd mijn ble afgeleverd met 17" emeraude. Tot nu toe erg tevreden.
Ps. weet iemand of je de scroll wieltjes op het stuur kunt aanpassen zodat je daarmee door je telefoonlijst kunt gaan?

"List" knop onder rechtse scrolwiel ingedrukt houden, dan verschijnt in het scherm de keuze tussen de contacten en recent gebelde nummers. met scrolwiel keuze maken en bevestigen door scrolwiel in te drukken.

Manual lezen is ook een optie.
Wel fraaie foto's overigens, net als de auto zelf (y)

Thanks voor de hulp!

Ik merk overigens dat ik nog ontzettend moet wennen aan de ergonomie met de standaard stoelen (voorheen VW passat). Ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk door de stoelen komt aangezien ik geen prettige zit positie kan vinden zonder last te krijgen van mijn onderrug (lengte 1.92m). Is dit herkenbaar met de standaard stoelen? Heeft iemand toevallig al eerder de standaard stoelen laten vervangen voor premium stoelen?
 
Eerder was de vraag gesteld om je auto configuratie en de verwachtte levertijd hier te melden.

Peugeot 308 SW, Allure 2.0 BlueHDi 150pk automaat 5D, Rich Oak.
Verder:

Denon HiFi geluidsysteem
Keyless Entry & Start
CD-speler
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
Pack Securité
Trekhaak afneembaar 7 polig

Verwachtte lever datum, week 44.
Besteld op 2 juli.
 
Jeuris zei:
Ik merk overigens dat ik nog ontzettend moet wennen aan de ergonomie met de standaard stoelen (voorheen VW passat). Ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk door de stoelen komt aangezien ik geen prettige zit positie kan vinden zonder last te krijgen van mijn onderrug (lengte 1.92m). Is dit herkenbaar met de standaard stoelen? Heeft iemand toevallig al eerder de standaard stoelen laten vervangen voor premium stoelen?

Dat bewijst maar weer hoe persoonlijk zoiets is. Ik had met mijn 1,90m in mijn Passat (te zachte) comfort stoelen en de lendesteun zat te laag, tegen mijn onderste ruggenwervel i.p.v. tegen de lende. De Golf was al een verbetering, maar voor mij zijn de (harde) standaard stoelen van de 308 juist ideaal.
 
Na aantal proefritjes in de Seat Leon ST, Skoda Octavia en Peugeot toch voor de 308 SW gekozen.
De volgende is vandaag besteld.

Peugeot 308 SW, BLE 1.6 BlueHDi 120pk Dark Blue.
Premium stoelen inclusief stoelverwarming
17" Rubis velgen
Trekhaak afneembaar

Geschatte leverdatum 19 december 2014.

Het wachten is begonnen.
 
Terug
Bovenaan