Peugeot 308 (SW p. 26)

ron.kraaijkamp zei:
DunDaveNL zei:
Is er hier iemand die zijn 308sw in augustus / half augustus heeft besteld en ook al een leverdatum heeft?

Ik heb de auto (308SW Allure, 2.0D, automaat) begin juli besteld en heb nog geen leverdatum. De LM houdt het op half 15 November. Mijn huidige contract loopt af op 16 November. Hoe toevallig...

Heb dezelfde auto eind juni besteld en volgens de LM zou hij in de week van 13-17 oktober geleverd gaan worden.
Vandaag voor het eerst de dealer gebeld voor een update en bleekt nog steeds voor die week gepland te staan.
Aftellen kan beginnen!

308 ipv 207cc zei:
senzje zei:
Jarno™ zei:
senzje zei:
senzje zei:
Kan er nou wel of geen DAB radio worden geluisterd in een 308? Als optie konden wij het niet kiezen (ook niet in de Configurator) en de dealer gaf ook aan dat Peugeot (nog) geen DAB radio had in de 308. Vanmiddag het boekje open gehad en daar staat wel degelijk het een en ander in m.b.t. DAB radio. Vreemd dus..
Overigens wel slecht als er niet voor DAB gekozen kan worden in deze tijd. Het zal toch de standaard gaan worden en alle vergelijkbare auto's van andere merken bieden het wel aan.

Ik quote mezelf maar even.. Iemand meer info mbt DAB(+)? In het boekje van de voorloop auto staat er dus wel degelijk het een en ander over in vermeld (een 308 HB, kaal model). In week 40 was de verwachte leverdatum, alleen de Rubis velgen waren twee weken geleden nog een probleem. Hopelijk zijn deze ook weer goed leverbaar tegen die tijd en kan de auto in week 41/42 worden opgehaald :)
Toen ik er bij de dealer naar vroeg werd ik glazig aangekeken. Ze wist niet eens wat het was, of beweerde dat in elk geval. Maar het zou er niet inzitten. Dit terwijl je dus een Citroen C4 Cactus of Picasso kunt krijgen met als optie DAB-radio. Ik had het er graag op gehad. Sterker nog, zag zelfs een Engelse review van de 308SW, weet de link even niet, waarin juist aandacht werd besteed aan de aanwezigheid (of optie, dat herinner ik me niet meer) van de DAB-radio. Met andere woorden, PSA heeft het, Peugeot kan het, maar Peugeot NL lijkt vooralsnog te besluiten dit niet te leveren.

Hmm ok thanks, vreemd dat ze het communiceren in de boekjes.
Helaas enkele missers van Peugeot in mijn ogen, evenals het ontbreken van stembesturing en een logische drank/blik houder (ook als je de armsteun gebruikt).
Maar zo zijn er altijd wel wat puntjes natuurlijk.. :p

DAB staat in de handleiding, zit niet in de auto. Peugeot: "Fout in de handleiding."
Volgens de handleiding wordt de stand van de buitenspiegels bij elektrische stoelverstelling in het geheugen gezet (vind ik ook heel logisch), in praktijk niet. Peugeot: "Fout in de handleiding."

Of er zit een ontzettende klojo bij Peugeot handleidingen te schrijven en wordt er niet gecontroleerd of het wel klopt wat hij schrijft, of de handleiding is wel goed en doen andere klojo's bij Peugeot alles wat eigenlijk wel in de auto had moeten zitten af met: "Fout in de handleiding."

Ik hou het op het laatste, dat is zowel letterlijk als figuurlijk de goedkoopste oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zelf dingen in een handleiding gaat verzinnen waarvan van tevoren niet is gezegd dat het er in moet staan.

Haha tsja, je kan wel eens gelijk hebben inderdaad ;)
Dank voor de info.

Wat betreft de leaserijder discussie; ik denk dat Quick grotendeels gelijk heeft. Tuurlijk zijn er mensen die er wel goed en zuinig mee omgaan, maar de collega's van mijn vriendin en collega's van mezelf bij mijn vorige werkgever heb ik toch vaak zat letterlijk anders horen zeggen hoor. Kreten als "ach, hoef ik toch niet te betalen" en "lekker afraggen, krijg binnenkort toch weer een nieuwe.." enz. heb ik vaak genoeg gehoord. Dat heb ik nog niemand over zijn of haar eigen privé auto van 30k horen zeggen hoor.
@Ente: je eigen comments wel eens terug gelezen? Je bent gruwelijk irritant zo nu en dan.. (en dan te bedenken dat ik hier pas sinds enkele weken mee lees).

Dankje!

Loop hier pas een jaar of negen rond, wellicht dat het zal wennen.:-D
Tot die tijd veel sterkte kerel.

Leaserijdersdiscussie:

Dom volk als je zo met een auto omgaat. Begrijpen niet dat ze er zelf op afgerekend worden.

Ik had ook eens een werknemer die zo met zijn auto van de zaak omging. Nooit wassen, deuren dichtgooien terwijl de gordelgesp er nog tussen zat, kinderwagen er in pleuren met overal krassen daardoor. Was niet eens een leaseauto, maar een door mijn bedrijf gekochte auto. Bij zijn ontslag heeft die mentaliteit een ZEER belangrijke rol gespeeld, hij kreeg geen cent mee. De sukkel. Was trouwens een Peug 308.

senzje zei:
@Ente: je eigen comments wel eens terug gelezen? Je bent gruwelijk irritant zo nu en dan.. (en dan te bedenken dat ik hier pas sinds enkele weken mee lees).

Ente, diverse anderen en ondergetekende lezen dit topic al vanaf dag 1. Hoewel Ente zijn tact af en toe te wensen over laat, heeft hij in zijn reactie op jouw vraag mijn inziens wel gelijk. Het is namelijk uber irritant om continue dezelfde vragen te lezen waarop op verschillende pagina's het antwoord is te lezen. Daarnaast is veel ook uit te brochure, handleiding te halen. Zulke vragen rieken naar luiheid en voegen doorgaans weinig toe. Ik snap ook wel dat 95 pagina's doorlezen een pittige klus is, en dat de autoweek zoekfunctie ook te wensen over laat. Maar zou wel fijn zijn als er wat meer voorwerk gedaan wordt voordat alles maar op het forum geplempt wordt.

Anderzijds.. inmiddels bestaat dit topic uit een aantal type posts;
* Ik heb mijn auto besteld dit is mijn config
* Ik heb mijn auto binnen dit zijn de foto's
* Ik heb nu 150 km gereden en ik heb een echo, vibratie in de deurpanelen, een echo, of ik ben gebeld voor een terugroep actie.
* Ik stel een vraag die al 10x eerder is gesteld
* Ik geef een antwoord op een vraag die al 10x eerder is gesteld
* Ik geef geen antwoord maar tik je op de vingers

Als je een van deze posts niet wil lezen, kan je ook gewoon wegblijven. (Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen :-) )
Tegenwoordig kom ik hier enkel nog om op de hoogte te blijven van de laatste defecten en bijbehorende oplossingen.

Vandaag brief gekregen van de LM dat de levering is vervroegd van week 43 naar week 40 (had de dealer mij ook al aangegeven). Het duurt in ieder geval niet lang meer. Besteld begin juni, 308 HB BLP met standaard opties.

Durashift zei:
QuiCk01 zei:
(..)

Ik heb een achtergrond in dit wereldje en denk dus te kunnen concluderen dat dit zo is. Welke kennis heb jij dat dit niet zo is?
Ik zou dolgraag willen dat ik ongelijk had en mijn conclusie op basis van mijn ervaringen onjuist is, dus mocht je er onderzoeken naar hebben zou ik die graag lezen. (tu)

Zoals ik jouw bijdragen lees.. is jouw (voor)oordeel slechts gebaseerd op jouw ervaring uit een verleden (jaren 80 / 90?)
Wat is jouw wetenschappelijke bijdrage?
Ook ik ken het 'lease' wereldje en ja, er komen soms smerige auto's retour of er zijn onverklaarbare technische mankementen waarvan je vermoedt dat de gebruiker ondeskundig is.. Maar goed, dat kan net zo goed een IT nerd zijn (om een ander stereotype aan te halen).
Of menig 'bouwvakkers busje' wordt uitgewoond ingeleverd na 7 jaar dienstverband.. mag het?

'Onderzoeken' om aan te tonen dat theoretisch verbruik afwijkt ten opzichte van werkelijkheid zijn er de laatste tijd genoeg geweest (brandstofkaart leveranciers bijvoorbeeld). Ook daarin zullen verschillen zijn.. de 'bouwmanager' met een Outlander EV die elke week een werkkar aankoppelt.. is ook niet echt bezig de auto te gebruiken waarvoor ie bedoelt is.. ;)

Mijn ervaringen zijn van de afgelopen 10 jaar, zeer recent dus. Ook heb ik dusdanig veel mensen gesproken dat zelfs bij een eventuele steekproef de populatie groot genoeg had geweest. Wetenschappelijk kan ik het dus nog niet noemen, maar toch geloofwaardiger dan jouw mening hier.
Ik denk echt dat jullie het te rooskleurig inzien. Noem mij nu eens waar jouw mening op gebaseerd is, want daar heb ik nog niks over gelezen.
De reactie op de onderzoeken waar jij mee aankomt raakt kant noch wal, aangezien ze helemaal niet gaan over de discussie die wij hebben.

Denk voorbeeld aan de zaterdagmiddag op de sportclub waarbij wordt geroepen: Ik rijd wel, ik rijd toch gratis met de auto van de zaak. Dat zegt in eerste instantie niets over het individueel verbruik, maar wel over de mindset van de bestuurders.

Het quoten werkt waardeloos op AW dus even een reactie op de rest van de tekst:

Ik ben overigens zwaar tegen het meten en vergelijken zolang er geen bewust misbruik gemaakt wordt, puur omdat de vergelijkingen bijna nooit 1-1 kloppen in deze situatie. Bovendien: waarom moet iedereen even zuinig rijden?
Situaties als niet opladen van een elektrische/hybride auto of het voltanken van de auto van de vrouw vallen hier dus buiten.

Ironisch overigens dat jij praat over stigmatiseren en vervolgens mijn reactie anders doet laten voorkomen dan ik hem opschreef. Ik praat gewoon in meervoud en dus van uitzonderingen, wat er als in een leasemarkt als Nederland heel wat kunnen zijn, terwijl jij praat over "een uitzondering".

Mcsluis zei:
senzje zei:

Ente, diverse anderen en ondergetekende lezen dit topic al vanaf dag 1. Hoewel Ente zijn tact af en toe te wensen over laat, heeft hij in zijn reactie op jouw vraag mijn inziens wel gelijk. Het is namelijk uber irritant om continue dezelfde vragen te lezen waarop op verschillende pagina's het antwoord is te lezen. Daarnaast is veel ook uit te brochure, handleiding te halen. Zulke vragen rieken naar luiheid en voegen doorgaans weinig toe. Ik snap ook wel dat 95 pagina's doorlezen een pittige klus is, en dat de autoweek zoekfunctie ook te wensen over laat. Maar zou wel fijn zijn als er wat meer voorwerk gedaan wordt voordat alles maar op het forum geplempt wordt.

Anderzijds.. inmiddels bestaat dit topic uit een aantal type posts;
* Ik heb mijn auto besteld dit is mijn config
* Ik heb mijn auto binnen dit zijn de foto's
* Ik heb nu 150 km gereden en ik heb een echo, vibratie in de deurpanelen, een echo, of ik ben gebeld voor een terugroep actie.
* Ik stel een vraag die al 10x eerder is gesteld
* Ik geef een antwoord op een vraag die al 10x eerder is gesteld
* Ik geef geen antwoord maar tik je op de vingers

Als je een van deze posts niet wil lezen, kan je ook gewoon wegblijven. (Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen :-) )
Tegenwoordig kom ik hier enkel nog om op de hoogte te blijven van de laatste defecten en bijbehorende oplossingen.

En om op vingertjes te tikken 8-):D

308 ipv 207cc zei:
...
DAB staat in de handleiding, zit niet in de auto. Peugeot: "Fout in de handleiding."
Volgens de handleiding wordt de stand van de buitenspiegels bij elektrische stoelverstelling in het geheugen gezet (vind ik ook heel logisch), in praktijk niet. Peugeot: "Fout in de handleiding."

Of er zit een ontzettende klojo bij Peugeot handleidingen te schrijven en wordt er niet gecontroleerd of het wel klopt wat hij schrijft, of de handleiding is wel goed en doen andere klojo's bij Peugeot alles wat eigenlijk wel in de auto had moeten zitten af met: "Fout in de handleiding."

Ik hou het op het laatste, dat is zowel letterlijk als figuurlijk de goedkoopste oplossing. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zelf dingen in een handleiding gaat verzinnen waarvan van tevoren niet is gezegd dat het er in moet staan.

In sommige landen is DAB wel leverbaar, dus wat dat betreft is het wel logisch dat het opgenomen is in het boekje. In principe zijn alle in alle landen leverbare opties beschreven. (Is ook verplicht vanuit CE-richtlijnen). Er staat ook altijd de disclaimer bij "volgens uitvoering". Behalve de mensen die echt een "full options" 308 hebben is er dus altijd wel iets in het boekje beschreven wat je niet hebt. Ze maken natuurlijk niet voor elk land of uitvoering een apart boekje, zo werkt dat niet.

Blijft nog wel even het puntje van de buitenspiegels i.c.m. elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, dat is wel vreemd, mijn 11 jaar oude 406 had ook al dat de buitenspiegels "meedoen" met het geheugen.

@QuiCk01
Ik weet niet precies waar je heen wilt in deze (enigszins off-topic) discussie.
In ieder geval zijn jouw laatste 2 alinea's tekst niet van mij.

Naar mijn idee kan je in mijn antwoord lezen dat ik mijn mening baseer op mijn eigen ervaring 'in het leasewereldje'.

En ja, Marktplaats had nooit zo'n succes kunnen worden door al die 'tankpas' rijders die in het weekend 'voordelig' een aankoop ophalen aan de andere zijde van ons mooie land:T

Hans406 zei:
In sommige landen is DAB wel leverbaar, dus wat dat betreft is het wel logisch dat het opgenomen is in het boekje. In principe zijn alle in alle landen leverbare opties beschreven. (Is ook verplicht vanuit CE-richtlijnen). Er staat ook altijd de disclaimer bij "volgens uitvoering". Behalve de mensen die echt een "full options" 308 hebben is er dus altijd wel iets in het boekje beschreven wat je niet hebt. Ze maken natuurlijk niet voor elk land of uitvoering een apart boekje, zo werkt dat niet.

Je hebt gelijk. Toch is het wel een raar punt in deze, individuele, digitale tijd. De opbouw van zo'n boek zou je toch op één of andere manier moeten kunnen rubriceren per leveringsland. Dat is het al deels, want het is slechts in 1 taal geschreven..

De manual van je telefoon is in de meeste gevallen meertalig en dus meer generiek;)

Maar goed, als het boekje er wel over schrijft dan zou e.e.a misschien toch softwarematig aan te sturen moeten zijn.. Wellicht een of andere update?
Het zou PE NL sieren (althans, de callcenter medewerk(ster) om daar eens ff in te duiken en werk van te maken. Dan ga je je klant écht helpen.
Maar ja, men zal wel druk zijn met krakende geluiden vanuit het achteronder :}

QuiCk01 zei:
Durashift zei:
QuiCk01 zei:
(..)

Ik heb een achtergrond in dit wereldje en denk dus te kunnen concluderen dat dit zo is. Welke kennis heb jij dat dit niet zo is?
Ik zou dolgraag willen dat ik ongelijk had en mijn conclusie op basis van mijn ervaringen onjuist is, dus mocht je er onderzoeken naar hebben zou ik die graag lezen. (tu)

Zoals ik jouw bijdragen lees.. is jouw (voor)oordeel slechts gebaseerd op jouw ervaring uit een verleden (jaren 80 / 90?)
Wat is jouw wetenschappelijke bijdrage?
Ook ik ken het 'lease' wereldje en ja, er komen soms smerige auto's retour of er zijn onverklaarbare technische mankementen waarvan je vermoedt dat de gebruiker ondeskundig is.. Maar goed, dat kan net zo goed een IT nerd zijn (om een ander stereotype aan te halen).
Of menig 'bouwvakkers busje' wordt uitgewoond ingeleverd na 7 jaar dienstverband.. mag het?

'Onderzoeken' om aan te tonen dat theoretisch verbruik afwijkt ten opzichte van werkelijkheid zijn er de laatste tijd genoeg geweest (brandstofkaart leveranciers bijvoorbeeld). Ook daarin zullen verschillen zijn.. de 'bouwmanager' met een Outlander EV die elke week een werkkar aankoppelt.. is ook niet echt bezig de auto te gebruiken waarvoor ie bedoelt is.. ;)

Mijn ervaringen zijn van de afgelopen 10 jaar, zeer recent dus. Ook heb ik dusdanig veel mensen gesproken dat zelfs bij een eventuele steekproef de populatie groot genoeg had geweest. Wetenschappelijk kan ik het dus nog niet noemen, maar toch geloofwaardiger dan jouw mening hier.
Ik denk echt dat jullie het te rooskleurig inzien. Noem mij nu eens waar jouw mening op gebaseerd is, want daar heb ik nog niks over gelezen.
De reactie op de onderzoeken waar jij mee aankomt raakt kant noch wal, aangezien ze helemaal niet gaan over de discussie die wij hebben.

Denk voorbeeld aan de zaterdagmiddag op de sportclub waarbij wordt geroepen: Ik rijd wel, ik rijd toch gratis met de auto van de zaak. Dat zegt in eerste instantie niets over het individueel verbruik, maar wel over de mindset van de bestuurders.

Het quoten werkt waardeloos op AW dus even een reactie op de rest van de tekst:

Ik ben overigens zwaar tegen het meten en vergelijken zolang er geen bewust misbruik gemaakt wordt, puur omdat de vergelijkingen bijna nooit 1-1 kloppen in deze situatie. Bovendien: waarom moet iedereen even zuinig rijden?
Situaties als niet opladen van een elektrische/hybride auto of het voltanken van de auto van de vrouw vallen hier dus buiten.

Ironisch overigens dat jij praat over stigmatiseren en vervolgens mijn reactie anders doet laten voorkomen dan ik hem opschreef. Ik praat gewoon in meervoud en dus van uitzonderingen, wat er als in een leasemarkt als Nederland heel wat kunnen zijn, terwijl jij praat over "een uitzondering".

Niets is zo zwart-wit als je wellicht zou denken. Ik ben zelf leaserijder en durf mezelf best zuinig te noemen op mijn leaseauto. Ik ken ook de collega's die een leaseauto misbruiken en er een zooitje van maken, ik zal de laatste die zal ontkennen dat er mensen zijn die er zo mee omgaan. Enorm storend vind ik dat ook. Daartussen zit wel nog een grote groep mensen die er vrij normaal mee omgaan en waarbij de leaseauto aan het einde van de looptijd er nog best acceptabel bij staat (als je het af zet tegen het intensieve gebruik).

Wat ik absoluut niet onder misbruik van een leaseauto vind horen is het rijden 'omdat de bestuurder toch een tankpas heeft'. Dit is een afspraak in de arbeidsvoorwaarden tussen de berijder en zijn werkgever en heeft niks te maken met het al dan niet zuinig zijn op je auto. Als een werkgever het acceptabel vind dat zijn werknemer dat doet, waarom zou jij er als buitenstaander dan over oordelen? Ik rijd ook stad en land af in mijn vrije tijd als ik dat wil, maar dat betekend niet dat ik mijn auto verwaarloos. De mindset van de bestuurder, in dit geval ik, is dat ik gebruik maak van de arbeidsvoorwaarden die mij geboden worden. Of wou jij zeggen dat jij het loon wat je aan het einde van de maand over houd weer inlevert bij je baas?

@ ENTE: terug in je hok :?!

Hans406 zei:
308 ipv 207cc zei:
...

Blijft nog wel even het puntje van de buitenspiegels i.c.m. elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, dat is wel vreemd, mijn 11 jaar oude 406 had ook al dat de buitenspiegels "meedoen" met het geheugen.

Met alle respect, maar Peugeot Nederland noemt het zelf een fout in de handleiding. En nu pretendeert u het beter te weten dan Peugeot Nederland.
Als bepaalde (logische) opties volgens de handleiding te leveren zijn, dan horen ze er ook in te zitten.
als door (verkeerde) zuinigheid of inkoopbeleid opties toch niet in de auto zitten, dan moet de handleiding daar ook op worden aangepast, want wat je aan financiële besparing wint, verlies je minstens 2x aan verontwaardiging en ontevredenheid.
Gezien het taalgebruik is de handleiding geen automatische vertaling, maar echt in het Nederlands geschreven. Dan kun je ook de moeite nemen om de handleiding na te kijken en waar nodig aan te passen. Anders hoeft Peugeot Nederland het zelf toch ook geen "fout" te noemen.

Zo verder nog iemand inhoudelijk iets te melden ,dat het instructie boekje niet klopt weten we wel
Dat lease rijders op hun auto wachten weten we ook,

Probleem van rammel in het onderstel of voorstel lijkt zich uit te breiden,
Torderen waardoor wrijving en hoorbaar gekraak tussen de deurrubbers

Ik denk dat er nog wel meer kinderziektes naar voren zullen komen dat heb je bij ieder nieuw model

Hermann zei:
Zo verder nog iemand inhoudelijk iets te melden ,dat het instructie boekje niet klopt weten we wel
Dat lease rijders op hun auto wachten weten we ook,

Ik denk dat er nog wel meer kinderziektes naar voren zullen komen dat heb je bij ieder nieuw model

U heeft plaatsgenomen in de ballotagecommissie die bepaalt wat wel en wat niet inhoudelijk is?
Kunt u een lijstje publiceren wat u interesseert? Dan weet de rest meteen waar ze niet meer over mogen schrijven.

Hermann zei:

Heb ik ook...
Kunnen we die rubbers niet insmeren met "iets" ?

mlommers zei:
mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

gister middag voor langs de dealer geweest, natuurlijk juist op dat moment niet te reproduceren. Afgesproken om maandag morgen nogmaals langs te komen. Ik merk zelf ook dat het bij het begin van de rit sneller/vaker voorkomt dan aan het einde van de rit. Hopelijk wordt het maandag vervolgd.

@mlommers:
Is er bij jou al iets bekend over dit geluid? Ben erg benieuwd, heb het nu ook een aantal keer mogen vernemen. Lijkt inderdaad wel eerder te gebeuren bij een koude(re) motor. Nu 7000 km op mijn SW diesel staan. Alvast super bedankt voor je/jullie reactie(s).

Accountmanagers/vertegenwoordigers zijn overigens over het algemeen het ergste, die jagen echt door tot 5-6000 toeren in hun VW Polo
Bij hun gaat tijd nu eenmaal vaak voor kosten. De kosten worden door de werkgever vergoed, in die extra tijd kunnen ze nog proberen een bonus binnen te halen.

theofiel.gif

Dit is nog peanuts, je moet hem eens in het echt meemaken. :T

WOF

https://www.peugeot-meeting.nl/forum/index.php?sid=38d5fdc3159782e9e9778d058ed43f0c

word iets minder gebruikt maar wel ingedeeld,

verder mag voor mij een ieder schrijven wat hij kwijt wil,
maar commentaar naar en over elkaar is snel geleverd

Gezien de overvloed aan mensen hier die maar geen levertijd terug krijgen (code 9999) toch maar even geïnformeerd bij mijn dealer. Ik kreeg van hem het volgende terug:

-------------------
De bestelling van uw auto staat op dit moment op week 41. Week 41 zal de week zijn wanneer de auto bij ons binnenkomt.
Naar verwachting kunnen wij uw nieuwe auto in week 42 aan u afleveren. Week 42 is de week van 13 t/m 18 oktober.
Let wel op dit is een verwachte leverdatum deze kan uiteindelijk afwijken.
-------------------

Ik heb hem besteld op 18-08 (week 34) als dit echt zo blijft dan vind ik 8 weken behoorlijk snel. Het snelst van alle nieuwe auto's welke ik tot nu toe heb gehad.

Om wat voor auto gaat het ? HB / SW ? Wat voor motor ? En wat voor kleur ? Nog speciale opties ?

Al die zaken zijn bepalend voor de de levertijd.

Die van mij is besteld op 13/8 en verwachte leverdatum 15/11.
SW, 1.6 BlueHdi, wit (Blanc Banquise), rubis, premium stoelen.

Opast zei:
Om wat voor auto gaat het ? HB / SW ? Wat voor motor ? En wat voor kleur ? Nog speciale opties ?

Ik heb het volgende besteld:

HB Allure, 1.6 BlueHDI, Gris Artense, Aftermarket 17" welke heeeeel erg lijken op de Saphir, Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, Denon Hi-fi geluidssysteem, Keyless entry & start, Pack Sécurité, Trekhaak met afneembare kogel.

Denk dat het pijnpunt bij de velgen liggen. In eerst instantie wilde ik ook de Rubis-velgen hebben maar meerdere dealers hebben mij gewaarschuwd dat deze slecht leverbaar waren/zijn. Het zou dus zomaar kunnen dat je auto er half oktober wel is maar de velgen nog niet....

koektrommel zei:
Denk dat het pijnpunt bij de velgen liggen. In eerst instantie wilde ik ook de Rubis-velgen hebben maar meerdere dealers hebben mij gewaarschuwd dat deze slecht leverbaar waren/zijn. Het zou dus zomaar kunnen dat je auto er half oktober wel is maar de velgen nog niet....

Nee, pijnpunt ligt niet bij de velgen, ook niet bij de stoelen. Ik heb de standaard 16" velgen en de standaard stoelen. En met een bestelling in de eerste helft van juli en een voorlopige indicatie van eind oktober. Vond de uitleg een stukje terug dat dit met kleuren te maken heeft nog een logischer uitleg.

ff iets anders.. het is op deze pagina's menigmaal voorbij gekomen hoe het logo en tekstschildjes van de leeuw te verwijderen..

Ik kwam onderstaand filmpje tegen.. vanaf 2:35 kan je zien hoeveel 'moeite' het de fabrikant (VW in dit geval) kost om zo'n schildje te plakken..
Er komt een heuse mal aan te pas en het is écht handwerk.;)

Zonde om dit er na aflevering weer af te 'flossen'

:}

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JhPtvOGR_vA

Het betreft hier de bouw van de E-Golf.. Komt best nog wat handwerk aan te pas, zo te zien(tu)

Beste forumleden,

Ik ben sinds enige maanden in het bezit van een 308 SW (BLE 1.6 dark blue) en lees al enige tijd dit forum. Ik heb diverse zinvolle tips voorbij zien komen. Dank daarvoor.

Net als bij diverse andere leden ervaren ook mijn gesprekspartners regelmatig een echo. Ik ben hiervoor deze ochtend bij de dealer geweest. Onderstaand de ervaring:

Zodra de EBS versterker is los gekoppeld, is de echo weg. Advies dat de dealer vanuit EBS kreeg, is om op de telefoon het BT volume laag te zetten (eens kijken hoe dit precies in te stellen is). EBS zou hier goede ervaringen mee hebben.

Mocht dit geen resultaat hebben, dan overweeg ik maar eens een weekje zonder versterker rijden, om te zien of dit effect heeft. Niet dat dat de definitieve oplossing is, maar dan is wel te bepalen wat de invloed van de EBS versterker is.

Voor de liefhebbers:
308 SW 1.6 BLE Dark Blue
Redelijk standaard uitvoering met paar opties/accessoires:
Premium stoelen
Afneembare trekhaak
EBS versterker
Eind april besteld, eind juni geleverd.

New308SW zei:
Beste forumleden,

Ik ben sinds enige maanden in het bezit van een 308 SW (BLE 1.6 dark blue) en lees al enige tijd dit forum. Ik heb diverse zinvolle tips voorbij zien komen. Dank daarvoor.

Net als bij diverse andere leden ervaren ook mijn gesprekspartners regelmatig een echo. Ik ben hiervoor deze ochtend bij de dealer geweest. Onderstaand de ervaring:

Zodra de EBS versterker is los gekoppeld, is de echo weg. Advies dat de dealer vanuit EBS kreeg, is om op de telefoon het BT volume laag te zetten (eens kijken hoe dit precies in te stellen is). EBS zou hier goede ervaringen mee hebben.

Ik heb dit in een eerdere post al aangegeven.
Mijn ervaring is dat als je het volume van je telefoon zachter zet en van je carkit harder (indien nodig) de echo verdwijnt.
Heb er overigens vaak geen last van. Volgens mij ligt het ook aan het type telefoon (Iphone vaak) van de beller!

koektrommel zei:
Opast zei:

HB Allure, 1.6 BlueHDI, Gris Artense, Aftermarket 17" welke heeeeel erg lijken op de Saphir, Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking, Denon Hi-fi geluidssysteem, Keyless entry & start, Pack Sécurité, Trekhaak met afneembare kogel.

Waar heb jij hem besteld? autopalace zwolle toevallig?
Ik heb daar ook zitten kijken naar aftermarket velgen.
De velgen die ze daar hadden zien er zo uit:
SoP8y8w.jpg

dj_ko zei:
koektrommel zei:
Opast zei:

SoP8y8w.jpg

Ik heb ze al zien liggen bij meerdere garage's. Is gewoon een slimme velgenboer mee bezig geweest.
(Ik heb ze met de grijze lak er onder zitten, bij de zwarte auto vind ik dat mooier)
De mijne komen uit de regio Dordrecht-Gorinchem

TH308SW zei:
mlommers zei:
mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

gister middag voor langs de dealer geweest, natuurlijk juist op dat moment niet te reproduceren. Afgesproken om maandag morgen nogmaals langs te komen. Ik merk zelf ook dat het bij het begin van de rit sneller/vaker voorkomt dan aan het einde van de rit. Hopelijk wordt het maandag vervolgd.

@mlommers:
Is er bij jou al iets bekend over dit geluid? Ben erg benieuwd, heb het nu ook een aantal keer mogen vernemen. Lijkt inderdaad wel eerder te gebeuren bij een koude(re) motor. Nu 7000 km op mijn SW diesel staan. Alvast super bedankt voor je/jullie reactie(s).

Afgelopen week in het buitenland gezeten, ik dacht, een mooi moment voor de garage om het probleem te verhelpen. Ik heb ze naar volgende punten laten kijken:

- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor! (inmiddels ook 1 maal gehoord na opschakelen 3e verscnelling en 2x na opschakelen 5e versnelling.)
- Na enkele 100 meters rijden voel ik een klein tikje in het gas pedaal alsof er iets aan of los gekoppeld wordt.
- Bij koude motor/versnellingsbak maakt het schakelen naar 2e versnelling aanzienlijk meer geluid dan gebruikelijk.

Zojuist mijn auto weer opgehaald bij de peugeot garage. Het probleem (volgens de receptioniste alle 3 de aangegeven punten) wel erkend, echter aangeraden wordt om er mee verder te rijden totdat/zodat het erger wordt. Het probleem is ook bekend bij Peugeot NL en blijkbaar zijn ze het in Frankrijk aan het analyseren. Kortom afgelopen week is er "niets" aan mijn auto gebeurd. Het probleem is wel waargenomen door de monteur. Mochten iemand anders wel weten wat het is of opgelost zijn dan hoor ik het graag.

Ben je lekker mee.. Nu ja, in ieder geval wel geborgd dat als je Peugeot Assistance nodig hebt, er geen verwijt te maken valt tot 'het met een gebrek doorrijden' ;)

mlommers zei:
- Na enkele 100 meters rijden voel ik een klein tikje in het gas pedaal alsof er iets aan of los gekoppeld wordt.
.

Deze heb ik ook, bij elke koude start
Had zelf het idee dat het niets bijzonders was....

Arw. zei:
dj_ko zei:
koektrommel zei:
Opast zei:

Ik heb ze al zien liggen bij meerdere garage's. Is gewoon een slimme velgenboer mee bezig geweest.
(Ik heb ze met de grijze lak er onder zitten, bij de zwarte auto vind ik dat mooier)
De mijne komen uit de regio Dordrecht-Gorinchem

Ik heb ze ook in grijs/antraciet besteld. Glimmend zwart vind ik zelf niet mooi. Ik heb de auto speciaal hiervoor in Aalsmeer besteld, anders had ik Rubis velgen genomen.

ZKkzoBQ.jpg

driel24 zei:
mlommers zei:
.

Yes, ook hier het geval.
Vind dit niet storend of zo. Voelt alleen vreemd.

Sinds deze week heb ik 'last' van onderstaande problemen (3850km gereden):
- Lichtsensor stuk?. De navigatie blijft in nachtmodus en de koplampen blijven branden (automatisch aan ingeschakeld)
- Tijdens sommige ritten doet de 'eco stand' het niet. Het lampje brand heel kort en de motor slaat niet af.

Ondertussen al iemand met de oplossing of meer informatie voor het veer/onderstel probleem hier?
Vanmiddag schrok nota bene een fietser zich een hoedje. De veer knalde weer eens heftig juist toen ik voorbij kwam. Hij keek ook zeer verbaast naar de auto van het jaar.

Mr Relax zei:
- Tijdens sommige ritten doet de 'eco stand' het niet. Het lampje brand heel kort en de motor slaat niet af.

Klopt. Waarschijnlijk heeft de auto op dat moment zijn energie nodig (koude of juist zeer warme motor icm climate control)

VroemVroemVroem zei:
driel24 zei:
mlommers zei:
.

Yes, ook hier het geval.

Klopt. Bij mijn 308 SW ook. Iedere dag opnieuw.
Naast alle tikken, piepjes, kraakjes en knallen is dat de meest voorspelbare en minst irritante.

Maar vreemd is het wel.

ENTE zei:
VroemVroemVroem zei:
driel24 zei:
mlommers zei:
.

Yes, ook hier het geval.

Klopt. Bij mijn 308 SW ook. Iedere dag opnieuw.
Naast alle tikken, piepjes, kraakjes en knallen is dat de meest voorspelbare en minst irritante.

Maar vreemd is het wel.

Het is inderdaad niet storend maar aangezien niemand kan vertellen wat het is wil ik het wel weten... :-)

ENTE zei:

Heb je nou nog steeds geen nieuwe schokdempers gekregen? Of is het wachten nog steeds op de zgn. afstandsbusjes? Beide zijn toch geen heel bijzondere onderdelen, die moeten met uiterlijk twee dagen wel binnen zijn.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er 15.000 km op zitten (op goede Nederlandse snelwegen, dat dan wel) in een 308SW van juli met 16" velgen (banden op 2.8 Bar) en nog geen enkele piep, kraak, knal of tik die me is bijgebleven. Ook over de stijfheid van de carrosserie heb ik nochtans geen klachten.

Kilometervreter2014 zei:
Sinds 2 weken maakt mijn auto een metaalachtige tik dat ergens rond de dwarsarm achter vandaan komt, het begint met af en toe een tik. Maar naarmate je langer aan het rijden bent komt het steeds vaker voor, en dan begint ook een krakend geluid. Ik heb nu 25.000 km gereden met de auto, het probleem is er al langer. Ik denk al vanaf 5.000 km, maar toen was het maar eens in de zoveel tijd. Mijn dealer heeft de auto al tig keer op de brug gehad, en nergens zijn er loszittende delen. Wielen, uitlaat echt alles is gecheckt.

Nu hebben ze een Franstalig bericht van een dealer/Peugeot Frankrijk kunnen vinden met problemen met de schokdempers achter, iets met de bevestiging ervan (afstandsbussen hoorde ik de monteur zeggen). Er schijnt dus een terug roepactie te worden voorbereid, nu gaan ze daar met mijn auto niet op wachten maar zodra de onderdelen binnen zijn direct vervangen.

Zijn er meer mensen die dit probleem/geluid herkennen? Ik kan namelijk niet voorstellen dat er een terug roepactie komt, maar dat er verder nog geen andere mensen zijn met dit probleem. Ik hoop dat na het vervangen van de onderdelen het probleem is opgelost, want ik word er helemaal gek van. Met het raam open hoor je de hele tijd de harde tik en soms het gekraak, met het raam dicht is het nog steeds duidelijk hoorbaar maar uiteraard wel wat zachter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest met het hier boven omschreven probleem, ze hebben bij allebei de schokbrekers achter de bus vervangen die tussen de schokbreker en de bovenste bout zit. Ze gaan dit als het goed is preventief doen bij alle auto's, alleen het resultaat is dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Dinsdag moet mijn auto voor 2 dagen naar de garage i.v.m. schade aan de achterbumper (er is laatst iemand achterop gereden bij een kruispunt), dan gaan ze er verder naar kijken. Men denkt dat het probleem ergens in de achteras/dwarsarm/ophanging zit, dit zeg ik overigens al vanaf dat het probleem begon. Het tikken/kraken word niet meer erger, omdat het volgens mij niet meer erger kan. Het is om gek van te worden, ik ben nu inmiddels al 5 garage bezoeken verder met 0,0 resultaat. Ik ga morgen maar eens met Peugeot NL contact op nemen, want ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb zelfs al met de verkoper gesproken over het omruilen van de auto tegen een vergelijkbaar model van een ander merk met ongeveer zelfde km stand en bouwjaar, zonder bijbetaling. Niet alleen door dit probleem, maar door gemiddeld elke 1000 km een garage bezoek.

Is er verder al iemand die dit probleem herkent, en er al mee bij de garage is geweest? Ik bedoel dan geen rammeltjes in de deur, want die zijn vele malen minder erg dan deze herrie. Jou reactie herken ik trouwens Ente, ik ben ook al meerdere malen raar aangekeken door mensen op straat. Waarschijnlijk dachten ze dat er een oud barrel aan kwam i.p.v. Auto van het jaar 2014. Ik heb er trouwens ook een geluidsopname en filmpje van, ik weet alleen niet hoe ik dit moet posten hier. Die zijn ook naar Peugeot NL gestuurd door mijn dealer, dus wie weet gaat dat nog wat opleveren.

NitroNL zei:
ENTE zei:

Heb je nou nog steeds geen nieuwe schokdempers gekregen? Of is het wachten nog steeds op de zgn. afstandsbusjes? Beide zijn toch geen heel bijzondere onderdelen, die moeten met uiterlijk twee dagen wel binnen zijn.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er 15.000 km op zitten (op goede Nederlandse snelwegen, dat dan wel) in een 308SW van juli met 16" velgen (banden op 2.8 Bar) en nog geen enkele piep, kraak, knal of tik die me is bijgebleven. Ook over de stijfheid van de carrosserie heb ik nochtans geen klachten.

Een gemodificeerde schokdemper is niet zomaar ontwikkeld lijkt mij?

Die afstandsbusjes zouden niet zo'n probleem moeten zijn.

Gisteren een mailtje ontvangen van de dealer omtrent levertijd.

'Binnenkomst van de auto staat op eind oktober'. De auto is half augustus besteld. Ik ben benieuwd :T

De berichten hierboven omtrent de kraakjes, tikjes en andere geluiden baren me wel een beetje zorgen. Hopelijk komen er snel concrete oplossingen.

@kmv2014: filmpje posten kan door 'm eerst te uploaden via bvhttps://nl.tinypic.com .
Vervolgens plak je de url in je post. Kan via icoontje met blauwe bolletje.

Mocht dat niet lukken volstaat het plaatsen van de url, ik of een andere forummer zorgen er dan wel voor dat ie te zien is!

Zal ook een geluidsopname maken van mijn Peugeot Pongo...de springveer van het jaar 2014!

Ikzelf denk dat de schokbreker er idd niets mee te maken heeft. Lijkt eerder de constructie waar de veer mee vastzit. Het verschuift tijdens het rijden (metalen tikjes) totdat de veer teveel ruimte krijgt waardoor deze gaat knallen met alle akoestische gevolgen van dien.

Erg jammer dat de modificatie niet de oplossing geeft. Had gehoopt met een pasklare oplossing naar de dealer te kunnen stappen.

Ik ben benieuwd naar het filmpje met geluid. Ik rij sinds eind juni een 308 HB BLP 120pk met geen enkel geluidje en kraakje na 10.000km. Komt het voor bij de SW, HB of beide?

@ente : Heb je die tik/kraak bij gewoon rijden op vlakke weg ?
Ik heb zo'n rare klonk alleen als ik van een verkeersdrempel rij.

30-09 naar garage voor nieuwe veren vóór en helpveren achter.

Terug
Bovenaan